Rowerowa kawiarnia jako pomysł na biznes. Wywiad z Michałem Mołdrzykiem z Bike Café

rowerowa kawiarnia Bike Café pomysł na biznes

Wywiadu udzielił Pan Michał Mołdrzyk, Sales Manager Bike Café - największej w Polsce sieci rowerowych kawiarni obecnej na rynku od 9 lat.

Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży.

Działamy w branży mobilnej gastronomii opartej na kawiarniach rowerowych. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzeba dobrej kawy. Mobilność naszych punktów pozwala nam na docieranie do miejsc, które są nieosiągalne dla lokali stacjonarnych, zaś autonomiczność sprzętu (nie wymaga stałego dostępu do mediów) daje nam przewagę operacyjną – jesteśmy w stanie działać wszędzie, niezależnie od dostępnej infrastruktury.

Branża ta zyskuje na popularności. Wpisując się w trend eco & healthy lifestyle cieszymy się dużym zainteresowaniem w miastach oraz podczas eventów. Udowodniliśmy też wysoką odporność na lockdown – działając w modelu coffee-to-go, zdecydowana większość naszych punktów nie odczuła negatywnych skutków pandemii.

Jaki jest potencjał branży?

Rośniemy w tempie kilkudziesięciu rowerów rocznie, lecz mając na uwadze nowe projekty całkiem możliwym jest, że liczba ta znacznie się zwiększy. Ludzie widzą coraz więcej sensu w ekologii, designie, odpowiedzialnym rozwoju a także w zdrowym stylu życia i Bike Café staje się przykładem tych wartości.

Ponadto nieustannie wzrostowa jest (nie tylko w Polsce) konsumpcja kawy, a przede wszystkim kawy wysokiej jakości – w Bike Café działamy wyłącznie w oparciu o autorską kawę speciality, czyli ziarnach o najwyższej jakości. W niektórych przypadkach wyzwaniem jest dostępność miejsc, ale w tej kwestii również pomagamy naszym franczyzobiorcom.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Byliśmy na tym rynku pierwsi. Lata doświadczeń i ciężkiej pracy pozwalają nam zaoferować najbardziej kompleksowy i atrakcyjny model franczyzowy rowerowych kawiarni na rynku. 75 % naszych franczyzobiorców zaczyna od 1-2 rowerów, a po kilku, kilkunastu miesiącach dodają kolejne jednostki. Istniejąca konkurencja jest po prostu daleko w tyle.

OTWÓRZ ROWEROWĄ KAWIARNIĘ Bike Café 

franczyza bike cafe rowerowa kawiarnia

Kim jest Państwa klient?

Nasi klienci, tj. franczyzobiorcy to często osoby, które po prostu lubią kawę oraz rowery i ruch na świeżym powietrzu. Podoba im się design i część z nich widząc nasz rower widzi w nim swój nowy sposób na życie. Takie osoby często zaczynają samodzielnie i dopiero po jakimś czasie, po utwierdzeniu się w przekonaniu, że Bike Café było dla nich dobrą decyzją, decydują się na wzrost i zakup kolejnych rowerów.

Inną grupą są osoby, które widzą w Bike Café przede wszystkim atrakcyjny, rentowny biznes, który jednocześnie nie wymaga wielkiego kapitału ani nie generuje wysokich kosztów operacyjnych. Takie osoby często od początku zatrudniają personel i inwestują w więcej niż 1 rower, ograniczając swoją rolę do zarządzania i doglądania biznesu.

Co jest przedmiotem franczyzy Bike Café?

Oferujemy koncepcję franczyzową, której rdzeniem jest kawiarnia rowerowa Bike Café, zbudowana ręcznie przez naszych specjalistów, z europejskich materiałów najwyższej jakości.

