O franczyzie KOKU Sushi opowiada franczyzobiorca, Paweł Zmroczek

rozmowa Paweł Zmroczek franczyzobiorca Koku Sushi

W swoim mieście nie mógł zjeść dobrej kuchni japońskiej, więc… postanowił ją stworzyć. Dziś Paweł Zmroczek prowadzi dwa punkty pod szyldem KOKU Sushi w Jastrzębiu-Zdroju oraz Wodzisławiu Śląskim i zapowiada, że na tym na pewno się nie skończy.

Jak przekuć biznes w prawdziwą pasję, jak wyglądały jego początki w gastronomii i w końcu – dlaczego uważa, że to właśnie ludzie są fundamentem sukcesu? Poznajcie historię franczyzobiorcy, który jest obecnie jednym z dynamiczniej rozwijających się partnerów sieci.

Powszechnie uważa się, że gastronomia to ciężki kawałek chleba. Wymaga zaangażowania, nielimitowanych godzin pracy i gaszenia wielu pożarów naraz.

Po wielu latach w branży własna restauracja to dziś dla Pana: biznes, praca czy pasja? 

Tak naprawdę wszystko po trochu. Założenie było takie, żeby był to dla mnie dodatkowy, „awaryjny” biznes. Życie pokazało, że z czasem była to także praca – momentami niezwykle ciężka. A dziś? Dziś także pasja – teraz dbam o KOKU Sushi nie tylko dla pieniędzy, ale też dla ludzi, dla atmosfery i dla naszych wspaniałych Gości. Biznes gastronomiczny nie ma racji bytu, jeśli nie włoży się tam serca, a tam gdzie serce, tam pasja.

Dlaczego franczyza i dlaczego kuchnia japońska?

Franczyza jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które nie miały wcześniej do czynienia z gastronomią. Otrzymaliśmy całe know how i wszystkie rozwiązania na tacy – bez tego, nie udałoby mi się prowadzić restauracji z takim sukcesem, zwłaszcza że jestem czynnie zaangażowany także w inne działalności. Kuchnia japońska od zawsze była mi bardzo bliska, a na naszym rynku jej brakowało. Mówiąc prościej – nie miałem gdzie zjeść dobrego sushi, więc je otworzyłem.

Jak wyglądały Pana początki w biznesie gastronomicznym?

Cóż, wolałbym do tego nie wracać. Nie będę opowiadał, że było łatwo, bo momentami bywało bardzo ciężko, ale na szczęście mogłem do woli korzystać z „telefonu do przyjaciela”. Nasz franczyzodawca zawsze miał dobre rozwiązania i pomagał na każdym etapie – z resztą do dziś wspieramy się radami i profesjonalnymi szkoleniami w siedzibie firmy.

POSTAW NA SWÓJ BIZNES I OTWÓRZ RESTAURACJĘ KOKU SUSHI 

franczyza restauracja KOKU sushi

Jakie wskazówki dałby Pan początkującym restauratorom w kwestii budowania relacji w zespole? Na ile istotna jest atmosfera, jaka panuje pomiędzy pracownikami?

To jedna z kluczowych kwestii prowadzenia restauracji – ludzie są najważniejsi i absolutnie zawsze należy traktować ich z szacunkiem. Bardzo doceniam cały team, jaki z nami pracuje. Każdego traktuję indywidualnie, zawsze mam czas na rozmowę i chętnie uczestniczę w życiu zespołu. Przez te lata udało się nam zbudować solidny zespół zaufanych i zaangażowanych ludzi. Myślę, że atmosfera w pracy jest ważna dla każdego z nas – w końcu poświęcamy jej kawał swojego życia.

Nasi Sushi Masterzy śmieją się, że ich rolki są tak pyszne, bo doprawiają je szczyptą serca. Kelnerki lubią kontakt z ludźmi, są uśmiechnięte i radosne. Większość to młodzi, kreatywni ludzie, którzy spędzają ze sobą czas także po pracy. Lubią się prywatnie i to także należy pielęgnować. 

Jakie ma Pan plany dotyczące dalszego rozwoju pod szyldem KOKU Sushi?

Pozwoli Pani, że to pytanie pozostanie owiane tajemnicą. Teraz mogę jedynie zdradzić, że na dwóch lokalach się nie zatrzymamy – KOKU wciąga!

