Własny biznes w branży consumer finance. Wywiad z Mariuszem Kajzerem, Dyrektorem Marketingu Domu Finansowego QS

Wywiadu udzielił Pan Mariusz Kajzer, Dyrektor Marketingu Domu Finansowego QS - najdłużej działającego pośrednika finansowego w branży consumer finance w Polsce.

Proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży?

Dom Finansowy QS działa w branży consumer finance. Sprzedajemy produkty finansowe: kredyty, pożyczki, ubezpieczenia i kompleksowo oferujemy je w jednym miejscu. Jesteśmy blisko naszych Klientów i pomagamy im dobrać odpowiednie produkty do ich potrzeb.

Jakie są przyszłe trendy i wyzwania w branży consumer finance?

Pośrednictwo finansowe rozwija się, ludzie szukają osób do których mogą mieć zaufanie i którzy pomogą im zrozumieć różne zawiłości umów finansowych. Nie od dziś wiadomo, że konstrukcja dokumentów bankowych, czy warunków ubezpieczeniowych jest ciężka do porównania, a często też do zrozumienia. My jesteśmy blisko naszych Klientów i pomagamy im dobrać a także zrozumieć na jaki produkt się decydują. Dlatego też coraz więcej osób ceni sobie wsparcie pośrednika finansowego. Wyzwaniem w branży jest rozwój usług finansowych online. Ale będąc blisko potrzeb naszych Klientów na to też staramy się przygotować unowocześniając nasze systemy i dając Agentom rozwiązania, które pozawalają mu na zdalną obsługę Klienta.

Jak duża jest konkurencja w Państwa branży?

Jest kilka firm o podobnym potencjale i profilu co Dom Finansowy QS. To co jednak nas wyróżnia to doświadczenie i ludzie. Wierzymy, że wspólnie możemy więcej, więc inwestujemy w nasze relacje z Agentami.

Jakie produkty finansowe znajdują się w Państwa ofercie?

W swojej ofercie posiadamy kredyty, pożyczki i ubezpieczenia. Dbamy o to by nasza oferta była różnorodna i trafiała do wszystkich Klientów. Mamy produkty dla Klientów wrażliwych cenowo, ale także dla tych, którzy mają złą historię kredytową i problem z uzyskaniem finansowania np. w banku. Posiadamy ofertę dla osób indywidualnych, ale także dla firm, zapewniając finansowanie na trudniejsze czasy lub by wesprzeć rozwój działalności.

Kim jest Państwa klient?

Naszymi Klientami są zazwyczaj osoby ze średnich i mniejszych miejscowości, które cenią sobie bezpośredni kontakt z doradcą i możliwość porównania wielu ofert w jednym miejscu. Osoby, które potrzebują szybko gotówki, lub Ci którzy chcą podjąć rozważną decyzje o zakupie. Tak jak szeroki jest wachlarz naszych produktów, tak szerokie jest grono naszych Klientów. Pomagamy naszym Klientom w spłacie zobowiązań, w uzyskaniu nowego wymarzonego telewizora, czy zapewnieniu płynności finansowej przedsiębiorstwa.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

To czym się wyróżniamy to to, że jesteśmy blisko naszych Klientów, więc głównie trafiają do nas ludzie, którzy mieszkają w sąsiedztwie naszych placówek franczyzowych lub partnerskich i którzy cenią sobie kontakt osobisty i zaufanie.

Proszę pokrótce opisać Dom Finansowy QS

Dom Finansowy QS to najdłużej działający pośrednik finansowy. Jesteśmy integratorem ofert kredytowych, pożyczkowych i ubezpieczeniowych. W centrali zajmujemy się ofertą produktową, formalnościami, nowoczesnym systemem informatycznym. Udzielamy wsparcia marketingowego, informatycznego i produktowego. Dzięki współpracy z nami Agenci mogą zająć się kontaktem z Klientem, a całą resztą zajmujemy się my.

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Współpracujemy z naszymi Partnerami w dwóch modelach: franczyza i agencja. Do współpracy poszukujemy osób z doświadczeniem w prowadzeniu agencji finansowych lub ubezpieczeniowych, które chcą rozszerzyć swoją ofertę oraz otrzymać wsparcie. Rozpoczynamy także współpracę z osobami, które miały doświadczenie w finansach (np. jako pracownik banku) i chcą stawiać pierwsze kroki „na swoim”. Każde zgłoszenie traktujemy indywidualnie. A dzięki dobrze przygotowanej koncepcji, szerokiemu wsparciu, a także rozbudowanej platformie szkoleniowej, potrafimy szybko wdrożyć do współpracy naszego Partnera.

Dlaczego warto z Państwem współpracować?

Oferta Domu Finansowego QS to przemyślana koncepcja na własną działalność, rozpoznawalność marki, a także szerokie wsparcie na każdym etapie współpracy. Dzięki nam nie musisz się martwić o całe „zaplecze”. Dofinansowujemy działania marketingowe, budujemy wspólny wizerunek w sieci, wspólnie rozwiązujemy problemy. Wierzymy, że transparentność zasad współpracy i naszych działań, sprawia, że nasi Partnerzy mają do nas zaufanie, które przekłada się na zaufanie naszych Klientów. Zachęcamy więc naszych Partnerów do zakładania biznesu wspólnie z nami, bo wierzymy, że wspólnie możemy więcej!

 

Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, Chief Operating Officer (COO) ogólnopolskiej sieci franczyzowej klubów treningowych 36 MINUT. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. 36 MINUT działa na pograniczu branży sportowej i medycznej. Butikowe kluby treningowe 36 MINUT oferują trening siłowo-wytrzymałościowy, wykorzystujący 12 maszyn firmy Milon. Cechą charakterystyczną jest personalna opieka fizjoterapeuty, który towarzyszy klubowiczowi przez całą podróż związaną z treningami, obejmująca stały monitoring postępów oraz holistyczne wsparcie w zakresie zdrowego stylu życia.