Newsroom

  • Świadomość, że przedsiębiorca musi znać się na wszystkim, jest przytłaczająca i niejednej osobie może podciąć skrzydła. Nie bez kozery mówi się, że przedsiębiorca to człowiek orkiestra i coś w tym jest. 😉

  • Być może zastanawiasz się nad porzuceniem etatu, bo masz dość swojego szefa i praca nie sprawia Ci przyjemności. Być może Twój znajomy znalazł ciekawą ofertę franczyzy i otwiera biznes na licencji, koleżanka będzie tworzyć nową aplikację, a w gazecie widziałeś wywiad z uśmiechniętym przedsiębiorcą, który opowiada o swoim sklepie internetowym. Jeśli tak, to wspomniane inspiracje nie są dobre, abyś został przedsiębiorcą.

  • Czy pasja jest potrzebna w biznesie?

    • Własny biznes

    W poprzednim artykule pt.  "Dlaczego chcesz otworzyć firmę?" pisałem o roli motywacji w biznesie oraz o znaczeniu pozytywnych motywów, które wynikają z potrzeby zostania przedsiębiorcą a nie z przymusu. Jednym z nich jest próba przekucia pasji w biznes, co wydaje się być sytuacją idealną. A jak jest naprawdę? Czy skrywa się za tym jakieś niebezpieczeństwo? O tym w niniejszym wpisie.

  • Planujesz założyć własną firmę, ale nie masz jeszcze pomysłu na biznes? Zastanawiasz się, czym Twoja firma miałaby się zajmować? Głowa do góry! Wiele osób ma podobne rozterki i szuka inspiracji w Internecie, wśród znajomych lub na różnych wydarzeniach branżowych.

    Postaram Ci się pomóc w tej kwestii i za chwilę przedstawię różne inspiracje biznesowe. Ponadto pamiętaj, że budowa własnej firmy od podstaw to tylko jedna z dostępnych opcji. 

  • Jeśli wpadłeś na pomysł na biznes i nie wiesz, kto mógłby z niego skorzystać, to nie jest to dobry znak. Im dłużej zastanawiasz się nad potencjalnym klientem, tym większe ryzyko, że będziesz dorabiać filozofię do swojego produktu.

    Później ten kłopot spadnie na dział marketingu oraz handlowców, którzy będą próbowali sprzedać nietrafiony produkt i znaleźć odpowiedź na pytanie, kto i dlaczego ma go kupić.

  • Od znalezienia pomysłu do jego wdrożenia i przekształcenia w prosperujący biznes jest długa droga. Nie istnieje jedna idealna metoda weryfikacji pomysłu, która pozwoli jednoznacznie stwierdzić, czy biznes osiągnie sukces. Możemy mówić wyłącznie o zmniejszeniu ryzyka. Nawet koncepcje biznesowe, które przejdą pozytywnie testy i badania, muszą być jeszcze dopracowane. Sprawdzenie pomysłu przed jego wdrożeniem pozwala wyeliminować wiele błędów, dlatego warto to robić zamiast ślepo wierzyć w swoją intuicję.

  • Jeśli wiesz, kim jest Twój klient, to kolejnym etapem weryfikacji pomysłu na biznes jest sprawdzenie potencjału rynku. Najprościej rzecz ujmując, rynek docelowy to liczba Twoich profilowych klientów.

  • Możesz mieć dobry pomysł na biznes, ale problemy związane z dotarciem do grupy docelowej obniżą jego atrakcyjność, a nawet przekreślą szanse na powodzenie.

    Przede wszystkim powinieneś oszacować trudność dotarcia do potencjalnych klientów, czas, koszt oraz niezbędne narzędzia. To bardzo ważny aspekt, który powinieneś uwzględnić na etapie weryfikacji koncepcji biznesowej, zanim zdecydujesz się na rozpoczęcie działalności.

  • Na etapie weryfikacji pomysłu na biznes warto opracować wstępną wersję produktu, tzw. MVP (z ang. Minimum Viable Product), aby zademonstrować ją potencjalnym klientom i pozyskać wartościowe informacje zwrotne. Pomysł jest czymś nienamacalnym i każda ze stron może mieć różne wyobrażenia na temat ostatecznego kształtu produktu.

  • Bill Gates wypowiedział brzemienne słowa, że biznes każdej firmy zaczyna się i kończy na dogłębnej analizie liczb. Niezależnie od tego, czym dana firma się zajmuje, jeżeli nie potrafi wyciągnąć wniosków z faktów dotyczących własnej działalności i podejmuje decyzje oparte na powierzchownych informacjach lub intuicji, w ostatecznym rozrachunku zapłaci za to wysoką cenę.

  • Bardzo ważnym etapem weryfikacji pomysłu jest przeanalizowanie, czy biznes ma rację bytu. Dlatego należy policzyć planowane koszty, a następnie zestawić je z planowanymi przychodami.

  • Nie jest łatwo wpaść na genialny pomysł, ale jak już znajdziesz ciekawą koncepcję biznesową to koniecznie ją przetestuj przed wdrożeniem, co pozwoli Ci wyeliminować wiele błędów. Warto to zrobić zamiast ślepo wierzyć w swoją intuicję.  

    Pamiętaj, że weryfikacja koncepcji biznesowej nie polega na obwieszczaniu całemu światu, co dokładnie chcesz zrobić, tylko na skontaktowaniu się z wytypowaną grupą ludzi, z którą skonfrontujesz swoje założenia i potwierdzisz, czy są słuszne, czy nie.

  • Aby sprawdzić, czy na Twój produkt jest realne zapotrzebowanie lub dlaczego ludzie nie chcą go kupić, musisz nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami. Bezpośrednia rozmowa to najlepszy sposób, aby pozyskać informacje zwrotne.

  • Nie ma co ukrywać, że proces weryfikacji pomysłu na biznes jest dość żmudny i nie należy do najłatwiejszych zadań. W poprzednich artykułach z cyklu Jak otworzyć własny biznes? otrzymałeś niezbędne wskazówki oraz narzędzia dotyczące testowania pomysłu. Teraz czas na podjęcie decyzji. 😉

  • Dobry pomysł to za mało, żeby stworzyć dochodową firmę. Na sukces w biznesie składa się wiele czynników. Ważne, aby wiedzieć jakie to elementy, a z tą wiedzą bywa różnie.

    Nierzadko brakuje kompetencji, kiedy trzeba opracować procesy i standardy, zrekrutować pracowników, stworzyć system identyfikacji wizualnej czy zaplanować skuteczną kampanię marketingową. Wiele rzeczy robimy wówczas intuicyjnie i nie zawsze skutecznie.

  • Cześć!

    Nazywam się Maciej Makowski i stworzyłem portal WlasnyBiznes.pl z myślą o osobach, które planują rozpocząć działalność gospodarczą. Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą to mam nadzieję, że znajdziesz tutaj wiele cennych wskazówek, które ułatwią Ci start. Ponad 10 lat temu rozpocząłem przygodę z biznesem i wiem, że początki nie należą do najłatwiejszych zadań 😉

    Uwielbiam biznes, ponieważ skrywa inspirujące historie. Za każdą firmą stoi człowiek oraz jego porażki i sukcesy. Pamiętaj, że nie ma jednej drogi do własnego biznesu, która zagwarantuje Ci sukces. Sposobów jest wiele i o nich będę między innymi pisać.

  • Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce w Europie. Biznes online rozwija się bardzo dynamicznie, dlatego na otwarcie sklepu internetowego decydują się zarówno przedsiębiorcy, którzy do tej pory prowadzili biznes tradycyjny, jak i osoby, które dopiero rozpoczynają działalność gospodarczą i e-commerce jest dla nich najlepszym pomysłem na biznes.

    Jeśli należysz do takich osób to dobrze się składa, ponieważ napisałem praktyczny poradnik, w którym przedstawiam krok po kroku jak założyć sklep internetowy.

    Wskazuje konkretne:

    • rozwiązania technologiczne,
    • oprogramowania dla sklepów internetowych,
    • narzędzia internetowe przydatne w rozwoju biznesu online.

    Dodam, że wszystkie narzędzia, o których wspominam w niniejszym poradniku dostępne są w języku polskim, czyli panel programu (interfejs), biuro obsługi klienta oraz wsparcie techniczne.

  • Sklep internetowy to platforma online, która umożliwia prezentowanie i sprzedawanie towaru przez 24 godziny na dobę. Zanim jednak dojdzie do pierwszych transakcji to najpierw trzeba e-sklep rozwinąć i wypromować, a to wymaga pieniędzy, czasu oraz odpowiednich narzędzi i umiejętności.

    W niniejszym artykule przedstawiam poszczególne obszary zarządzania sklepem internetowym oraz listę usługodawców i dostawców narzędzi wspierających prowadzenie biznesu online. 

    Jeśli dopiero planujesz rozpocząć przygodę z e-handlem to szczegółowe informacje znajdziesz w poradniku e-commerce jak założyć sklep internetowy. Ponadto zachęcam Cię do zapisania się do newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o nowych narzędziach e-commercew tym kody rabatowe i zniżki.

  • Szukasz specjalisty od pozycjonowania stron internetowych? Nie wiesz czym się kierować przy wyborze agencji marketingowej? 

    Zacznij od zdobycia podstawowych informacji i dowiedz się, czym tak naprawdę jest pozycjonowanie stron WWW i na czym polega proces SEO, co ułatwi Ci wybór odpowiedniego specjalisty!

  • MLM (skrót z ang. Multi Level Marketing) zwany również marketingiem sieciowym często jest kojarzony z piramidą finansową. Przyczyn można upatrywać w nieuczciwych firmach funkcjonujących w branży MLM oraz przypadkowych osobach, które zajmują się tym biznesem.

    W obiegowym przekazie informacyjnym do dyspozycji są głównie marketingowe poradniki, które niestety nie zawierają wartościowych danych. Zapewne potrzeba wiele czasu, aby ustandaryzować tą branże, na czym powinno zależeć każdej osobie, która trudni się zawodowo MLM.

