Franczyza pod marką KOKU Sushi to biznes na lata

franczyza na lata koku sushi

O sile każdej franczyzy świadczy fakt, ilu partnerów sieci przedłuża swoje umowy. W przypadku KOKU Sushi ponad 20% obecnych franczyzobiorców jest związanych z marką praktycznie od początku jej istnienia, a kolejne 65% przedłużyło umowy.

Stale powiększa się też grono multifranczyzobiorców – już 20% partnerów sieci prowadzi co najmniej dwa lokale. KOKU Sushi konsekwentnie udowadnia, że franczyza nie musi być jedynie "pomysłem na start", a może stać się sposobem na długoletni biznes.

Łomża, Warszawa, Kalisz, Ostrów Wielkopolski, Świdnica, Lubań, Poznań, Legnica, Katowice, Wałbrzych – to właśnie w tych miastach franczyzobiorcy KOKU Sushi rozwijają swoje biznesy na kanwie długofalowej współpracy z białostocką siecią. Ich właściciele przecierali szlaki w branży sushi w Polsce i zaczynali, gdy dla lokalnych rynków gastronomicznych kuchnia japońska była egzotyczną nowością. Dziś ich restauracje cieszą się ogromną popularnością w swoich miastach, a franczyzobiorcy stawiają na nieustanny rozwój.

Cieszymy się, że tak wielu partnerów sieci KOKU Sushi przedłuża umowy franczyzowe, otwiera kolejne lokale i rozwija biznesy w oparciu o nasz koncept. Przeszliśmy wspólnie przez pandemię i kryzys gospodarczy związany z inflacją i zawirowaniami na rynkach energetycznych – komentuje Urszula Olechno, współwłaścicielka KOKU Sushi.

- Kiedy inni się zamykali, nasi franczyzobiorcy otrzymali niezbędne wsparcie w postaci przemyślanej strategii marketingowej, menu opartego na produktach o stabilnej dostępności czy wspólnego koszyka zakupowego z korzystnymi cenami w ramach sieci. To zaprocentowało – dodaje Urszula Olechno.

POSTAW NA SWÓJ BIZNES I OTWÓRZ RESTAURACJĘ KOKU SUSHI 

franczyza restauracja KOKU sushi

System szkoleń kluczem do efektywności

Warto zaznaczyć, że ponad 90% franczyzobiorców KOKU Sushi to osoby niezwiązane wcześniej z gastronomią. Dzięki profesjonalnym szkoleniom i efektywnym procedurom operacyjnym właściciele z powodzeniem odnajdują się w tym biznesie.

– Franczyza to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą się nauczyć danej branży. Przez wielu traktowana jest jako "opcja na start", jednak nasz przykład pokazuje, że można rozwijać się we franczyzie przez długie lata i korzystać ze sprawdzonych rozwiązań sieci, aby budować własny, dochodowy biznes – dodaje Urszula Olechno.

Szkolenia w KOKU Sushi nie kończą się wraz z obsłużeniem w nowo otwarty lokalu pierwszych gości. W tym roku KOKU Sushi wystartowało z nowymi systemami szkoleń dla właścicieli, managerów i kelnerów. Wszystko po to, aby podnieść standardy obsługi, wyniki sprzedaży i konkurencyjność oraz polepszyć doświadczenia zakupowe współczesnych, wymagających konsumentów.

Modele współpracy w ramach sieci franczyzowej KOKU Sushi

KOKU Sushi to dziś największa sieć sushi barów w kraju. Franczyza oferuje trzy modele współpracy: restaurację KOKU Sushi, KOKU Sushi premium oraz KOKU Sushi POINT.

modele współpracy koku sushi infografika

Nowe otwarcia

KOKU Sushi liczy obecnie blisko 50 lokali w całej Polsce. Od początku 2023 r. otworzyły się restauracje w: Szklarskiej Porębie, Zielonej Górze oraz w Gdyni. Lokal w Szczecinie (Wacisława) rozwinął się natomiast z formatu POINT do lokalu z salą restauracyjną. W listopadzie planowane jest otwarcie punktu w Myszkowie koło Zawiercia, a pod koniec roku – we Wrocławiu. Sieć podpisała ponadto umowę na nowy lokal franczyzowy w Nysie, który przyjmie pierwszych gości w 2024 r.

