Jaki biznes franczyzowy przyciąga inwestorów?

elastyczne przestrzenie do pracy biznes franczyzowy

Więcej inwestorów franczyzowych rozważa możliwości związane z elastycznymi powierzchniami biurowymi w porównaniu z kawiarniami czy siłowniami, aby zapewnić bezpieczniejszą przyszłość.

Myśląc o franczyzie, pomyśl o elastycznej przestrzeni do pracy. Takie jest przesłanie płynące od czołowych inwestorów biznesowych oczekujących stabilności i wzrostu w czasie pandemii oraz w ciągu następnych 18 miesięcy.

Nowe badania przeprowadzone przez IWG pokazują, że elastyczna powierzchnia biurowa jest czołową opcją dla inwestycji franczyzowych, przyćmiewając tradycyjne branże, w tym kawiarnie i siłownie.

W ankiecie przeprowadzonej wśród 501 liderów biznesu zainteresowanych franczyzą* ponad połowa (56%) stwierdziła, że rozważa zostanie franczyzobiorcą elastycznej powierzchni biurowej („elastyczna przestrzeń do pracy”) lub zamierza to zrobić w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Dla porównania mniej niż połowa ankietowanych stwierdziła, że chciałaby zainwestować we współpracę franczyzową z marką kawiarni (49%) lub siłowni (43%).

Respondenci stwierdzili, że byli trzy razy bardziej skłonni do zainwestowania we franczyzę w zakresie elastycznej przestrzeni do pracy w porównaniu z franczyzą w branży hotelowej (19%).

Powierzchnia biurowa to jedna z najbardziej interesujących możliwości franczyzowych na rynku, a IWG jest największą marką w tej branży, oferującą pakiet wsparcia, który nie ma sobie równych — mówi Pip Wilkins, dyrektor generalny British Franchise Association.

Rosnący trend

Nie jest to chyba zaskakujące. Już przed pandemią elastyczne przestrzenie do pracy stanowiły okazję inwestycyjną o charakterze wzrostowym, a JLL przewiduje, że do 2030 r. elastyczna przestrzeń do pracy będzie stanowić 30% całej powierzchni biurowej. A ponieważ COVID-19 mocno uderzył w sektor hotelarski, inwestorzy zwracają się ku bezpieczniejszym opcjom, w tym elastycznym przestrzeniom do pracy, które pozostały otwarte podczas pandemii.

W 2020 r. elastyczne powierzchnie biurowe zachowały trend wzrostowy, będąc jedną z niewielu branż, które mogły pozostać otwarte pomimo różnych stopni ograniczeń — mówi Julian Chambers, dyrektor ds. współpracy biznesowej Wielkiej Brytanii w firmie IWG.

Dodaje: „Od maksymalizacji produktywności personelu i ograniczenia nakładów finansowych po możliwość pracy bliżej domu, widzieliśmy rosnące zapotrzebowanie zarówno ze strony firm, jak i pracowników chcących utrzymać i zwiększyć korzyści płynące z elastycznej pracy. Wkraczając w nową erę pracy hybrydowej, elastyczna powierzchnia biurowa ma doskonały potencjał rozwoju i pozostaje na pierwszym miejscu pod względem inwestycji franczyzowych”.

Młodzi liderzy stoją na czele tego trendu

Badania IWG wskazują również na zmianę pokoleniową — młodsi liderzy biznesowi wyprzedzają krzywą, jeśli chodzi o dostrzeganie pojawiających się trendów franczyzowych. Osoby w wieku od 18 do 35 lat zainteresowane franczyzą są niemal trzykrotnie bardziej skłonne szukać możliwości inwestycyjnych w sektorze elastycznej powierzchni biurowej w ciągu najbliższych 18 miesięcy w porównaniu z osobami w wieku ponad 55 lat (odpowiednio 29% i 11%).

Kierownictwo wyższego szczebla również jednak zaczyna zwracać uwagę na ten trend i chce wykorzystać jego potencjał: obecnie 40% dyrektorów generalnych i prezesów rozważających współpracę franczyzową chce zbadać sektor elastycznych powierzchni biurowych w najbliższej przyszłości.

Bezpieczeństwo w niepewnych czasach

Bezpieczeństwo jest jednym z głównych powodów, dla których inwestorzy decydują się na franczyzę w zakresie elastycznej przestrzeni do pracy. Dwie trzecie (66%) osób już zainteresowanych franczyzą uważa, że firmy franczyzowe są bezpieczniejsze w czasach trudniejszych dla gospodarki. Ponadto taki sam odsetek respondentów zgadza się, że franczyza zapewnia dodatkową ochronę wynikającą ze współpracy z zaufanymi i uznanymi markami.

Tymczasem franczyzobiorcy w sektorze elastycznej przestrzeni do pracy rozpoczynają rok z większym optymizmem w porównaniu z inwestorami spoza franczyzy: jako grupa są prawie trzy razy bardziej skłonni do pozytywnego nastawienia do perspektyw biznesowych na następne 18 miesięcy niż ci, którzy nie są zainteresowani franczyzą (odpowiednio 38% i 14%).

*Badanie przeprowadzone wśród 501 liderów biznesu w dniach 11–15 grudnia 2020 r.

