Warsztat samochodowy jako pomysł na biznes. Wywiad z Radosławem Wanat z Auto Gamma

warsztat samochodowy Auto Gamma jako pomysł na biznes

Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów.

Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności.

Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED.

Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym.

Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

Jakie są największe wyzwania w Państwa branży?

Wyzwaniem są dla nas innowacje, nie spoczywamy na laurach. Na bieżąco śledzimy jakiego postępu dokonuje świat w kierunku oświetlenia samochodowego. Historia ukazuje najważniejsze zmiany, od wynalezienia pierwszej żarówki, coraz większą ilość samochodów, wprowadzenie ksenonów oraz LED-ów.

Podstawowym celem projektowania oświetlenia samochodowego zawsze była poprawa bezpieczeństwa. Jeśli WIDZIMY WIĘCEJ- REAGUJEMY SZYBCIEJ. Firma Auto Gamma nieustannie poszukuje nowych rozwiązań; oświetlenie samochodowe jest domeną naszego salonu.

Jesteśmy otwarci na wszystkich, którzy interesują się stylizacją, liftingiem pojazdów lub kosmetyką samochodową, a także dla entuzjastów motoryzacji i tych, którzy pragną ogólnego przeglądu i regeneracji w celu zapewnienia bezpieczeństwa na drodze.

Popyt na usługi warsztatowe nie maleje. W Polsce jest zarejestrowanych ponad 30 mln samochodów i z roku na rok ich przybywa. W dużej mierze są to samochody, które wymagają regularnego serwisu. Dodatkowo nasze usługi renowacji reflektorów zwiększają wartość samochodu. Jest to interesujące dla tych, którzy myślą o odsprzedaży.

Wiele osób decyduje się na zakup samochodów angielskich, bądź z USA. U nas tacy Klienci mogą zrobić, z racji panujących przepisów pełną adaptację oświetlenia na warunki europejskie.

Dodatkowo, dbając o środowisko i bezpieczeństwo również oferujemy i zachęcamy do korzystania z naszych usług wymiany tradycyjnego oświetlenia na LEDy. Są one mniej męczące dla oczu, zwiększają widoczność na drodze, co wiąże się również z bezpieczeństwem; takie oświetlenie jest również energooszczędne i ekologicznie.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Większość warsztatów oferuje ogólne usługi detailingowe wraz z polerowaniem kloszy. Nasz warsztat zajmuje poszerzoną specjalizacją regeneracji lamp i tu właściwie konkurencji nie mamy. Poza polerowaniem kloszy oferujemy naprawę LED, spawanie uchwytów, mając dostęp do w pełni zaopatrzonego magazynu wymieniamy klosze, obudowy, wykonujemy adaptacje z wersji ANG/USA na EU, oklejamy folią, czyścimy wnętrze.

Auto Gamma na bieżąco śledzi i analizuje konkurencyjne działania zdobywając informacje o szerszym otoczeniu, aby uzyskać możliwie największą wiedzę o klientach, kanałach dystrybucji, dostawcach i dynamice zmian rynkowych.

Na podstawie zebranych informacji, działamy tak, aby być w stanie zaprognozować, w jaki sposób mogą się zmienić działania strategiczne konkurenta i na jakich rynkach produktowych mogą rywalizować z Auto Gamma. Staramy się działać w taki sposób, przy pomocy promocji Adwords oraz pozycjonowania naszych produktów w Google, abyśmy byli widoczni przed rywalem. Strona www zbudowana i prowadzona jest w taki sposób, aby nasze usługi i produkty opisane były szczegółowo i czytelnie, graficzna oprawa oraz zamieszczane filmy na Youtube zachęcały do poświecenia nam uwagi.

Prowadzimy Auto Gamma zgodnie z myślą: Prowadzenie daje ci tylko prawo do zwiększonego wysiłku. Oznacza to, że dyktujesz tempo, do którego musi się dostosować każdy konkurent, John Harvey Jones.

OTWÓRZ WŁASNY WARSZTAT SAMOCHODOWY AUTO GAMMA!

franczyza salonty

Jakie dokładnie usługi oferuje Auto Gamma? 

Oferujemy usługi regeneracji reflektorów:

  • Polerowanie reflektorów
  • Regeneracje reflektorów samochodowych- metalizacja próżniowa
  • Regenerację odbłyśników
  • Tuning lamp
  • Montaż dynamicznych świateł kierunku i światła dzienne DRL
  • Malowanie wnętrza lamp
  • Oklejanie lamp folią bezbarwną lub przyciemniającą
  • Przeróbkę lamp BI-LED
  • Adaptację lamp USA
  • Adaptację lamp Angielskich
  • Naprawę lamp LED
  • Regenerację i przeróbkę lamp motocyklowych
  • Usługi związane z naprawą szyb samochodowych
  • Usługi usuwania wgnieceń metodą PDR

Kim jest Państwa klient?

Dominującą grupą docelową są miłośnicy motoryzacji. Nasz marketing jest skoncentrowany na tej grupie ludzi, którzy z największym prawdopodobieństwem będą korzystać z naszych usług. Trafiamy do nich dzięki odpowiedniej reklamie, konsekwentnie udzielając się na portalach społecznościowych; poprzez artykuły w magazynach branżowych oraz stosując działania marketingowe w kampaniach Google, na bieżąco uzupełniając swój profil.

Aktywnie odpowiadamy na zapytania zainteresowanych oraz badamy opinie poprzez ocenę naszych usług, która jest możliwa na Facebooku, Booksy oraz w Google. Zbieramy wszelkie opinie, reagujemy na komentarze, pozwala nam to ulepszać oferowane usługi. Nie pozostajemy obojętni również na krytyczne uwagi, które są również cenne w procesie ewentualnych innowacji na przyszłość.

