Własny biznes w branży consumer finance. Wywiad z Mariuszem Kajzerem, Dyrektorem Marketingu Domu Finansowego QS

Wywiadu udzielił Pan Mariusz Kajzer, Dyrektor Marketingu Domu Finansowego QS - najdłużej działającego pośrednika finansowego w branży consumer finance w Polsce.

Proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży?

Dom Finansowy QS działa w branży consumer finance. Sprzedajemy produkty finansowe: kredyty, pożyczki, ubezpieczenia i kompleksowo oferujemy je w jednym miejscu. Jesteśmy blisko naszych Klientów i pomagamy im dobrać odpowiednie produkty do ich potrzeb.

Jakie są przyszłe trendy i wyzwania w branży consumer finance?

Pośrednictwo finansowe rozwija się, ludzie szukają osób do których mogą mieć zaufanie i którzy pomogą im zrozumieć różne zawiłości umów finansowych. Nie od dziś wiadomo, że konstrukcja dokumentów bankowych, czy warunków ubezpieczeniowych jest ciężka do porównania, a często też do zrozumienia. My jesteśmy blisko naszych Klientów i pomagamy im dobrać a także zrozumieć na jaki produkt się decydują. Dlatego też coraz więcej osób ceni sobie wsparcie pośrednika finansowego. Wyzwaniem w branży jest rozwój usług finansowych online. Ale będąc blisko potrzeb naszych Klientów na to też staramy się przygotować unowocześniając nasze systemy i dając Agentom rozwiązania, które pozawalają mu na zdalną obsługę Klienta.

Jak duża jest konkurencja w Państwa branży?

Jest kilka firm o podobnym potencjale i profilu co Dom Finansowy QS. To co jednak nas wyróżnia to doświadczenie i ludzie. Wierzymy, że wspólnie możemy więcej, więc inwestujemy w nasze relacje z Agentami.

Jakie produkty finansowe znajdują się w Państwa ofercie?

W swojej ofercie posiadamy kredyty, pożyczki i ubezpieczenia. Dbamy o to by nasza oferta była różnorodna i trafiała do wszystkich Klientów. Mamy produkty dla Klientów wrażliwych cenowo, ale także dla tych, którzy mają złą historię kredytową i problem z uzyskaniem finansowania np. w banku. Posiadamy ofertę dla osób indywidualnych, ale także dla firm, zapewniając finansowanie na trudniejsze czasy lub by wesprzeć rozwój działalności.

Kim jest Państwa klient?

Naszymi Klientami są zazwyczaj osoby ze średnich i mniejszych miejscowości, które cenią sobie bezpośredni kontakt z doradcą i możliwość porównania wielu ofert w jednym miejscu. Osoby, które potrzebują szybko gotówki, lub Ci którzy chcą podjąć rozważną decyzje o zakupie. Tak jak szeroki jest wachlarz naszych produktów, tak szerokie jest grono naszych Klientów. Pomagamy naszym Klientom w spłacie zobowiązań, w uzyskaniu nowego wymarzonego telewizora, czy zapewnieniu płynności finansowej przedsiębiorstwa.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

To czym się wyróżniamy to to, że jesteśmy blisko naszych Klientów, więc głównie trafiają do nas ludzie, którzy mieszkają w sąsiedztwie naszych placówek franczyzowych lub partnerskich i którzy cenią sobie kontakt osobisty i zaufanie.

Proszę pokrótce opisać Dom Finansowy QS

Dom Finansowy QS to najdłużej działający pośrednik finansowy. Jesteśmy integratorem ofert kredytowych, pożyczkowych i ubezpieczeniowych. W centrali zajmujemy się ofertą produktową, formalnościami, nowoczesnym systemem informatycznym. Udzielamy wsparcia marketingowego, informatycznego i produktowego. Dzięki współpracy z nami Agenci mogą zająć się kontaktem z Klientem, a całą resztą zajmujemy się my.

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Współpracujemy z naszymi Partnerami w dwóch modelach: franczyza i agencja. Do współpracy poszukujemy osób z doświadczeniem w prowadzeniu agencji finansowych lub ubezpieczeniowych, które chcą rozszerzyć swoją ofertę oraz otrzymać wsparcie. Rozpoczynamy także współpracę z osobami, które miały doświadczenie w finansach (np. jako pracownik banku) i chcą stawiać pierwsze kroki „na swoim”. Każde zgłoszenie traktujemy indywidualnie. A dzięki dobrze przygotowanej koncepcji, szerokiemu wsparciu, a także rozbudowanej platformie szkoleniowej, potrafimy szybko wdrożyć do współpracy naszego Partnera.

Dlaczego warto z Państwem współpracować?

Oferta Domu Finansowego QS to przemyślana koncepcja na własną działalność, rozpoznawalność marki, a także szerokie wsparcie na każdym etapie współpracy. Dzięki nam nie musisz się martwić o całe „zaplecze”. Dofinansowujemy działania marketingowe, budujemy wspólny wizerunek w sieci, wspólnie rozwiązujemy problemy. Wierzymy, że transparentność zasad współpracy i naszych działań, sprawia, że nasi Partnerzy mają do nas zaufanie, które przekłada się na zaufanie naszych Klientów. Zachęcamy więc naszych Partnerów do zakładania biznesu wspólnie z nami, bo wierzymy, że wspólnie możemy więcej!

