IWG podpisuje pierwszą umowę franczyzową w Polsce

W ciągu najbliższych 5 lat franczyzobiorca otworzy pięć nowych centrów Regus w południowo-wschodnich dzielnicach mieszkaniowych Warszawy i jej przedmieściach.

IWG, największy na świecie operator przestrzeni elastycznych i coworkingowych, działający m.in. pod takimi markami jak Regus i Spaces, ogłosił swoją pierwszą umowę franczyzową na klaster lokalizacji w Polsce, podpisaną z firmą L&L Club. W ramach umowy IWG rozszerzy działalność na południowo-wschodnią Warszawę i jej przedmieścia, otwierając 5 nowych centrów pod marką Regus.

Partnerstwo z L&L Club zostaje nawiązane w momencie, w którym wzrost popularności pracy hybrydowej sprawił, że zapotrzebowanie na przestrzenie typu flexspace zlokalizowane poza centrami miast i blisko domów pracowników stało się priorytetowe dla wielu firm.

Dzięki tej transakcji IWG rozszerzy swoją działalność na obszary, na których wzrasta zapotrzebowanie na tego typu usługi wśród lokalnych firm i przedsiębiorców. Nowe centra będą zlokalizowane w dzielnicach Ursynów i Wilanów oraz w Piasecznie i Konstancinie, popularnych miejscowościach mieszkaniowych na południowo-wschodnich przedmieściach Warszawy. Umowa na klaster obszarowy daje franczyzobiorcy wyłączne prawo do prowadzenia działalności pod marką Regus w wyżej wymienionych lokalizacjach.

To dla nas naturalny obszar, w którym działamy i po którym poruszamy się od wielu lat. Znamy lokalne środowisko biznesowe, ludzi tu mieszkających i pracujących - jednym słowem mamy dużą wiedzę o tej części Warszawy - mówi Jacek Laskowski, Prezes Zarządu L&L Club.

L&L Club jest firmą prowadzoną przez trzech braci - Jacka, Tomasza i Łukasza Laskowskich. Początkowo skupiali się oni na spełnieniu marzeń ojca o otwarciu klubu tenisowego, który z pojedynczego kortu rozrósł się do jednego z największych tego typu obiektów w mieście pod nazwą Silva Sport, posiadającego 13 profesjonalnych kortów tenisowych oraz największy w Warszawie symulator golfa. Po odniesieniu sukcesu w tym obszarze, firma rozszerzyła swoją działalność o nieruchomości komercyjne i biurowe pod marką Forest Project, a wśród najemców pierwszego budynku przy ul. Puławskiej 543 znalazły się marki takie jak McDonald's, Sphinx i MSX International. Ponieważ bracia Laskowscy planują dalszą ekspansję na tym polu, zainteresowali się rozwiązaniami IWG flexspace i modelem franczyzowym.

"Początkowo myśleliśmy o otwarciu jednej placówki typu flex office w naszym drugim biurowcu, który planujemy ukończyć w ciągu najbliższego roku. Jednak po rozmowie z zespołem IWG zdaliśmy sobie sprawę, że istnieje znacznie większy potencjał biznesowy i skala, którą możemy osiągnąć. Zdecydowaliśmy się więc na pięć lokalizacji i jak najszybsze rozpoczęcie pracy. Nie braliśmy też w ogóle pod uwagę samodzielnego prowadzenia działalności związanej z elastycznymi biurami. Analizując rozwiązania, które najlepiej pasują do naszych aktualnych projektów, zaczęliśmy szukać firmy, która ma duże doświadczenie, a także kompleksowe rozwiązania i narzędzia. Zdajemy sobie sprawę, że wejście na ten rynek bez wsparcia profesjonalistów byłoby bardzo trudne. Od IWG dostajemy od razu wiedzę, którą musielibyśmy zdobywać latami ucząc się na własnych błędach" - podsumowuje Jacek Laskowski.

Model franczyzowy oferuje naszym partnerom unikalną możliwość dokonania atrakcyjnej, wysokodochodowej inwestycji z wykorzystaniem know-how lidera rynku, który mogą połączyć ze swoją lokalną wiedzą. Dzięki przedsiębiorczości i rozległej wiedzy na temat południowo-wschodnich dzielnic Warszawy, L&L Club jest idealnym partnerem do rozwoju marki Regus na tym obszarze - powiedział Michał Dorszewski, Dyrektor ds. Franczyzy IWG w regionie CEE.

Franczyza z dużymi zyskami i światowej klasy wsparciem

IWG poszukuje kolejnych, zaangażowanych partnerów franczyzowych, aby wykorzystać znaczący popyt na elastyczne miejsca dedykowane pracy w Polsce.

IWG od ponad trzydziestu lat, czyli od momentu założenia firmy w 1989 roku, z powodzeniem zarządza przestrzeniami biurowymi. Jej model operacyjny jest sprawdzony w czasach różnej koniunktury gospodarczej, udokumentowany i może zapewnić partnerom bardzo atrakcyjny zwrot z inwestycji.

IWG zapewnia wiele źródeł przychodów, w tym m.in. miesięczne programy członkowskie, prowizje za sprzedaż innych lokalizacji w ramach portfolio marki oraz rezerwacje w aplikacji MyRegus.

