Newsroom

  • Na koniec III kw. 2019 roku w Polsce działało 517 centrów handlowych o łącznej powierzchni 12,143 mln m2. W budowie znajduje się obecnie 432,5 tys. m2. Podsumowując III kw. 2019 roku, eksperci Colliers International wybrali 5 najważniejszych wydarzeń na rynku handlowym, które miały miejsce od początku lipca do końca września:

  • Znaczna część przedsiębiorstw zarządzana jest wciąż w tradycyjny sposób – w zamkniętym gronie dyrektorów najwyższego szczebla tworzone są wizjonerskie plany, narzucane następnie całej organizacji. Bardzo często jednak nie przynoszą one zamierzonych efektów lub wręcz generują dodatkowe kryzysy.

    - Każdą firmę tworzą powiązane ze sobą procesy oraz pracownicy, od których efektywności i umiejętności zależy rozwój danej organizacji. Dlatego zamiast archaicznego podejścia (szalenie ambitne plany, a następnie próby wcielenia ich w życie), w Strategii Lean rekomendujemy ocenę potencjału serca każdej firmy – tzw. Gemby, czyli miejsca gdzie wykonywana jest praca, dodawana wartość dla klienta. Dopiero na tej podstawie możliwe jest zaplanowanie dalszego rozwoju przedsiębiorstwa przy pełnym zaangażowaniu wszystkich jego pracowników – przekonuje Michael Balle. Światowej sławy ekspert z zarządzania współpracujący z największymi, globalnymi markami będzie gościem specjalnym konferencji „Bliżej doskonałości”, organizowanej 17 października w Warszawie.

  • Wywiadu udzielił Pan Marek Kaczmarek, CEO sieci Teletorium - lidera rynku retailowego w branży GSM.

    Na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa działalności?

    Od 15 lat jesteśmy lidera rynku retailowego w branży GSM oraz artykułów związanych z nowymi technologiami ułatwiającymi życie. Posiadamy punkty w Centrach oraz Galeriach Handlowych w całej Polsce, które dostarczają nam naturalny traffic klientów.

    Branża GSM jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów w Polsce ze względu na nieustający postęp technologiczny. Sprzedaż naszych produktów określana jest jako impulsowa, co oznacza, że musimy być zawsze pod ręką aby sprzedać towar.

  • Agencja mediowa Zenith obniżyła prognozę wzrostu polskiego rynku reklamowego w 2019 roku z 3,9% na 3,1%, czyli zdecydowanie poniżej prognoz dynamiki PKB. Globalne wydatki na reklamę wzrosną w tym roku o 4,4%, a ich suma zamknie się w kwocie 640 mld USD.

    Prognoza dynamiki wydatków reklamowych na polskim rynku

    Według prognoz Zenith w tym roku, po raz pierwszy w historii, udział lokalnych inwestycji reklamowych w telewizję spadnie nieznacznie poniżej 50% i będzie kontynuował tę tendencję w latach kolejnych, osiągając w 2021 roku 48% udziałów w rynku. Niezmiennie jednak kanał ten pozostaje liderem na rynku polskim, dystansując internet, dla którego przewiduje się 32% udział w rynku w tym roku i 35% do 2021.

  • Na czym polega outsourcing i freelancing?

    • Vademecum Przedsiębiorcy

    Outsourcing polega na przekazywaniu procesów, projektów lub poszczególnych zadań firmie zewnętrznej, która specjalizuje się w danym obszarze. Nazwa outsourcing pochodzi z języka angielskiego i jest skrótem stworzonym z trzech słów outside-resource-using, co oznacza korzystanie z zewnętrznych źródeł. Wyróżniamy outsourcing pełny, czyli kompleksową obsługę oraz selektywny, w którym dokonujemy wyboru, jakie procesy, zadania zlecamy firmie zewnętrznej. Należy podjąć przemyślaną decyzję jakie potencjalne obszary można outsourcować, aby zapobiec pozbycia się funkcji, które mogą być ważne dla firmy ze strategicznego punktu widzenia. 

  • Jak wybrać najlepsze konto firmowe?

    • Vademecum Przedsiębiorcy

    Na początkującym przedsiębiorcy spoczywa wiele obowiązków związanych z rozpoczęciem działalności. Jednym z nich jest wybór firmowego konta bankowego spośród szerokiej oferty na rynku. W niniejszym artykule przedstawiam praktyczne wskazówki jak wybrać najlepsze i najtańsze konto dla firm.

    Mimo, że przepisy prawa nie zabraniają osobom fizycznym prowadzenia działalności z wykorzystaniem rachunku prywatnego, to dla transparentności rozliczeń z kontrahentami oraz dla wykazania zdolności kredytowej w przyszłości, warto oddzielić płatności służbowe od prywatnych. Ponadto wybór podstawowego konta firmowego jest bardzo ważny, ponieważ w przypadku jego zmiany powstaje wiele obowiązków, m.in.:

  • W poprzednich wpisach pisałem o procesie weryfikacji pomysłu na biznes. Niniejszy artykuł jest ostatnim z tego cyklu. Postanowiłem poruszyć temat franczyzy, ponieważ być możesz zrezygnujesz z wdrożenia swojego pomysłu. Wówczas warto zastanowić się nad sprawdzonym już modelem biznesowym i przeanalizować dostępne systemy franczyzowe. Ta forma współpracy w ostatnich latach zyskała na popularności, co przełożyło się na ilość franczyzodawców. Warto wygospodarować czas i poświęcić trochę energii, aby zweryfikować oferty franczyzy, ponieważ wybór właściwego franczyzodawcy ma olbrzymie przełożenie na osiągnięcie sukcesu w biznesie.

  • Miasto Stołeczne Warszawa oraz operator WARSAW booster’19 Fundacja Seriatim, wraz z partnerami, wśród których są m.in. Legia Warszawa, Orange, Budimex, National Westminster Bank, Santander Consumer Bank i Grupa Ciech, zapraszają do udziału w wielkim finale tegorocznej edycji programu. 30 spółek biorących udział w programie zaprezentuje swój potencjał.

    W trakcie wydarzenia 16 spółek biorących w drugiej rundzie WARSAW booster’19 będzie miało okazję wystąpić na scenie przed przedstawicielami m.st. Warszawy, managerami korporacji, mediami oraz kluczowymi interesariuszami ekosystemu startupowego stolicy.

  • Centra handlowe, stanowiące nieodłączną część życia Polaków, ewoluują wraz ze zmianami demograficznymi, kulturowymi i ekonomicznymi. W minionych pięciu latach dokonano rozbudowy lub modernizacji stref gastronomicznych w ok. 50 centrach handlowych, znacząco podnosząc ich jakość, rozszerzając ofertę kulinarną, a także dodając funkcje zwiększające komfort użytkowania (np. udogodnienia dla rodzin z dziećmi lub strefy coworkingowe dla freelancerów). W tym czasie powstało 10 nowych centrów handlowych, a liczba punktów gastronomicznych wzrosła o ponad 43% - to wnioski z najnowszego raportu Colliers International pt. „Jak to wszystko zjeść? Gastronomia w polskich centrach handlowych”.

  • Spółka Colliers International ogłosiła listę start-upów z sektora proptech, które zakwalifikowały się do programu Colliers Proptech Accelerator realizowanym we współpracy z Techstars. Jest to pierwsza prawdziwie globalna inicjatywa tego rodzaju. Program jest wyrazem zaangażowania Colliers w tworzenie innowacyjnych rozwiązań będących odpowiedzią na konkretne potrzeby oraz przekonania, że strategiczne inwestycje w odpowiednie technologie i start-upy mogą zmienić oblicze branży nieruchomości komercyjnych.

  • Publicis Groupe opublikowała raport poświęcony w całości zachowaniom konsumentom w e-commerce. Raport „(kręte) ścieżki konsumenta w e-commerce”, który powstał we współpracy z partnerami technologicznymi oraz sklepami internetowymi: Criteo, QuarticOn, Insider, SalesManago, Frisco.pl i Morele.net, zawiera rzeczywiste dane o behawiorystyce polskich e-konsumentów, w kluczowych kategoriach produktowych: health&beauty, sport &fashion, footwear, grocery, CPG i consumer electronic.

  • Marka ESOTIQ - pod którą działa ponad 200 sklepów franczyzowych - ruszyła z najnowszą kampanią z Sandrą Kubicką w roli głównej. Top modelka udowadnia, że jesień 2019 będzie naprawdę gorąca i odważna. Stronger and sexier than ever before to hasło przewodnie najnowszej kampanii ESOTIQ. A co łączy Sandrę i najnowszą kolekcję ESOTIQ?

    Siła, zdecydowanie, zmysłowość, kobiecość, tajemniczość… Sandra Kubicka jest uosobieniem wszystkich tych cech, które inspirowały projektantów tworzących jesienną kolekcję i dlatego to właśnie ją ponownie zaprosiliśmy do najnowszej kampanii. Z Sandrą współpracujemy od dwóch sezonów, ale właśnie teraz jest naszą „guest star” i twarzą kampanii na jesień 2019 – przyznaje Piotr Trzciałkowski, Brand Manager ESOTIQ.

  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Gocałek, Dyrektor Handlowy firmy Organique - producenta kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała.

    Proszę przybliżyć specyfikę branży kosmetycznej?

    Branża kosmetyczna charakteryzuje się dużym skoncentrowaniem na jakości produktów, ich składach i sposobie prezentacji. Dla Klientów tej branży istotne jest pochodzenie składowych produktu, a także proces produkcyjny. Dlatego z wielką starannością wybieramy surowce. Branża kosmetyczna jest również bardzo czuła na trendy i nowinki ze świata. Istotnym jest, aby stale podążać za oczekiwaniami Klienta, a często nawet je wyprzedzać. Co więcej, jest to branża, w której konsumentki są ze sobą w stałym kontakcie, tak więc informacja zwrotna na temat produktów, czy customer service pojawia się bardzo szybko.

    Branża kosmetyczna, ponieważ w dużej mierze kierowana jest do kobiet, charakteryzuje się dużą subtelnością. Bardzo ważny jest sposób komunikacji misji marki oraz jej wartości.

