Sieć KOKU Sushi podsumowuje 2022 rok. Tempo wzrostu utrzymane

rozwój sieci franczyzowe koku sushi 2022

10 nowych restauracji – z takim wynikiem największa sieć sushi barów w Polsce zakończyła niełatwy dla branży 2022 rok. Franczyza zanotowała też 12% wzrost obrotów.

Wypracowaliśmy szereg rozwiązań, dzięki którym pomimo kryzysu, właściciele lokali generują zadowalające zyski, a goście nie muszą mierzyć się z radykalnymi podwyżkami cen ulubionych dań. Ciągle też zgłaszają się do nas kolejni przedsiębiorcy, którzy szukają sprawdzonego pomysłu na inwestycję – mówi Urszula Olechno, CEO KOKU Sushi.

Drugi lokal w Warszawie, czwarta restauracja w Białymstoku, Kraków, Chojna, Pruszków, Wysogotowo, Jelenia Góra, Suwałki, Żary i Lubań – to właśnie w tych miastach pojawiły się nowe punkty KOKU Sushi. Są to zarówno restauracje z miejscami dla gości, jak i lokale w formacie POINT – nastawionym na rynek delivery.

– Te otwarcia bardzo nas cieszą, tym bardziej że cała gastronomia ma za sobą naprawdę trudny rok. Inflacja odciska piętno na wszystkich obszarach działalności restauracji. Dlatego już latem rozpoczęliśmy procesy optymalizacji, które objęły food costy, menu, umowy z dostawcami oraz kwestie pracownicze. Dzięki nim nie podnieśliśmy tak znacząco cen dla klientów końcowych, a właściciele zyskali rozwiązania, które w pewien sposób niwelują wpływ niezależnych od nas czynników gospodarczo-ekonomicznych – przekonuje Urszula Olechno.

W ostatnich miesiącach sieć mocno rozwinęła się także dzięki multifranczyzie. – Kilku z naszych dotychczasowych partnerów postanowiło otworzyć kolejne lokale, co pokazuje, w ramach naszego modelu biznesowego, praktycznie każdy zaangażowany przedsiębiorca ma szansę na szybki wzrost - zwraca uwagę Urszula Olechno.

POSTAW NA SWÓJ BIZNES I OTWÓRZ RESTAURACJĘ KOKU SUSHI 

franczyza restauracja KOKU sushi

Sposób KOKU na kryzys? To przede wszystkim nowa, bardziej uniwersalna karta, wzbogacona o dania mięsne i nowe gatunki ryb. Dodatkowo korzystne umowy z kontrahentami, zintensyfikowane działania marketingowe i podnoszenie standardów obsługi.

– Zależało nam na tym, aby maksymalnie ustabilizować kwestię dostaw produktów i kupować je w obrębie sieci po jak najlepszych cenach. Postawiliśmy też na szkolenia pracownicze, odświeżoną komunikację w mediach społecznościowych oraz promocję aplikacji mobilnej. Widzimy, że wszystkie te rozwiązania przynoszą już rezultaty – mówi współwłaścicielka sieci.

KOKU nie marnuje i wspiera sportowców

Rok 2022 upłynął KOKU Sushi nie tylko pod znakiem wewnętrznych zmian, ale także – ekoinicjatyw. Sieć rozpoczęła akcję #KOKUniemarnuje, w ramach której goście mogli zamawiać specjalne boxy sushi skomponowane z propozycji serwowanych podczas lunch bufetu. Dzięki temu udało się uratować kilkaset kilogramów pełnowartościowego jedzenia.

Dodatkowo marka jeszcze mocniej zaangażowała się w działania sponsorskie. Obecnie wspiera żeńską drużynę siatkarek KS BAS Białystok oraz pięściarza Macieja Marchla. KOKU Sushi Suwałki natomiast dołączyło do grona partnerów Ślepsk Malow Suwałki.

