Szkółka piłkarska Football Academy jako pomysł na własny biznes. Wywiad z Krzysztofem Łosiem

Wywiadu udzielił Pan Krzysztof Łoś, Dyrektor ds. rozwoju sieci w Football Academy - największej w Polsce organizacji sportowej oferującej zajęcia piłkarskie dla dzieci.

Piłka nożna to zarówno sport, jak i biznes. Państwo pokazują, że nie tylko na transferach piłkarskich można zarobić, ale również na trenowaniu najmłodszych piłkarzy i piłkarek. Jaki zatem jest potencjał tej branży?

Dokładnie tak. Piłka nożna to bezsprzecznie najpopularniejszy sport na świecie, z największą oglądalnością wśród wszystkich dyscyplin sportowych, a o Krzysztofie Piątku słyszał prawie każdy 6-latek. To sprawia, że branża dziecięcej piłki nożnej to przede wszystkim ogromna liczba potencjalnych małych uczestników zajęć. Niech potwierdzeniem tego będzie ponad 16 tysięcy zawodników i zawodniczek trenujących w ponad 150 szkółkach Football Academy w całej Polsce.

Jakie są przyszłe trendy i wyzwania w dziecięcej piłce nożnej?

O przyszłość branży jako takiej nie ma się co martwić. Jak ktoś myśli o otwarciu własnej szkółki piłkarskiej to wydaje się, że teraz jest to najlepszy moment. Cała branża edukacyjna rośnie w siłę już od wielu lat, a piłka nożna to przecież swoista religia. Owszem, pewnym barometrem są wyniki naszej reprezentacji, ale to powoduje tylko niewielkie wahania w statystykach zainteresowania. Jednakże zwróciłbym uwagę na inny aspekt. Taka powszechność piłki nożnej rodzi bowiem duże szanse, ale przede wszystkim także szereg wyzwań. Skoro co drugi chłopiec pragnie zostać Robertem Lewandowskim, to na szkółkach piłkarskich leży ogromny ciężar nie tylko nauczenia młodego człowieka techniki piłkarskiej, ale przede wszystkim prawidłowych zachowań na boisku i poza nim, tak aby za parę lat społeczeństwo otrzymało zdrową jednostkę, szanującą innych i umiejącą pracować w zespole, a jednocześnie świadomą własnych umiejętności i potencjału.

Warto wspomnieć o trudach związanych z pogodzeniem ze sobą wszechobecnego świata Internetu i mediów społecznościowych, z potrzebą fizyczno-duchowego rozwoju młodego człowieka. Można powiedzieć, że niezwykle atrakcyjny dla młodego człowieka postęp technologiczny jest dla nas największym wyzwaniem. Dlatego jednym z kluczowych celów misji Football Academy jest aktywizowanie i uświadamianie rodziców, że to oni są kluczowi w procesie edukowania swoich dzieci. Stąd tak licznie skierowane do nich materiały multimedialne, przewodniki czy propozycję indywidualnych treningów z dzieckiem.

A jak duża jest konkurencja?

Z uwagi na upowszechnienie piłki nożnej w Polsce, konkurencja jest spora. Kiedy w 2009 roku powstało Football Academy na rynku byliśmy pionierami w tej branży. Przed nami nie było takiego tworu, który miałby mieć charakter sieciowy. Po pierwszych naszych sukcesach, jak grzyby po deszczu pojawiła się pierwsza konkurencja, która wzorowała się, a co więcej, do tej pory wzoruje się na rozwiązaniach stosowanych w Football Academy. Jest to dla nas potwierdzeniem, że nasze innowacyjne i bezprecedensowe metody administracyjne, marketingowe oraz treningowe wyznaczają trend zarówno w kształceniu sportowym dzieci i młodzieży jak i organizacji samego modelu biznesowego.

Jakie produkty i usługi oferuje marka Football Academy?

Należy podkreślić, że naszym sztandarowym produktem jest sam trening piłkarski. To clue naszej działalności. Kompleksowy trening oparty o 3 filary, stanowiące fundament działalności Football Academy: doskonale przygotowane boisko, wykwalifikowana kadra trenerska oraz wysokiej jakości, dostosowane do wieku ćwiczących sprzęt treningowy.  Jednakże nasza oferta nie ogranicza się tylko do prowadzenia treningów dwa razy w tygodniu po półtorej godziny.

