Ranking terminali płatniczych. Najlepszy terminal w 2024

ranking terminali płatniczych

Szukasz rankingu terminali płatniczych? Tylko po co, ponieważ oferty na terminale płatnicze są indywidualne i zależą między innymi od obrotów firmy, wysokości transakcji, struktury kart, ilości urządzeń, rodzajów terminali.

Z uwagi na powyższe zmienne nie można stworzyć obiektywnego porównania poszczególnych operatorów płatniczych, dlatego warto stworzyć własne zestawienie w oparciu o niezbędne kryteria i informacje, które omawiam w niniejszym wpisie. 

Użyteczność rankingów terminali płatniczych

Rankingi dostępne w Internecie są pewnym uproszczeniem, przedstawiającym subiektywne zestawienia oparte na doświadczeniu autorów lub wybranych kryteriach, które zniekształcają rzeczywistość. 

Przykładowo, weźmy pod uwagę kryterium rankingowe jakim jest: możliwość integracji z systemami sprzedażowymi. Odpowiedź „tak/nie” nie wnosi żadnej wartości, ponieważ systemów POS na rynku jest kilkadziesiąt a może i kilkaset, więc co Cię interesuje integracja z systemem GoPOS jeśli nie prowadzisz biznesu gastronomicznego lub chcesz zakupić rozwiązanie POSbistro. 

Już nie wspominam o wypaczonych rankingach, które zawierają wyłącznie oferty banków i pomijają w zestawieniach operatorów płatniczych, którzy w większości przypadków są dostawcami usług a banki jedynie te terminale sprzedają. 

Oferty od poszczególnych operatorów płatniczych są tworzone pod konkretnego klienta, zaś urządzenia, które oferują w najmie są praktycznie takie same, typu PAX A920 czy Ingenico Move 3500. 

To powoduje, że parametry opublikowane w rankingach terminali płatniczych (sporządzonych w oparciu o funkcjonalności czy ceny) nie odzwierciedlają rzeczywistych warunków jakie może otrzymać dana firma. 

Tak na marginesie, jak przeglądam rankingi zawsze zastanawiam się, kto je tworzy albo kto je sponsoruje i według jakich kryteriów, czy na pewno obiektywnych. Podobnie z nagrodami, najlepszy produkt X, najlepsza firma Y, itd. Wówczas warto zerknąć do regulaminu organizatora tegoż konkursu, tudzież rankingu i sprawdzić zasady oraz powiązania. 😉

Stwórz własny ranking terminali płatniczych

Zachęcam Cię do opracowania własnego rankingu, który nie jest trudno zrobić. Potrzebujesz porównać różnych operatorów, którzy przygotują propozycje współpracy specjalnie dla Ciebie, uwzględniające obroty Twojej firmy, strukturę kart i ilość potrzebnych terminali a nie firmy statystycznego Kowalskiego, zatem:

  1. Skontaktuj się z poszczególnymi firmami i poproś o oferty
  2. Przeanalizuj otrzymane propozycje
  3. Następnie dopytaj o informacje, których ewentualnie brakuje, o czym wspominam poniżej w pytaniach oraz w artykule Terminale płatnicze i ukryte opłaty 😊
  4. Posiadając wszystkie kompletne oferty dokonaj analizy i voilà! Właśnie stworzyłeś najlepszy ranking terminali płatniczych w Polsce
  5. Na koniec, po wybraniu najkorzystniejszej oferty porównaj ją z cennikiem w umowie, którą będziesz podpisywał, bo super oferta nie oznacza super faktury 

super oferta a faktura za terminal płatniczy

Poniżej zamieszczam listę pomocnych pytań: 

  • Na jaki okres podpisywana jest umowa na terminal?
  • Jaki jest okres wypowiedzenia?
  • Jakie są kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy?
  • Czy operator zapewnia wsparcie techniczne? 
  • Czy serwisant przyjeżdża do placówki i instaluje/dezinstaluje terminal, aby nie trzeba było wysyłać kurierem.
  • W jakim czasie środki są przelewana na konto od momentu przeprowadzenia transakcji?
  • Czy jest możliwa integracja terminala z systemem sprzedażowym, który Cię interesuje? Np. z GoPOS, POSbistro, Dotykačka, itp.