  • Jeśli działasz w biznesie MLM to weź udział w bezpłatnym głosowaniu na najpopularniejszą firmę w branży MLM. Wpisz nazwę firmy w formularzu, który znajduje się na samym dole. 👇 

  • Przejęcie już istniejącej firmy to jeden z pomysłów na biznes. Można kupić prosperującą na rynku spółkę zamiast tworzyć biznes od podstaw. Łatwo napisać, ale jak skutecznie to zrobić, aby uniknąć ewentualnych zagrożeń związanych z zakupem spółki. Do ogłoszeń sprzedam biznes, których przedmiotem jest dochodowa firma podchodzi się zazwyczaj z dystansem a nawet z pewną dozą nieufności, bo dlaczego ktoś miałby sprzedać dobrze prosperującą firmę - przecież nikt nie sprzedaje kury znoszącej złote jajka! A jak jest naprawdę?

  • Istnieją różne strategie rozwoju przedsiębiorstw. Można postawić na mozolny rozwój organiczny lub na szybką ekspansję poprzez akwizycje i przejmowanie już istniejących podmiotów na rynku, co pozwala uzyskać znaczną przewagę konkurencyjną. Drugi wariant dostarcza wielu emocji i nierzadko znajduje odzwierciedlenie na okładkach popularnych magazynów biznesowych. Miliardowe transakcje są przedmiotem uznania w świecie biznesu. Wystarczy przypomnieć sobie największe akwizycje, które miały miejsce w Polsce w latach ubiegłych, typu: Polkomtel (18,6 mld zł), Allegro (12,7 mld zł), Pekao (11,2 mld zł) czy Kompania Piwowarska (11 mld zł).

  • Partner handlowy (dystrybutor, pośrednik, reseller, przedstawiciel, agent) to popularny pomysł na biznes, który polega na prowadzeniu punktu sprzedaży (online/offline) pod własnym szyldem i sprzedaży produktów lub usług swojego dostawcy (producenta, importera, hurtownika, integratora).

    Można również zostać przedstawicielem mobilnym danej firmy i nie prowadzić punktu stacjonarnego ani sklepu internetowego.

  • Outsourcing polega na przekazywaniu procesów, projektów lub poszczególnych zadań firmie zewnętrznej, która specjalizuje się w danym obszarze. Nazwa outsourcing pochodzi z języka angielskiego i jest skrótem stworzonym z trzech słów outside-resource-using, co oznacza korzystanie z zewnętrznych źródeł.

    Wyróżniamy outsourcing pełny, czyli kompleksową obsługę oraz selektywny, w którym dokonujemy wyboru, jakie procesy, zadania zlecamy firmie zewnętrznej. Należy podjąć przemyślaną decyzję jakie potencjalne obszary można outsourcować, aby zapobiec pozbycia się funkcji, które mogą być ważne dla firmy ze strategicznego punktu widzenia. 

  • Kim tak naprawdę jest przedsiębiorca?

    • Własny biznes

    Na temat właścicieli firm krąży wiele stereotypów i mitów. Nie zawsze są dobrze postrzegani przez społeczeństwo. A to z prostego względu, że większość społeczeństwa pracuje na etacie i nie zna realiów biznesu.

    Przyjmując, że w Polsce jest mniej więcej 2 miliony przedsiębiorców (pomijając podmioty z zawieszoną działalnością gospodarczą), to statystycznie w klasie jest garstka uczniów, którzy mają rodziców - przedsiębiorców.

  • Co to jest StartUp?

    • Własny biznes

    W ostatnich latach panuje gorączka złota polegająca na próbach stworzenia jednorożca, czyli biznesu wartego ponad miliard dolarów. Termin StartUp odmieniany jest przez wszystkie przypadki na każdym kontynencie.

  • Chcesz założyć firmę i szukasz gotowego pomysłu na biznes? A może stworzyłeś własny biznesplan i nie wiesz jak go zweryfikować, aby uniknąć bankructwa? 🤔

    Jeśli chcesz zwiększyć swoje bezpieczeństwo i szanse na sukces to przeczytaj poradnik biznesu, ponieważ zawiera praktyczne wskazówki i sprawdzone pomysły na biznes! 👍  Wszystkie przedstawione w nim metody i narzędzia zostały osobiście przetestowane przez autora, który prowadzi firmę od 2009 roku i posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu oraz wdrażaniu różnych projektów biznesowych.

    5 powodów, dla których warto przeczytać poradnik biznesu

    Dowiesz się:

    • Co musisz zrobić przed otwarciem firmy, aby uniknąć bankructwa?
    • Jak znaleźć dobry pomysł na biznes?
    • Jak przetestować pomysł i wdrożyć nowy projekt biznesowy?
    • Jak wybrać najlepszą franczyzę spośród dostępnych ofert na rynku?
    • O co zapytać franczyzodawcę i na co zwrócić uwagę?


  • Jak wybrać najlepsze konto firmowe?

    • Własny biznes

    Na początkującym przedsiębiorcy spoczywa wiele obowiązków związanych z rozpoczęciem działalności. Jednym z nich jest wybór firmowego konta bankowego spośród szerokiej oferty na rynku. W niniejszym artykule przedstawiam praktyczne wskazówki jak wybrać najlepsze i najtańsze konto dla firm.

  • Co to jest franczyza i na czym polega?

    • Sprawdzona franczyza

    Na początku należy podkreślić, że słowo franczyza (poprawna nazwa) jest bardzo często źle wymawiane, jako franszczyzna oraz mylone z terminem franszyza, który występuje w ubezpieczeniach i oznacza udział własny w szkodzie.

  • Zalety i wady franczyzy

    • Sprawdzona franczyza

    Franczyza daje wiele korzyści, ale jak to w życiu bywa, wszystko ma swoje plusy i minusy, więc nie zapominam o przedstawieniu jej wad oraz związanych z nią zagrożeń. Poniższe zestawienie plusów i minusów to mój punkt widzenia i jak każdy tego typu rozrachunek należy przeanalizować przez pryzmat własnych doświadczeń, potrzeb i oczekiwań. Dla Ciebie coś może być niewątpliwą korzyścią, a dla mnie ograniczeniem i wadą.

  • Franczyza, podobnie jak zawód przedsiębiorcy, nie jest dla każdego! Dlatego, zanim podejmiesz decyzję, powinieneś:

    • przeanalizować korzyści oraz wady tego modelu biznesowego
    • zweryfikować, czy masz odpowiednie kompetencje wymagane przez franczyzodawcę
    • odpowiedzieć sobie na kilka pytań, między innymi: czy jesteś w stanie podporządkować się franczyzodawcy?

  • Jak wybrać najlepszą ofertę franczyzy?

    • Sprawdzona franczyza

    Jeśli nie masz własnego pomysłu na biznes a chcesz otworzyć firmę, to optymalnym rozwiązaniem jest skoncentrowanie się na ofertach franczyzy. Ta forma współpracy w ostatnich latach zyskała na popularności, co przełożyło się na ilość franczyzodawców.

    Niestety, niektórzy twórcy systemów franczyzowych chcą iść na skróty. Zauroczeni wizją swojego przyszłego imperium, chcą bardzo szybko stworzyć sieć partnerską, a w gruncie rzeczy nie mają do końca zweryfikowanego modelu biznesowego w realiach rynkowych, zwłaszcza pod kątem skalowalności i powtarzalności.

    Zamiast uruchomić własne placówki w dwóch, trzech lokalizacjach, które spełniają docelowe założenia biznesowe i sprawdzić proces pozyskiwania klientów oraz osiągane wyniki sprzedaży, to angażują czas na poszukiwanie kontrahentów, którzy mają zrobić to za nich.

  • Zanim przejdziemy do tytułowego problemu, odpowiedz sobie najpierw na proste pytanie: kiedy chętnie kogoś wynagradzasz, dając mu pieniądze, które ciężko zarobiłeś?

  • Warunki i zasady współpracy z franczyzodawcą

    • Sprawdzona franczyza

    Dla zabezpieczenia swoich interesów koniecznie zweryfikuj warunki i zasady współpracy, które są zapisane w dokumentach, między innymi w umowie współpracy oraz załącznikach. Jeśli w umowie są zapisy, które odwołują się do podręcznika operacyjnego lub księgi standardów, a dotyczą kwestii, za które odpowiadasz, i ewentualnych kar, to z nimi również musisz się zapoznać.

  • Prawdziwe oblicze franczyzodawcy

    • Sprawdzona franczyza

    Firmy, które zdecydowały się na rozwój sieci franczyzowej, traktuję jak podmioty debiutujące na giełdzie papierów wartościowych. Stawiam im równie wysokie wymagania oraz oczekuję od nich pełnej transparentności. Dlaczego? Ponieważ w obu przypadkach podmioty biorą odpowiedzialność za swoich partnerów, czyli inwestorów lub franczyzobiorców.

  • Pytania, które pomogą Ci wybrać franczyzę

    • Sprawdzona franczyza

    Zanim osobiście spotkasz się z franczyzodawcą, przygotuj się do spotkania. Poniżej znajduje się lista pytań, którą możesz wykorzystać do weryfikacji systemu partnerskiego. Nie wszystkie pytania będą zawsze przydatne, ponieważ wiele zależy od charakteru działalności oraz od branży, w której chcesz otworzyć franczyzę.

  • Koszt uruchomienia i prowadzenia franczyzy

    • Sprawdzona franczyza

    Koszt uruchomienia franczyzy zależy od tego, jaki koncept biznesowy chcesz otworzyć. Na rynku dostępne są zarówno tanie franczyzy, jak i wysoko kapitałochłonne, ponieważ inwestycja może wynieść od kilku tysięcy złotych do nawet kilku milionów.

    Jak widzisz przedział jest dość spory, dlatego do wstępnej analizy użyj porównywarki franczyz, dzięki której przefiltrujesz oferty po kryterium finansowym. Możesz określić kwotę inwestycji  do 10 tysięcy, do 20 tysięcy, do 30 tysięcy, do 50 tysięcy, do 75 tysięcy, do 100 tysięcy złotych, itd.

  • Co powinna zawierać umowa franczyzy?

