Salon depilacji DepilConcept jako pomysł na biznes. Wywiad z Kamilem Miciałkiewiczem

salon depilacji jako pomysł na biznes

Wywiadu udzielił Pan Kamil Miciałkiewicz, Manager ds. rozwoju sieci marki DepilConcept - największej sieci salonów trwałej depilacji w Polsce.

Panie Kamilu, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży beauty w Polsce.

Branża beauty w Polsce intensywnie się rozwija. Pandemia zweryfikowała jednak rynek (wiele drobnych gabinetów nie przetrwało tego trudnego okresu) i umocniła pozycję silnych marek oraz sieci m.in.: naszej marki DepilConcept, odnotowaliśmy 40% wzrost wyników sprzedaży!

Rynek w Polsce charakteryzuje się dużym rozdrobnieniem pojedynczych działalności, są to małe gabinety świadczące głównie wszystkie zabiegi medycyny estetycznej, salony bez konkretnej specjalizacji, z dużą konkurencyjnością, często z bardzo drogimi urządzeniami do wykonywania zabiegów, co znacząco wpływa na wysokie ceny zabiegów oraz na niską dochodowość biznesu (wysokie koszty leasingu i serwisu), szczególnie w okresie Pandemii.

Dlatego sprawdzony pomysł DepilConcept przeciwstawia się tej zasadzie – funkcjonujemy już od 10 lat jako specjaliści od trwałej depilacji – co wyróżnia nas na rynku oraz na tle konkurencji. Dziś mamy 56 gabinetów, planujemy kolejne otwarcia – co stawia nas aktualnie na pozycji lidera w Polsce. 10-lecie marki w Polsce jest potwierdzeniem sprawdzonego modelu biznesowego i naszego know-how. Stawiamy nie tylko na wysokiej jakości zabiegi w przystępnej cenie, ale co ważne koncentrujemy się na prowadzeniu biznesu w każdym salonie i jego dochodowości (wsparcie, marketing i serwis). Potwierdzeniem tego są franczyzobiorcy, który po otwarciu pierwszego salonu zdecydowali się na kolejne i do dziś prowadzą je z sukcesem.

Jaki jest potencjał w Państwa branży?

Oceniamy potencjał na bardzo duży, z tendencją wzrostową, o małym nasyceniu – planujemy do końca 2022 roku otworzyć kolejnych 10 salonów! Aktualne trendy, czyli wzrost zamożności społeczeństwa, coraz większe zainteresowanie zabiegami trwałej depilacji (medycyny estetycznej) sprawia, że zapotrzebowanie na tego typu usługi przyczyni się do dalszego szybkiego rozwoju sieci w Polsce.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Jest duża konkurencja wśród gabinetów medycyny estetycznej, natomiast mało jest specjalistycznych salonów np.: od trwałej depilacji specjalizujących się w wąskiej dziedzinie co zdecydowanie nas wyróżnia.

Dodatkowo nasze salony realizując nasze know-how wykonują zadania na lokalnym rynku, których konkurencja nie robiła i nie robi – co wpływa na dochodowość biznesu i rozpoznawalność marki w lokalnym środowisku.

Jakie usługi oferują salony DepilConcept?

W DepilConcept wykonujemy usługi trwałej depilacji w bardzo przystępnych i konkurencyjnych cenach 80 zł za strefę. Dodatkowo można wykonać zabieg depilacji woskiem, fototerapii, fotoodmładzania lub zakupić naturalne kosmetyki marki własnej ConceptPlus. Chcemy aby DepilConcept było postrzegane jako centrum profesjonalnej i skutecznej depilacji.

otwórz własny sALON DEPILACJI DepilConcept

franczyza depilconcept

Kim jest Państwa klient?

Grupa docelowa jest bardzo szeroka, co pozytywnie wpływa na prowadzony przez franczyzobiorców biznes – głównie są to kobiety, coraz częściej mężczyźni w wieku od 14 do 65 lat. Klientom głównie zależy na redukcji owłosienia, pozbyciu się kompleksów, większym komforcie życia, czasami są to również czynniki medyczne zalecane przez lekarzy, chirurgów.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientom?

