Studio Synergy jako pomysł na biznes. Trening personalny EMS

trening personalny EMS jako pomysł na biznes

Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Stanek, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Studio Synergy - sieci butikowych studiów EMS z najdłuższym doświadczeniem w Polsce.

Panie Bartłomieju, proszę przybliżyć specyfikę treningu EMS w kontekście Państwa działalności.

Trening EMS to innowacyjna metoda treningowa w branży fitness. Ta forma aktywności wywodzi się z fizjoterapii, a została spopularyzowana w Niemczech.

Dzięki elektrostymulacji, podczas treningu pracuje 90% mięśni. Ta usługa ma bardziej kameralny charakter niż tradycyjny trening na siłowni. Podczas sesji EMS obecne są maksymalnie dwie osoby trenujące.

Oferujemy sesję EMS pod asystą osobistego trenera. Podczas trwania członkostwa dbamy również o osiągnięcie celu treningowego klienta – np. osiągnięcie wymarzonej sylwetki czy uzyskanie ulgi bólu pleców. Na bieżąco monitorujemy stan składu ciała podopiecznych.

Jaki jest potencjał treningów EMS?

Trening EMS ma ogromny potencjał i przyszłość, co pokazał szczególnie czas lockdown’u. Zainteresowanie treningiem EMS w Studio Synergy podczas pandemii przerosło nasze oczekiwania. Zapotrzebowanie było ogromnie zarówno w naszych placówkach, jak i punktach franczyzowych.

Klienci szukali alternatywy dla aktywności fizycznej podczas lockdown’u. Trening EMS pod tym względem okazał się nową potrzebą, dzięki bezpiecznemu, sterylnemu i indywidualnemu podejściu do wykonywanej usługi. Cieszymy się, że w tych trudnych chwilach spełniliśmy wymagania naszych klientów, którzy potrzebowali ruchu.

Na początku tego roku, w połowie trwania lockdown’u otworzyliśmy pierwszy punkt franczyzowy Studio Synergy w Katowicach. Ilość chętnych na trening wprowadzający w stolicy Górnego Śląska była powyżej naszych oczekiwań. W roku 2021 nawiązaliśmy współpracę z 4 nowymi partnerami.

Pandemia nie była jedynym impulsem do wzrostu popularności treningu EMS. Jesteśmy coraz bardziej zapracowani, zajęci. W tak zabieganym trybie życia trudno wygospodarować czas na dbanie o zdrowie. Trening personalny EMS pozwala na krótką i efektywną aktywność raz w tygodniu. 

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Ilość butikowych studiów nie jest tak duża, jak u naszych zachodnich sąsiadów Niemców - prekursorów treningu EMS. Ta forma ćwiczeń jest bardziej popularna na południu Polski m.in. w Krakowie, we Wrocławiu, w Katowicach. Na północy kraju punktów z treningiem EMS wciąż jest niewiele. Zapotrzebowanie na kameralną usługę zarówno w dużych, jak i mniejszych miejscowościach jest spore.

Staramy się być marką z misją, szerzyć świadomość dbania o zdrową sylwetkę i potrzebę ruchu. Idziemy inną drogą niż nasza konkurencja.

OTWÓRZ WŁASNE STUDIO SYNERGY
I ZARABIAJ NA TRENINGACH PERSONALNYCH EMS!

franczyza Stava Twój oddział

Kim jest Państwa klient?

Ponad połowę naszych klientów stanowią kobiety w różnym spektrum wiekowym. Są to młode zabiegane mamy, jak i zarówno starsze panie, które pragną zadbać o zdrowe mięśnie i stawy.

Trening EMS jest dedykowany dla osób zapracowanych, którym ciężko w codziennym grafiku znaleźć czas na jakąkolwiek aktywność w tygodniu. Treningiem w Studio Synergy są zainteresowani również profesjonalni sportowcy, dla których sesja EMS jest uzupełnieniem planu treningowego.

Jakie problemy klientów Państwo rozwiązują?

Nasza usługa zaspokaja potrzeby zapracowanych Polaków, którzy chcą znaleźć choć 20 minut w tygodniu na efektywny trening. Sesja EMS zapewnia również bezpieczny trening pod okiem eksperta. Trening EMS jest również formą rehabilitacji.

Proszę pokrótce opisać Studio Synergy oraz najbliższe plany rozwoju.

