Pewny partner - na niepewne czasy

Zapraszamy na wywiad z Piotrem Przedlackim – Prezesem Zarządu firmy Fines S.A, lidera na rynku pośrednictwa finansowego.

Co słychać w Fines?

Najważniejsze, że wszyscy wróciliśmy już do naszej Centrali. Mam nadzieję, że na dłużej… i wirus nie zaatakuje ponownie. W każdym razie na pewno wpłynie to na efektywność naszej pracy, bo sytuacja wymaga naprawdę dużej odwagi i bogatej wyobraźni. Pomimo zmęczenia pandemią, nie czas na dłuższe wakacje…

Klienci szukają teraz kredytów, lokalna konkurencja jest trochę słabsza, więc to najlepszy czas na skuteczny powrót do gry. W tej chwili ponownie analizujemy wszystkie możliwe opcje strategiczne, bo rynek „consumer finance” znalazł się w mocnym zakręcie, więc trzeba patrzeć szeroko, czego wyrazem jest m.in. nasza oferta: „7 Fines”.

Jak sobie radzicie i jak działacie w nowej post-covidowej rzeczywistości?

Uważam, że nie można jeszcze mówić o „post-covidowej” rzeczywistości, bo żyjemy raczej w stanie zawieszenia. Z różnych stron dochodzą informacje, że na jesieni możemy spodziewać się nasilenia zachorowań na COVID-19. Przy czym raczej wykluczone jest kolejne całkowite zamknięcie gospodarki.

Poza tym w ramach licznych „tarczy pomocowych” - dostępne są dla firm setki miliardów złotych, co bardzo pomaga w zachowaniu bieżącej płynności, ale też mocno zniekształca prawdziwy obraz rynku i jego konkurencyjność. W mojej ocenie dopiero na początku 2021 roku okaże się, kto na tym rynku jest mocny kapitałowo, kto ma silny zespół, kto ma odpowiednią ofertę, kto znalazł właściwą drogę i będzie się rozwijał.

Wyraźnie widać, że segment firm pożyczkowych ma duże problemy. Ale to nie tylko pandemia i jej skutki są przyczyną takiego stanu rzeczy. Odczuwalne zmiany zaczęły się już pod koniec 2018 roku, po upadku GetBack, co skutkowało koniecznością szukania innych form finansowania.

Teraz obserwujemy powrót niektórych firm pożyczkowych, ale bardzo ostrożnie. Większych wolumenów można spodziewać się dopiero po wakacjach, a prawdziwy test bojowy będzie tak naprawdę w I kwartale 2021 roku. Wiem, że to dla wielu Agentów kredytowych to odległa perspektywa. Jednocześnie oferta banków też nie rozpieszcza. Ciągły spadek prowizji, a do tego regres na prowizji w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu.

Niestety mówię to z wielkim smutkiem, bo przez ponad 15 lat pracowaliśmy nad stworzeniem profesjonalnego segmentu pośrednictwa, a przez zmienne i zaskakujące regulacje cofamy się do lat ’90-tych. Wierzę jednak, że niebawem przyjdzie czas konstruktywnych refleksji. Wrócimy na ścieżkę wzrostu i dalszego budowania tego segmentu, niezbyt lubianego politycznie, ale bardzo potrzebnego społecznie.

Dlaczego warto współpracować z Fines właśnie teraz?

Szczególnie teraz warto współpracować ze spółką Fines S.A., bo jest firmą odpowiedzialną i stabilną finansową,a to w czasach burzliwych zmian jest kluczowe.

„Najskuteczniej w Polsce pomagamy sprzedawać kredyty i pożyczki” to wciąż ważny i aktualny cel naszej działalności, który definiuje naszą troskę zarówno o Dostawców, jak też Agentów. Podstawowa oferta Fines - zarówno w zakresie kredytów bankowych, jak też pożyczek pozabankowych – pomimo niewielkiej podaży – i tak jest największa na rynku i stale ją rozbudowujemy.

Także pomimo przeprowadzonej w II kwartale reorganizacji spółki, nadal dysponujemy bardzo silną strukturą terenową w całej Polsce, a wsparcie sprzedaży w Centrali jest jeszcze bardziej skuteczne. Do tego praktycznie pełna oferta produktów uzupełniających, dostarczanych samodzielnie lub z wybranymi partnerami zewnętrznymi.

I najważniejsze to nasza sieć franczyzowa: „Fines – Operator Bankowy”. 200 punktów franczyzowych w całym kraju to obecnie największa niebankowa struktura sprzedaży kredytów i pożyczek w Polsce. To ogromny potencjał. Co ciekawe, w czasach „powirusowych” notujemy duże zainteresowanieze strony byłych franczyzobiorców bankowych, którzy szukają Partneranie tylko z szeroką ofertą, która będzie dywersyfikować ich przychody, ale firmy z którą mogą współpracować na równych i prostych zasadach.

