Model biznesowy MBE strzałem w dziesiątkę w dzisiejszej rzeczywistości! 🎯

model biznesowy mbe obsługa e-commerce

Placówki MBE to nowoczesne mini centra logistyczna wysyłkowe świadczące usługi dla biznesu z obszaru logistyki i przesyłek, poligrafii i marketingu oraz obsługi skrytek pocztowych. Dostarczamy nasze rozwiązania, doświadczenia i wiedzę dla lokalnych małych i średnich przedsiębiorstw.

Nie jesteśmy firmą kurierska, nie skupiamy się wyłącznie na realizacji transportu przesyłki z punktu A do B. MBE to szereg usług, jesteśmy dla klienta wsparciem w zakresie transportu, marketingu oraz magazynowania.

Usługi centrów skierowane są do małych i średnich przedsiębiorstw, w szczególności e-commerce, które nie chcą lub nie mają możliwości utrzymywania swoich działów logistyki czy marketingu.

Klient w MBE w jednym miejscu otrzymuje wiele usług niezbędnych do prowadzenia działalności. "All in one Store" brzmi jak slogan reklamowy, ale tak faktycznie jest: zorganizujemy akcję wysyłkową, niestandardową przesyłkę paletową do Afryki lub wysyłkę cennych kolekcjonerskich win do Wietnamu a także ubezpieczymy towar do jego wartości sprzedażowej. U nas klient zamówi pieczątkę, wizytówki, foldery. Obsłużymy również jego korespondencję realizując usługę wirtualnego biura.

otwórz WŁASNĄ PLACÓWKĘ Mail Boxes Etc. 

franczyza mbe

W ramach pakietu franczyzowego, każdy Franczyzobiorca otrzymuje oprócz indywidualnego projektu aranżacji lokalu, umeblowania i obrendowania placówki, pakiet kilkutygodniowych, kompleksowych szkoleń, które mają przygotować nowego przedsiębiorcę do samodzielnego prowadzenia biznesu, pod kątem produktowym, biznesowym, sprzedażowym, marketingowym, operacyjnym.

Szkolenia obejmują część teoretyczną i są to szkolenia z zakresu zarządzania ludźmi i firmą, a także, sprzedaży, obsługi klienta i marketingu, produktów i usług oraz praktyczną – 3 tygodnie specjalistycznych szkoleń w istniejących centrach MBE z zakresu wykonywanych usług tj. poligrafii, usług kurierskich, ubezpieczeń, sprzedaży, zarządzania czasem itd.

Kolejnym etapem jest 3 miesięczny proces coachingowi, podczas którego nowy franczyzobiorca bardzo blisko współpracuje ze swoim opiekunem w zakresie pozyskiwania klientów i sprzedaży po to, aby na tym etapie swobodnie korzystać ze zdobytej wiedzy i rozwijać swój biznes mając oczywiście ciągłe wsparcie swojego opiekuna i pozostałych franczyzobiorców.

Oprócz szkoleń przed uruchomieniem placówki organizowane są również cykliczne szkolenia tematyczne, które poszerzają wiedzę franczyzobiorców. Zdaniem naszych franczyzobiorców jest to bardzo cenne wsparcie, pomagające w codziennym zarządzaniu biznesem.

Kolejnym elementem, o którym warto wspomnieć jest dostęp do dedykowanej platformy technologicznej, dającej możliwość współpracy z klientem i dostawcami na każdej płaszczyźnie, wsparcie komercyjne, materiały marketingowe, akcje telemarketingowe, dostęp do bazy klientów oraz wsparcie opiekuna i pomoc przy uruchomieniu placówki.

Oczywiście należy pamiętać o 7 letniej licencji, która uprawnia franczyzobiorcę do korzystania nie tylko ze znaku towarowego firmy, ale też z ciągle rozwijanego know-how, wszelkich szkoleń, nowości technologicznych, wprowadzanych rozwiązań, marketingu i wsparcia ekspertów centrali.

Gdzie biznes sprawdzi się najlepiej?

Obecne placówki zlokalizowane są głównie w większych miastach, gdzie potencjał biznesowy i dostępność sektora małych i średnich przedsiębiorstw są wyraźne. Natomiast coraz więcej oddziałów powstaje w mniejszych miastach. Wbrew pozorom mniejsze, 30-40 tysięczne miasta mają bardzo duży potencjał. Po pierwsze, koszty prowadzenia biznesu są dużo niższe, dzięki czemu szybciej można osiągnąć rentowność, a po drugie, jest tam dużo lokalnego biznesu, małych i średnich firm, które potrzebują naszych usług.

Współpraca z międzynarodową siecią franczyzową to przede wszystkim globalne możliwości, dające lokalne korzyści: wypracowane przez lata standardy i strategie długoterminowego rozwoju no i najważniejsze w przypadku branży logistycznej globalne kontrakty z dostawcami, które gwarantują stabilność i najlepsze możliwe warunki, do tego zaawansowane technologie, które nasi franczyzobiorcy oferują swoim klientom.

