Salon depilacji DepilConcept jako pomysł na biznes. Wywiad z Kamilem Miciałkiewiczem

salon depilacji jako pomysł na biznes

Wywiadu udzielił Pan Kamil Miciałkiewicz, Manager ds. rozwoju sieci marki DepilConcept - największej sieci salonów trwałej depilacji w Polsce.

Panie Kamilu, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży beauty w Polsce.

Branża beauty w Polsce intensywnie się rozwija. Pandemia zweryfikowała jednak rynek (wiele drobnych gabinetów nie przetrwało tego trudnego okresu) i umocniła pozycję silnych marek oraz sieci m.in.: naszej marki DepilConcept, odnotowaliśmy 40% wzrost wyników sprzedaży!

Rynek w Polsce charakteryzuje się dużym rozdrobnieniem pojedynczych działalności, są to małe gabinety świadczące głównie wszystkie zabiegi medycyny estetycznej, salony bez konkretnej specjalizacji, z dużą konkurencyjnością, często z bardzo drogimi urządzeniami do wykonywania zabiegów, co znacząco wpływa na wysokie ceny zabiegów oraz na niską dochodowość biznesu (wysokie koszty leasingu i serwisu), szczególnie w okresie Pandemii.

Dlatego sprawdzony pomysł DepilConcept przeciwstawia się tej zasadzie – funkcjonujemy już od 10 lat jako specjaliści od trwałej depilacji – co wyróżnia nas na rynku oraz na tle konkurencji. Dziś mamy 56 gabinetów, planujemy kolejne otwarcia – co stawia nas aktualnie na pozycji lidera w Polsce. 10-lecie marki w Polsce jest potwierdzeniem sprawdzonego modelu biznesowego i naszego know-how. Stawiamy nie tylko na wysokiej jakości zabiegi w przystępnej cenie, ale co ważne koncentrujemy się na prowadzeniu biznesu w każdym salonie i jego dochodowości (wsparcie, marketing i serwis). Potwierdzeniem tego są franczyzobiorcy, który po otwarciu pierwszego salonu zdecydowali się na kolejne i do dziś prowadzą je z sukcesem.

Jaki jest potencjał w Państwa branży?

Oceniamy potencjał na bardzo duży, z tendencją wzrostową, o małym nasyceniu – planujemy do końca 2022 roku otworzyć kolejnych 10 salonów! Aktualne trendy, czyli wzrost zamożności społeczeństwa, coraz większe zainteresowanie zabiegami trwałej depilacji (medycyny estetycznej) sprawia, że zapotrzebowanie na tego typu usługi przyczyni się do dalszego szybkiego rozwoju sieci w Polsce.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Jest duża konkurencja wśród gabinetów medycyny estetycznej, natomiast mało jest specjalistycznych salonów np.: od trwałej depilacji specjalizujących się w wąskiej dziedzinie co zdecydowanie nas wyróżnia.

Dodatkowo nasze salony realizując nasze know-how wykonują zadania na lokalnym rynku, których konkurencja nie robiła i nie robi – co wpływa na dochodowość biznesu i rozpoznawalność marki w lokalnym środowisku.

Jakie usługi oferują salony DepilConcept?

W DepilConcept wykonujemy usługi trwałej depilacji w bardzo przystępnych i konkurencyjnych cenach 80 zł za strefę. Dodatkowo można wykonać zabieg depilacji woskiem, fototerapii, fotoodmładzania lub zakupić naturalne kosmetyki marki własnej ConceptPlus. Chcemy aby DepilConcept było postrzegane jako centrum profesjonalnej i skutecznej depilacji.

otwórz własny sALON DEPILACJI DepilConcept

franczyza depilconcept

Kim jest Państwa klient?

Grupa docelowa jest bardzo szeroka, co pozytywnie wpływa na prowadzony przez franczyzobiorców biznes – głównie są to kobiety, coraz częściej mężczyźni w wieku od 14 do 65 lat. Klientom głównie zależy na redukcji owłosienia, pozbyciu się kompleksów, większym komforcie życia, czasami są to również czynniki medyczne zalecane przez lekarzy, chirurgów.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Klientom DepilConcept dajemy szeroko pojętą wolność, czyli po zabiegu trwałej depilacji zyskujemy więcej czasu dla swoich pasji, rodziny czy dla siebie samych, co ważne przy znacząco zwiększonym komforcie. Klienci korzystają z programów: lojalnościowych, rabatowych oraz rekomendacyjnych zyskując dodatkowe zniżki i darmowe strefy.