Posiadamy własną reprezentację Polski Football Academy, złożoną z najlepszych zawodników wyselekcjonowanych na zgrupowaniach kadr regionalnych. Ponadto nasi podopieczni uczestniczą w zimowych, jak i letnich obozach w kraju i za granicą. Dla tych, którzy w okresie wakacyjnym zostają w swoim mieście organizujemy liczne półkolonie. Każdy z naszych zawodników ubrany jest w spersonalizowaną odzież marki Adidas, a rodzice mogą zaopatrzyć się w już ponad 200 produktów sygnowanych logiem Football Academy. Oprócz tego na życzenie naszych klientów coraz częściej organizujemy urodziny dla najmłodszych, w iście piłkarskim stylu.

Jaka jest Państwa grupa docelowa?

Football Academy to szkółka skierowana do rodziców, którzy mają dzieci w wieku od 4 do 12 lat. Jeszcze niedawno powiedziałbym, że grupą docelową są dla nas rodzicie należący do co najmniej klasy średniej. Wzrost zamożności polskich rodzin oraz niewątpliwie program 500 plus sprawiły, że mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że zajęcia Football Academy są w zasięgu finansowym każdego opiekuna. Średni koszt miesięcznych zajęć wynosi niewiele ponad 100 zł. Jest to więc kwota, która nie powinna znacząco naruszać większości rodzinnych budżetów. Tym bardziej, że rodzice stają się coraz bardziej świadomi jak ważne są zajęcia pozalekcyjne i są skłonni zapłacić więcej za dobrej jakości szkolenie swoich pociech.

Jakie korzyści oferuje szkółka piłkarska Football Academy swoim podopiecznym?

Najprościej rzecz ujmując naszym podopiecznym oferujemy trening przez zabawę oraz edukację przez sport. Nasze metody szkoleniowe mają przede wszystkim zaszczepić w młodych adeptach chęć do uprawiania tego sportu. Oczywiście nie każdy z zawodników Football Academy zostanie zawodowym piłkarzem. To co jednak najważniejsze, to każdy rodzic może być pewny, że jego dziecko dzięki uczestnictwie w zajęciach Football Academy nabierze umiejętności potrzebnych w życiu codziennym, takich jak praca w grupie czy wykształcenie w sobie dyscypliny.

Prywatne szkółki piłkarskie dla najmłodszych, takie jak Football Academy doskonale zdają sobie z tego sprawę, że ich podstawowym celem ma być nauczenie dzieci gry w piłkę nożną i to nie tylko tych, które posiadają już jakieś predyspozycje do uprawnia piłki nożnej. Dzięki temu do takiej szkółki może bowiem zapisać się każdy młody zawodnik czy zawodniczka, bez względu na umiejętności. Nie chodzi tutaj o wygrywanie wszystkich turniejów i meczów, a stosowanie takich metod szkoleniowych, gdzie dziecko będzie z radością przychodziło na każdy kolejny trening. Presja na wynik, rywalizacja i chęć zwycięstwa przyjdą same z czasem, na początku bowiem trzeba dzieciom zaszczepić pasję do tego sportu. Wtedy jest szansa, że mały Jasiu nie zechce za 2 miesiące zostać tancerzem czy strażakiem.

Wiele Pan już powiedział o misji i działalności Football Academy, a proszę pokrótce opisać strukturę Państwa firmy i czy zakładacie dalszy jej rozwój?

Na początku chciałbym podkreślić, że chociaż Football Academy to największa w naszym kraju sieć szkółek piłkarskich, w której trenuje już przeszło 16 tysięcy młodych zawodników, to jest on jedynie częścią jeszcze większego przedsięwzięcia, w skład którego wchodzi 5 innych projektów: szkółek piłkarskich dla dzieci w Wielkiej Brytanii – Football Academy UK, zajęć ogólnorozwojowych dla dzieci już od 2 roku życia - Football Baby, profesjonalnych szkółek bramkarskich - Goalkeepers Academy, szkoły mistrzostwa sportowego - Football Academy School of Exelence, oraz nowoczesnych centrów piłkarskich - Football Park.

Zasięg oraz skala działalności czynią nas jedną z najbardziej innowacyjnych i największych organizacji sportowych w Europie.