Pomagamy franczyzobiorcom w całym procesie uruchamiania firmy, a także świadczymy kompleksowe wsparcie w trakcie trwania umowy franczyzowej. Wsparcie to dotyczy m.in. serwisu technicznego, reklamy, logistyki, zaopatrzenia, lokalizacji a także eventów, które dla jednych stanowią dodatek, a dla innych podstawowy model biznesowy. Ze swojej strony dajemy też franczyzobiorcom sporo elastyczności i wierzymy w moc partnerskich relacji – w końcu wszyscy wspólnie tworzymy jedną firmę.

Jakie korzyści Państwo oferują?

W relacji B2B (tj. franczyzodawca-franczyzobiorca) oferujemy przejrzyste zasady współpracy, elastyczność, wysoką jakość produktów i wsparcie biznesowe.

W relacji B2C natomiast rozwiązujemy problem kawowego głodu naszych klientów w ich ulubionych miejscach. Z aplikacją Bike Café Friends można namierzyć nasze rowery a także skorzystać z programu lojalnościowego dzięki któremu można napić się kawy za darmo!

Warto pamiętać, że Bike Café to nie tylko kawa!

Proszę pokrótce opisać firmę Bike Café oraz Państwa plany rozwoju.

Bike Café zostało założone w Poznaniu w 2012 roku, a od 2014 r. działa jako sieć franczyzowa. W ciągu niespełna 10 lat działania udało się nam uruchomić prawie 100 punktów w 6 krajach. Jesteśmy zdecydowanym liderem wśród marek rowerów gastronomicznych w Polsce i skupiamy się na ekspansji zagranicznej. Plany rozwojowe zakładają rozszerzenie sieci Bike Café na kilka kontynentów.

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Nie stawiamy twardych wymagań dotyczących doświadczenia czy posiadanych zasobów. Franczyzobiorcą Bike Café może zostać każdy, kogo interesuje tematyka kawy, rowerów, zdrowego trybu życia. Wcześniejsze doświadczenie w gastronomii i prowadzeniu własnej firmy jest mile widziane, ale nie wymagane.

Dlaczego warto otworzyć rowerową kawiarnię Bike Café?

Bike Café to innowacyjny, kompleksowy, ale też elastyczny model franczyzowy. Oferujemy wsparcie przed uruchomieniem punktu oraz w trakcie trwania całej współpracy. Doradzamy w kwestii wyboru lokalizacji oraz pomagamy uporać się z formalnościami, asystujemy także w przypadku dofinansowań.

Marka w wielu miejscach charakteryzuje się wysoką rozpoznawalnością, co ułatwia start nowym franczyzobiorcom. Dzięki osiągniętej skali naszego biznesu, reprezentujemy znaczną przewagę konkurencyjną w kwestiach marketingu – posiadamy własną aplikację mobilną pozwalającą klientom na lokalizowanie rowerów oraz udział w programie lojalnościowym oraz dział eventowy zajmujący się promocją i koordynacją udziału w wydarzeniach.

Doradzamy w kwestiach logistyki i zaopatrzenia, oraz udostępniamy nowoczesne narzędzia pozwalające na monitorowanie sprzedaży, zużycia materiałów oraz składanie zamówień towaru. Zespół wykwalifikowanych serwisantów stanowi wsparcie w przypadku problemów technicznych.

Krótko mówiąc – Bike Café to kompletna i przejrzysta koncepcja biznesowa, która jest jednocześnie elastyczna, ponieważ rowerową kawiarnię możesz prowadzić wtedy, kiedy chcesz – nie narzucamy dni ani godzin prowadzenia punktu.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 Bike Café - oferta franczyzowa

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, Chief Operating Officer (COO) ogólnopolskiej sieci franczyzowej klubów treningowych 36 MINUT. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. 36 MINUT działa na pograniczu branży sportowej i medycznej. Butikowe kluby treningowe 36 MINUT oferują trening siłowo-wytrzymałościowy, wykorzystujący 12 maszyn firmy Milon. Cechą charakterystyczną jest personalna opieka fizjoterapeuty, który towarzyszy klubowiczowi przez całą podróż związaną z treningami, obejmująca stały monitoring postępów oraz holistyczne wsparcie w zakresie zdrowego stylu życia.