Franczyza KOKU Sushi point – sposób na multifranczyzę

multifranczyza koku sushi point

Point, czyli lokal działający wyłącznie na rynku delivery, jest dla franczyzobiorców KOKU Sushi wsparciem sprzedaży w restauracji z salą konsumpcyjną. To sposób na szybki rozwój biznesu i działanie w szerszym obszarze miasta, bez dużych inwestycji w kolejny punkt z obsługą.

Koncept KOKU Sushi Point powstał w 2020 r. jako odpowiedź na pandemię i ograniczenia w działalności restauracji. Były to lokale bez sali i obsługi, realizujące zamówienia wyłącznie na wynos i w dostawie. Pozwalały przy niższych nakładach finansowych – w porównaniu do standardowego sushi baru – wejść do biznesu gastronomicznego i z powodzeniem rozwijać sprzedaż. Ponadto stanowiły wsparcie dla istniejących punktów, które ze względu na rekordowe obroty w czasie kwarantanny, potrzebowały więcej przestrzeni roboczej i zwiększenia mocy przerobowych.

Dziś, kiedy sytuacja się ustabilizowała, a branży nie ograniczają żadne restrykcje, KOKU Sushi point jest szansą na szybki rozwój w ramach sieci i stanie się multifranczyzobiorcą.

– Mimo że delivery nadal rośnie, a zamówienia online stanowią ok. 25% wszystkich zamówień, to Polacy z ogromną przyjemnością powrócili do wizyt w restauracji. Ruch na sali, pomimo trudnej sytuacji gospodarczej i inflacji, nie zmalał, w związku z czym lokal standard i premium są dziś najbardziej przyszłościową i opłacalną inwestycją – tłumaczy Piotr Olechno, współwłaściciel sieci KOKU Sushi. 

POSTAW NA SWÓJ BIZNES I OTWÓRZ RESTAURACJĘ KOKU SUSHI 

franczyza restauracja KOKU sushi


Z doświadczeń franczyzobiorców KOKU Sushi wynika, że połączenie restauracji z pointem przynosi najlepsze rezultaty, szczególnie w większych miastach, kiedy trzeba zagospodarować kolejne duże dzielnice czy obszary, gdzie dowóz przestaje być opłacalny.

– Przy takim układzie mieszkańcy mają szansę poznać markę na żywo, poczuć jej atmosferę i spędzić czas w restauracji. A gdy chcą zamówić sushi do domu, pałeczkę przejmuje lokal wynosowy, który sprawnie przygotowuje zamówione potrawy i dostarcza je pod wskazany adres – przekonuje właściciel KOKU Sushi.

Z perspektywy właściciela taki układ to także same korzyści. Nie inwestuje w kolejną salę, a wymagania co do samej lokalizacji nie są tak duże jak przy zwykłej restauracji. Pointy to więc okazja do szybkiego skalowania biznesu - dodaje Piotr Olechno.

A co z potencjalnymi franczyzobiorcami, którzy chcą przyłączyć się do sieci przez wybór modelu point? KOKU Sushi przewiduje taką opcję, jednak pod pewnymi warunkami.

– Do każdego partnera podchodzimy indywidualnie, dlatego jeśli po dokładnej analizie rynku i potencjału lokalizacji wspólnie uznamy, że biznes ma szanse powodzenia, damy mu zielone światło. Wiele zależy tu od podejścia samego franczyzobiorcy i jego zaangażowania. Jeśli będzie pracował w poincie ramię w ramię z pracownikami, uzyskanie satysfakcjonującego poziomu obrotów jest jak najbardziej możliwe – podsumowuje Piotr Olechno. 

Obecnie, aby otworzyć KOKU Sushi point należy zainwestować ok. 40 tys. zł plus koszty remontu. Minimalne wymagania co do powierzchni lokalu wynoszą 40 m kw. Optymalne lokalizacje to dzielnice biznesowe, osiedla, centra miast, charakteryzujące się dobrym podjazdem autem.

KOKU Sushi liczy dziś 48 punktów w całej Polsce, co czyni markę największą siecią sushi barów w kraju. Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 KOKU Sushi - oferta franczyzowa.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.

  • Terminal płatniczy i „ukryte” koszty, na które należy zwrócić uwagę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na rynku terminali płatniczych jest wielu operatorów, którzy oferują indywidualne warunki handlowe, zaś ich przedstawiciele handlowi mogą stosować różne sztuczki i techniki, aby zaprezentować swoją ofertę w jak najlepszym świetle, zaś niewygodne kwestie przemilczeć.   Zdaję sobie sprawę, że dla osoby spoza branży porównanie poszczególnych ofert to nie lada wyzwanie, ale pomogę Ci w tym i wskażę obszary, na które należy zwrócić uwagę, aby nie popełnić kosztownych błędów.  Uważaj przede wszystkim na... ⛔️ Czas na jaki jest podpisywana umowa. Stara zasada: nie wiesz co będzie za rok, zwłaszcza w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, więc nie podpisuj długoterminowych kontraktów, bo zapłacisz kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy ⛔️ jeśli będziesz potrzebował nagle zakończyć współpracę. 

  • Co jest ważne we współpracy z operatorem terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Czy Twoi klienci również cenią sobie wygodę i wolą płacić kartą płatniczą zamiast gotówką? Ten trend jest nieodwracalny i koszty związane z obsługą terminali płatniczych wpisały się na stałe w księgi rachunkowe firm. Na rynku działa wielu operatorów, którzy oferują usługi płatności bezgotówkowych oraz terminale płatnicze. Każdy operator tzw. acquire posiada indywidualne oferty handlowe, których porównanie stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorcy. Opłaty za terminal płatniczy i stawki prowizyjne za transakcje kartą Pierwszy obszar to warunki handlowe. Prowizje za transakcje kartą mogą być stałe lub zmienne; co więcej mogą zawierać dodatkowe opłaty uzależnione od rodzaju kart płatniczych czy typu transakcji (krajowe, zagraniczne, biznes, Visa, MasterCard, Maestro). Warto pamiętać, że na koszt prowizji składa się marża operatora, opłaty interchange oraz opłaty systemowe, które są zróżnicowane.

  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Jaką umowę na terminal płatniczy warto podpisać? 

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to oznacza, że potrzebujesz terminal płatniczy do firmy. Prawdopodobnie jesteś na etapie rozmów z poszczególnymi operatorami płatności bezgotówkowych i analizujesz stawki prowizyjne, czego zwieńczeniem będzie podpisanie umowy współpracy.  Pamiętaj, że podczas wyboru dostawcy terminali płatniczych znaczenie mają nie tylko warunki handlowe i serwis, ale również okres trwania umowy, czas wypowiedzenia i ewentualne kary finansowe za wcześniejsze rozwiązanie umowy.