Salon QUIOSQUE jako pomysł na własny biznes. Wywiad z Grzegorzem Tokarczykiem

Wywiadu udzielił Pan Grzegorz Tokarczyk, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju w firmie PBH S.A. – właściciela marki QUIOSQUE.

Panie Grzegorzu, marka QUIOSQUE funkcjonuje w branży odzieżowej, proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży

Specyfika naszej pracy wymaga elastyczności i otwartości ze strony przedsiębiorcy, tzn. bycia otwartym na nowe sposoby pracy z Klientem. Branża odzieżowa – retailowa jest w ciągłym rozwoju i wymaga stałej pracy z jakością obsługi i poprawianiu standardów obsługi. Oznacza to ciągłą pracę z personelem, co dla niektórych przedsiębiorców może być wyzwaniem. Nasza marka posiada know-how jak pracować z Klientem, więc realizacja polityki firmy jest kluczowa w odniesieniu sukcesu.

Jakie trendy przewiduje Pan w branży odzieżowej?

Z pewnością nadal będzie rosło znaczenie kanału e-commerce. My także zauważamy tę tendencję. Nasz kanał internetowy rozwijamy dynamicznie, ale w stałej łączności ze sklepami stacjonarnymi - funkcjonalności omnichanellowe wprowadzamy stopniowo, aby oba kanały online i offline mogły się rozwijać w kontrolowany sposób. Nasza Klientka dużo czasu spędza na stronie www.quiosque.pl, ale głównie po to, aby zorientować się w asortymencie. Większość dokonuje zakupów w sklepach stacjonarnych. Zasięg rynku naszej Klientki stale się powiększa, głównie dzięki ekspansji małych centrów handlowych w małych miastach i migracji naszej Klientki z rynków do sklepów.

Co wyróżnia Państwa na rynku odzieżowym?

Na bieżąco śledzimy to, co dzieje się w branży. Ze szczególną uwagą przyglądamy się polskim markom. Mamy bardzo dobrze zdefiniowaną Klientkę i to pozwala nam bezpiecznie czuć się na rynku, pośród innych marek. Jako nieliczni oferujemy szeroki asortyment sukienek, żakietów, spodni oraz produktów komplementarnych, wspomagany profesjonalną obsługą ze strony naszych Doradczyń. Ta unikalna relacja powoduje, że z roku na rok powiększamy bazę naszych stałych Klientek.

Jakie produkty są oferowane w salonach QUIOSQUE?

Oferujemy komplementarne kolekcje dla kobiet, są to głownie odzież i dodatki. Nieustannie wzbogacamy naszą ofertę o nowy asortyment. W salonach QUIOSQUE można również kupić m.in. rajstopy, bieliznę, buty, piżamy i koszule nocne.

Kim jest Państwa klientka?

Klientki QUIOSQUE to głównie kobiety w wieku 35+, mieszkające w średnich i dużych miastach. Przeważnie są to kobiety w związkach małżeńskich, z dziećmi, czynne zawodowo, często pracujące jako nauczycielki i urzędniczki. Klientki QUIOSQUE poszukują ponadczasowej klasyki, ubrań eleganckich i funkcjonalnych zarazem.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientkom?

Największą inspiracją są dla nas kobiety. Siła QUIOSQUE tkwi w tym, że słuchamy naszych klientek. Nie narzucamy im tego, co mają nosić. W myśl hasła „jesteśmy różne, jesteśmy piękne”, pokazujemy im, że za pomocą drobnych modowych trików mogą wyglądać wspaniale, bez względu na typ sylwetki, rozmiar czy wiek. Naszym zadaniem jest podpowiedzieć , jak to zrobić. Dlatego też w salonach QUIOSQUE panie mogą liczyć na profesjonalną pomoc personelu. Klientki mają dostęp do pełnej gamy rozmiarów.