Studio Synergy to najdłużej działająca sieć franczyzowych studiów EMS w Polsce. Pierwsze studio zarówno Małopolsce, jak i Krakowie powstało w 2015 roku. Obecnie Studio Synergy posiada 3 placówki własne w Krakowie, w strategicznych lokalizacjach na Bronowicach, Podgórzu i w Centrum.

W 2021 roku Studio Synergy nawiązało współpracę z czterema franczyzobiorcami, wyniku czego powstały nowe lokalizacje w Katowicach, w Bielsku-Białej, w Radomiu i w Liszkach k. Krakowa. W bieżącym roku Studio Synergy dodało do swojej oferty franczyzowej kolejny wariant biznesowy – Studio Synergy Light, opcję dla mniejszych miejscowości.

Kolejnym krokiem dla rozwoju marki Studio Synergy jest dalszy rozwój sieci, zwłaszcza w środkowej i w północnej Polsce. Naszym celem na przyszłość jest bycie liderem w branży EMS w Europie Środkowo-Wschodniej.

Jakie wymagania należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Franczyzę Studio Synergy polecamy inwestorom z dużych miast (powyżej 60 tys. mieszkańców). Kwota inwestycji w Studio przy finansowaniu maszyn od 100 tys. Wstępna opłata franczyzowa wynosi 15 tysięcy złotych.

Oczywiście poza finansowymi wymaganiami oczekujemy zaangażowania w prowadzenie studia – pasji, spełnienia zawodowego lub zainteresowanie branżą fitness.

Doświadczanie nie jest wymagane, ponieważ każdego partnera przygotowujemy do otwarcia studia podczas wewnętrznych szkoleń. Dzielimy się wiedzą z zakresu treningu EMS, marketingu, sprzedaży i leadership’u. Po otwarciu jesteśmy w stałym kontakcie z partnerem i wspieramy w prowadzeniu biznesu.

Dlaczego warto otworzyć własne Studio Synergy?

Studio Synergy oferuje wieloletnie know-how na temat prowadzenia rentownego studia EMS. W tej branży posiadamy najdłuższe doświadczenie w Polsce. Jesteśmy prekursorami treningu EMS w Krakowie i w Małopolsce.

Franczyza Synergy udostępnia standardy oraz procedury obsługi klienta, sposób prowadzenia treningu oraz procedury dotyczące zarządza studiem i pracownikami. Franczyzowa placówka Studio Synergy, korzystająca z naszych procesów osiąga 30-40% większy obrót niż studio indywidualne.

Naszym klientom udostępniamy odpowiednie rozwiązania informatyczne i płatnicze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania studia. Oferujemy również wsparcie działu prawnego oraz rozbudowaną ofertę szkoleń uzupełniających dla personelu franczyzobiorcy.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 Studio Synergy - oferta franczyzowa

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Agencja ubezpieczeniowa jako pomysł na biznes

    • Wywiady biznesowe

    Wywiadu udzielił Pan Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży Domu Ubezpieczeniowego Spectrum - ogólnopolskiej multiagencji sieciowej funkcjonującej od 2006 roku.  Panie Mariuszu, proszę pokrótce przybliżyć Państwa branżę? Działamy w ubezpieczeniach – to stabilna branża, którą napędzają przede wszystkim obowiązkowe ubezpieczenia OC, np. dla właścicieli pojazdów, rolników czy określonych zawodów. Nasze doświadczenie pokazuje, że rośnie też zainteresowanie ochroną zdrowia i majątku – potwierdzają to coroczne raporty Polskiej Izby Ubezpieczeń. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja o ogólnopolskim zasięgu. Reprezentujemy ponad 30 towarzystw, a klienci przychodzą do nas, aby sprawdzić i porównać oferty ubezpieczeń. Mogą przy tym liczyć na obiektywną poradę eksperta i pomoc w dopasowaniu wariantu polisy do swoich potrzeb.