Koncept franczyzowy Mail Boxes Etc. jest prosty, a zarazem innowacyjny. Oferta outsourcingu skierowana do małych i średnich firm jest idealną odpowiedzią na potrzeby polskiego rynku, będącego w fazie profesjonalizacji. Ponadto, międzynarodowy charakter sieci ułatwia współpracę z klientami wymagającymi nietypowych rozwiązań. W razie potrzeby możliwa jest kooperacja z zagranicznymi oddziałami w innych krajach.

outsourcing logistyki mbe

Mail Boxes Etc. to także nowoczesne, zachodnie podejście do franczyzobiorców i przede wszystkim jasne warunki współpracy. Kompleksowe szkolenia obejmują praktyczną stronę prowadzenia biznesu, ale również: zarządzanie operacyjne, zarządzanie ludźmi, sprzedaż i obsługę klienta czy marketing. Franczyzobiorcy w każdej sytuacji mogą korzystać z pomocy ekspertów z centrali.

Wpływ pandemii na biznes

Branża logistyczna w dobie pandemii pozostała jedną ze stabilniejszych. W konsekwencji pandemii sprzedaż tradycyjna niemal w jednej chwili zatrzymała się, klienci i sprzedawcy przenieśli się do sieci, handel internetowy wystrzelił, i pociągnął wolumen przesyłek kurierskich. Dla nas to bardzo dobra wiadomość, bo wzrost e-commerce oznacza wzrost zapotrzebowania na nasze usługi. Specjalizujemy się w obsłudze sklepów internetowych, a outsourcingując nam swoją logistykę i marketing przedsiębiorcy mogą spokojnie zająć się zwiększaniem sprzedaży.

Dla nas to wymagający, ale i dobry czas, a co najważniejsze, ten czas się nie kończy z końcem pandemii, nauczyliśmy się kupować w Internecie, pracować zdalnie i wybierać stabilne biznesy. 

Więcej informacji na temat współpracy oraz o usługach i projektach realizowanych przez Centra Mail Boxes Etc. można uzyskać na naszym profilu 👉 MBE Boxes Etc. - oferta franczyzowa

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.

  • Nie przepłacaj za terminal płatniczy! Porównaj i wybierz najlepszą ofertę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Prowadzisz firmę i nieustannie próbujesz nadążyć z realizacją bieżących zadań oraz gasisz pożary… Znajoma rzeczywistość? To zatrzymaj się na chwilę i przeanalizuj koszty, które ponosisz, bo może się okazać, że dzięki obniżeniu opłat nie będziesz musiał brać kolejnego zlecenia, aby zarobić „na koszty”.   Powyższa sytuacja, tj. pośpiech, brak czasu, wszystko „na wczoraj”, przysłowiowa bieżączka… sprzyja wybieraniu niekorzystnych ofert. Nie zamierzam w tym wpisie skupiać się na organizacji czasu pracy, lecz moim celem jest zachęcenie przedsiębiorców do otwartości na zmianę i znalezienie w swoich grafikach miejsca na rozmowę z konkurencyjnymi dostawcami usług, z których korzystają, m.in. terminali płatniczych. 

  • Terminal płatniczy i „ukryte” koszty, na które należy zwrócić uwagę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na rynku terminali płatniczych jest wielu operatorów, którzy oferują indywidualne warunki handlowe, zaś ich przedstawiciele handlowi mogą stosować różne sztuczki i techniki, aby zaprezentować swoją ofertę w jak najlepszym świetle, zaś niewygodne kwestie przemilczeć.   Zdaję sobie sprawę, że dla osoby spoza branży porównanie poszczególnych ofert to nie lada wyzwanie, ale pomogę Ci w tym i wskażę obszary, na które należy zwrócić uwagę, aby nie popełnić kosztownych błędów.  Uważaj przede wszystkim na... ⛔️ Czas na jaki jest podpisywana umowa. Stara zasada: nie wiesz co będzie za rok, zwłaszcza w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, więc nie podpisuj długoterminowych kontraktów, bo zapłacisz kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy ⛔️ jeśli będziesz potrzebował nagle zakończyć współpracę. 

  • Co to jest terminal płatniczy i jak działa? Rodzaje terminali

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Według najnowszych danych zawartych w raportach branżowych, liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce rośnie z roku na rok. W 2022 roku odnotowano wzrost o 28% w porównaniu do poprzedniego roku, zaś ich liczba przekroczyła 641 mln (źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa).  To pokazuje, jak ważne stało się dla przedsiębiorców posiadanie terminali płatniczych. Zatem pozyskanie niezbędnej wiedzy na temat tego urządzenia, jego funkcji i metod łączenia jest koniecznością a nie przywilejem.  Czym jest terminal płatniczy oraz jak działa?  Najprościej rzecz ujmując, terminal płatniczy to urządzenie elektroniczne, które umożliwia przeprowadzanie transakcji bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych, debetowych czy kredytowych. Służy do autoryzacji, rejestracji i przesyłania danych transakcji do instytucji finansowych.

  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Jaką umowę na terminal płatniczy warto podpisać? 

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to oznacza, że potrzebujesz terminal płatniczy do firmy. Prawdopodobnie jesteś na etapie rozmów z poszczególnymi operatorami płatności bezgotówkowych i analizujesz stawki prowizyjne, czego zwieńczeniem będzie podpisanie umowy współpracy.  Pamiętaj, że podczas wyboru dostawcy terminali płatniczych znaczenie mają nie tylko warunki handlowe i serwis, ale również okres trwania umowy, czas wypowiedzenia i ewentualne kary finansowe za wcześniejsze rozwiązanie umowy.