Wywiady biznesowe

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Stanek, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Studio Synergy - sieci butikowych studiów EMS z najdłuższym doświadczeniem w Polsce.

    Panie Bartłomieju, proszę przybliżyć specyfikę treningu EMS w kontekście Państwa działalności.

    Trening EMS to innowacyjna metoda treningowa w branży fitness. Ta forma aktywności wywodzi się z fizjoterapii, a została spopularyzowana w Niemczech.

    Dzięki elektrostymulacji, podczas treningu pracuje 90% mięśni. Ta usługa ma bardziej kameralny charakter niż tradycyjny trening na siłowni. Podczas sesji EMS obecne są maksymalnie dwie osoby trenujące.

  • Agencja ubezpieczeniowa jako pomysł na biznes

    • Wywiady biznesowe

    Wywiadu udzielił Pan Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży Domu Ubezpieczeniowego Spectrum - ogólnopolskiej multiagencji sieciowej funkcjonującej od 2006 roku. 

    Panie Mariuszu, proszę pokrótce przybliżyć Państwa branżę?

    Działamy w ubezpieczeniach – to stabilna branża, którą napędzają przede wszystkim obowiązkowe ubezpieczenia OC, np. dla właścicieli pojazdów, rolników czy określonych zawodów. Nasze doświadczenie pokazuje, że rośnie też zainteresowanie ochroną zdrowia i majątku – potwierdzają to coroczne raporty Polskiej Izby Ubezpieczeń.

    Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja o ogólnopolskim zasięgu. Reprezentujemy ponad 30 towarzystw, a klienci przychodzą do nas, aby sprawdzić i porównać oferty ubezpieczeń. Mogą przy tym liczyć na obiektywną poradę eksperta i pomoc w dopasowaniu wariantu polisy do swoich potrzeb.

  • Wywiadu udzielił Pan Paweł Aksamit, Współzałożyciel i Prezes zarządu Stava - lidera profesjonalnych usług gastro-kurierskich w Polsce oraz pierwszej franczyzy w tej branży w Europie.

    Panie Pawle, proszę przybliżyć specyfikę branży gastronomicznej w kontekście Państwa działalności oraz nakreślić przyszłe trendy i wyzwania.

    Stava działa na rynku dowozów jedzenia z restauracji i zakupów ze sklepów. 

    Cała gastronomia zdecydowanie coraz bardziej rozwija się w kierunku delivery. Jak pokazuje raport Stava o rynku dowozów jedzenia, w 2020 roku ten rynek urósł aż o 42% i jest w tej chwili wart prawie 9,5 mld złotych. Restauratorzy coraz bardziej świadomie podchodzą do dowozów. Coraz więcej spośród nich wie, ile tak naprawdę kosztują ich dostawy, jakie wyzwania się z tym wiążą i jak powinna wyglądać optymalna logistyka w kanale delivery.

  • Wywiadu udzieliła Pani Ewa Mak, Autoryzowany Trener Szkoły Pamięci SPW - największej i najstarszej w Polsce sieci placówek edukacyjnych, specjalizujących się w prowadzeniu zajęć z zakresu: treningu pamięci, koncentracji uwagi oraz nowoczesnych metod uczenia się.

    Pani Ewo, rynek edukacyjny w Polsce to temat rzeka, dlatego proszę w kilku zdaniach przybliżyć specyfikę branży edukacyjnej w kontekście Państwa działalności.

    Rynek edukacyjny jest bardzo różnorodny pod względem prowadzonych zajęć. Każda specjalizacja w branży, czy to nauka języków, zajęcia sportowe, czy zajęcia z efektywnego nauczania dają dzieciom (i nie tylko, bo dorosłym również) narzędzia i zdolności, których nie zagwarantuje lub nie zagwarantowała im szkoła.

  • Wywiadu udzielił Pan Sebastian Oliszewski, Menedżer Rozwoju Sieci Wyłącznej w PZU SA - największej firmy ubezpieczeniowej w Polsce

    Panie Sebastianie, większości Polakom ubezpieczenia kojarzą się z firmą PZU, proszę zatem przybliżyć branżę ubezpieczeniową w kontekście Państwa działalności.

    PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce. Wychodząc naprzeciw wymaganiom zmieniającego się rynku ubezpieczeniowego, postanowiliśmy jeszcze skuteczniej docierać do klientów w całym kraju i tak powstało 1500 profesjonalnych biur agentów ubezpieczeniowych. Dzięki nim nasi klienci doświadczają najwyższych standardów obsługi, a agenci mogą z naszym wsparciem rozwijać swój biznes.

  • Wywiadu udzielił Pan Kamil Miciałkiewicz, Manager ds. rozwoju sieci marki DepilConcept - największej sieci salonów trwałej depilacji w Polsce.

    Panie Kamilu, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży beauty w Polsce.

