Franczyza pod marką KOKU Sushi to biznes na lata

franczyza na lata koku sushi

O sile każdej franczyzy świadczy fakt, ilu partnerów sieci przedłuża swoje umowy. W przypadku KOKU Sushi ponad 20% obecnych franczyzobiorców jest związanych z marką praktycznie od początku jej istnienia, a kolejne 65% przedłużyło umowy.

Stale powiększa się też grono multifranczyzobiorców – już 20% partnerów sieci prowadzi co najmniej dwa lokale. KOKU Sushi konsekwentnie udowadnia, że franczyza nie musi być jedynie "pomysłem na start", a może stać się sposobem na długoletni biznes.

Łomża, Warszawa, Kalisz, Ostrów Wielkopolski, Świdnica, Lubań, Poznań, Legnica, Katowice, Wałbrzych – to właśnie w tych miastach franczyzobiorcy KOKU Sushi rozwijają swoje biznesy na kanwie długofalowej współpracy z białostocką siecią. Ich właściciele przecierali szlaki w branży sushi w Polsce i zaczynali, gdy dla lokalnych rynków gastronomicznych kuchnia japońska była egzotyczną nowością. Dziś ich restauracje cieszą się ogromną popularnością w swoich miastach, a franczyzobiorcy stawiają na nieustanny rozwój.

Cieszymy się, że tak wielu partnerów sieci KOKU Sushi przedłuża umowy franczyzowe, otwiera kolejne lokale i rozwija biznesy w oparciu o nasz koncept. Przeszliśmy wspólnie przez pandemię i kryzys gospodarczy związany z inflacją i zawirowaniami na rynkach energetycznych – komentuje Urszula Olechno, współwłaścicielka KOKU Sushi.

- Kiedy inni się zamykali, nasi franczyzobiorcy otrzymali niezbędne wsparcie w postaci przemyślanej strategii marketingowej, menu opartego na produktach o stabilnej dostępności czy wspólnego koszyka zakupowego z korzystnymi cenami w ramach sieci. To zaprocentowało – dodaje Urszula Olechno.

POSTAW NA SWÓJ BIZNES I OTWÓRZ RESTAURACJĘ KOKU SUSHI 

franczyza restauracja KOKU sushi

System szkoleń kluczem do efektywności

Warto zaznaczyć, że ponad 90% franczyzobiorców KOKU Sushi to osoby niezwiązane wcześniej z gastronomią. Dzięki profesjonalnym szkoleniom i efektywnym procedurom operacyjnym właściciele z powodzeniem odnajdują się w tym biznesie.

– Franczyza to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą się nauczyć danej branży. Przez wielu traktowana jest jako "opcja na start", jednak nasz przykład pokazuje, że można rozwijać się we franczyzie przez długie lata i korzystać ze sprawdzonych rozwiązań sieci, aby budować własny, dochodowy biznes – dodaje Urszula Olechno.

Szkolenia w KOKU Sushi nie kończą się wraz z obsłużeniem w nowo otwarty lokalu pierwszych gości. W tym roku KOKU Sushi wystartowało z nowymi systemami szkoleń dla właścicieli, managerów i kelnerów. Wszystko po to, aby podnieść standardy obsługi, wyniki sprzedaży i konkurencyjność oraz polepszyć doświadczenia zakupowe współczesnych, wymagających konsumentów.

Modele współpracy w ramach sieci franczyzowej KOKU Sushi

KOKU Sushi to dziś największa sieć sushi barów w kraju. Franczyza oferuje trzy modele współpracy: restaurację KOKU Sushi, KOKU Sushi premium oraz KOKU Sushi POINT.

modele współpracy koku sushi infografika

Nowe otwarcia

KOKU Sushi liczy obecnie blisko 50 lokali w całej Polsce. Od początku 2023 r. otworzyły się restauracje w: Szklarskiej Porębie, Zielonej Górze oraz w Gdyni. Lokal w Szczecinie (Wacisława) rozwinął się natomiast z formatu POINT do lokalu z salą restauracyjną. W listopadzie planowane jest otwarcie punktu w Myszkowie koło Zawiercia, a pod koniec roku – we Wrocławiu. Sieć podpisała ponadto umowę na nowy lokal franczyzowy w Nysie, który przyjmie pierwszych gości w 2024 r.

– Obecnie prowadzimy ponadto trzy zaawansowane rozmowy na południu Polski i w Trójmieście. Mimo że tempo wzrostu sieci nie jest tak dynamiczne jak przed pandemią, to i tak jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku, jaki osiągnęliśmy działając w realiach rekordowej inflacji i wojny za wschodnią granicą – podsumowuje właścicielka sieci.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Własny terminal płatniczy bez abonamentu czy najem urządzenia od operatora?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Niejeden przedsiębiorca zastanawia się, czy kupić terminal płatniczy na własność, aby nie płacić miesięcznego abonamentu lub kompleksowo skorzystać z usług operatora płatności bezgotówkowych i postawić na dzierżawę. Firmy sprzedające urządzenia będą zachwalać opcję z własnym terminalem, zaś przedstawiciele operatora płatności bezgotówkowych będą wskazywać na najem.  Kogo zatem słuchać? Na szczęście nie musimy wsłuchiwać się w głosy perswazji i argumenty sprzedażowe, tylko można policzyć, które rozwiązanie będzie najlepsze. 

  • Czy przedsiębiorcy boją się zmieniać operatorów terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Odpowiadając jednym słowem na tytułowe pytanie (bazując na moim dotychczasowym doświadczeniu biznesowym) mogę stwierdzić, że: tak! Przedsiębiorcy raczej niechętnie zmieniają partnerów biznesowych, w tym dostawców terminali płatniczych.  Obawa przed zmianą nie dotyczy tylko właścicieli firm, to powszechnie występujące uczucie, które może obejmować różne sfery życia, takie jak biznes, praca, relacje czy sytuacje osobiste. Ludzie często odczuwają niepokój lub strach wobec nieznanych sytuacji, ponieważ zmiana może być trudna do przewidzenia i wymagać dostosowania się do nowych warunków. Jednakże zmiana może być również postrzegana jako szansa na rozwój i nowe możliwości. Te podejście jest bliższe przedsiębiorcom, którzy na co dzień muszą zmagać się z niepewnym jutrem a mimo to poszukują innowacji; aczkolwiek nie brak konserwatystów, którzy próbują utrzymać status quo i pozostać w sferze komfortu. 

  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.

  • Ranking terminali płatniczych. Najlepszy terminal w 2024

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Szukasz rankingu terminali płatniczych? Tylko po co, ponieważ oferty na terminale płatnicze są indywidualne i zależą między innymi od obrotów firmy, wysokości transakcji, struktury kart, ilości urządzeń, rodzajów terminali. Z uwagi na powyższe zmienne nie można stworzyć obiektywnego porównania poszczególnych operatorów płatniczych, dlatego warto stworzyć własne zestawienie w oparciu o niezbędne kryteria i informacje, które omawiam w niniejszym wpisie.  Użyteczność rankingów terminali płatniczych Rankingi dostępne w Internecie są pewnym uproszczeniem, przedstawiającym subiektywne zestawienia oparte na doświadczeniu autorów lub wybranych kryteriach, które zniekształcają rzeczywistość.