Wakacje inwestycyjne Fit Cake

Wakacje inwestycyjne Fit Cake

Kiedy w wielu domach i firmach tematem numer jeden są wakacje kredytowe, Fit Cake wprowadza swoje rozwiązanie, mające pomóc przetrwać kryzys - wakacje inwestycyjne. Dla potencjalnych franczyzobiorców oznacza to, że będą mogli odroczyć część kosztów, niezbędnych do uruchomienia kawiarni. Poniosą je wtedy, kiedy poczują pewniejszy grunt pod nogami.

Na czym polegają wakacje inwestycyjne w Fit Cake?

- Czasami nazywamy je wręcz odwrotnie - zamrożeniem inwestycji, bo o to w zasadzie chodzi – wyjaśnia Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake. – Na wstępie ze strony franczyzobiorcy oczekujemy deklaracji, że jest poważnie zainteresowany współpracą z nami.  Podpisujemy umowę przedwstępną i porozumienie cenowe, dające gwarancje, że koszty pozostaną na tym samym poziomie przez okres 6 miesięcy.

W praktyce oznacza to, że inwestor decydując się na otwarcie lokalu w określonym mieście lub dzielnicy metropolii ma gwarancję, że przez kolejne pół roku może na ustalonych na starcie warunkach finansowych uruchomić lokal. Nie wzrosną ceny franczyzy, sprzętu, opłaty marketingowe itd. Termin ten może dwukrotnie przedłużać, też o 6 miesięcy. Datą graniczną jest grudzień 2024 roku. W tym czasie sieć zadba też, by w wybranej lokalizacji nikt inny nie uruchomił punktu.

- Rozumiemy, że w obecnej niepewnej sytuacji trudno jest od razu ruszyć pełną parą. Rośnie inflacja i ceny produktów oraz energii. Kredyty ze względu na coraz wyższe stopy procentowe też są ryzykowne. Do tego dochodzą różne sytuacje życiowe. My mówimy: poczekamy, przemyślcie sprawę na spokojnie i zróbcie wszystko najlepiej jak potraficie i w swoim tempie. My stoimy za wami i dajemy pewne oparcie – dodaje twórca franczyzy Fit Cake.

niecukiernia fit cake franczyza

Sieć na poczet „wakacji” pobiera symboliczną kwotę, ale jest ona potem odliczana od wartości kontraktu. Już teraz widać wzrost zainteresowania rezerwacjami w perspektywicznych lokalizacjach. O ile w pierwszej połowie roku było to średnio dwie na miesiąc, to tylko w sierpniu dokonano ich aż sześć.

- To duży skok, a dla nas informacja, że Fit Cake i cały segment zdrowej żywności, mimo tego, że wszyscy skrupulatniej liczą teraz pieniądze, jest ciągle przyszłościowy. Zmiana świadomości dotyczącej odżywania jest już ugruntowana. Duża grupa Polaków woli jeść mniej, ale lepiej, zdrowiej. Ten biznes sam się broni i tak być powinno – nie kryje zadowolenia Rafał Kościuk.

Często takiego biznesowego bookingu dokonują franczyzobiorcy, którzy już prowadzą Fit Cake. Tak jest na przykład w Zielonej Górze, gdzie docelowo inwestor chce otworzyć klika lokali. Na razie pracuje nad uruchomieniem drugiego. Podobnie franczyzobiorcy z Gdyni Pogórze zarezerwowali już miejscówkę w Redzie, gdzie niedługo powstanie ich druga nie-cukiernia.

Franczyzodawcy uważają, że wprowadzenie takiego rozwiązania da potencjalnym partnerom poczucie większego bezpieczeństwa, a jednocześnie pozwoli nadal stabilnie rozwijać sieć.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Co to jest terminal płatniczy i jak działa? Rodzaje terminali

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Według najnowszych danych zawartych w raportach branżowych, liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce rośnie z roku na rok. W 2022 roku odnotowano wzrost o 28% w porównaniu do poprzedniego roku, zaś ich liczba przekroczyła 641 mln (źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa).  To pokazuje, jak ważne stało się dla przedsiębiorców posiadanie terminali płatniczych. Zatem pozyskanie niezbędnej wiedzy na temat tego urządzenia, jego funkcji i metod łączenia jest koniecznością a nie przywilejem.  Czym jest terminal płatniczy oraz jak działa?  Najprościej rzecz ujmując, terminal płatniczy to urządzenie elektroniczne, które umożliwia przeprowadzanie transakcji bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych, debetowych czy kredytowych. Służy do autoryzacji, rejestracji i przesyłania danych transakcji do instytucji finansowych.

  • Co jest ważne we współpracy z operatorem terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Czy Twoi klienci również cenią sobie wygodę i wolą płacić kartą płatniczą zamiast gotówką? Ten trend jest nieodwracalny i koszty związane z obsługą terminali płatniczych wpisały się na stałe w księgi rachunkowe firm. Na rynku działa wielu operatorów, którzy oferują usługi płatności bezgotówkowych oraz terminale płatnicze. Każdy operator tzw. acquire posiada indywidualne oferty handlowe, których porównanie stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorcy. Opłaty za terminal płatniczy i stawki prowizyjne za transakcje kartą Pierwszy obszar to warunki handlowe. Prowizje za transakcje kartą mogą być stałe lub zmienne; co więcej mogą zawierać dodatkowe opłaty uzależnione od rodzaju kart płatniczych czy typu transakcji (krajowe, zagraniczne, biznes, Visa, MasterCard, Maestro). Warto pamiętać, że na koszt prowizji składa się marża operatora, opłaty interchange oraz opłaty systemowe, które są zróżnicowane.

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.

  • Własny terminal płatniczy bez abonamentu czy najem urządzenia od operatora?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Niejeden przedsiębiorca zastanawia się, czy kupić terminal płatniczy na własność, aby nie płacić miesięcznego abonamentu lub kompleksowo skorzystać z usług operatora płatności bezgotówkowych i postawić na dzierżawę. Firmy sprzedające urządzenia będą zachwalać opcję z własnym terminalem, zaś przedstawiciele operatora płatności bezgotówkowych będą wskazywać na najem.  Kogo zatem słuchać? Na szczęście nie musimy wsłuchiwać się w głosy perswazji i argumenty sprzedażowe, tylko można policzyć, które rozwiązanie będzie najlepsze. 

  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.

  • Terminal płatniczy i „ukryte” koszty, na które należy zwrócić uwagę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na rynku terminali płatniczych jest wielu operatorów, którzy oferują indywidualne warunki handlowe, zaś ich przedstawiciele handlowi mogą stosować różne sztuczki i techniki, aby zaprezentować swoją ofertę w jak najlepszym świetle, zaś niewygodne kwestie przemilczeć.   Zdaję sobie sprawę, że dla osoby spoza branży porównanie poszczególnych ofert to nie lada wyzwanie, ale pomogę Ci w tym i wskażę obszary, na które należy zwrócić uwagę, aby nie popełnić kosztownych błędów.  Uważaj przede wszystkim na... ⛔️ Czas na jaki jest podpisywana umowa. Stara zasada: nie wiesz co będzie za rok, zwłaszcza w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, więc nie podpisuj długoterminowych kontraktów, bo zapłacisz kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy ⛔️ jeśli będziesz potrzebował nagle zakończyć współpracę.