Własny biznes w branży fitness. Wywiad z Łukaszem Nowakowskim, CFO Xtreme Fitness Gyms

Wywiadu udzielił Pan Łukasz Nowakowski, CFO firmy Xtreme Fitness Gyms - prężnie rozwijającej się sieci franczyzowej w branży fitness.

Panie Łukaszu, wartość europejskiego rynku fitness wciąż rośnie, a jak to wygląda w Polsce?

Polski rynek usług fitness rozwija się bardzo dynamicznie, jest to szalenie perspektywiczna branża. Zwiększająca się świadomość Polaków w kontekście uprawiania aktywności fizycznej i dbałości o kondycję fizyczną oraz psychiczną, a także rosnąca zamożność społeczeństwa przekładają się bezpośrednio na wzrost popytu na usługi fitness.

A jaki jest potencjał branży fitness w Polsce?

Nie da się ukryć, że popularność klubów fitness w Europie nieustannie wzrasta. Obserwujemy korelację pomiędzy wzrostem aktywności fizycznej, a wzrostem liczby członków klubów. Polska ma tutaj duży potencjał do rozwoju. Choć produkt fitness jest obecnie łatwo dostępny, branża jest tak naprawdę dopiero w początkowej fazie rozwoju. Rynek rośnie rocznie o 15–20 procent i drzemie w nim ogromny potencjał, co przełoży się na wzrost aktywności fizycznej Polaków.

Jak duża jest konkurencja w Państwa branży?

Konkurencja jest widoczna i będzie przybierać na sile wraz ze wzrostem popularności rynku fitness w Polsce. Wydawałoby się, że nie jest to korzystna informacja dla przedsiębiorców istniejących na rynku od lat, ale prawda jest taka, że rynek jest wymagający. Aby się na nim utrzymać należy stworzyć odpowiedni model biznesowy oraz narzędzia, które w stosunkowo krótkim momencie pozwolą się wybić.

Jakie produkty i usługi oferuje sieć Xtreme Fitness Gyms?

Jesteśmy siecią siłowni, posiadającą kompleksowe kluby fitness na terenie całej Polski. Sieć Xtreme Fitness Gyms jest jednocześnie jedynym franczyzodawcą klubów fitness, który oferuje sprawdzony i skuteczny model biznesowy osobom, które są zdecydowane, aby prowadzić swój biznes, ale nie mają na niego pomysłu lub takim, którzy mają już swoje kluby, ale chcą wyprowadzić je na jeszcze wyższy poziom, tak by czerpać z niego maksymalnie duże zyski.

Grupę docelową siłowni dość łatwo określić, a do kogo kierują Państwo swoją ofertę biznesową?

Nasz model franczyzowy jest na tyle elastyczny, że osoby, które nie do końca odnajdują się w branży fitness również mogą otwierać i otwierają własne kluby. Szeroki zakres szkoleń oraz wsparcie, które zapewniamy na każdym etapie prowadzenia klubu oraz przed jego otwarciem, pozwalają na prowadzenie biznesu również tym, którzy nie mieli wcześniej styczności z branżą. Tak jak wspomniałam zgłaszają się do nas również przedsiębiorcy, którzy chcą podpiąć się pod nasz model, ponieważ obserwują szalenie dynamiczną ekspansję i spektakularne efekty, które procentują.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim franczyzobiorcom?

Korzyści jest mnóstwo. Perspektywiczny segment rynku fitness pozwala nam szerzyć ekspansję sieci i udowadniać przy tym, że nasz model biznesowy jest na tym rynku numerem 1. Jesteśmy jednym z wiodących graczy, a rozpoznawalność marki coraz mocniej przybiera na sile. Franczyzobiorca, który decyduje się na otwarcie klubu pod naszym szyldem już na starcie buduje sobie renomę oraz zaufanie klientów, co przekłada się bezpośrednio na zysk. Zostaje mu przekazane całe know-how, na które pracuje się latami. Uczestniczy w szkoleniach, które przygotowują go do otwarcia oraz dostęp do wszystkich narzędzi niezbędnych do samodzielnego prowadzenia klubu na najwyższym poziomie.

Proszę pokrótce opisać firmę Xtreme Fitness Gyms oraz najbliższe plany rozwoju

Jesteśmy najszybciej rozwijającą się siecią klubów fitness i siłowni w Polsce o ugruntowanej pozycji na rynku. Wyróżnia nas zauważalny w klubach wysoki standard i jakość usług za bardzo konkurencyjną cenę. Na uwagę zasługuje fakt, że jesteśmy jedyną siecią w Polsce, która pracuje na własnym systemie zarządzającym, który w zależności od potrzeb regularnie modyfikujemy. Mamy bardzo ambitne plany rozwojowe. Chcemy stać się liderem na rynku, a naszą misją jest stać się najbardziej rozpoznawalną marką klubów fitness w Polsce. W ciągu najbliższych czterech lat do 200 klubów.

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Osoba zainteresowana nawiązaniem współpracy w pierwszej kolejności powinna się z nami skontaktować. Po wstępnej rozmowie zapraszamy ją do siedziby na prezentację grupową, podczas której prezentujemy nie tylko nasz model biznesowy, ale również specyfikę branży. Kolejnym etapem jest spotkanie indywidualne, na którym po podpisaniu klauzuli poufności omawiane są jeszcze dogłębniej struktury finansowe, procesy operacyjne oraz konkretne lokalizacje, którymi zainteresowany jest potencjalny franczyzobiorca. Następnym krokiem jest obustronna decyzja o podjęciu współpracy. Przy podpisaniu umowy, franczyzobiorca otrzymuje od franczyzodawcy pakiet dokumentów w skład, których wchodzą m.in. zestawienie kosztów związanych z otwarciem klubu, kompletną listę sprzętu, akcesoriów i wyposażenia, wizualizację klubu oraz szczegółowy opis lokalizacji i konkurencji.

Podsumowując, dlaczego warto dołączyć do sieci franczyzowej Xtreme Fitness Gyms?

Szalenie ważne jest to, że jeszcze przed podjęciem decyzji o zaistnieniu klubu badamy rynek, analizujemy konkurencję i upewniamy się że kluby, które tam powstaną będą doskonale prosperowały. Franczyzobiorca otrzymuje zatem ofertę, wynegocjowaną na najlepszych warunkach. Co istotne, przy podpisaniu umowy franczyzowej, podpisywana jest również umowa najmu na konkretny lokal. Kolejno analizujemy koszty inwestycji, przeprowadzamy szereg szkoleń oraz matrycę zadań czyli dokument, który opisuje dokładnie wszystkie elementy i procesy, które towarzyszą całemu procesowi otwarcia. Każdy franczyzobiorca może liczyć również na wsparcie ze strony nie tylko franczyzodawcy ale również przydzielonego mu opiekuna franczyzowego oraz zespołu wsparcia, który służy pomocą i dobrą radą zarówno przed jak po otwarciu klubu.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.