Własny biznes w branży GSM. Wywiad z Markiem Kaczmarkiem, CEO sieci Teletorium

Wywiadu udzielił Pan Marek Kaczmarek, CEO sieci Teletorium - lidera rynku retailowego w branży GSM.

Na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa działalności?

Od 15 lat jesteśmy lidera rynku retailowego w branży GSM oraz artykułów związanych z nowymi technologiami ułatwiającymi życie. Posiadamy punkty w Centrach oraz Galeriach Handlowych w całej Polsce, które dostarczają nam naturalny traffic klientów.

Branża GSM jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów w Polsce ze względu na nieustający postęp technologiczny. Sprzedaż naszych produktów określana jest jako impulsowa, co oznacza, że musimy być zawsze pod ręką aby sprzedać towar.

Jaki jest potencjał branży GSM?

Potencjał naszej branży jest bardzo duży. Technologia nieustannie posuwa się naprzód, ciągle powstają nowe kategorie produktów. Dodatkowo bardzo dynamicznie zmienia się styl życia populacji ludzkiej, dzięki czemu wciąż powstają kolejne problemy życia codziennego. Ogromnym wyzwaniem jest całkowita digitalizacja sprzedaży, czyli obsługa klienta oparta na wykorzystaniu sztucznej inteligencji, a nie zaangażowaniu sprzedawców jak było do tej pory.

Jak duża jest konkurencja?

Konkurencja w naszej branży jest ogromna. Na rynku jest wiele firm oferujących takie same produkty co my. Od pewnego czasu akcesoria GSM oraz lifestylowe są ogólnie dostępne (nawet w miejscach sprzedających zupełnie inny asortyment), dlatego teoretycznie każdy sklep może być traktowany jak nasza potencjalna mini konkurencja.

Jakie produkty i usługi oferuje sieć Teletorium?

Obecnie działalność naszej firmy obejmuje sprzedaż i serwis telefonów komórkowych, sprzedaż akcesoriów GSM oraz produktów z kategorii lifestyle. Do tej pory oferowaliśmy asortyment dedykowany telefonom, ale sukcesywnie poszerzamy naszą ofertę, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom Klientów.

Kim jest Państwa klient?

Naszym klientem jest każdy posiadacz telefonu i urządzeń z nim związanych. Dodatkowo zalicza się tu użytkowników produktów lifestylowych, czyli każda osoba, która ma chęć i jest otwarta na wprowadzanie w swoje życie nowych technologii (w celu ułatwienia codziennego funkcjonowania).

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Oferujemy naszym klientom towar dopasowany do ich potrzeb. Dzięki dużemu wyborowi produktów z różnych poziomów cenowych każdy znajdzie coś dla siebie. Mamy wiele punktów sprzedaży, dlatego jesteśmy w stanie być zawsze pod ręką. Dodatkowo prowadzimy sprzedaż internetową, dzięki czemu wybór idealnego akcesorium jest jeszcze łatwiejszy.

Proszę pokrótce opisać sieć Teletorium oraz najbliższe plany rozwoju

Nasza sieć punktów sprzedaży detalicznej zarządzana jest w ramach franczyzy Teletorium. Posiadamy ponad 250 wysp i lokali w największych Centrach Handlowych w Polsce. Należymy do największej w tej części Europy Grupy Kapitałowej TelForceOne, która zajmuje się dystrybucją produktów z branży GSM, oświetlenia, materiałów eksploatacyjnych, akcesoriów komputerowych i wielu innych.

Teletorium nieustannie się rozwija, aby utrzymać pozycję lidera i nadążać za obowiązującymi trendami. Do naszych najważniejszych projektów obecnie należą: nowe koncepty wysp i lokali, rozwój kanału sprzedaży e-commerce oraz podbój zagranicznych rynków (sprzedaż na eBay). Oczywiście cały czas myślimy nad udoskonalaniem naszej oferty, dlatego już teraz opracowujemy kolejne plany rozwoju.

Jakie wymagania należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Aby zostać naszym Partnerem Biznesowym wystarczy chcieć i być zmotywowanym do ciągłego rozwoju. Naszym Franczyzobiorcą może zostać każdy, kto jest gotowy na otwarcie własnego biznesu. Nie wymagamy doświadczenia w prowadzeniu działalności, wszystkiego jesteśmy w stanie nauczyć od podstaw.

Dlaczego warto dołączyć do sieci Teletorium?

Współpraca z nami generuje same korzyści. Należą do nich:

  • Dzielenie się naszym know-how oraz rozpoznawalnym logo marki
  • Pomoc w wyborze oraz pozyskaniu danej lokalizacji
  • Częściowa pomoc w uzyskaniu finansowania na otwarcie własnej działalności
  • Jasne i korzystne warunki współpracy
  • Stały dostęp do szerokiej gamy nowości i trendów z rynku GSM
  • Atrakcyjne ceny dla naszych Franczyzobiorców
  • Wykorzystanie nowoczesnych technologii w sprzedaży (ekrany dotykowe, Wirtualny Sprzedawca)
  • Wsparcie na każdym etapie prowadzenia biznesu
  • Organizujemy konkursy sprzedażowe oraz atrakcyjne wyjazdy dla naszych Franczyzobiorców

Oczywiście są to tylko niektóre z benefitów, jakie oferujemy naszym Partnerom biznesowym. Aby uzyskać pełny obraz zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Ekspansji.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, Chief Operating Officer (COO) ogólnopolskiej sieci franczyzowej klubów treningowych 36 MINUT. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. 36 MINUT działa na pograniczu branży sportowej i medycznej. Butikowe kluby treningowe 36 MINUT oferują trening siłowo-wytrzymałościowy, wykorzystujący 12 maszyn firmy Milon. Cechą charakterystyczną jest personalna opieka fizjoterapeuty, który towarzyszy klubowiczowi przez całą podróż związaną z treningami, obejmująca stały monitoring postępów oraz holistyczne wsparcie w zakresie zdrowego stylu życia.

  • Wywiadu udzielił Pan Michał Mołdrzyk, Sales Manager Bike Café - największej w Polsce sieci rowerowych kawiarni obecnej na rynku od 9 lat. Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Działamy w branży mobilnej gastronomii opartej na kawiarniach rowerowych. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzeba dobrej kawy. Mobilność naszych punktów pozwala nam na docieranie do miejsc, które są nieosiągalne dla lokali stacjonarnych, zaś autonomiczność sprzętu (nie wymaga stałego dostępu do mediów) daje nam przewagę operacyjną – jesteśmy w stanie działać wszędzie, niezależnie od dostępnej infrastruktury. Branża ta zyskuje na popularności. Wpisując się w trend eco & healthy lifestyle cieszymy się dużym zainteresowaniem w miastach oraz podczas eventów. Udowodniliśmy też wysoką odporność na lockdown – działając w modelu coffee-to-go, zdecydowana większość naszych punktów nie odczuła negatywnych skutków pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Stanek, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Studio Synergy - sieci butikowych studiów EMS z najdłuższym doświadczeniem w Polsce. Panie Bartłomieju, proszę przybliżyć specyfikę treningu EMS w kontekście Państwa działalności. Trening EMS to innowacyjna metoda treningowa w branży fitness. Ta forma aktywności wywodzi się z fizjoterapii, a została spopularyzowana w Niemczech. Dzięki elektrostymulacji, podczas treningu pracuje 90% mięśni. Ta usługa ma bardziej kameralny charakter niż tradycyjny trening na siłowni. Podczas sesji EMS obecne są maksymalnie dwie osoby trenujące.