Wiadomości

  • Od food trucka do największej, polskiej sieci burgerowni z menu mięsnym i wegetariańskim, która w warszawskiej Galerii Młociny otworzy już 40. lokal pod marką Bobby Burger. Od stworzenia gry „Wiedźmin” i kolejnych biznesów Michała Kicińskiego, do wegańskiej restauracji. Te historie splotły się ze sobą, by stworzyć jedną spółkę – Real Food SA, w skład której wchodzą marki Bobby Burger i Wegeguru. Cel to rozwój grupy kapitałowej i otwarcie kolejnych lokali. Pomóc w tym ma zbiórka crowdfundingowa do 4 mln zł, która ruszyła 9 maja na platformie Crowdway.pl. W dalszych planach: giełda.

  • Kluczem do sukcesu na współczesnym rynku jest umiejętne dotarcie do konsumentów przez uwzględnianie ich potrzeb. Neuromarketing - poprzez śledzenie procesów podejmowania decyzji przez klientów - daje detalistom okazję, by zajrzeć w głąb umysłów kupujących i na tej podstawie budować pozytywne consumer expierience we własnym sklepie.

    Nowoczesny konsument stawia detalistom coraz większe wymagania. Dlatego, żeby zbudować pozytywne doświadczenie klienta, w pierwszej kolejności branża musi dostosowywać się do jego potrzeb. Znając je i rozumiejąc o wiele łatwiej przygotować dopasowaną ofertę.

  • Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami takimi jak Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło czy Fabryka Pizzy, wypracowała w 2018 r. przychody w wysokości 175,20 mln zł wobec 182,55 mln zł w 2017 r., jednocześnie zwiększając rentowność na sprzedaży do 15,4% (+2,4 p.p. r/r). W efekcie w minionym roku spółka zanotowała zysk operacyjny na poziomie 2,47 mln zł (wzrost o 7,26 mln zł wobec 2017 r.), a także znacząco poprawiła wynik netto, który wyniósł -3,44 mln zł (wzrost o 5,33 mln zł wobec 2017 r.).

    Ubiegły rok w Sfinksie stał pod znakiem realizacji zadań określonych w strategii – rozwoju portfolio marek, wdrażania systemu IT do zarządzania sprzedażą i rentownością, rozwoju delivery oraz pozyskiwania źródeł finansowania.

  • W ramach międzynarodowej wystawy Retail & Development Business Expo w Kijowie odbyło się Modern Retail Forum 2019. Tematem tegorocznej edycji były technologiczne transformacje, postępujące w sektorze handlu detalicznego. Zgromadzeni na konferencji eksperci z Ukrainy, Niemiec, Szwajcarii, Włoch i Polski w ramach paneli tematycznych dyskutowali o prognozach zmian, które czekają branżę retail. Prelegenci byli zgodni – nadchodzące lata będą wymagały od detalistów elastyczności wobec ewoluujących potrzeb klientów.

    W ramach tegorocznej, trzeciej edycji konferencji profesjonalistów handlu detalicznego Modern Retail Forum 2019 odbyły się 3 sesje tematyczne. Pierwszą, związaną z globalnymi trendami, otworzył Alessandro Gaffuri. Założyciel i CEO Grupy CELS, wskazywał rolę pozytywnych emocji w budowaniu relacji z klientami. Jak przyznał ekspert, w dzisiejszych czasach doświadczenie zakupowe należy przekształcać w doświadczenie społeczne.

  • Minął rok od wprowadzenia nowych regulacji prawnych ograniczających handel w niedziele. Również rok temu firma Selectivv przeprowadziła badanie, dotyczące analizy zachowań użytkowników smartfonów i tabletów w pierwszą niedzielę bez handlu. Co się od tego czasu zmieniło? Czy Polacy przywykli do zamkniętych sklepów i znaleźli alternatywę dla weekendów spędzanych w centrach handlowych? Z nowej analizy Selectivv, przeprowadzonej rok później, wynika, że przede wszystkim zmienili swoje przyzwyczajenia i nawyki zakupowe.

    skutki zakazu handlu w niedzielePowtórne badanie przeprowadzono na tej samej grupie – 511 221 użytkowników, którzy w ciągu 12 miesięcy poprzedzających wprowadzenie zakazu handlu, przynajmniej jedną niedzielę spędzili w punktach handlowych. Jak pokazują dane o lokalizacji pozyskiwane przez Selectivv, osoby te w dużej mierze stały się klientami takich sklepów jak: Biedronka, Lidl czy Kaufland.

