Bobby Burger i Wegeguru razem w zbiórce crowdfundingowej

Od food trucka do największej, polskiej sieci burgerowni z menu mięsnym i wegetariańskim, która w warszawskiej Galerii Młociny otworzy już 40. lokal pod marką Bobby Burger. Od stworzenia gry „Wiedźmin” i kolejnych biznesów Michała Kicińskiego, do wegańskiej restauracji. Te historie splotły się ze sobą, by stworzyć jedną spółkę – Real Food SA, w skład której wchodzą marki Bobby Burger i Wegeguru. Cel to rozwój grupy kapitałowej i otwarcie kolejnych lokali. Pomóc w tym ma zbiórka crowdfundingowa do 4 mln zł, która ruszyła 9 maja na platformie Crowdway.pl. W dalszych planach: giełda.

Czterdzieści lokali Bobby Burger

Bobby Burger zaczynał od food trucka, który w 2012 r. wyjechał na ulice Warszawy z hasłem: „Real Food, Real People” – prawdziwe jedzenie dla prawdziwych ludzi. W ciągu 7 lat twórcy marki – Bogumił Jankiewicz i Krzysztof Kołaszewski – pokazali, że wiedzą, jak skalować biznes gastronomiczny. Na koniec ubiegłego roku mieli 38 burgerowni własnych i franczyzowych, działających w 17 dużych polskich miastach.

W maju ruszył kolejny lokal marki, tym razem na pływającej platformie WIR, która zacumowała na Wiśle, przy warszawskim Moście Poniatowskiego. Lada moment do sieci dołączy 40. lokal, w stołecznej Galerii Młociny. Są to dwa kolejne lokale własne sieci Bobby Burger. Do połowy br. sieć powiększy się dodatkowo o pierwszą burgerownię w Siedlcach, trzeci lokal Bobby Burger na mapie Łodzi i drugi w Szczecinie – tym razem w nowym systemie kontenerowym Bobby Burger Smart Cube. W najbliższym czasie marka na nowo zagości w Gdańsku.

Wegeguru też rozwinie sieć

Na koniec ubiegłego roku założyciele sieci Bobby Burger powołali do życia grupę kapitałową Real Food SA. Do współpracy zaprosili Michała Kicińskiego, współzałożyciela CD Projekt – polskiej firmy z branży gier wideo, która stoi za międzynarodowym sukcesem gry „Wiedźmin”. – Michał Kiciński do naszej spółki wniósłswoją restaurację Wegeguru. Teraz wspólnie będziemy pracować nad tym, aby rozwinąć ją w sieć i wyjść poza granice stolicy – mówi Krzysztof Kołaszewski, współzałożyciel sieci Bobby Burger i członek zarządu Real Food SA.

Wegeguru to działająca w centrum Warszawy wegańska restauracja, która wypełnia lukę na rynku kuchni roślinnej. Od ponad roku przyciąga coraz większą społeczność nazwiskami mistrzów kuchni i jakością potraw. Dzięki akcji crowdfundingowej i kolejnym inwestycjom marka będzie mogła rozszerzyć koncept na kolejne restauracje już w ciągu 3 najbliższych lat.

Najpierw crowdfunding, potem giełda

Do grona wspólników Real Food SA, właściciela marek Bobby Burger i Wegeguru, dołączą nowi akcjonariusze. 9 maja ruszyła oferta akcji spółki promowana przez kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. W ramach finansowania społecznościowego (crowdinvestingu) chce pozyskać 4 mln zł na otwarcie kolejnych lokali Bobby Burger i Wegeguru. – Środki ze zbiórki crowdfundingowej przeznaczymy na rozwój sieci lokali obu marek. 70 proc. kwoty chcemy wydać na zagęszczenie burgerowni w całej Polsce i 30 proc. na rozwój sieci wegańskich restauracji. Zakładamy, że do 2022 roku w kraju będzie działać 67 lokali Bobby Burger i 4 Wegeguru– zapowiada Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci BobbyBurger.

Real Food zapowiada, że chce utrzymać dynamikę wzrostu, którą dotychczas notowała marka Bobby Burger. – Dzięki otwarciom lokali własnych i franczyzowych, a także akwizycjom konceptów i lokali, jesteśmy w stanie urosnąć do 60-70 mln zł. Celem jest stworzenie na tyle dużej gastronomicznej grupy, żeby mogła zadebiutować na giełdzie za 3-5 lat – wyjaśnia Krzysztof Kołaszewski. To jednak niejedyna możliwość zyskownego wyjścia z inwestycji dla crowdinwestorów. – Weźmiemy też pod uwagę pozyskanie inwestora strategicznego oraz wykup akcji od inwestorów z odpowiednią premią – dodaje Kołaszewski.

