Romet kupił sieć salonów PROROWERY.PL

Romet kupił sieć prorowery.pl

Romet, największy polski producent rowerów, podjął strategiczną decyzję o zakupie sieci stacjonarnych, wielkopowierzchniowych sklepów rowerowych z asortymentem sportowym PROROWERY.PL. Transakcja została już zrealizowana. Grupa Romet zakłada, że inwestycja ta, już w tym sezonie przyniesie przychód na poziomie ponad 100 mln zł. Natomiast całej Grupie Romet da to możliwość osiągnięcia łącznego wyniku na poziomie ponad 600 milionów zł.

Sieć PROROWERY.PL to aż 45 placówek o łącznej powierzchni ponad 30 tys. mkw., zlokalizowanych w miejscowościach na terenie całego kraju, w których Romet nie posiadał do tej pory swoich sklepów. Do końca roku firma planuje otworzyć kolejnych 30-35 sklepów.

Zobacz otwarcie showroomu w Krakowie

 

Romet jest polską, rodzinną firmą i marką, której historia sięga 1948 roku. Na rowerach tej marki wychowały się całe pokolenia Polaków, a kultowe modele zapisały się w świadomości pasjonatów i zawodników kolarstwa jako ikony sportowych wydarzeń i wyścigów. Obecnie nowoczesne fabryki Romet mają łączną powierzchnię ponad 65 tys. metrów kwadratowych i jest w nich produkowanych rocznie ok. 400 tys. rowerów, co stanowi 1/3 całej produkcji w Polsce. Znaczna ich część, bo około 50% jest eksportowana na rynki Europy Zachodniej i środkowej m.in. do krajów nadbałtyckich. Aktualnie rowery z fabryk Romet sprzedawane są na 50 rynkach na świecie. 

Nowa inwestycja jest odpowiedzią na aktualne potrzeby klientów, którzy oczekują kompleksowej, profesjonalnej obsługi w sklepach specjalistycznych, jest również świadomym krokiem rozwoju Grupy Romet w kierunku sprzedaży bezpośredniej zgodnie z najnowszymi, światowymi trendami.

- Trendy sprzedaży w branży sportowej istotnie zmieniły się na przestrzeni ostatnich kilku lat, szczególnie w obszarze łączenia zakupów przez Internet z bezpośrednim kontaktem z klientem i umożliwieniem mu fizycznego doświadczenia z produktem. Dlatego podjęliśmy kroki, aby skalować nasz biznes w zgodzie z tymi trendami i dynamicznie rozwijamy naszą sieć sklepów. Nowa inwestycja  uzupełnienia  dotychczasową sieć dystrybucji rowerów marki Romet, która aktualnie liczy ponad 600 salonów partnerskich, o własne sklepy - mówi Grzegorz Grzyb, wiceprezes zarządu Grupy Romet.

- To co odróżnia nas od konkurencji i większości funkcjonujących obecnie sklepów rowerowych to możliwość przetestowania roweru przed zakupem. Wielu klientów  tego oczekuje, a taką  możliwość daje niewiele sklepów w naszej branży. Równie istotne jest to, że  klient ma do dyspozycji szeroki asortyment  wyspecjalizowanych w swoich segmentach kilku wiodących na rynku  marek rowerowych - dodaje Grzegorz Grzyb, wiceprezes zarządu Grupy Romet.

OTWÓRZ WŁASNY SPECJALISTYCZNY SKLEP SPORTOWY PROROWERY.PL

franczyza PROROWERY.PL

PROROWERY.PL to  multibrandowa sieć stacjonarnych sklepów rowerowych w Polsce, oferująca sprzęt sportowy, ze szczególnym uwzględnieniem rowerów, a także usługi serwisowe na najwyższym poziomie. Prosportowy charakter to element DNA sieci PROROWERY.PL a jej silnym ambasadorem jest sportowy Team pn. PROROWERY RACING TEAM, który właśnie rozpoczął kolarski sezon i ma już na swoim koncie pierwsze znaczące sukcesy w organizowanych w Polsce wyścigach szosowych.