Klientom DepilConcept dajemy szeroko pojętą wolność, czyli po zabiegu trwałej depilacji zyskujemy więcej czasu dla swoich pasji, rodziny czy dla siebie samych, co ważne przy znacząco zwiększonym komforcie. Klienci korzystają z programów: lojalnościowych, rabatowych oraz rekomendacyjnych zyskując dodatkowe zniżki i darmowe strefy.

Warto wspomnieć również o czynnikach ekologicznych trwałej depilacji, gdzie wykonując zabieg w salonie zaoszczędzamy bardzo dużo tak potrzebnej w dobie zmian klimatycznych wody przez co, że nie musimy wykonywać codziennego golenia się tracąc cenne litry wody – edukujemy w tym zakresie również naszych Klientów.

Często nasi klienci pozbywają się również skrywanych przez lata kompleksów np.: wąsik na twarzy u kobiet, czy też intensywne owłosienie pleców u mężczyzn. Coraz częściej zgłaszają się również klienci, którym trwała depilacja pomaga przy innych schorzeniach skóry czy też zabiegach chirurgicznych – nasze zabiegi polecane są przez lekarzy.

Wykwalifikowany pracownik to podstawa biznesu, dlatego duży nacisk w sieci kładziemy na profesjonalne szkolenia pracowników (kosmetyczek i kosmetolożek) mając na celu pomoc naszym klientom w osiąganiu wyznaczonych celów z zakresu estetyki.

Warto dodać, że wszyscy nowi klienci DepilConcept przyczyniają się do wsparcia kobiet w chorobach onkologicznych i ich profilaktyce – od lat współpracujemy z fundacją Kwiat Kobiecości i każde 10 zł z pierwszego zabiegu przekazujemy na ten szczytny cel. Udało nam się współfinansować zakup w 2021 roku pierwszego cytobusu który będzie ratował życie kobiet w miastach i miasteczkach w całej Polsce. Bardzo nam zależy aby marka DepilConcept kojarzyła się ze wsparciem kobiet.

Proszę pokrótce opisać firmę DepilConcept oraz plany rozwoju.

DepilConcept to międzynarodowa marka. Jesteśmy obecni m.in.: w Polsce, Portugalii, Brazylii, Czechach, Serbii, Słowacji czy też w Irlandii. W Polsce działamy od 10 lat i aktualnie w ramach sieci działa 56 salonów trwałej depilacji.

W najbliższych miesiącach planujemy kolejne otwarcia – do końca 2030 roku chcemy posiadać w sieci 100 salonów!

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Poszukujemy przedsiębiorczych osób, które są ambitne, pracują z pasją oraz pełne są energii i optymizmu. Ważne jest, aby działania biznesowe własnego salonu dostosować do reguł i standardów w ramach systemu DepilConcept. Wymagamy prowadzenia własnej działalności gospodarczej oraz świadomości, że w dążeniu do sukcesu mogą nastąpić lepsze i gorsze miesiące, przy jednoczesnym wsparciu operacyjnym i marketingowym DepilConcept.

Zostanie franczyzobiorcą DepilConcept wymaga inwestycji około 80 tys. zł na franczyzę i 20-70 tys. zł na adaptację lokalu. Po otwarciu salonu średni zysk wynosi około 16 tysięcy złotych.

Dlaczego warto otworzyć franczyzę DepilConcept?

Naszym franczyzobiorcom dajemy gwarancję rentowności biznesu przy spełnieniu wymaganych w ramach systemu regułach i standardach sieci. W zależności od zaangażowania możliwy jest szybki zwrot z inwestycji przy tak dużym potencjale rynku.

Proponujemy sprawdzony koncept biznesowy z wyłącznością terytorialną, co jest bardzo ważne dla podejmowania decyzji. Doradzamy w bieżącym prowadzeniu salonu oraz w realizacji lokalnej strategii marketingowej, co nasi franczyzobiorcy bardzo doceniają. Często szkolimy franczyzobiorców, managerów oraz pracowników podnosząc ich kwalifikacje oraz dbając przy tym o najwyższą jakość oferowanych usług.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 DepilConcept - oferta franczyzy.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.