Własny biznes z liderem sprzedaży podłóg i drzwi w Polsce. Wywiad z Wojciechem Kiestrzyniem, Prezesem Zarządu Sklepów Komfort

Wywiadu udzielił Pan Wojciech Kiestrzyń, Prezes Zarządu spółki Sklepy Komfort S.A. -  lidera sprzedaży podłóg i drzwi w Polsce.

Na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa działalności?

Specjalizujemy się w sprzedaży detalicznej i hurtowej pokryć podłogowych (paneli, drewna, wykładzin elastycznych i dywanowych, dywanów, dekoracji) i drzwi wraz z montażem i akcesoriami.

Jaki jest potencjał oraz jakie są wyzwania w Państwa branży?

Rynek podłóg w Polsce szacujemy na 2,5 miliarda złotych – drugie tyle wynosi rynek drzwi. Natomiast wśród największych wyzwań należy wymienić rozwój terytorialny marketów budowlanych DIY (skrót z ang. do it yourself, czyli zrób to sam - wyjaśnia red.), rozwój obszaru e-commerce w obszarze artykułów wyposażenia wnętrz, ciągły rozwój rynku mieszkaniowego (rosnąca liczba mieszkań i dobrze rozwijający się rynek nieruchomości na wynajem) oraz braki firm wykonawczych i remontowych.

Jak duża jest konkurencja w Państwa branży?

Konkurencja sprowadza się do 3 podstawowych obszarów. Pierwszy jest związany z permanentnym rozwojem sieci DIY (Leroy Merlin, Castorama, Obi itd.) Drugi to fach-handel, czyli sklepy wyspecjalizowane (Belpol, RuckZuck, DDD, Fachowiec etc.). Ostatni dotyczy Internetu, zwłaszcza w obszarze dekoracji i dywanów.

Jakie produkty i usługi oferują Sklepy Komfort?

Oferujemy zarówno szeroki asortyment produktów, tj. panele podłogowe, podłogi drewniane, wykładziny elastyczne, wykładziny dywanowe, drzwi, akcesoria, jak i usługi montażu, transportu, wniesienia, obszywanie wykładzin, pranie wykładzin, wypożyczanie odkurzacza piorącego i wiele innych.

Jaka jest Państwa grupa docelowa?

Jesteśmy sprzedawcą masowym. Nasi Klienci to osoby fizyczne będące w procesie zakupu, remontu, wyposażania mieszkania lub domu. Również osoby dla których ważna jest przestrzeń, w której przebywają. Szeroka oferta dywanów i dekoracji sprawiają, że odwiedzają nas wszyscy Klienci.

Osobną grupą Klientów są dekoratorzy, instalatorzy, osoby profesjonalnie zajmujący się projektowaniem i wykonawstwem wnętrz.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Odpowiadamy na potrzeby Klienta w pełnym zakresie. Posiadamy największą sieć w Polsce, która obecnie liczy 166 sklepów. Oferujemy najlepiej dobrane produkty, najszerszy wybór na rynku oraz najlepsze ceny. Całość jest wsparta profesjonalnym doradztwem na etapie zakupu oraz kompleksową usługa montażową, na którą udzielamy pełnej gwarancji. Każdy kto szuka rozwiązania na swoją podłogę lub drzwi znajdzie u nas kompleksowe rozwiązanie od A do Z.

Proszę pokrótce opisać firmę Komfort oraz podzielić się najbliższymi planami rozwoju.

Tak jak wspominałem nasza firma liczy 166 sklepów detalicznych w całej Polsce. Ponadto posiadamy własny magazyn centralny, oferujemy dostawy do sklepów w oparciu o własną logistykę - realizujemy zamówienia w ciągu 24 godzin. Wszystko jest wsparte nowoczesnym kanałem online www.komfort.pl.

W najbliższym roku będziemy kontynuować rozwój terytorialny (nowe sklepy) w formacie sklepów własnych i franczyzowych. W roku 2019 do oferty spółki – obok podłóg i drzwi – wejdą dodatkowo szafy i kuchnie.

W 2019 roku spółka uruchomi nowy format sklepu, gdzie na powierzchni ponad 4 tyś m2 zaoferujemy Klientom kompleksowe rozwiązanie dla remontu czy wyposażania mieszkania. Pod jednym dachem naszego sklepu znajdą się produkty niezbędne do wyposażenia całego mieszkania – obok podłóg i drzwi, zaoferujemy – kompleksowe wyposażenie łazienek, kuchni, szafy, dekoracje, akcesoria – wszystko wsparte fachowym doradztwem oraz kompleksowymi usługami montażu. W 2019 planujemy otworzyć 3 sklepy w takim nowym formacie.

Jakie kryteria trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Najważniejsze wymagania to:

  • doświadczenie w obsłudze Klienta,
  • gotowość do zainwestowania 65 tysięcy złotych i związania się z nami na minimum 5 lat,
  • umiejętność organizacji pracy sklepu oraz usług montażowych,
  • gotowość do samodzielnej pracy w sklepie i na bezpośredni kontakt z Klientem.

Dlaczego warto z Państwem współpracować? Jakie korzyści i wsparcie oferują Państwo swoim Partnerom?

Jesteśmy liderem sprzedaży podłóg i drzwi w Polsce. Posiadamy największy na rynku asortyment paneli podłogowych, podłóg drewnianych, dywanów, wykładzin dywanowych i elastycznych, drzwi oraz akcesoriów do montażu i czyszczenia podłóg. Nasza sieć liczy ponad 160 sklepów w Polsce i cały czas się rozwija. Posiadamy własne nowoczesne centrum logistyczne w Strykowie koło Łodzi. Blisko połowa naszego asortymentu to kolekcje na wyłączność naszej sieci. Posiadamy najlepiej dopracowany model sklepu, ułatwiający Klientowi wybór adekwatnych produktów.

Warto podkreślić, że zapewniamy wsparcie inwestycyjne oraz pokrycie kosztu zatowarowania sklepu Partnera Franczyzowego. W pełni wyposażamy sklep Partnera Franczyzowego we wszystkie niezbędne meble i urządzania niezbędne dla realizacji sprzedaży i obsługi Klienta w sklepie (ekspozytory, meble, stanowiska kasowe, ekrany dotykowe etc.). Przygotowujemy projekt aranżacji sklepu oraz oznaczamy go na nasz koszt. Ponadto wspieramy akcje otwarć oraz prowadzimy aktywny marketing sklepu.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.