– Łączmy biznes z pasją, nasza oferta rowerów jest intensywnie testowana przez naszych zawodników na sportowym poligonie organizowanych w Polsce wyścigów w kategoriach : MTB, Szosa czy gravel, Dzięki posiadaniu sieci sklepów w całej Polsce chcemy wpłynąć na otoczenie, zachęcać również lokalnie mieszkańców, w miastach, w których funkcjonują nasze sklepy do aktywnego wypoczynku, ale również i do sportu – zaznacza Grzegorz Grzyb, Wiceprezes Romet.

W placówkach pod tym szyldem pracują wyłącznie eksperci w zakresie szeroko pojętego sprzętu rowerowego, którzy znają trendy w branży i potrafią tę wiedzę przekazać. Dlatego klienci PROROWERY.PL mogą liczyć na indywidualne podejście i fachową rozmowę z profesjonalnymi doradcami. Obecnie sieć posiada 45 placówek o łącznej powierzchni ponad 30 tys. mkw. zlokalizowanych w miejscowościach na terenie całego kraju, w których Romet nie posiadał do tej pory swoich sklepów. Do końca roku firma planuje otworzyć kolejnych 30-35 sklepów. Dodatkowo w wybranych, dużych miastach będą również otwierane Show Roomy, stanowiące wzór podejścia Omnichannel, łączącego salon stacjonarny ze  sprzedażą online. 

Wszystkie sklepy posiadają w swojej ofercie rowery kilku uznanych, światowych marek rowerowych. Nie zabraknie tam też pełnego przekroju rowerów elektrycznych: E-MTB, E-Trekking, E-cross, E-City, czy tak bardzo popularnych obecnie graveli. W sklepach sieci klienci znajdą również odzież outdoorową, sprzęt fitness i hulajnogi elektryczne wiodących na rynku marek. Ważnym produktem w sieci stają się  akcesoria rowerowe – najbliższy sezon już pokazuje, że ta kategoria będzie dominującą obok sprzedaży sprzętu sportowego.

Marka Romet zaprojektowała akcesoria osobno dla każdej kategorii rowerów: MTB, City, Gravel czy Trekking. Dodatkowo w nowej odsłonie platformy zakupowej online PROROWERY.PL, akcesoria te będą odpowiednio klasyfikowane pod kątem ceny i zastosowania, a także przypisane do konkretnej grupy modeli, co znacznie ułatwi proces zakupowy.

romet prorowery sklep rowerowy 2

Koncepcja naszego modelu sprzedażowego w sieci sklepów PROROWERY.PL, bazuje na kilku kluczowych filarach ścieżki zakupowej klienta. Klient może zamówić rower w sklepie internetowym, a jego odbiór zadeklarować w sklepie stacjonarnym na terenie całej Polski. Następnie, dzięki niespotykanym w branży rowerowej powierzchniom naszych sklepów przekraczających często nawet 1000 m2, klient przed ostateczną decyzją może przetestować rower osobiście. Jeżeli nie zdecyduje się na zakup zamówionego modelu, może go nie odebrać ze sklepu, zmienić swoją decyzję zakupową, doradzić się eksperta i wyjechać z salonu wymarzonym, idealnie dobranym do swoich potrzeb rowerem. 

- Specyfika produktu jakim jest rower powoduje, że klient w procesie zakupu chce rower zobaczyć, „przymierzyć” się do  niego i najlepiej przetestować przed podjęciem decyzji. Jednocześnie widzimy wyraźny, wręcz skokowy wzrost internetowej sprzedaży. Dlatego równolegle do rozwoju kanałów e-commerce budujemy największą w Polsce, w pełni profesjonalną sieć wyspecjalizowanych, stacjonarnych salonów rowerowych. Jesteśmy przekonani, że taki produkt jak rower, powinien być sprzedawany równolegle w sklepie stacjonarnym oraz w kanałach e-commerce. Te dwa obszary, na których obecnie najbardziej się skupiamy i intensywnie je rozwijamy, powinny ze sobą współgrać oraz płynnie się uzupełniać. Jesteśmy pewni, że taka synergia zwiększająca komfort i poczucie bezpieczeństwa wśród klientów, pozwoli nam na dotarcie do szerszego grona odbiorców – komentuje Grzegorz Grzyb.