 

Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Michał Mołdrzyk, Sales Manager Bike Café - największej w Polsce sieci rowerowych kawiarni obecnej na rynku od 9 lat. Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Działamy w branży mobilnej gastronomii opartej na kawiarniach rowerowych. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzeba dobrej kawy. Mobilność naszych punktów pozwala nam na docieranie do miejsc, które są nieosiągalne dla lokali stacjonarnych, zaś autonomiczność sprzętu (nie wymaga stałego dostępu do mediów) daje nam przewagę operacyjną – jesteśmy w stanie działać wszędzie, niezależnie od dostępnej infrastruktury. Branża ta zyskuje na popularności. Wpisując się w trend eco & healthy lifestyle cieszymy się dużym zainteresowaniem w miastach oraz podczas eventów. Udowodniliśmy też wysoką odporność na lockdown – działając w modelu coffee-to-go, zdecydowana większość naszych punktów nie odczuła negatywnych skutków pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Stanek, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Studio Synergy - sieci butikowych studiów EMS z najdłuższym doświadczeniem w Polsce. Panie Bartłomieju, proszę przybliżyć specyfikę treningu EMS w kontekście Państwa działalności. Trening EMS to innowacyjna metoda treningowa w branży fitness. Ta forma aktywności wywodzi się z fizjoterapii, a została spopularyzowana w Niemczech. Dzięki elektrostymulacji, podczas treningu pracuje 90% mięśni. Ta usługa ma bardziej kameralny charakter niż tradycyjny trening na siłowni. Podczas sesji EMS obecne są maksymalnie dwie osoby trenujące.

  • Agencja ubezpieczeniowa jako pomysł na biznes

    • Wywiady biznesowe

    Wywiadu udzielił Pan Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży Domu Ubezpieczeniowego Spectrum - ogólnopolskiej multiagencji sieciowej funkcjonującej od 2006 roku.  Panie Mariuszu, proszę pokrótce przybliżyć Państwa branżę? Działamy w ubezpieczeniach – to stabilna branża, którą napędzają przede wszystkim obowiązkowe ubezpieczenia OC, np. dla właścicieli pojazdów, rolników czy określonych zawodów. Nasze doświadczenie pokazuje, że rośnie też zainteresowanie ochroną zdrowia i majątku – potwierdzają to coroczne raporty Polskiej Izby Ubezpieczeń. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja o ogólnopolskim zasięgu. Reprezentujemy ponad 30 towarzystw, a klienci przychodzą do nas, aby sprawdzić i porównać oferty ubezpieczeń. Mogą przy tym liczyć na obiektywną poradę eksperta i pomoc w dopasowaniu wariantu polisy do swoich potrzeb.

  • Wywiadu udzielił Pan Paweł Aksamit, Współzałożyciel i Prezes zarządu Stava - lidera profesjonalnych usług gastro-kurierskich w Polsce oraz pierwszej franczyzy w tej branży w Europie. Panie Pawle, proszę przybliżyć specyfikę branży gastronomicznej w kontekście Państwa działalności oraz nakreślić przyszłe trendy i wyzwania. Stava działa na rynku dowozów jedzenia z restauracji i zakupów ze sklepów.  Cała gastronomia zdecydowanie coraz bardziej rozwija się w kierunku delivery. Jak pokazuje raport Stava o rynku dowozów jedzenia, w 2020 roku ten rynek urósł aż o 42% i jest w tej chwili wart prawie 9,5 mld złotych. Restauratorzy coraz bardziej świadomie podchodzą do dowozów. Coraz więcej spośród nich wie, ile tak naprawdę kosztują ich dostawy, jakie wyzwania się z tym wiążą i jak powinna wyglądać optymalna logistyka w kanale delivery.

  • Wywiadu udzieliła Pani Ewa Mak, Autoryzowany Trener Szkoły Pamięci SPW - największej i najstarszej w Polsce sieci placówek edukacyjnych, specjalizujących się w prowadzeniu zajęć z zakresu: treningu pamięci, koncentracji uwagi oraz nowoczesnych metod uczenia się. Pani Ewo, rynek edukacyjny w Polsce to temat rzeka, dlatego proszę w kilku zdaniach przybliżyć specyfikę branży edukacyjnej w kontekście Państwa działalności. Rynek edukacyjny jest bardzo różnorodny pod względem prowadzonych zajęć. Każda specjalizacja w branży, czy to nauka języków, zajęcia sportowe, czy zajęcia z efektywnego nauczania dają dzieciom (i nie tylko, bo dorosłym również) narzędzia i zdolności, których nie zagwarantuje lub nie zagwarantowała im szkoła.

  • Wywiadu udzielił Pan Sebastian Oliszewski, Menedżer Rozwoju Sieci Wyłącznej w PZU SA - największej firmy ubezpieczeniowej w Polsce Panie Sebastianie, większości Polakom ubezpieczenia kojarzą się z firmą PZU, proszę zatem przybliżyć branżę ubezpieczeniową w kontekście Państwa działalności. PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce. Wychodząc naprzeciw wymaganiom zmieniającego się rynku ubezpieczeniowego, postanowiliśmy jeszcze skuteczniej docierać do klientów w całym kraju i tak powstało 1500 profesjonalnych biur agentów ubezpieczeniowych. Dzięki nim nasi klienci doświadczają najwyższych standardów obsługi, a agenci mogą z naszym wsparciem rozwijać swój biznes.

.