Park trampolin jako pomysł na biznes. Wywiad ze Zbigniewem Macion, Prezesem JumpWorld

Wywiadu udzielił Pan Zbigniew Macion, Prezes Zarządu spółki JumpWorld Sp. z o.o. Sp. k. - największej sieci Parków Trampolin w Polsce.

Proszę przybliżyć specyfikę działalności Parków Trampolin JumpWorld?

Sieć Parków Trampolin JumpWorld powstała jako odpowiedź na zapotrzebowanie polskiego rynku dla idei „fun fitness”, czyli osoby w każdym wieku jednocześnie bawią się i ćwiczą. JumpWorld oferuje doskonałą i zdrową zabawę dla klientów indywidualnych, jak i grup zorganizowanych. Dajemy dzieciom radość i możliwość wyczerpania nadmiaru energii podczas wyskakanych urodzin, wycieczek szkolnych i odwiedzin z rodzinami. Każdy park posiada wiele atrakcji, z których mogą korzystać osoby w każdym wieku.

Jakie są przyszłe trendy i wyzwania w Państwa branży?

Nasza branża prężnie się rozwija ze względu na zapotrzebowanie na parki rozrywki na rynku polskim. Aby sprostać oczekiwaniom klientów, na bieżąco otwieramy kolejne parki z wieloma atrakcjami. Każdy kolejno otwarty obiekt posiada nowe atrakcje, nie tylko z trampolinami, a parki budowane we wcześniejszych latach są modernizowane.

Jak duża jest konkurencja?

W naszej branży właściwie nie ma innych firm dających możliwość franczyzy. Na polskim rynku działamy od samego początku, kiedy powstawały pierwsze parki trampolin. Na ten moment jesteśmy największą siecią, a zarazem jedyną firmą działającą kompleksowo – budujemy, produkujemy, udostępniamy i prowadzimy swoje obiekty.

Jeżeli chodzi o same parki trampolin ciężko mówić o konkurencji, ponieważ każda firma idzie w inną stronę. Niektóre obiekty są typowo sportowe, freestyle’owe, my postawiliśmy nie na konkretną grupę odbiorców, a na wszystkich niezależnie od wieku i sprawności fizycznej. Idziemy w kierunku rekreacyjno-rozrywkowym, stworzyliśmy miejsce, do którego można przyjść całą rodziną i aktywnie spędzić czas. Obiekty naszej sieci jako jedyne na rynku organizują wydarzenia dla dzieci i eventy dla osób w każdym wieku, których nie można znaleźć nigdzie indziej.

Jakie usługi oferuje firma JumpWorld?

Nasza firma zajmuje się kilkoma działalnościami. Pierwszą z nich jest budowa parków trampolin oraz produkcja ich konstrukcji. Drugą jest prowadzenie własnych parków, a kolejną jest franczyza JumpWorld. Dzięki prowadzeniu własnych obiektów od kilku lat znamy biznes od podszewki, dzięki czemu zapewniamy franczyzobiorcom wypracowany model biznesu wraz ze sprawdzonymi metodami i pozytywnymi doświadczeniami. Pomagamy franczyzobiorcom na każdym etapie i wspieramy cały czas podczas prowadzenia obiektu.

Jeżeli chodzi o sam Park Trampolin, oferujemy rozrywkę dla każdego, dzieci mogą bawić się już od 3 roku życia. Oferujemy organizację: urodzin dla dzieci, eventów dla dorosłych, wycieczek szkolnych i wf. Prowadzimy wiele zajęć dla osób w każdym wieku takie jak np. Jump Fitness, Jump School, Jump Family, Akro Jump Dance oraz inne.

Kim jest Państwa klient?

Klientami naszych parków przede wszystkim są goście indywidualni, następnie grupy szkolne. Odwiedzają nas osoby we wszystkich grupach wiekowych, ale najczęściej są to rodzice z dziećmi.

Jakie korzyści oferujecie Państwo swoim gościom?