Wysokie standardy, których oczekują obecnie klienci, jak również bieżące warunki rynkowe i ekonomiczne sprawiają, że prowadzenie sklepu rowerowego stanowi duże wyzwanie. Konsumenci oczekują szerokiego wyboru, co wiąże się wprost z posiadaniem pełnej oferty produktowej. A ta wymaga zaplecza finansowego, ponieważ średnia wartość dobrze zaopatrzonego sklepu to ponad 1 500 000 złotych. Niewiele sklepów może sobie na to pozwolić, z uwagi na konieczność przedpłaty lub krótkich terminów płatności za towar. Tym bardziej teraz kiedy dochodzi wręcz galopująca dwucyfrowa inflacja, która ma bezpośredni wpływ na wzrost cen produktów. Skala placówek i asortyment PROROWERY.PL sprawia, że Romet może zapewnić swoim klientom miejsce, w którym mogą kupić wszystko do roweru, przez strój, akcesoria sportowe, aż po  bagażnik samochodowy. 

romet prorowery sklep rowerowy 3

- Jako największy producent rowerów i lider rynku w Polsce uważnie obserwujemy światowe trendy i wdrażamy na ich podstawie działania, które przyniosą dodatkowe korzyści dla naszych klientów. Świadoma, perspektywiczna decyzja aby rozwijać dotychczasowy biznes w takim kierunku utwierdziła nas tylko w przekonaniu, że jest to proces konieczny dla dalszego rozwoju całej Grupy. Priorytetem dla nas są klienci, którzy oczekują nie tylko wysokiej jakości sprzętu ale również gwarancji najlepszej obsługi. Rozszerzając sieć sklepów o kolejne lokalizacje, możemy im to zagwarantować. W Polsce naszym kolejnym krokiem jest otwieranie Showroomów w prestiżowych lokalizacjach dużych miast, co jeszcze lepiej pozwoli nam na dotarcie do klientów z produktami premium – dodaje Grzegorz Grzyb.

- W kolejnych latach planujemy również dalszą ekspansję na rynki zagraniczne, a pierwszy krok w tym kierunku już zrobiliśmy, otwierając ze strategicznym partnerem własne przedstawicielstwo na Litwę, Łotwę i Estonię, gdzie zakontraktowane zamówienia rowerów Romet w tym regionie wzrosły rok do roku o 100 %. Planujemy konsekwentnie budować tam silną pozycję marki Romet, wdrażając również model współpracy handlowej Omnichanel, który z powodzeniem wprowadzamy w tym momencie w nowej sieci w Polsce. Sklepy PROROWERY.PL są uzupełnieniem  dotychczasowej partnerskiej sieci dystrybucji rowerów marki Romet o sklepy rowerowe w nowej, oczekiwanej przez klientów formule – podsumowuje Grzegorz Grzyb.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 PROROWERY.PL - oferta franczyzowa

O Grupie ROMET

ROMET jest największym producentem rowerów w Polsce. Należy też do grona najważniejszych producentów rowerów w Europie. To firma rodzinna ze 100% polskim kapitałem, lider w branży jednośladów z ponad 30-letnim doświadczeniem w produkcji rowerów. Nowoczesna fabryka rowerów Romet pozwala produkować sprzęt najwyższej jakości. Romet to aktualnie największy producent rowerów w Polsce. W swoich fabrykach produkuje rocznie ok. 400 tys. rowerów, co stanowi 1/3 całej produkcji w Polsce.

W swojej ofercie posiada rowery z segmentu: rowerów górskich, szosowych, trekkingowych, crossowych, miejskich oraz elektrycznych. Fabryki Romet zlokalizowane są w siedzibie głównej w Podgrodziu koło Dębicy oraz w Jastrowie na północy Polski, wraz z centrum logistycznym w Kowalewie. Ich łączna powierzchnia to 65 tys. m kw. Znaczną część całej produkcji stanowi eksport rowerów na rynki Europy Zachodniej, między innymi do takich krajów jak: Niemcy, Wielka Brytania, Austria, Belgia, Szwecja, Hiszpania czy Czechy. Aktualnie rowery z fabryki Romet sprzedawane są na 50 rynkach na świecie. 