    • Sprawdzona franczyza

    W polskim prawie nie istnieją oddzielne przepisy regulujące kwestie związane z prowadzeniem działalności gospodarczej na zasadach franczyzy. Umowa franczyzowa należy do umów nienazwanych, to znaczy nie określają jej żadne akty prawne, ale ogólnie obowiązujące ustawy, w tym kodeks spółek handlowych i kodeks cywilny.

  • Proces uruchomienia franczyzy

    • Sprawdzona franczyza

    W procesie nawiązania współpracy z franczyzodawcą możemy wyróżnić kilka podstawowych elementów. W zależności od systemu partnerskiego i skomplikowania biznesu ten proces może zawierać dodatkowe punkty.

  • Standardy Solidnych Franczyzodawców

    • Sprawdzona franczyza

    Bazując na wytycznych, które przedstawiłem w poprzednich artykułach, stworzyłem program Solidny Franczyzodawca, który jest transparentnym systemem oceny i weryfikacji franczyzodawców.

  • Wywiadu udzielił Pan Michał Reczyński, Business Development Manager marki Bobby Burger - pierwszej i największej polskiej sieci burgerowni.

  • Wywiadu udzieliła Pani Sabina Frąckowiak, Manager ds. punktów franczyzowych marki NeoNail - lidera lakierów hybrydowych w Polsce.

  • Wywiadu udzielił Pan Zbigniew Macion, Prezes Zarządu spółki JumpWorld Sp. z o.o. Sp. k. - największej sieci Parków Trampolin w Polsce.

    Proszę przybliżyć specyfikę działalności Parków Trampolin JumpWorld?

    Sieć Parków Trampolin JumpWorld powstała jako odpowiedź na zapotrzebowanie polskiego rynku dla idei „fun fitness”, czyli osoby w każdym wieku jednocześnie bawią się i ćwiczą. JumpWorld oferuje doskonałą i zdrową zabawę dla klientów indywidualnych, jak i grup zorganizowanych. Dajemy dzieciom radość i możliwość wyczerpania nadmiaru energii podczas wyskakanych urodzin, wycieczek szkolnych i odwiedzin z rodzinami. Każdy park posiada wiele atrakcji, z których mogą korzystać osoby w każdym wieku.

  • Wywiadu udzieliła Pani Dorota Cacek, Wiceprezes Zarządu Sfinks Polska S.A. - spółki zarządzającej siecią restauracji Fabryka Pizzy.

    Sfinks to bardzo doświadczony gracz na rynku usług gastronomicznych, proszę zatem przybliżyć branżę, w której spółka działa od wielu lat.

    Rodzimy rynek gastronomiczny jest dość mocno rozdrobniony. Według danych GUS na koniec 2017 roku w Polsce funkcjonowało ponad 71 tys. placówek. Klienci mogą wybierać między lokalami sieciowymi i nienależącymi do sieci, z obsługą kelnerską lub samoobsługowe, które oferują kuchnie z różnych części świata i posiłki na każdą okazję, od śniadań po wieczorne spotkania przy barze w gronie znajomych. Oferta jest więc szeroka, dlatego by zdobyć i utrzymać klienta na dłużej trzeba umiejętnie dostosowywać się do jego potrzeb, nie tylko śledzić i podążać za trendami, ale też najlepiej samemu je kreować.

    Wiele pojedynczych lokali nie posiada odpowiedniego know-how w zakresie prowadzenia biznesu restauracyjnego, przez co nie potrafi utrzymać się na rynku i upada nawet w krótkim czasie po otwarciu. W tym kontekście bezpieczna może okazać się franczyza Fabryka Pizzy, szczególnie gdy wybierze się solidnego partnera i sprawdzoną, popularną wśród klientów markę.

  • Wywiadu udzielił Pan Sebastian Zadrożny, Dyrektor Zarządzający Siecią Zewnętrzną w firmie Superpolisa Ubezpieczenia Sp. z o. o.

    Proszę pokrótce przybliżyć działalność Superpolisy

    Działamy w branży ubezpieczeniowej, ale bardziej precyzyjnie należy wskazać, że jesteśmy multiagencją ubezpieczeniową. Oznacza to, że swoją aktywnością obejmujemy te obszary rynku, które dotyczą doradztwa i sprzedaży polis klientom indywidualnym i przedsiębiorcom. W swojej ofercie mamy blisko 200 produktów ubezpieczeniowych czołowych Ubezpieczycieli. Specyficzną cechę branży multiagencyjnej opisałbym w ten sposób: dać klientowi możliwość wyboru spośród jak największej liczby dostępnych na rynku produktów. I to właśnie robimy.

  • Wywiadu udzieliła Pani Urszula Sypniewska, Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu w firmie Golden Rose Sp. z o.o. - jedynego dystrybutora produktów Erkul Cosmetics na terenie Polski. 

  • Wywiadu udzielił Pan Wojciech Kiestrzyń, Prezes Zarządu spółki Sklepy Komfort S.A. -  lidera sprzedaży podłóg i drzwi w Polsce.

  • Wywiadu udzieliła Pani Angelika Pranke, Development Director w firmie GPoland Sp. z o.o. - największej agencji modowej na polskim rynku.

  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Gocałek, Dyrektor Handlowy firmy Organique - producenta kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała.

    Proszę przybliżyć specyfikę branży kosmetycznej?

    Branża kosmetyczna charakteryzuje się dużym skoncentrowaniem na jakości produktów, ich składach i sposobie prezentacji. Dla Klientów tej branży istotne jest pochodzenie składowych produktu, a także proces produkcyjny. Dlatego z wielką starannością wybieramy surowce. Branża kosmetyczna jest również bardzo czuła na trendy i nowinki ze świata. Istotnym jest, aby stale podążać za oczekiwaniami Klienta, a często nawet je wyprzedzać. Co więcej, jest to branża, w której konsumentki są ze sobą w stałym kontakcie, tak więc informacja zwrotna na temat produktów, czy customer service pojawia się bardzo szybko.

    Branża kosmetyczna, ponieważ w dużej mierze kierowana jest do kobiet, charakteryzuje się dużą subtelnością. Bardzo ważny jest sposób komunikacji misji marki oraz jej wartości.

  • Wywiadu udzielił Pan Grzegorz Tokarczyk, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju w firmie PBH S.A. – właściciela marki QUIOSQUE.

  • Wywiadu udzielił Pan Marek Kaczmarek, CEO sieci Teletorium - lidera rynku retailowego w branży GSM.

  • Wywiadu udzielił Pan Łukasz Nowakowski, CFO firmy Xtreme Fitness Gyms - prężnie rozwijającej się sieci franczyzowej w branży fitness.

  • Wywiadu udzielili: Pani Agata Korzeniewska, Dyrektor sieci franczyzowej oraz Pan Marcin Jańczuk, Dyrektor marketingu i PR z firmy Metrohouse.

  • Wywiadu udzielił Pan Piotr Andrzejewski, Dyrektor Generalny firmy Fonny Funny, która prowadzi sieć stoisk franczyzowych w centrach handlowych, z pokrowcami, etui, nakładkami oraz foliami i szkłami ochronnymi na telefony komórkowe.

  • Wywiadu udzielił Pan Piotr Przedlacki, Prezes Zarządu Fines S.A. - największego niezależnego operatora sieci agencji kredytowych w Polsce.

  • Wywiadu udzielił Pan Krzysztof Łoś, Dyrektor ds. rozwoju sieci w Football Academy - największej w Polsce organizacji sportowej oferującej zajęcia piłkarskie dla dzieci.

  • Wywiadu udzielił Pan Grzegorz Aksamit, Wiceprezes firmy Stava - pierwszej w Europie franczyzy gastro-kurierskiej.

  • Wywiadu udzielił Pan Mariusz Kajzer, Dyrektor Marketingu Domu Finansowego QS - najdłużej działającego pośrednika finansowego w branży consumer finance w Polsce.

  • Cześć,

    Nazywam się Maciej Makowski i w ramach cyklu "Własny biznes i trzy pytania do kwadratu..." przeprowadzam wywiady z właścicielami firm oraz osobami odpowiedzialnymi za rozwój zewnętrznej sieci sprzedaży.

  • Browar Brodacz sukcesywnie realizuje strategię rozwoju, zmierzającą do budowy własnej warzelni oraz otwarcia profesjonalnej linii produkcyjnej. Zorganizowane do tej pory dwie akcje crowdfundingowe zgromadziły ponad 1500 inwestorów. Pozyskane w ten sposób środki Brodacz przeznaczył na zakup hurtowni, rozwój dystrybucji, otworzenie sklepu stacjonarnego oraz internetowego. Rozpoczęta 19 października AkcjaBroda.pl ma przynieść browarowi ponad 1 mln złotych.

  • We wrześniu Carrefour Polska kontynuował dynamiczną ekspansję sklepów franczyzowych. Powstało pięć nowych sklepów Carrefour Express Convenience w Chrzanowie, Gdańsku, Katowicach, Krakowie i Warszawie. Otwarto też dwa sklepy Carrefour Express Minimarket w Warszawie i na stacji paliw w Jeziorkach oraz supermarket Carrefour Market w Radomiu. To dzięki szerokiej gamie formatów sieć może elastycznie reagować na potrzeby partnerów i lokalne uwarunkowania.

    W każdym nowo otwieranym sklepie Carrefour wraz z franczyzobiorcą pracuje nad ciągłym doskonaleniem oferty i zaspokojeniem potrzeb klientów. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom klienci mogą nie tylko łatwo i komfortowo dokonać zakupów, ale też kupić jedzenie na wynos czy wypić kawę. Coraz częściej, przy okazji zakupów mogą też odebrać przesyłkę czy opłacić rachunki. Z kolei dzięki aplikacji „Mój Carrefour” mogą skorzystać z licznych ofert rabatowych.

  • Planujesz rozpocząć działalność gospodarczą, ale nie wiesz jak założyć firmę? Przeczytaj ten krótki poradnik, w którym wyjaśnione są podstawowe kroki, które musisz poczynić, aby stać własnym szefem!

  • W czasie pandemii Covid-19 pracę straciło ok. 660 tys. Polaków. Wiele firm, starając utrzymać się na rynku i zachować płynność finansową, zostało zmuszonych do redukcji zatrudnienia. I wygląda na to, że to nie koniec zwolnień. Szacuje się, że do końca trwania stanu epidemicznego w naszym kraju, bez pracy może zostać nawet 2 mln osób, a bezrobocie może osiągnąć poziom 10% .