Warto wspomnieć również o czynnikach ekologicznych trwałej depilacji, gdzie wykonując zabieg w salonie zaoszczędzamy bardzo dużo tak potrzebnej w dobie zmian klimatycznych wody przez co, że nie musimy wykonywać codziennego golenia się tracąc cenne litry wody – edukujemy w tym zakresie również naszych Klientów.

Często nasi klienci pozbywają się również skrywanych przez lata kompleksów np.: wąsik na twarzy u kobiet, czy też intensywne owłosienie pleców u mężczyzn. Coraz częściej zgłaszają się również klienci, którym trwała depilacja pomaga przy innych schorzeniach skóry czy też zabiegach chirurgicznych – nasze zabiegi polecane są przez lekarzy.

Wykwalifikowany pracownik to podstawa biznesu, dlatego duży nacisk w sieci kładziemy na profesjonalne szkolenia pracowników (kosmetyczek i kosmetolożek) mając na celu pomoc naszym klientom w osiąganiu wyznaczonych celów z zakresu estetyki.

Warto dodać, że wszyscy nowi klienci DepilConcept przyczyniają się do wsparcia kobiet w chorobach onkologicznych i ich profilaktyce – od lat współpracujemy z fundacją Kwiat Kobiecości i każde 10 zł z pierwszego zabiegu przekazujemy na ten szczytny cel. Udało nam się współfinansować zakup w 2021 roku pierwszego cytobusu który będzie ratował życie kobiet w miastach i miasteczkach w całej Polsce. Bardzo nam zależy aby marka DepilConcept kojarzyła się ze wsparciem kobiet.

Proszę pokrótce opisać firmę DepilConcept oraz plany rozwoju.

DepilConcept to międzynarodowa marka. Jesteśmy obecni m.in.: w Polsce, Portugalii, Brazylii, Czechach, Serbii, Słowacji czy też w Irlandii. W Polsce działamy od 10 lat i aktualnie w ramach sieci działa 56 salonów trwałej depilacji.

W najbliższych miesiącach planujemy kolejne otwarcia – do końca 2030 roku chcemy posiadać w sieci 100 salonów!

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Poszukujemy przedsiębiorczych osób, które są ambitne, pracują z pasją oraz pełne są energii i optymizmu. Ważne jest, aby działania biznesowe własnego salonu dostosować do reguł i standardów w ramach systemu DepilConcept. Wymagamy prowadzenia własnej działalności gospodarczej oraz świadomości, że w dążeniu do sukcesu mogą nastąpić lepsze i gorsze miesiące, przy jednoczesnym wsparciu operacyjnym i marketingowym DepilConcept.

Zostanie franczyzobiorcą DepilConcept wymaga inwestycji około 80 tys. zł na franczyzę i 20-70 tys. zł na adaptację lokalu. Po otwarciu salonu średni zysk wynosi około 16 tysięcy złotych.

Dlaczego warto otworzyć franczyzę DepilConcept?

Naszym franczyzobiorcom dajemy gwarancję rentowności biznesu przy spełnieniu wymaganych w ramach systemu regułach i standardach sieci. W zależności od zaangażowania możliwy jest szybki zwrot z inwestycji przy tak dużym potencjale rynku.

Proponujemy sprawdzony koncept biznesowy z wyłącznością terytorialną, co jest bardzo ważne dla podejmowania decyzji. Doradzamy w bieżącym prowadzeniu salonu oraz w realizacji lokalnej strategii marketingowej, co nasi franczyzobiorcy bardzo doceniają. Często szkolimy franczyzobiorców, managerów oraz pracowników podnosząc ich kwalifikacje oraz dbając przy tym o najwyższą jakość oferowanych usług.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 DepilConcept - oferta franczyzy.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.