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Co to jest terminal płatniczy i jak działa? Rodzaje terminali

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Według najnowszych danych zawartych w raportach branżowych, liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce rośnie z roku na rok. W 2022 roku odnotowano wzrost o 28% w porównaniu do poprzedniego roku, zaś ich liczba przekroczyła 641 mln (źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa).  To pokazuje, jak ważne stało się dla przedsiębiorców posiadanie terminali płatniczych. Zatem pozyskanie niezbędnej wiedzy na temat tego urządzenia, jego funkcji i metod łączenia jest koniecznością a nie przywilejem.  Czym jest terminal płatniczy oraz jak działa?  Najprościej rzecz ujmując, terminal płatniczy to urządzenie elektroniczne, które umożliwia przeprowadzanie transakcji bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych, debetowych czy kredytowych. Służy do autoryzacji, rejestracji i przesyłania danych transakcji do instytucji finansowych.

  • Co jest ważne we współpracy z operatorem terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Czy Twoi klienci również cenią sobie wygodę i wolą płacić kartą płatniczą zamiast gotówką? Ten trend jest nieodwracalny i koszty związane z obsługą terminali płatniczych wpisały się na stałe w księgi rachunkowe firm. Na rynku działa wielu operatorów, którzy oferują usługi płatności bezgotówkowych oraz terminale płatnicze. Każdy operator tzw. acquire posiada indywidualne oferty handlowe, których porównanie stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorcy. Opłaty za terminal płatniczy i stawki prowizyjne za transakcje kartą Pierwszy obszar to warunki handlowe. Prowizje za transakcje kartą mogą być stałe lub zmienne; co więcej mogą zawierać dodatkowe opłaty uzależnione od rodzaju kart płatniczych czy typu transakcji (krajowe, zagraniczne, biznes, Visa, MasterCard, Maestro). Warto pamiętać, że na koszt prowizji składa się marża operatora, opłaty interchange oraz opłaty systemowe, które są zróżnicowane.

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.

  • Własny terminal płatniczy bez abonamentu czy najem urządzenia od operatora?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Niejeden przedsiębiorca zastanawia się, czy kupić terminal płatniczy na własność, aby nie płacić miesięcznego abonamentu lub kompleksowo skorzystać z usług operatora płatności bezgotówkowych i postawić na dzierżawę. Firmy sprzedające urządzenia będą zachwalać opcję z własnym terminalem, zaś przedstawiciele operatora płatności bezgotówkowych będą wskazywać na najem.  Kogo zatem słuchać? Na szczęście nie musimy wsłuchiwać się w głosy perswazji i argumenty sprzedażowe, tylko można policzyć, które rozwiązanie będzie najlepsze. 

  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.

  • Terminal płatniczy i „ukryte” koszty, na które należy zwrócić uwagę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na rynku terminali płatniczych jest wielu operatorów, którzy oferują indywidualne warunki handlowe, zaś ich przedstawiciele handlowi mogą stosować różne sztuczki i techniki, aby zaprezentować swoją ofertę w jak najlepszym świetle, zaś niewygodne kwestie przemilczeć.   Zdaję sobie sprawę, że dla osoby spoza branży porównanie poszczególnych ofert to nie lada wyzwanie, ale pomogę Ci w tym i wskażę obszary, na które należy zwrócić uwagę, aby nie popełnić kosztownych błędów.  Uważaj przede wszystkim na... ⛔️ Czas na jaki jest podpisywana umowa. Stara zasada: nie wiesz co będzie za rok, zwłaszcza w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, więc nie podpisuj długoterminowych kontraktów, bo zapłacisz kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy ⛔️ jeśli będziesz potrzebował nagle zakończyć współpracę.