Własny biznes w branży fitness. Wywiad z Łukaszem Nowakowskim, CFO Xtreme Fitness Gyms

Wywiadu udzielił Pan Łukasz Nowakowski, CFO firmy Xtreme Fitness Gyms - prężnie rozwijającej się sieci franczyzowej w branży fitness.

Panie Łukaszu, wartość europejskiego rynku fitness wciąż rośnie, a jak to wygląda w Polsce?

Polski rynek usług fitness rozwija się bardzo dynamicznie, jest to szalenie perspektywiczna branża. Zwiększająca się świadomość Polaków w kontekście uprawiania aktywności fizycznej i dbałości o kondycję fizyczną oraz psychiczną, a także rosnąca zamożność społeczeństwa przekładają się bezpośrednio na wzrost popytu na usługi fitness.

A jaki jest potencjał branży fitness w Polsce?

Nie da się ukryć, że popularność klubów fitness w Europie nieustannie wzrasta. Obserwujemy korelację pomiędzy wzrostem aktywności fizycznej, a wzrostem liczby członków klubów. Polska ma tutaj duży potencjał do rozwoju. Choć produkt fitness jest obecnie łatwo dostępny, branża jest tak naprawdę dopiero w początkowej fazie rozwoju. Rynek rośnie rocznie o 15–20 procent i drzemie w nim ogromny potencjał, co przełoży się na wzrost aktywności fizycznej Polaków.

Jak duża jest konkurencja w Państwa branży?

Konkurencja jest widoczna i będzie przybierać na sile wraz ze wzrostem popularności rynku fitness w Polsce. Wydawałoby się, że nie jest to korzystna informacja dla przedsiębiorców istniejących na rynku od lat, ale prawda jest taka, że rynek jest wymagający. Aby się na nim utrzymać należy stworzyć odpowiedni model biznesowy oraz narzędzia, które w stosunkowo krótkim momencie pozwolą się wybić.

Jakie produkty i usługi oferuje sieć Xtreme Fitness Gyms?

Jesteśmy siecią siłowni, posiadającą kompleksowe kluby fitness na terenie całej Polski. Sieć Xtreme Fitness Gyms jest jednocześnie jedynym franczyzodawcą klubów fitness, który oferuje sprawdzony i skuteczny model biznesowy osobom, które są zdecydowane, aby prowadzić swój biznes, ale nie mają na niego pomysłu lub takim, którzy mają już swoje kluby, ale chcą wyprowadzić je na jeszcze wyższy poziom, tak by czerpać z niego maksymalnie duże zyski.

Grupę docelową siłowni dość łatwo określić, a do kogo kierują Państwo swoją ofertę biznesową?

Nasz model franczyzowy jest na tyle elastyczny, że osoby, które nie do końca odnajdują się w branży fitness również mogą otwierać i otwierają własne kluby. Szeroki zakres szkoleń oraz wsparcie, które zapewniamy na każdym etapie prowadzenia klubu oraz przed jego otwarciem, pozwalają na prowadzenie biznesu również tym, którzy nie mieli wcześniej styczności z branżą. Tak jak wspomniałam zgłaszają się do nas również przedsiębiorcy, którzy chcą podpiąć się pod nasz model, ponieważ obserwują szalenie dynamiczną ekspansję i spektakularne efekty, które procentują.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim franczyzobiorcom?

Korzyści jest mnóstwo. Perspektywiczny segment rynku fitness pozwala nam szerzyć ekspansję sieci i udowadniać przy tym, że nasz model biznesowy jest na tym rynku numerem 1. Jesteśmy jednym z wiodących graczy, a rozpoznawalność marki coraz mocniej przybiera na sile. Franczyzobiorca, który decyduje się na otwarcie klubu pod naszym szyldem już na starcie buduje sobie renomę oraz zaufanie klientów, co przekłada się bezpośrednio na zysk. Zostaje mu przekazane całe know-how, na które pracuje się latami. Uczestniczy w szkoleniach, które przygotowują go do otwarcia oraz dostęp do wszystkich narzędzi niezbędnych do samodzielnego prowadzenia klubu na najwyższym poziomie.

