O franczyzie KOKU Sushi opowiada franczyzobiorca, Paweł Zmroczek

rozmowa Paweł Zmroczek franczyzobiorca Koku Sushi

W swoim mieście nie mógł zjeść dobrej kuchni japońskiej, więc… postanowił ją stworzyć. Dziś Paweł Zmroczek prowadzi dwa punkty pod szyldem KOKU Sushi w Jastrzębiu-Zdroju oraz Wodzisławiu Śląskim i zapowiada, że na tym na pewno się nie skończy.

Jak przekuć biznes w prawdziwą pasję, jak wyglądały jego początki w gastronomii i w końcu – dlaczego uważa, że to właśnie ludzie są fundamentem sukcesu? Poznajcie historię franczyzobiorcy, który jest obecnie jednym z dynamiczniej rozwijających się partnerów sieci.

Powszechnie uważa się, że gastronomia to ciężki kawałek chleba. Wymaga zaangażowania, nielimitowanych godzin pracy i gaszenia wielu pożarów naraz.

Po wielu latach w branży własna restauracja to dziś dla Pana: biznes, praca czy pasja? 

Tak naprawdę wszystko po trochu. Założenie było takie, żeby był to dla mnie dodatkowy, „awaryjny” biznes. Życie pokazało, że z czasem była to także praca – momentami niezwykle ciężka. A dziś? Dziś także pasja – teraz dbam o KOKU Sushi nie tylko dla pieniędzy, ale też dla ludzi, dla atmosfery i dla naszych wspaniałych Gości. Biznes gastronomiczny nie ma racji bytu, jeśli nie włoży się tam serca, a tam gdzie serce, tam pasja.

Dlaczego franczyza i dlaczego kuchnia japońska?

Franczyza jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które nie miały wcześniej do czynienia z gastronomią. Otrzymaliśmy całe know how i wszystkie rozwiązania na tacy – bez tego, nie udałoby mi się prowadzić restauracji z takim sukcesem, zwłaszcza że jestem czynnie zaangażowany także w inne działalności. Kuchnia japońska od zawsze była mi bardzo bliska, a na naszym rynku jej brakowało. Mówiąc prościej – nie miałem gdzie zjeść dobrego sushi, więc je otworzyłem.

Jak wyglądały Pana początki w biznesie gastronomicznym?

Cóż, wolałbym do tego nie wracać. Nie będę opowiadał, że było łatwo, bo momentami bywało bardzo ciężko, ale na szczęście mogłem do woli korzystać z „telefonu do przyjaciela”. Nasz franczyzodawca zawsze miał dobre rozwiązania i pomagał na każdym etapie – z resztą do dziś wspieramy się radami i profesjonalnymi szkoleniami w siedzibie firmy.

POSTAW NA SWÓJ BIZNES I OTWÓRZ RESTAURACJĘ KOKU SUSHI 

franczyza restauracja KOKU sushi

Jakie wskazówki dałby Pan początkującym restauratorom w kwestii budowania relacji w zespole? Na ile istotna jest atmosfera, jaka panuje pomiędzy pracownikami?

To jedna z kluczowych kwestii prowadzenia restauracji – ludzie są najważniejsi i absolutnie zawsze należy traktować ich z szacunkiem. Bardzo doceniam cały team, jaki z nami pracuje. Każdego traktuję indywidualnie, zawsze mam czas na rozmowę i chętnie uczestniczę w życiu zespołu. Przez te lata udało się nam zbudować solidny zespół zaufanych i zaangażowanych ludzi. Myślę, że atmosfera w pracy jest ważna dla każdego z nas – w końcu poświęcamy jej kawał swojego życia.

Nasi Sushi Masterzy śmieją się, że ich rolki są tak pyszne, bo doprawiają je szczyptą serca. Kelnerki lubią kontakt z ludźmi, są uśmiechnięte i radosne. Większość to młodzi, kreatywni ludzie, którzy spędzają ze sobą czas także po pracy. Lubią się prywatnie i to także należy pielęgnować. 

Jakie ma Pan plany dotyczące dalszego rozwoju pod szyldem KOKU Sushi?

Pozwoli Pani, że to pytanie pozostanie owiane tajemnicą. Teraz mogę jedynie zdradzić, że na dwóch lokalach się nie zatrzymamy – KOKU wciąga!

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Ranking terminali płatniczych. Najlepszy terminal w 2024

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Szukasz rankingu terminali płatniczych? Tylko po co, ponieważ oferty na terminale płatnicze są indywidualne i zależą między innymi od obrotów firmy, wysokości transakcji, struktury kart, ilości urządzeń, rodzajów terminali. Z uwagi na powyższe zmienne nie można stworzyć obiektywnego porównania poszczególnych operatorów płatniczych, dlatego warto stworzyć własne zestawienie w oparciu o niezbędne kryteria i informacje, które omawiam w niniejszym wpisie.  Użyteczność rankingów terminali płatniczych Rankingi dostępne w Internecie są pewnym uproszczeniem, przedstawiającym subiektywne zestawienia oparte na doświadczeniu autorów lub wybranych kryteriach, które zniekształcają rzeczywistość. 

  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.

  • Jaką umowę na terminal płatniczy warto podpisać? 

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to oznacza, że potrzebujesz terminal płatniczy do firmy. Prawdopodobnie jesteś na etapie rozmów z poszczególnymi operatorami płatności bezgotówkowych i analizujesz stawki prowizyjne, czego zwieńczeniem będzie podpisanie umowy współpracy.  Pamiętaj, że podczas wyboru dostawcy terminali płatniczych znaczenie mają nie tylko warunki handlowe i serwis, ale również okres trwania umowy, czas wypowiedzenia i ewentualne kary finansowe za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

  • Co to jest terminal płatniczy i jak działa? Rodzaje terminali

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Według najnowszych danych zawartych w raportach branżowych, liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce rośnie z roku na rok. W 2022 roku odnotowano wzrost o 28% w porównaniu do poprzedniego roku, zaś ich liczba przekroczyła 641 mln (źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa).  To pokazuje, jak ważne stało się dla przedsiębiorców posiadanie terminali płatniczych. Zatem pozyskanie niezbędnej wiedzy na temat tego urządzenia, jego funkcji i metod łączenia jest koniecznością a nie przywilejem.  Czym jest terminal płatniczy oraz jak działa?  Najprościej rzecz ujmując, terminal płatniczy to urządzenie elektroniczne, które umożliwia przeprowadzanie transakcji bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych, debetowych czy kredytowych. Służy do autoryzacji, rejestracji i przesyłania danych transakcji do instytucji finansowych.

  • Gdzie Polacy chcą płacić bezgotówkowo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych, ale wciąż są miejsca, gdzie konsumenci nie mają możliwości wyboru metody płatności. Według najnowszych wyników badania Maison & Partners dla Fundacji Polska Bezgotówkowa, respondentom najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą lub telefonem na pobliskich bazarkach (46%). Jako punkty, gdzie nie można zapłacić bezgotówkowo respondenci wskazują także na usługi krawieckie (30%), usługi szewskie (28%), kościół (28%) oraz warsztaty samochodowe (26%). Wiele osób ma również poczucie, że często nie mają możliwości dokonania płatności na stoiskach podczas imprez plenerowych (39%) oraz podczas akcji organizowanych przez organizacje charytatywne (31%).