System Treningowy Structogram® jako pomysł na biznes. Wywiad z Anną Urbańską

system treningowy STRUCTOGRAM pomysł na biznes

Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię.

Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży.

Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe. 

Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

Kompletnie rewolucjonizujemy przy tym ich spojrzenie na sprzedaż, relacje, a nawet samych siebie, oferując im praktyczne narzędzie, dzięki któremu można osiągnąć fenomenalne rezultaty, zachowując przy tym autentyczność.

Jak oceniają Państwo potencjał branży szkoleniowej?

Wierzymy, że potencjał naszej branży jest nieograniczony, bo wierzymy w ludzi oraz ich dążenie do rozwoju. Jesteśmy przekonani, że znajomość ludzkiego mózgu przyspiesza ten rozwój i sprawia, że odbywa się on w zgodzie z nami samymi.

STRUCTOGRAM® ułatwia podróż do samoświadomości, która w naszej ocenie jest fundamentem naszej przyszłości. To dzięki niej możemy w pełni poznać tkwiące w nas możliwości, a przy okazji zrozumieć innych i budować biznesy na miarę XXI wieku.

Motywującym wyzwaniem jest dla nas przełożenie naszych działań na płaszczyznę wirtualną. Doświadczenia ostatnich lat umożliwiły nam dynamiczny rozwój w tym obszarze i sprawiły, że uczestnicy naszych szkoleń mają okazję przyswoić sobie trójkolorową, rewolucyjną wiedzę dokładnie tam, gdzie mają na to ochotę.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Branża szkoleniowa to bardzo szeroka i rozbudowana dziedzina, która oferuje cały szereg rozwiązań. Prawa do sprzedaży licencji STRUCTOGRAM® w Polsce posiadam tylko ja, ale trenerzy nie są ograniczeni terytorialnie, więc mogą działać w całej Polsce, a nawet poza jej granicami. 

OTWÓRZ FRANCZYZĘ 
STRUCTOGRAM®

franczyza STRUCTOGRAM®

Jakiego typu szkolenia Państwo oferują?

Od lat zaznajamiamy uczestników naszych szkoleń z systemem treningowym STRUCTOGRAM®. Najnowsza wiedza o mózgu przeplata się w nim z intuicyjnym poznaniem siebie, swoich bliskich, klientów, pracowników lub współpracowników. 

W ramach naszych szkoleń kolejno skupiamy się na wiedzy o sobie, o drugim człowieku, o klientach oraz o członkach swojego zespołu. Praktyczna, a przy tym intrygująca wiedza z zakresu genetyki pozwala naszym klientom budować nowy wymiar samoświadomości, nawiązywać szczere, znaczące relacje, sprzedawać w empatyczny i autentyczny sposób oraz zarządzać z wyczuciem i nieznaną dotąd efektywnością. Wszystko to jest możliwe bez wyuczonych regułek, nienaturalnych technik czy przebiegłych chwytów. Zyskując klucz do rozpoznania „trzech kolorów mózgu” automatycznie zaczynamy działać skutecznie.

Do kogo adresowany jest system treningowy STRUCTOGRAM®?

Współpracujemy z mikro, małymi i średnimi przedsiębiorstwami, z kierownikami i menedżerami średniego i wyższego szczebla, specjalistami ds. HR, a także wszystkimi osobami indywidualnymi, które chcą zgłębić potencjał swojego mózgu i wykorzystać go do życia w zgodzie z sobą.

Jakie korzyści oferuje Państwa system treningowy?

STRUCTOGRAM® pokazuje, że nie istnieje jeden sprawdzony model komunikacji, który pasuje do każdego i pozwala odnosić sukcesy w każdej branży. To zaskakująco proste narzędzie wyposaża nas w swoisty klucz do empatycznego i skutecznego porozumiewania się z innymi ludźmi, nie zmuszając nas do udawania kogoś, kim nie jesteśmy.

Trójkolorowa, potwierdzona naukowo wiedza pozwala naszym klientom budować lepszą jakość relacji, uporać się z poczuciem dyskomfortu w pracy lub w życiu prywatnym, zrozumieć, dlaczego obierane dotąd strategie sprzedaży czy zarządzania były zawodne. Początkiem tej drogi jest nowo odkryta samoświadomość, która prowadzi do transformacji każdego obszaru życia, od relacji, poprzez sprzedaż i prowadzenie własnego biznesu, aż po mądre przewodzenie innym.

Proszę pokrótce opisać Państwa firmę oraz plany rozwoju.

