Branża odporna na kryzys. Salony optyczne Kodano Optyk

franczyza Kodano Optyk salony optyczne

Sieć salonów optycznych Kodan Optyk ma duże doświadczenie na rynku i 65 placówek własnych. Niedawno marka uruchomiła pierwsze salony franczyzowe na licencji – w Zielonej Górze i Sieradzu. Ten drugi prowadzi Grzegorz Gładysz. Jak ocenia współpracę z franczyzodawcą?

- Branża optyczna wcześniej była mi zupełnie nieznana – nie ukrywa Grzegorz Gładysz, franczyzobiorca Kodano Optyk.

Nie słyszałem nigdy o upadających „optykach”. Wręcz przeciwnie - widziałem wiekowe, nieodświeżone salony, które działają od lat. W jakiej innej branży taka sytuacja jest możliwa? Skłoniło mnie to do szukania możliwości wejścia w branżę optyczną i tak trafiłem na ofertę Kodano Optyk - podkreśla Grzegorz Gładysz.

Grzegorz Gładysz otworzył salon w Galerii Sieradzkiej. - Wspólnie z Kodano Optyk negocjowaliśmy warunki finansowe wynajęcia lokalu. Proces jego przygotowania do otwarcia był bardzo dobrze zorganizowany przez centralę. Odbyłem też szereg szkoleń, co pozwoliło mi się przygotować do rozpoczęcia działalności – wylicza franczyzobiorca Kodano Optyk. - Mam w umowie gwarancję marży, najlepsze ceny towaru oraz wsparcie aż dwóch opiekunów - operacyjnego i marketingowego.

Kodano Optyk bardzo duży nacisk kładzie na odpowiednią lokalizację swoich placówek. Franczyzodawca doradza, aby skupić się na miejscowościach powyżej 40 tys. mieszkańców, na głównych ośrodkach handlu - ulicach lub centrach handlowych, pasażach, parkach handlowych.

- Mamy sporą bazę sprawdzonych lokalizacji i możliwości weryfikacji lokali w całej Polsce – dodaje Karol Kożusznik, dyrektor ds. rozwoju Kodano Optyk. - Uważam, że dobra lokalizacja to połowa sukcesu, co potwierdza także strategia rozwoju naszej sieci własnej. Do tej pory nie zamknęliśmy żadnego salonu. Myślę, że to nasza bardzo ważna umiejętność, która bezpośrednio rzutuje na sukces naszych partnerów.

OTWÓRZ własny SALON KODANO OPTYK!

franczyza kodano optyk

Pomoc w doborze lokalizacji to nie jedyne wsparcie, na jakie mogą liczyć franczyzobiorcy ze strony centrali. Do tego dochodzi m.in. projekt i aranżacja salonu, wsparcie podczas remontu, wyposażenie we właściwy sprzęt do badań wzroku, zatowarowanie w cenach wynegocjowanych przez sieć. Franczyzobiorcy zarabiają na gwarantowanej marży, która wynosi 60 proc.

Całkowity koszt inwestycji licencjodawca szacuje na ok. 200 tys. zł, ale – jak zapewnia centrala – nawet 90 proc. można sfinansować leasingiem. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, jedyna opłata miesięczna to 500 zł.

- Prowadzimy rozmowy z kolejnymi osobami, zainteresowanymi naszą franczyzą – informuje Karol Kożusznik. - Obserwujemy naszych dwóch franczyzobiorców i jesteśmy z nich naprawdę dumni: dołączyli do branży optycznej pełni zapału, odczuwają pierwsze zadowolenie ze swojej nowej działalności. Tak po ludzku jest to bardzo satysfakcjonujące, że sprzedawany przez nas model biznesu jest skuteczny we franczyzie, lukratywny dla naszych partnerów, którzy już myślą o kolejnych lokalizacjach.

Karol Kożusznik podkreśla, że branża optyczna charakteryzuje się dużą odpornością na kryzysy. - Wzrok jest ważną częścią życia człowieka i nawet w sytuacji zmniejszonych dochodów czy dostępności usług (jak w przypadku COVID) branża radzi sobie doskonale. Moim zdaniem obecnie jest to jeden z najlepszych wyborów w kategorii „mój nowy biznes” - komentuje Karol Kożusznik. - Praca w salonie jest czysta, lekka, wysokomarżowa, pozwala na rozwój osobisty.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Ranking terminali płatniczych. Najlepszy terminal w 2024

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Szukasz rankingu terminali płatniczych? Tylko po co, ponieważ oferty na terminale płatnicze są indywidualne i zależą między innymi od obrotów firmy, wysokości transakcji, struktury kart, ilości urządzeń, rodzajów terminali. Z uwagi na powyższe zmienne nie można stworzyć obiektywnego porównania poszczególnych operatorów płatniczych, dlatego warto stworzyć własne zestawienie w oparciu o niezbędne kryteria i informacje, które omawiam w niniejszym wpisie.  Użyteczność rankingów terminali płatniczych Rankingi dostępne w Internecie są pewnym uproszczeniem, przedstawiającym subiektywne zestawienia oparte na doświadczeniu autorów lub wybranych kryteriach, które zniekształcają rzeczywistość. 

  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.

  • Jaką umowę na terminal płatniczy warto podpisać? 

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to oznacza, że potrzebujesz terminal płatniczy do firmy. Prawdopodobnie jesteś na etapie rozmów z poszczególnymi operatorami płatności bezgotówkowych i analizujesz stawki prowizyjne, czego zwieńczeniem będzie podpisanie umowy współpracy.  Pamiętaj, że podczas wyboru dostawcy terminali płatniczych znaczenie mają nie tylko warunki handlowe i serwis, ale również okres trwania umowy, czas wypowiedzenia i ewentualne kary finansowe za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

  • Co to jest terminal płatniczy i jak działa? Rodzaje terminali

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Według najnowszych danych zawartych w raportach branżowych, liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce rośnie z roku na rok. W 2022 roku odnotowano wzrost o 28% w porównaniu do poprzedniego roku, zaś ich liczba przekroczyła 641 mln (źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa).  To pokazuje, jak ważne stało się dla przedsiębiorców posiadanie terminali płatniczych. Zatem pozyskanie niezbędnej wiedzy na temat tego urządzenia, jego funkcji i metod łączenia jest koniecznością a nie przywilejem.  Czym jest terminal płatniczy oraz jak działa?  Najprościej rzecz ujmując, terminal płatniczy to urządzenie elektroniczne, które umożliwia przeprowadzanie transakcji bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych, debetowych czy kredytowych. Służy do autoryzacji, rejestracji i przesyłania danych transakcji do instytucji finansowych.

  • Gdzie Polacy chcą płacić bezgotówkowo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych, ale wciąż są miejsca, gdzie konsumenci nie mają możliwości wyboru metody płatności. Według najnowszych wyników badania Maison & Partners dla Fundacji Polska Bezgotówkowa, respondentom najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą lub telefonem na pobliskich bazarkach (46%). Jako punkty, gdzie nie można zapłacić bezgotówkowo respondenci wskazują także na usługi krawieckie (30%), usługi szewskie (28%), kościół (28%) oraz warsztaty samochodowe (26%). Wiele osób ma również poczucie, że często nie mają możliwości dokonania płatności na stoiskach podczas imprez plenerowych (39%) oraz podczas akcji organizowanych przez organizacje charytatywne (31%).