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Otworzyłeś firmę i potrzebujesz nowy terminal płatniczy?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na wstępie gratuluję Ci rozpoczęcia działalność gospodarczej i życzę powodzenia w rozwoju własnego biznesu. Przed Tobą wiele wyzwań, natomiast w tym wpisie skupię się na kwestii związanej z wyborem terminala płatniczego i podzielę się kilkoma wskazówkami, które uchronią Cię przed popełnieniem kosztownych błędów. Jeśli nie lubisz czytać to zadzwoń na numer 534 001 002 i omówimy dostępne możliwości. Szczegółowe informacje o mnie oraz dane kontaktowe znajdziesz na stronie dot. oferty na terminal płatniczy. Zanim wybierzesz terminal i dostawcę to odpowiedz na kilka pytań Jaki obrót na terminalu przewidujesz w pierwszym roku prowadzenia działalności? Trudne pytanie, natomiast musisz założyć ile będziesz przyjmować płatności kartą od klientów a ile gotówką. Późnej wyjaśnię dlaczego to ważne.

  • Jaką umowę na terminal płatniczy warto podpisać? 

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to oznacza, że potrzebujesz terminal płatniczy do firmy. Prawdopodobnie jesteś na etapie rozmów z poszczególnymi operatorami płatności bezgotówkowych i analizujesz stawki prowizyjne, czego zwieńczeniem będzie podpisanie umowy współpracy.  Pamiętaj, że podczas wyboru dostawcy terminali płatniczych znaczenie mają nie tylko warunki handlowe i serwis, ale również okres trwania umowy, czas wypowiedzenia i ewentualne kary finansowe za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

  • Ranking terminali płatniczych. Najlepszy terminal w 2024

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Szukasz rankingu terminali płatniczych? Tylko po co, ponieważ oferty na terminale płatnicze są indywidualne i zależą między innymi od obrotów firmy, wysokości transakcji, struktury kart, ilości urządzeń, rodzajów terminali. Z uwagi na powyższe zmienne nie można stworzyć obiektywnego porównania poszczególnych operatorów płatniczych, dlatego warto stworzyć własne zestawienie w oparciu o niezbędne kryteria i informacje, które omawiam w niniejszym wpisie.  Użyteczność rankingów terminali płatniczych Rankingi dostępne w Internecie są pewnym uproszczeniem, przedstawiającym subiektywne zestawienia oparte na doświadczeniu autorów lub wybranych kryteriach, które zniekształcają rzeczywistość. 

  • Terminal płatniczy i „ukryte” koszty, na które należy zwrócić uwagę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na rynku terminali płatniczych jest wielu operatorów, którzy oferują indywidualne warunki handlowe, zaś ich przedstawiciele handlowi mogą stosować różne sztuczki i techniki, aby zaprezentować swoją ofertę w jak najlepszym świetle, zaś niewygodne kwestie przemilczeć.   Zdaję sobie sprawę, że dla osoby spoza branży porównanie poszczególnych ofert to nie lada wyzwanie, ale pomogę Ci w tym i wskażę obszary, na które należy zwrócić uwagę, aby nie popełnić kosztownych błędów.  Uważaj przede wszystkim na... ⛔️ Czas na jaki jest podpisywana umowa. Stara zasada: nie wiesz co będzie za rok, zwłaszcza w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, więc nie podpisuj długoterminowych kontraktów, bo zapłacisz kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy ⛔️ jeśli będziesz potrzebował nagle zakończyć współpracę. 

  • Nie przepłacaj za terminal płatniczy! Porównaj i wybierz najlepszą ofertę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Prowadzisz firmę i nieustannie próbujesz nadążyć z realizacją bieżących zadań oraz gasisz pożary… Znajoma rzeczywistość? To zatrzymaj się na chwilę i przeanalizuj koszty, które ponosisz, bo może się okazać, że dzięki obniżeniu opłat nie będziesz musiał brać kolejnego zlecenia, aby zarobić „na koszty”.   Powyższa sytuacja, tj. pośpiech, brak czasu, wszystko „na wczoraj”, przysłowiowa bieżączka… sprzyja wybieraniu niekorzystnych ofert. Nie zamierzam w tym wpisie skupiać się na organizacji czasu pracy, lecz moim celem jest zachęcenie przedsiębiorców do otwartości na zmianę i znalezienie w swoich grafikach miejsca na rozmowę z konkurencyjnymi dostawcami usług, z których korzystają, m.in. terminali płatniczych. 

  • Gdzie Polacy chcą płacić bezgotówkowo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych, ale wciąż są miejsca, gdzie konsumenci nie mają możliwości wyboru metody płatności. Według najnowszych wyników badania Maison & Partners dla Fundacji Polska Bezgotówkowa, respondentom najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą lub telefonem na pobliskich bazarkach (46%). Jako punkty, gdzie nie można zapłacić bezgotówkowo respondenci wskazują także na usługi krawieckie (30%), usługi szewskie (28%), kościół (28%) oraz warsztaty samochodowe (26%). Wiele osób ma również poczucie, że często nie mają możliwości dokonania płatności na stoiskach podczas imprez plenerowych (39%) oraz podczas akcji organizowanych przez organizacje charytatywne (31%).