Rowerowa kawiarnia jako pomysł na biznes. Wywiad z Michałem Mołdrzykiem z Bike Café

rowerowa kawiarnia Bike Café pomysł na biznes

Wywiadu udzielił Pan Michał Mołdrzyk, Sales Manager Bike Café - największej w Polsce sieci rowerowych kawiarni obecnej na rynku od 9 lat.

Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży.

Działamy w branży mobilnej gastronomii opartej na kawiarniach rowerowych. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzeba dobrej kawy. Mobilność naszych punktów pozwala nam na docieranie do miejsc, które są nieosiągalne dla lokali stacjonarnych, zaś autonomiczność sprzętu (nie wymaga stałego dostępu do mediów) daje nam przewagę operacyjną – jesteśmy w stanie działać wszędzie, niezależnie od dostępnej infrastruktury.

Branża ta zyskuje na popularności. Wpisując się w trend eco & healthy lifestyle cieszymy się dużym zainteresowaniem w miastach oraz podczas eventów. Udowodniliśmy też wysoką odporność na lockdown – działając w modelu coffee-to-go, zdecydowana większość naszych punktów nie odczuła negatywnych skutków pandemii.

Jaki jest potencjał branży?

Rośniemy w tempie kilkudziesięciu rowerów rocznie, lecz mając na uwadze nowe projekty całkiem możliwym jest, że liczba ta znacznie się zwiększy. Ludzie widzą coraz więcej sensu w ekologii, designie, odpowiedzialnym rozwoju a także w zdrowym stylu życia i Bike Café staje się przykładem tych wartości.

Ponadto nieustannie wzrostowa jest (nie tylko w Polsce) konsumpcja kawy, a przede wszystkim kawy wysokiej jakości – w Bike Café działamy wyłącznie w oparciu o autorską kawę speciality, czyli ziarnach o najwyższej jakości. W niektórych przypadkach wyzwaniem jest dostępność miejsc, ale w tej kwestii również pomagamy naszym franczyzobiorcom.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Byliśmy na tym rynku pierwsi. Lata doświadczeń i ciężkiej pracy pozwalają nam zaoferować najbardziej kompleksowy i atrakcyjny model franczyzowy rowerowych kawiarni na rynku. 75 % naszych franczyzobiorców zaczyna od 1-2 rowerów, a po kilku, kilkunastu miesiącach dodają kolejne jednostki. Istniejąca konkurencja jest po prostu daleko w tyle.

OTWÓRZ ROWEROWĄ KAWIARNIĘ Bike Café 

franczyza bike cafe rowerowa kawiarnia

Kim jest Państwa klient?

Nasi klienci, tj. franczyzobiorcy to często osoby, które po prostu lubią kawę oraz rowery i ruch na świeżym powietrzu. Podoba im się design i część z nich widząc nasz rower widzi w nim swój nowy sposób na życie. Takie osoby często zaczynają samodzielnie i dopiero po jakimś czasie, po utwierdzeniu się w przekonaniu, że Bike Café było dla nich dobrą decyzją, decydują się na wzrost i zakup kolejnych rowerów.

Inną grupą są osoby, które widzą w Bike Café przede wszystkim atrakcyjny, rentowny biznes, który jednocześnie nie wymaga wielkiego kapitału ani nie generuje wysokich kosztów operacyjnych. Takie osoby często od początku zatrudniają personel i inwestują w więcej niż 1 rower, ograniczając swoją rolę do zarządzania i doglądania biznesu.

Co jest przedmiotem franczyzy Bike Café?

Oferujemy koncepcję franczyzową, której rdzeniem jest kawiarnia rowerowa Bike Café, zbudowana ręcznie przez naszych specjalistów, z europejskich materiałów najwyższej jakości.

Pomagamy franczyzobiorcom w całym procesie uruchamiania firmy, a także świadczymy kompleksowe wsparcie w trakcie trwania umowy franczyzowej. Wsparcie to dotyczy m.in. serwisu technicznego, reklamy, logistyki, zaopatrzenia, lokalizacji a także eventów, które dla jednych stanowią dodatek, a dla innych podstawowy model biznesowy. Ze swojej strony dajemy też franczyzobiorcom sporo elastyczności i wierzymy w moc partnerskich relacji – w końcu wszyscy wspólnie tworzymy jedną firmę.

Jakie korzyści Państwo oferują?

W relacji B2B (tj. franczyzodawca-franczyzobiorca) oferujemy przejrzyste zasady współpracy, elastyczność, wysoką jakość produktów i wsparcie biznesowe.

W relacji B2C natomiast rozwiązujemy problem kawowego głodu naszych klientów w ich ulubionych miejscach. Z aplikacją Bike Café Friends można namierzyć nasze rowery a także skorzystać z programu lojalnościowego dzięki któremu można napić się kawy za darmo!

Warto pamiętać, że Bike Café to nie tylko kawa!

Proszę pokrótce opisać firmę Bike Café oraz Państwa plany rozwoju.

Bike Café zostało założone w Poznaniu w 2012 roku, a od 2014 r. działa jako sieć franczyzowa. W ciągu niespełna 10 lat działania udało się nam uruchomić prawie 100 punktów w 6 krajach. Jesteśmy zdecydowanym liderem wśród marek rowerów gastronomicznych w Polsce i skupiamy się na ekspansji zagranicznej. Plany rozwojowe zakładają rozszerzenie sieci Bike Café na kilka kontynentów.

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Nie stawiamy twardych wymagań dotyczących doświadczenia czy posiadanych zasobów. Franczyzobiorcą Bike Café może zostać każdy, kogo interesuje tematyka kawy, rowerów, zdrowego trybu życia. Wcześniejsze doświadczenie w gastronomii i prowadzeniu własnej firmy jest mile widziane, ale nie wymagane.

Dlaczego warto otworzyć rowerową kawiarnię Bike Café?

Bike Café to innowacyjny, kompleksowy, ale też elastyczny model franczyzowy. Oferujemy wsparcie przed uruchomieniem punktu oraz w trakcie trwania całej współpracy. Doradzamy w kwestii wyboru lokalizacji oraz pomagamy uporać się z formalnościami, asystujemy także w przypadku dofinansowań.

Marka w wielu miejscach charakteryzuje się wysoką rozpoznawalnością, co ułatwia start nowym franczyzobiorcom. Dzięki osiągniętej skali naszego biznesu, reprezentujemy znaczną przewagę konkurencyjną w kwestiach marketingu – posiadamy własną aplikację mobilną pozwalającą klientom na lokalizowanie rowerów oraz udział w programie lojalnościowym oraz dział eventowy zajmujący się promocją i koordynacją udziału w wydarzeniach.

Doradzamy w kwestiach logistyki i zaopatrzenia, oraz udostępniamy nowoczesne narzędzia pozwalające na monitorowanie sprzedaży, zużycia materiałów oraz składanie zamówień towaru. Zespół wykwalifikowanych serwisantów stanowi wsparcie w przypadku problemów technicznych.

Krótko mówiąc – Bike Café to kompletna i przejrzysta koncepcja biznesowa, która jest jednocześnie elastyczna, ponieważ rowerową kawiarnię możesz prowadzić wtedy, kiedy chcesz – nie narzucamy dni ani godzin prowadzenia punktu.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 Bike Café - oferta franczyzowa

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.