Jaką umowę na terminal płatniczy warto podpisać? 

umowa z operatorem na terminal płatniczy

Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to oznacza, że potrzebujesz terminal płatniczy do firmy. Prawdopodobnie jesteś na etapie rozmów z poszczególnymi operatorami płatności bezgotówkowych i analizujesz stawki prowizyjne, czego zwieńczeniem będzie podpisanie umowy współpracy. 

Pamiętaj, że podczas wyboru dostawcy terminali płatniczych znaczenie mają nie tylko warunki handlowe i serwis, ale również okres trwania umowy, czas wypowiedzenia i ewentualne kary finansowe za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak kończysz

Na początku zawsze jest pięknie i zakłada się, że współpraca będzie układać się bardzo dobrze, więc umowa na czas określony nie kryje żadnych zagrożeń. Czyżby? Sprawdzimy za chwilę a już teraz pragnę podkreślić, że umowę współpracy podpisuje się na "czas wojny" a nie na czas pokoju. 

Czasami tak się zdarza, że obietnice składane przez przedstawiciela handlowego, z którym podpisywałeś umowę nie pokrywają się z rzeczywistością lub zachodzą okoliczności, których wcześniej nie brałeś pod uwagę, co w obecnych, dynamicznych warunkach rynkowych nie jest rzadkie.  

Możliwe konsekwencje wynikające z podpisania umowy na czas określony 

Załóżmy, że podpisałeś umowę na 3 lata na stawkach prowizyjnych XYZ. Zgodnie z zapisami w umowie operatorzy mogą w trakcie trwania współpracy podnieść ceny, uzasadniając ten fakt wzrostem kosztów prowadzenia działalności, presją płacową, itp. Wówczas może okazać się, że po podpisaniu umowy Twoje warunki handlowe ulegną zmianie i będą wynosić XYZ + 20%.

Ponadto, w trakcie obowiązującej umowy może skontaktować się z Tobą przedstawiciel handlowy z konkurencyjnej firmy i zaoferować Ci na przykład stawki prowizyjne na terminal płatniczy XYZ - 25%, jeszcze lepsze aniżeli miałeś w momencie nawiązania współpracy z dotychczasowym operatorem płatniczym. 

W wyniku powyższych okoliczności, nawet jeśli chciałbyś zakończyć współpracę z obecnym operatorem to masz utrudnione zadanie, ponieważ wiąże Cię umowa na czas określony a jej zerwanie przed czasem oznacza karę finansową.

konsekwencje podpisania złej umowy na terminal płatniczy

Awaria terminala płatniczego

Przeanalizujmy inny bieg zdarzeń, który może nastąpić po podpisaniu umowy na czas określony, mianowicie awarię urządzenia. Terminal płatniczy uległ awarii i nikt z firmy ochoczo nie podejmuje się rozwiązania problemu. Operator płatniczy nie posiada mobilnych serwisantów i musisz wysłać urządzenie do naprawy na własny koszt. 

Sytuacja doprowadza Cię do furii, bo przez kilka dni pozostajesz bez terminala płatniczego i nie możesz przyjmować od klientów płatności bezgotówkowych. Tracisz klientów, którzy nie mają przy sobie gotówki i ponosisz realne straty. 

Mimo, że chciałbyś rozwiązać współpracę w trybie natychmiastowym to masz związane ręce ważną umową. Jej zerwanie przed czasem wiąże się z karą finansową. 

To tylko przykładowe konsekwencje, które mogą wynikać z podpisania długoterminowego kontraktu z agentem rozliczeniowym. 

Najkorzystniejsza umowa z operatorem terminali płatniczych

Zatem jaką umowę podpisać z operatorem terminali płatniczych? Czy można się w jakiś sposób zabezpieczyć? Na co zwrócić uwagę? Czy w ogóle jest alternatywne rozwiązanie na rynku? Na szczęście odpowiedź brzmi: tak! 

Wydaje się, iż jedynym słusznym rozwiązaniem w dobie dynamicznie zmieniających się warunków na rynku jest podpisanie z operatorem płatności bezgotówkowych umowy na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia. 

Daje to elastyczność, ponieważ w razie potrzeby zawsze możesz skorzystać ze swojego prawa i w każdej chwili rozwiązać umowę z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. 

Wyślij niezobowiązujące 👉 zgłoszenie ws. terminali płatniczych i rozważ podpisanie umowy na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia, aby współpracować ze względu na atrakcyjne warunki handlowe i wysoką jakość usług a nie na zapisy i paragrafy w umowie. 

oferta na terminal płatniczy porównanie stawek

Jeśli uważasz, że niniejszy artykuł jest wartościowy to udostępnij go proszę (na dole znajdują się przyciski udostępnienia w mediach społecznościowych 👇). Dzięki Twojej pomocy dotrze on do większej liczby osób.

Autor: Maciej Makowskiekspert ds. terminali płatniczych

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Co jest ważne we współpracy z operatorem terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Czy Twoi klienci również cenią sobie wygodę i wolą płacić kartą płatniczą zamiast gotówką? Ten trend jest nieodwracalny i koszty związane z obsługą terminali płatniczych wpisały się na stałe w księgi rachunkowe firm. Na rynku działa wielu operatorów, którzy oferują usługi płatności bezgotówkowych oraz terminale płatnicze. Każdy operator tzw. acquire posiada indywidualne oferty handlowe, których porównanie stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorcy. Opłaty za terminal płatniczy i stawki prowizyjne za transakcje kartą Pierwszy obszar to warunki handlowe. Prowizje za transakcje kartą mogą być stałe lub zmienne; co więcej mogą zawierać dodatkowe opłaty uzależnione od rodzaju kart płatniczych czy typu transakcji (krajowe, zagraniczne, biznes, Visa, MasterCard, Maestro). Warto pamiętać, że na koszt prowizji składa się marża operatora, opłaty interchange oraz opłaty systemowe, które są zróżnicowane.

