Punkt nadań i odbiorów przesyłek epaka.pl jako pomysł na biznes. Wywiad z Katarzyną Santos

punkt nadań i odbiorów przesyłek epaka.pl jako pomysł na biznes

Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek. 

Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności.

Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów.

Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki.

W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

epaka.pl jest liderem na rynku kurierskim jeśli chodzi o stacjonarne punkty nadań i odbioru przesyłek. Posiadamy ponad 300 oddziałów w całej Polsce. Konkurencję zauważamy, obserwujemy, ale konsekwentnie realizujemy własne cele rozwojowe nawiązując kolejne współprace, planując kampanie reklamowe oraz rozwijając sieć punktów stacjonarnych.

Jakie usługi oferuje epaka.pl? 

Oferujemy wysyłkę listów, paczek oraz palet w Polsce oraz za jej granicami. Aktualnie współpracujemy z piętnastoma firmami kurierskimi, co daje szeroki wybór oferty. Oferujemy również możliwość odbioru paczek w jednym z naszych 300 punktów epaka.pl oraz kompleksową usługę zakupu i spakowania przesyłki.

OTWÓRZ własny PUNKT NADAŃ I ODBIORÓW PRZESYŁEK EPAKA.PL

franczyza epaka.pl usługi kurierskie

Kim jest Państwa klient?

Klientem epaka.pl może być każda osoba, która potrzebuje nadać lub odebrać przesyłkę. Klient, który preferuje zakupy internetowe oraz taki, który ma rodzinę w innym mieście lub kraju. Naszymi Klientami są też przedsiębiorcy, który prowadzą na przykład sprzedaż wysyłkową. epaka.pl to miejsce dla każdego, kto potrzebuje skorzystać z usługi kurierskiej. Nasza oferta pozwala na obsługę każdego Klienta.

Jakie korzyści oferuje epaka.pl swoim klientom?

epaka.pl wyróżnia kompleksowość usługi, ponieważ w naszych łatwo dostępnych punktach szybko i tanio nadasz przesyłkę. Korzyść osiągnie Klient, który nigdy nie miał styczności z branżą kurierską, ponieważ Obsługa Punktu pomoże przejść przez cały proces nadania czy odbioru przesyłki.

Klient, który odwiedza jeden z naszych punktów regularnie może być pewny, że otrzymuje najlepszą dla siebie ofertę. Trzecią grupą Klientów jest Przedsiębiorca, który poprzez wysyłanie większych ilości przesyłek, może liczyć na indywidualną wycenę i przynależność do grupy epaka.pl biznes.

Proszę pokrótce opisać Państwa firmę oraz plany rozwoju.

epaka.pl to platforma wysyłkowa, posiadająca bogaty wachlarz usług w zakresie wysyłki paczek zarówno w Polsce, jak i za granicę. Poprzez współpracę z najlepszymi firmami kurierskimi takimi jak UPS, DPD, InPost, FedEx, Paczkomaty InPost czy DHL zapewniamy naszym klientom najkorzystniejszą ofertę.

Posiadamy aktualnie ponad 300 stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek. Czas pandemii COVID-19 to dynamiczny rozwój naszej firmy pod względem oferowanych usług czy też dostępności. Od 2021 roku posiadamy w swojej ofercie usługę One Punkt by Allegro, która jest oferowana ponad 13 mln użytkowników internetu.

Nasz slogan #wysyłamybezprzerwy najlepiej opisuje nasz cel, a dopełnieniem jest możliwość szybkiego zamawiania kuriera przez internet (komputer lub aplikacja), telefonicznie (infolinia) oraz stacjonarnie (w punktach nadań i odbioru przesyłek epaka.pl).

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Współpracę nawiązujemy z osobami, które nie boją się pracy z Klientem. Z osobami, którzy mają świadomość, że sukces zależy od ich zaangażowania. Dlatego też szukamy osób sprzedażowych, z dobrą energią i podejściem biznesowym.

Należy prowadzić działalność gospodarczą lub być gotowy na jej założenie. Wymagamy lokalu własnego lub wynajmowanego o powierzchni nie mniejszej niż 30m2. Ważnym elementem jest też gotowość do inwestycji. Pełny pakiet wejścia we franczyzę epaka.pl to 16tys. zł netto. Jesteśmy jednak otwarci na negocjacje.

Dlaczego warto otworzyć punkt nadań i odbiorów przesyłek epaka.pl?

Jesteśmy liderem na rynku o czym świadczy tytuł Franczyzy Roku 2021. Nasz ciągły rozwój jest zauważalny, nawiązujemy nowe współprace i wdrażamy nowe projekty, które przynoszą zyski naszym Partnerom.

Podczas współpracy udostępniamy bardzo funkcjonalny oraz intuicyjny panel obsługi, inwestujemy w reklamę globalną jako marka oraz lokalną, finansując kampanie naszym oddziałom. Wsparcie jest stałe, cała centrala jest do dyspozycji naszego Partnera i żadne pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 epaka.pl - oferta franczyzowa

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.