Rowerowa kawiarnia jako pomysł na biznes. Wywiad z Michałem Mołdrzykiem z Bike Café

rowerowa kawiarnia Bike Café pomysł na biznes

Wywiadu udzielił Pan Michał Mołdrzyk, Sales Manager Bike Café - największej w Polsce sieci rowerowych kawiarni obecnej na rynku od 9 lat.

Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży.

Działamy w branży mobilnej gastronomii opartej na kawiarniach rowerowych. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzeba dobrej kawy. Mobilność naszych punktów pozwala nam na docieranie do miejsc, które są nieosiągalne dla lokali stacjonarnych, zaś autonomiczność sprzętu (nie wymaga stałego dostępu do mediów) daje nam przewagę operacyjną – jesteśmy w stanie działać wszędzie, niezależnie od dostępnej infrastruktury.

Branża ta zyskuje na popularności. Wpisując się w trend eco & healthy lifestyle cieszymy się dużym zainteresowaniem w miastach oraz podczas eventów. Udowodniliśmy też wysoką odporność na lockdown – działając w modelu coffee-to-go, zdecydowana większość naszych punktów nie odczuła negatywnych skutków pandemii.

Jaki jest potencjał branży?

Rośniemy w tempie kilkudziesięciu rowerów rocznie, lecz mając na uwadze nowe projekty całkiem możliwym jest, że liczba ta znacznie się zwiększy. Ludzie widzą coraz więcej sensu w ekologii, designie, odpowiedzialnym rozwoju a także w zdrowym stylu życia i Bike Café staje się przykładem tych wartości.

Ponadto nieustannie wzrostowa jest (nie tylko w Polsce) konsumpcja kawy, a przede wszystkim kawy wysokiej jakości – w Bike Café działamy wyłącznie w oparciu o autorską kawę speciality, czyli ziarnach o najwyższej jakości. W niektórych przypadkach wyzwaniem jest dostępność miejsc, ale w tej kwestii również pomagamy naszym franczyzobiorcom.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Byliśmy na tym rynku pierwsi. Lata doświadczeń i ciężkiej pracy pozwalają nam zaoferować najbardziej kompleksowy i atrakcyjny model franczyzowy rowerowych kawiarni na rynku. 75 % naszych franczyzobiorców zaczyna od 1-2 rowerów, a po kilku, kilkunastu miesiącach dodają kolejne jednostki. Istniejąca konkurencja jest po prostu daleko w tyle.

OTWÓRZ ROWEROWĄ KAWIARNIĘ Bike Café 

franczyza bike cafe rowerowa kawiarnia

Kim jest Państwa klient?

Nasi klienci, tj. franczyzobiorcy to często osoby, które po prostu lubią kawę oraz rowery i ruch na świeżym powietrzu. Podoba im się design i część z nich widząc nasz rower widzi w nim swój nowy sposób na życie. Takie osoby często zaczynają samodzielnie i dopiero po jakimś czasie, po utwierdzeniu się w przekonaniu, że Bike Café było dla nich dobrą decyzją, decydują się na wzrost i zakup kolejnych rowerów.

Inną grupą są osoby, które widzą w Bike Café przede wszystkim atrakcyjny, rentowny biznes, który jednocześnie nie wymaga wielkiego kapitału ani nie generuje wysokich kosztów operacyjnych. Takie osoby często od początku zatrudniają personel i inwestują w więcej niż 1 rower, ograniczając swoją rolę do zarządzania i doglądania biznesu.

Co jest przedmiotem franczyzy Bike Café?

Oferujemy koncepcję franczyzową, której rdzeniem jest kawiarnia rowerowa Bike Café, zbudowana ręcznie przez naszych specjalistów, z europejskich materiałów najwyższej jakości.

Pomagamy franczyzobiorcom w całym procesie uruchamiania firmy, a także świadczymy kompleksowe wsparcie w trakcie trwania umowy franczyzowej. Wsparcie to dotyczy m.in. serwisu technicznego, reklamy, logistyki, zaopatrzenia, lokalizacji a także eventów, które dla jednych stanowią dodatek, a dla innych podstawowy model biznesowy. Ze swojej strony dajemy też franczyzobiorcom sporo elastyczności i wierzymy w moc partnerskich relacji – w końcu wszyscy wspólnie tworzymy jedną firmę.