  • Zapraszamy na wywiad z Piotrem Przedlackim – Prezesem Zarządu firmy Fines S.A, lidera na rynku pośrednictwa finansowego.

    Co słychać w Fines?

    Najważniejsze, że wszyscy wróciliśmy już do naszej Centrali. Mam nadzieję, że na dłużej… i wirus nie zaatakuje ponownie. W każdym razie na pewno wpłynie to na efektywność naszej pracy, bo sytuacja wymaga naprawdę dużej odwagi i bogatej wyobraźni. Pomimo zmęczenia pandemią, nie czas na dłuższe wakacje…

    Klienci szukają teraz kredytów, lokalna konkurencja jest trochę słabsza, więc to najlepszy czas na skuteczny powrót do gry. W tej chwili ponownie analizujemy wszystkie możliwe opcje strategiczne, bo rynek „consumer finance” znalazł się w mocnym zakręcie, więc trzeba patrzeć szeroko, czego wyrazem jest m.in. nasza oferta: „7 Fines”.

  • Już po raz drugi sklepy KOMFORT otrzymały prestiżową nagrodę Carpet! Star w kategorii "Przykładowa koncepcja sklepu specjalistycznego". Podczas największych targów podłóg DOMOTEX w Hanowerze w styczniu br., międzynarodowy magazyn branżowy "Carpet!" nagrodził detalistów, którzy najlepiej prezentują i sprzedają wymagające produkty, jakimi są dywany. Nagrodę odebrała Menedżer kategorii Dywany i chodniki Bożena Tomczyk.

  • Zgodnie z przewidywaniami ekspertów, rynek produktów dla dzieci będzie rosnąć do 2021 roku w tempie 4-5 proc. rocznie. Kolejne miesiące przyniosą więc producentom z branży dziecięcej wzrosty sprzedaży, zwłaszcza w obszarze e-commerce, na co wpływ ma m.in. dobra koniunktura, jak i pośrednio - rozkwit mediów społecznościowych i parentshare’ingu.

    O tym, jak zmieni się rynek produktów dla dzieci w 2020 roku oraz w jakim kierunku zmierzają preferencje konsumentów mówi Marek Maciejko, Prezes Zarządu firmy Endo produkującej ubrania i akcesoria dla dzieci.

  • Branża gastronomiczna w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, a jej wartość stale rośnie. Z najnowszego raportu GfK wynika, że rodzimy rynek gastronomiczny wart jest aż 36,6 mld zł. Oznacza to, że jego wartość w przeciągu dwóch dekad potroiła się. I nic nie wskazuje na to, że ta tendencja miałaby się zmienić – prognozy na przyszłość są bardzo dobre.

  • Firma Sklepy Komfort SA otrzymała nagrodę Polskiego Funduszu Rozwoju za ponadprzeciętne zaangażowanie pracodawcy w budowanie przyjaznego środowiska pracy oraz oszczędności emerytalnych i bezpieczeństwa finansowego pracowników. Już ponad połowa pracowników firmy odkłada pieniądze na emeryturę za pośrednictwem Pracowniczych Planów Kapitałowych.

  • O założeniu własnej firmy myśli coraz więcej Polaków. Są to zarówno osoby pracujące na etacie, które postanawiają zostać własnym szefem, jak i ci z pomysłem na własny biznes. Przełom roku, tworzenie planów na nadchodzące miesiące, to okres, w którym powstaje wiele nowych inicjatyw. Tylko w styczniu 2019 r. własną działalność rozpoczęło ponad 35 tys. nowych firm – najwięcej w porównaniu do pozostałych miesięcy . Przykładowo, w grudniu 2018 r. zostało zarejestrowanych niespełna 25 tys. podmiotów.

    Niestety, młodzi przedsiębiorcy spotykają na swej drodze na wiele trudności. Jedną z nich jest brak wystarczających środków na start działalności. Mimo posiadania funduszy pozwalających założyć firmę, często okazuje się, że w pewnym momencie zaczyna brakować pieniędzy. Wówczas koniecznie okazuje się szukanie dodatkowej gotówki, a przedsiębiorca udaje się do banku po kredyt. Eksperci Związku Firm Pośrednictwa Finansowego (ZFPF) podpowiadają, jaki rodzaj finansowania, i na jakich warunkach możemy uzyskać dla swojego biznesu.

  • Sieć Carrefour uruchomiła pierwszy sklep w innowacyjnym formacie samoobsługowym, który powstał w odpowiedzi na potrzeby polskiego rynku. Sklep jest zlokalizowany w Warszawie przy ul. Światowida 18 i oferuje 24 h i 7 dni w tygodniu 170 referencji, w tym produkty świeże. Nowy format adresowany jest do mieszkańców Białołęki poszukujących artykułów pierwszej potrzeby oraz tzw. klientów trafficowych.

  • Carrefour Polska otworzył w Gostyniu (woj. wielkopolskie) trzeci w Polsce sklep pod marką Supeco. Ten nowy na polskim rynku format, to połączenie dyskontu i hurtowni, który skierowany jest do klientów indywidualnych jak również do szeroko rozumianego małego biznesu – właścicieli sklepów oraz firm z segmentu HORECA, którzy poszukują szerokiej oferty produktów wysokiej jakości w atrakcyjnych cenach, z możliwości zakupów hurtowych.

    Supeco to znana międzynarodowa marka sklepów o charakterze hurtowo-dyskontowym należąca do Grupy Carrefour, która odniosła sukces w Europie Zachodniej. Format ten skierowany jest zarówno do klientów indywidualnych, jak również do klientów biznesowych: firm i osób prowadzących działalność gospodarczą w handlu oraz branży HORECA.

  • Czy kiedykolwiek wróciliście ze sklepu z zakupami, które po powrocie do domu przestały się wam podobać albo z rzeczami, których w ogóle nie planowaliście kupić? Możliwe, że daliście się uwieść marketingowi sensorycznemu. Marketing sensoryczny to zestaw narzędzi, które wpływają na tworzenie odpowiedniej atmosfery podczas robienia zakupów,  m.in.: stosownie dobrane zapachy, obrazy, dźwięki oraz oświetlenie obecne w sklepach. Ich zadaniem jest przywoływanie pozytywnych emocji i wprawianie klientów w dobry nastrój, by ci kupowali jak najwięcej.

    Z badań Washington State University College of Business wynika np., że osoby, które kupują w otoczeniu prostych kompozycji zapachowych, wydają średnio 20 proc. więcej, niż początkowo zamierzały. Czasami to wystarczy, by nadwyrężyć domowy budżet i podczas zakupów sięgnąć np. po kartę kredytową. O to nietrudno szczególnie przed Świętami, kiedy centra handlowe sięgają po coraz to nowsze i skuteczniejsze metody, by przyciągnąć klientów. Warto, więc wiedzieć, jak bronić się przed „nieświadomą” chęcią zakupów, by nie rozpocząć Nowego Roku z dziurą w domowej kasie.

  • Od 1 listopada 2019 r. Sklepy Komfort S.A. połączyły się z siostrzaną marką Komfort Łazienki. W wyniku tego połączenia do dotychczasowej bogatej oferty podłóg dołączył szeroki asortyment łazienkowy. Spółka Sklepy KOMFORT S.A. stała się formalnie operatorem wszystkich 27 sklepów z wyposażeniem łazienek, w pełni odpowiadając za politykę produktową, cenową jak i marketingową dla tej kategorii. Ta zmiana jest kolejnym etapem realizacji strategii biznesowej firmy, zakładającej oferowanie pod jednym dachem kompletnych rozwiązań do wykończenia i dekoracji wnętrz.

  • Sieć Carrefour wprowadza do Polski nowy format sklepów z certyfikowaną żywnością ekologiczną. Pierwszy w kraju sklep Carrefour BIO został otwarty 15 listopada br. w Warszawie przy ulicy Marszałkowskiej 87 i będzie 900 sklepem sieci w Polsce. Na klientów czeka szeroka i zróżnicowana oferta około 2500 produktów, w tym wiele nowości niedostępnych w innych sklepach sieci.

  • Na koniec III kw. 2019 roku w Polsce działało 517 centrów handlowych o łącznej powierzchni 12,143 mln m2. W budowie znajduje się obecnie 432,5 tys. m2. Podsumowując III kw. 2019 roku, eksperci Colliers International wybrali 5 najważniejszych wydarzeń na rynku handlowym, które miały miejsce od początku lipca do końca września:

  • Znaczna część przedsiębiorstw zarządzana jest wciąż w tradycyjny sposób – w zamkniętym gronie dyrektorów najwyższego szczebla tworzone są wizjonerskie plany, narzucane następnie całej organizacji. Bardzo często jednak nie przynoszą one zamierzonych efektów lub wręcz generują dodatkowe kryzysy.

    - Każdą firmę tworzą powiązane ze sobą procesy oraz pracownicy, od których efektywności i umiejętności zależy rozwój danej organizacji. Dlatego zamiast archaicznego podejścia (szalenie ambitne plany, a następnie próby wcielenia ich w życie), w Strategii Lean rekomendujemy ocenę potencjału serca każdej firmy – tzw. Gemby, czyli miejsca gdzie wykonywana jest praca, dodawana wartość dla klienta. Dopiero na tej podstawie możliwe jest zaplanowanie dalszego rozwoju przedsiębiorstwa przy pełnym zaangażowaniu wszystkich jego pracowników – przekonuje Michael Balle. Światowej sławy ekspert z zarządzania współpracujący z największymi, globalnymi markami będzie gościem specjalnym konferencji „Bliżej doskonałości”, organizowanej 17 października w Warszawie.

  • Agencja mediowa Zenith obniżyła prognozę wzrostu polskiego rynku reklamowego w 2019 roku z 3,9% na 3,1%, czyli zdecydowanie poniżej prognoz dynamiki PKB. Globalne wydatki na reklamę wzrosną w tym roku o 4,4%, a ich suma zamknie się w kwocie 640 mld USD.

