Własny biznes w branży kosmetycznej. Wywiad z Anną Gocałek, Dyrektor Handlowym Organique

Wywiadu udzieliła Pani Anna Gocałek, Dyrektor Handlowy firmy Organique - producenta kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała.

Proszę przybliżyć specyfikę branży kosmetycznej?

Branża kosmetyczna charakteryzuje się dużym skoncentrowaniem na jakości produktów, ich składach i sposobie prezentacji. Dla Klientów tej branży istotne jest pochodzenie składowych produktu, a także proces produkcyjny. Dlatego z wielką starannością wybieramy surowce. Branża kosmetyczna jest również bardzo czuła na trendy i nowinki ze świata. Istotnym jest, aby stale podążać za oczekiwaniami Klienta, a często nawet je wyprzedzać. Co więcej, jest to branża, w której konsumentki są ze sobą w stałym kontakcie, tak więc informacja zwrotna na temat produktów, czy customer service pojawia się bardzo szybko.

Branża kosmetyczna, ponieważ w dużej mierze kierowana jest do kobiet, charakteryzuje się dużą subtelnością. Bardzo ważny jest sposób komunikacji misji marki oraz jej wartości.

Jakie są przyszłe trendy i wyzwania w Państwa branży?

Branża jest branżą mocna rozwijającą się. Szczególnie, jeśli spojrzymy na sektor kosmetyków naturalnych, możemy zaobserwować, że nawet najwięksi gracze na rynku próbują podążać za tym trendem, ponieważ takie jest też oczekiwanie Klienta. Na pewno zauważamy wzrost w sprzedaży kosmetyków wegańskich – to właśnie te kosmetyki odpowiadają na potrzeby Klientów, których cały styl życia tworzy pewną spójność.

Wyzwaniem, które również sobie stawiamy jest ograniczenie zużycia plastiku i podążanie za trendem „less waste”. 

Jeżeli chodzi o produkty to naszym celem jest utrzymanie jakości kosmetyków na najwyższym światowym poziomie, jeśli chodzi o jakość. Utrzymanie naszych formuł, które nie zawierają substancji drażniących i szkodliwych, są bezpieczne dla skóry i dają dużą przyjemność stosowania.

Jak duża jest konkurencja?

Konkurencja w branży kosmetycznej jest bardzo duża, ale my wierzymy, że dla każdego jest miejsce na rynku. W bezpośredniej konkurencji widzimy 3 marki, ale w pośredniej konkurencji można zliczyć ponad 40 firm.

Na pewno naszym atutem jest customer service w sklepach. Uważam, że to jest nasza przewaga na rynku. Najistotniejszym dla nas jest to, aby Klientka wyszła z produktem, który zaspokoi jej potrzeby i przyniesie realne korzyści dla niej. Tym samym z chęcią do nas wróci.

Jakie usługi oferuje firma Organique?

Produkty do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów dla Klienta detalicznego i profesjonalnego, czyli do gabinetów kosmetycznych i salonów SPA. Dodatkowo w ofercie mamy również szkolenia z masażu oraz warsztaty dla firm, które są formą integracji lub prezentu dla pracowników.

Kim jest Państwa klient?

Nasza grupa docelowa to Kobieta w wieku 30-45 lat, aktywna, szukająca odrobiny wytchnienia w codziennej gonitwie. Mamy jednak w ofercie również produkty dla mężczyzn.

Jakie korzyści oferujecie Państwo swoim klientom?

Nasze produkty, przede wszystkim niosą ze sobą przyjemność stosowania. Kluczem przy tworzeniu kosmetyków, prócz oczywiście wyselekcjonowanych składów, jest właśnie przyjemność stosowania. Wierzymy, że każda kobieta ma piękno w sobie, a my pomagamy je tylko odkryć.

Proszę pokrótce opisać firmę Organique oraz podzielić się najbliższymi planami rozwoju

Jesteśmy polską firmą od ponad 18 lat tworzącą kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Inspiracją jest dla nas natura, dlatego skupiamy się na tym, by składy naszych kosmetyków były bezpieczne, delikatne i jednocześnie skuteczne.

Przygotowujemy nasze produkty z wielką starannością, dbałością o każdy element. Większość naszych produktów nadal wykonywana jest ręcznie.

Kosmetyki oddziaływują na nasze zmysły: wzrok, zapach, dotyk, dlatego dbamy o to, by produkty były barwne, wyjątkowo pachnące oraz miały przyjemne i aksamitne konsystencje. Doceniając jakość życia, pokazujemy jak proste czynności zmieniać w wyjątkowe terapie i rytuały. Łącząc tradycję z nowoczesnością pomagamy zdrowiej i pięknej żyć.

Aktualnie poszukujemy aktywnie Klientów eksportowych. W Polsce zakładamy rozwój organiczny. Nieustannie pracujemy nad ujednoliceniem oferty produktowej, a także zwiększeniem ilości stałych Klientów. W tym i następnym roku naszym celem jest wzrost rozpoznawalności marki.

Jakie wymagania należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Na pewno trzeba posiadać zaplecze finansowe, które pozwoli na rozpoczęcie działalności. Dodatkowo warto zaplanować budżet dodatkowy – pierwsze kilka miesięcy nie zawsze jest rentowne z punktu widzenia franczyzobiorcy. Jest to uzależnione od rozpoznawalności marki na danym obszarze, a także lokalizacji miejsca.

Poszukujemy pasjonatów, ludzi dla których ważne jest to czym się zajmują, jakie kosmetyki sprzedają, a także są chętni i gotowi na operacyjne zaangażowanie się w biznes.

Dlaczego warto otworzyć własny biznes pod marką Organique?