Proszę pokrótce opisać Państwa firmę oraz przedstawić plany rozwoju

Firma PBH S.A. jest właścicielem marki QUIOSQUE. Firma funkcjonuje od ponad 25 lat. Od początku oferuje tylko kolekcje dla kobiet. Planujemy nadal rozwijać sieć sprzedaży w lokalizacjach, które zapewniają sukces biznesowy bazując na profilu naszej docelowej klientki, czyli kobiety 35+. Oceniamy, że QUIOSQUE docelowo może mieć około 250 sklepów. Nasza strategia zakłada osiągnięcie tego założenia w 2021 lub 2022 roku. Chcemy także rozwijać markę, w tym franczyzę QUIOSQUE przez wzbogacenie jej o nowy asortyment.

Jakie wymagania należy spełnić, aby otworzyć salon QUIOSQUE?

Aby współpracować z QUIOSQUE należy posiadać lokal, którego optymalna dla marki powierzchnia ma metraż od 90 m2 do 150 m2, w mieście powyżej 25 tysięcy mieszkańców oraz środki finansowe pozwalające taki sklep wyposażyć. Zależy nam na otwartej i bliskiej współpracy, więc chętnie nawiązujemy kontakt z osobami, dla których jest to główny biznes.

Jakie korzyści i wsparcie oferują Państwo swoim Franczyzobiorcom?

Przede wszystkim oferujemy współpracę ze znaną, lubianą przez Klientki i dobrze rozpoznawalną marką. Wspieramy naszych partnerów w wielu obszarach. Można ją uzyskać na każdym etapie inwestycji. Począwszy od doboru lokalizacji sklepu, negocjacji z centrum handlowym - jeśli zaistnieje taka konieczność - przez realizację projektu architektonicznego, pozyskanie zezwoleń budowlanych. Każdy franczyzobiorca może też liczyć na organizowane centralnie promocje, o których informacje są regularnie umieszczane w mediach.

Zapewniamy także stałe zabezpieczenie oferty towarowej sklepu, bieżącą analizę sprzedaży oraz działania wspierające sprzedaż. Wiemy, że wielu potencjalnych partnerów odstrasza widmo stoku. Zapobiegamy temu poprzez minimalizację ilości oraz odbieranie niesprzedanego towaru po sezonie.

Ponadto oferujemy programy szkoleniowe, posiadamy wewnętrzny program „Akademia Menedżerki Quiosque” dla kierowników sklepów franczyzowych, który w profesjonalny sposób przygotowuje ich do pracy z personelem i Klientką.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Michał Mołdrzyk, Sales Manager Bike Café - największej w Polsce sieci rowerowych kawiarni obecnej na rynku od 9 lat. Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Działamy w branży mobilnej gastronomii opartej na kawiarniach rowerowych. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzeba dobrej kawy. Mobilność naszych punktów pozwala nam na docieranie do miejsc, które są nieosiągalne dla lokali stacjonarnych, zaś autonomiczność sprzętu (nie wymaga stałego dostępu do mediów) daje nam przewagę operacyjną – jesteśmy w stanie działać wszędzie, niezależnie od dostępnej infrastruktury. Branża ta zyskuje na popularności. Wpisując się w trend eco & healthy lifestyle cieszymy się dużym zainteresowaniem w miastach oraz podczas eventów. Udowodniliśmy też wysoką odporność na lockdown – działając w modelu coffee-to-go, zdecydowana większość naszych punktów nie odczuła negatywnych skutków pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Stanek, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Studio Synergy - sieci butikowych studiów EMS z najdłuższym doświadczeniem w Polsce. Panie Bartłomieju, proszę przybliżyć specyfikę treningu EMS w kontekście Państwa działalności. Trening EMS to innowacyjna metoda treningowa w branży fitness. Ta forma aktywności wywodzi się z fizjoterapii, a została spopularyzowana w Niemczech. Dzięki elektrostymulacji, podczas treningu pracuje 90% mięśni. Ta usługa ma bardziej kameralny charakter niż tradycyjny trening na siłowni. Podczas sesji EMS obecne są maksymalnie dwie osoby trenujące.

