Punkt nadań i odbiorów przesyłek epaka.pl jako pomysł na biznes. Wywiad z Katarzyną Santos

punkt nadań i odbiorów przesyłek epaka.pl jako pomysł na biznes

Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek. 

Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności.

Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów.

Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki.

W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

A jak wygląda kwestia konkurencji?

epaka.pl jest liderem na rynku kurierskim jeśli chodzi o stacjonarne punkty nadań i odbioru przesyłek. Posiadamy ponad 300 oddziałów w całej Polsce. Konkurencję zauważamy, obserwujemy, ale konsekwentnie realizujemy własne cele rozwojowe nawiązując kolejne współprace, planując kampanie reklamowe oraz rozwijając sieć punktów stacjonarnych.

Jakie usługi oferuje epaka.pl? 

Oferujemy wysyłkę listów, paczek oraz palet w Polsce oraz za jej granicami. Aktualnie współpracujemy z piętnastoma firmami kurierskimi, co daje szeroki wybór oferty. Oferujemy również możliwość odbioru paczek w jednym z naszych 300 punktów epaka.pl oraz kompleksową usługę zakupu i spakowania przesyłki.

OTWÓRZ własny PUNKT NADAŃ I ODBIORÓW PRZESYŁEK EPAKA.PL

franczyza epaka.pl usługi kurierskie

Kim jest Państwa klient?

Klientem epaka.pl może być każda osoba, która potrzebuje nadać lub odebrać przesyłkę. Klient, który preferuje zakupy internetowe oraz taki, który ma rodzinę w innym mieście lub kraju. Naszymi Klientami są też przedsiębiorcy, który prowadzą na przykład sprzedaż wysyłkową. epaka.pl to miejsce dla każdego, kto potrzebuje skorzystać z usługi kurierskiej. Nasza oferta pozwala na obsługę każdego Klienta.

Jakie korzyści oferuje epaka.pl swoim klientom?

epaka.pl wyróżnia kompleksowość usługi, ponieważ w naszych łatwo dostępnych punktach szybko i tanio nadasz przesyłkę. Korzyść osiągnie Klient, który nigdy nie miał styczności z branżą kurierską, ponieważ Obsługa Punktu pomoże przejść przez cały proces nadania czy odbioru przesyłki.

Klient, który odwiedza jeden z naszych punktów regularnie może być pewny, że otrzymuje najlepszą dla siebie ofertę. Trzecią grupą Klientów jest Przedsiębiorca, który poprzez wysyłanie większych ilości przesyłek, może liczyć na indywidualną wycenę i przynależność do grupy epaka.pl biznes.

Proszę pokrótce opisać Państwa firmę oraz plany rozwoju.

epaka.pl to platforma wysyłkowa, posiadająca bogaty wachlarz usług w zakresie wysyłki paczek zarówno w Polsce, jak i za granicę. Poprzez współpracę z najlepszymi firmami kurierskimi takimi jak UPS, DPD, InPost, FedEx, Paczkomaty InPost czy DHL zapewniamy naszym klientom najkorzystniejszą ofertę.

Posiadamy aktualnie ponad 300 stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek. Czas pandemii COVID-19 to dynamiczny rozwój naszej firmy pod względem oferowanych usług czy też dostępności. Od 2021 roku posiadamy w swojej ofercie usługę One Punkt by Allegro, która jest oferowana ponad 13 mln użytkowników internetu.

Nasz slogan #wysyłamybezprzerwy najlepiej opisuje nasz cel, a dopełnieniem jest możliwość szybkiego zamawiania kuriera przez internet (komputer lub aplikacja), telefonicznie (infolinia) oraz stacjonarnie (w punktach nadań i odbioru przesyłek epaka.pl).

Jakie kryteria należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Współpracę nawiązujemy z osobami, które nie boją się pracy z Klientem. Z osobami, którzy mają świadomość, że sukces zależy od ich zaangażowania. Dlatego też szukamy osób sprzedażowych, z dobrą energią i podejściem biznesowym.

Należy prowadzić działalność gospodarczą lub być gotowy na jej założenie. Wymagamy lokalu własnego lub wynajmowanego o powierzchni nie mniejszej niż 30m2. Ważnym elementem jest też gotowość do inwestycji. Pełny pakiet wejścia we franczyzę epaka.pl to 16tys. zł netto. Jesteśmy jednak otwarci na negocjacje.

Dlaczego warto otworzyć punkt nadań i odbiorów przesyłek epaka.pl?

Jesteśmy liderem na rynku o czym świadczy tytuł Franczyzy Roku 2021. Nasz ciągły rozwój jest zauważalny, nawiązujemy nowe współprace i wdrażamy nowe projekty, które przynoszą zyski naszym Partnerom.

Podczas współpracy udostępniamy bardzo funkcjonalny oraz intuicyjny panel obsługi, inwestujemy w reklamę globalną jako marka oraz lokalną, finansując kampanie naszym oddziałom. Wsparcie jest stałe, cała centrala jest do dyspozycji naszego Partnera i żadne pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 epaka.pl - oferta franczyzowa

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, Chief Operating Officer (COO) ogólnopolskiej sieci franczyzowej klubów treningowych 36 MINUT. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. 36 MINUT działa na pograniczu branży sportowej i medycznej. Butikowe kluby treningowe 36 MINUT oferują trening siłowo-wytrzymałościowy, wykorzystujący 12 maszyn firmy Milon. Cechą charakterystyczną jest personalna opieka fizjoterapeuty, który towarzyszy klubowiczowi przez całą podróż związaną z treningami, obejmująca stały monitoring postępów oraz holistyczne wsparcie w zakresie zdrowego stylu życia.

  • Wywiadu udzielił Pan Michał Mołdrzyk, Sales Manager Bike Café - największej w Polsce sieci rowerowych kawiarni obecnej na rynku od 9 lat. Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Działamy w branży mobilnej gastronomii opartej na kawiarniach rowerowych. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzeba dobrej kawy. Mobilność naszych punktów pozwala nam na docieranie do miejsc, które są nieosiągalne dla lokali stacjonarnych, zaś autonomiczność sprzętu (nie wymaga stałego dostępu do mediów) daje nam przewagę operacyjną – jesteśmy w stanie działać wszędzie, niezależnie od dostępnej infrastruktury. Branża ta zyskuje na popularności. Wpisując się w trend eco & healthy lifestyle cieszymy się dużym zainteresowaniem w miastach oraz podczas eventów. Udowodniliśmy też wysoką odporność na lockdown – działając w modelu coffee-to-go, zdecydowana większość naszych punktów nie odczuła negatywnych skutków pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Stanek, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Studio Synergy - sieci butikowych studiów EMS z najdłuższym doświadczeniem w Polsce. Panie Bartłomieju, proszę przybliżyć specyfikę treningu EMS w kontekście Państwa działalności. Trening EMS to innowacyjna metoda treningowa w branży fitness. Ta forma aktywności wywodzi się z fizjoterapii, a została spopularyzowana w Niemczech. Dzięki elektrostymulacji, podczas treningu pracuje 90% mięśni. Ta usługa ma bardziej kameralny charakter niż tradycyjny trening na siłowni. Podczas sesji EMS obecne są maksymalnie dwie osoby trenujące.