Akcje i coś na ząb

W ramach inwestycji o minimalnej wartości 395 zł inwestorzy crowdfundingowi – oprócz akcji spółki Real Food SA – otrzymają vouchery na zakupy w lokalach sieci Bobby Burger. W zależności od wartości wkładu mają do wyboru pakiety: Classic, Cheese, Hot Bacon, Cheese& Bacon i megapakiet Alibaba. Real Food zadba też o pełny żołądek inwestorów, którzy preferują kuchnię wegańską, bo vouchery na dania w burgerowniach wymienić można na zaproszenia do restauracji Wegeguru.

Wzrost przychodów o 15%

Burgerownie Bobby Burger odwiedza ponad milion klientów rocznie. W 2018 roku w sumie przychody z lokali własnych i franczyzowych sieci przekroczyły 37 mln zł. To o 23 proc. więcej w porównaniu z 2017 rokiem. Wraz z rozbudową sieci lokali Bobby Burger i Wegeguru, spółka zapowiada także wzrost wyników. – Od listopada 2018 roku obie marki należą do jednej grupy kapitałowej Real Food. Przewidujemy, że dzięki rozwojowi sieci, do 2022 roku przychody będą rosnąć średnio o 15 proc. rocznie, a EBITDA o 40 procent – zapowiada Krzysztof Kołaszewski.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.

  • Jaką umowę na terminal płatniczy warto podpisać? 

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to oznacza, że potrzebujesz terminal płatniczy do firmy. Prawdopodobnie jesteś na etapie rozmów z poszczególnymi operatorami płatności bezgotówkowych i analizujesz stawki prowizyjne, czego zwieńczeniem będzie podpisanie umowy współpracy.  Pamiętaj, że podczas wyboru dostawcy terminali płatniczych znaczenie mają nie tylko warunki handlowe i serwis, ale również okres trwania umowy, czas wypowiedzenia i ewentualne kary finansowe za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

  • Własny terminal płatniczy bez abonamentu czy najem urządzenia od operatora?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Niejeden przedsiębiorca zastanawia się, czy kupić terminal płatniczy na własność, aby nie płacić miesięcznego abonamentu lub kompleksowo skorzystać z usług operatora płatności bezgotówkowych i postawić na dzierżawę. Firmy sprzedające urządzenia będą zachwalać opcję z własnym terminalem, zaś przedstawiciele operatora płatności bezgotówkowych będą wskazywać na najem.  Kogo zatem słuchać? Na szczęście nie musimy wsłuchiwać się w głosy perswazji i argumenty sprzedażowe, tylko można policzyć, które rozwiązanie będzie najlepsze. 

  • Co to jest terminal płatniczy i jak działa? Rodzaje terminali

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Według najnowszych danych zawartych w raportach branżowych, liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce rośnie z roku na rok. W 2022 roku odnotowano wzrost o 28% w porównaniu do poprzedniego roku, zaś ich liczba przekroczyła 641 mln (źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa).  To pokazuje, jak ważne stało się dla przedsiębiorców posiadanie terminali płatniczych. Zatem pozyskanie niezbędnej wiedzy na temat tego urządzenia, jego funkcji i metod łączenia jest koniecznością a nie przywilejem.  Czym jest terminal płatniczy oraz jak działa?  Najprościej rzecz ujmując, terminal płatniczy to urządzenie elektroniczne, które umożliwia przeprowadzanie transakcji bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych, debetowych czy kredytowych. Służy do autoryzacji, rejestracji i przesyłania danych transakcji do instytucji finansowych.

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.

  • Gdzie Polacy chcą płacić bezgotówkowo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych, ale wciąż są miejsca, gdzie konsumenci nie mają możliwości wyboru metody płatności. Według najnowszych wyników badania Maison & Partners dla Fundacji Polska Bezgotówkowa, respondentom najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą lub telefonem na pobliskich bazarkach (46%). Jako punkty, gdzie nie można zapłacić bezgotówkowo respondenci wskazują także na usługi krawieckie (30%), usługi szewskie (28%), kościół (28%) oraz warsztaty samochodowe (26%). Wiele osób ma również poczucie, że często nie mają możliwości dokonania płatności na stoiskach podczas imprez plenerowych (39%) oraz podczas akcji organizowanych przez organizacje charytatywne (31%).