Sukces jaki osiągnęliśmy na rynku brytyjskim otwierając szkółki polonijne pod marką Football Academy UK sprawił, że nasz apetyt na inne kraje został rozbudzony. Obecnie prowadzimy działania i rozmowy mające na celu rozwój działalności Football Academy nie tylko w Europie, ale także w Azji i Ameryce Południowej. Chociaż to dopiero 10 lat funkcjonowania Football Academy, to śmiało można powiedzieć, że stajemy się firmą międzynarodową.

Jakie kryteria trzeba spełnić, aby otworzyć szkółkę piłkarską Football Academy?

Od naszych partnerów wymagamy przede wszystkim pasji i zaangażowania. To jest klucz do sukcesu. Tym samym Managerem własnej szkółki piłkarskiej Football Academy może zostać każdy, dla którego piłka nożna to więcej niż tylko sport. Na pewno osobom, które otarły się o uprawianie piłki nożnej czy prowadzenie własnego biznesu będzie dużo łatwiej. Stąd mile widziani są trenerzy piłki nożnej i nauczyciele szkolni wychowania fizycznego (zarówno aktywni jak i na emeryturze). Poszukujemy także młodych osób wchodzących na rynek pracy: pedagogów jak i absolwentów kierunku wychowania fizycznego. Jednakże tak jak wspomniałem na początku, Managerem szkółki piłkarskiej pod szyldem Football Academy może zostać każdy kto posiada chęć i choć mały pierwiastek przedsiębiorczości. O całą resztę nie trzeba się martwić. Oto zadba już sztab centralny Football Academy.

Podsumowując, dlaczego warto z Państwem współpracować?

Nieskromnie powiem, że Football Academy to sprawdzony partner w biznesie. Możemy pochwalić się 10 letnim doświadczeniem na rynku dziecięcej piłki nożnej. W tym czasie naszej marce zaufało już ponad 100 różnych osób z całej Polski, z powodzeniem łączących pasję do piłki nożnej z prowadzeniem własnego biznesu.

Co przemawia za współpracą z Football Academy? To przede wszystkim fakt, że już na samym starcie przystąpienia do naszej sieci Managerowie otrzymują 5 niezwykle atrakcyjnych warunków współpracy: bardzo niskie koszty inwestycji (ok. 3 tysiące złotych), brak jakichkolwiek opłat startowych i licencyjnych, opłatę miesięczną na rzecz Football Academy dopiero od momentu rozpoczęcia zajęć jak i trzy miesiące na przetestowanie działania całego systemu współpracy w praktyce, bez żadnych zobowiązań, a co najważniejsze nie trzeba zakładać własnej działalności gospodarczej, dzięki czemu unika się kosztów jej założenia i prowadzenia, jak i wielu frustrujących formalności z nią związanych.

Natomiast po nawiązaniu współpracy nie trzeba martwić się o powodzenie przedsięwzięcia. Football Academy zapewnia system wsparcia oddziału, prowadzący każdego nowego Managera w procesie powstawania własnej szkółki piłkarskiej, a później w jej prawidłowym funkcjonowaniu, w tym:

  • Gotowy biznesplan i koncepcję prowadzenia ośrodka,
  • Pomoc w znalezieniu sponsora, pozyskaniu obiektu treningowego czy znalezieniu trenera,
  • Wspólne działania marketingowe,
  • Cykliczne szkolenia, zarówno dla managerów jak i trenerów,
  • Internetową platformę do zarządzania ośrodkiem,
  • Wsparcie na każdym etapie funkcjonowania: od podpisania umowy aż do pierwszego treningu,
  • Program FAQuality, dzięki któremu każdy ośrodek wspierany jest zespołem kilkunastu działań podejmowanych przez sztab Centralny Football Academy, mających na celu podniesienie jakości i pomoc w osiąganiu jak najwyższej jakości treningowej, organizacyjnej oraz wizerunkowej.

Jak widać w Football Academy nie odcinamy kuponów. Cały czas poszukujemy możliwości rozwoju, doskonalenia tego co jest – to dewiza, która przyświeca Football Academy od samego początku jej istnienia. Dlatego z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa na szeroko pojętym rynku piłki nożnej.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

Zamów bezpłatny terminal płatniczy lub porównaj swoje dotychczasowe prowizje. SPRAWDŹ OFERTĘ »