Własny biznes z liderem sprzedaży podłóg i drzwi w Polsce. Wywiad z Wojciechem Kiestrzyniem, Prezesem Zarządu Sklepów Komfort

Wywiadu udzielił Pan Wojciech Kiestrzyń, Prezes Zarządu spółki Sklepy Komfort S.A. -  lidera sprzedaży podłóg i drzwi w Polsce.

Na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa działalności?

Specjalizujemy się w sprzedaży detalicznej i hurtowej pokryć podłogowych (paneli, drewna, wykładzin elastycznych i dywanowych, dywanów, dekoracji) i drzwi wraz z montażem i akcesoriami.

Jaki jest potencjał oraz jakie są wyzwania w Państwa branży?

Rynek podłóg w Polsce szacujemy na 2,5 miliarda złotych – drugie tyle wynosi rynek drzwi. Natomiast wśród największych wyzwań należy wymienić rozwój terytorialny marketów budowlanych DIY (skrót z ang. do it yourself, czyli zrób to sam - wyjaśnia red.), rozwój obszaru e-commerce w obszarze artykułów wyposażenia wnętrz, ciągły rozwój rynku mieszkaniowego (rosnąca liczba mieszkań i dobrze rozwijający się rynek nieruchomości na wynajem) oraz braki firm wykonawczych i remontowych.

Jak duża jest konkurencja w Państwa branży?

Konkurencja sprowadza się do 3 podstawowych obszarów. Pierwszy jest związany z permanentnym rozwojem sieci DIY (Leroy Merlin, Castorama, Obi itd.) Drugi to fach-handel, czyli sklepy wyspecjalizowane (Belpol, RuckZuck, DDD, Fachowiec etc.). Ostatni dotyczy Internetu, zwłaszcza w obszarze dekoracji i dywanów.

Jakie produkty i usługi oferują Sklepy Komfort?

Oferujemy zarówno szeroki asortyment produktów, tj. panele podłogowe, podłogi drewniane, wykładziny elastyczne, wykładziny dywanowe, drzwi, akcesoria, jak i usługi montażu, transportu, wniesienia, obszywanie wykładzin, pranie wykładzin, wypożyczanie odkurzacza piorącego i wiele innych.

Jaka jest Państwa grupa docelowa?

Jesteśmy sprzedawcą masowym. Nasi Klienci to osoby fizyczne będące w procesie zakupu, remontu, wyposażania mieszkania lub domu. Również osoby dla których ważna jest przestrzeń, w której przebywają. Szeroka oferta dywanów i dekoracji sprawiają, że odwiedzają nas wszyscy Klienci.

Osobną grupą Klientów są dekoratorzy, instalatorzy, osoby profesjonalnie zajmujący się projektowaniem i wykonawstwem wnętrz.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Odpowiadamy na potrzeby Klienta w pełnym zakresie. Posiadamy największą sieć w Polsce, która obecnie liczy 166 sklepów. Oferujemy najlepiej dobrane produkty, najszerszy wybór na rynku oraz najlepsze ceny. Całość jest wsparta profesjonalnym doradztwem na etapie zakupu oraz kompleksową usługa montażową, na którą udzielamy pełnej gwarancji. Każdy kto szuka rozwiązania na swoją podłogę lub drzwi znajdzie u nas kompleksowe rozwiązanie od A do Z.

Proszę pokrótce opisać firmę Komfort oraz podzielić się najbliższymi planami rozwoju.

Tak jak wspominałem nasza firma liczy 166 sklepów detalicznych w całej Polsce. Ponadto posiadamy własny magazyn centralny, oferujemy dostawy do sklepów w oparciu o własną logistykę - realizujemy zamówienia w ciągu 24 godzin. Wszystko jest wsparte nowoczesnym kanałem online www.komfort.pl.

W najbliższym roku będziemy kontynuować rozwój terytorialny (nowe sklepy) w formacie sklepów własnych i franczyzowych. W roku 2019 do oferty spółki – obok podłóg i drzwi – wejdą dodatkowo szafy i kuchnie.

W 2019 roku spółka uruchomi nowy format sklepu, gdzie na powierzchni ponad 4 tyś m2 zaoferujemy Klientom kompleksowe rozwiązanie dla remontu czy wyposażania mieszkania. Pod jednym dachem naszego sklepu znajdą się produkty niezbędne do wyposażenia całego mieszkania – obok podłóg i drzwi, zaoferujemy – kompleksowe wyposażenie łazienek, kuchni, szafy, dekoracje, akcesoria – wszystko wsparte fachowym doradztwem oraz kompleksowymi usługami montażu. W 2019 planujemy otworzyć 3 sklepy w takim nowym formacie.

Jakie kryteria trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Najważniejsze wymagania to:

  • doświadczenie w obsłudze Klienta,
  • gotowość do zainwestowania 65 tysięcy złotych i związania się z nami na minimum 5 lat,
  • umiejętność organizacji pracy sklepu oraz usług montażowych,
  • gotowość do samodzielnej pracy w sklepie i na bezpośredni kontakt z Klientem.

Dlaczego warto z Państwem współpracować? Jakie korzyści i wsparcie oferują Państwo swoim Partnerom?

Jesteśmy liderem sprzedaży podłóg i drzwi w Polsce. Posiadamy największy na rynku asortyment paneli podłogowych, podłóg drewnianych, dywanów, wykładzin dywanowych i elastycznych, drzwi oraz akcesoriów do montażu i czyszczenia podłóg. Nasza sieć liczy ponad 160 sklepów w Polsce i cały czas się rozwija. Posiadamy własne nowoczesne centrum logistyczne w Strykowie koło Łodzi. Blisko połowa naszego asortymentu to kolekcje na wyłączność naszej sieci. Posiadamy najlepiej dopracowany model sklepu, ułatwiający Klientowi wybór adekwatnych produktów.

Warto podkreślić, że zapewniamy wsparcie inwestycyjne oraz pokrycie kosztu zatowarowania sklepu Partnera Franczyzowego. W pełni wyposażamy sklep Partnera Franczyzowego we wszystkie niezbędne meble i urządzania niezbędne dla realizacji sprzedaży i obsługi Klienta w sklepie (ekspozytory, meble, stanowiska kasowe, ekrany dotykowe etc.). Przygotowujemy projekt aranżacji sklepu oraz oznaczamy go na nasz koszt. Ponadto wspieramy akcje otwarć oraz prowadzimy aktywny marketing sklepu.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, Chief Operating Officer (COO) ogólnopolskiej sieci franczyzowej klubów treningowych 36 MINUT. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. 36 MINUT działa na pograniczu branży sportowej i medycznej. Butikowe kluby treningowe 36 MINUT oferują trening siłowo-wytrzymałościowy, wykorzystujący 12 maszyn firmy Milon. Cechą charakterystyczną jest personalna opieka fizjoterapeuty, który towarzyszy klubowiczowi przez całą podróż związaną z treningami, obejmująca stały monitoring postępów oraz holistyczne wsparcie w zakresie zdrowego stylu życia.