  • Ostatnie lata zmieniły krajobraz branży handlowej. Dynamiczne przekształcenia związane ze wzrostem znaczenia technologii wpłynęły na zwyczaje zakupowe klientów. Współcześni konsumenci, przyzwyczajeni do wygód, jakie niesie ze sobą mobilny Internet oraz liczne aplikacje ułatwiające funkcjonowanie w życiu codziennym, takich samych rozwiązań oczekują podczas zakupów. Dlatego sieci handlowe w Polsce nie powinny zwlekać z wdrażaniem systemów opartych na AI.

  • Carrefour Polska nawiązał współpracę z kolejnym dużym międzynarodowym graczem obecnym na polskim rynku stacji paliw, firmą Total Polska. Partnerzy będą współpracować przy otwarciach franczyzowych sklepów Carrefour Express Convenience na stacjach paliw marki Total w całej Polsce. W sierpniu br. zostały otwarte pierwsze dwa sklepy: w Stolnie i Strzyżawie w województwie kujawsko-pomorskim.

    Carrefour Polska aktywnie inwestuje w rozwój swoich sklepów franczyzowych w formacie convenience. Jednym z bardziej dynamicznie rozwijających się konceptów Carrefour są sklepy znajdujące się na stajach paliw. Koncept łączy w sobie zalety sklepu convenience Carrefour, takie jak dopasowana oferta, świeże produkty, innowacyjne usługi około zakupowe oraz wygodę stacji paliw: ich dobre położenie, a także godziny otwarcia.

  • W sierpniu 2019 roku spółka Sklepy KOMFORT S.A. otworzyła nowy Magazyn Centralny w Strykowie pod Łodzią. Na powierzchni ponad 15 000 m2 składowane są towary z wszystkich kategorii produktowych: podłogi, panele, dywany, wykładziny, drzwi, łazienki, kuchnie i szafy. Nowa lokalizacja umożliwia jeszcze efektywniejsze zarządzanie procesami logistycznymi.

    Wraz z rozwojem sieci sklepów marki KOMFORT, rośnie zapotrzebowanie na towary, a co za tym idzie, zwiększają się potrzeby logistyczne. Wychodząc naprzeciw wymaganiom rynkowym, firma przeniosła Magazyn Centralny do nowej lokalizacji w Strykowie pod Łodzią, powiększając znacznie jego powierzchnię.

  • Ponad 7 na 10 zadłużonych firm, które znajdują się w KRD, to mikroprzedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. Mają do oddania łącznie 5 mld zł. Tylko w ciągu pięciu ostatnich lat dług ten wzrósł o 3,2 mld zł. Dlaczego nie płacą? Przede wszystkim dlatego, że borykają się z problem zatorów płatniczych. Niepłacący na czas kontrahenci i klienci są winni najmniejszym przedsiębiorcom w naszym kraju 910 mln zł. Jak wynika z raportu Intrum Euopean Payment Raport 2019, opóźnione płatności są jedną z poważniejszych bolączek polskiej gospodarki. Większe podmioty potrafią sobie radzić z negatywnymi skutkami tego zjawiska i zabezpieczać się na wypadek utraty płynności finansowej, ale mikrobiznesy wydają się być na straconej pozycji.

  • W II kwartale 2019 r. Carrefour Polska otworzył 30 nowych sklepów franczyzowych o łącznej powierzchni ponad 2,5 tys. m2. Dwie trzecie z nich zostało otwartych pod szyldem Carrefour Express, pozostałe – pod szyldem GLOBI. Ekspansja sieci dotyczy wszystkich formatów, zarówno osiedlowych, jak i przy stacjach paliw.

    Ekspansja sklepów Carrefour jest ukierunkowana przede wszystkim na duże miasta, takie jak Warszawa, Trójmiasto, Kraków, Wrocław i Poznań. W tych lokalizacjach sieć rozwija zarówno model Carrefour Express convenience z pomarańczowym logo, jak i Carrefour Express minimarket z zielonym logo. Szyld GLOBI jest z kolei rozwijany w małych miastach i na terenach wiejskich.

  • Coraz więcej przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości czy branży, stara się eksponować swoją kulturę organizacyjną - zbiór wartości i zasad, z którymi chcą być kojarzone. Buduje to pozytywny wizerunek firmyi stanowi skuteczne narzędzie marketingowe. Jednak stworzenie kultury organizacyjnej wymaga znacznie więcej niż tylko sformułowania odpowiednich haseł.– To proces złożony, wieloetapowy, angażujący cały zespół, od kadry zarządzającej po pracowników operacyjnych – mówi Tomasz Bereźnicki, prezes DPC Polska.

    Wiele osób kulturą organizacyjną nazywa siatkę pozytywnych skojarzeń z daną marką, decydującą o jej sukcesie i pozycji na rynku. Akcentowanie takich wartości jak: wysoki standard pracy, zespołowość czy proklienckość z pewnością wiąże konsumentów z deklarującą je firmą.To jednak tylko element szerszej całości. – Aspekt wizerunkowy jest pochodną zmian strukturalnych wdrażanych w organizacji, wymagających konsekwencji i zaangażowania pracowników wszystkich szczebli. Podstawowym celem jest usprawnienie procesów realizowanych w przedsiębiorstwie, identyfikacja i eliminacja marnotrawstwa oraz ciągłe doskonalenie – mówi Tomasz Bereźnicki. Wskazuje również na podejście wykorzystywane przez ekspertów DPC we wdrażaniu Strategii Lean w przedsiębiorstwach. Służy ono budowie trwałej i efektywnej kultury organizacyjnej.

  • Rynek e-commerce podąża za trendami oraz oczekiwaniami coraz bardziej świadomych konsumentów. Jednym z istotnych trendów jest rosnące znaczenie działań w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Ma to swoje odzwierciedlenie w ostatnich deklaracjach kolejnych gigantów e-handlu, odnośnie wdrażania ekologicznych rozwiązań w pakowaniu i wysyłce produktów. W ostatnim czasie do takich marek jak: Reserved, Carrefour czy Lidl, które postawiły na pakowanie przyjazne środowisku, dołączyło także Zalando. Czy na podobne zmiany mogą sobie pozwolić także dużo mniejsi gracze na rynku e-commerce?

  • Nie ma co ukrywać, że proces weryfikacji pomysłu na biznes jest żmudny i nie należy do najłatwiejszych zadań. Niewielu początkujących przedsiębiorców przeprowadza testy i dlatego tak wielu z nich kończy swoją działalność w pierwszym roku. Wolą skupić się na przyjemnym etapie wymyślania nazwy oraz projektowania logo. Tylko że przez to później likwidują firmę, ponieważ:

    • nie mają klientów
    • ich produkt jest niepotrzebny
    • nie potrafią go sprzedać
    • nie wiedzą, kim naprawdę jest ich klient
    • mają problem z dotarciem do grupy docelowej
    • wybrany rynek nie ma potencjału i jest za mały
    • nie mogą uzyskać odpowiedniej skali działania
    • nie założyli odpowiednich marż, aby generować zyski
    • nie mają rezerwy finansowej na utrzymanie firmy

  • Do 22 lipca trwać będzie oferta akcji i zbiórka crowdfundingowa Real Food SA – właściciela największej, polskiej sieci burgerowni Bobby Burger i restauracji Wegeguru. Każde około 300 tysięcy zł zebrane w kampanii to jedna nowa burgerownia lub restauracja z kuchnią roślinną na gastronomicznej mapie Polski, a cel ten można wesprzeć już od wpłaty 50,16 zł. Do końca 2022 r. Real Food chce zwiększyć liczbę lokali Bobby Burger z obecnych 40 do 67 i uruchomić 3 nowe restauracje wegańskie Wegeguru. Już w 2021 r. spółka zamierza wprowadzić swoje akcje do obrotu na giełdzie.

  • Aby sprawdzić, czy na Twój produkt jest realne zapotrzebowanie lub dlaczego ludzie nie chcą go kupić, musisz nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami. Bezpośrednia rozmowa z ludźmi to najlepszy sposób, aby pozyskać informacje zwrotne. Przed spotkaniem z klientem powinieneś mieć już wstępnie policzony budżet i zrobiony prototyp lub prezentację z najważniejszymi założeniami, funkcjami i korzyściami.

    Ważne, abyś był przygotowany do spotkania i potrafił zwięźle opowiadać o swoim pomyśle. Jeśli nie umiesz w jednym zdaniu powiedzieć, na czym polega Twój pomysł, to znaczy, że nie jesteś jeszcze gotowy. Dotyczy to zwłaszcza pasjonatów, którzy mogą godzinami mówić o swoim projekcie. Przeprowadź test windy, który wywodzi się ze świata StartUpów, czyli Doliny Krzemowej (z ang. Silicon Valley). Winda to miejsce, w którym można było spotkać inwestorów i opowiedzieć im o swoim pomyśle podczas podróży między piętrami. Czasu jest wtedy bardzo mało. Dlatego popracuj nad zwięzłą prezentacją, w której zawrzesz zagadnienia istotne z punktu widzenia klienta lub inwestora.

  • Za nami premiera książki „50 Wpływowych Kobiet Sukcesu” zorganizowana przez redakcję magazynu „Businesswoman & life”! Gala odbyła się 14 czerwca 2019 roku w pięciogwiazdkowym Hotelu Bellotto przy ul. Senatorskiej 13/15 na warszawskiej Starówce. Galę z wielkim zaangażowaniem poprowadził Jacek Borkowski, a gości powitała Elżbieta Jeznach, redaktor naczelna magazynu „Businesswoman & life” wraz z Barbarą Rajkowską, dyrektor krajową Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Uroczystość rozpoczęła się od występu zespołu Strings Avenue oraz śpiewaczki operowej Dominiki Zamara.

  • Wywiadu udzielił Pan Zbigniew Macion, Prezes Zarządu spółki JumpWorld Sp. z o.o. Sp. k. - największej sieci Parków Trampolin w Polsce.

    Proszę przybliżyć specyfikę działalności Parków Trampolin JumpWorld?

    Sieć Parków Trampolin JumpWorld powstała jako odpowiedź na zapotrzebowanie polskiego rynku dla idei „fun fitness”, czyli osoby w każdym wieku jednocześnie bawią się i ćwiczą. JumpWorld oferuje doskonałą i zdrową zabawę dla klientów indywidualnych, jak i grup zorganizowanych. Dajemy dzieciom radość i możliwość wyczerpania nadmiaru energii podczas wyskakanych urodzin, wycieczek szkolnych i odwiedzin z rodzinami. Każdy park posiada wiele atrakcji, z których mogą korzystać osoby w każdym wieku.