    Prognoza dynamiki wydatków reklamowych na polskim rynku

    Według prognoz Zenith w tym roku, po raz pierwszy w historii, udział lokalnych inwestycji reklamowych w telewizję spadnie nieznacznie poniżej 50% i będzie kontynuował tę tendencję w latach kolejnych, osiągając w 2021 roku 48% udziałów w rynku. Niezmiennie jednak kanał ten pozostaje liderem na rynku polskim, dystansując internet, dla którego przewiduje się 32% udział w rynku w tym roku i 35% do 2021.

  • Centra handlowe, stanowiące nieodłączną część życia Polaków, ewoluują wraz ze zmianami demograficznymi, kulturowymi i ekonomicznymi. W minionych pięciu latach dokonano rozbudowy lub modernizacji stref gastronomicznych w ok. 50 centrach handlowych, znacząco podnosząc ich jakość, rozszerzając ofertę kulinarną, a także dodając funkcje zwiększające komfort użytkowania (np. udogodnienia dla rodzin z dziećmi lub strefy coworkingowe dla freelancerów). W tym czasie powstało 10 nowych centrów handlowych, a liczba punktów gastronomicznych wzrosła o ponad 43% - to wnioski z najnowszego raportu Colliers International pt. „Jak to wszystko zjeść? Gastronomia w polskich centrach handlowych”.

  • Spółka Colliers International ogłosiła listę start-upów z sektora proptech, które zakwalifikowały się do programu Colliers Proptech Accelerator realizowanym we współpracy z Techstars. Jest to pierwsza prawdziwie globalna inicjatywa tego rodzaju. Program jest wyrazem zaangażowania Colliers w tworzenie innowacyjnych rozwiązań będących odpowiedzią na konkretne potrzeby oraz przekonania, że strategiczne inwestycje w odpowiednie technologie i start-upy mogą zmienić oblicze branży nieruchomości komercyjnych.

  • Publicis Groupe opublikowała raport poświęcony w całości zachowaniom konsumentom w e-commerce. Raport „(kręte) ścieżki konsumenta w e-commerce”, który powstał we współpracy z partnerami technologicznymi oraz sklepami internetowymi: Criteo, QuarticOn, Insider, SalesManago, Frisco.pl i Morele.net, zawiera rzeczywiste dane o behawiorystyce polskich e-konsumentów, w kluczowych kategoriach produktowych: health&beauty, sport &fashion, footwear, grocery, CPG i consumer electronic.

  • Marka ESOTIQ - pod którą działa ponad 200 sklepów franczyzowych - ruszyła z najnowszą kampanią z Sandrą Kubicką w roli głównej. Top modelka udowadnia, że jesień 2019 będzie naprawdę gorąca i odważna. Stronger and sexier than ever before to hasło przewodnie najnowszej kampanii ESOTIQ. A co łączy Sandrę i najnowszą kolekcję ESOTIQ?

    Siła, zdecydowanie, zmysłowość, kobiecość, tajemniczość… Sandra Kubicka jest uosobieniem wszystkich tych cech, które inspirowały projektantów tworzących jesienną kolekcję i dlatego to właśnie ją ponownie zaprosiliśmy do najnowszej kampanii. Z Sandrą współpracujemy od dwóch sezonów, ale właśnie teraz jest naszą „guest star” i twarzą kampanii na jesień 2019 – przyznaje Piotr Trzciałkowski, Brand Manager ESOTIQ.

  • Ostatnie lata zmieniły krajobraz branży handlowej. Dynamiczne przekształcenia związane ze wzrostem znaczenia technologii wpłynęły na zwyczaje zakupowe klientów. Współcześni konsumenci, przyzwyczajeni do wygód, jakie niesie ze sobą mobilny Internet oraz liczne aplikacje ułatwiające funkcjonowanie w życiu codziennym, takich samych rozwiązań oczekują podczas zakupów. Dlatego sieci handlowe w Polsce nie powinny zwlekać z wdrażaniem systemów opartych na AI.

  • Carrefour Polska nawiązał współpracę z kolejnym dużym międzynarodowym graczem obecnym na polskim rynku stacji paliw, firmą Total Polska. Partnerzy będą współpracować przy otwarciach franczyzowych sklepów Carrefour Express Convenience na stacjach paliw marki Total w całej Polsce. W sierpniu br. zostały otwarte pierwsze dwa sklepy: w Stolnie i Strzyżawie w województwie kujawsko-pomorskim.

    Carrefour Polska aktywnie inwestuje w rozwój swoich sklepów franczyzowych w formacie convenience. Jednym z bardziej dynamicznie rozwijających się konceptów Carrefour są sklepy znajdujące się na stajach paliw. Koncept łączy w sobie zalety sklepu convenience Carrefour, takie jak dopasowana oferta, świeże produkty, innowacyjne usługi około zakupowe oraz wygodę stacji paliw: ich dobre położenie, a także godziny otwarcia.

  • W sierpniu 2019 roku spółka Sklepy KOMFORT S.A. otworzyła nowy Magazyn Centralny w Strykowie pod Łodzią. Na powierzchni ponad 15 000 m2 składowane są towary z wszystkich kategorii produktowych: podłogi, panele, dywany, wykładziny, drzwi, łazienki, kuchnie i szafy. Nowa lokalizacja umożliwia jeszcze efektywniejsze zarządzanie procesami logistycznymi.

    Wraz z rozwojem sieci sklepów marki KOMFORT, rośnie zapotrzebowanie na towary, a co za tym idzie, zwiększają się potrzeby logistyczne. Wychodząc naprzeciw wymaganiom rynkowym, firma przeniosła Magazyn Centralny do nowej lokalizacji w Strykowie pod Łodzią, powiększając znacznie jego powierzchnię.

  • Ponad 7 na 10 zadłużonych firm, które znajdują się w KRD, to mikroprzedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. Mają do oddania łącznie 5 mld zł. Tylko w ciągu pięciu ostatnich lat dług ten wzrósł o 3,2 mld zł. Dlaczego nie płacą? Przede wszystkim dlatego, że borykają się z problem zatorów płatniczych. Niepłacący na czas kontrahenci i klienci są winni najmniejszym przedsiębiorcom w naszym kraju 910 mln zł. Jak wynika z raportu Intrum Euopean Payment Raport 2019, opóźnione płatności są jedną z poważniejszych bolączek polskiej gospodarki. Większe podmioty potrafią sobie radzić z negatywnymi skutkami tego zjawiska i zabezpieczać się na wypadek utraty płynności finansowej, ale mikrobiznesy wydają się być na straconej pozycji.

  • Coraz więcej przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości czy branży, stara się eksponować swoją kulturę organizacyjną - zbiór wartości i zasad, z którymi chcą być kojarzone. Buduje to pozytywny wizerunek firmyi stanowi skuteczne narzędzie marketingowe. Jednak stworzenie kultury organizacyjnej wymaga znacznie więcej niż tylko sformułowania odpowiednich haseł.– To proces złożony, wieloetapowy, angażujący cały zespół, od kadry zarządzającej po pracowników operacyjnych – mówi Tomasz Bereźnicki, prezes DPC Polska.

    Wiele osób kulturą organizacyjną nazywa siatkę pozytywnych skojarzeń z daną marką, decydującą o jej sukcesie i pozycji na rynku. Akcentowanie takich wartości jak: wysoki standard pracy, zespołowość czy proklienckość z pewnością wiąże konsumentów z deklarującą je firmą.To jednak tylko element szerszej całości. – Aspekt wizerunkowy jest pochodną zmian strukturalnych wdrażanych w organizacji, wymagających konsekwencji i zaangażowania pracowników wszystkich szczebli. Podstawowym celem jest usprawnienie procesów realizowanych w przedsiębiorstwie, identyfikacja i eliminacja marnotrawstwa oraz ciągłe doskonalenie – mówi Tomasz Bereźnicki. Wskazuje również na podejście wykorzystywane przez ekspertów DPC we wdrażaniu Strategii Lean w przedsiębiorstwach. Służy ono budowie trwałej i efektywnej kultury organizacyjnej.

  • W II kwartale 2019 r. Carrefour Polska otworzył 30 nowych sklepów franczyzowych o łącznej powierzchni ponad 2,5 tys. m2. Dwie trzecie z nich zostało otwartych pod szyldem Carrefour Express, pozostałe – pod szyldem GLOBI. Ekspansja sieci dotyczy wszystkich formatów, zarówno osiedlowych, jak i przy stacjach paliw.

    Ekspansja sklepów Carrefour jest ukierunkowana przede wszystkim na duże miasta, takie jak Warszawa, Trójmiasto, Kraków, Wrocław i Poznań. W tych lokalizacjach sieć rozwija zarówno model Carrefour Express convenience z pomarańczowym logo, jak i Carrefour Express minimarket z zielonym logo. Szyld GLOBI jest z kolei rozwijany w małych miastach i na terenach wiejskich.

  • Rynek e-commerce podąża za trendami oraz oczekiwaniami coraz bardziej świadomych konsumentów. Jednym z istotnych trendów jest rosnące znaczenie działań w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Ma to swoje odzwierciedlenie w ostatnich deklaracjach kolejnych gigantów e-handlu, odnośnie wdrażania ekologicznych rozwiązań w pakowaniu i wysyłce produktów. W ostatnim czasie do takich marek jak: Reserved, Carrefour czy Lidl, które postawiły na pakowanie przyjazne środowisku, dołączyło także Zalando. Czy na podobne zmiany mogą sobie pozwolić także dużo mniejsi gracze na rynku e-commerce?

  • Do 22 lipca trwać będzie oferta akcji i zbiórka crowdfundingowa Real Food SA – właściciela największej, polskiej sieci burgerowni Bobby Burger i restauracji Wegeguru. Każde około 300 tysięcy zł zebrane w kampanii to jedna nowa burgerownia lub restauracja z kuchnią roślinną na gastronomicznej mapie Polski, a cel ten można wesprzeć już od wpłaty 50,16 zł. Do końca 2022 r. Real Food chce zwiększyć liczbę lokali Bobby Burger z obecnych 40 do 67 i uruchomić 3 nowe restauracje wegańskie Wegeguru. Już w 2021 r. spółka zamierza wprowadzić swoje akcje do obrotu na giełdzie.

