Pierwszy w Polsce sklep Carrefour BIO

Sieć Carrefour wprowadza do Polski nowy format sklepów z certyfikowaną żywnością ekologiczną. Pierwszy w kraju sklep Carrefour BIO został otwarty 15 listopada br. w Warszawie przy ulicy Marszałkowskiej 87 i będzie 900 sklepem sieci w Polsce. Na klientów czeka szeroka i zróżnicowana oferta około 2500 produktów, w tym wiele nowości niedostępnych w innych sklepach sieci.

Zgodnie z realizowaną strategią transformacji żywieniowej oraz w odpowiedzi na potrzeby klientów, sieć Carrefour otwiera w Polsce pierwszy sklep zawierający w ofercie głównie żywność ekologiczną. Polska jest czwartym krajem, w którym rozwijany będzie koncept tych sklepów. Obecnie zakupy w sklepach Carrefour BIO można zrobić w Francji, Belgii oraz Hiszpanii. Najnowszy koncept doskonale wpisuje się w oczekiwania klientów, którzy chcą zrobić kompletne i zdrowe zakupy spożywcze blisko domu, ale także kupić przekąski lub kawę w drodze do pracy.

Jak wynika z badań, głównymi barierami w zakupach ekologicznych w Polsce jest cena produktów bio, które są droższe od konwencjonalnie produkowanej żywności oraz brak zaufania do jakości produktów certyfikowanych. Carrefour dąży do demokratyzacji bio, czyli zapewnienia konsumentom powszechnego dostępu do produktów ekologicznych w niższych cenach, a także podejmuje szereg działań o szerokim spektrum, zmierzających do wzmocnienia oferty wysokojakościowej żywności poprzez wsparcie rozwoju rolnictwa ekologicznego w Polsce.

Wprowadzenie nowego formatu sklepów pod szyldem Carrefour BIO do Polski jest elementem konsekwentnie realizowanej strategii transformacji żywieniowej. Ekologiczna oferta Carrefour spotyka się w Polsce z uznaniem kupujących, czego dowodem jest jej dwucyfrowa dynamika sprzedaży w skali roku. Dostrzegamy rosnącą wiedzę i oczekiwania klientów w zakresie zdrowego odżywiania i zbilansowanej diety. Reagujemy na potrzeby konsumentów i chcemy zagwarantować im stały dostęp do produktów spożywczych wysokiej jakości oraz w przystępnych cenach. Dlatego chcemy rozwijać koncept Carrefour BIO w Polsce i testować sklepy w kolejnych lokalizacjach – mówi Christophe Rabatel, Prezes Zarządu Carrefour Polska.

Pierwszy w Polsce sklep Carrefour BIO oferuje 153 m² powierzchni handlowej oraz 27 m² kącika kawowego z bezpłatnym wi-fi, w którym klienci będą mogli wypić kawę lub zjeść zakupiony produkt. Konsumenci dbający o zdrowy styl życia i szukający produktów wysokiej jakości odnajdą na półkach sklepowych bogatą ofertę produktów ekologicznych. W asortymencie znajduje się 250 rodzajów produktów świeżych, do których należą m.in. warzywa i owoce sprzedawane na wagę, mięso, ryby, a także 2200 produktów pakowanych, w tym wina i inne alkohole. W sklepie znajdzie się aż 250 produktów marki własnej Carrefour BIO, chętnie wybieranych i cenionych przez klientów za niską cenę oraz wysoką jakość.

Nowością, niedostępną w żadnym innym sklepie Carrefour w takiej skali, będzie możliwość zakupienia 50 produktów sypkich na wagę, wśród nich będą m.in. płatki, kasze, makarony, rośliny strączkowe, kawa, a także szeroki wybór bakalii. Miłośnicy herbat oraz przypraw będą mogli wybierać spośród 24 rodzajów tych produktów wyeksponowanych w szklanych słojach. W sklepie Carrefour BIO dostępne będzie również świeżo wypiekane pieczywo, a także wybór wędlin, serów bio, ciast i produktów garmażeryjnych sprzedawanych w ladach tradycyjnych. Z myślą o kobietach dbających o najwyższą jakość i naturalne pochodzenie produktów powstała specjalna strefa produktów do makijażu. W zakresie produktów niespożywczych szczególnie szeroko rozbudowana jest oferta zarówno ekodetergentów jak i kosmetyków naturalnych.

W sklepie dostępna jest także strefa „Food to Go”, w której znajdą się zdrowe przekąski, zupy, a także bio kanapki przygotowywane na miejscu. Dodatkowo, na klientów czekać będzie świeżo mielona ekologiczna kawa oraz świeżo wyciskane soki z owoców bio. Carrefour aktywnie przeciwdziała marnotrawstwu żywności i zobowiązuje się do redukcji plastiku. Dlatego w sklepach Carrefour BIO będzie możliwość korzystania z własnych opakowań np. przy zakupie kawy lub produktów na wagę. Dodatkową opcją dla klientów poszukujących produktów bezpośrednio od rolników są odbiory w sklepie zamówień realizowanych poprzez platformę LokalnyRolnik.pl.

