Polska marka Kodano Optyk stawia na rozwój sieci franczyzowej

Kodano Optyk stawia na rozwój franczyzy

Kodano Optyk to polska marka, która istnieje na rynku od 2016 roku. W 2021 r. Kodano Optyk otworzyło 28 własnych salonów w całej Polsce, co na koniec grudnia dało liczbę 50 salonów własnych. W 2022 r. zamierza dokonywać kolejnych otwarć salonów własnych oraz bardzo intensywnie skupić się na rozwoju projektu franczyzy, która aktualnie jest najbardziej korzystna na rynku wśród salonów optycznych, głównie przez brak opłaty wstępnej, opłaty marketingowej oraz najbardziej konkurencyjne ceny zamawianych towarów.

- Sieć sklepów rozwijamy od ponad pięciu lat, jednak najbardziej dynamiczny okres pod względem wzrostu liczby salonów notujemy w 2020-2021 r. – mówi Karol Kożusznik, dyrektor ds. rozwoju Kodano Optyk.

Niemal każdy z salonów zarabia od momentu jego otwarcia – zapewnia Karol Kożusznik. - Notujemy ogromne zainteresowanie naszymi usługami i ofertą. Branża optyczna jest jedną z tych, które skorzystały na pandemii COVID. Zamknięcie w domach, praca zdalna, tablety, telefony i cała elektronika, z której ludzie nie mogą zrezygnować, powoduje nasilanie się wad wzroku, a co za tym idzie potrzebę pomocy w ich korekcji. 

Kodano Optyk zaczyna rozwój poprzez franczyzę

– Nasza oferta skierowana jest niemal do każdego. Nie wymagamy wiedzy, doświadczenia czy wykształcenia optycznego. Głównym walorem kandydata któremu przekażemy cenne know-how, dostęp do najlepszych cen zakupowych, wsparcia sprzedażowego, marketingu jest jego chęć do pracy, do prowadzenia własnej działalności oraz żyłka przedsiębiorczości – mówi Karol Kożusznik.

Marka bierze pod uwagę wszystkie miasta, liczące powyżej 20 tys. mieszkańców. Salon na pewno warto otworzyć w centrum handlowym lub w centrum miasta - ale ostateczny wybór lokalizacji powinien być poprzedzony solidną analizą rynku. 

– Jest wiele czynników, na które należy zwrócić uwagę. Mamy doświadczenie w doborze dobrych lokalizacji i wiele możemy doradzić. Żaden z salonów pod szyldem Kodano Optyk do tej pory nie został zamknięty i nie zapowiada się, aby do takiego zamknięcia miało dojść w najbliższym czasie – zapewnia Karol Kożusznik. 

Inwestycja w salon rozpoczyna się od 80 tys. zł netto. Maksymalna kwota, która może być potrzebna to – według zapewnień franczyzodawcy – ok. 250 tys. zł netto. Ostateczny koszt zależy od lokalizacji, stopnia aranżacji lokalu, jego stanu wyjściowego, poziomu zatowarowania.

– Jeśli chodzi o wymaganą powierzchnię, to rozpoczynać możemy od lokalu wielkości ok. 35-40 m2 – dodaje Karol Kożusznik. – To lokal, w którym mieści się ekspozycja oraz gabinet badań. Optymalna wielkość zależy od konkretnej lokalizacji - miasta, liczby ludności, konkurencji. Salon zaprojektujemy i wyposażymy zgodnie z aranżacją obowiązującą w naszej sieci.

OTWÓRZ własny SALON KODANO OPTYK!

franczyza kodano optyk

Do sieci Kodano Optyk mogą również dołączyć już działające salony optyczne

– Koszt rebrandingu zależy od stanu lokalu, ale na pewno jest dużo mniejszy niż nowa inwestycja – wyjaśnia Karol Kożusznik. – Istnieje też możliwość dołączenia pod swoją marką do naszej grupy zakupowej – wówczas partner otrzymuje dostęp do unikalnego cennika, w naszej opinii najlepszego na rynku, co oczywiście łatwo zweryfikować. 

Oferowane wsparcie oraz korzyści ze współpracy

W ramach pakietu franczyzowego licencjodawca nie tylko pomaga ocenić lokalizację i oszacować koszt inwestycji. Zapewnia także szkolenia produktowe oraz sprzedażowe oraz wsparciem regionalnych kierowników sprzedaży. 

Franczyzobiorca otrzyma również dostęp do najlepszych cen na rynku oprawek i szkieł najlepszych marek, a my dodatkowo zapewnimy 60-procentowe marże na towarze, uwzględniając efektywne promocje sieciowe – podkreśla Karol Kożusznik. 

