Studio Synergy jako pomysł na biznes. Trening personalny EMS

trening personalny EMS jako pomysł na biznes

Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Stanek, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Studio Synergy - sieci butikowych studiów EMS z najdłuższym doświadczeniem w Polsce.

Panie Bartłomieju, proszę przybliżyć specyfikę treningu EMS w kontekście Państwa działalności.

Trening EMS to innowacyjna metoda treningowa w branży fitness. Ta forma aktywności wywodzi się z fizjoterapii, a została spopularyzowana w Niemczech.

Dzięki elektrostymulacji, podczas treningu pracuje 90% mięśni. Ta usługa ma bardziej kameralny charakter niż tradycyjny trening na siłowni. Podczas sesji EMS obecne są maksymalnie dwie osoby trenujące.

Oferujemy sesję EMS pod asystą osobistego trenera. Podczas trwania członkostwa dbamy również o osiągnięcie celu treningowego klienta – np. osiągnięcie wymarzonej sylwetki czy uzyskanie ulgi bólu pleców. Na bieżąco monitorujemy stan składu ciała podopiecznych.

Jaki jest potencjał treningów EMS?

Trening EMS ma ogromny potencjał i przyszłość, co pokazał szczególnie czas lockdown’u. Zainteresowanie treningiem EMS w Studio Synergy podczas pandemii przerosło nasze oczekiwania. Zapotrzebowanie było ogromnie zarówno w naszych placówkach, jak i punktach franczyzowych.

Klienci szukali alternatywy dla aktywności fizycznej podczas lockdown’u. Trening EMS pod tym względem okazał się nową potrzebą, dzięki bezpiecznemu, sterylnemu i indywidualnemu podejściu do wykonywanej usługi. Cieszymy się, że w tych trudnych chwilach spełniliśmy wymagania naszych klientów, którzy potrzebowali ruchu.

Na początku tego roku, w połowie trwania lockdown’u otworzyliśmy pierwszy punkt franczyzowy Studio Synergy w Katowicach. Ilość chętnych na trening wprowadzający w stolicy Górnego Śląska była powyżej naszych oczekiwań. W roku 2021 nawiązaliśmy współpracę z 4 nowymi partnerami.

Pandemia nie była jedynym impulsem do wzrostu popularności treningu EMS. Jesteśmy coraz bardziej zapracowani, zajęci. W tak zabieganym trybie życia trudno wygospodarować czas na dbanie o zdrowie. Trening personalny EMS pozwala na krótką i efektywną aktywność raz w tygodniu. 

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Ilość butikowych studiów nie jest tak duża, jak u naszych zachodnich sąsiadów Niemców - prekursorów treningu EMS. Ta forma ćwiczeń jest bardziej popularna na południu Polski m.in. w Krakowie, we Wrocławiu, w Katowicach. Na północy kraju punktów z treningiem EMS wciąż jest niewiele. Zapotrzebowanie na kameralną usługę zarówno w dużych, jak i mniejszych miejscowościach jest spore.

Staramy się być marką z misją, szerzyć świadomość dbania o zdrową sylwetkę i potrzebę ruchu. Idziemy inną drogą niż nasza konkurencja.

OTWÓRZ WŁASNE STUDIO SYNERGY
I ZARABIAJ NA TRENINGACH PERSONALNYCH EMS!

franczyza Studio Synergy EMS

Kim jest Państwa klient?

Ponad połowę naszych klientów stanowią kobiety w różnym spektrum wiekowym. Są to młode zabiegane mamy, jak i zarówno starsze panie, które pragną zadbać o zdrowe mięśnie i stawy.

Trening EMS jest dedykowany dla osób zapracowanych, którym ciężko w codziennym grafiku znaleźć czas na jakąkolwiek aktywność w tygodniu. Treningiem w Studio Synergy są zainteresowani również profesjonalni sportowcy, dla których sesja EMS jest uzupełnieniem planu treningowego.

Jakie problemy klientów Państwo rozwiązują?

Nasza usługa zaspokaja potrzeby zapracowanych Polaków, którzy chcą znaleźć choć 20 minut w tygodniu na efektywny trening. Sesja EMS zapewnia również bezpieczny trening pod okiem eksperta. Trening EMS jest również formą rehabilitacji.

Proszę pokrótce opisać Studio Synergy oraz najbliższe plany rozwoju.

Studio Synergy to najdłużej działająca sieć franczyzowych studiów EMS w Polsce. Pierwsze studio zarówno Małopolsce, jak i Krakowie powstało w 2015 roku. Obecnie Studio Synergy posiada 3 placówki własne w Krakowie, w strategicznych lokalizacjach na Bronowicach, Podgórzu i w Centrum.

W 2021 roku Studio Synergy nawiązało współpracę z czterema franczyzobiorcami, wyniku czego powstały nowe lokalizacje w Katowicach, w Bielsku-Białej, w Radomiu i w Liszkach k. Krakowa. W bieżącym roku Studio Synergy dodało do swojej oferty franczyzowej kolejny wariant biznesowy – Studio Synergy Light, opcję dla mniejszych miejscowości.

Kolejnym krokiem dla rozwoju marki Studio Synergy jest dalszy rozwój sieci, zwłaszcza w środkowej i w północnej Polsce. Naszym celem na przyszłość jest bycie liderem w branży EMS w Europie Środkowo-Wschodniej.

Jakie wymagania należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Franczyzę Studio Synergy polecamy inwestorom z dużych miast (powyżej 60 tys. mieszkańców). Kwota inwestycji w Studio przy finansowaniu maszyn od 100 tys. Wstępna opłata franczyzowa wynosi 15 tysięcy złotych.

Oczywiście poza finansowymi wymaganiami oczekujemy zaangażowania w prowadzenie studia – pasji, spełnienia zawodowego lub zainteresowanie branżą fitness.

Doświadczanie nie jest wymagane, ponieważ każdego partnera przygotowujemy do otwarcia studia podczas wewnętrznych szkoleń. Dzielimy się wiedzą z zakresu treningu EMS, marketingu, sprzedaży i leadership’u. Po otwarciu jesteśmy w stałym kontakcie z partnerem i wspieramy w prowadzeniu biznesu.

Dlaczego warto otworzyć własne Studio Synergy?

Studio Synergy oferuje wieloletnie know-how na temat prowadzenia rentownego studia EMS. W tej branży posiadamy najdłuższe doświadczenie w Polsce. Jesteśmy prekursorami treningu EMS w Krakowie i w Małopolsce.

Franczyza Synergy udostępnia standardy oraz procedury obsługi klienta, sposób prowadzenia treningu oraz procedury dotyczące zarządza studiem i pracownikami. Franczyzowa placówka Studio Synergy, korzystająca z naszych procesów osiąga 30-40% większy obrót niż studio indywidualne.

Naszym klientom udostępniamy odpowiednie rozwiązania informatyczne i płatnicze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania studia. Oferujemy również wsparcie działu prawnego oraz rozbudowaną ofertę szkoleń uzupełniających dla personelu franczyzobiorcy.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 Studio Synergy - oferta franczyzowa

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.