Jakie są warunki handlowe, tj.

  • Prowizja procentowa za karty krajowe VISA, MasterCard?
  • Czy są opłaty autoryzacyjne, płaskie (tzw. groszowe)?
  • Prowizja procentowa za karty zagraniczne VISA, MasterCard?
  • Czy są dopłaty do kart w UE, poza UE?
  • Ile wynosi cena (netto/brutto) za najem poszczególnych terminali, tj. mobilny, stacjonarny z/bez PINPad, aplikacja płatnicza w telefonie? 
  • Czy są dodatkowe opłaty za terminal? Np. za kartę SIM, logo, serwis, raporty, wydruki, itp.

Jeżeli brakuje Ci czasu, wiedzy czy odpowiednich kompetencji, aby porównać oferty to skontaktuj się ze mną pod numerem 534 001 002, chętnie Ci w tym pomogę.

oferta na nowy terminal płatniczy porównanie stawek

Jeśli uważasz, że niniejszy artykuł jest wartościowy to udostępnij go proszę (na dole znajdują się przyciski udostępnienia w mediach społecznościowych 👇). Dzięki Twojej pomocy dotrze on do większej liczby osób.

Autor: Maciej Makowskiekspert ds. terminali płatniczych

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.

  • Nie przepłacaj za terminal płatniczy! Porównaj i wybierz najlepszą ofertę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Prowadzisz firmę i nieustannie próbujesz nadążyć z realizacją bieżących zadań oraz gasisz pożary… Znajoma rzeczywistość? To zatrzymaj się na chwilę i przeanalizuj koszty, które ponosisz, bo może się okazać, że dzięki obniżeniu opłat nie będziesz musiał brać kolejnego zlecenia, aby zarobić „na koszty”.   Powyższa sytuacja, tj. pośpiech, brak czasu, wszystko „na wczoraj”, przysłowiowa bieżączka… sprzyja wybieraniu niekorzystnych ofert. Nie zamierzam w tym wpisie skupiać się na organizacji czasu pracy, lecz moim celem jest zachęcenie przedsiębiorców do otwartości na zmianę i znalezienie w swoich grafikach miejsca na rozmowę z konkurencyjnymi dostawcami usług, z których korzystają, m.in. terminali płatniczych. 

  • Jaką umowę na terminal płatniczy warto podpisać? 

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to oznacza, że potrzebujesz terminal płatniczy do firmy. Prawdopodobnie jesteś na etapie rozmów z poszczególnymi operatorami płatności bezgotówkowych i analizujesz stawki prowizyjne, czego zwieńczeniem będzie podpisanie umowy współpracy.  Pamiętaj, że podczas wyboru dostawcy terminali płatniczych znaczenie mają nie tylko warunki handlowe i serwis, ale również okres trwania umowy, czas wypowiedzenia i ewentualne kary finansowe za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Co jest ważne we współpracy z operatorem terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Czy Twoi klienci również cenią sobie wygodę i wolą płacić kartą płatniczą zamiast gotówką? Ten trend jest nieodwracalny i koszty związane z obsługą terminali płatniczych wpisały się na stałe w księgi rachunkowe firm. Na rynku działa wielu operatorów, którzy oferują usługi płatności bezgotówkowych oraz terminale płatnicze. Każdy operator tzw. acquire posiada indywidualne oferty handlowe, których porównanie stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorcy. Opłaty za terminal płatniczy i stawki prowizyjne za transakcje kartą Pierwszy obszar to warunki handlowe. Prowizje za transakcje kartą mogą być stałe lub zmienne; co więcej mogą zawierać dodatkowe opłaty uzależnione od rodzaju kart płatniczych czy typu transakcji (krajowe, zagraniczne, biznes, Visa, MasterCard, Maestro). Warto pamiętać, że na koszt prowizji składa się marża operatora, opłaty interchange oraz opłaty systemowe, które są zróżnicowane.

  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.