Plany rozwojowe sieci franczyzowej MBE na rok 2022

franczyza MBE Boxes etc Daniel Sułek

O planach rozwoju sieci franczyzowej MBE na rok 2022 opowiada Pan Daniel Sułek, Country Manager Mail Boxes Etc.

Mail Boxes Etc. to jedna z największych sieci franczyzowych na świecie, oferująca kompleksowe usługi wysyłkowe, logistyczne i poligraficzne, a także innego typu wsparcie dla firm i klientów indywidualnych. Firma powstała w 1980 roku w San Diego w Kalifornii. Od tego czasu stała się globalną marką, która liczy ponad 2 900 oddziałów w 55 krajach.

Centra MBE specjalizują się w rozwiązaniach szytych na miarę potrzeb klientów - od pojedynczych przesyłek, projektów graficznych czy wydruków, przez obsługę korespondencji oraz wirtualnego biura, aż po pełną obsługę sklepu internetowego. Dla swoich klientów stają się często zewnętrznym działem logistyki, administracji i promocji.

Podczas gdy sytuacja pandemiczna wciąż jest odczuwalna, niestety wpływając na życie wielu osób, rok 2021 pod względem biznesowym był kolejnym bardzo udanym rokiem, na różnych poziomach, dla wszystkich naszych spółek. Powitaliśmy w Grupie MBE nowych partnerów i współpracowników: PACK & SEND - z Australii, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii - Multicopy z Holandii, MBE UK & Ireland jako kraj bezpośrednio zarządzany i - wreszcie - niedawno ogłoszony PrestaShop.

Rozwój sieci w 2021 roku przebiegał jednak nieco wolniej niż oczekiwaliśmy. Nadal widoczne jest bardzo ostrożnościowe podejście potencjalnych partnerów franczyzowych do otwierania biznesów, spowodowane z jednej strony epidemią, z drugiej obawami co do wpływu „Polskiego Ładu” na bezpieczeństwo prowadzenia własnej działalności. Mimo to, w 2021 roku, jak do tej pory, otworzyliśmy 6 nowych punktów franczyzowych, a kolejne 3 placówki są na etapie przygotowania do otwarcia.

otwórz franczyzę Mail Boxes Etc. i oferuj profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych

franczyza mbe boxes etc

 

Budżety na rok 2022 i plany działania są już ostateczne. Naszym głównym celem jest maksymalizacja możliwości płynących z e-commerce i świata cyfrowego - w zakresie wysyłki, druku i rozwiązań marketingowych, przy jednoczesnym kontynuowaniu inwestycji w naszą technologię, aby zapewnić najwyższej jakości obsługę klienta, wykorzystując możliwości handlowych wynikających z nabycia przez MBE platformy PrestaShop. Silnie inwestujemy także w rozwój produktów i kompetencji związanych z portfolio poligraficznym MBE, dywersyfikując jeszcze bardziej usługi oferowane przez naszą sieć franczyzową w Polsce.

Ciągle doskonaląc naszą autorską technologię (w tym platformę do zarządzania Centrum MBE, platformę wysyłkową dla klientów końcowych, wtyczkę dla e-commerce czy aplikację do zarządzania magazynowaniem i logistyką), pozwalającą na obsługę nie tylko małych i średnich firm, ale również klientów korporacyjnych, MBE zajmie istotne miejsce na rynku outsourcingu usług mikrologistyczny i poligraficznych dla biznesu w Polsce.

Zmiana strategii rozwoju firmy na rynku polskim, która została wprowadzona już w 2019 roku, przyniosła wzrost dynamiki rozwoju sieci MBE w Polsce. Dzięki temu firma będzie w stanie osiągnąć liczbę 172 oddziałów do końca 2024 roku, co zapewni pokrycie Centrami MBE całego kraju. Jednocześnie inwestujemy w działania związane z PR i rozpoznawalnością marki. Stawiamy więc nie tylko na wzrost ilości placówek, ale również na zwiększanie świadomości klientów końcowych w zakresie marki MBE i oferowanych przez nasze Centra usług.

Plany dotyczące nowych umów i otwarć na sam 2022 rok są również bardzo ambitne! Planujemy powitać w sieci 40 nowych partnerów biznesowych, umacniając silną obecność marki Mail Boxes Etc. na polskim rynku. Czy jest to możliwe do osiągnięcia? Jak najbardziej, ponieważ branża kurierska i e-commerce należą do najdynamiczniej rozwijających się branż w Polsce, a trendy te będą się utrzymywały, dzięki coraz silniejszej pozycji sklepów internetowych na polskim rynku, a także nawykach zakupowych konsumentów, którzy od czasu pandemii jeszcze chętniej dokonują zakupów w internecie.