Upowszechnianie produktów bio i dbałość o środowisko to priorytety naszej firmy. Dlatego nasz nowy sklep został zaprojektowany z troską o najwyższe zadowolenie i wygodę klientów, ale także zgodnie ze standardami ekologicznymi obowiązującymi w Carrefour. Jako firma odpowiedzialna społecznie niezmiennie przeciwdziałamy marnotrawstwu żywności i redukujemy użycie plastiku. Dlatego w sklepie Carrefour BIO postawiliśmy na rozwiązania less waste i ekologiczne wyposażenie, np. podłoga stworzona została z materiału pochodzącego w ok. 50% z recyclingu, zakupiliśmy też energooszczędne lodówki zasilane propan-butanem – komentuje Christophe Rabatel.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Nie przepłacaj za terminal płatniczy! Porównaj i wybierz najlepszą ofertę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Prowadzisz firmę i nieustannie próbujesz nadążyć z realizacją bieżących zadań oraz gasisz pożary… Znajoma rzeczywistość? To zatrzymaj się na chwilę i przeanalizuj koszty, które ponosisz, bo może się okazać, że dzięki obniżeniu opłat nie będziesz musiał brać kolejnego zlecenia, aby zarobić „na koszty”.   Powyższa sytuacja, tj. pośpiech, brak czasu, wszystko „na wczoraj”, przysłowiowa bieżączka… sprzyja wybieraniu niekorzystnych ofert. Nie zamierzam w tym wpisie skupiać się na organizacji czasu pracy, lecz moim celem jest zachęcenie przedsiębiorców do otwartości na zmianę i znalezienie w swoich grafikach miejsca na rozmowę z konkurencyjnymi dostawcami usług, z których korzystają, m.in. terminali płatniczych. 

  • Gdzie Polacy chcą płacić bezgotówkowo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych, ale wciąż są miejsca, gdzie konsumenci nie mają możliwości wyboru metody płatności. Według najnowszych wyników badania Maison & Partners dla Fundacji Polska Bezgotówkowa, respondentom najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą lub telefonem na pobliskich bazarkach (46%). Jako punkty, gdzie nie można zapłacić bezgotówkowo respondenci wskazują także na usługi krawieckie (30%), usługi szewskie (28%), kościół (28%) oraz warsztaty samochodowe (26%). Wiele osób ma również poczucie, że często nie mają możliwości dokonania płatności na stoiskach podczas imprez plenerowych (39%) oraz podczas akcji organizowanych przez organizacje charytatywne (31%). 

  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.

  • Czy przedsiębiorcy boją się zmieniać operatorów terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Odpowiadając jednym słowem na tytułowe pytanie (bazując na moim dotychczasowym doświadczeniu biznesowym) mogę stwierdzić, że: tak! Przedsiębiorcy raczej niechętnie zmieniają partnerów biznesowych, w tym dostawców terminali płatniczych.  Obawa przed zmianą nie dotyczy tylko właścicieli firm, to powszechnie występujące uczucie, które może obejmować różne sfery życia, takie jak biznes, praca, relacje czy sytuacje osobiste. Ludzie często odczuwają niepokój lub strach wobec nieznanych sytuacji, ponieważ zmiana może być trudna do przewidzenia i wymagać dostosowania się do nowych warunków. Jednakże zmiana może być również postrzegana jako szansa na rozwój i nowe możliwości. Te podejście jest bliższe przedsiębiorcom, którzy na co dzień muszą zmagać się z niepewnym jutrem a mimo to poszukują innowacji; aczkolwiek nie brak konserwatystów, którzy próbują utrzymać status quo i pozostać w sferze komfortu. 

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Nawet prowadzenie charytatywnej fundacji kosztuje i musi być finansowane, bo nie utrzyma się samoistnie. To truizmy, ale podczas rozmów biznesowych z niektórymi przedsiębiorcami (merchantami) takie postulaty są podnoszone.

  • Własny terminal płatniczy bez abonamentu czy najem urządzenia od operatora?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Niejeden przedsiębiorca zastanawia się, czy kupić terminal płatniczy na własność, aby nie płacić miesięcznego abonamentu lub kompleksowo skorzystać z usług operatora płatności bezgotówkowych i postawić na dzierżawę. Firmy sprzedające urządzenia będą zachwalać opcję z własnym terminalem, zaś przedstawiciele operatora płatności bezgotówkowych będą wskazywać na najem.  Kogo zatem słuchać? Na szczęście nie musimy wsłuchiwać się w głosy perswazji i argumenty sprzedażowe, tylko można policzyć, które rozwiązanie będzie najlepsze.