Jako stabilny producent dajemy gwarancję współpracy z firmą o ugruntowanej pozycji na rynku. Jesteśmy partnerem, który odpowiada na potrzeby drugiej strony i tego samego oczekujemy.

Dajemy również pełne know – how jak prowadzić biznes, uzbrajamy franczyzobiorcę Organique w narzędzia, które są pomocne przy prowadzeniu sklepu.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Michał Mołdrzyk, Sales Manager Bike Café - największej w Polsce sieci rowerowych kawiarni obecnej na rynku od 9 lat. Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Działamy w branży mobilnej gastronomii opartej na kawiarniach rowerowych. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzeba dobrej kawy. Mobilność naszych punktów pozwala nam na docieranie do miejsc, które są nieosiągalne dla lokali stacjonarnych, zaś autonomiczność sprzętu (nie wymaga stałego dostępu do mediów) daje nam przewagę operacyjną – jesteśmy w stanie działać wszędzie, niezależnie od dostępnej infrastruktury. Branża ta zyskuje na popularności. Wpisując się w trend eco & healthy lifestyle cieszymy się dużym zainteresowaniem w miastach oraz podczas eventów. Udowodniliśmy też wysoką odporność na lockdown – działając w modelu coffee-to-go, zdecydowana większość naszych punktów nie odczuła negatywnych skutków pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Stanek, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Studio Synergy - sieci butikowych studiów EMS z najdłuższym doświadczeniem w Polsce. Panie Bartłomieju, proszę przybliżyć specyfikę treningu EMS w kontekście Państwa działalności. Trening EMS to innowacyjna metoda treningowa w branży fitness. Ta forma aktywności wywodzi się z fizjoterapii, a została spopularyzowana w Niemczech. Dzięki elektrostymulacji, podczas treningu pracuje 90% mięśni. Ta usługa ma bardziej kameralny charakter niż tradycyjny trening na siłowni. Podczas sesji EMS obecne są maksymalnie dwie osoby trenujące.

  • Agencja ubezpieczeniowa jako pomysł na biznes

    • Wywiady biznesowe

    Wywiadu udzielił Pan Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży Domu Ubezpieczeniowego Spectrum - ogólnopolskiej multiagencji sieciowej funkcjonującej od 2006 roku.  Panie Mariuszu, proszę pokrótce przybliżyć Państwa branżę? Działamy w ubezpieczeniach – to stabilna branża, którą napędzają przede wszystkim obowiązkowe ubezpieczenia OC, np. dla właścicieli pojazdów, rolników czy określonych zawodów. Nasze doświadczenie pokazuje, że rośnie też zainteresowanie ochroną zdrowia i majątku – potwierdzają to coroczne raporty Polskiej Izby Ubezpieczeń. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja o ogólnopolskim zasięgu. Reprezentujemy ponad 30 towarzystw, a klienci przychodzą do nas, aby sprawdzić i porównać oferty ubezpieczeń. Mogą przy tym liczyć na obiektywną poradę eksperta i pomoc w dopasowaniu wariantu polisy do swoich potrzeb.

  • Wywiadu udzielił Pan Paweł Aksamit, Współzałożyciel i Prezes zarządu Stava - lidera profesjonalnych usług gastro-kurierskich w Polsce oraz pierwszej franczyzy w tej branży w Europie. Panie Pawle, proszę przybliżyć specyfikę branży gastronomicznej w kontekście Państwa działalności oraz nakreślić przyszłe trendy i wyzwania. Stava działa na rynku dowozów jedzenia z restauracji i zakupów ze sklepów.  Cała gastronomia zdecydowanie coraz bardziej rozwija się w kierunku delivery. Jak pokazuje raport Stava o rynku dowozów jedzenia, w 2020 roku ten rynek urósł aż o 42% i jest w tej chwili wart prawie 9,5 mld złotych. Restauratorzy coraz bardziej świadomie podchodzą do dowozów. Coraz więcej spośród nich wie, ile tak naprawdę kosztują ich dostawy, jakie wyzwania się z tym wiążą i jak powinna wyglądać optymalna logistyka w kanale delivery.

  • Wywiadu udzieliła Pani Ewa Mak, Autoryzowany Trener Szkoły Pamięci SPW - największej i najstarszej w Polsce sieci placówek edukacyjnych, specjalizujących się w prowadzeniu zajęć z zakresu: treningu pamięci, koncentracji uwagi oraz nowoczesnych metod uczenia się. Pani Ewo, rynek edukacyjny w Polsce to temat rzeka, dlatego proszę w kilku zdaniach przybliżyć specyfikę branży edukacyjnej w kontekście Państwa działalności. Rynek edukacyjny jest bardzo różnorodny pod względem prowadzonych zajęć. Każda specjalizacja w branży, czy to nauka języków, zajęcia sportowe, czy zajęcia z efektywnego nauczania dają dzieciom (i nie tylko, bo dorosłym również) narzędzia i zdolności, których nie zagwarantuje lub nie zagwarantowała im szkoła.

  • Wywiadu udzielił Pan Sebastian Oliszewski, Menedżer Rozwoju Sieci Wyłącznej w PZU SA - największej firmy ubezpieczeniowej w Polsce Panie Sebastianie, większości Polakom ubezpieczenia kojarzą się z firmą PZU, proszę zatem przybliżyć branżę ubezpieczeniową w kontekście Państwa działalności. PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce. Wychodząc naprzeciw wymaganiom zmieniającego się rynku ubezpieczeniowego, postanowiliśmy jeszcze skuteczniej docierać do klientów w całym kraju i tak powstało 1500 profesjonalnych biur agentów ubezpieczeniowych. Dzięki nim nasi klienci doświadczają najwyższych standardów obsługi, a agenci mogą z naszym wsparciem rozwijać swój biznes.

.