  • Sfinks Polska - spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki, Fabryka Pizzy i WOOK - w 2019 r. planuje zwiększyć udział franczyzy w całej sieci do ponad 60%. Po I kwartale roku spółka zarządzała 97 lokalami w tym modelu, co stanowiło 54% portfela. W planach na 2019 r. Sfinks ma także 2-3 inwestycje związane z objęciem mniejszościowych udziałów oraz uruchomienie nie mniej niż 20 nowych restauracji.

    Systematyczny rozwój franczyzy to jeden z celów strategicznych restauracyjnej spółki, która chce, aby w tym modelu do 2022 r. działało 70-90% lokali. Jednym z kamieni milowych na drodze do osiągnięcia tego celu było przejecie pod koniec 2017 r. największej w Polsce sieci pubów – Piwiarnia Warki. W modelu franczyzowym działa też większość restauracji nowej marki rozwijanej przez Sfinksa - Fabryki Pizzy. Oprócz tego spółka prowadzi przekształcenia operatorskich restauracji Sphinx na franczyzę.

  • Blisko co czwarty przedsiębiorca z sektora MŚP deklaruje, że korzystał z leasingu w celu realizacji inwestycji, pozostali z tą formą finansowania jeszcze nie mieli styczności – wynika z raportu EFL „Inwestycje w MŚP. Pod lupą”. W szczególności, firmy z drugiej grupy, zanim zdecydują się na złożenie podpisu pod umową leasingową, powinny poświęcić chwilę na jej dokładne przeczytanie. Eksperci dają 5 wskazówek, które pomogą ustrzec się przed niepożądanymi konsekwencjami podpisanego kontraktu.

    - Jeśli już przedsiębiorca podejmie decyzję o leasingu zaplanowanej inwestycji, wybór partnera finansowego powinien zostać poprzedzony analizą przynajmniej kilku ofert. Warto na początku sprawdzić, czy firma specjalizuje się w obsłudze branży, którą reprezentujemy, i ma dla niej dedykowaną ofertę. Po drugie, dowiedzmy się, czy leasingodawca jest członkiem Związku Polskiego Leasingu – to z pewnością potwierdzi lub zwiększy jego wiarygodność. Po trzecie, należy pamiętać, że leasing, oprócz licznych korzyści, jest umową, która zobowiązuje przedsiębiorcę do przestrzegania określonych warunków. Te najczęściej znajdziemy w ogólnych warunkach umowy leasingu, tzw. OWUL, których wielu leasingobiorców nie czyta. To z nich dowiemy się między innymi o warunkach wcześniejszego rozwiązania umowy, karach umownych, zależności oprocentowania leasingu od WIBOR – mówi Piotr Kozioł, dyrektor Departamentu Prawnego w EFL.

  • Pierwsza polska sieć restauracji wprowadza system szybkiego bezprzewodowego ładowania smartfonów we wszystkich swoich lokalach. Konsumenci, którzy co raz częściej borykają się z problemem krótko działających baterii w smatrfonach, smartwatchach czy tabletach będą mogli naładować je w lokalach Grubego Benka.

    Jak to działa? Wystarczy, że osoby, które odwiedzą restaurację, położą urządzenie w oznaczonym miejscu na stoliku. Stacje ładujące telefony za pomocą indukcji elektromagnetycznej wbudowane są w blat mebla. Niepotrzebne są specjalne maty. To własny, niezależny system należący do sieci, nie powiązany z żadnym operatorem.

  • Trwa ogólnopolska kampania letnia - Fines Cafe!

    • Wiadomości

    Fines Cafe! to już II edycja projektu, podczas którego mobilny rower w ciągu 3 wakacyjnych miesięcy odwiedzi 100 placówek Fines Operator Bankowy w ponad 90 miastach Polski. Rower wyposażony jest w kawę, herbatę oraz lemoniadę i soki ze świeżo wyciskanych owoców, które bezpłatnie rozdawane są wszystkim chętnym.

    Pobudzamy do dobrych decyzji to hasło, którym Fines S.A. kieruje się każdego dnia. Chcemy dać mieszkańcom możliwość alternatywnej opcji spędzenia wolnego czasu na Finesowych leżakach i jednocześnie drobnym gestem urozmaicić codzienną drogę z pracy do domu, czy popołudniowy spacer. W sieci franczyzowej Fines Operator Bankowy stawiamy nie tylko na jakość i solidność, ale również na niezwykle istotne relacje z Klientami i kreatywne podejście do biznesu – wyjaśnia Przemysław Nazar z Fines S.A.

  • Tradycyjnie rozumiana sprzedaż detaliczna odchodzi do historii. Na rynku amerykańskim wyraźnie widać tendencję do kurczenia się ilości obiektów handlowych – wg wyliczeń Credit Suisse Group tylko w 2017 roku zamknięto tam 8640 sklepów stacjonarnych. Zmiany te częściowo wynikają z nowego stylu spędzania czasu przez konsumentów, którzy w centrach handlowych i mniejszych sklepach coraz częściej poszukują interesującej oferty gastronomicznej.

    Na posiłki jedzone poza domem konsumenci wydają coraz więcej. Jak podaje raport „What’s on the Menu?” w Europie było to 700 milardów dolarów w 2006 roku i 900 w 2016. Szacuje się, że do roku 2026 ta kwota wzrośnie do 1200 miliardów dolarów.

  • W każdym województwie funkcjonują fundusze pożyczkowe zajmujące się udzielaniem firmom finansowania ze środków z Unii Europejskiej. Jeszcze kilka lat temu fundusze miały do dyspozycji jeden produkt, na jednym poziomie oprocentowania, a oferta skierowana była do jednej grupy odbiorców. Dziś ta oferta jest znacznie bardziej rozbudowana i mogą z niej skorzystać zarówno startupy, jak i funkcjonujące na rynku mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Jakie są przewagi takiego finansowania nad kredytami bankowymi i kto może z niego skorzystać?

  • Dedykowany system informatyczny, 5 eksperckich infolinii wspierających proces sprzedażowy, ogólnopolska marka, kilkunastoletnie doświadczenie w branży finansowej – to tylko kilka cech opisujących Fines Operator Bankowy. To podstawa biznesowa, dzięki której firma w kwietniu 2018 świętowała otwarcie 300 placówki dołączonej do sieci biur franczyzowych.

    Baza 300 placówek franczyzowych to cel, który Fines stawiał sobie od momentu otwarcia tego programu. W swojej koncepcji zakłada wszechstronne wsparcie procesów biznesowych, które ma zaowocować sukcesem w prowadzeniu własnego biura Fines.

  • Lekki optymizm i stabilizacja złych tendencji. Tak w jednym zdaniu można podsumować dane widniejące w najnowszej edycji raportu Portfel Należności Polskich Przedsiębiorstw. Choć zmniejszyła się liczba przedsiębiorstw, które odczuwają zauważalny wzrost problemów z odzyskiwaniem należności od swoich kontrahentów, to jednak na niepokojąco wysokim poziomie utrzymuje się odsetek przedsiębiorstw, które stale borykają się z nieterminowymi płatnikami – jest to blisko 50 proc. Jak z kolei wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez Intrum , zatory płatnicze są znaczącym problemem polskiej gospodarki. Już 9 na 10 przedsiębiorców w naszym kraju płaci rachunki po terminie. Dla firm z sektora MSP brak regularnych wpłat od klientów stanowi jedną z głównych przyczyn pogorszenia się kondycji finansowej, która uniemożliwia nie tylko rozwój i prowadzenie nowych inwestycji, ale także bieżącą działalność. To z kolei jest prosty przepis na upadłość.

  • Od food trucka do największej, polskiej sieci burgerowni z menu mięsnym i wegetariańskim, która w warszawskiej Galerii Młociny otworzy już 40. lokal pod marką Bobby Burger. Od stworzenia gry „Wiedźmin” i kolejnych biznesów Michała Kicińskiego, do wegańskiej restauracji. Te historie splotły się ze sobą, by stworzyć jedną spółkę – Real Food SA, w skład której wchodzą marki Bobby Burger i Wegeguru. Cel to rozwój grupy kapitałowej i otwarcie kolejnych lokali. Pomóc w tym ma zbiórka crowdfundingowa do 4 mln zł, która ruszyła 9 maja na platformie Crowdway.pl. W dalszych planach: giełda.

  • Jak znaleźć i zatrzymać pracownika? Ten problem spędza sen z powiek niejednemu menedżerowi. HR-owcy prześcigają się w pomysłach, dzięki którym pracownicy w firmie mogą czuć się prawie tak samo komfortowo, jak w domu. Obecnie, już nie tylko ci najlepsi mogą liczyć na dodatkowe benefity. Oferowanie darmowych szkoleń, finansowanie nauki języka obcego czy korzystania z prywatnej opieki medycznej, w wielu firmach jest już na porządku dziennym. Pracodawcy coraz częściej są świadomi, że dzięki takim działaniom, pracownikom będzie łatwiej utożsamiać się z marką, dla której pracują. Mimo to, nawet te osoby, które są związane ze swoim miejscem pracy, z dnia na dzień podejmują decyzję o odejściu. Przełożeni traktują takie zachowanie jako brak lojalności i osobistą urazę, co jest błędem. Jak się zachować w takiej sytuacji, będąc szefem i dlaczego warto rozstawać się z klasą?

  • Kluczem do sukcesu na współczesnym rynku jest umiejętne dotarcie do konsumentów przez uwzględnianie ich potrzeb. Neuromarketing - poprzez śledzenie procesów podejmowania decyzji przez klientów - daje detalistom okazję, by zajrzeć w głąb umysłów kupujących i na tej podstawie budować pozytywne consumer expierience we własnym sklepie.

    Nowoczesny konsument stawia detalistom coraz większe wymagania. Dlatego, żeby zbudować pozytywne doświadczenie klienta, w pierwszej kolejności branża musi dostosowywać się do jego potrzeb. Znając je i rozumiejąc o wiele łatwiej przygotować dopasowaną ofertę.