– Obecnie prowadzimy ponadto trzy zaawansowane rozmowy na południu Polski i w Trójmieście. Mimo że tempo wzrostu sieci nie jest tak dynamiczne jak przed pandemią, to i tak jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku, jaki osiągnęliśmy działając w realiach rekordowej inflacji i wojny za wschodnią granicą – podsumowuje właścicielka sieci.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Co to jest terminal płatniczy i jak działa? Rodzaje terminali

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Według najnowszych danych zawartych w raportach branżowych, liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce rośnie z roku na rok. W 2022 roku odnotowano wzrost o 28% w porównaniu do poprzedniego roku, zaś ich liczba przekroczyła 641 mln (źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa).  To pokazuje, jak ważne stało się dla przedsiębiorców posiadanie terminali płatniczych. Zatem pozyskanie niezbędnej wiedzy na temat tego urządzenia, jego funkcji i metod łączenia jest koniecznością a nie przywilejem.  Czym jest terminal płatniczy oraz jak działa?  Najprościej rzecz ujmując, terminal płatniczy to urządzenie elektroniczne, które umożliwia przeprowadzanie transakcji bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych, debetowych czy kredytowych. Służy do autoryzacji, rejestracji i przesyłania danych transakcji do instytucji finansowych.

  • Co jest ważne we współpracy z operatorem terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Czy Twoi klienci również cenią sobie wygodę i wolą płacić kartą płatniczą zamiast gotówką? Ten trend jest nieodwracalny i koszty związane z obsługą terminali płatniczych wpisały się na stałe w księgi rachunkowe firm. Na rynku działa wielu operatorów, którzy oferują usługi płatności bezgotówkowych oraz terminale płatnicze. Każdy operator tzw. acquire posiada indywidualne oferty handlowe, których porównanie stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorcy. Opłaty za terminal płatniczy i stawki prowizyjne za transakcje kartą Pierwszy obszar to warunki handlowe. Prowizje za transakcje kartą mogą być stałe lub zmienne; co więcej mogą zawierać dodatkowe opłaty uzależnione od rodzaju kart płatniczych czy typu transakcji (krajowe, zagraniczne, biznes, Visa, MasterCard, Maestro). Warto pamiętać, że na koszt prowizji składa się marża operatora, opłaty interchange oraz opłaty systemowe, które są zróżnicowane.

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.

  • Własny terminal płatniczy bez abonamentu czy najem urządzenia od operatora?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Niejeden przedsiębiorca zastanawia się, czy kupić terminal płatniczy na własność, aby nie płacić miesięcznego abonamentu lub kompleksowo skorzystać z usług operatora płatności bezgotówkowych i postawić na dzierżawę. Firmy sprzedające urządzenia będą zachwalać opcję z własnym terminalem, zaś przedstawiciele operatora płatności bezgotówkowych będą wskazywać na najem.  Kogo zatem słuchać? Na szczęście nie musimy wsłuchiwać się w głosy perswazji i argumenty sprzedażowe, tylko można policzyć, które rozwiązanie będzie najlepsze. 

  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.

  • Terminal płatniczy i „ukryte” koszty, na które należy zwrócić uwagę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na rynku terminali płatniczych jest wielu operatorów, którzy oferują indywidualne warunki handlowe, zaś ich przedstawiciele handlowi mogą stosować różne sztuczki i techniki, aby zaprezentować swoją ofertę w jak najlepszym świetle, zaś niewygodne kwestie przemilczeć.   Zdaję sobie sprawę, że dla osoby spoza branży porównanie poszczególnych ofert to nie lada wyzwanie, ale pomogę Ci w tym i wskażę obszary, na które należy zwrócić uwagę, aby nie popełnić kosztownych błędów.  Uważaj przede wszystkim na... ⛔️ Czas na jaki jest podpisywana umowa. Stara zasada: nie wiesz co będzie za rok, zwłaszcza w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, więc nie podpisuj długoterminowych kontraktów, bo zapłacisz kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy ⛔️ jeśli będziesz potrzebował nagle zakończyć współpracę.