Salon depilacji DepilConcept jako pomysł na biznes. Wywiad z Kamilem Miciałkiewiczem

salon depilacji jako pomysł na biznes

Wywiadu udzielił Pan Kamil Miciałkiewicz, Manager ds. rozwoju sieci marki DepilConcept - największej sieci salonów trwałej depilacji w Polsce.

Panie Kamilu, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży beauty w Polsce.

Branża beauty w Polsce intensywnie się rozwija. Pandemia zweryfikowała jednak rynek (wiele drobnych gabinetów nie przetrwało tego trudnego okresu) i umocniła pozycję silnych marek oraz sieci m.in.: naszej marki DepilConcept, odnotowaliśmy 40% wzrost wyników sprzedaży!

Rynek w Polsce charakteryzuje się dużym rozdrobnieniem pojedynczych działalności, są to małe gabinety świadczące głównie wszystkie zabiegi medycyny estetycznej, salony bez konkretnej specjalizacji, z dużą konkurencyjnością, często z bardzo drogimi urządzeniami do wykonywania zabiegów, co znacząco wpływa na wysokie ceny zabiegów oraz na niską dochodowość biznesu (wysokie koszty leasingu i serwisu), szczególnie w okresie Pandemii.

Dlatego sprawdzony pomysł DepilConcept przeciwstawia się tej zasadzie – funkcjonujemy już od 10 lat jako specjaliści od trwałej depilacji – co wyróżnia nas na rynku oraz na tle konkurencji. Dziś mamy 56 gabinetów, planujemy kolejne otwarcia – co stawia nas aktualnie na pozycji lidera w Polsce. 10-lecie marki w Polsce jest potwierdzeniem sprawdzonego modelu biznesowego i naszego know-how. Stawiamy nie tylko na wysokiej jakości zabiegi w przystępnej cenie, ale co ważne koncentrujemy się na prowadzeniu biznesu w każdym salonie i jego dochodowości (wsparcie, marketing i serwis). Potwierdzeniem tego są franczyzobiorcy, który po otwarciu pierwszego salonu zdecydowali się na kolejne i do dziś prowadzą je z sukcesem.

Jaki jest potencjał w Państwa branży?

Oceniamy potencjał na bardzo duży, z tendencją wzrostową, o małym nasyceniu – planujemy do końca 2022 roku otworzyć kolejnych 10 salonów! Aktualne trendy, czyli wzrost zamożności społeczeństwa, coraz większe zainteresowanie zabiegami trwałej depilacji (medycyny estetycznej) sprawia, że zapotrzebowanie na tego typu usługi przyczyni się do dalszego szybkiego rozwoju sieci w Polsce.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Jest duża konkurencja wśród gabinetów medycyny estetycznej, natomiast mało jest specjalistycznych salonów np.: od trwałej depilacji specjalizujących się w wąskiej dziedzinie co zdecydowanie nas wyróżnia.

Dodatkowo nasze salony realizując nasze know-how wykonują zadania na lokalnym rynku, których konkurencja nie robiła i nie robi – co wpływa na dochodowość biznesu i rozpoznawalność marki w lokalnym środowisku.

Jakie usługi oferują salony DepilConcept?

W DepilConcept wykonujemy usługi trwałej depilacji w bardzo przystępnych i konkurencyjnych cenach 80 zł za strefę. Dodatkowo można wykonać zabieg depilacji woskiem, fototerapii, fotoodmładzania lub zakupić naturalne kosmetyki marki własnej ConceptPlus. Chcemy aby DepilConcept było postrzegane jako centrum profesjonalnej i skutecznej depilacji.

otwórz własny sALON DEPILACJI DepilConcept

franczyza depilconcept

Kim jest Państwa klient?

Grupa docelowa jest bardzo szeroka, co pozytywnie wpływa na prowadzony przez franczyzobiorców biznes – głównie są to kobiety, coraz częściej mężczyźni w wieku od 14 do 65 lat. Klientom głównie zależy na redukcji owłosienia, pozbyciu się kompleksów, większym komforcie życia, czasami są to również czynniki medyczne zalecane przez lekarzy, chirurgów.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Klientom DepilConcept dajemy szeroko pojętą wolność, czyli po zabiegu trwałej depilacji zyskujemy więcej czasu dla swoich pasji, rodziny czy dla siebie samych, co ważne przy znacząco zwiększonym komforcie. Klienci korzystają z programów: lojalnościowych, rabatowych oraz rekomendacyjnych zyskując dodatkowe zniżki i darmowe strefy.

Warto wspomnieć również o czynnikach ekologicznych trwałej depilacji, gdzie wykonując zabieg w salonie zaoszczędzamy bardzo dużo tak potrzebnej w dobie zmian klimatycznych wody przez co, że nie musimy wykonywać codziennego golenia się tracąc cenne litry wody – edukujemy w tym zakresie również naszych Klientów.

