Własny biznes w branży kosmetycznej. Wywiad z Anną Gocałek, Dyrektor Handlowym Organique

Wywiadu udzieliła Pani Anna Gocałek, Dyrektor Handlowy firmy Organique - producenta kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała.

Proszę przybliżyć specyfikę branży kosmetycznej?

Branża kosmetyczna charakteryzuje się dużym skoncentrowaniem na jakości produktów, ich składach i sposobie prezentacji. Dla Klientów tej branży istotne jest pochodzenie składowych produktu, a także proces produkcyjny. Dlatego z wielką starannością wybieramy surowce. Branża kosmetyczna jest również bardzo czuła na trendy i nowinki ze świata. Istotnym jest, aby stale podążać za oczekiwaniami Klienta, a często nawet je wyprzedzać. Co więcej, jest to branża, w której konsumentki są ze sobą w stałym kontakcie, tak więc informacja zwrotna na temat produktów, czy customer service pojawia się bardzo szybko.

Branża kosmetyczna, ponieważ w dużej mierze kierowana jest do kobiet, charakteryzuje się dużą subtelnością. Bardzo ważny jest sposób komunikacji misji marki oraz jej wartości.

Jakie są przyszłe trendy i wyzwania w Państwa branży?

Branża jest branżą mocna rozwijającą się. Szczególnie, jeśli spojrzymy na sektor kosmetyków naturalnych, możemy zaobserwować, że nawet najwięksi gracze na rynku próbują podążać za tym trendem, ponieważ takie jest też oczekiwanie Klienta. Na pewno zauważamy wzrost w sprzedaży kosmetyków wegańskich – to właśnie te kosmetyki odpowiadają na potrzeby Klientów, których cały styl życia tworzy pewną spójność.

Wyzwaniem, które również sobie stawiamy jest ograniczenie zużycia plastiku i podążanie za trendem „less waste”. 

Jeżeli chodzi o produkty to naszym celem jest utrzymanie jakości kosmetyków na najwyższym światowym poziomie, jeśli chodzi o jakość. Utrzymanie naszych formuł, które nie zawierają substancji drażniących i szkodliwych, są bezpieczne dla skóry i dają dużą przyjemność stosowania.

Jak duża jest konkurencja?

Konkurencja w branży kosmetycznej jest bardzo duża, ale my wierzymy, że dla każdego jest miejsce na rynku. W bezpośredniej konkurencji widzimy 3 marki, ale w pośredniej konkurencji można zliczyć ponad 40 firm.

Na pewno naszym atutem jest customer service w sklepach. Uważam, że to jest nasza przewaga na rynku. Najistotniejszym dla nas jest to, aby Klientka wyszła z produktem, który zaspokoi jej potrzeby i przyniesie realne korzyści dla niej. Tym samym z chęcią do nas wróci.

Jakie usługi oferuje firma Organique?

Produkty do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów dla Klienta detalicznego i profesjonalnego, czyli do gabinetów kosmetycznych i salonów SPA. Dodatkowo w ofercie mamy również szkolenia z masażu oraz warsztaty dla firm, które są formą integracji lub prezentu dla pracowników.

Kim jest Państwa klient?

Nasza grupa docelowa to Kobieta w wieku 30-45 lat, aktywna, szukająca odrobiny wytchnienia w codziennej gonitwie. Mamy jednak w ofercie również produkty dla mężczyzn.

Jakie korzyści oferujecie Państwo swoim klientom?

Nasze produkty, przede wszystkim niosą ze sobą przyjemność stosowania. Kluczem przy tworzeniu kosmetyków, prócz oczywiście wyselekcjonowanych składów, jest właśnie przyjemność stosowania. Wierzymy, że każda kobieta ma piękno w sobie, a my pomagamy je tylko odkryć.

Proszę pokrótce opisać firmę Organique oraz podzielić się najbliższymi planami rozwoju

Jesteśmy polską firmą od ponad 18 lat tworzącą kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Inspiracją jest dla nas natura, dlatego skupiamy się na tym, by składy naszych kosmetyków były bezpieczne, delikatne i jednocześnie skuteczne.

Przygotowujemy nasze produkty z wielką starannością, dbałością o każdy element. Większość naszych produktów nadal wykonywana jest ręcznie.

Kosmetyki oddziaływują na nasze zmysły: wzrok, zapach, dotyk, dlatego dbamy o to, by produkty były barwne, wyjątkowo pachnące oraz miały przyjemne i aksamitne konsystencje. Doceniając jakość życia, pokazujemy jak proste czynności zmieniać w wyjątkowe terapie i rytuały. Łącząc tradycję z nowoczesnością pomagamy zdrowiej i pięknej żyć.

Aktualnie poszukujemy aktywnie Klientów eksportowych. W Polsce zakładamy rozwój organiczny. Nieustannie pracujemy nad ujednoliceniem oferty produktowej, a także zwiększeniem ilości stałych Klientów. W tym i następnym roku naszym celem jest wzrost rozpoznawalności marki.

Jakie wymagania należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Na pewno trzeba posiadać zaplecze finansowe, które pozwoli na rozpoczęcie działalności. Dodatkowo warto zaplanować budżet dodatkowy – pierwsze kilka miesięcy nie zawsze jest rentowne z punktu widzenia franczyzobiorcy. Jest to uzależnione od rozpoznawalności marki na danym obszarze, a także lokalizacji miejsca.

Poszukujemy pasjonatów, ludzi dla których ważne jest to czym się zajmują, jakie kosmetyki sprzedają, a także są chętni i gotowi na operacyjne zaangażowanie się w biznes.

Dlaczego warto otworzyć własny biznes pod marką Organique?

Jako stabilny producent dajemy gwarancję współpracy z firmą o ugruntowanej pozycji na rynku. Jesteśmy partnerem, który odpowiada na potrzeby drugiej strony i tego samego oczekujemy.

Dajemy również pełne know – how jak prowadzić biznes, uzbrajamy franczyzobiorcę Organique w narzędzia, które są pomocne przy prowadzeniu sklepu.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.