  • Wywiadu udzielił Pan Paweł Aksamit, Współzałożyciel i Prezes zarządu Stava - lidera profesjonalnych usług gastro-kurierskich w Polsce oraz pierwszej franczyzy w tej branży w Europie. Panie Pawle, proszę przybliżyć specyfikę branży gastronomicznej w kontekście Państwa działalności oraz nakreślić przyszłe trendy i wyzwania. Stava działa na rynku dowozów jedzenia z restauracji i zakupów ze sklepów.  Cała gastronomia zdecydowanie coraz bardziej rozwija się w kierunku delivery. Jak pokazuje raport Stava o rynku dowozów jedzenia, w 2020 roku ten rynek urósł aż o 42% i jest w tej chwili wart prawie 9,5 mld złotych. Restauratorzy coraz bardziej świadomie podchodzą do dowozów. Coraz więcej spośród nich wie, ile tak naprawdę kosztują ich dostawy, jakie wyzwania się z tym wiążą i jak powinna wyglądać optymalna logistyka w kanale delivery.

  • Wywiadu udzieliła Pani Ewa Mak, Autoryzowany Trener Szkoły Pamięci SPW - największej i najstarszej w Polsce sieci placówek edukacyjnych, specjalizujących się w prowadzeniu zajęć z zakresu: treningu pamięci, koncentracji uwagi oraz nowoczesnych metod uczenia się. Pani Ewo, rynek edukacyjny w Polsce to temat rzeka, dlatego proszę w kilku zdaniach przybliżyć specyfikę branży edukacyjnej w kontekście Państwa działalności. Rynek edukacyjny jest bardzo różnorodny pod względem prowadzonych zajęć. Każda specjalizacja w branży, czy to nauka języków, zajęcia sportowe, czy zajęcia z efektywnego nauczania dają dzieciom (i nie tylko, bo dorosłym również) narzędzia i zdolności, których nie zagwarantuje lub nie zagwarantowała im szkoła.

  • Wywiadu udzielił Pan Sebastian Oliszewski, Menedżer Rozwoju Sieci Wyłącznej w PZU SA - największej firmy ubezpieczeniowej w Polsce Panie Sebastianie, większości Polakom ubezpieczenia kojarzą się z firmą PZU, proszę zatem przybliżyć branżę ubezpieczeniową w kontekście Państwa działalności. PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce. Wychodząc naprzeciw wymaganiom zmieniającego się rynku ubezpieczeniowego, postanowiliśmy jeszcze skuteczniej docierać do klientów w całym kraju i tak powstało 1500 profesjonalnych biur agentów ubezpieczeniowych. Dzięki nim nasi klienci doświadczają najwyższych standardów obsługi, a agenci mogą z naszym wsparciem rozwijać swój biznes.

  • Wywiadu udzielił Pan Kamil Miciałkiewicz, Manager ds. rozwoju sieci marki DepilConcept - największej sieci salonów trwałej depilacji w Polsce. Panie Kamilu, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży beauty w Polsce. Branża beauty w Polsce intensywnie się rozwija. Pandemia zweryfikowała jednak rynek (wiele drobnych gabinetów nie przetrwało tego trudnego okresu) i umocniła pozycję silnych marek oraz sieci m.in.: naszej marki DepilConcept, odnotowaliśmy 40% wzrost wyników sprzedaży! Rynek w Polsce charakteryzuje się dużym rozdrobnieniem pojedynczych działalności, są to małe gabinety świadczące głównie wszystkie zabiegi medycyny estetycznej, salony bez konkretnej specjalizacji, z dużą konkurencyjnością, często z bardzo drogimi urządzeniami do wykonywania zabiegów, co znacząco wpływa na wysokie ceny zabiegów oraz na niską dochodowość biznesu (wysokie koszty leasingu i serwisu), szczególnie w okresie Pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Daniel Pięciak, franczyzodawca marki Sensi Hemp - największej w Polsce sieci prozdrowotnych sklepów konopnych. Panie Danielu, proszę pokrótce przybliżyć specyfikę branży konopnej w Polsce. Branża konopna w Polsce rozwija się bardzo dynamiczne, wraz z tym przybywa klientów. Co więcej, klient staje się bardziej świadomy, który stawia na sprawdzone, wysoko jakościowe produkty. Jaki jest potencjał w Państwa branży? Potencjał rynku jest ogromny, produkty konopne docierają do coraz większej grupy odbiorców, którzy bardzo chętnie zastępują nimi środki farmaceutyczne. Jakie jest nasilenie konkurencji w branży konopnej? Dzięki mocnemu naciskowi na własną linię produktów prozdrowotnych oraz wieloletniej budowy świadomości marki stworzyliśmy niszową sieć sklepów, odporną na "konkurencję", często skupioną wokół sprzedaży akcesoriów dla palaczy marihuany. 

.