Rok nagród

W 2022 roku KOKU Sushi odniosło też sukces w plebiscycie Restaurant Week. Marka wygrała w Białymstoku w kategoriach “Najlepszy debiut”, “Najlepsza restauracja” oraz “Najepszy deser”. Kolejny rok z rzędu może się również pochwalić tytułem Konsumenckiego Lidera Jakości.

Firma rozstrzygnęła także swój wewnętrzny konkurs “Nowe inspiracje” dla kucharzy i kelnerek sieci. Zwycięzcą okazał się Alan Murawski, franczyzobiorca i szef kuchni KOKU Sushi Gdańsk, który opracował recepturę na Uramaki z cytrusowo-pikantnym sandaczem i tykwą w tempurze.

Plany na 2023 

Franczyza KOKU Sushi stawia przed sobą ambitne cele na najbliższe miesiące – m.in. planuje otwarcie kolejnych restauracji.

– Prowadzimy kilka zaawansowanych rozmów z osobami zainteresowanymi współpracą, dlatego z optymizmem patrzymy na nadchodzący czas. Dodatkowo staramy się kompleksowo wspierać naszych dotychczasowych franczyzobiorców w radzeniu sobie z nową, trudniejszą rzeczywistością. Mamy nadzieję, że podobnie jak podczas pandemii, uda nam się rosnąć w tempie, które sobie założyliśmy – podsumowuje Urszula Olechno. 

Obecnie pod szyldem KOKU Sushi działa 47 punktów w Polsce.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 KOKU Sushi - oferta franczyzowa.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Nie przepłacaj za terminal płatniczy! Porównaj i wybierz najlepszą ofertę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Prowadzisz firmę i nieustannie próbujesz nadążyć z realizacją bieżących zadań oraz gasisz pożary… Znajoma rzeczywistość? To zatrzymaj się na chwilę i przeanalizuj koszty, które ponosisz, bo może się okazać, że dzięki obniżeniu opłat nie będziesz musiał brać kolejnego zlecenia, aby zarobić „na koszty”.   Powyższa sytuacja, tj. pośpiech, brak czasu, wszystko „na wczoraj”, przysłowiowa bieżączka… sprzyja wybieraniu niekorzystnych ofert. Nie zamierzam w tym wpisie skupiać się na organizacji czasu pracy, lecz moim celem jest zachęcenie przedsiębiorców do otwartości na zmianę i znalezienie w swoich grafikach miejsca na rozmowę z konkurencyjnymi dostawcami usług, z których korzystają, m.in. terminali płatniczych. 

  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.

  • Co to jest terminal płatniczy i jak działa? Rodzaje terminali

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Według najnowszych danych zawartych w raportach branżowych, liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce rośnie z roku na rok. W 2022 roku odnotowano wzrost o 28% w porównaniu do poprzedniego roku, zaś ich liczba przekroczyła 641 mln (źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa).  To pokazuje, jak ważne stało się dla przedsiębiorców posiadanie terminali płatniczych. Zatem pozyskanie niezbędnej wiedzy na temat tego urządzenia, jego funkcji i metod łączenia jest koniecznością a nie przywilejem.  Czym jest terminal płatniczy oraz jak działa?  Najprościej rzecz ujmując, terminal płatniczy to urządzenie elektroniczne, które umożliwia przeprowadzanie transakcji bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych, debetowych czy kredytowych. Służy do autoryzacji, rejestracji i przesyłania danych transakcji do instytucji finansowych.

  • Własny terminal płatniczy bez abonamentu czy najem urządzenia od operatora?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Niejeden przedsiębiorca zastanawia się, czy kupić terminal płatniczy na własność, aby nie płacić miesięcznego abonamentu lub kompleksowo skorzystać z usług operatora płatności bezgotówkowych i postawić na dzierżawę. Firmy sprzedające urządzenia będą zachwalać opcję z własnym terminalem, zaś przedstawiciele operatora płatności bezgotówkowych będą wskazywać na najem.  Kogo zatem słuchać? Na szczęście nie musimy wsłuchiwać się w głosy perswazji i argumenty sprzedażowe, tylko można policzyć, które rozwiązanie będzie najlepsze. 

  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.