    Branża beauty w Polsce intensywnie się rozwija. Pandemia zweryfikowała jednak rynek (wiele drobnych gabinetów nie przetrwało tego trudnego okresu) i umocniła pozycję silnych marek oraz sieci m.in.: naszej marki DepilConcept, odnotowaliśmy 40% wzrost wyników sprzedaży!

    Rynek w Polsce charakteryzuje się dużym rozdrobnieniem pojedynczych działalności, są to małe gabinety świadczące głównie wszystkie zabiegi medycyny estetycznej, salony bez konkretnej specjalizacji, z dużą konkurencyjnością, często z bardzo drogimi urządzeniami do wykonywania zabiegów, co znacząco wpływa na wysokie ceny zabiegów oraz na niską dochodowość biznesu (wysokie koszty leasingu i serwisu), szczególnie w okresie Pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Daniel Pięciak, franczyzodawca marki Sensi Hemp - największej w Polsce sieci prozdrowotnych sklepów konopnych.

    Panie Danielu, proszę pokrótce przybliżyć specyfikę branży konopnej w Polsce.

    Branża konopna w Polsce rozwija się bardzo dynamiczne, wraz z tym przybywa klientów. Co więcej, klient staje się bardziej świadomy, który stawia na sprawdzone, wysoko jakościowe produkty.

    Jaki jest potencjał w Państwa branży?

    Potencjał rynku jest ogromny, produkty konopne docierają do coraz większej grupy odbiorców, którzy bardzo chętnie zastępują nimi środki farmaceutyczne.

    Jakie jest nasilenie konkurencji w branży konopnej?

    Dzięki mocnemu naciskowi na własną linię produktów prozdrowotnych oraz wieloletniej budowy świadomości marki stworzyliśmy niszową sieć sklepów, odporną na "konkurencję", często skupioną wokół sprzedaży akcesoriów dla palaczy marihuany. 

  • Wywiadu udzielił Pan Michał Dorszewski, Dyrektor Rozwoju Franczyzy IWG w regionie CEE - największego na świecie operatora elastycznych przestrzeni do pracy.

    Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę sektora przestrzeni do pracy w kontekście Państwa firmy.

    IWG jest największym na świecie operatorem elastycznych przestrzeni do pracy, z ponad 7 milionami użytkowników wśród, których są zarówno cieszący się sukcesami przedsiębiorcy, osoby indywidualne i znane duże korporacje.

    Przy pomocy portfolio naszych marek, takich jak Regus, Spaces, HQ i Signature, jesteśmy w stanie dostarczyć rozwiązania pasujące do każdego rodzaju biznesu i stylu pracy.

  • Wywiadu udzielił Pan Michał Reczyński, Business Development Manager marki Bobby Burger - pierwszej i największej polskiej sieci burgerowni.

  • Wywiadu udzieliła Pani Sabina Frąckowiak, Manager ds. punktów franczyzowych marki NeoNail - lidera lakierów hybrydowych w Polsce.

  • Wywiadu udzielił Pan Zbigniew Macion, Prezes Zarządu spółki JumpWorld Sp. z o.o. Sp. k. - największej sieci Parków Trampolin w Polsce.

    Proszę przybliżyć specyfikę działalności Parków Trampolin JumpWorld?

    Sieć Parków Trampolin JumpWorld powstała jako odpowiedź na zapotrzebowanie polskiego rynku dla idei „fun fitness”, czyli osoby w każdym wieku jednocześnie bawią się i ćwiczą. JumpWorld oferuje doskonałą i zdrową zabawę dla klientów indywidualnych, jak i grup zorganizowanych. Dajemy dzieciom radość i możliwość wyczerpania nadmiaru energii podczas wyskakanych urodzin, wycieczek szkolnych i odwiedzin z rodzinami. Każdy park posiada wiele atrakcji, z których mogą korzystać osoby w każdym wieku.

  • Wywiadu udzieliła Pani Dorota Cacek, Wiceprezes Zarządu Sfinks Polska S.A. - spółki zarządzającej siecią restauracji Fabryka Pizzy.

    Sfinks to bardzo doświadczony gracz na rynku usług gastronomicznych, proszę zatem przybliżyć branżę, w której spółka działa od wielu lat.

    Rodzimy rynek gastronomiczny jest dość mocno rozdrobniony. Według danych GUS na koniec 2017 roku w Polsce funkcjonowało ponad 71 tys. placówek. Klienci mogą wybierać między lokalami sieciowymi i nienależącymi do sieci, z obsługą kelnerską lub samoobsługowe, które oferują kuchnie z różnych części świata i posiłki na każdą okazję, od śniadań po wieczorne spotkania przy barze w gronie znajomych. Oferta jest więc szeroka, dlatego by zdobyć i utrzymać klienta na dłużej trzeba umiejętnie dostosowywać się do jego potrzeb, nie tylko śledzić i podążać za trendami, ale też najlepiej samemu je kreować.

