Własny biznes w branży consumer finance. Wywiad z Mariuszem Kajzerem, Dyrektorem Marketingu Domu Finansowego QS

Wywiadu udzielił Pan Mariusz Kajzer, Dyrektor Marketingu Domu Finansowego QS - najdłużej działającego pośrednika finansowego w branży consumer finance w Polsce.

Proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży?

Dom Finansowy QS działa w branży consumer finance. Sprzedajemy produkty finansowe: kredyty, pożyczki, ubezpieczenia i kompleksowo oferujemy je w jednym miejscu. Jesteśmy blisko naszych Klientów i pomagamy im dobrać odpowiednie produkty do ich potrzeb.

Jakie są przyszłe trendy i wyzwania w branży consumer finance?

Pośrednictwo finansowe rozwija się, ludzie szukają osób do których mogą mieć zaufanie i którzy pomogą im zrozumieć różne zawiłości umów finansowych. Nie od dziś wiadomo, że konstrukcja dokumentów bankowych, czy warunków ubezpieczeniowych jest ciężka do porównania, a często też do zrozumienia. My jesteśmy blisko naszych Klientów i pomagamy im dobrać a także zrozumieć na jaki produkt się decydują. Dlatego też coraz więcej osób ceni sobie wsparcie pośrednika finansowego. Wyzwaniem w branży jest rozwój usług finansowych online. Ale będąc blisko potrzeb naszych Klientów na to też staramy się przygotować unowocześniając nasze systemy i dając Agentom rozwiązania, które pozawalają mu na zdalną obsługę Klienta.

Jak duża jest konkurencja w Państwa branży?

Jest kilka firm o podobnym potencjale i profilu co Dom Finansowy QS. To co jednak nas wyróżnia to doświadczenie i ludzie. Wierzymy, że wspólnie możemy więcej, więc inwestujemy w nasze relacje z Agentami.

Jakie produkty finansowe znajdują się w Państwa ofercie?

W swojej ofercie posiadamy kredyty, pożyczki i ubezpieczenia. Dbamy o to by nasza oferta była różnorodna i trafiała do wszystkich Klientów. Mamy produkty dla Klientów wrażliwych cenowo, ale także dla tych, którzy mają złą historię kredytową i problem z uzyskaniem finansowania np. w banku. Posiadamy ofertę dla osób indywidualnych, ale także dla firm, zapewniając finansowanie na trudniejsze czasy lub by wesprzeć rozwój działalności.

Kim jest Państwa klient?

Naszymi Klientami są zazwyczaj osoby ze średnich i mniejszych miejscowości, które cenią sobie bezpośredni kontakt z doradcą i możliwość porównania wielu ofert w jednym miejscu. Osoby, które potrzebują szybko gotówki, lub Ci którzy chcą podjąć rozważną decyzje o zakupie. Tak jak szeroki jest wachlarz naszych produktów, tak szerokie jest grono naszych Klientów. Pomagamy naszym Klientom w spłacie zobowiązań, w uzyskaniu nowego wymarzonego telewizora, czy zapewnieniu płynności finansowej przedsiębiorstwa.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

To czym się wyróżniamy to to, że jesteśmy blisko naszych Klientów, więc głównie trafiają do nas ludzie, którzy mieszkają w sąsiedztwie naszych placówek franczyzowych lub partnerskich i którzy cenią sobie kontakt osobisty i zaufanie.

Proszę pokrótce opisać Dom Finansowy QS

Dom Finansowy QS to najdłużej działający pośrednik finansowy. Jesteśmy integratorem ofert kredytowych, pożyczkowych i ubezpieczeniowych. W centrali zajmujemy się ofertą produktową, formalnościami, nowoczesnym systemem informatycznym. Udzielamy wsparcia marketingowego, informatycznego i produktowego. Dzięki współpracy z nami Agenci mogą zająć się kontaktem z Klientem, a całą resztą zajmujemy się my.

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Współpracujemy z naszymi Partnerami w dwóch modelach: franczyza i agencja. Do współpracy poszukujemy osób z doświadczeniem w prowadzeniu agencji finansowych lub ubezpieczeniowych, które chcą rozszerzyć swoją ofertę oraz otrzymać wsparcie. Rozpoczynamy także współpracę z osobami, które miały doświadczenie w finansach (np. jako pracownik banku) i chcą stawiać pierwsze kroki „na swoim”. Każde zgłoszenie traktujemy indywidualnie. A dzięki dobrze przygotowanej koncepcji, szerokiemu wsparciu, a także rozbudowanej platformie szkoleniowej, potrafimy szybko wdrożyć do współpracy naszego Partnera.

Dlaczego warto z Państwem współpracować?

Oferta Domu Finansowego QS to przemyślana koncepcja na własną działalność, rozpoznawalność marki, a także szerokie wsparcie na każdym etapie współpracy. Dzięki nam nie musisz się martwić o całe „zaplecze”. Dofinansowujemy działania marketingowe, budujemy wspólny wizerunek w sieci, wspólnie rozwiązujemy problemy. Wierzymy, że transparentność zasad współpracy i naszych działań, sprawia, że nasi Partnerzy mają do nas zaufanie, które przekłada się na zaufanie naszych Klientów. Zachęcamy więc naszych Partnerów do zakładania biznesu wspólnie z nami, bo wierzymy, że wspólnie możemy więcej!

 

Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

Zamów bezpłatny terminal płatniczy lub porównaj swoje dotychczasowe prowizje. SPRAWDŹ OFERTĘ »