Ranking terminali płatniczych. Najlepszy terminal w 2024

ranking terminali płatniczych

Szukasz rankingu terminali płatniczych? Tylko po co, ponieważ oferty na terminale płatnicze są indywidualne i zależą między innymi od obrotów firmy, wysokości transakcji, struktury kart, ilości urządzeń, rodzajów terminali.

Z uwagi na powyższe zmienne nie można stworzyć obiektywnego porównania poszczególnych operatorów płatniczych, dlatego warto stworzyć własne zestawienie w oparciu o niezbędne kryteria i informacje, które omawiam w niniejszym wpisie. 

Użyteczność rankingów terminali płatniczych

Rankingi dostępne w Internecie są pewnym uproszczeniem, przedstawiającym subiektywne zestawienia oparte na doświadczeniu autorów lub wybranych kryteriach, które zniekształcają rzeczywistość. 

Przykładowo, weźmy pod uwagę kryterium rankingowe jakim jest: możliwość integracji z systemami sprzedażowymi. Odpowiedź „tak/nie” nie wnosi żadnej wartości, ponieważ systemów POS na rynku jest kilkadziesiąt a może i kilkaset, więc co Cię interesuje integracja z systemem GoPOS jeśli nie prowadzisz biznesu gastronomicznego lub chcesz zakupić rozwiązanie POSbistro. 

Już nie wspominam o wypaczonych rankingach, które zawierają wyłącznie oferty banków i pomijają w zestawieniach operatorów płatniczych, którzy w większości przypadków są dostawcami usług a banki jedynie te terminale sprzedają. 

Oferty od poszczególnych operatorów płatniczych są tworzone pod konkretnego klienta, zaś urządzenia, które oferują w najmie są praktycznie takie same, typu PAX A920 czy Ingenico Move 3500. 

To powoduje, że parametry opublikowane w rankingach terminali płatniczych (sporządzonych w oparciu o funkcjonalności czy ceny) nie odzwierciedlają rzeczywistych warunków jakie może otrzymać dana firma. 

Tak na marginesie, jak przeglądam rankingi zawsze zastanawiam się, kto je tworzy albo kto je sponsoruje i według jakich kryteriów, czy na pewno obiektywnych. Podobnie z nagrodami, najlepszy produkt X, najlepsza firma Y, itd. Wówczas warto zerknąć do regulaminu organizatora tegoż konkursu, tudzież rankingu i sprawdzić zasady oraz powiązania. 😉

Stwórz własny ranking terminali płatniczych

Zachęcam Cię do opracowania własnego rankingu, który nie jest trudno zrobić. Potrzebujesz porównać różnych operatorów, którzy przygotują propozycje współpracy specjalnie dla Ciebie, uwzględniające obroty Twojej firmy, strukturę kart i ilość potrzebnych terminali a nie firmy statystycznego Kowalskiego, zatem:

  1. Skontaktuj się z poszczególnymi firmami i poproś o oferty
  2. Przeanalizuj otrzymane propozycje
  3. Następnie dopytaj o informacje, których ewentualnie brakuje, o czym wspominam poniżej w pytaniach oraz w artykule Terminale płatnicze i ukryte opłaty 😊
  4. Posiadając wszystkie kompletne oferty dokonaj analizy i voilà! Właśnie stworzyłeś najlepszy ranking terminali płatniczych w Polsce
  5. Na koniec, po wybraniu najkorzystniejszej oferty porównaj ją z cennikiem w umowie, którą będziesz podpisywał, bo super oferta nie oznacza super faktury 

super oferta a faktura za terminal płatniczy

Poniżej zamieszczam listę pomocnych pytań: 

  • Na jaki okres podpisywana jest umowa na terminal?
  • Jaki jest okres wypowiedzenia?
  • Jakie są kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy?
  • Czy operator zapewnia wsparcie techniczne? 
  • Czy serwisant przyjeżdża do placówki i instaluje/dezinstaluje terminal, aby nie trzeba było wysyłać kurierem.
  • W jakim czasie środki są przelewana na konto od momentu przeprowadzenia transakcji?
  • Czy jest możliwa integracja terminala z systemem sprzedażowym, który Cię interesuje? Np. z GoPOS, POSbistro, Dotykačka, itp.

Jakie są warunki handlowe, tj.

  • Prowizja procentowa za karty krajowe VISA, MasterCard?
  • Czy są opłaty autoryzacyjne, płaskie (tzw. groszowe)?
  • Prowizja procentowa za karty zagraniczne VISA, MasterCard?
  • Czy są dopłaty do kart w UE, poza UE?
  • Ile wynosi cena (netto/brutto) za najem poszczególnych terminali, tj. mobilny, stacjonarny z/bez PINPad, aplikacja płatnicza w telefonie? 
  • Czy są dodatkowe opłaty za terminal? Np. za kartę SIM, logo, serwis, raporty, wydruki, itp.