Co Fines ma do zaoferowania swoim Partnerom i co oznacza „7 Fines”?

Nasza strategia „7 Fines” to szeroka, ale starannie wybrana oferta produktów finansowych, która umożliwia zbudowanie 2-3 silnych i stabilnych strumieni przychodów każdemu Agentowi.

  1. Kredyty bankowe
  2. Pożyczki pozabankowe
  3. Finansowanie dla firm (kredyty firmowe, leasing)
  4. Kredyty samochodowe
  5. Kredyty hipoteczne
  6. Ubezpieczenia majątkowe i życiowe
  7. Instalacje fotowoltaiczne

siodemka ofertowa fines

Kredyty bankowe, pożyczki oraz finansowanie dla firm to od początku nasza podstawowa i stała pozycja w ofercie, która generuje dla nas i naszych Agentów większość sprzedaży. Nie będę się zatem tym szerzej zajmował.

Nowością są zapewne kredyty samochodowe, które oferujemy od ponad roku. To dla nas nowy rynek. W tym roku przekonamy się, czy nadal rozwojowy.

Z kolei kredyty hipoteczne oferowane wspólnie z Alex T Great / Gold Finanse oraz ubezpieczenia wspólnie ze spółką CUK Ubezpieczenia, to nowa odsłona dostępnej u nas już od dawna oferty finansowej. Bliska współpraca ze znanymi i doświadczonymi partnerami umożliwianam szybkie i skuteczne wdrożenie nowych Agentów do sprzedaży. A to jest kluczowe w czasach niepewności i spadku bieżących przychodów.

Ostatnia pozycja z „7 Fines”, może najbardziej zaskakująca, to instalacje fotowoltaiczne, które obecnie oferujemy wspólnie z jedną z największych firm na tym rynku – Stilo Energy SA. Rynek w początkowej fazie rozwoju, a do tego silnie rosnący – otwiera nowe możliwości, przynajmniej w perspektywie 3-5 letniej. Do tego powiązanie z kredytem na zakup oraz ubezpieczeniem instalacji PV gwarantuje Klientom szybką i kompleksową obsługę.

Plany i perspektywy Fines na II półrocze 2020?

Druga połowa 2020 roku będzie kluczowa dla rynku kredytów konsumenckich. Szczególnie pod koniec roku uformuje się stawka graczy – banków i firm pożyczkowych, które skorzystają z rosnącego popytu w 2021 roku. To czas na przygotowanie oferty, a przede wszystkim wypracowanie sensownych i bezpiecznych modeli marżowych.

W kredytach hipotecznych i ubezpieczeniach raczej niewielkie, ale stabilne wzrosty. Z kolei rynek fotowoltaiki dla konsumentów będzie bił kolejne rekordy sprzedaży.

Także dla nas, jako kierownictwa Fines, jak też dla naszych Agentów, to decydujący czas wyborów, które wpłyną na nasz biznes w kolejnych latach. Więc warto wykorzystać ten letni czas na analizę, refleksję i dobre decyzje.

Najbardziej ryzykowny jest brak działania i czekanie na kolejne „złote czasy”na rynku „consumer finance”, które pewnie wrócą, ale za dłuższą chwilę. W tym czasie trzeba zbudować „drugą silną nogę” przychodów, a wybór jest naprawdę duży i ciekawy w ramach ofert „7 Fines”.

sprawdzona franczyza fines

Rozpocznij współpracę z Fines!

By dowiedzieć się więcej o współpracy z Fines zachęcamy do odwiedzenia profilu firmy dostępnego na portalu WlasnyBiznes.pl oraz oficjalnej strony Fines. Osoby zainteresowane współpracą franczyzową zachęcamy do wypełnienia formularza współpracy na stronie Fines.

Fines S.A. jest największym niezależnym operatorem sieci agencji kredytowych w Polsce. Funkcjonując na rynku od 2005 roku, dostarcza agentom i klientom ofertę wielu wiodących banków oraz sprawdzonych i zaufanych firm pożyczkowych w jednym systemie informatycznym. Fines S.A. jest integratorem oferty kredytów gotówkowych, konsolidacyjnych, kredytów dla firm oraz leasingów, dostarczającym do współpracujących biur kredytowych kompleksową ofertę finansową.

