Franczyza KOKU Sushi point – sposób na multifranczyzę

multifranczyza koku sushi point

Point, czyli lokal działający wyłącznie na rynku delivery, jest dla franczyzobiorców KOKU Sushi wsparciem sprzedaży w restauracji z salą konsumpcyjną. To sposób na szybki rozwój biznesu i działanie w szerszym obszarze miasta, bez dużych inwestycji w kolejny punkt z obsługą.

Koncept KOKU Sushi Point powstał w 2020 r. jako odpowiedź na pandemię i ograniczenia w działalności restauracji. Były to lokale bez sali i obsługi, realizujące zamówienia wyłącznie na wynos i w dostawie. Pozwalały przy niższych nakładach finansowych – w porównaniu do standardowego sushi baru – wejść do biznesu gastronomicznego i z powodzeniem rozwijać sprzedaż. Ponadto stanowiły wsparcie dla istniejących punktów, które ze względu na rekordowe obroty w czasie kwarantanny, potrzebowały więcej przestrzeni roboczej i zwiększenia mocy przerobowych.

Dziś, kiedy sytuacja się ustabilizowała, a branży nie ograniczają żadne restrykcje, KOKU Sushi point jest szansą na szybki rozwój w ramach sieci i stanie się multifranczyzobiorcą.

– Mimo że delivery nadal rośnie, a zamówienia online stanowią ok. 25% wszystkich zamówień, to Polacy z ogromną przyjemnością powrócili do wizyt w restauracji. Ruch na sali, pomimo trudnej sytuacji gospodarczej i inflacji, nie zmalał, w związku z czym lokal standard i premium są dziś najbardziej przyszłościową i opłacalną inwestycją – tłumaczy Piotr Olechno, współwłaściciel sieci KOKU Sushi. 

POSTAW NA SWÓJ BIZNES I OTWÓRZ RESTAURACJĘ KOKU SUSHI 

franczyza restauracja KOKU sushi


Z doświadczeń franczyzobiorców KOKU Sushi wynika, że połączenie restauracji z pointem przynosi najlepsze rezultaty, szczególnie w większych miastach, kiedy trzeba zagospodarować kolejne duże dzielnice czy obszary, gdzie dowóz przestaje być opłacalny.

– Przy takim układzie mieszkańcy mają szansę poznać markę na żywo, poczuć jej atmosferę i spędzić czas w restauracji. A gdy chcą zamówić sushi do domu, pałeczkę przejmuje lokal wynosowy, który sprawnie przygotowuje zamówione potrawy i dostarcza je pod wskazany adres – przekonuje właściciel KOKU Sushi.

Z perspektywy właściciela taki układ to także same korzyści. Nie inwestuje w kolejną salę, a wymagania co do samej lokalizacji nie są tak duże jak przy zwykłej restauracji. Pointy to więc okazja do szybkiego skalowania biznesu - dodaje Piotr Olechno.

A co z potencjalnymi franczyzobiorcami, którzy chcą przyłączyć się do sieci przez wybór modelu point? KOKU Sushi przewiduje taką opcję, jednak pod pewnymi warunkami.

– Do każdego partnera podchodzimy indywidualnie, dlatego jeśli po dokładnej analizie rynku i potencjału lokalizacji wspólnie uznamy, że biznes ma szanse powodzenia, damy mu zielone światło. Wiele zależy tu od podejścia samego franczyzobiorcy i jego zaangażowania. Jeśli będzie pracował w poincie ramię w ramię z pracownikami, uzyskanie satysfakcjonującego poziomu obrotów jest jak najbardziej możliwe – podsumowuje Piotr Olechno. 

Obecnie, aby otworzyć KOKU Sushi point należy zainwestować ok. 40 tys. zł plus koszty remontu. Minimalne wymagania co do powierzchni lokalu wynoszą 40 m kw. Optymalne lokalizacje to dzielnice biznesowe, osiedla, centra miast, charakteryzujące się dobrym podjazdem autem.

KOKU Sushi liczy dziś 48 punktów w całej Polsce, co czyni markę największą siecią sushi barów w kraju. Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 KOKU Sushi - oferta franczyzowa.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Gdzie Polacy chcą płacić bezgotówkowo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych, ale wciąż są miejsca, gdzie konsumenci nie mają możliwości wyboru metody płatności. Według najnowszych wyników badania Maison & Partners dla Fundacji Polska Bezgotówkowa, respondentom najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą lub telefonem na pobliskich bazarkach (46%). Jako punkty, gdzie nie można zapłacić bezgotówkowo respondenci wskazują także na usługi krawieckie (30%), usługi szewskie (28%), kościół (28%) oraz warsztaty samochodowe (26%). Wiele osób ma również poczucie, że często nie mają możliwości dokonania płatności na stoiskach podczas imprez plenerowych (39%) oraz podczas akcji organizowanych przez organizacje charytatywne (31%). 

  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.

  • Nie przepłacaj za terminal płatniczy! Porównaj i wybierz najlepszą ofertę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Prowadzisz firmę i nieustannie próbujesz nadążyć z realizacją bieżących zadań oraz gasisz pożary… Znajoma rzeczywistość? To zatrzymaj się na chwilę i przeanalizuj koszty, które ponosisz, bo może się okazać, że dzięki obniżeniu opłat nie będziesz musiał brać kolejnego zlecenia, aby zarobić „na koszty”.   Powyższa sytuacja, tj. pośpiech, brak czasu, wszystko „na wczoraj”, przysłowiowa bieżączka… sprzyja wybieraniu niekorzystnych ofert. Nie zamierzam w tym wpisie skupiać się na organizacji czasu pracy, lecz moim celem jest zachęcenie przedsiębiorców do otwartości na zmianę i znalezienie w swoich grafikach miejsca na rozmowę z konkurencyjnymi dostawcami usług, z których korzystają, m.in. terminali płatniczych. 

  • Własny terminal płatniczy bez abonamentu czy najem urządzenia od operatora?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Niejeden przedsiębiorca zastanawia się, czy kupić terminal płatniczy na własność, aby nie płacić miesięcznego abonamentu lub kompleksowo skorzystać z usług operatora płatności bezgotówkowych i postawić na dzierżawę. Firmy sprzedające urządzenia będą zachwalać opcję z własnym terminalem, zaś przedstawiciele operatora płatności bezgotówkowych będą wskazywać na najem.  Kogo zatem słuchać? Na szczęście nie musimy wsłuchiwać się w głosy perswazji i argumenty sprzedażowe, tylko można policzyć, które rozwiązanie będzie najlepsze. 

  • Ranking terminali płatniczych. Najlepszy terminal w 2024

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Szukasz rankingu terminali płatniczych? Tylko po co, ponieważ oferty na terminale płatnicze są indywidualne i zależą między innymi od obrotów firmy, wysokości transakcji, struktury kart, ilości urządzeń, rodzajów terminali. Z uwagi na powyższe zmienne nie można stworzyć obiektywnego porównania poszczególnych operatorów płatniczych, dlatego warto stworzyć własne zestawienie w oparciu o niezbędne kryteria i informacje, które omawiam w niniejszym wpisie.  Użyteczność rankingów terminali płatniczych Rankingi dostępne w Internecie są pewnym uproszczeniem, przedstawiającym subiektywne zestawienia oparte na doświadczeniu autorów lub wybranych kryteriach, które zniekształcają rzeczywistość. 

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.