W ramach nowego programu IWG oferuje kompleksową infrastrukturę wspierającą franczyzobiorców przez cały cykl życia ich inwestycji. Globalny zespół franczyzowy IWG ściśle współpracuje z franczyzobiorcami, pomagając im w identyfikacji lokalizacji i wyposażeniu centrum, a także w zwiększaniu ich udziału w rynku, korzystając ze światowej klasy wsparcia operacyjnego i marketingowego oraz wysokiej jakości obsługi klienta i infrastruktury IT.

O IWG

IWG jest liderem innowacyjnych, elastycznych rozwiązań w dziedzinie przestrzeni biurowych. Nasze marki pomagają milionom ludzi i ich firmom pracować bardziej produktywnie. Umożliwiamy to poprzez dostarczanie profesjonalnych, inspirujących i sprzyjających współpracy miejsc pracy oraz usług.

Cyfryzacja i nowe technologie przekształcają świat pracy. Ludzie pragną być bardziej wydajni dzięki możliwości mieszkania i pracy w dowolny sposób i w dowolnym miejscu. Przedsiębiorstwa poszukują korzyści finansowych i strategicznych. Naszymi klientami są firmy rozpoczynające działalność, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz duże międzynarodowe koncerny. Mają unikalne cele biznesowe, ludzi i aspiracje. Chcą, aby miejsca pracy i społeczności z nimi związane odpowiadały ich potrzebom. Chcą mieć wybór.

W IWG zapewniamy ten wybór i obsługujemy cały świat pracy poprzez nasze marki: Regus, Spaces, No18, Basepoint, Open Office i Signature. Tworzymy wartość osobistą, finansową i strategiczną dla firm każdej wielkości. Od najbardziej ekscytujących firm i znanych organizacji na świecie, po osoby indywidualne i kolejne pokolenia liderów branży. Wszyscy oni wykorzystują możliwości elastycznego systemu pracy, aby zwiększyć swoją produktywność, wydajność i sprawność w prowadzeniu biznesu.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Własny terminal płatniczy bez abonamentu czy najem urządzenia od operatora?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Niejeden przedsiębiorca zastanawia się, czy kupić terminal płatniczy na własność, aby nie płacić miesięcznego abonamentu lub kompleksowo skorzystać z usług operatora płatności bezgotówkowych i postawić na dzierżawę. Firmy sprzedające urządzenia będą zachwalać opcję z własnym terminalem, zaś przedstawiciele operatora płatności bezgotówkowych będą wskazywać na najem.  Kogo zatem słuchać? Na szczęście nie musimy wsłuchiwać się w głosy perswazji i argumenty sprzedażowe, tylko można policzyć, które rozwiązanie będzie najlepsze. 

  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Ranking terminali płatniczych. Najlepszy terminal w 2024

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Szukasz rankingu terminali płatniczych? Tylko po co, ponieważ oferty na terminale płatnicze są indywidualne i zależą między innymi od obrotów firmy, wysokości transakcji, struktury kart, ilości urządzeń, rodzajów terminali. Z uwagi na powyższe zmienne nie można stworzyć obiektywnego porównania poszczególnych operatorów płatniczych, dlatego warto stworzyć własne zestawienie w oparciu o niezbędne kryteria i informacje, które omawiam w niniejszym wpisie.  Użyteczność rankingów terminali płatniczych Rankingi dostępne w Internecie są pewnym uproszczeniem, przedstawiającym subiektywne zestawienia oparte na doświadczeniu autorów lub wybranych kryteriach, które zniekształcają rzeczywistość. 

  • Co jest ważne we współpracy z operatorem terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Czy Twoi klienci również cenią sobie wygodę i wolą płacić kartą płatniczą zamiast gotówką? Ten trend jest nieodwracalny i koszty związane z obsługą terminali płatniczych wpisały się na stałe w księgi rachunkowe firm. Na rynku działa wielu operatorów, którzy oferują usługi płatności bezgotówkowych oraz terminale płatnicze. Każdy operator tzw. acquire posiada indywidualne oferty handlowe, których porównanie stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorcy. Opłaty za terminal płatniczy i stawki prowizyjne za transakcje kartą Pierwszy obszar to warunki handlowe. Prowizje za transakcje kartą mogą być stałe lub zmienne; co więcej mogą zawierać dodatkowe opłaty uzależnione od rodzaju kart płatniczych czy typu transakcji (krajowe, zagraniczne, biznes, Visa, MasterCard, Maestro). Warto pamiętać, że na koszt prowizji składa się marża operatora, opłaty interchange oraz opłaty systemowe, które są zróżnicowane.

  • Co to jest terminal płatniczy i jak działa? Rodzaje terminali

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Według najnowszych danych zawartych w raportach branżowych, liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce rośnie z roku na rok. W 2022 roku odnotowano wzrost o 28% w porównaniu do poprzedniego roku, zaś ich liczba przekroczyła 641 mln (źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa).  To pokazuje, jak ważne stało się dla przedsiębiorców posiadanie terminali płatniczych. Zatem pozyskanie niezbędnej wiedzy na temat tego urządzenia, jego funkcji i metod łączenia jest koniecznością a nie przywilejem.  Czym jest terminal płatniczy oraz jak działa?  Najprościej rzecz ujmując, terminal płatniczy to urządzenie elektroniczne, które umożliwia przeprowadzanie transakcji bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych, debetowych czy kredytowych. Służy do autoryzacji, rejestracji i przesyłania danych transakcji do instytucji finansowych.

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.