  • Metody i narzędzia weryfikacji pomysłu na biznes

    • Vademecum Przedsiębiorcy

    Aby Twój biznes przyjął się na rynku musisz robić rzeczy, których ludzie potrzebują i chcą. Spójnik „i” ma znaczenie, ponieważ wielu produktów klienci nie potrzebują, ale chcą je mieć z jakiś innych powodów. I na odwrót, są usługi, których ludzie potrzebują, a mimo to ich nie kupują. Poznanie prawdziwych potrzeb i preferencji klientów to klucz do sukcesu. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ często ludzie nie zachowują się logicznie, a decyzje zakupowe są nieracjonalne. Ponadto klienci mają skłonność do składania pustych deklaracji bez pokrycia.

  • Bardzo ważnym etapem weryfikacji jest przeanalizowanie, czy pomysł ma rację bytu. Należy policzyć planowane koszty, a następnie zestawić je z estymowanymi przychodami. Wiele zamkniętych biznesów nie powinno być w ogóle otwieranych, ponieważ od początku nie było szans na uzyskanie progu rentowności (Break Even Point), a co dopiero zysków. Wyjaśnię, że próg rentowności bada powiązania pomiędzy nakładami a przewidywanymi przychodami. Wskazuje, kiedy przychody ze sprzedaży pokrywają się z poniesionymi kosztami.

  • Sfinks Polska - spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki, Fabryka Pizzy i WOOK - w 2019 r. planuje zwiększyć udział franczyzy w całej sieci do ponad 60%. Po I kwartale roku spółka zarządzała 97 lokalami w tym modelu, co stanowiło 54% portfela. W planach na 2019 r. Sfinks ma także 2-3 inwestycje związane z objęciem mniejszościowych udziałów oraz uruchomienie nie mniej niż 20 nowych restauracji.

    Systematyczny rozwój franczyzy to jeden z celów strategicznych restauracyjnej spółki, która chce, aby w tym modelu do 2022 r. działało 70-90% lokali. Jednym z kamieni milowych na drodze do osiągnięcia tego celu było przejecie pod koniec 2017 r. największej w Polsce sieci pubów – Piwiarnia Warki. W modelu franczyzowym działa też większość restauracji nowej marki rozwijanej przez Sfinksa - Fabryki Pizzy. Oprócz tego spółka prowadzi przekształcenia operatorskich restauracji Sphinx na franczyzę.

  • Jakie są koszty prowadzenia działalności gospodarczej?

    • Vademecum Przedsiębiorcy

    Bill Gates wypowiedział brzemienne słowa, że biznes każdej firmy zaczyna się i kończy na dogłębnej analizie liczb. Niezależnie od tego, czym dana firma się zajmuje, jeżeli nie potrafi wyciągnąć wniosków z faktów dotyczących własnej działalności i podejmuje decyzje oparte na powierzchownych informacjach lub intuicji, w ostatecznym rozrachunku zapłaci za to wysoką cenę. Dodam, że Excel nie kłamie i skrupulatne prowadzenie bilansu w postaci zestawień kosztów stałych, zmiennych oraz przychodów pozwala na racjonalne prowadzenie biznesu.

    W biznesie nie ma miejsca na określenia: „jakoś”, „coś”, „WYDAJE MI SIĘ”, ponieważ brak rzetelnej analizy oraz odpowiedniego planu kończy się kosztownymi błędami! W efekcie WYDAJE się dużo więcej pieniędzy, a następnie w domu ogląda się MISIE na Discovery Channel, gdyż po biznesie i inwestycji nie ma śladu.

  • Premiera książki: 50 Wpływowych Kobiet Sukcesu

    • Wydarzenia biznesowe

    Redakcja magazynu Businesswoman & life przygotowała inspirującą książkę o przedsiębiorczych kobietach „50 Wpływowych Kobiet Sukcesu”. W książce zostały zamieszczone wywiady z właścicielkami firm, prezeskami oraz osobami znanymi z pierwszych stron gazet: dr Ireną Eris, Teresą Rosati, Ewą Minge, Mariolą Bojarską-Ferenc, Kasią Sokołowską, Kasią Grocholą, Urszulą Radwańską, Małgosią Leitner i innymi uznanymi osobowościami.

    Cały dochód ze sprzedaży książki zostanie przekazany na Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce. Misją Wiosek Dziecięcych jest sprawienie, aby każde dziecko dorastało w rodzinnym środowisku, otoczone miłością, szacunkiem i poczuciem bezpieczeństwa. Obecnie w Polsce znajdują się 4 Wioski Dziecięce: w Biłgoraju, Kraśniku, Siedlcach i Karlinie, które pomagają opuszczonym, osieroconym oraz zagrożonym utratą opieki rodziców dzieciom.

  • Precyzyjne określenie grupy docelowej ułatwia dobór kanałów sprzedaży, dystrybucji oraz komunikacji. Przede wszystkim należy oszacować trudność dotarcia do potencjalnych klientów, czas, koszt oraz niezbędne narzędzia. Można mieć dobry pomysł, ale problemy związane z dotarciem do grupy docelowej obniżą jego atrakcyjność, a nawet przekreślą szanse na powodzenie. To bardzo ważny aspekt, który należy uwzględnić na etapie weryfikacji koncepcji biznesowej, zanim zdecyduje się na rozpoczęcie działalności.

    W zależności od zajmowanego stanowiska i zakresu obowiązków w różnym kontekście używa się terminu „kanał dotarcia do klienta”. Pracownicy działu logistyki będą mówili o kanałach dystrybucji, dział marketingu i PR o kanałach komunikacji, a handlowcy o kanałach sprzedaży. Ponadto w literaturze można spotkać się z różnymi definicjami i interpretacjami. Dla samego procesu tworzenia firmy nie ma to większego znaczenia, ale krótkie wyjaśnienie jak rozumiem poszczególne terminy, uważam za niezbędne.

  • Tradycyjnie rozumiana sprzedaż detaliczna odchodzi do historii. Na rynku amerykańskim wyraźnie widać tendencję do kurczenia się ilości obiektów handlowych – wg wyliczeń Credit Suisse Group tylko w 2017 roku zamknięto tam 8640 sklepów stacjonarnych. Zmiany te częściowo wynikają z nowego stylu spędzania czasu przez konsumentów, którzy w centrach handlowych i mniejszych sklepach coraz częściej poszukują interesującej oferty gastronomicznej.

    Na posiłki jedzone poza domem konsumenci wydają coraz więcej. Jak podaje raport „What’s on the Menu?” w Europie było to 700 milardów dolarów w 2006 roku i 900 w 2016. Szacuje się, że do roku 2026 ta kwota wzrośnie do 1200 miliardów dolarów.

  • Jaki jest potencjał rynku docelowego? Metoda 5 sił Portera

    • Vademecum Przedsiębiorcy

    Jeśli wiesz, kim jest Twój klient, to kolejnym etapem jest zweryfikowanie potencjału rynku. Najprościej rzecz ujmując, rynek docelowy to liczba Twoich profilowych klientów.

    Istnieją różne podejścia do stworzenia koncepcji biznesowej. Można rozpocząć od pomysłu i zdefiniowania grupy odbiorców, a następnie zweryfikować potencjał rynku docelowego. Można też postępować odwrotnie, czyli najpierw podzielić rynek na segmenty, czyli na grupy klientów, które mają podobną charakterystykę, następnie przeanalizować poszczególne segmenty pod kątem liczebności, dochodowości, trudności w dotarciu do nich, wytypować grupy najbardziej kaloryczne i skupić się na poszukiwaniu pomysłu na biznes, czyli na zidentyfikowaniu problemu, który można rozwiązać, lub rozwiązania, które można zmodyfikować i ulepszyć.

  • Jeśli wpadłeś na pomysł i nie wiesz, kto mógłby z niego skorzystać, to nie jest to dobry znak. Im dłużej zastanawiasz się nad potencjalnym klientem, tym większe ryzyko, że będziesz dorabiać filozofię do swojego produktu. Później ten kłopot spadnie na dział marketingu oraz handlowców, którzy będą próbowali sprzedać nietrafiony produkt i znaleźć odpowiedź na pytanie, kto i dlaczego ma go kupić.

    W momencie pojawienia się pomysłu równolegle powinien pojawić się obraz klienta. Im jest wyraźniejszy, tym łatwiej zweryfikować i wdrożyć pomysł oraz rozwinąć cały biznes. Klient to Twój cel! 🎯 Dlatego od zdefiniowania profilu klienta należy rozpocząć tworzenie biznesu. Musisz wiedzieć, do jakiej grupy docelowej chcesz skierować swój produkt lub usługę, aby:

  • Od food trucka do największej, polskiej sieci burgerowni z menu mięsnym i wegetariańskim, która w warszawskiej Galerii Młociny otworzy już 40. lokal pod marką Bobby Burger. Od stworzenia gry „Wiedźmin” i kolejnych biznesów Michała Kicińskiego, do wegańskiej restauracji. Te historie splotły się ze sobą, by stworzyć jedną spółkę – Real Food SA, w skład której wchodzą marki Bobby Burger i Wegeguru. Cel to rozwój grupy kapitałowej i otwarcie kolejnych lokali. Pomóc w tym ma zbiórka crowdfundingowa do 4 mln zł, która ruszyła 9 maja na platformie Crowdway.pl. W dalszych planach: giełda.

  • Kluczem do sukcesu na współczesnym rynku jest umiejętne dotarcie do konsumentów przez uwzględnianie ich potrzeb. Neuromarketing - poprzez śledzenie procesów podejmowania decyzji przez klientów - daje detalistom okazję, by zajrzeć w głąb umysłów kupujących i na tej podstawie budować pozytywne consumer expierience we własnym sklepie.

    Nowoczesny konsument stawia detalistom coraz większe wymagania. Dlatego, żeby zbudować pozytywne doświadczenie klienta, w pierwszej kolejności branża musi dostosowywać się do jego potrzeb. Znając je i rozumiejąc o wiele łatwiej przygotować dopasowaną ofertę.

  • Wywiadu udzielił Pan Sebastian Zadrożny, Dyrektor Zarządzający Siecią Zewnętrzną w firmie Superpolisa Ubezpieczenia Sp. z o. o.