  • Gdzie Polacy chcą płacić bezgotówkowo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych, ale wciąż są miejsca, gdzie konsumenci nie mają możliwości wyboru metody płatności. Według najnowszych wyników badania Maison & Partners dla Fundacji Polska Bezgotówkowa, respondentom najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą lub telefonem na pobliskich bazarkach (46%). Jako punkty, gdzie nie można zapłacić bezgotówkowo respondenci wskazują także na usługi krawieckie (30%), usługi szewskie (28%), kościół (28%) oraz warsztaty samochodowe (26%). Wiele osób ma również poczucie, że często nie mają możliwości dokonania płatności na stoiskach podczas imprez plenerowych (39%) oraz podczas akcji organizowanych przez organizacje charytatywne (31%). 

  • Nie przepłacaj za terminal płatniczy! Porównaj i wybierz najlepszą ofertę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Prowadzisz firmę i nieustannie próbujesz nadążyć z realizacją bieżących zadań oraz gasisz pożary… Znajoma rzeczywistość? To zatrzymaj się na chwilę i przeanalizuj koszty, które ponosisz, bo może się okazać, że dzięki obniżeniu opłat nie będziesz musiał brać kolejnego zlecenia, aby zarobić „na koszty”.   Powyższa sytuacja, tj. pośpiech, brak czasu, wszystko „na wczoraj”, przysłowiowa bieżączka… sprzyja wybieraniu niekorzystnych ofert. Nie zamierzam w tym wpisie skupiać się na organizacji czasu pracy, lecz moim celem jest zachęcenie przedsiębiorców do otwartości na zmianę i znalezienie w swoich grafikach miejsca na rozmowę z konkurencyjnymi dostawcami usług, z których korzystają, m.in. terminali płatniczych. 

  • Terminal płatniczy i „ukryte” koszty, na które należy zwrócić uwagę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na rynku terminali płatniczych jest wielu operatorów, którzy oferują indywidualne warunki handlowe, zaś ich przedstawiciele handlowi mogą stosować różne sztuczki i techniki, aby zaprezentować swoją ofertę w jak najlepszym świetle, zaś niewygodne kwestie przemilczeć.   Zdaję sobie sprawę, że dla osoby spoza branży porównanie poszczególnych ofert to nie lada wyzwanie, ale pomogę Ci w tym i wskażę obszary, na które należy zwrócić uwagę, aby nie popełnić kosztownych błędów.  Uważaj przede wszystkim na... ⛔️ Czas na jaki jest podpisywana umowa. Stara zasada: nie wiesz co będzie za rok, zwłaszcza w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, więc nie podpisuj długoterminowych kontraktów, bo zapłacisz kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy ⛔️ jeśli będziesz potrzebował nagle zakończyć współpracę. 

  • Co to jest terminal płatniczy i jak działa? Rodzaje terminali

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Według najnowszych danych zawartych w raportach branżowych, liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce rośnie z roku na rok. W 2022 roku odnotowano wzrost o 28% w porównaniu do poprzedniego roku, zaś ich liczba przekroczyła 641 mln (źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa).  To pokazuje, jak ważne stało się dla przedsiębiorców posiadanie terminali płatniczych. Zatem pozyskanie niezbędnej wiedzy na temat tego urządzenia, jego funkcji i metod łączenia jest koniecznością a nie przywilejem.  Czym jest terminal płatniczy oraz jak działa?  Najprościej rzecz ujmując, terminal płatniczy to urządzenie elektroniczne, które umożliwia przeprowadzanie transakcji bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych, debetowych czy kredytowych. Służy do autoryzacji, rejestracji i przesyłania danych transakcji do instytucji finansowych.

  • Czy przedsiębiorcy boją się zmieniać operatorów terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Odpowiadając jednym słowem na tytułowe pytanie (bazując na moim dotychczasowym doświadczeniu biznesowym) mogę stwierdzić, że: tak! Przedsiębiorcy raczej niechętnie zmieniają partnerów biznesowych, w tym dostawców terminali płatniczych.  Obawa przed zmianą nie dotyczy tylko właścicieli firm, to powszechnie występujące uczucie, które może obejmować różne sfery życia, takie jak biznes, praca, relacje czy sytuacje osobiste. Ludzie często odczuwają niepokój lub strach wobec nieznanych sytuacji, ponieważ zmiana może być trudna do przewidzenia i wymagać dostosowania się do nowych warunków. Jednakże zmiana może być również postrzegana jako szansa na rozwój i nowe możliwości. Te podejście jest bliższe przedsiębiorcom, którzy na co dzień muszą zmagać się z niepewnym jutrem a mimo to poszukują innowacji; aczkolwiek nie brak konserwatystów, którzy próbują utrzymać status quo i pozostać w sferze komfortu. 

Zamów bezpłatny terminal płatniczy lub porównaj swoje dotychczasowe prowizje. SPRAWDŹ OFERTĘ »