Często nasi klienci pozbywają się również skrywanych przez lata kompleksów np.: wąsik na twarzy u kobiet, czy też intensywne owłosienie pleców u mężczyzn. Coraz częściej zgłaszają się również klienci, którym trwała depilacja pomaga przy innych schorzeniach skóry czy też zabiegach chirurgicznych – nasze zabiegi polecane są przez lekarzy.

Wykwalifikowany pracownik to podstawa biznesu, dlatego duży nacisk w sieci kładziemy na profesjonalne szkolenia pracowników (kosmetyczek i kosmetolożek) mając na celu pomoc naszym klientom w osiąganiu wyznaczonych celów z zakresu estetyki.

Warto dodać, że wszyscy nowi klienci DepilConcept przyczyniają się do wsparcia kobiet w chorobach onkologicznych i ich profilaktyce – od lat współpracujemy z fundacją Kwiat Kobiecości i każde 10 zł z pierwszego zabiegu przekazujemy na ten szczytny cel. Udało nam się współfinansować zakup w 2021 roku pierwszego cytobusu który będzie ratował życie kobiet w miastach i miasteczkach w całej Polsce. Bardzo nam zależy aby marka DepilConcept kojarzyła się ze wsparciem kobiet.

Proszę pokrótce opisać firmę DepilConcept oraz plany rozwoju.

DepilConcept to międzynarodowa marka. Jesteśmy obecni m.in.: w Polsce, Portugalii, Brazylii, Czechach, Serbii, Słowacji czy też w Irlandii. W Polsce działamy od 10 lat i aktualnie w ramach sieci działa 56 salonów trwałej depilacji.

W najbliższych miesiącach planujemy kolejne otwarcia – do końca 2030 roku chcemy posiadać w sieci 100 salonów!

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Poszukujemy przedsiębiorczych osób, które są ambitne, pracują z pasją oraz pełne są energii i optymizmu. Ważne jest, aby działania biznesowe własnego salonu dostosować do reguł i standardów w ramach systemu DepilConcept. Wymagamy prowadzenia własnej działalności gospodarczej oraz świadomości, że w dążeniu do sukcesu mogą nastąpić lepsze i gorsze miesiące, przy jednoczesnym wsparciu operacyjnym i marketingowym DepilConcept.

Zostanie franczyzobiorcą DepilConcept wymaga inwestycji około 80 tys. zł na franczyzę i 20-70 tys. zł na adaptację lokalu. Po otwarciu salonu średni zysk wynosi około 16 tysięcy złotych.

Dlaczego warto otworzyć franczyzę DepilConcept?

Naszym franczyzobiorcom dajemy gwarancję rentowności biznesu przy spełnieniu wymaganych w ramach systemu regułach i standardach sieci. W zależności od zaangażowania możliwy jest szybki zwrot z inwestycji przy tak dużym potencjale rynku.

Proponujemy sprawdzony koncept biznesowy z wyłącznością terytorialną, co jest bardzo ważne dla podejmowania decyzji. Doradzamy w bieżącym prowadzeniu salonu oraz w realizacji lokalnej strategii marketingowej, co nasi franczyzobiorcy bardzo doceniają. Często szkolimy franczyzobiorców, managerów oraz pracowników podnosząc ich kwalifikacje oraz dbając przy tym o najwyższą jakość oferowanych usług.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 DepilConcept - oferta franczyzy.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Agencja ubezpieczeniowa jako pomysł na biznes

    • Wywiady biznesowe

    Wywiadu udzielił Pan Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży Domu Ubezpieczeniowego Spectrum - ogólnopolskiej multiagencji sieciowej funkcjonującej od 2006 roku.  Panie Mariuszu, proszę pokrótce przybliżyć Państwa branżę? Działamy w ubezpieczeniach – to stabilna branża, którą napędzają przede wszystkim obowiązkowe ubezpieczenia OC, np. dla właścicieli pojazdów, rolników czy określonych zawodów. Nasze doświadczenie pokazuje, że rośnie też zainteresowanie ochroną zdrowia i majątku – potwierdzają to coroczne raporty Polskiej Izby Ubezpieczeń. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja o ogólnopolskim zasięgu. Reprezentujemy ponad 30 towarzystw, a klienci przychodzą do nas, aby sprawdzić i porównać oferty ubezpieczeń. Mogą przy tym liczyć na obiektywną poradę eksperta i pomoc w dopasowaniu wariantu polisy do swoich potrzeb.