  • Kupujesz teraz, korzystasz od razu a płacisz miesiąc później. Fintech LeaseLink, który specjalizuje się w finansowaniu zakupów małych i średnich firm dokonywanych w e-commerce wprowadził kolejny produkt. Do leasingu i rat dla firm dołączyła odroczona płatność, która doskonale wpisuje się w obecne trendy i zachowania klientów a także sklepów internetowych nastawionych na sprzedaż dla klienta biznesowego.

  • Big Data w retailu

    • Wiadomości

    Zakaz handlu w niedzielę zaostrza rywalizację między sprzedawcami. Tym bardziej, że według prognoz opracowanych przez Euromonitor International, w efekcie tych zmian z handlowej mapy Polski może zniknąć nawet 3 400 placówek. Szansą na utrzymanie się na dynamicznie zmieniającym się rynku jest budowanie trwałych relacji z klientami. Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest analiza danych transakcyjnych i odpowiednie zarządzanie Big Data.

    Powszechny dostęp do Internetu oraz przeniesienie wielu aktywności do sieci przyniosły niespotykaną dotąd ilość informacji o klientach i ich upodobaniach. Jednak według danych opracowanych przez EETimes, aż 80 proc. z nich pozostaje nieustrukturyzowanych, a tym samym niezagospodarowanych przez branżę. Szansą na ich wykorzystanie jest kompleksowa analiza i strukturyzacja do poziomu Big Data, które już dziś stanowią istotny element rozwiązań stosowanych w handlu.

  • 56 proc. firm z sektora MŚP ocenia swoją obecną sytuację finansową jako dobrą lub bardzo dobrą – wynika z czwartej edycji badania „Kondycja finansowa polskich MŚP” zrealizowanego na zlecenie Diners Club Polska. Podobnie jak przed rokiem, za główny cel przedsiębiorcy stawiają sobie pozyskanie nowych klientów, więcej uwagi jednak niż w 2017 r. poświęcą utrzymaniu obecnych.

    Ponad połowa firm z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw pozytywnie oceniła swoją kondycje finansową. Prawie co drugi przedsiębiorca określił ją jako dobrą, natomiast 7,7 proc. badanych jako bardzo dobrą. Kondycję finansową na umiarkowanym poziomie wskazała co trzecia firma – wynika z czwartej edycji badania Diners Club Polska „Kondycja finansowa polskich MŚP”. Do złej sytuacji swojego przedsiębiorstwa przyznało się 6,6 proc. właścicieli, natomiast do bardzo złej – prawie 4 proc.

  • Portal WlasnyBiznes.pl uruchomił program Solidny Franczyzodawca, który jest transparentnym systemem oceny i weryfikacji franczyzodawców, potwierdzającym ich wiarygodność finansową, solidność oraz rzetelność w biznesie. Udział w programie inicjowany jest od dobrowolnego poddania się zewnętrznej ocenie, a kończy się (w przypadku uzyskania pozytywnej oceny) uzyskaniem certyfikatu Solidny Franczyzodawca. Aby wziąć udział w programie należy zapoznać się z regulaminem oraz złożyć stosowne dokumenty.

  • Coraz więcej osób postanawia zostać „swoim szefem” i rozpocząć własny biznes. Jak pokazują statystyki, co miesiąc w naszym kraju przybywa średnio ok. 24 tys. nowych firm. W dodatku, pod koniec zeszłego roku odnotowano rekordową liczbę zarejestrowanych jednoosobowych działalności gospodarczych, która przekroczyła 3 mln.Jednak, dla pewnej grupy przedsiębiorców zaciągnięcie kredytu jest jedyną możliwością, aby zrealizować marzenie o posiadaniu własnej firmy. Wybranie odpowiedniego źródła finansowania, czyli takiego, które pomoże rozwinąć skrzydła, a nie stanie się przyczyną szybkiej plajty przedsiębiorstwa, jest kluczową kwestią. Jak wynika bowiem z danych zebranych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, pierwszego roku działalności, m.in. właśnie z powodu złych decyzji finansowych, nie przeżywa średnio 1/3 mikrofirm. Zatem, które produkty finansowe są najbardziej „bezpieczne” dla młodego przedsiębiorcy i jakie wsparcie może uzyskać „od ręki”?

  • Rosnące wynagrodzenia Polaków oraz coraz bogatsza oferta lokali gastronomicznych i obiektów noclegowych sprawia, że przyzwyczajenia polskich konsumentów ulegają zmianie. Już nie potrzeba specjalnej okazji, żeby pójść do restauracji, coraz chętniej nocujemy także poza miejscem zamieszkania. Tegoroczne wakacje sprzyjały wyjazdom do polskich kurortów, dlatego branża horecamoże nadal z optymizmempatrzeć w przyszłość. Potwierdzają to wyniki najnowszego Barometru EFL -spośród wszystkich branż, HORECA (łączne określenie sektora hotelarskiego oraz gastronomicznego, z ang. Hotel, Restaurant, Catering/Café, przyp. red.) nadal wykazuje największy stopień optymizmu co do przyszłości swoich przedsiębiorstw. I choć wartość rynku horeca co roku rośnie o ok. 4-5 proc., to potencjał rozwoju jest dużo większy.

  • –Pierwsza połowa 2018 r. na polskim rynku centrów handlowych należała do największych aglomeracji. Do użytku oddano tu ponad 172 tys. mkw. nowej powierzchni, co stanowiło 75% krajowej podaży. Jednocześnie popyt na przestrzenie handlowe był wciąż wysoki, a poziom pustostanów utrzymywał się na bardzo niskim poziomie.

    Colliers International opublikował raport, w którym podsumował pierwsze półrocze 2018 na rynku centrów handlowych w największych polskich aglomeracjach. Uwzględniono w nim Warszawę, Wrocław, Kraków, Trójmiasto, Poznań, Szczecin, Łódź i konurbację górnośląską. W sumie działa tam 206 centrów handlowych, których łączna powierzchnia wyniosła 6,5 mln mkw., co stanowi ponad połowę istniejących w Polsce zasobów.

  • Ruszyła ogólnopolska kampania cross mediowa „Sukces w biznesie”, której pomysłodawcą i organizatorem jest MediaPlanet. Celem kampanii jest przekazanie wartościowych informacji osobom, które chcą rozpocząć własny biznes. Jest to kompendium wiedzy oraz ogromna dawka inspiracji dla wszystkich, którzy planują otwarcie firmy oraz dla mikroprzedsiębiorców pragnących rozwijać swoją działalność.

  • Logo portalu WlasnyBiznes.pl składa się z sygnetu w postaci fioletowego byka oraz logotypu, który zawiera adres strony internetowej i slogan. Wybór koloru i zwierzęcia nie jest przypadkowy, ponieważ kolor fioletowy w biznesie oznacza najwyższą jakość, bogactwo i luksus. Natomiast byk, symbolizuje upór, posiadanie i hossę.

    - W biznesie oprócz dobrego pomysłu, który wpisuje się w potrzeby klientów i rozwiązuje ich realne problemy, bardzo ważna jest wytrwałość oraz pewność siebie, która determinuje wiarę we własny projekt. Tworzymy biznes, aby dostarczać wartość klientowi i zarabiać. Należy otwarcie mówić o aspektach finansowych, ponieważ zysk umożliwia dalszy rozwój i jest zapłatą za podjęte ryzyko oraz trud. Na drodze przedsiębiorcy nieustannie pojawiają się przeszkody oraz wyzwania, którym musi sprostać, a bez determinacji i siły nie poradzi sobie w trudnych momentach. Dlatego odpowiednia postawa i cechy charakteru są podstawą sukcesu w biznesie - komentuje Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl.

  • Mikroprzedsiębiorcy, w myśl art. 104 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, to przedsiębiorca, który w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych zatrudniał średnio na rok mniej niż 10 pracowników oraz osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nie przekraczający równowartości w złotych 2 mln euro lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych 2 lat nieprzekraczający równowartości w złotych 2 mln euro.

Pomysły na biznes

.