Jeżeli brakuje Ci czasu, wiedzy czy odpowiednich kompetencji, aby porównać oferty to skontaktuj się ze mną pod numerem 534 001 002, chętnie Ci w tym pomogę.

oferta na nowy terminal płatniczy porównanie stawek

Jeśli uważasz, że niniejszy artykuł jest wartościowy to udostępnij go proszę (na dole znajdują się przyciski udostępnienia w mediach społecznościowych 👇). Dzięki Twojej pomocy dotrze on do większej liczby osób.

Autor: Maciej Makowskiekspert ds. terminali płatniczych

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Jaką umowę na terminal płatniczy warto podpisać? 

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to oznacza, że potrzebujesz terminal płatniczy do firmy. Prawdopodobnie jesteś na etapie rozmów z poszczególnymi operatorami płatności bezgotówkowych i analizujesz stawki prowizyjne, czego zwieńczeniem będzie podpisanie umowy współpracy.  Pamiętaj, że podczas wyboru dostawcy terminali płatniczych znaczenie mają nie tylko warunki handlowe i serwis, ale również okres trwania umowy, czas wypowiedzenia i ewentualne kary finansowe za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

  • Terminal płatniczy i „ukryte” koszty, na które należy zwrócić uwagę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na rynku terminali płatniczych jest wielu operatorów, którzy oferują indywidualne warunki handlowe, zaś ich przedstawiciele handlowi mogą stosować różne sztuczki i techniki, aby zaprezentować swoją ofertę w jak najlepszym świetle, zaś niewygodne kwestie przemilczeć.   Zdaję sobie sprawę, że dla osoby spoza branży porównanie poszczególnych ofert to nie lada wyzwanie, ale pomogę Ci w tym i wskażę obszary, na które należy zwrócić uwagę, aby nie popełnić kosztownych błędów.  Uważaj przede wszystkim na... ⛔️ Czas na jaki jest podpisywana umowa. Stara zasada: nie wiesz co będzie za rok, zwłaszcza w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, więc nie podpisuj długoterminowych kontraktów, bo zapłacisz kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy ⛔️ jeśli będziesz potrzebował nagle zakończyć współpracę. 

  • Co jest ważne we współpracy z operatorem terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Czy Twoi klienci również cenią sobie wygodę i wolą płacić kartą płatniczą zamiast gotówką? Ten trend jest nieodwracalny i koszty związane z obsługą terminali płatniczych wpisały się na stałe w księgi rachunkowe firm. Na rynku działa wielu operatorów, którzy oferują usługi płatności bezgotówkowych oraz terminale płatnicze. Każdy operator tzw. acquire posiada indywidualne oferty handlowe, których porównanie stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorcy. Opłaty za terminal płatniczy i stawki prowizyjne za transakcje kartą Pierwszy obszar to warunki handlowe. Prowizje za transakcje kartą mogą być stałe lub zmienne; co więcej mogą zawierać dodatkowe opłaty uzależnione od rodzaju kart płatniczych czy typu transakcji (krajowe, zagraniczne, biznes, Visa, MasterCard, Maestro). Warto pamiętać, że na koszt prowizji składa się marża operatora, opłaty interchange oraz opłaty systemowe, które są zróżnicowane.

  • Nie przepłacaj za terminal płatniczy! Porównaj i wybierz najlepszą ofertę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Prowadzisz firmę i nieustannie próbujesz nadążyć z realizacją bieżących zadań oraz gasisz pożary… Znajoma rzeczywistość? To zatrzymaj się na chwilę i przeanalizuj koszty, które ponosisz, bo może się okazać, że dzięki obniżeniu opłat nie będziesz musiał brać kolejnego zlecenia, aby zarobić „na koszty”.   Powyższa sytuacja, tj. pośpiech, brak czasu, wszystko „na wczoraj”, przysłowiowa bieżączka… sprzyja wybieraniu niekorzystnych ofert. Nie zamierzam w tym wpisie skupiać się na organizacji czasu pracy, lecz moim celem jest zachęcenie przedsiębiorców do otwartości na zmianę i znalezienie w swoich grafikach miejsca na rozmowę z konkurencyjnymi dostawcami usług, z których korzystają, m.in. terminali płatniczych. 

  • Co to jest terminal płatniczy i jak działa? Rodzaje terminali

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Według najnowszych danych zawartych w raportach branżowych, liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce rośnie z roku na rok. W 2022 roku odnotowano wzrost o 28% w porównaniu do poprzedniego roku, zaś ich liczba przekroczyła 641 mln (źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa).  To pokazuje, jak ważne stało się dla przedsiębiorców posiadanie terminali płatniczych. Zatem pozyskanie niezbędnej wiedzy na temat tego urządzenia, jego funkcji i metod łączenia jest koniecznością a nie przywilejem.  Czym jest terminal płatniczy oraz jak działa?  Najprościej rzecz ujmując, terminal płatniczy to urządzenie elektroniczne, które umożliwia przeprowadzanie transakcji bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych, debetowych czy kredytowych. Służy do autoryzacji, rejestracji i przesyłania danych transakcji do instytucji finansowych.

  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.