Następna grupa to Klienci, którzy zakupili samochód w USA bądź Wielkiej Brytanii. Tu już nie trzeba skutecznie zachęcać do kupna naszej Usługi. Każdy tego typu Klient powinien mieć zaadaptowane reflektory zgodnie ze standardami UE.

Kolejną grupą docelową są Klienci, którzy doznali szkody spowodowanej wypadkiem, bądź zdarzeniem związanym z czynnikami meteorologicznymi. Zwiększamy wówczas zasięg oraz reklamę po każdym tego typu zdarzeniu, dzięki temu trafia do nas więcej Klientów.

Jakie korzyści oferujecie swoim klientom?

Wyróżnia nas na pewno otwarte podejście do Klienta. Wiemy jak trafić do miłośników motoryzacji, rozmawiać z nimi, aby dostosować do niego ofertę tworząc skomplikowane i najbardziej wymyślne projekty zgodne z pomysłem naszych klientów, które chętnie urzeczywistniamy.

Dodatkowo posiadamy dostęp do wszystkich części niezbędnych do regeneracji oraz napraw lamp do wszystkich dostępnych modeli samochodów na rynku. Nasi Klienci to również osoby, które sprowadzają samochody z Anglii, bądź Stanów Zjednoczonych. Taki klient ze względów bezpieczeństwa oraz panujących przepisów UE trafia do nas w celu adaptacji oświetlenia na warunki Unijne.

Wdrażamy również nowe technologie – drukarki 3D - personalizowane projekty, produkcję elementów, które nie są już produkowane, bądź trudno dostępne, możliwość tworzenia części dużo bardziej odpornych na mechaniczne uszkodzenia, bądź lżejsze.

Jesteśmy otwarci na wszystkich, którzy interesują się stylizacją, liftingiem pojazdów lub kosmetyką samochodową, a także dla entuzjastów motoryzacji i tych, którzy pragną ogólnego przeglądu i regeneracji w celu zapewnienia bezpieczeństwa na drodze.

Proszę pokrótce opisać firmę Auto Gamma.

Obecnie poza własną placówką w Krakowie, posiadamy już placówkę franczyzową w Warszawie. Działamy już także w Madrycie i w tym roku planujemy otwarcie w Niemczech oraz Anglii. Chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom Klientów i być dostępnym w zasięgu ręki na kolejnych obszarach Europy. Grono naszych Klientów wciąż się powiększa.

Planujemy rozwijać w taki sposób sieć własną oraz placówek franczyzowych, aby dostosować ją do tempa rozwoju na rynku, poprzez organizację pracy naszych franczyzobiorców, jak i swoją własną, by nie przerosła naszych możliwości, a mogła spełnić oczekiwania.

Auto Gamma zamierza analizować pierwsze powstałe placówki, wówczas zaplanuje kolejne działania i rozwój sieci pod szerszą ekspansję. Auto Gamma podchodzi do misji dojrzale i z zaangażowaniem. Wprowadzając na rynek testowo pierwsze placówki, mamy na celu zwiększyć zasięg zainteresowania usługą i wtedy zbudować dokładną strukturę organizacyjną.

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Przede wszystkim liczymy, aby osoba sterująca placówką Auto Gamma była aktywnie zaangażowana w rozwój i działanie. Powinna być przedsiębiorcza, posiadająca odpowiedni kapitał na rozruch, ze zmysłem organizacyjnym oraz doświadczeniem w pracy z ludźmi. Powinna być osobą odpowiedzialną, z pasją, której zależeć będzie na dobrym produkcie, świetnie wykonanej usłudze, co wiąże się z szybkim zwrotem z inwestycji oraz zyskiem.

Aby móc prowadzić placówkę, przede wszystkim franczyzobiorca powinien posiadać podstawową, niezbędną wiedzę na temat prowadzenia działalności gospodarczej. Być osobą nastawioną na zysk, ambitną.

Dlaczego warto otworzyć franczyzę Auto Gamma?

Franczyzobiorca zarabia przede wszystkim na wykonywanej usłudze regeneracji lamp, naprawach szyb oraz usuwaniu wgnieceń metodą PDR. Dodatkowo franczyzobiorca zarabia na częściach, które konieczne są do zrealizowania niektórych usług, dostępne są one na naszym magazynie w atrakcyjnych cenach dla Partnera. Prognozowane kwoty przychodu netto to między 50000 a 100000 zł w zależności od lokalizacji.

Skutecznie wykorzystujemy w sieci marketing na wyszukiwarkach internetowych. Trafiamy dzięki temu do osób zainteresowanych usługami na pierwszej linii. Dzięki temu Auto Gamma zaobserwowała zwiększone zainteresowanie, co było widoczne na wyniku finansowym i na tym również mają korzystać nasi partnerzy, którzy wejdą z nami we współpracę. Wiemy jak to robić, i robimy to skutecznie.

Ogólnie sama franczyza daje poczucie bezpieczeństwa, zmniejsza ryzyko biznesowe. My przekazujemy sprawdzony koncept, pomagamy w trakcie prowadzenia działalności. Tych, którzy nas wybiorą do współpracy wspieramy nie tylko szkoleniami, ale również dbamy o Franczyzobiorcę w trakcie prowadzenia biznesu, pomagamy rozwiązywać wszelkie ewentualne problemy. Jesteśmy zainteresowani tym, aby Franczyzobiorca jak najwięcej zarabiał, gdyż w tej sytuacji i my czerpiemy korzyść, stąd też stałe wsparcie z naszej strony.

Sukces rozumiemy jako wspólny cel franczyzobiorcy i franczyzodawcy.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 Auto Gamma - oferta franczyzowa

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.