Własny biznes w branży kosmetycznej. Wywiad z Anną Gocałek, Dyrektor Handlowym Organique

Wywiadu udzieliła Pani Anna Gocałek, Dyrektor Handlowy firmy Organique - producenta kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała.

Proszę przybliżyć specyfikę branży kosmetycznej?

Branża kosmetyczna charakteryzuje się dużym skoncentrowaniem na jakości produktów, ich składach i sposobie prezentacji. Dla Klientów tej branży istotne jest pochodzenie składowych produktu, a także proces produkcyjny. Dlatego z wielką starannością wybieramy surowce. Branża kosmetyczna jest również bardzo czuła na trendy i nowinki ze świata. Istotnym jest, aby stale podążać za oczekiwaniami Klienta, a często nawet je wyprzedzać. Co więcej, jest to branża, w której konsumentki są ze sobą w stałym kontakcie, tak więc informacja zwrotna na temat produktów, czy customer service pojawia się bardzo szybko.

Branża kosmetyczna, ponieważ w dużej mierze kierowana jest do kobiet, charakteryzuje się dużą subtelnością. Bardzo ważny jest sposób komunikacji misji marki oraz jej wartości.

Jakie są przyszłe trendy i wyzwania w Państwa branży?

Branża jest branżą mocna rozwijającą się. Szczególnie, jeśli spojrzymy na sektor kosmetyków naturalnych, możemy zaobserwować, że nawet najwięksi gracze na rynku próbują podążać za tym trendem, ponieważ takie jest też oczekiwanie Klienta. Na pewno zauważamy wzrost w sprzedaży kosmetyków wegańskich – to właśnie te kosmetyki odpowiadają na potrzeby Klientów, których cały styl życia tworzy pewną spójność.

Wyzwaniem, które również sobie stawiamy jest ograniczenie zużycia plastiku i podążanie za trendem „less waste”. 

Jeżeli chodzi o produkty to naszym celem jest utrzymanie jakości kosmetyków na najwyższym światowym poziomie, jeśli chodzi o jakość. Utrzymanie naszych formuł, które nie zawierają substancji drażniących i szkodliwych, są bezpieczne dla skóry i dają dużą przyjemność stosowania.

Jak duża jest konkurencja?

Konkurencja w branży kosmetycznej jest bardzo duża, ale my wierzymy, że dla każdego jest miejsce na rynku. W bezpośredniej konkurencji widzimy 3 marki, ale w pośredniej konkurencji można zliczyć ponad 40 firm.

Na pewno naszym atutem jest customer service w sklepach. Uważam, że to jest nasza przewaga na rynku. Najistotniejszym dla nas jest to, aby Klientka wyszła z produktem, który zaspokoi jej potrzeby i przyniesie realne korzyści dla niej. Tym samym z chęcią do nas wróci.

Jakie usługi oferuje firma Organique?

Produkty do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów dla Klienta detalicznego i profesjonalnego, czyli do gabinetów kosmetycznych i salonów SPA. Dodatkowo w ofercie mamy również szkolenia z masażu oraz warsztaty dla firm, które są formą integracji lub prezentu dla pracowników.

Kim jest Państwa klient?

Nasza grupa docelowa to Kobieta w wieku 30-45 lat, aktywna, szukająca odrobiny wytchnienia w codziennej gonitwie. Mamy jednak w ofercie również produkty dla mężczyzn.

Jakie korzyści oferujecie Państwo swoim klientom?

Nasze produkty, przede wszystkim niosą ze sobą przyjemność stosowania. Kluczem przy tworzeniu kosmetyków, prócz oczywiście wyselekcjonowanych składów, jest właśnie przyjemność stosowania. Wierzymy, że każda kobieta ma piękno w sobie, a my pomagamy je tylko odkryć.

Proszę pokrótce opisać firmę Organique oraz podzielić się najbliższymi planami rozwoju

Jesteśmy polską firmą od ponad 18 lat tworzącą kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Inspiracją jest dla nas natura, dlatego skupiamy się na tym, by składy naszych kosmetyków były bezpieczne, delikatne i jednocześnie skuteczne.

Przygotowujemy nasze produkty z wielką starannością, dbałością o każdy element. Większość naszych produktów nadal wykonywana jest ręcznie.

Kosmetyki oddziaływują na nasze zmysły: wzrok, zapach, dotyk, dlatego dbamy o to, by produkty były barwne, wyjątkowo pachnące oraz miały przyjemne i aksamitne konsystencje. Doceniając jakość życia, pokazujemy jak proste czynności zmieniać w wyjątkowe terapie i rytuały. Łącząc tradycję z nowoczesnością pomagamy zdrowiej i pięknej żyć.

Aktualnie poszukujemy aktywnie Klientów eksportowych. W Polsce zakładamy rozwój organiczny. Nieustannie pracujemy nad ujednoliceniem oferty produktowej, a także zwiększeniem ilości stałych Klientów. W tym i następnym roku naszym celem jest wzrost rozpoznawalności marki.

Jakie wymagania należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Na pewno trzeba posiadać zaplecze finansowe, które pozwoli na rozpoczęcie działalności. Dodatkowo warto zaplanować budżet dodatkowy – pierwsze kilka miesięcy nie zawsze jest rentowne z punktu widzenia franczyzobiorcy. Jest to uzależnione od rozpoznawalności marki na danym obszarze, a także lokalizacji miejsca.

Poszukujemy pasjonatów, ludzi dla których ważne jest to czym się zajmują, jakie kosmetyki sprzedają, a także są chętni i gotowi na operacyjne zaangażowanie się w biznes.

Dlaczego warto otworzyć własny biznes pod marką Organique?

Jako stabilny producent dajemy gwarancję współpracy z firmą o ugruntowanej pozycji na rynku. Jesteśmy partnerem, który odpowiada na potrzeby drugiej strony i tego samego oczekujemy.

Dajemy również pełne know – how jak prowadzić biznes, uzbrajamy franczyzobiorcę Organique w narzędzia, które są pomocne przy prowadzeniu sklepu.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.