Wywiadu udzielił Pan Zbigniew Macion, Prezes Zarządu spółki JumpWorld Sp. z o.o. Sp. k. - największej sieci Parków Trampolin w Polsce.
Proszę przybliżyć specyfikę działalności Parków Trampolin JumpWorld?
Sieć Parków Trampolin JumpWorld powstała jako odpowiedź na zapotrzebowanie polskiego rynku dla idei „fun fitness”, czyli osoby w każdym wieku jednocześnie bawią się i ćwiczą. JumpWorld oferuje doskonałą i zdrową zabawę dla klientów indywidualnych, jak i grup zorganizowanych. Dajemy dzieciom radość i możliwość wyczerpania nadmiaru energii podczas wyskakanych urodzin, wycieczek szkolnych i odwiedzin z rodzinami. Każdy park posiada wiele atrakcji, z których mogą korzystać osoby w każdym wieku.
Jakie są przyszłe trendy i wyzwania w Państwa branży?
Nasza branża prężnie się rozwija ze względu na zapotrzebowanie na parki rozrywki na rynku polskim. Aby sprostać oczekiwaniom klientów, na bieżąco otwieramy kolejne parki z wieloma atrakcjami. Każdy kolejno otwarty obiekt posiada nowe atrakcje, nie tylko z trampolinami, a parki budowane we wcześniejszych latach są modernizowane.
Jak duża jest konkurencja?
W naszej branży właściwie nie ma innych firm dających możliwość franczyzy. Na polskim rynku działamy od samego początku, kiedy powstawały pierwsze parki trampolin. Na ten moment jesteśmy największą siecią, a zarazem jedyną firmą działającą kompleksowo – budujemy, produkujemy, udostępniamy i prowadzimy swoje obiekty.
Jeżeli chodzi o same parki trampolin ciężko mówić o konkurencji, ponieważ każda firma idzie w inną stronę. Niektóre obiekty są typowo sportowe, freestyle’owe, my postawiliśmy nie na konkretną grupę odbiorców, a na wszystkich niezależnie od wieku i sprawności fizycznej. Idziemy w kierunku rekreacyjno-rozrywkowym, stworzyliśmy miejsce, do którego można przyjść całą rodziną i aktywnie spędzić czas. Obiekty naszej sieci jako jedyne na rynku organizują wydarzenia dla dzieci i eventy dla osób w każdym wieku, których nie można znaleźć nigdzie indziej.
Jakie usługi oferuje firma JumpWorld?
Nasza firma zajmuje się kilkoma działalnościami. Pierwszą z nich jest budowa parków trampolin oraz produkcja ich konstrukcji. Drugą jest prowadzenie własnych parków, a kolejną jest franczyza JumpWorld. Dzięki prowadzeniu własnych obiektów od kilku lat znamy biznes od podszewki, dzięki czemu zapewniamy franczyzobiorcom wypracowany model biznesu wraz ze sprawdzonymi metodami i pozytywnymi doświadczeniami. Pomagamy franczyzobiorcom na każdym etapie i wspieramy cały czas podczas prowadzenia obiektu.
Jeżeli chodzi o sam Park Trampolin, oferujemy rozrywkę dla każdego, dzieci mogą bawić się już od 3 roku życia. Oferujemy organizację: urodzin dla dzieci, eventów dla dorosłych, wycieczek szkolnych i wf. Prowadzimy wiele zajęć dla osób w każdym wieku takie jak np. Jump Fitness, Jump School, Jump Family, Akro Jump Dance oraz inne.
Kim jest Państwa klient?
Klientami naszych parków przede wszystkim są goście indywidualni, następnie grupy szkolne. Odwiedzają nas osoby we wszystkich grupach wiekowych, ale najczęściej są to rodzice z dziećmi.
Jakie korzyści oferujecie Państwo swoim gościom?
Goście odwiedzający nasze Parki Trampolin mogą wyładować swoją energię, jest to świetna opcja dla maluchów oraz dzieci w wieku szkolnym, ale nie tylko! Jest to dobra okazja do zgubienia zbędnych kilogramów. Skakanie na trampolinach to świetna zabawa dla każdego, a dodatkowo na tle konkurencji wyróżnia nas organizacja ciekawych wydarzeń dla dzieci i dorosłych np. eventy bajkowe, tory przeszkód, gry i konkursy dla dzieci oraz ciekawe promocje. Dzięki nowej ofercie rodzice mogą również zostawić swoje pociechy pod opieką naszych trenerów i załatwić swoje sprawy.
Proszę pokrótce opisać firmę JumpWorld oraz podzielić się najbliższymi planami rozwoju
Jesteśmy największą siecią Parków Trampolin w Polsce, obecnie posiadamy 10 obiektów. Budowa kilku kolejnych parków planowana jest na rok 2019 w takich miastach jak Warszawa, Biała Podlaska, Tychy, Rybnik czy Opole. Planujemy wyjść z naszą ofertą również na rynek czeski.
Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?
Aby nawiązać współpracę franczyzową, wymagamy doświadczenia związanego z handlem, rozrywką i obsługą klienta; posiadania środków finansowych do inwestycji; chęci do dołączenia do dynamicznie rozwijającej się marki; przestrzegania standardów prowadzenia biznesu zgodnie z podręcznikiem operacyjnym oraz umową licencyjną.
Dlaczego warto otworzyć Park Trampolin pod marką JumpWorld?
Warto z nami współpracować ze względu na to, że marka JumpWorld jest ponad 4 lata na rynku. Prowadzimy franczyzobiorcę od samego początku: pomagamy dobrać odpowiednie miejsce na biznes; przygotowujemy projekt techniczno-ekonomiczny, wyposażamy park; szkolimy personel; przeprowadzamy efektywny marketing; pomagamy uzyskać różne formy finansowania. Po otwarciu obiektu ciągle wspieramy franczyzobiorcę w jego działaniach, przeprowadzamy cykliczne szkolenie dla pracowników, zapewniamy materiały reklamowe i wiele innych.
Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl