Szukasz rankingu terminali płatniczych? Tylko po co, ponieważ oferty na terminale płatnicze są indywidualne i zależą między innymi od obrotów firmy, wysokości transakcji, struktury kart, ilości urządzeń, rodzajów terminali.
Z uwagi na powyższe zmienne nie można stworzyć obiektywnego porównania poszczególnych operatorów płatniczych, dlatego warto stworzyć własne zestawienie w oparciu o niezbędne kryteria i informacje, które omawiam w niniejszym wpisie.
Użyteczność rankingów terminali płatniczych
Rankingi dostępne w Internecie są pewnym uproszczeniem, przedstawiającym subiektywne zestawienia oparte na doświadczeniu autorów lub wybranych kryteriach, które zniekształcają rzeczywistość.
Przykładowo, weźmy pod uwagę kryterium rankingowe jakim jest: możliwość integracji z systemami sprzedażowymi. Odpowiedź „tak/nie” nie wnosi żadnej wartości, ponieważ systemów POS na rynku jest kilkadziesiąt a może i kilkaset, więc co Cię interesuje integracja z systemem GoPOS jeśli nie prowadzisz biznesu gastronomicznego lub chcesz zakupić rozwiązanie POSbistro.
Już nie wspominam o wypaczonych rankingach, które zawierają wyłącznie oferty banków i pomijają w zestawieniach operatorów płatniczych, którzy w większości przypadków są dostawcami usług a banki jedynie te terminale sprzedają.
Oferty od poszczególnych operatorów płatniczych są tworzone pod konkretnego klienta, zaś urządzenia, które oferują w najmie są praktycznie takie same, typu PAX A920 czy Ingenico Move 3500.
To powoduje, że parametry opublikowane w rankingach terminali płatniczych (sporządzonych w oparciu o funkcjonalności czy ceny) nie odzwierciedlają rzeczywistych warunków jakie może otrzymać dana firma.
Tak na marginesie, jak przeglądam rankingi zawsze zastanawiam się, kto je tworzy albo kto je sponsoruje i według jakich kryteriów, czy na pewno obiektywnych. Podobnie z nagrodami, najlepszy produkt X, najlepsza firma Y, itd. Wówczas warto zerknąć do regulaminu organizatora tegoż konkursu, tudzież rankingu i sprawdzić zasady oraz powiązania. 😉
Stwórz własny ranking terminali płatniczych
Zachęcam Cię do opracowania własnego rankingu, który nie jest trudno zrobić. Potrzebujesz porównać różnych operatorów, którzy przygotują propozycje współpracy specjalnie dla Ciebie, uwzględniające obroty Twojej firmy, strukturę kart i ilość potrzebnych terminali a nie firmy statystycznego Kowalskiego, zatem:
- Skontaktuj się z poszczególnymi firmami i poproś o oferty
- Przeanalizuj otrzymane propozycje
- Następnie dopytaj o informacje, których ewentualnie brakuje, o czym wspominam poniżej w pytaniach oraz w artykule Terminale płatnicze i ukryte opłaty 😊
- Posiadając wszystkie kompletne oferty dokonaj analizy i voilà! Właśnie stworzyłeś najlepszy ranking terminali płatniczych w Polsce
- Na koniec, po wybraniu najkorzystniejszej oferty porównaj ją z cennikiem w umowie, którą będziesz podpisywał, bo super oferta nie oznacza super faktury
Poniżej zamieszczam listę pomocnych pytań:
- Na jaki okres podpisywana jest umowa na terminal?
- Jaki jest okres wypowiedzenia?
- Jakie są kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy?
- Czy operator zapewnia wsparcie techniczne?
- Czy serwisant przyjeżdża do placówki i instaluje/dezinstaluje terminal, aby nie trzeba było wysyłać kurierem.
- W jakim czasie środki są przelewana na konto od momentu przeprowadzenia transakcji?
- Czy jest możliwa integracja terminala z systemem sprzedażowym, który Cię interesuje? Np. z GoPOS, POSbistro, Dotykačka, itp.
Jakie są warunki handlowe, tj.
- Prowizja procentowa za karty krajowe VISA, MasterCard?
- Czy są opłaty autoryzacyjne, płaskie (tzw. groszowe)?
- Prowizja procentowa za karty zagraniczne VISA, MasterCard?
- Czy są dopłaty do kart w UE, poza UE?
- Ile wynosi cena (netto/brutto) za najem poszczególnych terminali, tj. mobilny, stacjonarny z/bez PINPad, aplikacja płatnicza w telefonie?
- Czy są dodatkowe opłaty za terminal? Np. za kartę SIM, logo, serwis, raporty, wydruki, itp.
Jeżeli brakuje Ci czasu, wiedzy czy odpowiednich kompetencji, aby porównać oferty to skontaktuj się ze mną pod numerem 534 001 002, chętnie Ci w tym pomogę.
Jeśli uważasz, że niniejszy artykuł jest wartościowy to udostępnij go proszę (na dole znajdują się przyciski udostępnienia w mediach społecznościowych 👇). Dzięki Twojej pomocy dotrze on do większej liczby osób.
Autor: Maciej Makowski, ekspert ds. terminali płatniczych