Pozycjonowanie stron WWW i sklepów internetowych w Google

pozycjonowanie stron www i sklepów internetowych w google

Szukasz specjalisty od pozycjonowania stron internetowych? Nie wiesz czym się kierować przy wyborze agencji marketingowej? 

Zacznij od zdobycia podstawowych informacji i dowiedz się, czym tak naprawdę jest pozycjonowanie stron WWW i na czym polega proces SEO, co ułatwi Ci wybór odpowiedniego specjalisty!

Czynności, które powinieneś wykonać przed zleceniem pozycjonowania strony w Google

  1. Dowiedz się, co to jest pozycjonowanie strony oraz proces SEO
  2. Sprawdź na czym polega naturalne i bezpieczne pozycjonowanie stron (SEO)
  3. Poznaj kilka wskazówek, na co zwrócić uwagę podczas wyboru agencji marketingowej SEO
  4. Zapoznaj się z cennikiem oraz ofertą pozycjonowania stron internetowych 

Co to jest pozycjonowanie strony i na czym polega proces SEO?

Pozycjonowanie strony to szereg działań, których celem jest wyświetlanie witryny internetowej na jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania w Google.

Przed bezpłatnymi wynikami organicznymi (SEO) na czterech pierwszych pozycjach mogą wyświetlać się płatne reklamy (Google Ads).

seo organiczne wyniki wyszukiwania w google

SEO (Search Engine Optimization) to długotrwały i ciągły proces, który składa się z 3 filarów.

  1. Optymalizacja witryny i treści
  2. Content marketing. Wartościowe treści są warunkiem koniecznym, aby wyświetlać się na pierwszej stronie organicznych wyników wyszukiwania
  3. Link building (naturalne linkowanie z i do witryny)

proces pozycjonowania seo 

Naturalne i bezpieczne pozycjonowanie stron (SEO)

Nie musisz znać się na technicznych aspektach pozycjonowania stron. Ważne, abyś wiedział co jest kluczowe w procesie SEO.

Użyję porównania do treningu na siłowni, aby wytłumaczyć, na czym tak naprawdę polega proces SEO, który wymaga znajomości wielu zagadnień i narzędzi oraz posiadania specjalistycznych umiejętności.

naturalne pozycjonowanie organiczne seo

Co ma wspólnego pozycjonowanie z treningiem na siłowni?

Otóż pozycjonowanie stron jest jak trening na siłowni. Jeśli trenujesz naturalnie bez "wspomagaczy" to musisz poczekać na efekty, przynajmniej kilka miesięcy a czasem nawet rok i więcej. Ważna jest przy tym wiedza, aby poprawnie wykonywać ćwiczenia oraz stosować odpowiednią dietę.

Możesz ćwiczyć sam na zasadzie prób i błędów lub skorzystać z pomocy doświadczonego trenera, który przeanalizuje Twoje możliwości, oczekiwania i dopasuje odpowiedni trening, dzięki któremu szybciej uzyskasz zakładane efekty.

Istnieje jeszcze opcja "na skróty". Jeśli zależy Ci na bardzo szybkich wynikach to możesz sięgnąć po niedozwolone środki, ale musisz liczyć się z negatywnymi konsekwencjami, których możesz doświadczyć.

Bez względu na to, czy trenujesz naturalnie czy wspomagasz się niedozwolonymi środkami - jeśli przestaniesz ćwiczyć to efekty znikną i wrócisz do stanu początkowego.

Podobnie jest z pozycjonowaniem. Specjalista SEO jest jak trener, który musi najpierw poznać Twoją "sytuację", następnie ustalić odpowiednią strategię i zacząć działać. 

To jest podstawa skutecznego pozycjonowania stron! Agencja SEO musi:

  • poznać Twoją firmę, ofertę i cele,
  • zrozumieć branżę, działania konkurencji oraz oczekiwania klientów i ich intencje,
  • następnie zaplanować długoterminową strategię, której nie można zaprzestać!

To bardzo ważne, aby wdrożyć i realizować długoterminową strategię z uwzględnieniem ciągłej zmiany, ponieważ pozycjonowanie stron internetowych to proces, który wymaga czasu, cierpliwości i nieustannej optymalizacji!

Jeśli ktoś obiecuje Ci szybkie wzrosty w organicznych wynikach wyszukiwania to znaczy, że kłamie lub stosuje niedozwolone praktyki, tzw. black seo, za co może spotkać Cię kara w postaci usunięcia z wyników wyszukiwania w Google lub spowodować nałożenie (ręcznie lub przez algorytm) kary za spamowanie. 

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru agencji marketingowej SEO?

Działania SEO to sztuka zrozumienia intencji klientów, stworzenia treści, które stanowią rozwiązanie ich problemu oraz optymalizacji witryny i treści.  Pozycjonowanie ma na celu zwiększyć widoczność Twojej witryny w wyszukiwarce Google.

Dlatego odrzuć z automatu agencje marketingowe, które spamują Cię mailami i obiecują cudowne efekty, a sam ich nie możesz znaleźć w organicznych wynikach wyszukiwania, po słowach kluczowych związanych z ich profilem działalności. 

Nawiązując do porównania pozycjonowania stron z treningiem na siłowni. Jeśli chcesz schudnąć to raczej nie skorzystasz z rad otyłego trenera. Dlatego też nie powinieneś korzystać z agencji SEO, która sama nie jest widoczna w wyszukiwarce Google. Postaw na współpracę z praktykami, którzy mogą pochwalić się namacalnymi wynikami. 

