Własny biznes w branży GSM. Wywiad z Markiem Kaczmarkiem, CEO sieci Teletorium

Wywiadu udzielił Pan Marek Kaczmarek, CEO sieci Teletorium - lidera rynku retailowego w branży GSM.

Na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa działalności?

Od 15 lat jesteśmy lidera rynku retailowego w branży GSM oraz artykułów związanych z nowymi technologiami ułatwiającymi życie. Posiadamy punkty w Centrach oraz Galeriach Handlowych w całej Polsce, które dostarczają nam naturalny traffic klientów.

Branża GSM jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów w Polsce ze względu na nieustający postęp technologiczny. Sprzedaż naszych produktów określana jest jako impulsowa, co oznacza, że musimy być zawsze pod ręką aby sprzedać towar.

Jaki jest potencjał branży GSM?

Potencjał naszej branży jest bardzo duży. Technologia nieustannie posuwa się naprzód, ciągle powstają nowe kategorie produktów. Dodatkowo bardzo dynamicznie zmienia się styl życia populacji ludzkiej, dzięki czemu wciąż powstają kolejne problemy życia codziennego. Ogromnym wyzwaniem jest całkowita digitalizacja sprzedaży, czyli obsługa klienta oparta na wykorzystaniu sztucznej inteligencji, a nie zaangażowaniu sprzedawców jak było do tej pory.

Jak duża jest konkurencja?

Konkurencja w naszej branży jest ogromna. Na rynku jest wiele firm oferujących takie same produkty co my. Od pewnego czasu akcesoria GSM oraz lifestylowe są ogólnie dostępne (nawet w miejscach sprzedających zupełnie inny asortyment), dlatego teoretycznie każdy sklep może być traktowany jak nasza potencjalna mini konkurencja.

Jakie produkty i usługi oferuje sieć Teletorium?

Obecnie działalność naszej firmy obejmuje sprzedaż i serwis telefonów komórkowych, sprzedaż akcesoriów GSM oraz produktów z kategorii lifestyle. Do tej pory oferowaliśmy asortyment dedykowany telefonom, ale sukcesywnie poszerzamy naszą ofertę, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom Klientów.

Kim jest Państwa klient?

Naszym klientem jest każdy posiadacz telefonu i urządzeń z nim związanych. Dodatkowo zalicza się tu użytkowników produktów lifestylowych, czyli każda osoba, która ma chęć i jest otwarta na wprowadzanie w swoje życie nowych technologii (w celu ułatwienia codziennego funkcjonowania).

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Oferujemy naszym klientom towar dopasowany do ich potrzeb. Dzięki dużemu wyborowi produktów z różnych poziomów cenowych każdy znajdzie coś dla siebie. Mamy wiele punktów sprzedaży, dlatego jesteśmy w stanie być zawsze pod ręką. Dodatkowo prowadzimy sprzedaż internetową, dzięki czemu wybór idealnego akcesorium jest jeszcze łatwiejszy.

Proszę pokrótce opisać sieć Teletorium oraz najbliższe plany rozwoju

Nasza sieć punktów sprzedaży detalicznej zarządzana jest w modelu franczyzowym. Posiadamy ponad 250 wysp i lokali w największych Centrach Handlowych w Polsce. Należymy do największej w tej części Europy Grupy Kapitałowej TelForceOne, która zajmuje się dystrybucją produktów z branży GSM, oświetlenia, materiałów eksploatacyjnych, akcesoriów komputerowych i wielu innych.

Teletorium nieustannie się rozwija, aby utrzymać pozycję lidera i nadążać za obowiązującymi trendami. Do naszych najważniejszych projektów obecnie należą: nowe koncepty wysp i lokali, rozwój kanału sprzedaży e-commerce oraz podbój zagranicznych rynków (sprzedaż na eBay). Oczywiście cały czas myślimy nad udoskonalaniem naszej oferty, dlatego już teraz opracowujemy kolejne plany rozwoju.

Jakie wymagania należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Aby zostać naszym Partnerem Biznesowym wystarczy chcieć i być zmotywowanym do ciągłego rozwoju. Naszym Franczyzobiorcą może zostać każdy, kto jest gotowy na otwarcie własnego biznesu. Nie wymagamy doświadczenia w prowadzeniu działalności, wszystkiego jesteśmy w stanie nauczyć od podstaw.

Dlaczego warto dołączyć do sieci Teletorium?

Współpraca z nami generuje same korzyści. Należą do nich:

  • Dzielenie się naszym know-how oraz rozpoznawalnym logo marki
  • Pomoc w wyborze oraz pozyskaniu danej lokalizacji
  • Częściowa pomoc w uzyskaniu finansowania na otwarcie własnej działalności
  • Jasne i korzystne warunki współpracy
  • Stały dostęp do szerokiej gamy nowości i trendów z rynku GSM
  • Atrakcyjne ceny dla naszych Franczyzobiorców
  • Wykorzystanie nowoczesnych technologii w sprzedaży (ekrany dotykowe, Wirtualny Sprzedawca)
  • Wsparcie na każdym etapie prowadzenia biznesu
  • Organizujemy konkursy sprzedażowe oraz atrakcyjne wyjazdy dla naszych Franczyzobiorców

Oczywiście są to tylko niektóre z benefitów, jakie oferujemy naszym Partnerom biznesowym. Aby uzyskać pełny obraz zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Ekspansji.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

.