Chcesz bezpłatnie pozyskiwać klientów w Internecie? Słyszałeś o pozycjonowaniu stron, wynikach organicznych, ale nie wiesz od czego zacząć? Być możesz szukasz specjalisty od SEO i zastanawiasz się, czym się kierować przy wyborze agencji marketingowej?
Zacznij od zdobycia podstawowych informacji i dowiedz się, czym tak naprawdę jest pozycjonowanie stron WWW i na czym polega proces SEO, co ułatwi Ci wybór odpowiedniego specjalisty!
Czynności, które powinieneś wykonać przed zleceniem pozycjonowania strony w Google
- Dowiedz się, co to jest pozycjonowanie strony oraz proces SEO
- Sprawdź na czym polega naturalne i bezpieczne pozycjonowanie stron (SEO)
- Poznaj kilka wskazówek, na co zwrócić uwagę podczas wyboru agencji marketingowej SEO
- Zapoznaj się z cennikiem oraz ofertą pozycjonowania stron internetowych
Co to jest pozycjonowanie strony i na czym polega proces SEO?
Pozycjonowanie strony to szereg działań, których celem jest wyświetlanie witryny internetowej na jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania w Google.
Przed bezpłatnymi wynikami organicznymi (SEO) na czterech pierwszych pozycjach mogą wyświetlać się płatne reklamy (Google Ads).
SEO (Search Engine Optimization) to długotrwały i ciągły proces, który składa się z 3 filarów.
- Optymalizacja witryny i treści
- Content marketing. Wartościowe treści są warunkiem koniecznym, aby wyświetlać się na pierwszej stronie organicznych wyników wyszukiwania
- Link building (naturalne linkowanie z i do witryny)
Naturalne i bezpieczne pozycjonowanie stron (SEO)
Nie musisz znać się na technicznych aspektach pozycjonowania stron. Ważne, abyś wiedział co jest kluczowe w procesie SEO oraz jak sprawdzić ewentualne błędy i efekty.
Użyję porównania do treningu na siłowni, aby wytłumaczyć, na czym tak naprawdę polega proces SEO, który wymaga znajomości wielu zagadnień i narzędzi oraz posiadania specjalistycznych umiejętności.
Co ma wspólnego pozycjonowanie z treningiem na siłowni?
Otóż pozycjonowanie stron jest jak trening na siłowni. Jeśli trenujesz naturalnie bez "wspomagaczy" to musisz poczekać na efekty, przynajmniej kilka miesięcy a czasem nawet rok i więcej. Ważna jest przy tym wiedza, aby poprawnie wykonywać ćwiczenia oraz stosować odpowiednią dietę.
Możesz ćwiczyć sam na zasadzie prób i błędów lub skorzystać z pomocy doświadczonego trenera, który przeanalizuje Twoje możliwości, oczekiwania i dopasuje odpowiedni trening, dzięki któremu szybciej uzyskasz zakładane efekty.
Istnieje jeszcze opcja "na skróty". Jeśli zależy Ci na bardzo szybkich wynikach to możesz sięgnąć po niedozwolone środki, ale musisz liczyć się z negatywnymi konsekwencjami, których możesz doświadczyć.
Bez względu na to, czy trenujesz naturalnie czy wspomagasz się niedozwolonymi środkami - jeśli przestaniesz ćwiczyć to efekty znikną i wrócisz do stanu początkowego.
Podobnie jest z pozycjonowaniem. Specjalista SEO jest jak trener, który musi najpierw poznać Twoją "sytuację", następnie ustalić odpowiednią strategię i zacząć działać.
To jest podstawa skutecznego pozycjonowania stron! Agencja SEO musi:
- poznać Twoją firmę, ofertę i cele,
- zrozumieć branżę, działania konkurencji oraz oczekiwania klientów i ich intencje,
- następnie zaplanować długoterminową strategię, której nie można zaprzestać!
