Wywiady z cyklu Własny Biznes i trzy pytania do kwadratu...

Cześć,

Nazywam się Maciej Makowski i w ramach cyklu "Własny biznes i trzy pytania do kwadratu..." przeprowadzam wywiady z właścicielami firm oraz osobami odpowiedzialnymi za rozwój zewnętrznej sieci sprzedaży.

Osobom udzielającym wywiadu zadaję po 3 pytania z 3 obszarów, tj. branży, produktu i warunków współpracy. Celem wywiadów jest przedstawienie różnych pomysłów na biznes oraz poruszenie ważnych kwestii z punktu widzenia potencjalnego partnera biznesowego, m.in.: dlaczego warto rozpocząć działalność w danej branży, jakie problemy klientów są rozwiązywane lub jakie potrzeby są zaspokajane przez poszczególne produkty i usługi oraz czemu warto współpracować z daną firmą.

Moim rozmówcom świadomie zadaję te same pytania, aby ułatwić porównanie poszczególnych branż oraz koncepcji biznesowych. 

Zapraszam do wywiadu osoby, które prowadzą dochodowe biznesy i rozwijają sieć sprzedaży w oparciu o umowę: franczyzową, agencyjną, dystrybucyjną, dealerską lub pośrednictwa handlowego.

Trzy pytania do kwadratu (3²), czyli 9 ważnych zagadnień dla potencjalnego Kontrahenta:

1. BRANŻA

  • Proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży, czym się charakteryzuje?
  • Jaki jest potencjał branży oraz jakie są przyszłe trendy i wyzwania w Państwa branży?
  • Jakie jest nasilenie konkurencji w Państwa branży?

2. PRODUKT

  • Jakie produkty i usługi oferuje Państwa firma?
  • Kim jest Państwa klient (grupa docelowa / profil klienta)?
  • Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom? Jakie potrzeby zaspokajają Państwa usługi i produkty lub jakie problemy rozwiązują?

3. PROFIL FIRMY / OFERTA WSPÓŁPRACY

  • Proszę pokrótce opisać Państwa firmę oraz plany rozwoju.
  • Jakie kryteria, wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?
  • Dlaczego warto z Państwem współpracować; jakie korzyści i wsparcie oferują Państwo swoim Partnerom?

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Agencja ubezpieczeniowa jako pomysł na biznes

    • Wywiady biznesowe

    Wywiadu udzielił Pan Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży Domu Ubezpieczeniowego Spectrum - ogólnopolskiej multiagencji sieciowej funkcjonującej od 2006 roku.  Panie Mariuszu, proszę pokrótce przybliżyć Państwa branżę? Działamy w ubezpieczeniach – to stabilna branża, którą napędzają przede wszystkim obowiązkowe ubezpieczenia OC, np. dla właścicieli pojazdów, rolników czy określonych zawodów. Nasze doświadczenie pokazuje, że rośnie też zainteresowanie ochroną zdrowia i majątku – potwierdzają to coroczne raporty Polskiej Izby Ubezpieczeń. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja o ogólnopolskim zasięgu. Reprezentujemy ponad 30 towarzystw, a klienci przychodzą do nas, aby sprawdzić i porównać oferty ubezpieczeń. Mogą przy tym liczyć na obiektywną poradę eksperta i pomoc w dopasowaniu wariantu polisy do swoich potrzeb.

  • Wywiadu udzielił Pan Paweł Aksamit, Współzałożyciel i Prezes zarządu Stava - lidera profesjonalnych usług gastro-kurierskich w Polsce oraz pierwszej franczyzy w tej branży w Europie. Panie Pawle, proszę przybliżyć specyfikę branży gastronomicznej w kontekście Państwa działalności oraz nakreślić przyszłe trendy i wyzwania. Stava działa na rynku dowozów jedzenia z restauracji i zakupów ze sklepów.  Cała gastronomia zdecydowanie coraz bardziej rozwija się w kierunku delivery. Jak pokazuje raport Stava o rynku dowozów jedzenia, w 2020 roku ten rynek urósł aż o 42% i jest w tej chwili wart prawie 9,5 mld złotych. Restauratorzy coraz bardziej świadomie podchodzą do dowozów. Coraz więcej spośród nich wie, ile tak naprawdę kosztują ich dostawy, jakie wyzwania się z tym wiążą i jak powinna wyglądać optymalna logistyka w kanale delivery.

  • Wywiadu udzieliła Pani Ewa Mak, Autoryzowany Trener Szkoły Pamięci SPW - największej i najstarszej w Polsce sieci placówek edukacyjnych, specjalizujących się w prowadzeniu zajęć z zakresu: treningu pamięci, koncentracji uwagi oraz nowoczesnych metod uczenia się. Pani Ewo, rynek edukacyjny w Polsce to temat rzeka, dlatego proszę w kilku zdaniach przybliżyć specyfikę branży edukacyjnej w kontekście Państwa działalności. Rynek edukacyjny jest bardzo różnorodny pod względem prowadzonych zajęć. Każda specjalizacja w branży, czy to nauka języków, zajęcia sportowe, czy zajęcia z efektywnego nauczania dają dzieciom (i nie tylko, bo dorosłym również) narzędzia i zdolności, których nie zagwarantuje lub nie zagwarantowała im szkoła.

  • Wywiadu udzielił Pan Sebastian Oliszewski, Menedżer Rozwoju Sieci Wyłącznej w PZU SA - największej firmy ubezpieczeniowej w Polsce Panie Sebastianie, większości Polakom ubezpieczenia kojarzą się z firmą PZU, proszę zatem przybliżyć branżę ubezpieczeniową w kontekście Państwa działalności. PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce. Wychodząc naprzeciw wymaganiom zmieniającego się rynku ubezpieczeniowego, postanowiliśmy jeszcze skuteczniej docierać do klientów w całym kraju i tak powstało 1500 profesjonalnych biur agentów ubezpieczeniowych. Dzięki nim nasi klienci doświadczają najwyższych standardów obsługi, a agenci mogą z naszym wsparciem rozwijać swój biznes.

  • Wywiadu udzielił Pan Kamil Miciałkiewicz, Manager ds. rozwoju sieci marki DepilConcept - największej sieci salonów trwałej depilacji w Polsce. Panie Kamilu, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży beauty w Polsce. Branża beauty w Polsce intensywnie się rozwija. Pandemia zweryfikowała jednak rynek (wiele drobnych gabinetów nie przetrwało tego trudnego okresu) i umocniła pozycję silnych marek oraz sieci m.in.: naszej marki DepilConcept, odnotowaliśmy 40% wzrost wyników sprzedaży! Rynek w Polsce charakteryzuje się dużym rozdrobnieniem pojedynczych działalności, są to małe gabinety świadczące głównie wszystkie zabiegi medycyny estetycznej, salony bez konkretnej specjalizacji, z dużą konkurencyjnością, często z bardzo drogimi urządzeniami do wykonywania zabiegów, co znacząco wpływa na wysokie ceny zabiegów oraz na niską dochodowość biznesu (wysokie koszty leasingu i serwisu), szczególnie w okresie Pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Daniel Pięciak, franczyzodawca marki Sensi Hemp - największej w Polsce sieci prozdrowotnych sklepów konopnych. Panie Danielu, proszę pokrótce przybliżyć specyfikę branży konopnej w Polsce. Branża konopna w Polsce rozwija się bardzo dynamiczne, wraz z tym przybywa klientów. Co więcej, klient staje się bardziej świadomy, który stawia na sprawdzone, wysoko jakościowe produkty. Jaki jest potencjał w Państwa branży? Potencjał rynku jest ogromny, produkty konopne docierają do coraz większej grupy odbiorców, którzy bardzo chętnie zastępują nimi środki farmaceutyczne. Jakie jest nasilenie konkurencji w branży konopnej? Dzięki mocnemu naciskowi na własną linię produktów prozdrowotnych oraz wieloletniej budowy świadomości marki stworzyliśmy niszową sieć sklepów, odporną na "konkurencję", często skupioną wokół sprzedaży akcesoriów dla palaczy marihuany. 

.