Punkt nadań i odbiorów przesyłek epaka.pl jako pomysł na biznes. Wywiad z Katarzyną Santos

punkt nadań i odbiorów przesyłek epaka.pl jako pomysł na biznes

Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek. 

Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności.

Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów.

Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki.

W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

epaka.pl jest liderem na rynku kurierskim jeśli chodzi o stacjonarne punkty nadań i odbioru przesyłek. Posiadamy ponad 300 oddziałów w całej Polsce. Konkurencję zauważamy, obserwujemy, ale konsekwentnie realizujemy własne cele rozwojowe nawiązując kolejne współprace, planując kampanie reklamowe oraz rozwijając sieć punktów stacjonarnych.

Jakie usługi oferuje epaka.pl? 

Oferujemy wysyłkę listów, paczek oraz palet w Polsce oraz za jej granicami. Aktualnie współpracujemy z piętnastoma firmami kurierskimi, co daje szeroki wybór oferty. Oferujemy również możliwość odbioru paczek w jednym z naszych 300 punktów epaka.pl oraz kompleksową usługę zakupu i spakowania przesyłki.

OTWÓRZ własny PUNKT NADAŃ I ODBIORÓW PRZESYŁEK EPAKA.PL

franczyza epaka.pl usługi kurierskie

Kim jest Państwa klient?

Klientem epaka.pl może być każda osoba, która potrzebuje nadać lub odebrać przesyłkę. Klient, który preferuje zakupy internetowe oraz taki, który ma rodzinę w innym mieście lub kraju. Naszymi Klientami są też przedsiębiorcy, który prowadzą na przykład sprzedaż wysyłkową. epaka.pl to miejsce dla każdego, kto potrzebuje skorzystać z usługi kurierskiej. Nasza oferta pozwala na obsługę każdego Klienta.

Jakie korzyści oferuje epaka.pl swoim klientom?

epaka.pl wyróżnia kompleksowość usługi, ponieważ w naszych łatwo dostępnych punktach szybko i tanio nadasz przesyłkę. Korzyść osiągnie Klient, który nigdy nie miał styczności z branżą kurierską, ponieważ Obsługa Punktu pomoże przejść przez cały proces nadania czy odbioru przesyłki.

Klient, który odwiedza jeden z naszych punktów regularnie może być pewny, że otrzymuje najlepszą dla siebie ofertę. Trzecią grupą Klientów jest Przedsiębiorca, który poprzez wysyłanie większych ilości przesyłek, może liczyć na indywidualną wycenę i przynależność do grupy epaka.pl biznes.

Proszę pokrótce opisać Państwa firmę oraz plany rozwoju.

epaka.pl to platforma wysyłkowa, posiadająca bogaty wachlarz usług w zakresie wysyłki paczek zarówno w Polsce, jak i za granicę. Poprzez współpracę z najlepszymi firmami kurierskimi takimi jak UPS, DPD, InPost, FedEx, Paczkomaty InPost czy DHL zapewniamy naszym klientom najkorzystniejszą ofertę.

Posiadamy aktualnie ponad 300 stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek. Czas pandemii COVID-19 to dynamiczny rozwój naszej firmy pod względem oferowanych usług czy też dostępności. Od 2021 roku posiadamy w swojej ofercie usługę One Punkt by Allegro, która jest oferowana ponad 13 mln użytkowników internetu.

Nasz slogan #wysyłamybezprzerwy najlepiej opisuje nasz cel, a dopełnieniem jest możliwość szybkiego zamawiania kuriera przez internet (komputer lub aplikacja), telefonicznie (infolinia) oraz stacjonarnie (w punktach nadań i odbioru przesyłek epaka.pl).

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Współpracę nawiązujemy z osobami, które nie boją się pracy z Klientem. Z osobami, którzy mają świadomość, że sukces zależy od ich zaangażowania. Dlatego też szukamy osób sprzedażowych, z dobrą energią i podejściem biznesowym.

Należy prowadzić działalność gospodarczą lub być gotowy na jej założenie. Wymagamy lokalu własnego lub wynajmowanego o powierzchni nie mniejszej niż 30m2. Ważnym elementem jest też gotowość do inwestycji. Pełny pakiet wejścia we franczyzę epaka.pl to 16tys. zł netto. Jesteśmy jednak otwarci na negocjacje.

Dlaczego warto otworzyć punkt nadań i odbiorów przesyłek epaka.pl?

Jesteśmy liderem na rynku o czym świadczy tytuł Franczyzy Roku 2021. Nasz ciągły rozwój jest zauważalny, nawiązujemy nowe współprace i wdrażamy nowe projekty, które przynoszą zyski naszym Partnerom.

Podczas współpracy udostępniamy bardzo funkcjonalny oraz intuicyjny panel obsługi, inwestujemy w reklamę globalną jako marka oraz lokalną, finansując kampanie naszym oddziałom. Wsparcie jest stałe, cała centrala jest do dyspozycji naszego Partnera i żadne pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 epaka.pl - oferta franczyzowa

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.