Ponadto zwróć uwagę na: 

  • Typ rozliczeń. Praktykowane są rozliczenia: abonamentowe, za pozycję oraz hybrydowe. Wybierz model, który będzie dla Ciebie najkorzystniejszy.
  • Okres wypowiedzenia. Im dłuższy tym gorzej dla Ciebie. Jeśli agencja jest pewna swoich kompetencji to nie będzie zabezpieczać się 6 miesięcznym okresem wypowiedzenia.
  • Cenę. Niska kwota powinna Cię odstraszyć! Pozycjonowanie to inwestycja, która wymaga specjalistycznych narzędzi i umiejętności. Na rynku coraz częściej można spotkać nieprofesjonalne podmioty, które koncentrują się na pozyskaniu jak największej ilości klientów za symboliczne kilkaset złotych. Niestety, ilość nie idzie w parze z jakością.  
  • Doświadczenie w obsłudze klientów podobnych do Twojej firmy. Każda agencja powinna mieć swojego profilowego klienta, którym może być globalna korporacja, ogólnopolska firma lub lokalna działalność. Wybierz agencję, która sprosta Twoim oczekiwaniom i zaangażuje się na 100% w realizację Twojego projektu. 
  • Znajomość branży. Zapewne lepiej współpracować z ekspertami, którzy rozumieją daną branżę, co przełoży się na zaangażowanie i dobrze zaplanowaną strategię content marketingu. 

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Koszt pozycjonowania stron internetowych i e-sklepów uzależniony jest m.in. od:

  • zakresu działań
  • trudności słów kluczowych
  • konkurencyjności branży
  • historii domeny
  • jakości strony internetowej

Cena pozycjonowania lokalnego rozpoczyna się zazwyczaj od 700 zł netto miesięcznie, zaś pozycjonowanie ogólnopolskie to koszt minimum 1500 zł netto miesięcznie.

 

Jeśli uważasz, że niniejszy artykuł jest wartościowy to udostępnij go proszę (na dole znajdują się przyciski udostępnienia w mediach społecznościowych 👇). Dzięki Twojej pomocy dotrze on do większej liczby osób.

Autor: Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Artykuły o własnym biznesie, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Jeśli wpadłeś na pomysł na biznes i nie wiesz, kto mógłby z niego skorzystać, to nie jest to dobry znak. Im dłużej zastanawiasz się nad potencjalnym klientem, tym większe ryzyko, że będziesz dorabiać filozofię do swojego produktu. Później ten kłopot spadnie na dział marketingu oraz handlowców, którzy będą próbowali sprzedać nietrafiony produkt i znaleźć odpowiedź na pytanie, kto i dlaczego ma go kupić.

  • Sklep internetowy to platforma online, która umożliwia prezentowanie i sprzedawanie towaru przez 24 godziny na dobę. Zanim jednak dojdzie do pierwszych transakcji to najpierw trzeba e-sklep rozwinąć i wypromować, a to wymaga pieniędzy, czasu oraz odpowiednich narzędzi i umiejętności. W niniejszym artykule przedstawiam poszczególne obszary zarządzania sklepem internetowym oraz listę usługodawców i dostawców narzędzi wspierających prowadzenie biznesu online.  Jeśli dopiero planujesz rozpocząć przygodę z e-handlem to szczegółowe informacje znajdziesz w poradniku e-commerce jak założyć sklep internetowy. Ponadto zachęcam Cię do zapisania się do newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o nowych narzędziach e-commercew tym kody rabatowe i zniżki.

  • Cześć! Nazywam się Maciej Makowski i stworzyłem portal WlasnyBiznes.pl z myślą o osobach, które planują rozpocząć działalność gospodarczą. Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą to mam nadzieję, że znajdziesz tutaj wiele cennych wskazówek, które ułatwią Ci start. Ponad 10 lat temu rozpocząłem przygodę z biznesem i wiem, że początki nie należą do najłatwiejszych zadań 😉 Uwielbiam biznes, ponieważ skrywa inspirujące historie. Za każdą firmą stoi człowiek oraz jego porażki i sukcesy. Pamiętaj, że nie ma jednej drogi do własnego biznesu, która zagwarantuje Ci sukces. Sposobów jest wiele i o nich będę między innymi pisać.

  • Co to jest StartUp?

    Własny biznes

    W ostatnich latach panuje gorączka złota polegająca na próbach stworzenia jednorożca, czyli biznesu wartego ponad miliard dolarów. Termin StartUp odmieniany jest przez wszystkie przypadki na każdym kontynencie.

  • Bill Gates wypowiedział brzemienne słowa, że biznes każdej firmy zaczyna się i kończy na dogłębnej analizie liczb. Niezależnie od tego, czym dana firma się zajmuje, jeżeli nie potrafi wyciągnąć wniosków z faktów dotyczących własnej działalności i podejmuje decyzje oparte na powierzchownych informacjach lub intuicji, w ostatecznym rozrachunku zapłaci za to wysoką cenę.

  • Na temat właścicieli firm krąży wiele stereotypów i mitów. Nie zawsze są dobrze postrzegani przez społeczeństwo. A to z prostego względu, że większość społeczeństwa pracuje na etacie i nie zna realiów biznesu. Przyjmując, że w Polsce jest mniej więcej 2 miliony przedsiębiorców (pomijając podmioty z zawieszoną działalnością gospodarczą), to statystycznie w klasie jest garstka uczniów, którzy mają rodziców - przedsiębiorców.

.