  • Red Bull - światowy lider napojów energetycznych - podpisał umowę z Ogólnopolską Siecią Restauracji Gruby Benek. Obejmuje ona współpracę w zakresie promocji marki Red Bull i sprzedaży napojów energetycznych w lokalach należących do sieci. Podpisana w kwietniu umowa jeszcze w tym samym miesiącu została wprowadzona w życie.

  • Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami takimi jak Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło czy Fabryka Pizzy, wypracowała w 2018 r. przychody w wysokości 175,20 mln zł wobec 182,55 mln zł w 2017 r., jednocześnie zwiększając rentowność na sprzedaży do 15,4% (+2,4 p.p. r/r). W efekcie w minionym roku spółka zanotowała zysk operacyjny na poziomie 2,47 mln zł (wzrost o 7,26 mln zł wobec 2017 r.), a także znacząco poprawiła wynik netto, który wyniósł -3,44 mln zł (wzrost o 5,33 mln zł wobec 2017 r.).

    Ubiegły rok w Sfinksie stał pod znakiem realizacji zadań określonych w strategii – rozwoju portfolio marek, wdrażania systemu IT do zarządzania sprzedażą i rentownością, rozwoju delivery oraz pozyskiwania źródeł finansowania.

  • Zatory płatnicze są coraz większym problemem polskiej gospodarki. Z Europejskiego Raportu Płatności z 2018 r. przygotowanego przez Intrum wynika, że aż 9 na 10 przedsiębiorców w naszym kraju płaci rachunki po terminie. Do tego niechlubnego grona należą przede wszystkim podmioty z sektora MSP, ale również i największe korporacje. Wartośćnieodzyskanych do tej pory należności stanowi prawie 2 proc. rocznego dochodu rodzimych firm. To zjawisko nie tylko skutecznie hamuje rozwój przedsiębiorstw, ale w dalszej perspektywie może nawet zmusić wiele z nich do wycofania się z rynku, jeżeli z powodu nieuczciwych kontrahentówutracą płynność finansową. Przed współpracą z niewypłacalnym partnerem biznesowym można jednak próbować skutecznie się uchronić. Podpowiadamy,jak go wybrać, by potem nie żałować.

  • Wakacje.pl od 19 lat działa na rynku turystyki zorganizowanej w przestrzeni internetowej, ale kiedy w 2011 roku postawił na zbudowanie naziemnej sieci sprzedaży, konsekwentnie rozwija ten projekt. W minioną sobotę w Osielsku otworzyło się 100. biuro marki. Największy agent turystyki zorganizowanej w Polsce otworzył w sobotę 100. salon sprzedaży stacjonarnej. Sieć Wakacje.pl to 2 salony własne i 98 franczyzowych. W planach rozwojowych jest otwarcie 20 salonów do końca 2018 roku. Dzisiaj sieć salonów Wakacje.pl odnotowuje wzrost 2,5 razy większy niż rynek agencyjny.

  • Pierwszy park trampolin JumpWorld wybudowaliśmy w 2015 roku w Zabrzu. Był to pierwszy park trampolin jaki powstał na śląsku. Świetnie funkcjonujący świat skocznej rozrywki zainspirował nas do stworzenia kolejnych parków trampolin. W 2016 roku wybudowaliśmy dwa parki: we Wrocławiu i Katowicach. Naszych wrocławskich skoczków zaskoczyliśmy największym basenem z gąbkami. W Katowicach z kolei stworzyliśmy park trampolin o największej powierzchni na śląsku. Zapotrzebowanie na skoczną zabawę okazało się ogromne, również w Radomiu. To właśnie tam, w grudniu 2017 roku powstał nasz czwarty park JumpWorld. Jako jedyni w Radomiu proponujemy naszym skoczkom zabawę na torze ninja, którego nikt inny nie oferuje w tym regionie. Po dwóch miesiącach otwarliśmy jedyny w swoim rodzaju park trampolin we Wrześni.

  • W ramach międzynarodowej wystawy Retail & Development Business Expo w Kijowie odbyło się Modern Retail Forum 2019. Tematem tegorocznej edycji były technologiczne transformacje, postępujące w sektorze handlu detalicznego. Zgromadzeni na konferencji eksperci z Ukrainy, Niemiec, Szwajcarii, Włoch i Polski w ramach paneli tematycznych dyskutowali o prognozach zmian, które czekają branżę retail. Prelegenci byli zgodni – nadchodzące lata będą wymagały od detalistów elastyczności wobec ewoluujących potrzeb klientów.

    W ramach tegorocznej, trzeciej edycji konferencji profesjonalistów handlu detalicznego Modern Retail Forum 2019 odbyły się 3 sesje tematyczne. Pierwszą, związaną z globalnymi trendami, otworzył Alessandro Gaffuri. Założyciel i CEO Grupy CELS, wskazywał rolę pozytywnych emocji w budowaniu relacji z klientami. Jak przyznał ekspert, w dzisiejszych czasach doświadczenie zakupowe należy przekształcać w doświadczenie społeczne.

  • Elastyczność, możliwość decydowania o swoim czasie i doboru zleceń czy praca w domu, to największe zalety przejścia „na swoje” wskazywane przez freelancerów w badaniu EY „Contingent Workforce Study”. Mimo, iż większość ankietowanych samozatrudnionych deklaruje zarobki do 2 tys. złotych, a tylko 14,5 proc zarabia od 2 do 3 tysięcy, freelancerów przybywa na wsiach i w małych miastach, co świadczy o rosnącej popularności pracy w tym trybie [1].

  • Kupujesz teraz, korzystasz od razu a płacisz miesiąc później. Fintech LeaseLink, który specjalizuje się w finansowaniu zakupów małych i średnich firm dokonywanych w e-commerce wprowadził kolejny produkt. Do leasingu i rat dla firm dołączyła odroczona płatność, która doskonale wpisuje się w obecne trendy i zachowania klientów a także sklepów internetowych nastawionych na sprzedaż dla klienta biznesowego.

  • Minął rok od wprowadzenia nowych regulacji prawnych ograniczających handel w niedziele. Również rok temu firma Selectivv przeprowadziła badanie, dotyczące analizy zachowań użytkowników smartfonów i tabletów w pierwszą niedzielę bez handlu. Co się od tego czasu zmieniło? Czy Polacy przywykli do zamkniętych sklepów i znaleźli alternatywę dla weekendów spędzanych w centrach handlowych? Z nowej analizy Selectivv, przeprowadzonej rok później, wynika, że przede wszystkim zmienili swoje przyzwyczajenia i nawyki zakupowe.

    skutki zakazu handlu w niedzielePowtórne badanie przeprowadzono na tej samej grupie – 511 221 użytkowników, którzy w ciągu 12 miesięcy poprzedzających wprowadzenie zakazu handlu, przynajmniej jedną niedzielę spędzili w punktach handlowych. Jak pokazują dane o lokalizacji pozyskiwane przez Selectivv, osoby te w dużej mierze stały się klientami takich sklepów jak: Biedronka, Lidl czy Kaufland.

  • Big Data w retailu

    • Wiadomości

    Zakaz handlu w niedzielę zaostrza rywalizację między sprzedawcami. Tym bardziej, że według prognoz opracowanych przez Euromonitor International, w efekcie tych zmian z handlowej mapy Polski może zniknąć nawet 3 400 placówek. Szansą na utrzymanie się na dynamicznie zmieniającym się rynku jest budowanie trwałych relacji z klientami. Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest analiza danych transakcyjnych i odpowiednie zarządzanie Big Data.

    Powszechny dostęp do Internetu oraz przeniesienie wielu aktywności do sieci przyniosły niespotykaną dotąd ilość informacji o klientach i ich upodobaniach. Jednak według danych opracowanych przez EETimes, aż 80 proc. z nich pozostaje nieustrukturyzowanych, a tym samym niezagospodarowanych przez branżę. Szansą na ich wykorzystanie jest kompleksowa analiza i strukturyzacja do poziomu Big Data, które już dziś stanowią istotny element rozwiązań stosowanych w handlu.

  • 56 proc. firm z sektora MŚP ocenia swoją obecną sytuację finansową jako dobrą lub bardzo dobrą – wynika z czwartej edycji badania „Kondycja finansowa polskich MŚP” zrealizowanego na zlecenie Diners Club Polska. Podobnie jak przed rokiem, za główny cel przedsiębiorcy stawiają sobie pozyskanie nowych klientów, więcej uwagi jednak niż w 2017 r. poświęcą utrzymaniu obecnych.

    Ponad połowa firm z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw pozytywnie oceniła swoją kondycje finansową. Prawie co drugi przedsiębiorca określił ją jako dobrą, natomiast 7,7 proc. badanych jako bardzo dobrą. Kondycję finansową na umiarkowanym poziomie wskazała co trzecia firma – wynika z czwartej edycji badania Diners Club Polska „Kondycja finansowa polskich MŚP”. Do złej sytuacji swojego przedsiębiorstwa przyznało się 6,6 proc. właścicieli, natomiast do bardzo złej – prawie 4 proc.

  • Ruszyła ogólnopolska kampania cross mediowa „Sukces w biznesie”, której pomysłodawcą i organizatorem jest MediaPlanet. Celem kampanii jest przekazanie wartościowych informacji osobom, które chcą rozpocząć własny biznes. Jest to kompendium wiedzy oraz ogromna dawka inspiracji dla wszystkich, którzy planują otwarcie firmy oraz dla mikroprzedsiębiorców pragnących rozwijać swoją działalność.

  • Coraz więcej osób postanawia zostać „swoim szefem” i rozpocząć własny biznes. Jak pokazują statystyki, co miesiąc w naszym kraju przybywa średnio ok. 24 tys. nowych firm. W dodatku, pod koniec zeszłego roku odnotowano rekordową liczbę zarejestrowanych jednoosobowych działalności gospodarczych, która przekroczyła 3 mln.Jednak, dla pewnej grupy przedsiębiorców zaciągnięcie kredytu jest jedyną możliwością, aby zrealizować marzenie o posiadaniu własnej firmy. Wybranie odpowiedniego źródła finansowania, czyli takiego, które pomoże rozwinąć skrzydła, a nie stanie się przyczyną szybkiej plajty przedsiębiorstwa, jest kluczową kwestią. Jak wynika bowiem z danych zebranych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, pierwszego roku działalności, m.in. właśnie z powodu złych decyzji finansowych, nie przeżywa średnio 1/3 mikrofirm. Zatem, które produkty finansowe są najbardziej „bezpieczne” dla młodego przedsiębiorcy i jakie wsparcie może uzyskać „od ręki”?