Więcej informacji na temat współpracy oraz o usługach i projektach realizowanych przez Centra Mail Boxes Etc. można uzyskać na naszym profilu 👉 MBE Boxes Etc. - oferta franczyzowa

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Czy przedsiębiorcy boją się zmieniać operatorów terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Odpowiadając jednym słowem na tytułowe pytanie (bazując na moim dotychczasowym doświadczeniu biznesowym) mogę stwierdzić, że: tak! Przedsiębiorcy raczej niechętnie zmieniają partnerów biznesowych, w tym dostawców terminali płatniczych.  Obawa przed zmianą nie dotyczy tylko właścicieli firm, to powszechnie występujące uczucie, które może obejmować różne sfery życia, takie jak biznes, praca, relacje czy sytuacje osobiste. Ludzie często odczuwają niepokój lub strach wobec nieznanych sytuacji, ponieważ zmiana może być trudna do przewidzenia i wymagać dostosowania się do nowych warunków. Jednakże zmiana może być również postrzegana jako szansa na rozwój i nowe możliwości. Te podejście jest bliższe przedsiębiorcom, którzy na co dzień muszą zmagać się z niepewnym jutrem a mimo to poszukują innowacji; aczkolwiek nie brak konserwatystów, którzy próbują utrzymać status quo i pozostać w sferze komfortu. 

  • Nie przepłacaj za terminal płatniczy! Porównaj i wybierz najlepszą ofertę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Prowadzisz firmę i nieustannie próbujesz nadążyć z realizacją bieżących zadań oraz gasisz pożary… Znajoma rzeczywistość? To zatrzymaj się na chwilę i przeanalizuj koszty, które ponosisz, bo może się okazać, że dzięki obniżeniu opłat nie będziesz musiał brać kolejnego zlecenia, aby zarobić „na koszty”.   Powyższa sytuacja, tj. pośpiech, brak czasu, wszystko „na wczoraj”, przysłowiowa bieżączka… sprzyja wybieraniu niekorzystnych ofert. Nie zamierzam w tym wpisie skupiać się na organizacji czasu pracy, lecz moim celem jest zachęcenie przedsiębiorców do otwartości na zmianę i znalezienie w swoich grafikach miejsca na rozmowę z konkurencyjnymi dostawcami usług, z których korzystają, m.in. terminali płatniczych. 

  • Gdzie Polacy chcą płacić bezgotówkowo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych, ale wciąż są miejsca, gdzie konsumenci nie mają możliwości wyboru metody płatności. Według najnowszych wyników badania Maison & Partners dla Fundacji Polska Bezgotówkowa, respondentom najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą lub telefonem na pobliskich bazarkach (46%). Jako punkty, gdzie nie można zapłacić bezgotówkowo respondenci wskazują także na usługi krawieckie (30%), usługi szewskie (28%), kościół (28%) oraz warsztaty samochodowe (26%). Wiele osób ma również poczucie, że często nie mają możliwości dokonania płatności na stoiskach podczas imprez plenerowych (39%) oraz podczas akcji organizowanych przez organizacje charytatywne (31%). 

  • Ranking terminali płatniczych. Najlepszy terminal w 2024

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Szukasz rankingu terminali płatniczych? Tylko po co, ponieważ oferty na terminale płatnicze są indywidualne i zależą między innymi od obrotów firmy, wysokości transakcji, struktury kart, ilości urządzeń, rodzajów terminali. Z uwagi na powyższe zmienne nie można stworzyć obiektywnego porównania poszczególnych operatorów płatniczych, dlatego warto stworzyć własne zestawienie w oparciu o niezbędne kryteria i informacje, które omawiam w niniejszym wpisie.  Użyteczność rankingów terminali płatniczych Rankingi dostępne w Internecie są pewnym uproszczeniem, przedstawiającym subiektywne zestawienia oparte na doświadczeniu autorów lub wybranych kryteriach, które zniekształcają rzeczywistość. 

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.

  • Otworzyłeś firmę i potrzebujesz nowy terminal płatniczy?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na wstępie gratuluję Ci rozpoczęcia działalność gospodarczej i życzę powodzenia w rozwoju własnego biznesu. Przed Tobą wiele wyzwań, natomiast w tym wpisie skupię się na kwestii związanej z wyborem terminala płatniczego i podzielę się kilkoma wskazówkami, które uchronią Cię przed popełnieniem kosztownych błędów. Jeśli nie lubisz czytać to zadzwoń na numer 534 001 002 i omówimy dostępne możliwości. Szczegółowe informacje o mnie oraz dane kontaktowe znajdziesz na stronie dot. oferty na terminal płatniczy. Zanim wybierzesz terminal i dostawcę to odpowiedz na kilka pytań Jaki obrót na terminalu przewidujesz w pierwszym roku prowadzenia działalności? Trudne pytanie, natomiast musisz założyć ile będziesz przyjmować płatności kartą od klientów a ile gotówką. Późnej wyjaśnię dlaczego to ważne.