Działamy od 1998 roku. System Treningowy STRUCTOGRAM® sprowadziłam do Polski ze Szwajcarii w 2011 r. Narzędzie to zostało opracowane w oparciu o badania prof. Paula D. MacLeana, który stworzył pojęcie tzw. „trójdzielnego mózgu”, udowadniając, że potencjał naszego mózgu jest niezwykły, a do tego precyzyjnie sklasyfikowany i nazwany. W tym momencie mamy w Polsce 37 trenerów Structogramu, ale planujemy podniesienie tej liczby do 100. 

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Kryteria są następujące: doświadczenie trenerskie coachingowe lub menedżerskie, ukończenie całego systemu szkoleń STRUCTOGRAM® 1, 2, 3, 4, ukończenie dwudniowego szkolenia trenerskiego STRUCTOGRAM® w centrali w Grudziądzu lub online.

Osoba, z którą nawiązujemy współpracę musi również posiadać doświadczenie i wyczucie biznesowe. Skupiamy się na osobach, które są związane z rynkiem szkoleniowym, aby STRUCTOGRAM® był dla nich uzupełnieniem ich kompetencji oraz narzędziem, które mogą wprowadzić w swojej codziennej pracy.

Nie wymagamy rejonizacji, tzn. każdy trener pracuje dla siebie na terenie całej Polski lub poza jej granicami.

Dlaczego warto otworzyć franczyzę STRUCTOGRAM®?

Zakres korzyści jest bardzo szeroki, ponieważ opiekujemy się nowym trenerem od samego początku. Zawsze może liczyć na nasze wsparcie i pomoc - zarówno związaną z produktem, jak i procesem prowadzenia szkoleń. 

Na samym początku nowy trener dostaje od nas pakiet startowy z oryginalnymi szwajcarskimi materiałami oraz prawo do posługiwania się marką STRUCTOGRAM®, logiem i wszystkimi innymi materiałami. Przyznajemy mu też dostęp do grupy trenerskiej, w której wymieniamy się swoimi doświadczeniami, oraz dostęp do platformy online. 

Dodatkowo oferujemy regularne spotkania z polską centralą firmy w celu wymiany doświadczeń, a także dostęp do najnowszych badań dotyczących działania mózgu oraz jego wpływu na badane dziedziny życia. Trenerzy mogą wykorzystywać STRUCTOGRAM® do procesów rekrutacyjnych oraz tworzyć własne spersonalizowane treningi i wystąpienia w oparciu o tę metodę.  

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 STRUCTOGRAM® - oferta franczyzowa

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, Chief Operating Officer (COO) ogólnopolskiej sieci franczyzowej klubów treningowych 36 MINUT. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. 36 MINUT działa na pograniczu branży sportowej i medycznej. Butikowe kluby treningowe 36 MINUT oferują trening siłowo-wytrzymałościowy, wykorzystujący 12 maszyn firmy Milon. Cechą charakterystyczną jest personalna opieka fizjoterapeuty, który towarzyszy klubowiczowi przez całą podróż związaną z treningami, obejmująca stały monitoring postępów oraz holistyczne wsparcie w zakresie zdrowego stylu życia.

  • Wywiadu udzielił Pan Michał Mołdrzyk, Sales Manager Bike Café - największej w Polsce sieci rowerowych kawiarni obecnej na rynku od 9 lat. Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Działamy w branży mobilnej gastronomii opartej na kawiarniach rowerowych. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzeba dobrej kawy. Mobilność naszych punktów pozwala nam na docieranie do miejsc, które są nieosiągalne dla lokali stacjonarnych, zaś autonomiczność sprzętu (nie wymaga stałego dostępu do mediów) daje nam przewagę operacyjną – jesteśmy w stanie działać wszędzie, niezależnie od dostępnej infrastruktury. Branża ta zyskuje na popularności. Wpisując się w trend eco & healthy lifestyle cieszymy się dużym zainteresowaniem w miastach oraz podczas eventów. Udowodniliśmy też wysoką odporność na lockdown – działając w modelu coffee-to-go, zdecydowana większość naszych punktów nie odczuła negatywnych skutków pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Stanek, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Studio Synergy - sieci butikowych studiów EMS z najdłuższym doświadczeniem w Polsce. Panie Bartłomieju, proszę przybliżyć specyfikę treningu EMS w kontekście Państwa działalności. Trening EMS to innowacyjna metoda treningowa w branży fitness. Ta forma aktywności wywodzi się z fizjoterapii, a została spopularyzowana w Niemczech. Dzięki elektrostymulacji, podczas treningu pracuje 90% mięśni. Ta usługa ma bardziej kameralny charakter niż tradycyjny trening na siłowni. Podczas sesji EMS obecne są maksymalnie dwie osoby trenujące.