Restauracja Zdrowa Krowa jako pomysł na biznes. Wywiad z Robertem Kucem

restauracja Zdrowa Krowa jako pomysł na biznes

Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”.

Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie.

Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej. 

W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony.

Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

Czas pandemii mocno zweryfikował wszystkie koncepty gastronomiczne i nie każdy z nich przetrwał. W związku z tym rynek konkurencji trochę się ograniczył, ale zostali na nim najmocniejsi gracze.

Dla naszej marki istnienie konkurencji jest znaczące. Jesteśmy zdania, że każdy lokal gastronomiczny napędza rynek i wpływa na częstotliwość odwiedzin gości, a także na całą kulturę wychodzenia z domu.

Jakie dania serwuje Zdrowa Krowa? 

W Zdrowej Krowie serwujemy najwyższej jakości steki, burgery, a także dania wegańskie i wegetariańskie. W naszej kuchni nie znajdziecie innej wołowiny niż tej pochodzącej od lokalnego dostawcy, wyselekcjonowanej specjalnie dla naszej restauracji, z codziennej dostawy.

Nigdzie indziej nie będziecie mieli okazji spróbować takiego pieczywa, chrupiącego, ale i miękkiego zarazem, ponieważ wypiekane jest według naszej autorskiej receptury, w pobliskiej piekarni.

Warzywa w naszych potrawach zawsze będą chrupiące i świeże, bo nigdy nie zamawiamy ich na zapas, a wybór najwyższej jakości surowców jest dla nas niezmiernie ważny. Sosy i dressingi będą idealnie doprawione, gdyż nasi kucharze robią je własnoręcznie na miejscu, nigdy nie korzystając z “gotowców”.

POSTAW NA SWÓJ BIZNES I OTWÓRZ RESTAURACJĘ ZDROWA KROWA 

franczyza restauracja zdrowa krowa

Kim jest Państwa klient?

Każda nasza restauracja ma troszkę inną grupę docelową. Jest to uzależnione przede wszystkim od lokalizacji, w której się znajduje, a w tym aspekcie się nie ograniczamy. Inną grupę docelową ma nasz lokal znajdujący się w okolicy biurowca, a inną w centrum miasta, na obrzeżach rynku.

Z całą pewnością jednak Zdrową Krowę odwiedzają goście chcący spróbować potraw przygotowanych z wysokiej jakości surowców, świadomi swoich zdrowych wyborów, chcących spędzić czas w miejscu z atmosferą i klimatem.

Proszę pokrótce opisać plany rozwoju sieci franczyzowej Zdrowa Krowa.

Na ten moment sieć restauracji Zdrowa Krowa to dziesięć stacjonarnych restauracji i dwie działające w sezonie letnim. Do końca kwietnia 2022 roku planujemy otwarcie kolejnych 7 restauracji w miastach takich jak: Bielsko-Biała, Łodź, Gliwice, Gdańsk, Puck, Strzelce-Opolskie, Katowice.

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Szczególnie uważnie dobieramy partnerów do współpracy. Osoba, która chciałaby zostać franczyzobiorcą Zdrowej Krowy powinna być przede wszystkim przedsiębiorcza i posiadać doświadczenie w prowadzeniu biznesu. Nie wymagamy doświadczenia w gastronomii.

Poszukujemy także inwestorów chcących zainwestować kapitał we własną restaurację, a do jej prowadzenia rekomendujemy doświadczonego managera.

Dlaczego warto otworzyć restaurację Zdrowa Krowa?

Każdy nasz franczyzobiorca może oczekiwać wsparcia na każdym etapie działalności. Prócz przekazania naszego pełnego know-how i kontaktów do dostawców oferujemy pełny onboarding dla franczyzobiorcy, który przechodzi szkolenie na każdym stanowisku pracy w restauracji.

Oferujemy pomoc oraz konsultacje przy uruchomieniu biznesu, udostępnienie kontaktów niezbędnych do nabycia urządzeń gastronomicznych w atrakcyjnych cenach, doradztwo w wyborze odpowiedniego sprzętu, pomoc w negocjacjach cenowych, pomoc przy wyborze odpowiedniej lokalizacji dla restauracji, pomoc przy kontaktach z sanepidem i innymi instytucjami, ubezpieczycielem, ochroną itp.

Mamy swój wewnętrzny dział marketingu, który jest do dyspozycji franczyzobiorcy, ponadto każda nasza lokalizacja otrzymuje dedykowanego Managera-Opiekuna, który jest do dyspozycji franczyzobiorcy praktycznie przez całą dobę. 

Jesteśmy również odpowiedzialni za proces rekrutacyjny pracowników i ich wyszkolenie według naszych standardów.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 Zdrowa Krowa - oferta franczyzowa

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.