Własny biznes w branży fitness. Wywiad z Łukaszem Nowakowskim, CFO Xtreme Fitness Gyms

Wywiadu udzielił Pan Łukasz Nowakowski, CFO firmy Xtreme Fitness Gyms - prężnie rozwijającej się sieci franczyzowej w branży fitness.

Panie Łukaszu, wartość europejskiego rynku fitness wciąż rośnie, a jak to wygląda w Polsce?

Polski rynek usług fitness rozwija się bardzo dynamicznie, jest to szalenie perspektywiczna branża. Zwiększająca się świadomość Polaków w kontekście uprawiania aktywności fizycznej i dbałości o kondycję fizyczną oraz psychiczną, a także rosnąca zamożność społeczeństwa przekładają się bezpośrednio na wzrost popytu na usługi fitness.

A jaki jest potencjał branży fitness w Polsce?

Nie da się ukryć, że popularność klubów fitness w Europie nieustannie wzrasta. Obserwujemy korelację pomiędzy wzrostem aktywności fizycznej, a wzrostem liczby członków klubów. Polska ma tutaj duży potencjał do rozwoju. Choć produkt fitness jest obecnie łatwo dostępny, branża jest tak naprawdę dopiero w początkowej fazie rozwoju. Rynek rośnie rocznie o 15–20 procent i drzemie w nim ogromny potencjał, co przełoży się na wzrost aktywności fizycznej Polaków.

Jak duża jest konkurencja w Państwa branży?

Konkurencja jest widoczna i będzie przybierać na sile wraz ze wzrostem popularności rynku fitness w Polsce. Wydawałoby się, że nie jest to korzystna informacja dla przedsiębiorców istniejących na rynku od lat, ale prawda jest taka, że rynek jest wymagający. Aby się na nim utrzymać należy stworzyć odpowiedni model biznesowy oraz narzędzia, które w stosunkowo krótkim momencie pozwolą się wybić.

Jakie produkty i usługi oferuje sieć Xtreme Fitness Gyms?

Jesteśmy siecią siłowni, posiadającą kompleksowe kluby fitness na terenie całej Polski. Sieć Xtreme Fitness Gyms jest jednocześnie jedynym franczyzodawcą klubów fitness, który oferuje sprawdzony i skuteczny model biznesowy osobom, które są zdecydowane, aby prowadzić swój biznes, ale nie mają na niego pomysłu lub takim, którzy mają już swoje kluby, ale chcą wyprowadzić je na jeszcze wyższy poziom, tak by czerpać z niego maksymalnie duże zyski.

Grupę docelową siłowni dość łatwo określić, a do kogo kierują Państwo swoją ofertę biznesową?

Nasz model franczyzowy jest na tyle elastyczny, że osoby, które nie do końca odnajdują się w branży fitness również mogą otwierać i otwierają własne kluby. Szeroki zakres szkoleń oraz wsparcie, które zapewniamy na każdym etapie prowadzenia klubu oraz przed jego otwarciem, pozwalają na prowadzenie biznesu również tym, którzy nie mieli wcześniej styczności z branżą. Tak jak wspomniałam zgłaszają się do nas również przedsiębiorcy, którzy chcą podpiąć się pod nasz model, ponieważ obserwują szalenie dynamiczną ekspansję i spektakularne efekty, które procentują.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim franczyzobiorcom?

Korzyści jest mnóstwo. Perspektywiczny segment rynku fitness pozwala nam szerzyć ekspansję sieci i udowadniać przy tym, że nasz model biznesowy jest na tym rynku numerem 1. Jesteśmy jednym z wiodących graczy, a rozpoznawalność marki coraz mocniej przybiera na sile. Franczyzobiorca, który decyduje się na otwarcie klubu pod naszym szyldem już na starcie buduje sobie renomę oraz zaufanie klientów, co przekłada się bezpośrednio na zysk. Zostaje mu przekazane całe know-how, na które pracuje się latami. Uczestniczy w szkoleniach, które przygotowują go do otwarcia oraz dostęp do wszystkich narzędzi niezbędnych do samodzielnego prowadzenia klubu na najwyższym poziomie.

Proszę pokrótce opisać firmę Xtreme Fitness Gyms oraz najbliższe plany rozwoju

Jesteśmy najszybciej rozwijającą się siecią klubów fitness i siłowni w Polsce o ugruntowanej pozycji na rynku. Wyróżnia nas zauważalny w klubach wysoki standard i jakość usług za bardzo konkurencyjną cenę. Na uwagę zasługuje fakt, że jesteśmy jedyną siecią w Polsce, która pracuje na własnym systemie zarządzającym, który w zależności od potrzeb regularnie modyfikujemy. Mamy bardzo ambitne plany rozwojowe. Chcemy stać się liderem na rynku, a naszą misją jest stać się najbardziej rozpoznawalną marką klubów fitness w Polsce. W ciągu najbliższych czterech lat do 200 klubów.

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Osoba zainteresowana nawiązaniem współpracy w pierwszej kolejności powinna się z nami skontaktować. Po wstępnej rozmowie zapraszamy ją do siedziby na prezentację grupową, podczas której prezentujemy nie tylko nasz model biznesowy, ale również specyfikę branży. Kolejnym etapem jest spotkanie indywidualne, na którym po podpisaniu klauzuli poufności omawiane są jeszcze dogłębniej struktury finansowe, procesy operacyjne oraz konkretne lokalizacje, którymi zainteresowany jest potencjalny franczyzobiorca. Następnym krokiem jest obustronna decyzja o podjęciu współpracy. Przy podpisaniu umowy, franczyzobiorca otrzymuje od franczyzodawcy pakiet dokumentów w skład, których wchodzą m.in. zestawienie kosztów związanych z otwarciem klubu, kompletną listę sprzętu, akcesoriów i wyposażenia, wizualizację klubu oraz szczegółowy opis lokalizacji i konkurencji.

Podsumowując, dlaczego warto dołączyć do sieci franczyzowej Xtreme Fitness Gyms?

Szalenie ważne jest to, że jeszcze przed podjęciem decyzji o zaistnieniu klubu badamy rynek, analizujemy konkurencję i upewniamy się że kluby, które tam powstaną będą doskonale prosperowały. Franczyzobiorca otrzymuje zatem ofertę, wynegocjowaną na najlepszych warunkach. Co istotne, przy podpisaniu umowy franczyzowej, podpisywana jest również umowa najmu na konkretny lokal. Kolejno analizujemy koszty inwestycji, przeprowadzamy szereg szkoleń oraz matrycę zadań czyli dokument, który opisuje dokładnie wszystkie elementy i procesy, które towarzyszą całemu procesowi otwarcia. Każdy franczyzobiorca może liczyć również na wsparcie ze strony nie tylko franczyzodawcy ale również przydzielonego mu opiekuna franczyzowego oraz zespołu wsparcia, który służy pomocą i dobrą radą zarówno przed jak po otwarciu klubu.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.