Szkoła Pamięci SPW jako pomysł na biznes. Wywiad z Ewą Mak

szkoła pamięci SPW jako pomysł na biznes

Wywiadu udzieliła Pani Ewa Mak, Autoryzowany Trener Szkoły Pamięci SPW - największej i najstarszej w Polsce sieci placówek edukacyjnych, specjalizujących się w prowadzeniu zajęć z zakresu: treningu pamięci, koncentracji uwagi oraz nowoczesnych metod uczenia się.

Pani Ewo, rynek edukacyjny w Polsce to temat rzeka, dlatego proszę w kilku zdaniach przybliżyć specyfikę branży edukacyjnej w kontekście Państwa działalności.

Rynek edukacyjny jest bardzo różnorodny pod względem prowadzonych zajęć. Każda specjalizacja w branży, czy to nauka języków, zajęcia sportowe, czy zajęcia z efektywnego nauczania dają dzieciom (i nie tylko, bo dorosłym również) narzędzia i zdolności, których nie zagwarantuje lub nie zagwarantowała im szkoła.

To rodzice poszukując pomocy dla swoich dzieci zgłaszają się do Nas – do edukacji, bo mają związane ręce, nie wiedzą jak pomóc swojemu dziecku a bardzo często po prostu nie mają na to czasu. Nie od dziś wiadomo, że edukacja młodego pokolenia to Nasza przyszłość, my dajemy im możliwości na lepsze życie.

Jakie są przyszłe trendy i wyzwania w branży edukacyjnej?

Technologia nieustannie się rozwija, dlatego konieczne jest ciągłe podnoszenie kwalifikacji w edukacji - wszystko w życiu wymaga aktualizacji, zarówno oprogramowanie, aplikacja, jak i każda branża.

Wraz z rozwojem nowych technologii i powszechnym dostępem do Internetu, na rynku edukacyjnym zaczęły pojawiać się usługi online, e-learningu – niektóre placówki nie powróciły do zajęć stacjonarnych, prowadzą je online lub hybrydowo. Zajęcia online pozwalają zaoszczędzić pieniądze na lokalu, sprzęcie, itd. Optymalizuje też czas. Można z jednego miejsca prowadzić zajęcia dla osób z całego świata.

Branża jest nasycona, ale nadal się rozwija. Spoglądając na tendencje społeczne i wpływ Internetu na codzienne życie, wiemy, że edukacja to jedyna przyszłość naszego młodego pokolenia.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

My działamy na rynku od 1991 roku, a z roku na rok przybywa najróżniejszych szkółek – języki, zajęcia sportowe, robotyki i inne cuda. Zajęcia w „językowniach” są dla siebie bezpośrednią konkurencją, karate do piłki nożnej również – dla Nas wspomniane rodzaje zajęć mogą zostać odnotowane jako pośrednia konkurencja. Mimo nasycenia rynku, placówki zajęć pozalekcyjnych na brak klientów nie narzekają.

Jakie usługi oferuje Szkoła Pamięci SPW?

Nasze placówki oferują szeroki wachlarz kursów edukacyjnych Treningu Pamięci i Koncentracji Uwagi dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych.

Kim jest Państwa klient?

Zajęcia kierujemy do dzieci od 6 roku życia, jak również do osób dorosłych.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Trening Pamięci i Koncentracji Uwagi to kurs, dzięki któremu wypracowujemy u naszych kursantów metody efektywnej nauki. Poprawia się m.in. ich pamięć, koncentracja, umiejętność selektywnego zapominania, wyćwiczenie spostrzegawczości czy podzielności uwagi.

otwórz własną szkołę pamięci SPW

franczyza SPW szkoła pamięci

Proszę pokrótce opisać Szkołę Pamięci SPW oraz plany rozwoju.

Szkoła Pamięci SPW posiada ponad 30 lat doświadczenia w szczegółowym dopracowywaniu technik, mających na celu nie tylko poprawę pamięci, ale też zwiększanie koncentracji i funkcji umysłowych. Dziś jesteśmy bezkonkurencyjni – oferujemy metody, które mają 100% skuteczności, dzięki czemu pozwalają na błyskawiczną poprawę funkcji intelektualnych.

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Ofertę kierujemy do osób, które rozumieją zasady funkcjonowania firmy w warunkach wolnorynkowych, osób otwartych, kreatywnych, zainteresowanych poszerzaniem możliwości intelektualnych. Osoby działające już na rynku edukacyjnym są mile widziane, natomiast warunkiem koniecznym jest wykształcenie wyższe.

Dlaczego warto otworzyć własną Szkołę Pamięci SPW?

Jesteśmy jedyną taką firmą na rynku edukacyjnym. Nasi franczyzobiorcy otrzymują:

  • Know – how prowadzenia szkoły, know – how metodyki
  • Profesjonalne materiały dla trenerów oraz dla uczniów
  • Wzory dokumentów firmowych i reklamowych
  • Wsparcie metodyczne i menadżerskie
  • Szkolenie dokształcające
  • Bezpłatny dostęp do platformy on-line.

Poandto oferujemy wiele korzyści:

  • W zależności od skali i intensywności działania franczyzobiorcy koszt inwestycji zwraca się już po około 3 miesiącach.
  • Gwarantujemy sprawdzony sposób na biznes oraz wsparcie.
  • Zapewniamy szkolenia doszkalające.
  • Mamy ponad 30-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoły.
  • Nasz opiekun franczyzobiorców jest zawsze do dyspozycji.
  • Udostępniamy autorski program do prowadzenia zajęć.
  • Opłata licencyjna to tylko 15-20%.
  • Opłata administracyjna 30 zł/ miesięcznie.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 Szkoła Pamięci SPW - oferta franczyzy.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.