Jedyna opłata jaką ponosi franczyzobiorca to opłata operacyjna w wysokości 500 zł, która pokrywa koszty związane z wysyłkami, kontaktem i bieżącym wsparciem. Według szacunków franczyzodawcy, inwestycja może się zwrócić nawet w pół roku, ale średni czas oczekiwania to od 18 do 24 miesięcy. 

Sieć salonów Kodano Optyk obecnie liczy 51 salonów własnych. Otwarcie własnego salonu Kodano Optyk to inwestycja rzędu 80-250 tys. zł.

  • Opłata wstępna: 0 zł
  • Opłata marketingowa: 0 zł
  • Opłata miesięczna: 500 zł

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 Kodano Optyk - oferta franczyzowa

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Otworzyłeś firmę i potrzebujesz nowy terminal płatniczy?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na wstępie gratuluję Ci rozpoczęcia działalność gospodarczej i życzę powodzenia w rozwoju własnego biznesu. Przed Tobą wiele wyzwań, natomiast w tym wpisie skupię się na kwestii związanej z wyborem terminala płatniczego i podzielę się kilkoma wskazówkami, które uchronią Cię przed popełnieniem kosztownych błędów. Jeśli nie lubisz czytać to zadzwoń na numer 534 001 002 i omówimy dostępne możliwości. Szczegółowe informacje o mnie oraz dane kontaktowe znajdziesz na stronie dot. oferty na terminal płatniczy. Zanim wybierzesz terminal i dostawcę to odpowiedz na kilka pytań Jaki obrót na terminalu przewidujesz w pierwszym roku prowadzenia działalności? Trudne pytanie, natomiast musisz założyć ile będziesz przyjmować płatności kartą od klientów a ile gotówką. Późnej wyjaśnię dlaczego to ważne.

  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.

  • Co to jest terminal płatniczy i jak działa? Rodzaje terminali

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Według najnowszych danych zawartych w raportach branżowych, liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce rośnie z roku na rok. W 2022 roku odnotowano wzrost o 28% w porównaniu do poprzedniego roku, zaś ich liczba przekroczyła 641 mln (źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa).  To pokazuje, jak ważne stało się dla przedsiębiorców posiadanie terminali płatniczych. Zatem pozyskanie niezbędnej wiedzy na temat tego urządzenia, jego funkcji i metod łączenia jest koniecznością a nie przywilejem.  Czym jest terminal płatniczy oraz jak działa?  Najprościej rzecz ujmując, terminal płatniczy to urządzenie elektroniczne, które umożliwia przeprowadzanie transakcji bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych, debetowych czy kredytowych. Służy do autoryzacji, rejestracji i przesyłania danych transakcji do instytucji finansowych.

  • Terminal płatniczy i „ukryte” koszty, na które należy zwrócić uwagę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na rynku terminali płatniczych jest wielu operatorów, którzy oferują indywidualne warunki handlowe, zaś ich przedstawiciele handlowi mogą stosować różne sztuczki i techniki, aby zaprezentować swoją ofertę w jak najlepszym świetle, zaś niewygodne kwestie przemilczeć.   Zdaję sobie sprawę, że dla osoby spoza branży porównanie poszczególnych ofert to nie lada wyzwanie, ale pomogę Ci w tym i wskażę obszary, na które należy zwrócić uwagę, aby nie popełnić kosztownych błędów.  Uważaj przede wszystkim na... ⛔️ Czas na jaki jest podpisywana umowa. Stara zasada: nie wiesz co będzie za rok, zwłaszcza w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, więc nie podpisuj długoterminowych kontraktów, bo zapłacisz kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy ⛔️ jeśli będziesz potrzebował nagle zakończyć współpracę. 

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.

  • Co jest ważne we współpracy z operatorem terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Czy Twoi klienci również cenią sobie wygodę i wolą płacić kartą płatniczą zamiast gotówką? Ten trend jest nieodwracalny i koszty związane z obsługą terminali płatniczych wpisały się na stałe w księgi rachunkowe firm. Na rynku działa wielu operatorów, którzy oferują usługi płatności bezgotówkowych oraz terminale płatnicze. Każdy operator tzw. acquire posiada indywidualne oferty handlowe, których porównanie stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorcy. Opłaty za terminal płatniczy i stawki prowizyjne za transakcje kartą Pierwszy obszar to warunki handlowe. Prowizje za transakcje kartą mogą być stałe lub zmienne; co więcej mogą zawierać dodatkowe opłaty uzależnione od rodzaju kart płatniczych czy typu transakcji (krajowe, zagraniczne, biznes, Visa, MasterCard, Maestro). Warto pamiętać, że na koszt prowizji składa się marża operatora, opłaty interchange oraz opłaty systemowe, które są zróżnicowane.