Jakie korzyści Państwo oferują?

W relacji B2B (tj. franczyzodawca-franczyzobiorca) oferujemy przejrzyste zasady współpracy, elastyczność, wysoką jakość produktów i wsparcie biznesowe.

W relacji B2C natomiast rozwiązujemy problem kawowego głodu naszych klientów w ich ulubionych miejscach. Z aplikacją Bike Café Friends można namierzyć nasze rowery a także skorzystać z programu lojalnościowego dzięki któremu można napić się kawy za darmo!

Warto pamiętać, że Bike Café to nie tylko kawa!

Proszę pokrótce opisać firmę Bike Café oraz Państwa plany rozwoju.

Bike Café zostało założone w Poznaniu w 2012 roku, a od 2014 r. działa jako sieć franczyzowa. W ciągu niespełna 10 lat działania udało się nam uruchomić prawie 100 punktów w 6 krajach. Jesteśmy zdecydowanym liderem wśród marek rowerów gastronomicznych w Polsce i skupiamy się na ekspansji zagranicznej. Plany rozwojowe zakładają rozszerzenie sieci Bike Café na kilka kontynentów.

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Nie stawiamy twardych wymagań dotyczących doświadczenia czy posiadanych zasobów. Franczyzobiorcą Bike Café może zostać każdy, kogo interesuje tematyka kawy, rowerów, zdrowego trybu życia. Wcześniejsze doświadczenie w gastronomii i prowadzeniu własnej firmy jest mile widziane, ale nie wymagane.

Dlaczego warto otworzyć rowerową kawiarnię Bike Café?

Bike Café to innowacyjny, kompleksowy, ale też elastyczny model franczyzowy. Oferujemy wsparcie przed uruchomieniem punktu oraz w trakcie trwania całej współpracy. Doradzamy w kwestii wyboru lokalizacji oraz pomagamy uporać się z formalnościami, asystujemy także w przypadku dofinansowań.

Marka w wielu miejscach charakteryzuje się wysoką rozpoznawalnością, co ułatwia start nowym franczyzobiorcom. Dzięki osiągniętej skali naszego biznesu, reprezentujemy znaczną przewagę konkurencyjną w kwestiach marketingu – posiadamy własną aplikację mobilną pozwalającą klientom na lokalizowanie rowerów oraz udział w programie lojalnościowym oraz dział eventowy zajmujący się promocją i koordynacją udziału w wydarzeniach.

Doradzamy w kwestiach logistyki i zaopatrzenia, oraz udostępniamy nowoczesne narzędzia pozwalające na monitorowanie sprzedaży, zużycia materiałów oraz składanie zamówień towaru. Zespół wykwalifikowanych serwisantów stanowi wsparcie w przypadku problemów technicznych.

Krótko mówiąc – Bike Café to kompletna i przejrzysta koncepcja biznesowa, która jest jednocześnie elastyczna, ponieważ rowerową kawiarnię możesz prowadzić wtedy, kiedy chcesz – nie narzucamy dni ani godzin prowadzenia punktu.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 Bike Café - oferta franczyzowa

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Michał Mołdrzyk, Sales Manager Bike Café - największej w Polsce sieci rowerowych kawiarni obecnej na rynku od 9 lat. Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Działamy w branży mobilnej gastronomii opartej na kawiarniach rowerowych. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzeba dobrej kawy. Mobilność naszych punktów pozwala nam na docieranie do miejsc, które są nieosiągalne dla lokali stacjonarnych, zaś autonomiczność sprzętu (nie wymaga stałego dostępu do mediów) daje nam przewagę operacyjną – jesteśmy w stanie działać wszędzie, niezależnie od dostępnej infrastruktury. Branża ta zyskuje na popularności. Wpisując się w trend eco & healthy lifestyle cieszymy się dużym zainteresowaniem w miastach oraz podczas eventów. Udowodniliśmy też wysoką odporność na lockdown – działając w modelu coffee-to-go, zdecydowana większość naszych punktów nie odczuła negatywnych skutków pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Stanek, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Studio Synergy - sieci butikowych studiów EMS z najdłuższym doświadczeniem w Polsce. Panie Bartłomieju, proszę przybliżyć specyfikę treningu EMS w kontekście Państwa działalności. Trening EMS to innowacyjna metoda treningowa w branży fitness. Ta forma aktywności wywodzi się z fizjoterapii, a została spopularyzowana w Niemczech. Dzięki elektrostymulacji, podczas treningu pracuje 90% mięśni. Ta usługa ma bardziej kameralny charakter niż tradycyjny trening na siłowni. Podczas sesji EMS obecne są maksymalnie dwie osoby trenujące.