Proszę pokrótce opisać firmę Xtreme Fitness Gyms oraz najbliższe plany rozwoju

Jesteśmy najszybciej rozwijającą się siecią klubów fitness i siłowni w Polsce o ugruntowanej pozycji na rynku. Wyróżnia nas zauważalny w klubach wysoki standard i jakość usług za bardzo konkurencyjną cenę. Na uwagę zasługuje fakt, że jesteśmy jedyną siecią w Polsce, która pracuje na własnym systemie zarządzającym, który w zależności od potrzeb regularnie modyfikujemy. Mamy bardzo ambitne plany rozwojowe. Chcemy stać się liderem na rynku, a naszą misją jest stać się najbardziej rozpoznawalną marką klubów fitness w Polsce. W ciągu najbliższych czterech lat do 200 klubów.

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Osoba zainteresowana nawiązaniem współpracy w pierwszej kolejności powinna się z nami skontaktować. Po wstępnej rozmowie zapraszamy ją do siedziby na prezentację grupową, podczas której prezentujemy nie tylko nasz model biznesowy, ale również specyfikę branży. Kolejnym etapem jest spotkanie indywidualne, na którym po podpisaniu klauzuli poufności omawiane są jeszcze dogłębniej struktury finansowe, procesy operacyjne oraz konkretne lokalizacje, którymi zainteresowany jest potencjalny franczyzobiorca. Następnym krokiem jest obustronna decyzja o podjęciu współpracy. Przy podpisaniu umowy, franczyzobiorca otrzymuje od franczyzodawcy pakiet dokumentów w skład, których wchodzą m.in. zestawienie kosztów związanych z otwarciem klubu, kompletną listę sprzętu, akcesoriów i wyposażenia, wizualizację klubu oraz szczegółowy opis lokalizacji i konkurencji.

Podsumowując, dlaczego warto dołączyć do sieci franczyzowej Xtreme Fitness Gyms?

Szalenie ważne jest to, że jeszcze przed podjęciem decyzji o zaistnieniu klubu badamy rynek, analizujemy konkurencję i upewniamy się że kluby, które tam powstaną będą doskonale prosperowały. Franczyzobiorca otrzymuje zatem ofertę, wynegocjowaną na najlepszych warunkach. Co istotne, przy podpisaniu umowy franczyzowej, podpisywana jest również umowa najmu na konkretny lokal. Kolejno analizujemy koszty inwestycji, przeprowadzamy szereg szkoleń oraz matrycę zadań czyli dokument, który opisuje dokładnie wszystkie elementy i procesy, które towarzyszą całemu procesowi otwarcia. Każdy franczyzobiorca może liczyć również na wsparcie ze strony nie tylko franczyzodawcy ale również przydzielonego mu opiekuna franczyzowego oraz zespołu wsparcia, który służy pomocą i dobrą radą zarówno przed jak po otwarciu klubu.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Michał Mołdrzyk, Sales Manager Bike Café - największej w Polsce sieci rowerowych kawiarni obecnej na rynku od 9 lat. Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Działamy w branży mobilnej gastronomii opartej na kawiarniach rowerowych. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzeba dobrej kawy. Mobilność naszych punktów pozwala nam na docieranie do miejsc, które są nieosiągalne dla lokali stacjonarnych, zaś autonomiczność sprzętu (nie wymaga stałego dostępu do mediów) daje nam przewagę operacyjną – jesteśmy w stanie działać wszędzie, niezależnie od dostępnej infrastruktury. Branża ta zyskuje na popularności. Wpisując się w trend eco & healthy lifestyle cieszymy się dużym zainteresowaniem w miastach oraz podczas eventów. Udowodniliśmy też wysoką odporność na lockdown – działając w modelu coffee-to-go, zdecydowana większość naszych punktów nie odczuła negatywnych skutków pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Stanek, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Studio Synergy - sieci butikowych studiów EMS z najdłuższym doświadczeniem w Polsce. Panie Bartłomieju, proszę przybliżyć specyfikę treningu EMS w kontekście Państwa działalności. Trening EMS to innowacyjna metoda treningowa w branży fitness. Ta forma aktywności wywodzi się z fizjoterapii, a została spopularyzowana w Niemczech. Dzięki elektrostymulacji, podczas treningu pracuje 90% mięśni. Ta usługa ma bardziej kameralny charakter niż tradycyjny trening na siłowni. Podczas sesji EMS obecne są maksymalnie dwie osoby trenujące.