  • Rosnące wynagrodzenia Polaków oraz coraz bogatsza oferta lokali gastronomicznych i obiektów noclegowych sprawia, że przyzwyczajenia polskich konsumentów ulegają zmianie. Już nie potrzeba specjalnej okazji, żeby pójść do restauracji, coraz chętniej nocujemy także poza miejscem zamieszkania. Tegoroczne wakacje sprzyjały wyjazdom do polskich kurortów, dlatego branża horecamoże nadal z optymizmempatrzeć w przyszłość. Potwierdzają to wyniki najnowszego Barometru EFL -spośród wszystkich branż, HORECA (łączne określenie sektora hotelarskiego oraz gastronomicznego, z ang. Hotel, Restaurant, Catering/Café, przyp. red.) nadal wykazuje największy stopień optymizmu co do przyszłości swoich przedsiębiorstw. I choć wartość rynku horeca co roku rośnie o ok. 4-5 proc., to potencjał rozwoju jest dużo większy.

  • –Pierwsza połowa 2018 r. na polskim rynku centrów handlowych należała do największych aglomeracji. Do użytku oddano tu ponad 172 tys. mkw. nowej powierzchni, co stanowiło 75% krajowej podaży. Jednocześnie popyt na przestrzenie handlowe był wciąż wysoki, a poziom pustostanów utrzymywał się na bardzo niskim poziomie.

    Colliers International opublikował raport, w którym podsumował pierwsze półrocze 2018 na rynku centrów handlowych w największych polskich aglomeracjach. Uwzględniono w nim Warszawę, Wrocław, Kraków, Trójmiasto, Poznań, Szczecin, Łódź i konurbację górnośląską. W sumie działa tam 206 centrów handlowych, których łączna powierzchnia wyniosła 6,5 mln mkw., co stanowi ponad połowę istniejących w Polsce zasobów.

  • Portal WlasnyBiznes.pl uruchomił program Solidny Franczyzodawca, który jest transparentnym systemem oceny i weryfikacji franczyzodawców, potwierdzającym ich wiarygodność finansową, solidność oraz rzetelność w biznesie. Udział w programie inicjowany jest od dobrowolnego poddania się zewnętrznej ocenie, a kończy się (w przypadku uzyskania pozytywnej oceny) uzyskaniem certyfikatu Solidny Franczyzodawca. Aby wziąć udział w programie należy zapoznać się z regulaminem oraz złożyć stosowne dokumenty.

  • Logo portalu WlasnyBiznes.pl składa się z sygnetu w postaci fioletowego byka oraz logotypu, który zawiera adres strony internetowej i slogan.

    Wybór koloru i zwierzęcia nie jest przypadkowy, ponieważ kolor fioletowy w biznesie oznacza najwyższą jakość, bogactwo i luksus. Natomiast byk, symbolizuje upór, posiadanie i hossę.

  • Miasto Stołeczne Warszawa oraz operator WARSAW booster’19 Fundacja Seriatim, wraz z partnerami, wśród których są m.in. Legia Warszawa, Orange, Budimex, National Westminster Bank, Santander Consumer Bank i Grupa Ciech, zapraszają do udziału w wielkim finale tegorocznej edycji programu. 30 spółek biorących udział w programie zaprezentuje swój potencjał.

    W trakcie wydarzenia 16 spółek biorących w drugiej rundzie WARSAW booster’19 będzie miało okazję wystąpić na scenie przed przedstawicielami m.st. Warszawy, managerami korporacji, mediami oraz kluczowymi interesariuszami ekosystemu startupowego stolicy.

  • Za nami premiera książki „50 Wpływowych Kobiet Sukcesu” zorganizowana przez redakcję magazynu „Businesswoman & life”! Gala odbyła się 14 czerwca 2019 roku w pięciogwiazdkowym Hotelu Bellotto przy ul. Senatorskiej 13/15 na warszawskiej Starówce. Galę z wielkim zaangażowaniem poprowadził Jacek Borkowski, a gości powitała Elżbieta Jeznach, redaktor naczelna magazynu „Businesswoman & life” wraz z Barbarą Rajkowską, dyrektor krajową Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Uroczystość rozpoczęła się od występu zespołu Strings Avenue oraz śpiewaczki operowej Dominiki Zamara.

  • Premiera książki: 50 Wpływowych Kobiet Sukcesu

    • Wydarzenia biznesowe

    Redakcja magazynu Businesswoman & life przygotowała inspirującą książkę o przedsiębiorczych kobietach „50 Wpływowych Kobiet Sukcesu”. W książce zostały zamieszczone wywiady z właścicielkami firm, prezeskami oraz osobami znanymi z pierwszych stron gazet: dr Ireną Eris, Teresą Rosati, Ewą Minge, Mariolą Bojarską-Ferenc, Kasią Sokołowską, Kasią Grocholą, Urszulą Radwańską, Małgosią Leitner i innymi uznanymi osobowościami.

    Cały dochód ze sprzedaży książki zostanie przekazany na Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce. Misją Wiosek Dziecięcych jest sprawienie, aby każde dziecko dorastało w rodzinnym środowisku, otoczone miłością, szacunkiem i poczuciem bezpieczeństwa. Obecnie w Polsce znajdują się 4 Wioski Dziecięce: w Biłgoraju, Kraśniku, Siedlcach i Karlinie, które pomagają opuszczonym, osieroconym oraz zagrożonym utratą opieki rodziców dzieciom.

  • Konferencja Israel Growth Experience (IGE), Poznań, 20.05.2019 r.

    • Wydarzenia biznesowe

    Israel Growth Experience (IGE) to projekt studencki wywodzący się z Poznania o charakterze międzynarodowym, nakierowany na rozwój świadomości oraz przedstawienie perspektyw związanych z biznesem, edukacją oraz kulturą Izraela. IGE dąży do zbudowania mostu komunikacyjnego pozwalającego na dwustronny transfer wiedzy oraz doświadczenia pomiędzy studentami oraz przedsiębiorcami w Polsce i Izraelu.

    israel growth experience logoGłównym etapem projektu jest konferencja, która odbędzie się 20 maja 2019 roku w audytorium Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Wydarzenie będzie poświęcone zagadnieniom związanym z rozwojem sektora nowych technologii w świetle współpracy polsko-izraelskiej.

  • Dnia 23 listopada 2018 r. w Hotelu Bellotto mieszczącym się w XVI wiecznym Pałacu Prymasowskim w Warszawie odbyła się VIII gala charytatywna na rzecz Fundacji Ewy Błaszczyk „Akogo?” oraz Kliniki Budzik zorganizowana przez magazyn „Businesswoman & life”. Podczas gali miała miejsce premiera i licytacja kalendarza magazynu Businesswoman & life 2019.

    W kalendarzu gwiazd na poszczególnych planszach pozowały znane osobowości w duetach z kobietami biznesu: Ewa Błaszczyk i Katarzyna Trawińska, Anna Samusionek i Katarzyna Cebulska-Bajera, Helena Norowicz i Patrycja Cierocka -Szumichora, Anna Guzik i Monika Hołymczuk, Kasia Moś i Violetta Nowak, Daria Ładocha i Dominika Flaczyk, Agnieszka Kaczorowska i dr Justyna Bukowska-Kania, Mariola Bojarska-Ferenc i Marta Bocheńska-Pachuta, Beata Pawlikowska i Magdalena Pasik-Zagalska, Anna Seniuk i Katarzyna Kolmetz, Katarzyna Cichopek i Beata Leszczyńska, Ewa Kasprzyk i Dominika Maciołek, Kasia Sokołowska i Monika Głogowska, Dorota Gardias i Monika Duda.

  • Rynek pracy, venture capital i private equity, fintech oraz rynki kapitałowe to cztery obszary tematyczne, które zostaną poruszone 14 kwietnia w Poznaniu podczas konferencji biznesowej European Business Alliance Forum. Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu udowadniają, że o ważnych tematach dotyczących rozwoju polskiej gospodarki dyskutować może każdy, a nie tylko eksperci. Idea łączy ze sobą środowisko studenckie i biznesowe.

  • ING Bank Śląski drugi rok z rzędu transmituje European Start-up Days w internecie. Najciekawsze wydarzenie dla przedsiębiorczych w Polsce towarzyszy Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu.

    W 2017 roku po raz pierwszy transmitowaliśmy European Start-up Days. Dzięki naszej transmisji, każdy miał dostęp do wiedzy, którą dzielili się praktycy i paneliści w katowickim Spodku. Dzięki temu, impreza rozszerzyła swój zasięg. Zainteresowanie było spore, co potwierdziło nasze przekonanie, że jest to wyjątkowe wydarzenie dla przedsiębiorczych, gdzie mały biznes ma szansę spotkać się z dużym. Liczymy na to, że wiedza z tegorocznej edycji tak samo jak w ub r. zainspiruje przedsiębiorczych do zakładania i rozwijania firm. Dlatego transmitujemy online to wydarzenie - powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

  • Studia Podyplomowe

    • Wydarzenia biznesowe

    Ucz się od praktyków i z praktykami wymieniaj się wiedzą. Zainwestuj w swoją przyszłość. Wybierz studia podyplomowe w WSB w Chorzowie. Zobacz pełną ofertę kierunków studiów podyplomowych w WSB w Chorzowie. Więcej >>

  • Studia MBA

    • Wydarzenia biznesowe

    Master of Business Administration to najwyższy poziom edukacji związanej z biznesem. Osoby, które posiadają dyplom ukończenia tych studiów, mogą liczyć na lepsze stanowiska oraz wyższe wynagrodzenie. Studia te są kluczem do rozwoju kariery, pomagają w realizacji założonych celów, spełnianiu marzeń i rozwoju zainteresowań, poszerzają horyzonty, uzupełniają wiedzę, doskonalą umiejętności. Oprócz tego są nieocenionym źródłem nowych kontaktów biznesowych i towarzyskich.

Gotowe pomysły na biznes

.