  • Agencja ubezpieczeniowa jako pomysł na biznes

    • Wywiady biznesowe

    Wywiadu udzielił Pan Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży Domu Ubezpieczeniowego Spectrum - ogólnopolskiej multiagencji sieciowej funkcjonującej od 2006 roku.  Panie Mariuszu, proszę pokrótce przybliżyć Państwa branżę? Działamy w ubezpieczeniach – to stabilna branża, którą napędzają przede wszystkim obowiązkowe ubezpieczenia OC, np. dla właścicieli pojazdów, rolników czy określonych zawodów. Nasze doświadczenie pokazuje, że rośnie też zainteresowanie ochroną zdrowia i majątku – potwierdzają to coroczne raporty Polskiej Izby Ubezpieczeń. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja o ogólnopolskim zasięgu. Reprezentujemy ponad 30 towarzystw, a klienci przychodzą do nas, aby sprawdzić i porównać oferty ubezpieczeń. Mogą przy tym liczyć na obiektywną poradę eksperta i pomoc w dopasowaniu wariantu polisy do swoich potrzeb.

  • Wywiadu udzielił Pan Paweł Aksamit, Współzałożyciel i Prezes zarządu Stava - lidera profesjonalnych usług gastro-kurierskich w Polsce oraz pierwszej franczyzy w tej branży w Europie. Panie Pawle, proszę przybliżyć specyfikę branży gastronomicznej w kontekście Państwa działalności oraz nakreślić przyszłe trendy i wyzwania. Stava działa na rynku dowozów jedzenia z restauracji i zakupów ze sklepów.  Cała gastronomia zdecydowanie coraz bardziej rozwija się w kierunku delivery. Jak pokazuje raport Stava o rynku dowozów jedzenia, w 2020 roku ten rynek urósł aż o 42% i jest w tej chwili wart prawie 9,5 mld złotych. Restauratorzy coraz bardziej świadomie podchodzą do dowozów. Coraz więcej spośród nich wie, ile tak naprawdę kosztują ich dostawy, jakie wyzwania się z tym wiążą i jak powinna wyglądać optymalna logistyka w kanale delivery.

  • Wywiadu udzieliła Pani Ewa Mak, Autoryzowany Trener Szkoły Pamięci SPW - największej i najstarszej w Polsce sieci placówek edukacyjnych, specjalizujących się w prowadzeniu zajęć z zakresu: treningu pamięci, koncentracji uwagi oraz nowoczesnych metod uczenia się. Pani Ewo, rynek edukacyjny w Polsce to temat rzeka, dlatego proszę w kilku zdaniach przybliżyć specyfikę branży edukacyjnej w kontekście Państwa działalności. Rynek edukacyjny jest bardzo różnorodny pod względem prowadzonych zajęć. Każda specjalizacja w branży, czy to nauka języków, zajęcia sportowe, czy zajęcia z efektywnego nauczania dają dzieciom (i nie tylko, bo dorosłym również) narzędzia i zdolności, których nie zagwarantuje lub nie zagwarantowała im szkoła.

  • Wywiadu udzielił Pan Sebastian Oliszewski, Menedżer Rozwoju Sieci Wyłącznej w PZU SA - największej firmy ubezpieczeniowej w Polsce Panie Sebastianie, większości Polakom ubezpieczenia kojarzą się z firmą PZU, proszę zatem przybliżyć branżę ubezpieczeniową w kontekście Państwa działalności. PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce. Wychodząc naprzeciw wymaganiom zmieniającego się rynku ubezpieczeniowego, postanowiliśmy jeszcze skuteczniej docierać do klientów w całym kraju i tak powstało 1500 profesjonalnych biur agentów ubezpieczeniowych. Dzięki nim nasi klienci doświadczają najwyższych standardów obsługi, a agenci mogą z naszym wsparciem rozwijać swój biznes.

.