Najczęściej zadawane pytania dot. kategorii „Oferty sprzedaży firm” (FAQ)
Jeśli masz pytanie, na które nie ma tutaj odpowiedzi lub wystąpił problem techniczny, napisz do nas na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Czym jest kategoria "Sprzedam biznes / firmę"?
Kategoria skupia oferty sprzedaży firm z całej Polski, z wszystkich branż i została utworzona przez portal WlasnyBiznes.pl, aby ułatwić przejęcie już funkcjonującej działalności przez nowego przedsiębiorcę. Portal WlasnyBiznes.pl zajmuje się promocją przedsiębiorczości w Polsce i jednym z podstawowych postulatów jego misji jest wspieranie ludzi przedsiębiorczych w działalności operacyjnej. Dlatego też, pomaga w kojarzeniu Partnerów biznesowych.
Prosimy o niepublikowanie treści reklamowych! Ogłoszenia niezgodne z kategorią tematyczną i/lub zawierające treści reklamowe zostaną automatycznie usunięte przez moderatora. Zachęcamy również do odwiedzin nowej kategorii z ofertami biznesowymi, która skupia ogłoszenia z różnych obszarów.
Jak dodać ogłoszenie "Sprzedam biznes / firmę"?
Zarejestruj się na portalu, utwórz nowe konto lub zaloguj się przez Facebooka, Google, LinkedIn. Następnie przejdź do kategorii "Sprzedam biznes / firmę" i wybierz zakładkę „Dodaj / Moje ogłoszenie” (na zielonym pasku). Kliknij w przycisk "Dodaj nowe ogłoszenie" i uzupełnij wymagane dane.
Jak edytować/usunąć ogłoszenie "Sprzedam biznes / firmę"?
Zaloguj się na konto, z którego było dodane ogłoszenie, przejdź do kategorii "Sprzedam biznes / firmę" i wybierz zakładkę „Dodaj / Moje ogłoszenie” (na zielonym pasku). Wówczas wyświetli się lista z dodanymi ogłoszeniami i obok przyciski "Edycja" / "Usuń".
Inna możliwość, wyślij z adresu e-mail, z którego było dodane ogłoszenie stosowną wiadomość na adres bok @wlasnybiznes.pl, wówczas edycja zostanie dokonana z poziomu administratora.
Jak wyróżnić ogłoszenie?
Aby dodatkowo wyróżnić ogłoszenie (wersja PLUS, PREMIUM) należy najpierw dodać ogłoszenie podstawowe a następnie wysłać stosowną wiadomość na adres e-mail: bok @wlasnybiznes.pl (w tytule należy podać nazwę Użytkownika, z którego zostało dodane ogłoszenie).
Czy w ogłoszeniu można zamieścić nazwę firmy?
W przypadku sprzedaży:
- własnej firmy - podanie nazwy jest opcjonalne i decyzja zależy od właściciela firmy, który dodaje ogłoszenie. Dane szczegółowe dot. sprzedaży mogą zostać przekazane podczas kontaktu telefonicznego lub mailowego.
- placówki franczyzowej (biznesu na licencji) - zalecane jest niepodawanie nazwy systemu franczyzowego. Przypominamy, że informację o sprzedaży należy najpierw zgłosić do franczyzodawcy i skonsultować możliwość wystawienia placówki franczyzowej na sprzedaż. Dane szczegółowe dot. sprzedaży przekazywane są podczas kontaktu telefonicznego lub mailowego.
Nie chcę podawać danych osobowych w ogłoszeniu
Gwarantujemy anonimowość i nie ma wymogu podawania imienia, nazwiska oraz danych wrażliwych. Wystarczy w danych kontaktowych podać telefon i/lub adres e-mail. Aby zachować anonimowość należy unikać adresów spersonalizowanych.
Dlaczego firmy są na sprzedaż?
Kategoria "Kupię / Sprzedam biznes" zawiera oferty Właścicieli firm, którzy chcą sprzedać swój biznes z różnych powodów. Wojtarowicz i Partnerzy wśród przyczyn sprzedaży małych i średnich przedsiębiorstw wymieniają:
- względy osobiste (osiągnięcie wieku emerytalnego przez właściciela firmy, przy braku w rodzinie odpowiedniego kontynuatora działalności, chęć rozpoczęcia nowej działalności),
- zmiany ścieżki zawodowej; problemy zdrowotne, rozwód, nieporozumienia ze współwłaścicielem prowadzące do rozpadu firmy itp.,
- względy ekonomiczno-rynkowe (rosnąca konkurencja w branży; brak możliwości sprawowania kontroli, ze względu na coraz większe rozmiary prowadzonej działalności)
- względy finansowe (problemy płynnościowe prowadzonego przedsiębiorstwa, niemożność finansowania działalności z środków własnych i ograniczony dostęp do obcych źródeł finansowania),
- względy prawne (zmiana uregulowań prawnych uniemożliwiająca lub znacznie utrudniająca dalsze prowadzenie działalności),
- okazje rynkowe (otrzymanie doskonałej oferty, która znacznie przewyższa oczekiwania właścicieli odnoście wartości prowadzonego przedsiębiorstwa).
Dla małych i średnich przedsiębiorstw charakterystyczne są dwa pierwsze z wyżej wymienionych motywów sprzedaży przedsiębiorstwa, pozostałe są właściwie tożsame dla wszystkich działających na rynku podmiotów gospodarczych. Jak widać, powodów zmian jest wiele: począwszy od względów osobistych, do których należy zaliczyć braki w umiejętnościach menadżerskich, po restrukturyzację firmy. Utrata płynności nie musi być bezpośrednio skorelowana z brakiem rentowności danej firmy. Może wynikać ze złego zarządzania finansami oraz z nadmiernego konsumpcjonizmu Właściciela i życia ponad stan. Każdy biznes cechuje koniunktura, lata hossy i bessy. Należy pamiętać o oszczędzaniu i utworzeniu funduszu stabilizacyjnego na wypadek gorszych czasów. Gdy o tym zapomnimy, wcześniej czy później zderzymy się z brutalnymi realiami rynku, co spowoduje utratę płynności, która może być powodem sprzedaży firmy. Część graczy traci zapał oraz energię do pracy. Ten aspekt wiążę się z wypaleniem zawodowym, który dotyczy każdej branży.