Misją Fines S.A. jest skuteczne wsparcie w zakresie sprzedaży kredytów i pożyczek, czego potwierdzeniem są liczne nagrody i wyróżnienia m.in.: 4-krotny tytuł Partnera Sprzedaży wg Loan Magazine Awards w latach 2016-2020, certyfikat Solidnej Firmy od 2007 r. oraz zdobycie Szmaragdu Solidności, a także wyróżnienia – Orły Wprost 2018.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Czy przedsiębiorcy boją się zmieniać operatorów terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Odpowiadając jednym słowem na tytułowe pytanie (bazując na moim dotychczasowym doświadczeniu biznesowym) mogę stwierdzić, że: tak! Przedsiębiorcy raczej niechętnie zmieniają partnerów biznesowych, w tym dostawców terminali płatniczych.  Obawa przed zmianą nie dotyczy tylko właścicieli firm, to powszechnie występujące uczucie, które może obejmować różne sfery życia, takie jak biznes, praca, relacje czy sytuacje osobiste. Ludzie często odczuwają niepokój lub strach wobec nieznanych sytuacji, ponieważ zmiana może być trudna do przewidzenia i wymagać dostosowania się do nowych warunków. Jednakże zmiana może być również postrzegana jako szansa na rozwój i nowe możliwości. Te podejście jest bliższe przedsiębiorcom, którzy na co dzień muszą zmagać się z niepewnym jutrem a mimo to poszukują innowacji; aczkolwiek nie brak konserwatystów, którzy próbują utrzymać status quo i pozostać w sferze komfortu. 

  • Nie przepłacaj za terminal płatniczy! Porównaj i wybierz najlepszą ofertę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Prowadzisz firmę i nieustannie próbujesz nadążyć z realizacją bieżących zadań oraz gasisz pożary… Znajoma rzeczywistość? To zatrzymaj się na chwilę i przeanalizuj koszty, które ponosisz, bo może się okazać, że dzięki obniżeniu opłat nie będziesz musiał brać kolejnego zlecenia, aby zarobić „na koszty”.   Powyższa sytuacja, tj. pośpiech, brak czasu, wszystko „na wczoraj”, przysłowiowa bieżączka… sprzyja wybieraniu niekorzystnych ofert. Nie zamierzam w tym wpisie skupiać się na organizacji czasu pracy, lecz moim celem jest zachęcenie przedsiębiorców do otwartości na zmianę i znalezienie w swoich grafikach miejsca na rozmowę z konkurencyjnymi dostawcami usług, z których korzystają, m.in. terminali płatniczych. 

  • Gdzie Polacy chcą płacić bezgotówkowo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych, ale wciąż są miejsca, gdzie konsumenci nie mają możliwości wyboru metody płatności. Według najnowszych wyników badania Maison & Partners dla Fundacji Polska Bezgotówkowa, respondentom najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą lub telefonem na pobliskich bazarkach (46%). Jako punkty, gdzie nie można zapłacić bezgotówkowo respondenci wskazują także na usługi krawieckie (30%), usługi szewskie (28%), kościół (28%) oraz warsztaty samochodowe (26%). Wiele osób ma również poczucie, że często nie mają możliwości dokonania płatności na stoiskach podczas imprez plenerowych (39%) oraz podczas akcji organizowanych przez organizacje charytatywne (31%). 

  • Ranking terminali płatniczych. Najlepszy terminal w 2024

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Szukasz rankingu terminali płatniczych? Tylko po co, ponieważ oferty na terminale płatnicze są indywidualne i zależą między innymi od obrotów firmy, wysokości transakcji, struktury kart, ilości urządzeń, rodzajów terminali. Z uwagi na powyższe zmienne nie można stworzyć obiektywnego porównania poszczególnych operatorów płatniczych, dlatego warto stworzyć własne zestawienie w oparciu o niezbędne kryteria i informacje, które omawiam w niniejszym wpisie.  Użyteczność rankingów terminali płatniczych Rankingi dostępne w Internecie są pewnym uproszczeniem, przedstawiającym subiektywne zestawienia oparte na doświadczeniu autorów lub wybranych kryteriach, które zniekształcają rzeczywistość. 

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.

  • Otworzyłeś firmę i potrzebujesz nowy terminal płatniczy?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na wstępie gratuluję Ci rozpoczęcia działalność gospodarczej i życzę powodzenia w rozwoju własnego biznesu. Przed Tobą wiele wyzwań, natomiast w tym wpisie skupię się na kwestii związanej z wyborem terminala płatniczego i podzielę się kilkoma wskazówkami, które uchronią Cię przed popełnieniem kosztownych błędów. Jeśli nie lubisz czytać to zadzwoń na numer 534 001 002 i omówimy dostępne możliwości. Szczegółowe informacje o mnie oraz dane kontaktowe znajdziesz na stronie dot. oferty na terminal płatniczy. Zanim wybierzesz terminal i dostawcę to odpowiedz na kilka pytań Jaki obrót na terminalu przewidujesz w pierwszym roku prowadzenia działalności? Trudne pytanie, natomiast musisz założyć ile będziesz przyjmować płatności kartą od klientów a ile gotówką. Późnej wyjaśnię dlaczego to ważne.