  • Agencja ubezpieczeniowa jako pomysł na biznes

    • Wywiady biznesowe

    Wywiadu udzielił Pan Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży Domu Ubezpieczeniowego Spectrum - ogólnopolskiej multiagencji sieciowej funkcjonującej od 2006 roku.  Panie Mariuszu, proszę pokrótce przybliżyć Państwa branżę? Działamy w ubezpieczeniach – to stabilna branża, którą napędzają przede wszystkim obowiązkowe ubezpieczenia OC, np. dla właścicieli pojazdów, rolników czy określonych zawodów. Nasze doświadczenie pokazuje, że rośnie też zainteresowanie ochroną zdrowia i majątku – potwierdzają to coroczne raporty Polskiej Izby Ubezpieczeń. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja o ogólnopolskim zasięgu. Reprezentujemy ponad 30 towarzystw, a klienci przychodzą do nas, aby sprawdzić i porównać oferty ubezpieczeń. Mogą przy tym liczyć na obiektywną poradę eksperta i pomoc w dopasowaniu wariantu polisy do swoich potrzeb.

  • Wywiadu udzielił Pan Paweł Aksamit, Współzałożyciel i Prezes zarządu Stava - lidera profesjonalnych usług gastro-kurierskich w Polsce oraz pierwszej franczyzy w tej branży w Europie. Panie Pawle, proszę przybliżyć specyfikę branży gastronomicznej w kontekście Państwa działalności oraz nakreślić przyszłe trendy i wyzwania. Stava działa na rynku dowozów jedzenia z restauracji i zakupów ze sklepów.  Cała gastronomia zdecydowanie coraz bardziej rozwija się w kierunku delivery. Jak pokazuje raport Stava o rynku dowozów jedzenia, w 2020 roku ten rynek urósł aż o 42% i jest w tej chwili wart prawie 9,5 mld złotych. Restauratorzy coraz bardziej świadomie podchodzą do dowozów. Coraz więcej spośród nich wie, ile tak naprawdę kosztują ich dostawy, jakie wyzwania się z tym wiążą i jak powinna wyglądać optymalna logistyka w kanale delivery.

  • Wywiadu udzieliła Pani Ewa Mak, Autoryzowany Trener Szkoły Pamięci SPW - największej i najstarszej w Polsce sieci placówek edukacyjnych, specjalizujących się w prowadzeniu zajęć z zakresu: treningu pamięci, koncentracji uwagi oraz nowoczesnych metod uczenia się. Pani Ewo, rynek edukacyjny w Polsce to temat rzeka, dlatego proszę w kilku zdaniach przybliżyć specyfikę branży edukacyjnej w kontekście Państwa działalności. Rynek edukacyjny jest bardzo różnorodny pod względem prowadzonych zajęć. Każda specjalizacja w branży, czy to nauka języków, zajęcia sportowe, czy zajęcia z efektywnego nauczania dają dzieciom (i nie tylko, bo dorosłym również) narzędzia i zdolności, których nie zagwarantuje lub nie zagwarantowała im szkoła.

  • Wywiadu udzielił Pan Sebastian Oliszewski, Menedżer Rozwoju Sieci Wyłącznej w PZU SA - największej firmy ubezpieczeniowej w Polsce Panie Sebastianie, większości Polakom ubezpieczenia kojarzą się z firmą PZU, proszę zatem przybliżyć branżę ubezpieczeniową w kontekście Państwa działalności. PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce. Wychodząc naprzeciw wymaganiom zmieniającego się rynku ubezpieczeniowego, postanowiliśmy jeszcze skuteczniej docierać do klientów w całym kraju i tak powstało 1500 profesjonalnych biur agentów ubezpieczeniowych. Dzięki nim nasi klienci doświadczają najwyższych standardów obsługi, a agenci mogą z naszym wsparciem rozwijać swój biznes.

.