Goście odwiedzający nasze Parki Trampolin mogą wyładować swoją energię, jest to świetna opcja dla maluchów oraz dzieci w wieku szkolnym, ale nie tylko! Jest to dobra okazja do zgubienia zbędnych kilogramów. Skakanie na trampolinach to świetna zabawa dla każdego, a dodatkowo na tle konkurencji wyróżnia nas organizacja ciekawych wydarzeń dla dzieci i dorosłych np. eventy bajkowe, tory przeszkód, gry i konkursy dla dzieci oraz ciekawe promocje. Dzięki nowej ofercie rodzice mogą również zostawić swoje pociechy pod opieką naszych trenerów i załatwić swoje sprawy.

Proszę pokrótce opisać firmę JumpWorld oraz podzielić się najbliższymi planami rozwoju

Jesteśmy największą siecią Parków Trampolin w Polsce, obecnie posiadamy 10 obiektów. Budowa kilku kolejnych parków planowana jest na rok 2019 w takich miastach jak Warszawa, Biała Podlaska, Tychy, Rybnik czy Opole. Planujemy wyjść z naszą ofertą również na rynek czeski.

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Aby nawiązać współpracę franczyzową, wymagamy doświadczenia związanego z handlem, rozrywką i obsługą klienta; posiadania środków finansowych do inwestycji; chęci do dołączenia do dynamicznie rozwijającej się marki; przestrzegania standardów prowadzenia biznesu zgodnie z podręcznikiem operacyjnym oraz umową licencyjną.

Dlaczego warto otworzyć Park Trampolin pod marką JumpWorld?

Warto z nami współpracować ze względu na to, że marka JumpWorld jest ponad 4 lata na rynku. Prowadzimy franczyzobiorcę od samego początku: pomagamy dobrać odpowiednie miejsce na biznes; przygotowujemy projekt techniczno-ekonomiczny, wyposażamy park; szkolimy personel; przeprowadzamy efektywny marketing; pomagamy uzyskać różne formy finansowania. Po otwarciu obiektu ciągle wspieramy franczyzobiorcę w jego działaniach, przeprowadzamy cykliczne szkolenie dla pracowników, zapewniamy materiały reklamowe i wiele innych.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, Chief Operating Officer (COO) ogólnopolskiej sieci franczyzowej klubów treningowych 36 MINUT. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. 36 MINUT działa na pograniczu branży sportowej i medycznej. Butikowe kluby treningowe 36 MINUT oferują trening siłowo-wytrzymałościowy, wykorzystujący 12 maszyn firmy Milon. Cechą charakterystyczną jest personalna opieka fizjoterapeuty, który towarzyszy klubowiczowi przez całą podróż związaną z treningami, obejmująca stały monitoring postępów oraz holistyczne wsparcie w zakresie zdrowego stylu życia.

  • Wywiadu udzielił Pan Michał Mołdrzyk, Sales Manager Bike Café - największej w Polsce sieci rowerowych kawiarni obecnej na rynku od 9 lat. Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Działamy w branży mobilnej gastronomii opartej na kawiarniach rowerowych. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzeba dobrej kawy. Mobilność naszych punktów pozwala nam na docieranie do miejsc, które są nieosiągalne dla lokali stacjonarnych, zaś autonomiczność sprzętu (nie wymaga stałego dostępu do mediów) daje nam przewagę operacyjną – jesteśmy w stanie działać wszędzie, niezależnie od dostępnej infrastruktury. Branża ta zyskuje na popularności. Wpisując się w trend eco & healthy lifestyle cieszymy się dużym zainteresowaniem w miastach oraz podczas eventów. Udowodniliśmy też wysoką odporność na lockdown – działając w modelu coffee-to-go, zdecydowana większość naszych punktów nie odczuła negatywnych skutków pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Stanek, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Studio Synergy - sieci butikowych studiów EMS z najdłuższym doświadczeniem w Polsce. Panie Bartłomieju, proszę przybliżyć specyfikę treningu EMS w kontekście Państwa działalności. Trening EMS to innowacyjna metoda treningowa w branży fitness. Ta forma aktywności wywodzi się z fizjoterapii, a została spopularyzowana w Niemczech. Dzięki elektrostymulacji, podczas treningu pracuje 90% mięśni. Ta usługa ma bardziej kameralny charakter niż tradycyjny trening na siłowni. Podczas sesji EMS obecne są maksymalnie dwie osoby trenujące.