  • Wywiadu udzielił Pan Paweł Aksamit, Współzałożyciel i Prezes zarządu Stava - lidera profesjonalnych usług gastro-kurierskich w Polsce oraz pierwszej franczyzy w tej branży w Europie. Panie Pawle, proszę przybliżyć specyfikę branży gastronomicznej w kontekście Państwa działalności oraz nakreślić przyszłe trendy i wyzwania. Stava działa na rynku dowozów jedzenia z restauracji i zakupów ze sklepów.  Cała gastronomia zdecydowanie coraz bardziej rozwija się w kierunku delivery. Jak pokazuje raport Stava o rynku dowozów jedzenia, w 2020 roku ten rynek urósł aż o 42% i jest w tej chwili wart prawie 9,5 mld złotych. Restauratorzy coraz bardziej świadomie podchodzą do dowozów. Coraz więcej spośród nich wie, ile tak naprawdę kosztują ich dostawy, jakie wyzwania się z tym wiążą i jak powinna wyglądać optymalna logistyka w kanale delivery.

  • Wywiadu udzieliła Pani Ewa Mak, Autoryzowany Trener Szkoły Pamięci SPW - największej i najstarszej w Polsce sieci placówek edukacyjnych, specjalizujących się w prowadzeniu zajęć z zakresu: treningu pamięci, koncentracji uwagi oraz nowoczesnych metod uczenia się. Pani Ewo, rynek edukacyjny w Polsce to temat rzeka, dlatego proszę w kilku zdaniach przybliżyć specyfikę branży edukacyjnej w kontekście Państwa działalności. Rynek edukacyjny jest bardzo różnorodny pod względem prowadzonych zajęć. Każda specjalizacja w branży, czy to nauka języków, zajęcia sportowe, czy zajęcia z efektywnego nauczania dają dzieciom (i nie tylko, bo dorosłym również) narzędzia i zdolności, których nie zagwarantuje lub nie zagwarantowała im szkoła.

  • Wywiadu udzielił Pan Sebastian Oliszewski, Menedżer Rozwoju Sieci Wyłącznej w PZU SA - największej firmy ubezpieczeniowej w Polsce Panie Sebastianie, większości Polakom ubezpieczenia kojarzą się z firmą PZU, proszę zatem przybliżyć branżę ubezpieczeniową w kontekście Państwa działalności. PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce. Wychodząc naprzeciw wymaganiom zmieniającego się rynku ubezpieczeniowego, postanowiliśmy jeszcze skuteczniej docierać do klientów w całym kraju i tak powstało 1500 profesjonalnych biur agentów ubezpieczeniowych. Dzięki nim nasi klienci doświadczają najwyższych standardów obsługi, a agenci mogą z naszym wsparciem rozwijać swój biznes.

  • Wywiadu udzielił Pan Kamil Miciałkiewicz, Manager ds. rozwoju sieci marki DepilConcept - największej sieci salonów trwałej depilacji w Polsce. Panie Kamilu, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży beauty w Polsce. Branża beauty w Polsce intensywnie się rozwija. Pandemia zweryfikowała jednak rynek (wiele drobnych gabinetów nie przetrwało tego trudnego okresu) i umocniła pozycję silnych marek oraz sieci m.in.: naszej marki DepilConcept, odnotowaliśmy 40% wzrost wyników sprzedaży! Rynek w Polsce charakteryzuje się dużym rozdrobnieniem pojedynczych działalności, są to małe gabinety świadczące głównie wszystkie zabiegi medycyny estetycznej, salony bez konkretnej specjalizacji, z dużą konkurencyjnością, często z bardzo drogimi urządzeniami do wykonywania zabiegów, co znacząco wpływa na wysokie ceny zabiegów oraz na niską dochodowość biznesu (wysokie koszty leasingu i serwisu), szczególnie w okresie Pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Daniel Pięciak, franczyzodawca marki Sensi Hemp - największej w Polsce sieci prozdrowotnych sklepów konopnych. Panie Danielu, proszę pokrótce przybliżyć specyfikę branży konopnej w Polsce. Branża konopna w Polsce rozwija się bardzo dynamiczne, wraz z tym przybywa klientów. Co więcej, klient staje się bardziej świadomy, który stawia na sprawdzone, wysoko jakościowe produkty. Jaki jest potencjał w Państwa branży? Potencjał rynku jest ogromny, produkty konopne docierają do coraz większej grupy odbiorców, którzy bardzo chętnie zastępują nimi środki farmaceutyczne. Jakie jest nasilenie konkurencji w branży konopnej? Dzięki mocnemu naciskowi na własną linię produktów prozdrowotnych oraz wieloletniej budowy świadomości marki stworzyliśmy niszową sieć sklepów, odporną na "konkurencję", często skupioną wokół sprzedaży akcesoriów dla palaczy marihuany. 

.