Franczyza IWG

baner IWG franczyza oferta

Czy chcesz dołączyć do IWG jako franczyzobiorca w zakresie elastycznej przestrzeni do pracy? Dowiedz się więcej na temat możliwości współpracy w ramach 👉 franczyzy IWG

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Gdzie Polacy chcą płacić bezgotówkowo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych, ale wciąż są miejsca, gdzie konsumenci nie mają możliwości wyboru metody płatności. Według najnowszych wyników badania Maison & Partners dla Fundacji Polska Bezgotówkowa, respondentom najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą lub telefonem na pobliskich bazarkach (46%). Jako punkty, gdzie nie można zapłacić bezgotówkowo respondenci wskazują także na usługi krawieckie (30%), usługi szewskie (28%), kościół (28%) oraz warsztaty samochodowe (26%). Wiele osób ma również poczucie, że często nie mają możliwości dokonania płatności na stoiskach podczas imprez plenerowych (39%) oraz podczas akcji organizowanych przez organizacje charytatywne (31%). 

  • Czy przedsiębiorcy boją się zmieniać operatorów terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Odpowiadając jednym słowem na tytułowe pytanie (bazując na moim dotychczasowym doświadczeniu biznesowym) mogę stwierdzić, że: tak! Przedsiębiorcy raczej niechętnie zmieniają partnerów biznesowych, w tym dostawców terminali płatniczych.  Obawa przed zmianą nie dotyczy tylko właścicieli firm, to powszechnie występujące uczucie, które może obejmować różne sfery życia, takie jak biznes, praca, relacje czy sytuacje osobiste. Ludzie często odczuwają niepokój lub strach wobec nieznanych sytuacji, ponieważ zmiana może być trudna do przewidzenia i wymagać dostosowania się do nowych warunków. Jednakże zmiana może być również postrzegana jako szansa na rozwój i nowe możliwości. Te podejście jest bliższe przedsiębiorcom, którzy na co dzień muszą zmagać się z niepewnym jutrem a mimo to poszukują innowacji; aczkolwiek nie brak konserwatystów, którzy próbują utrzymać status quo i pozostać w sferze komfortu. 

  • Co jest ważne we współpracy z operatorem terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Czy Twoi klienci również cenią sobie wygodę i wolą płacić kartą płatniczą zamiast gotówką? Ten trend jest nieodwracalny i koszty związane z obsługą terminali płatniczych wpisały się na stałe w księgi rachunkowe firm. Na rynku działa wielu operatorów, którzy oferują usługi płatności bezgotówkowych oraz terminale płatnicze. Każdy operator tzw. acquire posiada indywidualne oferty handlowe, których porównanie stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorcy. Opłaty za terminal płatniczy i stawki prowizyjne za transakcje kartą Pierwszy obszar to warunki handlowe. Prowizje za transakcje kartą mogą być stałe lub zmienne; co więcej mogą zawierać dodatkowe opłaty uzależnione od rodzaju kart płatniczych czy typu transakcji (krajowe, zagraniczne, biznes, Visa, MasterCard, Maestro). Warto pamiętać, że na koszt prowizji składa się marża operatora, opłaty interchange oraz opłaty systemowe, które są zróżnicowane.

  • Co to jest terminal płatniczy i jak działa? Rodzaje terminali

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Według najnowszych danych zawartych w raportach branżowych, liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce rośnie z roku na rok. W 2022 roku odnotowano wzrost o 28% w porównaniu do poprzedniego roku, zaś ich liczba przekroczyła 641 mln (źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa).  To pokazuje, jak ważne stało się dla przedsiębiorców posiadanie terminali płatniczych. Zatem pozyskanie niezbędnej wiedzy na temat tego urządzenia, jego funkcji i metod łączenia jest koniecznością a nie przywilejem.  Czym jest terminal płatniczy oraz jak działa?  Najprościej rzecz ujmując, terminal płatniczy to urządzenie elektroniczne, które umożliwia przeprowadzanie transakcji bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych, debetowych czy kredytowych. Służy do autoryzacji, rejestracji i przesyłania danych transakcji do instytucji finansowych.

  • Nie przepłacaj za terminal płatniczy! Porównaj i wybierz najlepszą ofertę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Prowadzisz firmę i nieustannie próbujesz nadążyć z realizacją bieżących zadań oraz gasisz pożary… Znajoma rzeczywistość? To zatrzymaj się na chwilę i przeanalizuj koszty, które ponosisz, bo może się okazać, że dzięki obniżeniu opłat nie będziesz musiał brać kolejnego zlecenia, aby zarobić „na koszty”.   Powyższa sytuacja, tj. pośpiech, brak czasu, wszystko „na wczoraj”, przysłowiowa bieżączka… sprzyja wybieraniu niekorzystnych ofert. Nie zamierzam w tym wpisie skupiać się na organizacji czasu pracy, lecz moim celem jest zachęcenie przedsiębiorców do otwartości na zmianę i znalezienie w swoich grafikach miejsca na rozmowę z konkurencyjnymi dostawcami usług, z których korzystają, m.in. terminali płatniczych. 

  • Własny terminal płatniczy bez abonamentu czy najem urządzenia od operatora?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Niejeden przedsiębiorca zastanawia się, czy kupić terminal płatniczy na własność, aby nie płacić miesięcznego abonamentu lub kompleksowo skorzystać z usług operatora płatności bezgotówkowych i postawić na dzierżawę. Firmy sprzedające urządzenia będą zachwalać opcję z własnym terminalem, zaś przedstawiciele operatora płatności bezgotówkowych będą wskazywać na najem.  Kogo zatem słuchać? Na szczęście nie musimy wsłuchiwać się w głosy perswazji i argumenty sprzedażowe, tylko można policzyć, które rozwiązanie będzie najlepsze.