System Treningowy Structogram® jako pomysł na biznes. Wywiad z Anną Urbańską

system treningowy STRUCTOGRAM pomysł na biznes

Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię.

Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży.

Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe. 

Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

Kompletnie rewolucjonizujemy przy tym ich spojrzenie na sprzedaż, relacje, a nawet samych siebie, oferując im praktyczne narzędzie, dzięki któremu można osiągnąć fenomenalne rezultaty, zachowując przy tym autentyczność.

Jak oceniają Państwo potencjał branży szkoleniowej?

Wierzymy, że potencjał naszej branży jest nieograniczony, bo wierzymy w ludzi oraz ich dążenie do rozwoju. Jesteśmy przekonani, że znajomość ludzkiego mózgu przyspiesza ten rozwój i sprawia, że odbywa się on w zgodzie z nami samymi.

STRUCTOGRAM® ułatwia podróż do samoświadomości, która w naszej ocenie jest fundamentem naszej przyszłości. To dzięki niej możemy w pełni poznać tkwiące w nas możliwości, a przy okazji zrozumieć innych i budować biznesy na miarę XXI wieku.

Motywującym wyzwaniem jest dla nas przełożenie naszych działań na płaszczyznę wirtualną. Doświadczenia ostatnich lat umożliwiły nam dynamiczny rozwój w tym obszarze i sprawiły, że uczestnicy naszych szkoleń mają okazję przyswoić sobie trójkolorową, rewolucyjną wiedzę dokładnie tam, gdzie mają na to ochotę.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Branża szkoleniowa to bardzo szeroka i rozbudowana dziedzina, która oferuje cały szereg rozwiązań. Prawa do sprzedaży licencji STRUCTOGRAM® w Polsce posiadam tylko ja, ale trenerzy nie są ograniczeni terytorialnie, więc mogą działać w całej Polsce, a nawet poza jej granicami. 

OTWÓRZ FRANCZYZĘ 
STRUCTOGRAM®

franczyza STRUCTOGRAM®

Jakiego typu szkolenia Państwo oferują?

Od lat zaznajamiamy uczestników naszych szkoleń z systemem treningowym STRUCTOGRAM®. Najnowsza wiedza o mózgu przeplata się w nim z intuicyjnym poznaniem siebie, swoich bliskich, klientów, pracowników lub współpracowników. 

W ramach naszych szkoleń kolejno skupiamy się na wiedzy o sobie, o drugim człowieku, o klientach oraz o członkach swojego zespołu. Praktyczna, a przy tym intrygująca wiedza z zakresu genetyki pozwala naszym klientom budować nowy wymiar samoświadomości, nawiązywać szczere, znaczące relacje, sprzedawać w empatyczny i autentyczny sposób oraz zarządzać z wyczuciem i nieznaną dotąd efektywnością. Wszystko to jest możliwe bez wyuczonych regułek, nienaturalnych technik czy przebiegłych chwytów. Zyskując klucz do rozpoznania „trzech kolorów mózgu” automatycznie zaczynamy działać skutecznie.

Do kogo adresowany jest system treningowy STRUCTOGRAM®?

Współpracujemy z mikro, małymi i średnimi przedsiębiorstwami, z kierownikami i menedżerami średniego i wyższego szczebla, specjalistami ds. HR, a także wszystkimi osobami indywidualnymi, które chcą zgłębić potencjał swojego mózgu i wykorzystać go do życia w zgodzie z sobą.

Jakie korzyści oferuje Państwa system treningowy?

STRUCTOGRAM® pokazuje, że nie istnieje jeden sprawdzony model komunikacji, który pasuje do każdego i pozwala odnosić sukcesy w każdej branży. To zaskakująco proste narzędzie wyposaża nas w swoisty klucz do empatycznego i skutecznego porozumiewania się z innymi ludźmi, nie zmuszając nas do udawania kogoś, kim nie jesteśmy.

Trójkolorowa, potwierdzona naukowo wiedza pozwala naszym klientom budować lepszą jakość relacji, uporać się z poczuciem dyskomfortu w pracy lub w życiu prywatnym, zrozumieć, dlaczego obierane dotąd strategie sprzedaży czy zarządzania były zawodne. Początkiem tej drogi jest nowo odkryta samoświadomość, która prowadzi do transformacji każdego obszaru życia, od relacji, poprzez sprzedaż i prowadzenie własnego biznesu, aż po mądre przewodzenie innym.

Proszę pokrótce opisać Państwa firmę oraz plany rozwoju.

Działamy od 1998 roku. System Treningowy STRUCTOGRAM® sprowadziłam do Polski ze Szwajcarii w 2011 r. Narzędzie to zostało opracowane w oparciu o badania prof. Paula D. MacLeana, który stworzył pojęcie tzw. „trójdzielnego mózgu”, udowadniając, że potencjał naszego mózgu jest niezwykły, a do tego precyzyjnie sklasyfikowany i nazwany. W tym momencie mamy w Polsce 37 trenerów Structogramu, ale planujemy podniesienie tej liczby do 100. 

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Kryteria są następujące: doświadczenie trenerskie coachingowe lub menedżerskie, ukończenie całego systemu szkoleń STRUCTOGRAM® 1, 2, 3, 4, ukończenie dwudniowego szkolenia trenerskiego STRUCTOGRAM® w centrali w Grudziądzu lub online.

Osoba, z którą nawiązujemy współpracę musi również posiadać doświadczenie i wyczucie biznesowe. Skupiamy się na osobach, które są związane z rynkiem szkoleniowym, aby STRUCTOGRAM® był dla nich uzupełnieniem ich kompetencji oraz narzędziem, które mogą wprowadzić w swojej codziennej pracy.

Nie wymagamy rejonizacji, tzn. każdy trener pracuje dla siebie na terenie całej Polski lub poza jej granicami.

Dlaczego warto otworzyć franczyzę STRUCTOGRAM®?

Zakres korzyści jest bardzo szeroki, ponieważ opiekujemy się nowym trenerem od samego początku. Zawsze może liczyć na nasze wsparcie i pomoc - zarówno związaną z produktem, jak i procesem prowadzenia szkoleń. 

Na samym początku nowy trener dostaje od nas pakiet startowy z oryginalnymi szwajcarskimi materiałami oraz prawo do posługiwania się marką STRUCTOGRAM®, logiem i wszystkimi innymi materiałami. Przyznajemy mu też dostęp do grupy trenerskiej, w której wymieniamy się swoimi doświadczeniami, oraz dostęp do platformy online. 

Dodatkowo oferujemy regularne spotkania z polską centralą firmy w celu wymiany doświadczeń, a także dostęp do najnowszych badań dotyczących działania mózgu oraz jego wpływu na badane dziedziny życia. Trenerzy mogą wykorzystywać STRUCTOGRAM® do procesów rekrutacyjnych oraz tworzyć własne spersonalizowane treningi i wystąpienia w oparciu o tę metodę.  

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 STRUCTOGRAM® - oferta franczyzowa

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.