Własny biznes w branży kosmetycznej. Wywiad z Anną Gocałek, Dyrektor Handlowym Organique

Wywiadu udzieliła Pani Anna Gocałek, Dyrektor Handlowy firmy Organique - producenta kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała.

Proszę przybliżyć specyfikę branży kosmetycznej?

Branża kosmetyczna charakteryzuje się dużym skoncentrowaniem na jakości produktów, ich składach i sposobie prezentacji. Dla Klientów tej branży istotne jest pochodzenie składowych produktu, a także proces produkcyjny. Dlatego z wielką starannością wybieramy surowce. Branża kosmetyczna jest również bardzo czuła na trendy i nowinki ze świata. Istotnym jest, aby stale podążać za oczekiwaniami Klienta, a często nawet je wyprzedzać. Co więcej, jest to branża, w której konsumentki są ze sobą w stałym kontakcie, tak więc informacja zwrotna na temat produktów, czy customer service pojawia się bardzo szybko.

Branża kosmetyczna, ponieważ w dużej mierze kierowana jest do kobiet, charakteryzuje się dużą subtelnością. Bardzo ważny jest sposób komunikacji misji marki oraz jej wartości.

Jakie są przyszłe trendy i wyzwania w Państwa branży?

Branża jest branżą mocna rozwijającą się. Szczególnie, jeśli spojrzymy na sektor kosmetyków naturalnych, możemy zaobserwować, że nawet najwięksi gracze na rynku próbują podążać za tym trendem, ponieważ takie jest też oczekiwanie Klienta. Na pewno zauważamy wzrost w sprzedaży kosmetyków wegańskich – to właśnie te kosmetyki odpowiadają na potrzeby Klientów, których cały styl życia tworzy pewną spójność.

Wyzwaniem, które również sobie stawiamy jest ograniczenie zużycia plastiku i podążanie za trendem „less waste”. 

Jeżeli chodzi o produkty to naszym celem jest utrzymanie jakości kosmetyków na najwyższym światowym poziomie, jeśli chodzi o jakość. Utrzymanie naszych formuł, które nie zawierają substancji drażniących i szkodliwych, są bezpieczne dla skóry i dają dużą przyjemność stosowania.

Jak duża jest konkurencja?

Konkurencja w branży kosmetycznej jest bardzo duża, ale my wierzymy, że dla każdego jest miejsce na rynku. W bezpośredniej konkurencji widzimy 3 marki, ale w pośredniej konkurencji można zliczyć ponad 40 firm.

Na pewno naszym atutem jest customer service w sklepach. Uważam, że to jest nasza przewaga na rynku. Najistotniejszym dla nas jest to, aby Klientka wyszła z produktem, który zaspokoi jej potrzeby i przyniesie realne korzyści dla niej. Tym samym z chęcią do nas wróci.

Jakie usługi oferuje firma Organique?

Produkty do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów dla Klienta detalicznego i profesjonalnego, czyli do gabinetów kosmetycznych i salonów SPA. Dodatkowo w ofercie mamy również szkolenia z masażu oraz warsztaty dla firm, które są formą integracji lub prezentu dla pracowników.

Kim jest Państwa klient?

Nasza grupa docelowa to Kobieta w wieku 30-45 lat, aktywna, szukająca odrobiny wytchnienia w codziennej gonitwie. Mamy jednak w ofercie również produkty dla mężczyzn.

Jakie korzyści oferujecie Państwo swoim klientom?

Nasze produkty, przede wszystkim niosą ze sobą przyjemność stosowania. Kluczem przy tworzeniu kosmetyków, prócz oczywiście wyselekcjonowanych składów, jest właśnie przyjemność stosowania. Wierzymy, że każda kobieta ma piękno w sobie, a my pomagamy je tylko odkryć.

Proszę pokrótce opisać firmę Organique oraz podzielić się najbliższymi planami rozwoju

Jesteśmy polską firmą od ponad 18 lat tworzącą kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Inspiracją jest dla nas natura, dlatego skupiamy się na tym, by składy naszych kosmetyków były bezpieczne, delikatne i jednocześnie skuteczne.

Przygotowujemy nasze produkty z wielką starannością, dbałością o każdy element. Większość naszych produktów nadal wykonywana jest ręcznie.

Kosmetyki oddziaływują na nasze zmysły: wzrok, zapach, dotyk, dlatego dbamy o to, by produkty były barwne, wyjątkowo pachnące oraz miały przyjemne i aksamitne konsystencje. Doceniając jakość życia, pokazujemy jak proste czynności zmieniać w wyjątkowe terapie i rytuały. Łącząc tradycję z nowoczesnością pomagamy zdrowiej i pięknej żyć.

Aktualnie poszukujemy aktywnie Klientów eksportowych. W Polsce zakładamy rozwój organiczny. Nieustannie pracujemy nad ujednoliceniem oferty produktowej, a także zwiększeniem ilości stałych Klientów. W tym i następnym roku naszym celem jest wzrost rozpoznawalności marki.

Jakie wymagania należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Na pewno trzeba posiadać zaplecze finansowe, które pozwoli na rozpoczęcie działalności. Dodatkowo warto zaplanować budżet dodatkowy – pierwsze kilka miesięcy nie zawsze jest rentowne z punktu widzenia franczyzobiorcy. Jest to uzależnione od rozpoznawalności marki na danym obszarze, a także lokalizacji miejsca.

Poszukujemy pasjonatów, ludzi dla których ważne jest to czym się zajmują, jakie kosmetyki sprzedają, a także są chętni i gotowi na operacyjne zaangażowanie się w biznes.

Dlaczego warto otworzyć własny biznes pod marką Organique?

Jako stabilny producent dajemy gwarancję współpracy z firmą o ugruntowanej pozycji na rynku. Jesteśmy partnerem, który odpowiada na potrzeby drugiej strony i tego samego oczekujemy.

Dajemy również pełne know – how jak prowadzić biznes, uzbrajamy franczyzobiorcę Organique w narzędzia, które są pomocne przy prowadzeniu sklepu.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

.