    Proszę pokrótce przybliżyć działalność Superpolisy

    Działamy w branży ubezpieczeniowej, ale bardziej precyzyjnie należy wskazać, że jesteśmy multiagencją ubezpieczeniową. Oznacza to, że swoją aktywnością obejmujemy te obszary rynku, które dotyczą doradztwa i sprzedaży polis klientom indywidualnym i przedsiębiorcom. W swojej ofercie mamy blisko 200 produktów ubezpieczeniowych czołowych Ubezpieczycieli. Specyficzną cechę branży multiagencyjnej opisałbym w ten sposób: dać klientowi możliwość wyboru spośród jak największej liczby dostępnych na rynku produktów. I to właśnie robimy.

  • Konferencja Israel Growth Experience (IGE), Poznań, 20.05.2019 r.

    • Wydarzenia biznesowe

    Israel Growth Experience (IGE) to projekt studencki wywodzący się z Poznania o charakterze międzynarodowym, nakierowany na rozwój świadomości oraz przedstawienie perspektyw związanych z biznesem, edukacją oraz kulturą Izraela. IGE dąży do zbudowania mostu komunikacyjnego pozwalającego na dwustronny transfer wiedzy oraz doświadczenia pomiędzy studentami oraz przedsiębiorcami w Polsce i Izraelu.

    israel growth experience logoGłównym etapem projektu jest konferencja, która odbędzie się 20 maja 2019 roku w audytorium Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Wydarzenie będzie poświęcone zagadnieniom związanym z rozwojem sektora nowych technologii w świetle współpracy polsko-izraelskiej.

  • Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami takimi jak Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło czy Fabryka Pizzy, wypracowała w 2018 r. przychody w wysokości 175,20 mln zł wobec 182,55 mln zł w 2017 r., jednocześnie zwiększając rentowność na sprzedaży do 15,4% (+2,4 p.p. r/r). W efekcie w minionym roku spółka zanotowała zysk operacyjny na poziomie 2,47 mln zł (wzrost o 7,26 mln zł wobec 2017 r.), a także znacząco poprawiła wynik netto, który wyniósł -3,44 mln zł (wzrost o 5,33 mln zł wobec 2017 r.).

    Ubiegły rok w Sfinksie stał pod znakiem realizacji zadań określonych w strategii – rozwoju portfolio marek, wdrażania systemu IT do zarządzania sprzedażą i rentownością, rozwoju delivery oraz pozyskiwania źródeł finansowania.

  • Wywiadu udzieliła Pani Dorota Cacek, Wiceprezes Zarządu Sfinks Polska S.A. - spółki zarządzającej siecią restauracji Fabryka Pizzy.

    Sfinks to bardzo doświadczony gracz na rynku usług gastronomicznych, proszę zatem przybliżyć branżę, w której spółka działa od wielu lat.

    Rodzimy rynek gastronomiczny jest dość mocno rozdrobniony. Według danych GUS na koniec 2017 roku w Polsce funkcjonowało ponad 71 tys. placówek. Klienci mogą wybierać między lokalami sieciowymi i nienależącymi do sieci, z obsługą kelnerską lub samoobsługowe, które oferują kuchnie z różnych części świata i posiłki na każdą okazję, od śniadań po wieczorne spotkania przy barze w gronie znajomych. Oferta jest więc szeroka, dlatego by zdobyć i utrzymać klienta na dłużej trzeba umiejętnie dostosowywać się do jego potrzeb, nie tylko śledzić i podążać za trendami, ale też najlepiej samemu je kreować. Wiele pojedynczych lokali nie posiada odpowiedniego know-how w zakresie prowadzenia biznesu restauracyjnego, przez co nie potrafi utrzymać się na rynku i upada nawet w krótkim czasie po otwarciu. W tym kontekście bezpieczna może okazać się franczyza, szczególnie gdy wybierze się solidnego partnera i sprawdzoną, popularną wśród klientów markę.

  • Od pomysłu do jego wdrożenia i przekształcenia w prosperujący biznes jest długa droga. Koncepcje i idee są różne, ale wszystkie mają wspólne cechy i stałe elementy, na podstawie których można opisać proces tworzenia firmy. Wyróżniam dwa cykle. Pierwszy to weryfikacja pomysłu, a drugi to jego dopracowanie i wdrożenie.

    Weryfikacja pomysłu na biznes

    Proces przekształcenia pomysłu w sprawdzoną koncepcję biznesową to nie jest ciąg zdarzeń, które występują po sobie. Używam tego terminu do opisania czynności powiązanych ze sobą, których realizacja nie musi następować w ściśle określonej kolejności. Jesteśmy przyzwyczajeni do teorii linearnych, do tego, że proces zmierza w określonym kierunku i ma charakter fazowy: od stadium pierwotnego aż do fazy końcowej.

    Niestety, albo „stety”, proces kreowania i weryfikacji nowych pomysłów jest pełen zwrotów akcji, chaotyczny i pełen sprzecznych informacji. Sprowadzanie go do następujących po sobie etapów jest próbą zaklinania rzeczywistości. Ponadto w zależności od posiadanej wiedzy, doświadczenia, kompetencji i tak zwanego zbiegu okoliczności proces tworzenia firmy można rozpocząć na różnych etapach, które pokazałem w infografice. Dlatego poszczególne elementy składające się na proces weryfikacji należy potraktować jako listę zadań do wykonania, check-listę. A w jakiej kolejności wykonasz poszczególne zadania, to nie ma większego znaczenia. Można wpaść na pomysł podczas majsterkowania i przypadkowy prototyp przekształcić w dobrze prosperujący biznes. Inną opcją jest analiza rynku i na podstawie dostrzeżonego potencjału rozpoczęcie poszukiwanie problemu, który doskwiera wybranej grupie docelowej. Można szukać inspiracji w dostępnych rozwiązaniach i próbować je ulepszyć albo zauważyć realną potrzebę podczas wykonywania codziennych obowiązków służbowych. W teorii procesy są poukładane, natomiast w praktyce już niekoniecznie.

    proces weryfikacji pomyslu na biznes

    Zazwyczaj inicjatorem całego procesu jest idea, która ma docelowo przekształcić się w rzeczywisty produkt lub usługę. Kolejnym elementem układanki jest grupa docelowa, czyli konkretny profil klienta, do którego będzie skierowana oferta. Innymi słowy, odbiorca Twojej idei, który zapewni stałe finansowanie biznesu. Ważne, aby sprawdzić, czy na rynku jest już wdrożony podobny pomysł. Jeśli tak, to jaki jest potencjał rynku, jaka konkurencja i bariera wejścia. Kolejnym ogniwem jest wstępna symulacja finansowa. Należy zastanowić się nad źródłem przychodów oraz policzyć koszty. Musisz mieć nie tylko pomysł na przedmiot działalności, ale też pomysł na zarabianie. Czy prognozowane przychody pokryją generowane koszty? Pomysł bez klienta i jego pieniędzy to nie jest koncepcja na biznes, tylko pomysł na hobby lub wolontariat. Zapamiętaj to, a zaoszczędzisz wiele czasu i pieniędzy. Papier przyjmie wszystko, ale Ty potrzebujesz konkretnej wyceny. Nie wiem, czy będziesz sprzedawać wirtualną usługę, czy fizyczny przedmiot, ale stwórz prezentację, na przykład w PowerPoincie, którą będziesz mógł zaprezentować klientowi, lub prototyp, w zależności od wysokości środków, które musisz przeznaczyć na ten cel. Jeśli proces nie jest kosztowny i czasochłonny, warto opracować wstępną wersję produktu i pokazać ją klientowi. Z moich doświadczeń wynika, że prototyp ma duży wpływ na wartość pozyskanych informacji zwrotnych oraz efektywność spotkania, które może zakończyć się przedsprzedażą. Zastanów się nad cechami unikalnymi, nad tym, jaką wartość unikalną będzie miał produkt czy usługa, ponieważ to zadecyduje o przewadze konkurencyjnej. Następnym elementem są kanały komunikacji, dystrybucji i sprzedaży, czyli droga, jaką musisz przebyć, aby trafić do klienta bezpośrednio lub pośrednio. W zależności od tego, gdzie przebywa Twój klient oraz z jakich narzędzi korzysta, musisz wybrać kanały odpowiednie do jego preferencji.

  • Istnieją różne strategie rozwoju przedsiębiorstw. Można postawić na mozolny rozwój organiczny lub na szybką ekspansję poprzez akwizycje i przejmowanie już istniejących podmiotów na rynku, co pozwala uzyskać znaczną przewagę konkurencyjną. Drugi wariant dostarcza wielu emocji i nierzadko znajduje odzwierciedlenie na okładkach popularnych magazynów biznesowych. Miliardowe transakcje są przedmiotem uznania w świecie biznesu. Wystarczy przypomnieć sobie największe akwizycje, które miały miejsce w Polsce w latach ubiegłych, typu: Polkomtel (18,6 mld zł), Allegro (12,7 mld zł), Pekao (11,2 mld zł) czy Kompania Piwowarska (11 mld zł).

  • W artykule "Jak znaleźć dobry pomysł na biznes?" opisuję 5 koncepcji na biznes. Partner handlowy jest jedną z nich i w odróżnieniu od franczyzy, polega na prowadzeniu punktu sprzedaży pod własną marką i sprzedaży produktów lub usług swojego partnera handlowego (producenta, importera, dealera, integratora). Można również zostać przedstawicielem mobilnym danej firmy i nie prowadzić punktu stacjonarnego. Innymi słowy, partner handlowy to reseller, pośrednik, przedstawiciel, dystrybutor czy agent danej firmy.

    Na rynku jest bardzo dużo firm, które rozwijają zewnętrzną sieć sprzedaży i szukają partnerów do współpracy w zakresie dystrybucji i sprzedaży swoich produktów lub usług. Kooperacja może odbywać się w oparciu o umowę: agencyjną, dystrybucyjną, dealerską lub pośrednictwa.

  • Wywiadu udzielili: Pani Agata Korzeniewska, Dyrektor sieci franczyzowej oraz Pan Marcin Jańczuk, Dyrektor marketingu i PR z firmy Metrohouse.

