Restauracja Zdrowa Krowa jako pomysł na biznes. Wywiad z Robertem Kucem

restauracja Zdrowa Krowa jako pomysł na biznes

Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”.

Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie.

Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej. 

W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony.

Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Czas pandemii mocno zweryfikował wszystkie koncepty gastronomiczne i nie każdy z nich przetrwał. W związku z tym rynek konkurencji trochę się ograniczył, ale zostali na nim najmocniejsi gracze.

Dla naszej marki istnienie konkurencji jest znaczące. Jesteśmy zdania, że każdy lokal gastronomiczny napędza rynek i wpływa na częstotliwość odwiedzin gości, a także na całą kulturę wychodzenia z domu.

Jakie dania serwuje Zdrowa Krowa? 

W Zdrowej Krowie serwujemy najwyższej jakości steki, burgery, a także dania wegańskie i wegetariańskie. W naszej kuchni nie znajdziecie innej wołowiny niż tej pochodzącej od lokalnego dostawcy, wyselekcjonowanej specjalnie dla naszej restauracji, z codziennej dostawy.

Nigdzie indziej nie będziecie mieli okazji spróbować takiego pieczywa, chrupiącego, ale i miękkiego zarazem, ponieważ wypiekane jest według naszej autorskiej receptury, w pobliskiej piekarni.

Warzywa w naszych potrawach zawsze będą chrupiące i świeże, bo nigdy nie zamawiamy ich na zapas, a wybór najwyższej jakości surowców jest dla nas niezmiernie ważny. Sosy i dressingi będą idealnie doprawione, gdyż nasi kucharze robią je własnoręcznie na miejscu, nigdy nie korzystając z “gotowców”.

POSTAW NA SWÓJ BIZNES I OTWÓRZ RESTAURACJĘ ZDROWA KROWA 

franczyza restauracja zdrowa krowa

Kim jest Państwa klient?

Każda nasza restauracja ma troszkę inną grupę docelową. Jest to uzależnione przede wszystkim od lokalizacji, w której się znajduje, a w tym aspekcie się nie ograniczamy. Inną grupę docelową ma nasz lokal znajdujący się w okolicy biurowca, a inną w centrum miasta, na obrzeżach rynku.

Z całą pewnością jednak Zdrową Krowę odwiedzają goście chcący spróbować potraw przygotowanych z wysokiej jakości surowców, świadomi swoich zdrowych wyborów, chcących spędzić czas w miejscu z atmosferą i klimatem.

Proszę pokrótce opisać plany rozwoju sieci franczyzowej Zdrowa Krowa.

Na ten moment sieć restauracji Zdrowa Krowa to dziesięć stacjonarnych restauracji i dwie działające w sezonie letnim. Do końca kwietnia 2022 roku planujemy otwarcie kolejnych 7 restauracji w miastach takich jak: Bielsko-Biała, Łodź, Gliwice, Gdańsk, Puck, Strzelce-Opolskie, Katowice.

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Szczególnie uważnie dobieramy partnerów do współpracy. Osoba, która chciałaby zostać franczyzobiorcą Zdrowej Krowy powinna być przede wszystkim przedsiębiorcza i posiadać doświadczenie w prowadzeniu biznesu. Nie wymagamy doświadczenia w gastronomii.

Poszukujemy także inwestorów chcących zainwestować kapitał we własną restaurację, a do jej prowadzenia rekomendujemy doświadczonego managera.

Dlaczego warto otworzyć restaurację Zdrowa Krowa?

Każdy nasz franczyzobiorca może oczekiwać wsparcia na każdym etapie działalności. Prócz przekazania naszego pełnego know-how i kontaktów do dostawców oferujemy pełny onboarding dla franczyzobiorcy, który przechodzi szkolenie na każdym stanowisku pracy w restauracji.

Oferujemy pomoc oraz konsultacje przy uruchomieniu biznesu, udostępnienie kontaktów niezbędnych do nabycia urządzeń gastronomicznych w atrakcyjnych cenach, doradztwo w wyborze odpowiedniego sprzętu, pomoc w negocjacjach cenowych, pomoc przy wyborze odpowiedniej lokalizacji dla restauracji, pomoc przy kontaktach z sanepidem i innymi instytucjami, ubezpieczycielem, ochroną itp.

Mamy swój wewnętrzny dział marketingu, który jest do dyspozycji franczyzobiorcy, ponadto każda nasza lokalizacja otrzymuje dedykowanego Managera-Opiekuna, który jest do dyspozycji franczyzobiorcy praktycznie przez całą dobę. 

Jesteśmy również odpowiedzialni za proces rekrutacyjny pracowników i ich wyszkolenie według naszych standardów.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 Zdrowa Krowa - oferta franczyzowa

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, Chief Operating Officer (COO) ogólnopolskiej sieci franczyzowej klubów treningowych 36 MINUT. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. 36 MINUT działa na pograniczu branży sportowej i medycznej. Butikowe kluby treningowe 36 MINUT oferują trening siłowo-wytrzymałościowy, wykorzystujący 12 maszyn firmy Milon. Cechą charakterystyczną jest personalna opieka fizjoterapeuty, który towarzyszy klubowiczowi przez całą podróż związaną z treningami, obejmująca stały monitoring postępów oraz holistyczne wsparcie w zakresie zdrowego stylu życia.

  • Wywiadu udzielił Pan Michał Mołdrzyk, Sales Manager Bike Café - największej w Polsce sieci rowerowych kawiarni obecnej na rynku od 9 lat. Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Działamy w branży mobilnej gastronomii opartej na kawiarniach rowerowych. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzeba dobrej kawy. Mobilność naszych punktów pozwala nam na docieranie do miejsc, które są nieosiągalne dla lokali stacjonarnych, zaś autonomiczność sprzętu (nie wymaga stałego dostępu do mediów) daje nam przewagę operacyjną – jesteśmy w stanie działać wszędzie, niezależnie od dostępnej infrastruktury. Branża ta zyskuje na popularności. Wpisując się w trend eco & healthy lifestyle cieszymy się dużym zainteresowaniem w miastach oraz podczas eventów. Udowodniliśmy też wysoką odporność na lockdown – działając w modelu coffee-to-go, zdecydowana większość naszych punktów nie odczuła negatywnych skutków pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Stanek, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Studio Synergy - sieci butikowych studiów EMS z najdłuższym doświadczeniem w Polsce. Panie Bartłomieju, proszę przybliżyć specyfikę treningu EMS w kontekście Państwa działalności. Trening EMS to innowacyjna metoda treningowa w branży fitness. Ta forma aktywności wywodzi się z fizjoterapii, a została spopularyzowana w Niemczech. Dzięki elektrostymulacji, podczas treningu pracuje 90% mięśni. Ta usługa ma bardziej kameralny charakter niż tradycyjny trening na siłowni. Podczas sesji EMS obecne są maksymalnie dwie osoby trenujące.