    Wiele pojedynczych lokali nie posiada odpowiedniego know-how w zakresie prowadzenia biznesu restauracyjnego, przez co nie potrafi utrzymać się na rynku i upada nawet w krótkim czasie po otwarciu. W tym kontekście bezpieczna może okazać się franczyza Fabryka Pizzy, szczególnie gdy wybierze się solidnego partnera i sprawdzoną, popularną wśród klientów markę.

  • Wywiadu udzielił Pan Sebastian Zadrożny, Dyrektor Zarządzający Siecią Zewnętrzną w firmie Superpolisa Ubezpieczenia Sp. z o. o.

    Proszę pokrótce przybliżyć działalność Superpolisy

    Działamy w branży ubezpieczeniowej, ale bardziej precyzyjnie należy wskazać, że jesteśmy multiagencją ubezpieczeniową. Oznacza to, że swoją aktywnością obejmujemy te obszary rynku, które dotyczą doradztwa i sprzedaży polis klientom indywidualnym i przedsiębiorcom. W swojej ofercie mamy blisko 200 produktów ubezpieczeniowych czołowych Ubezpieczycieli. Specyficzną cechę branży multiagencyjnej opisałbym w ten sposób: dać klientowi możliwość wyboru spośród jak największej liczby dostępnych na rynku produktów. I to właśnie robimy.

  • Wywiadu udzieliła Pani Urszula Sypniewska, Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu w firmie Golden Rose Sp. z o.o. - jedynego dystrybutora produktów Erkul Cosmetics na terenie Polski. 

  • Wywiadu udzielił Pan Wojciech Kiestrzyń, Prezes Zarządu spółki Sklepy Komfort S.A. -  lidera sprzedaży podłóg i drzwi w Polsce.

  • Wywiadu udzieliła Pani Angelika Pranke, Development Director w firmie GPoland Sp. z o.o. - największej agencji modowej na polskim rynku.

  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Gocałek, Dyrektor Handlowy firmy Organique - producenta kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała.

    Proszę przybliżyć specyfikę branży kosmetycznej?

    Branża kosmetyczna charakteryzuje się dużym skoncentrowaniem na jakości produktów, ich składach i sposobie prezentacji. Dla Klientów tej branży istotne jest pochodzenie składowych produktu, a także proces produkcyjny. Dlatego z wielką starannością wybieramy surowce. Branża kosmetyczna jest również bardzo czuła na trendy i nowinki ze świata. Istotnym jest, aby stale podążać za oczekiwaniami Klienta, a często nawet je wyprzedzać. Co więcej, jest to branża, w której konsumentki są ze sobą w stałym kontakcie, tak więc informacja zwrotna na temat produktów, czy customer service pojawia się bardzo szybko.

    Branża kosmetyczna, ponieważ w dużej mierze kierowana jest do kobiet, charakteryzuje się dużą subtelnością. Bardzo ważny jest sposób komunikacji misji marki oraz jej wartości.

  • Wywiadu udzielił Pan Grzegorz Tokarczyk, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju w firmie PBH S.A. – właściciela marki QUIOSQUE.

  • Wywiadu udzielił Pan Marek Kaczmarek, CEO sieci Teletorium - lidera rynku retailowego w branży GSM.

  • Wywiadu udzielił Pan Łukasz Nowakowski, CFO firmy Xtreme Fitness Gyms - prężnie rozwijającej się sieci franczyzowej w branży fitness.

  • Wywiadu udzielili: Pani Agata Korzeniewska, Dyrektor sieci franczyzowej oraz Pan Marcin Jańczuk, Dyrektor marketingu i PR z firmy Metrohouse.

  • Wywiadu udzielił Pan Piotr Andrzejewski, Dyrektor Generalny firmy Fonny Funny, która prowadzi sieć stoisk franczyzowych w centrach handlowych, z pokrowcami, etui, nakładkami oraz foliami i szkłami ochronnymi na telefony komórkowe.

  • Wywiadu udzielił Pan Piotr Przedlacki, Prezes Zarządu Fines S.A. - największego niezależnego operatora sieci agencji kredytowych w Polsce.

  • Wywiadu udzielił Pan Krzysztof Łoś, Dyrektor ds. rozwoju sieci w Football Academy - największej w Polsce organizacji sportowej oferującej zajęcia piłkarskie dla dzieci.

  • Wywiadu udzielił Pan Grzegorz Aksamit, Wiceprezes firmy Stava - pierwszej w Europie franczyzy gastro-kurierskiej.

  • Wywiadu udzielił Pan Mariusz Kajzer, Dyrektor Marketingu Domu Finansowego QS - najdłużej działającego pośrednika finansowego w branży consumer finance w Polsce.

  • Cześć,

    Nazywam się Maciej Makowski i w ramach cyklu "Własny biznes i trzy pytania do kwadratu..." przeprowadzam wywiady z właścicielami firm oraz osobami odpowiedzialnymi za rozwój zewnętrznej sieci sprzedaży.

Gotowe pomysły na biznes

.