  • Agencja ubezpieczeniowa jako pomysł na biznes

    • Wywiady biznesowe

    Wywiadu udzielił Pan Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży Domu Ubezpieczeniowego Spectrum - ogólnopolskiej multiagencji sieciowej funkcjonującej od 2006 roku.  Panie Mariuszu, proszę pokrótce przybliżyć Państwa branżę? Działamy w ubezpieczeniach – to stabilna branża, którą napędzają przede wszystkim obowiązkowe ubezpieczenia OC, np. dla właścicieli pojazdów, rolników czy określonych zawodów. Nasze doświadczenie pokazuje, że rośnie też zainteresowanie ochroną zdrowia i majątku – potwierdzają to coroczne raporty Polskiej Izby Ubezpieczeń. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja o ogólnopolskim zasięgu. Reprezentujemy ponad 30 towarzystw, a klienci przychodzą do nas, aby sprawdzić i porównać oferty ubezpieczeń. Mogą przy tym liczyć na obiektywną poradę eksperta i pomoc w dopasowaniu wariantu polisy do swoich potrzeb.

  • Wywiadu udzielił Pan Paweł Aksamit, Współzałożyciel i Prezes zarządu Stava - lidera profesjonalnych usług gastro-kurierskich w Polsce oraz pierwszej franczyzy w tej branży w Europie. Panie Pawle, proszę przybliżyć specyfikę branży gastronomicznej w kontekście Państwa działalności oraz nakreślić przyszłe trendy i wyzwania. Stava działa na rynku dowozów jedzenia z restauracji i zakupów ze sklepów.  Cała gastronomia zdecydowanie coraz bardziej rozwija się w kierunku delivery. Jak pokazuje raport Stava o rynku dowozów jedzenia, w 2020 roku ten rynek urósł aż o 42% i jest w tej chwili wart prawie 9,5 mld złotych. Restauratorzy coraz bardziej świadomie podchodzą do dowozów. Coraz więcej spośród nich wie, ile tak naprawdę kosztują ich dostawy, jakie wyzwania się z tym wiążą i jak powinna wyglądać optymalna logistyka w kanale delivery.

  • Wywiadu udzieliła Pani Ewa Mak, Autoryzowany Trener Szkoły Pamięci SPW - największej i najstarszej w Polsce sieci placówek edukacyjnych, specjalizujących się w prowadzeniu zajęć z zakresu: treningu pamięci, koncentracji uwagi oraz nowoczesnych metod uczenia się. Pani Ewo, rynek edukacyjny w Polsce to temat rzeka, dlatego proszę w kilku zdaniach przybliżyć specyfikę branży edukacyjnej w kontekście Państwa działalności. Rynek edukacyjny jest bardzo różnorodny pod względem prowadzonych zajęć. Każda specjalizacja w branży, czy to nauka języków, zajęcia sportowe, czy zajęcia z efektywnego nauczania dają dzieciom (i nie tylko, bo dorosłym również) narzędzia i zdolności, których nie zagwarantuje lub nie zagwarantowała im szkoła.

  • Wywiadu udzielił Pan Sebastian Oliszewski, Menedżer Rozwoju Sieci Wyłącznej w PZU SA - największej firmy ubezpieczeniowej w Polsce Panie Sebastianie, większości Polakom ubezpieczenia kojarzą się z firmą PZU, proszę zatem przybliżyć branżę ubezpieczeniową w kontekście Państwa działalności. PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce. Wychodząc naprzeciw wymaganiom zmieniającego się rynku ubezpieczeniowego, postanowiliśmy jeszcze skuteczniej docierać do klientów w całym kraju i tak powstało 1500 profesjonalnych biur agentów ubezpieczeniowych. Dzięki nim nasi klienci doświadczają najwyższych standardów obsługi, a agenci mogą z naszym wsparciem rozwijać swój biznes.

.