  • Przejęcie już istniejącej firmy to jeden z pomysłów na biznes. Można kupić prosperującą na rynku spółkę zamiast tworzyć biznes od podstaw. Łatwo napisać, ale jak skutecznie to zrobić, aby uniknąć ewentualnych zagrożeń związanych z zakupem spółki. Do ogłoszeń sprzedaży, których przedmiotem jest dochodowa firma podchodzi się zazwyczaj z dystansem a nawet z pewną dozą nieufności, bo dlaczego ktoś miałby sprzedać dobrze prosperującą firmę - przecież nikt nie sprzedaje kury znoszącej złote jajka! A jak jest naprawdę?

    Dlaczego dana osoba sprzedaje firmę? Co może być przedmiotem sprzedaży? Jakie korzyści wynikają z przejęcia już istniejących biznesów i zarazem jakie są wady i zagrożenia z tym związane? Na co należy zwrócić uwagę i jak poprawnie przeprowadzić transakcję kupna - sprzedaży? Kto może pomóc w przejęciu przedsiębiorstwa? Na wszystkie pytania postaram się odpowiedzieć w niniejszym wpisie. Od razu wyjaśnię, że materiał opracowałem pod kątem sprzedaży firm, które są przedmiotem ogłoszeń opublikowanych na portalach internetowych, natomiast wielomilionowe i miliardowe transakcje M&A (skrót z ang. mergers & acquisitions, czyli fuzje i przejęcia) opisuję w następnym artykule.

  • W ramach międzynarodowej wystawy Retail & Development Business Expo w Kijowie odbyło się Modern Retail Forum 2019. Tematem tegorocznej edycji były technologiczne transformacje, postępujące w sektorze handlu detalicznego. Zgromadzeni na konferencji eksperci z Ukrainy, Niemiec, Szwajcarii, Włoch i Polski w ramach paneli tematycznych dyskutowali o prognozach zmian, które czekają branżę retail. Prelegenci byli zgodni – nadchodzące lata będą wymagały od detalistów elastyczności wobec ewoluujących potrzeb klientów.

    W ramach tegorocznej, trzeciej edycji konferencji profesjonalistów handlu detalicznego Modern Retail Forum 2019 odbyły się 3 sesje tematyczne. Pierwszą, związaną z globalnymi trendami, otworzył Alessandro Gaffuri. Założyciel i CEO Grupy CELS, wskazywał rolę pozytywnych emocji w budowaniu relacji z klientami. Jak przyznał ekspert, w dzisiejszych czasach doświadczenie zakupowe należy przekształcać w doświadczenie społeczne.

  • Wywiadu udzieliła Pani Sabina Frąckowiak, Manager ds. punktów franczyzowych marki NeoNail - lidera lakierów hybrydowych w Polsce.

  • Blisko co czwarty przedsiębiorca z sektora MŚP deklaruje, że korzystał z leasingu w celu realizacji inwestycji, pozostali z tą formą finansowania jeszcze nie mieli styczności – wynika z raportu EFL „Inwestycje w MŚP. Pod lupą”. W szczególności, firmy z drugiej grupy, zanim zdecydują się na złożenie podpisu pod umową leasingową, powinny poświęcić chwilę na jej dokładne przeczytanie. Eksperci dają 5 wskazówek, które pomogą ustrzec się przed niepożądanymi konsekwencjami podpisanego kontraktu.

    - Jeśli już przedsiębiorca podejmie decyzję o leasingu zaplanowanej inwestycji, wybór partnera finansowego powinien zostać poprzedzony analizą przynajmniej kilku ofert. Warto na początku sprawdzić, czy firma specjalizuje się w obsłudze branży, którą reprezentujemy, i ma dla niej dedykowaną ofertę. Po drugie, dowiedzmy się, czy leasingodawca jest członkiem Związku Polskiego Leasingu – to z pewnością potwierdzi lub zwiększy jego wiarygodność. Po trzecie, należy pamiętać, że leasing, oprócz licznych korzyści, jest umową, która zobowiązuje przedsiębiorcę do przestrzegania określonych warunków. Te najczęściej znajdziemy w ogólnych warunkach umowy leasingu, tzw. OWUL, których wielu leasingobiorców nie czyta. To z nich dowiemy się między innymi o warunkach wcześniejszego rozwiązania umowy, karach umownych, zależności oprocentowania leasingu od WIBOR – mówi Piotr Kozioł, dyrektor Departamentu Prawnego w EFL.

  • Wywiadu udzieliła Pani Urszula Sypniewska, Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu w firmie Golden Rose Sp. z o.o. - jedynego dystrybutora produktów Erkul Cosmetics na terenie Polski. 

  • Minął rok od wprowadzenia nowych regulacji prawnych ograniczających handel w niedziele. Również rok temu firma Selectivv przeprowadziła badanie, dotyczące analizy zachowań użytkowników smartfonów i tabletów w pierwszą niedzielę bez handlu. Co się od tego czasu zmieniło? Czy Polacy przywykli do zamkniętych sklepów i znaleźli alternatywę dla weekendów spędzanych w centrach handlowych? Z nowej analizy Selectivv, przeprowadzonej rok później, wynika, że przede wszystkim zmienili swoje przyzwyczajenia i nawyki zakupowe.

    skutki zakazu handlu w niedzielePowtórne badanie przeprowadzono na tej samej grupie – 511 221 użytkowników, którzy w ciągu 12 miesięcy poprzedzających wprowadzenie zakazu handlu, przynajmniej jedną niedzielę spędzili w punktach handlowych. Jak pokazują dane o lokalizacji pozyskiwane przez Selectivv, osoby te w dużej mierze stały się klientami takich sklepów jak: Biedronka, Lidl czy Kaufland.

  • W każdym województwie funkcjonują fundusze pożyczkowe zajmujące się udzielaniem firmom finansowania ze środków z Unii Europejskiej. Jeszcze kilka lat temu fundusze miały do dyspozycji jeden produkt, na jednym poziomie oprocentowania, a oferta skierowana była do jednej grupy odbiorców. Dziś ta oferta jest znacznie bardziej rozbudowana i mogą z niej skorzystać zarówno startupy, jak i funkcjonujące na rynku mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Jakie są przewagi takiego finansowania nad kredytami bankowymi i kto może z niego skorzystać?

  • Lekki optymizm i stabilizacja złych tendencji. Tak w jednym zdaniu można podsumować dane widniejące w najnowszej edycji raportu Portfel Należności Polskich Przedsiębiorstw. Choć zmniejszyła się liczba przedsiębiorstw, które odczuwają zauważalny wzrost problemów z odzyskiwaniem należności od swoich kontrahentów, to jednak na niepokojąco wysokim poziomie utrzymuje się odsetek przedsiębiorstw, które stale borykają się z nieterminowymi płatnikami – jest to blisko 50 proc. Jak z kolei wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez Intrum , zatory płatnicze są znaczącym problemem polskiej gospodarki. Już 9 na 10 przedsiębiorców w naszym kraju płaci rachunki po terminie. Dla firm z sektora MSP brak regularnych wpłat od klientów stanowi jedną z głównych przyczyn pogorszenia się kondycji finansowej, która uniemożliwia nie tylko rozwój i prowadzenie nowych inwestycji, ale także bieżącą działalność. To z kolei jest prosty przepis na upadłość.

  • Wywiadu udzielił Pan Krzysztof Łoś, Dyrektor ds. rozwoju sieci w Football Academy - największej w Polsce organizacji sportowej oferującej zajęcia piłkarskie dla dzieci.

  • Wywiadu udzielił Pan Michał Reczyński, Business Development Manager marki Bobby Burger - pierwszej i największej polskiej sieci burgerowni.

  • Wywiadu udzielił Pan Grzegorz Tokarczyk, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju w firmie PBH S.A. – właściciela marki QUIOSQUE.

  • Wywiadu udzielił Pan Łukasz Nowakowski, CFO firmy Xtreme Fitness Gyms - prężnie rozwijającej się sieci franczyzowej w branży fitness.

  • W ostatnich latach panuje gorączka złota polegająca na próbach stworzenia jednorożca, czyli biznesu wartego ponad miliard dolarów. Termin StartUp odmieniany jest przez wszystkie przypadki na każdym kontynencie. Powstał nowy ruch przedsiębiorców, którzy chcą zmienić świat. Za nimi przemawia świeże podejście do biznesu, innowacja oraz nowe technologie. Porzucili sztywne garnitury na rzecz wygodnych tenisówek, dżinsów oraz T-shirtów. Swobodna atmosfera połączona z wizją kreowania nowej rzeczywistości trafiła na podatny grunt w postaci „igreków” oraz pokolenia Z, którzy cenią sobie niezależność i swobodę w działaniu.

  • Wywiadu udzielił Pan Mariusz Kajzer, Dyrektor Marketingu Domu Finansowego QS - najdłużej działającego pośrednika finansowego w branży consumer finance w Polsce.

  • Franczyza, czyli sprawdzony pomysł na licencji

    • Vademecum Przedsiębiorcy

    Złośliwi mówią, że franczyza to pomysł na biznes dla ludzi bez pomysłu. Nie jest to prawdą, ponieważ w niektórych branżach dla 99,9% przedsiębiorców w Polsce, franczyza to jedyna szansa na wejście w biznes, np. sektor telekomunikacyjny lub finansowy. Ile osób może pozwolić sobie na stworzenie nowego operatora komórkowego lub banku od podstaw? A w ramach dostępnych systemów franczyzowych można otworzyć oddział banku lub sprzedawać usługi telefonii komórkowej.

    Słowo franczyza jest bardzo często źle wymawiane, jako franczyzna, franszczyzna oraz mylone z terminem franszyza, który występuje w ubezpieczeniach i oznacza udział własny w szkodzie (franszyza integralna oraz redukcyjna).

  • Chcesz otworzyć własną firmę, ale nie masz pomysłu na biznes? Zastanawiasz się, czym Twoja firma miałaby się zajmować? Głowa do góry! Nie jesteś sam, ponieważ jest wiele osób, które mają podobne rozterki i szukają inspiracji w Internecie, wśród znajomych lub na różnych wydarzeniach branżowych. Postaram się pomóc Ci w tej kwestii i przedstawię różne kategorie pomysłów na biznes.

    Przepis na dochodowy biznes

    Zacznę od tego, że przepis na zyskowny pomysł jest bardzo prosty, ale trudny do zrealizowania. Oto moja rada 🙂

    Musisz robić dochodowe rzeczy, których ludzie potrzebują i chcą, oraz znaleźć się w odpowiednim miejscu i czasie, kiedy tego szukają, lub też Twoi potencjalni klienci muszą wiedzieć, czym się zajmujesz i gdzie mogą Cię znaleźć w razie potrzeby.

  • Wywiadu udzielił Pan Wojciech Kiestrzyń, Prezes Zarządu spółki Sklepy Komfort S.A. -  lidera sprzedaży podłóg i drzwi w Polsce.

  • Przede wszystkim nie szukaj cudownego przepisu na sukces, bo on nie istnieje! Na powodzenie w biznesie ma wpływ wiele czynników, o czym przeczytasz w niniejszym wpisie. Możesz skopiować sprawdzony pomysł i nie powtórzyć sukcesu, ponieważ o efekcie decyduje skuteczna egzekucja, detale, indywidualne kompetencje oraz odpowiedni czas.

    Podobnie jest z gotowaniem. Mimo, że zna się niezbędne składniki, proporcje i proces przygotowania, trudno odwzorować identyczny smak potrawy, który pamięta się z domu rodzinnego. Potrzeba wielu prób oraz solidnej podstawy, bo bez dobrego wywaru nie ugotuje się wartościowej zupy.

  • Kupujesz teraz, korzystasz od razu a płacisz miesiąc później. Fintech LeaseLink, który specjalizuje się w finansowaniu zakupów małych i średnich firm dokonywanych w e-commerce wprowadził kolejny produkt. Do leasingu i rat dla firm dołączyła odroczona płatność, która doskonale wpisuje się w obecne trendy i zachowania klientów a także sklepów internetowych nastawionych na sprzedaż dla klienta biznesowego.

  • Osoby, które nie posiadają odpowiednich kompetencji i środków finansowych do uruchomienia własnego biznesu, szukają swoich szans w marketingu sieciowym. MLM (skrót z ang. Multi Level Marketing) nierzadko mylony jest z piramidą finansową. Przyczyn można upatrywać w braku rzetelnej wiedzy na temat marketingu wielopoziomowego, w nieuczciwych firmach funkcjonujących w branży MLM oraz przypadkowych osobach, które zajmują się tym biznesem. W obiegowym przekazie informacyjnym do dyspozycji są głównie marketingowe poradniki, które niestety nie zawierają wartościowych danych.

  • W poprzednim artykule pt.  "Dlaczego chcesz otworzyć firmę? Motywacja w biznesie" pisałem o roli motywacji w biznesie oraz o znaczeniu pozytywnych motywów, które wynikają z potrzeby zostania przedsiębiorcą a nie z przymusu. Jednym z nich jest próba przekucia pasji w biznes, co wydaje się być sytuacją idealną. A jak jest naprawdę? Czy skrywa się za tym jakieś niebezpieczeństwo? O tym w niniejszym wpisie.

  • Dlaczego chcesz otworzyć firmę? Motywacja w biznesie

    • Vademecum Przedsiębiorcy

    Nie ma jednego narzędzia, które zweryfikuje czy będziesz dobrym i skutecznym przedsiębiorcą. Bardzo dobre oceny na studiach z zarządzania mają się nijak do rzeczywistości biznesowej. Badania, testy, zadania to narzędzia, które można potraktować jako jeden z elementów wspierających podejmowanie decyzji. Dopóki nie spróbujesz swoich sił w biznesie, dopóty się nie dowiesz. Tylko poprzez działanie możesz zweryfikować hipotezy i przekuć swoje przypuszczenia w fakty.

  • Na temat właścicieli firm krąży wiele stereotypów i mitów. Nie zawsze są dobrze postrzegani przez społeczeństwo. A to z tej prostej przyczyny, że większość społeczeństwa pracuje na etacie i nie zna realiów biznesu. Przyjmując, że w Polsce są mniej więcej 2 miliony przedsiębiorców (pomijając podmioty z zawieszoną działalnością gospodarczą), to statystycznie w każdej klasie szkolnej jest tylko garstka uczniów, którzy mają rodziców przedsiębiorców. Nauczyciele w szkołach pracują na etacie i nigdy nie prowadzili działalności gospodarczej, więc skąd mały Jaś ma czerpać wzorce dotyczące biznesu? W dodatku w domu może usłyszeć, że właściciele firm to kapitaliści, którzy wyzyskują ludzi i nie muszą dużo pracować, a tak w ogóle to pierwszy milion trzeba ukraść, bo uczciwą pracą nie sposób się dorobić. Takie są obiegowe mądrości na temat przedsiębiorczości.

  • Vademecum Przedsiębiorcy

    • Vademecum Przedsiębiorcy

    Witaj,

    Stworzyłem niniejszy cykl porad z myślą o osobach, które planują rozpocząć działalność gospodarczą. Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą to mam nadzieję, że znajdziesz tutaj wiele cennych wskazówek, które ułatwią Ci start. Kilka lat temu rozpocząłem przygodę z biznesem i wiem, że początki nie należą do najłatwiejszych zadań 😉

    Prowadzę firmę od 2009 roku i wdrożyłem wiele projektów biznesowych, aczkolwiek cały czas uczę się nowych rzeczy i mnóstwo wyzwań przede mną. Uwielbiam biznes, ponieważ skrywa inspirujące historie. Za każdą firmą stoi człowiek oraz jego porażki i sukcesy. Nie ma jednej drogi do własnego biznesu, która zagwarantuje Ci sukces. Sposobów jest wiele i o nich będę między innymi pisać.

  • Big Data w retailu

    • Wiadomości

    Zakaz handlu w niedzielę zaostrza rywalizację między sprzedawcami. Tym bardziej, że według prognoz opracowanych przez Euromonitor International, w efekcie tych zmian z handlowej mapy Polski może zniknąć nawet 3 400 placówek. Szansą na utrzymanie się na dynamicznie zmieniającym się rynku jest budowanie trwałych relacji z klientami. Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest analiza danych transakcyjnych i odpowiednie zarządzanie Big Data.

    Powszechny dostęp do Internetu oraz przeniesienie wielu aktywności do sieci przyniosły niespotykaną dotąd ilość informacji o klientach i ich upodobaniach. Jednak według danych opracowanych przez EETimes, aż 80 proc. z nich pozostaje nieustrukturyzowanych, a tym samym niezagospodarowanych przez branżę. Szansą na ich wykorzystanie jest kompleksowa analiza i strukturyzacja do poziomu Big Data, które już dziś stanowią istotny element rozwiązań stosowanych w handlu.

  • Jak znaleźć i zatrzymać pracownika? Ten problem spędza sen z powiek niejednemu menedżerowi. HR-owcy prześcigają się w pomysłach, dzięki którym pracownicy w firmie mogą czuć się prawie tak samo komfortowo, jak w domu. Obecnie, już nie tylko ci najlepsi mogą liczyć na dodatkowe benefity. Oferowanie darmowych szkoleń, finansowanie nauki języka obcego czy korzystania z prywatnej opieki medycznej, w wielu firmach jest już na porządku dziennym. Pracodawcy coraz częściej są świadomi, że dzięki takim działaniom, pracownikom będzie łatwiej utożsamiać się z marką, dla której pracują. Mimo to, nawet te osoby, które są związane ze swoim miejscem pracy, z dnia na dzień podejmują decyzję o odejściu. Przełożeni traktują takie zachowanie jako brak lojalności i osobistą urazę, co jest błędem. Jak się zachować w takiej sytuacji, będąc szefem i dlaczego warto rozstawać się z klasą?

  • 56 proc. firm z sektora MŚP ocenia swoją obecną sytuację finansową jako dobrą lub bardzo dobrą – wynika z czwartej edycji badania „Kondycja finansowa polskich MŚP” zrealizowanego na zlecenie Diners Club Polska. Podobnie jak przed rokiem, za główny cel przedsiębiorcy stawiają sobie pozyskanie nowych klientów, więcej uwagi jednak niż w 2017 r. poświęcą utrzymaniu obecnych.

    Ponad połowa firm z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw pozytywnie oceniła swoją kondycje finansową. Prawie co drugi przedsiębiorca określił ją jako dobrą, natomiast 7,7 proc. badanych jako bardzo dobrą. Kondycję finansową na umiarkowanym poziomie wskazała co trzecia firma – wynika z czwartej edycji badania Diners Club Polska „Kondycja finansowa polskich MŚP”. Do złej sytuacji swojego przedsiębiorstwa przyznało się 6,6 proc. właścicieli, natomiast do bardzo złej – prawie 4 proc.

  • Wywiadu udzielił Pan Piotr Przedlacki, Prezes Zarządu Fines S.A. - największego niezależnego operatora sieci agencji kredytowych w Polsce.

  • Portal WlasnyBiznes.pl uruchomił program Solidny Franczyzodawca, który jest transparentnym systemem oceny i weryfikacji franczyzodawców, potwierdzającym ich wiarygodność finansową, solidność oraz rzetelność w biznesie. Udział w programie inicjowany jest od dobrowolnego poddania się zewnętrznej ocenie, a kończy się (w przypadku uzyskania pozytywnej oceny) uzyskaniem certyfikatu Solidny Franczyzodawca. Aby wziąć udział w programie należy zapoznać się z regulaminem oraz złożyć stosowne dokumenty.

  • Wywiadu udzielił Pan Piotr Andrzejewski, Dyrektor Generalny firmy Fonny Funny, która prowadzi sieć stoisk franczyzowych w centrach handlowych, z pokrowcami, etui, nakładkami oraz foliami i szkłami ochronnymi na telefony komórkowe.

  • Coraz więcej osób postanawia zostać „swoim szefem” i rozpocząć własny biznes. Jak pokazują statystyki, co miesiąc w naszym kraju przybywa średnio ok. 24 tys. nowych firm. W dodatku, pod koniec zeszłego roku odnotowano rekordową liczbę zarejestrowanych jednoosobowych działalności gospodarczych, która przekroczyła 3 mln.Jednak, dla pewnej grupy przedsiębiorców zaciągnięcie kredytu jest jedyną możliwością, aby zrealizować marzenie o posiadaniu własnej firmy. Wybranie odpowiedniego źródła finansowania, czyli takiego, które pomoże rozwinąć skrzydła, a nie stanie się przyczyną szybkiej plajty przedsiębiorstwa, jest kluczową kwestią. Jak wynika bowiem z danych zebranych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, pierwszego roku działalności, m.in. właśnie z powodu złych decyzji finansowych, nie przeżywa średnio 1/3 mikrofirm. Zatem, które produkty finansowe są najbardziej „bezpieczne” dla młodego przedsiębiorcy i jakie wsparcie może uzyskać „od ręki”?

  • Szukasz pomysłu na biznes? Chcesz zostać swoim szefem? Jesteś przedsiębiorcą i chcesz zainwestować w sprawdzone rozwiązania? Chcesz otworzyć własną restaurację a może klub fitness? Poznaj franczyzę i skorzystaj z sprawdzonego rozwiązania biznesowego.

    Przyjdź na Targi Franczyza Expo – międzynarodowe targi dla franczyzobiorców i znajdź swój idealny pomysł na biznes. W najbliższą sobotę odbędzie się premierowa edycja targów Franczyza Expo. Wydarzenie to odbędzie się w wyjątkowej lokalizacji – galerii PGE Narodowego w Warszawie. Ta prestiżowa lokalizacja przyciąga nowych odbiorców oraz szerokie grono wystawców. Na ponad 2000 m2 znajdzie się strefa wystawiennicza, konferencja edukacyjna dla franczyzobiorców, randki biznesowe, networking oraz konsultacje ekspertów.

  • Rosnące wynagrodzenia Polaków oraz coraz bogatsza oferta lokali gastronomicznych i obiektów noclegowych sprawia, że przyzwyczajenia polskich konsumentów ulegają zmianie. Już nie potrzeba specjalnej okazji, żeby pójść do restauracji, coraz chętniej nocujemy także poza miejscem zamieszkania. Tegoroczne wakacje sprzyjały wyjazdom do polskich kurortów, dlatego branża horecamoże nadal z optymizmempatrzeć w przyszłość. Potwierdzają to wyniki najnowszego Barometru EFL -spośród wszystkich branż, HORECA (łączne określenie sektora hotelarskiego oraz gastronomicznego, z ang. Hotel, Restaurant, Catering/Café, przyp. red.) nadal wykazuje największy stopień optymizmu co do przyszłości swoich przedsiębiorstw. I choć wartość rynku horeca co roku rośnie o ok. 4-5 proc., to potencjał rozwoju jest dużo większy.

  • –Pierwsza połowa 2018 r. na polskim rynku centrów handlowych należała do największych aglomeracji. Do użytku oddano tu ponad 172 tys. mkw. nowej powierzchni, co stanowiło 75% krajowej podaży. Jednocześnie popyt na przestrzenie handlowe był wciąż wysoki, a poziom pustostanów utrzymywał się na bardzo niskim poziomie.

    Colliers International opublikował raport, w którym podsumował pierwsze półrocze 2018 na rynku centrów handlowych w największych polskich aglomeracjach. Uwzględniono w nim Warszawę, Wrocław, Kraków, Trójmiasto, Poznań, Szczecin, Łódź i konurbację górnośląską. W sumie działa tam 206 centrów handlowych, których łączna powierzchnia wyniosła 6,5 mln mkw., co stanowi ponad połowę istniejących w Polsce zasobów.

  • Zatory płatnicze są coraz większym problemem polskiej gospodarki. Z Europejskiego Raportu Płatności z 2018 r. przygotowanego przez Intrum wynika, że aż 9 na 10 przedsiębiorców w naszym kraju płaci rachunki po terminie. Do tego niechlubnego grona należą przede wszystkim podmioty z sektora MSP, ale również i największe korporacje. Wartośćnieodzyskanych do tej pory należności stanowi prawie 2 proc. rocznego dochodu rodzimych firm. To zjawisko nie tylko skutecznie hamuje rozwój przedsiębiorstw, ale w dalszej perspektywie może nawet zmusić wiele z nich do wycofania się z rynku, jeżeli z powodu nieuczciwych kontrahentówutracą płynność finansową. Przed współpracą z niewypłacalnym partnerem biznesowym można jednak próbować skutecznie się uchronić. Podpowiadamy,jak go wybrać, by potem nie żałować.

  • Ruszyła ogólnopolska kampania cross mediowa „Sukces w biznesie”, której pomysłodawcą i organizatorem jest MediaPlanet. Celem kampanii jest przekazanie wartościowych informacji osobom, które chcą rozpocząć własny biznes. Jest to kompendium wiedzy oraz ogromna dawka inspiracji dla wszystkich, którzy planują otwarcie firmy oraz dla mikroprzedsiębiorców pragnących rozwijać swoją działalność.

  • Dnia 23 listopada 2018 r. w Hotelu Bellotto mieszczącym się w XVI wiecznym Pałacu Prymasowskim w Warszawie odbyła się VIII gala charytatywna na rzecz Fundacji Ewy Błaszczyk „Akogo?” oraz Kliniki Budzik zorganizowana przez magazyn „Businesswoman & life”. Podczas gali miała miejsce premiera i licytacja kalendarza magazynu Businesswoman & life 2019.

    W kalendarzu gwiazd na poszczególnych planszach pozowały znane osobowości w duetach z kobietami biznesu: Ewa Błaszczyk i Katarzyna Trawińska, Anna Samusionek i Katarzyna Cebulska-Bajera, Helena Norowicz i Patrycja Cierocka -Szumichora, Anna Guzik i Monika Hołymczuk, Kasia Moś i Violetta Nowak, Daria Ładocha i Dominika Flaczyk, Agnieszka Kaczorowska i dr Justyna Bukowska-Kania, Mariola Bojarska-Ferenc i Marta Bocheńska-Pachuta, Beata Pawlikowska i Magdalena Pasik-Zagalska, Anna Seniuk i Katarzyna Kolmetz, Katarzyna Cichopek i Beata Leszczyńska, Ewa Kasprzyk i Dominika Maciołek, Kasia Sokołowska i Monika Głogowska, Dorota Gardias i Monika Duda.

  • Targi Franczyza Expo 2019

    • Wydarzenia biznesowe

    Szukasz pomysłu na biznes? Chcesz zostać swoim szefem? Jesteś przedsiębiorcą i chcesz zainwestować w sprawdzone rozwiązania? Rozważasz rozwój swojej firmy poprzez sieć? Poznaj franczyzę i skorzystaj z sprawdzonego rozwiązania biznesowego. Przyjdź na Targi Franczyza Expo – międzynarodowe targi dla franczyzobiorców i znajdź swój idealny pomysł na biznes.

    2 marca 2019 r. odbędzie się premierowa edycja targów Franczyza Expo. Wydarzenie to odbędzie się w wyjątkowej lokalizacji – galerii PGE Narodowego w Warszawie. Ta prestiżowa lokalizacja przyciąga nowych odbiorców oraz szerokie grono wystawców. Na ponad 2000 m2 znajdzie się strefa wystawiennicza, konferencja edukacyjna, randki biznesowe, networking oraz strefa ekspertów.

  • Wywiadu udzieliła Pani Angelika Pranke, Development Director w firmie GPoland Sp. z o.o. - największej agencji modowej na polskim rynku.

  • Trwa ogólnopolska kampania letnia - Fines Cafe!

    • Wiadomości

    Fines Cafe! to już II edycja projektu, podczas którego mobilny rower w ciągu 3 wakacyjnych miesięcy odwiedzi 100 placówek Fines Operator Bankowy w ponad 90 miastach Polski. Rower wyposażony jest w kawę, herbatę oraz lemoniadę i soki ze świeżo wyciskanych owoców, które bezpłatnie rozdawane są wszystkim chętnym.

    Pobudzamy do dobrych decyzji to hasło, którym Fines S.A. kieruje się każdego dnia. Chcemy dać mieszkańcom możliwość alternatywnej opcji spędzenia wolnego czasu na Finesowych leżakach i jednocześnie drobnym gestem urozmaicić codzienną drogę z pracy do domu, czy popołudniowy spacer. W sieci franczyzowej Fines Operator Bankowy stawiamy nie tylko na jakość i solidność, ale również na niezwykle istotne relacje z Klientami i kreatywne podejście do biznesu – wyjaśnia Przemysław Nazar z Fines S.A.

  • Pierwsza polska sieć restauracji wprowadza system szybkiego bezprzewodowego ładowania smartfonów we wszystkich swoich lokalach. Konsumenci, którzy co raz częściej borykają się z problemem krótko działających baterii w smatrfonach, smartwatchach czy tabletach będą mogli naładować je w lokalach Grubego Benka.

    Jak to działa? Wystarczy, że osoby, które odwiedzą restaurację, położą urządzenie w oznaczonym miejscu na stoliku. Stacje ładujące telefony za pomocą indukcji elektromagnetycznej wbudowane są w blat mebla. Niepotrzebne są specjalne maty. To własny, niezależny system należący do sieci, nie powiązany z żadnym operatorem.

  • Studia Podyplomowe

    • Wydarzenia biznesowe

    Ucz się od praktyków i z praktykami wymieniaj się wiedzą. Zainwestuj w swoją przyszłość. Wybierz studia podyplomowe w WSB w Chorzowie. Zobacz pełną ofertę kierunków studiów podyplomowych w WSB w Chorzowie. Więcej >>

  • Studia MBA

    • Wydarzenia biznesowe

    Master of Business Administration to najwyższy poziom edukacji związanej z biznesem. Osoby, które posiadają dyplom ukończenia tych studiów, mogą liczyć na lepsze stanowiska oraz wyższe wynagrodzenie. Studia te są kluczem do rozwoju kariery, pomagają w realizacji założonych celów, spełnianiu marzeń i rozwoju zainteresowań, poszerzają horyzonty, uzupełniają wiedzę, doskonalą umiejętności. Oprócz tego są nieocenionym źródłem nowych kontaktów biznesowych i towarzyskich.

  • Już 2 marca 2019 roku odbędzie się premierowa edycja targów Franczyza Expo. Nowe możliwości, unikatowe wydarzenia towarzyszące, prestiżowa lokalizacja. Targi Franczyza Expo to międzynarodowe spotkanie przedsiębiorców, osób poszukujących pomysłu na biznes oraz franczyzodawców, którzy szukają nowych partnerów do współpracy. Strefa wystawiennicza to 15 sektorów franczyzowych skupionych pod jednym dachem PGE Narodowego.

    Poza strefą wystawienniczą odbędą się unikatowe wydarzenia towarzyszące:

    • Strefa Ekspertów – to miejsce, gdzie eksperci z czołowych firm będą udzielać konsultacji z marketingu, zarządzania franczyzą, sprzedaży, prawa w biznesie i negocjacji
    • Akademia Franczyzy to konferencja, gdzie dowiesz się m.in. jakie są źródła siły i słabości w negocjacjach, jakimi kanałami dotrzeć do klientów, czy jak negocjować warunki umowy.
    • Business Speed Dating, czyli 15 minutowe biznesowe randki między franczyzodawcą a potencjalnym franczyzobiorcą
    • Networking biznesowy prowadzony przez Grzegorza Turniaka i Akademie Rekomendacji – to okazja do nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz dotarcie do nawet najtrudniejszych klientów.
    • Franchising Awards – prestiżowy konkurs dla franczyzodawców, gdzie jury złożone z branżowych ekspertów wyłoni zwycięzców w 6 kategoriach.

  • Dedykowany system informatyczny, 5 eksperckich infolinii wspierających proces sprzedażowy, ogólnopolska marka, kilkunastoletnie doświadczenie w branży finansowej – to tylko kilka cech opisujących Fines Operator Bankowy. To podstawa biznesowa, dzięki której firma w kwietniu 2018 świętowała otwarcie 300 placówki dołączonej do sieci biur franczyzowych.

    Baza 300 placówek franczyzowych to cel, który Fines stawiał sobie od momentu otwarcia tego programu. W swojej koncepcji zakłada wszechstronne wsparcie procesów biznesowych, które ma zaowocować sukcesem w prowadzeniu własnego biura Fines.

  • Red Bull - światowy lider napojów energetycznych - podpisał umowę z Ogólnopolską Siecią Restauracji Gruby Benek. Obejmuje ona współpracę w zakresie promocji marki Red Bull i sprzedaży napojów energetycznych w lokalach należących do sieci. Podpisana w kwietniu umowa jeszcze w tym samym miesiącu została wprowadzona w życie.

  • ING Bank Śląski drugi rok z rzędu transmituje European Start-up Days w internecie. Najciekawsze wydarzenie dla przedsiębiorczych w Polsce towarzyszy Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu.

    W 2017 roku po raz pierwszy transmitowaliśmy European Start-up Days. Dzięki naszej transmisji, każdy miał dostęp do wiedzy, którą dzielili się praktycy i paneliści w katowickim Spodku. Dzięki temu, impreza rozszerzyła swój zasięg. Zainteresowanie było spore, co potwierdziło nasze przekonanie, że jest to wyjątkowe wydarzenie dla przedsiębiorczych, gdzie mały biznes ma szansę spotkać się z dużym. Liczymy na to, że wiedza z tegorocznej edycji tak samo jak w ub r. zainspiruje przedsiębiorczych do zakładania i rozwijania firm. Dlatego transmitujemy online to wydarzenie - powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

  • Wakacje.pl od 19 lat działa na rynku turystyki zorganizowanej w przestrzeni internetowej, ale kiedy w 2011 roku postawił na zbudowanie naziemnej sieci sprzedaży, konsekwentnie rozwija ten projekt. W minioną sobotę w Osielsku otworzyło się 100. biuro marki. Największy agent turystyki zorganizowanej w Polsce otworzył w sobotę 100. salon sprzedaży stacjonarnej. Sieć Wakacje.pl to 2 salony własne i 98 franczyzowych. W planach rozwojowych jest otwarcie 20 salonów do końca 2018 roku. Dzisiaj sieć salonów Wakacje.pl odnotowuje wzrost 2,5 razy większy niż rynek agencyjny.

  • Elastyczność, możliwość decydowania o swoim czasie i doboru zleceń czy praca w domu, to największe zalety przejścia „na swoje” wskazywane przez freelancerów w badaniu EY „Contingent Workforce Study”. Mimo, iż większość ankietowanych samozatrudnionych deklaruje zarobki do 2 tys. złotych, a tylko 14,5 proc zarabia od 2 do 3 tysięcy, freelancerów przybywa na wsiach i w małych miastach, co świadczy o rosnącej popularności pracy w tym trybie [1].

  • Wywiadu udzielił Pan Grzegorz Aksamit, Wiceprezes firmy Stava - pierwszej w Europie franczyzy gastro-kurierskiej.

  • Open Finance, Home Broker i Open Brokers – usługi tych 3 spółek będą od dzisiaj dostępne w oddziale franczyzowym w Ełku przy ul. Wojska Polskiego. To pierwsza w historii taka placówka partnerska Grupy Open Finance, która w jednym miejscu umożliwia Klientom korzystanie z kompleksowych usług pośrednictwa finansowego, nieruchomościowego oraz z oferty ubezpieczeniowej.

    Grupa oficjalnie informowała o uruchomieniu nowej linii biznesowej w listopadzie 2017 roku. Teraz, zgodnie z harmonogramem, przyszedł moment na otwarcie pierwszego oddziału w ramach nowego modelu sprzedażowego. W 2018 roku zaplanowano otwarcie 25 placówek partnerskich. Co istotne, podpisano już umowy o współpracę na 12 kolejnych oddziałów. Tym samym - po zaledwie dwóch miesiącach 2018 roku - Grupa zrealizowała aż połowę biznesplanu.

  • Pierwszy park trampolin JumpWorld wybudowaliśmy w 2015 roku w Zabrzu. Był to pierwszy park trampolin jaki powstał na śląsku. Świetnie funkcjonujący świat skocznej rozrywki zainspirował nas do stworzenia kolejnych parków trampolin. W 2016 roku wybudowaliśmy dwa parki: we Wrocławiu i Katowicach. Naszych wrocławskich skoczków zaskoczyliśmy największym basenem z gąbkami. W Katowicach z kolei stworzyliśmy park trampolin o największej powierzchni na śląsku. Zapotrzebowanie na skoczną zabawę okazało się ogromne, również w Radomiu. To właśnie tam, w grudniu 2017 roku powstał nasz czwarty park JumpWorld. Jako jedyni w Radomiu proponujemy naszym skoczkom zabawę na torze ninja, którego nikt inny nie oferuje w tym regionie. Po dwóch miesiącach otwarliśmy jedyny w swoim rodzaju park trampolin we Wrześni.

  • Logo portalu WlasnyBiznes.pl składa się z sygnetu w postaci fioletowego byka oraz logotypu, który zawiera adres strony internetowej i slogan. Wybór koloru i zwierzęcia nie jest przypadkowy, ponieważ kolor fioletowy w biznesie oznacza najwyższą jakość, bogactwo i luksus. Natomiast byk, symbolizuje upór, posiadanie i hossę.

    - W biznesie oprócz dobrego pomysłu, który wpisuje się w potrzeby klientów i rozwiązuje ich realne problemy, bardzo ważna jest wytrwałość oraz pewność siebie, która determinuje wiarę we własny projekt. Tworzymy biznes, aby dostarczać wartość klientowi i zarabiać. Należy otwarcie mówić o aspektach finansowych, ponieważ zysk umożliwia dalszy rozwój i jest zapłatą za podjęte ryzyko oraz trud. Na drodze przedsiębiorcy nieustannie pojawiają się przeszkody oraz wyzwania, którym musi sprostać, a bez determinacji i siły nie poradzi sobie w trudnych momentach. Dlatego odpowiednia postawa i cechy charakteru są podstawą sukcesu w biznesie - komentuje Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl.

  • Witaj,

    Nazywam się Maciej Makowski i w ramach cyklu "Własny biznes i trzy pytania do kwadratu..." przeprowadzam wywiady z właścicielami firm oraz osobami odpowiedzialnymi za rozwój zewnętrznej sieci sprzedaży.

  • Rynek pracy, venture capital i private equity, fintech oraz rynki kapitałowe to cztery obszary tematyczne, które zostaną poruszone 14 kwietnia w Poznaniu podczas konferencji biznesowej European Business Alliance Forum. Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu udowadniają, że o ważnych tematach dotyczących rozwoju polskiej gospodarki dyskutować może każdy, a nie tylko eksperci. Idea łączy ze sobą środowisko studenckie i biznesowe.

  • Milenialsi chętnie otwierają swoją działalność, a motywacji do tego dostarczają im przede wszystkim takie czynniki jak zwiększenie dochodów (45 proc.), niezależność (39 proc.) oraz niechęć do pracy na etacie (35 proc.). Blisko połowa „igreków” pomysł na biznes połączyła ze swoimi zainteresowaniami, jeden na trzech wybór branży poprzedził analizą rynku i poszukiwaniem niszy, a dla co czwartego milenialsa własna firma to kontynuacja poprzedniej ścieżki kariery na etacie. Co więcej, przedsiębiorczy „Y” to najczęściej niezależny indywidualista, który dąży do „bycia samemu sobie szefem”. Takie są najważniejsze wyniki badania „Milenialsi w MŚP. Pod lupą”, siódmego z serii „Pod lupą” przygotowanego przez EFL.

  • Polskie firmy, zwłaszcza średnie i duże, z optymizmem patrzą w przyszłość. Nie tylko zaakceptowały już zmienność otoczenia, ale chcą obrócić ją na swoją korzyść. Znacząco – w porównaniu z ubiegłoroczną edycją badania – zwiększyła się gotowość do wzrostu skali działania, także poprzez ekspansję zagraniczną. Ambitnym celom sprzyja lepsza niż rok wcześniej kondycja finansowa: istotnie wzrósł odsetek średnich i dużych firm, które zadeklarowały wypracowanie zysku oraz wzrost obrotów. Taki obraz wyłania się z II edycji badania Deutsche Bank „Polskie firmy – kondycja, inwestycje i ich finansowanie”.

  • Mikroprzedsiębiorcy, w myśl art. 104 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, to przedsiębiorca, który w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych zatrudniał średnio na rok mniej niż 10 pracowników oraz osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nie przekraczający równowartości w złotych 2 mln euro lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych 2 lat nieprzekraczający równowartości w złotych 2 mln euro.

  • Każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą, musi pamiętać nie tylko o regularnym płaceniu podatków, ale także o terminowym odprowadzaniu składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Unikanie lub zaniedbywanie tego obowiązku, tak jak w przypadku nierozliczenia się z fiskusem, może skutkować przykrymi konsekwencjami dla przedsiębiorcy. Można ich uniknąć, jeżeli już na etapie zakładania własnej firmy poznamy zasady regulowania płatności dla ZUS-u.

Pomysły na własny biznes

.