Park trampolin jako pomysł na biznes. Wywiad ze Zbigniewem Macion, Prezesem JumpWorld

Wywiadu udzielił Pan Zbigniew Macion, Prezes Zarządu spółki JumpWorld Sp. z o.o. Sp. k. - największej sieci Parków Trampolin w Polsce.

Proszę przybliżyć specyfikę działalności Parków Trampolin JumpWorld?

Sieć Parków Trampolin JumpWorld powstała jako odpowiedź na zapotrzebowanie polskiego rynku dla idei „fun fitness”, czyli osoby w każdym wieku jednocześnie bawią się i ćwiczą. JumpWorld oferuje doskonałą i zdrową zabawę dla klientów indywidualnych, jak i grup zorganizowanych. Dajemy dzieciom radość i możliwość wyczerpania nadmiaru energii podczas wyskakanych urodzin, wycieczek szkolnych i odwiedzin z rodzinami. Każdy park posiada wiele atrakcji, z których mogą korzystać osoby w każdym wieku.

Jakie są przyszłe trendy i wyzwania w Państwa branży?

Nasza branża prężnie się rozwija ze względu na zapotrzebowanie na parki rozrywki na rynku polskim. Aby sprostać oczekiwaniom klientów, na bieżąco otwieramy kolejne parki z wieloma atrakcjami. Każdy kolejno otwarty obiekt posiada nowe atrakcje, nie tylko z trampolinami, a parki budowane we wcześniejszych latach są modernizowane.

Jak duża jest konkurencja?

W naszej branży właściwie nie ma innych firm dających możliwość franczyzy. Na polskim rynku działamy od samego początku, kiedy powstawały pierwsze parki trampolin. Na ten moment jesteśmy największą siecią, a zarazem jedyną firmą działającą kompleksowo – budujemy, produkujemy, udostępniamy i prowadzimy swoje obiekty.

Jeżeli chodzi o same parki trampolin ciężko mówić o konkurencji, ponieważ każda firma idzie w inną stronę. Niektóre obiekty są typowo sportowe, freestyle’owe, my postawiliśmy nie na konkretną grupę odbiorców, a na wszystkich niezależnie od wieku i sprawności fizycznej. Idziemy w kierunku rekreacyjno-rozrywkowym, stworzyliśmy miejsce, do którego można przyjść całą rodziną i aktywnie spędzić czas. Obiekty naszej sieci jako jedyne na rynku organizują wydarzenia dla dzieci i eventy dla osób w każdym wieku, których nie można znaleźć nigdzie indziej.

Jakie usługi oferuje firma JumpWorld?

Nasza firma zajmuje się kilkoma działalnościami. Pierwszą z nich jest budowa parków trampolin oraz produkcja ich konstrukcji. Drugą jest prowadzenie własnych parków, a kolejną jest franczyza JumpWorld. Dzięki prowadzeniu własnych obiektów od kilku lat znamy biznes od podszewki, dzięki czemu zapewniamy franczyzobiorcom wypracowany model biznesu wraz ze sprawdzonymi metodami i pozytywnymi doświadczeniami. Pomagamy franczyzobiorcom na każdym etapie i wspieramy cały czas podczas prowadzenia obiektu.

Jeżeli chodzi o sam Park Trampolin, oferujemy rozrywkę dla każdego, dzieci mogą bawić się już od 3 roku życia. Oferujemy organizację: urodzin dla dzieci, eventów dla dorosłych, wycieczek szkolnych i wf. Prowadzimy wiele zajęć dla osób w każdym wieku takie jak np. Jump Fitness, Jump School, Jump Family, Akro Jump Dance oraz inne.

Kim jest Państwa klient?

Klientami naszych parków przede wszystkim są goście indywidualni, następnie grupy szkolne. Odwiedzają nas osoby we wszystkich grupach wiekowych, ale najczęściej są to rodzice z dziećmi.

Jakie korzyści oferujecie Państwo swoim gościom?

Goście odwiedzający nasze Parki Trampolin mogą wyładować swoją energię, jest to świetna opcja dla maluchów oraz dzieci w wieku szkolnym, ale nie tylko! Jest to dobra okazja do zgubienia zbędnych kilogramów. Skakanie na trampolinach to świetna zabawa dla każdego, a dodatkowo na tle konkurencji wyróżnia nas organizacja ciekawych wydarzeń dla dzieci i dorosłych np. eventy bajkowe, tory przeszkód, gry i konkursy dla dzieci oraz ciekawe promocje. Dzięki nowej ofercie rodzice mogą również zostawić swoje pociechy pod opieką naszych trenerów i załatwić swoje sprawy.

Proszę pokrótce opisać firmę JumpWorld oraz podzielić się najbliższymi planami rozwoju

Jesteśmy największą siecią Parków Trampolin w Polsce, obecnie posiadamy 10 obiektów. Budowa kilku kolejnych parków planowana jest na rok 2019 w takich miastach jak Warszawa, Biała Podlaska, Tychy, Rybnik czy Opole. Planujemy wyjść z naszą ofertą również na rynek czeski.

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Aby nawiązać współpracę franczyzową, wymagamy doświadczenia związanego z handlem, rozrywką i obsługą klienta; posiadania środków finansowych do inwestycji; chęci do dołączenia do dynamicznie rozwijającej się marki; przestrzegania standardów prowadzenia biznesu zgodnie z podręcznikiem operacyjnym oraz umową licencyjną.

Dlaczego warto otworzyć Park Trampolin pod marką JumpWorld?

Warto z nami współpracować ze względu na to, że marka JumpWorld jest ponad 4 lata na rynku. Prowadzimy franczyzobiorcę od samego początku: pomagamy dobrać odpowiednie miejsce na biznes; przygotowujemy projekt techniczno-ekonomiczny, wyposażamy park; szkolimy personel; przeprowadzamy efektywny marketing; pomagamy uzyskać różne formy finansowania. Po otwarciu obiektu ciągle wspieramy franczyzobiorcę w jego działaniach, przeprowadzamy cykliczne szkolenie dla pracowników, zapewniamy materiały reklamowe i wiele innych.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.