To bardzo ważne, aby wdrożyć i realizować długoterminową strategię z uwzględnieniem ciągłej zmiany, ponieważ pozycjonowanie stron internetowych to proces, który wymaga czasu, cierpliwości i nieustannej optymalizacji!
Jeśli ktoś obiecuje Ci szybkie wzrosty w organicznych wynikach wyszukiwania to znaczy, że kłamie lub stosuje niedozwolone praktyki, tzw. black seo, za co może spotkać Cię kara w postaci usunięcia z wyników wyszukiwania w Google lub spowodować nałożenie (ręcznie lub przez algorytm) kary za spamowanie.
Na co zwrócić uwagę podczas wyboru agencji marketingowej SEO?
Działania SEO to sztuka zrozumienia intencji klientów, stworzenia treści, które stanowią rozwiązanie ich problemu oraz optymalizacji witryny i treści. Pozycjonowanie ma na celu zwiększyć widoczność Twojej witryny w wyszukiwarce Google.
Dlatego odrzuć z automatu agencje marketingowe, które spamują Cię mailami i obiecują cudowne efekty, a sam ich nie możesz znaleźć w organicznych wynikach wyszukiwania, po słowach kluczowych związanych z ich profilem działalności.
Nawiązując do porównania pozycjonowania stron z treningiem na siłowni. Jeśli chcesz schudnąć to raczej nie skorzystasz z rad otyłego trenera. Dlatego też nie powinieneś korzystać z agencji SEO, która sama nie jest widoczna w wyszukiwarce Google. Postaw na współpracę z praktykami, którzy mogą pochwalić się namacalnymi wynikami.
Ponadto zwróć uwagę na:
- Typ rozliczeń. Praktykowane są rozliczenia: abonamentowe, za pozycję oraz hybrydowe. Wybierz model, który będzie dla Ciebie najkorzystniejszy.
- Okres wypowiedzenia. Im dłuższy tym gorzej dla Ciebie. Jeśli agencja jest pewna swoich kompetencji to nie będzie zabezpieczać się 6 miesięcznym okresem wypowiedzenia.
- Cenę. Niska kwota powinna Cię odstraszyć! Pozycjonowanie to inwestycja, która wymaga specjalistycznych narzędzi i umiejętności. Na rynku coraz częściej można spotkać nieprofesjonalne podmioty, które koncentrują się na pozyskaniu jak największej ilości klientów za symboliczne kilkaset złotych. Niestety, ilość nie idzie w parze z jakością.
- Doświadczenie w obsłudze klientów podobnych do Twojej firmy. Każda agencja powinna mieć swojego profilowego klienta, którym może być globalna korporacja, ogólnopolska firma lub lokalna działalność. Wybierz agencję, która sprosta Twoim oczekiwaniom i zaangażuje się na 100% w realizację Twojego projektu.
- Znajomość branży. Zapewne lepiej współpracować z ekspertami, którzy rozumieją daną branżę, co przełoży się na zaangażowanie i dobrze zaplanowaną strategię content marketingu.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron?
Koszt pozycjonowania stron internetowych i e-sklepów uzależniony jest m.in. od:
- zakresu działań
- trudności słów kluczowych
- konkurencyjności branży
- historii domeny
- jakości strony internetowej
Cena pozycjonowania lokalnego w modelu abonamentowym rozpoczyna się zazwyczaj od 1000 zł netto miesięcznie, zaś pozycjonowanie ogólnopolskie to koszt minimum 2000-2500 zł netto miesięcznie.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Koniecznie zapoznaj się z artykułem 👉 Czy warto zlecić pozycjonowanie strony agencji SEO?
Jeśli uważasz, że niniejszy artykuł jest wartościowy to udostępnij go proszę (na dole znajdują się przyciski udostępnienia w mediach społecznościowych 👇). Dzięki Twojej pomocy dotrze on do większej liczby osób.
Autor: Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl