Książka biznesowa: Growth Hacking, Tomasz Dmuchowski

książka biznesowa Growth Hacking Tomasz Dmuchowski

Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu.

Gdy się nad tym chwilę zastanowić, takie podejście jest sensowne ― co bowiem sprzedawcy po rozpoznawalności produktu lub usługi wśród szerokiej rzeszy konsumentów, jeśli w rzeczywistości tylko co setny odbiorca reklamy (w telewizji, prasie, radiu, sieci) będzie zainteresowany zakupem? Jak wyłuskać zainteresowanych spośród poinformowanych?

Znaj(dź) swojego klienta

I tu wkracza growth hacking. Jego głównym celem jest osiągnięcie szybkiego wzrostu firmy poprzez zwiększenie liczby klientów, przychodów lub rozpoznawalności marki. W przeciwieństwie do tradycyjnych strategii marketingowych opiera się na kreatywnym zastosowaniu technologii, korzystaniu z danych i eksperymentów, aby pozyskiwać, utrzymywać i rozwijać bazę klientów. Jak to działa w praktyce i jak możesz wdrożyć growth hacking w swojej działalności zawodowej? Tego się dowiesz z tej książki.

Sukces w growth hackingu opiera się na ścisłym przestrzeganiu procesu wzrostu, który to proces składa się z następujących etapów: 

  1. Określenie celów wzrostu. 
  2. Identyfikacja kluczowych wskaźników (KPI). 
  3. Generowanie pomysłów na eksperymenty
  4. Priorytetyzacja i planowanie eksperymentów.
  5. Przeprowadzenie eksperymentów. 
  6. Analiza wyników i optymalizacja. 

O autorze

Tomasz Dmuchowski - Pasjonat AI i growth hacker z bogatym doświadczeniem w opracowywaniu skutecznych strategii marketingowych i budowaniu lejków sprzedażowych. Współpracował z licznymi przedsiębiorstwami, którym pomagał budować świadomość marki, a tym samym zwiększać liczbę aktywnych klientów. Specjalizuje się w tworzeniu efektywnych kampanii marketingowych, które nie tylko generują zyski, ale też minimalizują koszty po stronie firmy; przeprowadza analizy potrzeb przyszłych klientów, opracowuje spersonalizowane rozwiązania, a także prowadzi kursy i szkolenia wspierające przedsiębiorców na każdym etapie realizacji założeń. 

Więcej informacji na stronie: https://onepress.pl/ksiazki/growth-hacking

  • Po pracy