Multiagencja ubezpieczeniowa jako pomysł na biznes. Wywiad z Sebastianem Zadrożnym z Superpolisy

Wywiadu udzielił Pan Sebastian Zadrożny, Dyrektor Zarządzający Siecią Zewnętrzną w firmie Superpolisa Ubezpieczenia Sp. z o. o.

Proszę pokrótce przybliżyć działalność Superpolisy

Działamy w branży ubezpieczeniowej, ale bardziej precyzyjnie należy wskazać, że jesteśmy multiagencją ubezpieczeniową. Oznacza to, że swoją aktywnością obejmujemy te obszary rynku, które dotyczą doradztwa i sprzedaży polis klientom indywidualnym i przedsiębiorcom. W swojej ofercie mamy blisko 200 produktów ubezpieczeniowych czołowych Ubezpieczycieli. Specyficzną cechę branży multiagencyjnej opisałbym w ten sposób: dać klientowi możliwość wyboru spośród jak największej liczby dostępnych na rynku produktów. I to właśnie robimy.

Jaki jest potencjał branży oraz jakie są przyszłe trendy i wyzwania w sektorze ubezpieczeniowym?

Z kilku powodów potencjał branży jest olbrzymi. Przede wszystkim w ostatnich latach widać postępujący trend, polegający na przenoszeniu sprzedażowego środka ciężkości od agentów wyłącznych w stronę multiagencji. To odpowiedź na rosnącą świadomość klientów w zakresie ubezpieczeń. Oni coraz częściej rozumieją, że porównanie różnych ofert w multiagencji może przynieść im korzyści. Z jednej strony finansowe, ponieważ zyskują dzięki temu pewność, że kupują ubezpieczenie w cenie, którą uznają za odpowiednią dla nich, dopasowaną do domowego czy firmowego budżetu. Z drugiej natomiast produktowe, bo zestawienie ze sobą różnych ofert to najlepsza weryfikacja zakresu ochrony – klient wybiera ten, który odpowiada jego potrzebom.

Wspomniany wzrost świadomości to efekt pracy branży ubezpieczeniowej, która stara się edukować klientów. Przykłada również olbrzymią wagę do kwalifikacji doradców, których zadaniem jest uświadamianie klientom różnych form i produktów, zabezpieczających ich majątek, zdrowie czy życie. Z tym zresztą wiąże się istotne wyzwanie branży – budowa coraz silniejszej pozycji doradcy, który będzie personalnym konsultantem we wszystkich ubezpieczeniowych sprawach swojego klienta.

Jak duża jest konkurencja na polskim rynku ubezpieczeniowym?

Bardzo duża. Według różnych danych i zestawień w Polsce działa kilkadziesiąt tysięcy podmiotów, które w mniejszym lub większym zakresie prowadzą sprzedaż ubezpieczeń. Na rozdrobnionym rynku jest natomiast kilka bardzo dużych multiagencji, które prowadzą biznes o podobnym profilu do Superpolisy, czyli za filar działalności przyjmują rozwijaną w skali całego kraju stacjonarną sieć sprzedaży. Pod tym względem należymy do ścisłej czołówki w Polsce. Można powiedzieć, że przynależność do dużej sieci multiagencyjnej daje dziś największą pewność działania na konkurencyjnym rynku.

Co możemy ubezpieczyć w Superpolisie?

W Superpolisie sprzedajemy blisko 200 produktów ubezpieczeniowych, dostarczanych przez 30 ubezpieczycieli. Są to wszystkie rodzaje ubezpieczeń – komunikacyjne (OC/AC, assistance), pozostałe majątkowe (ochrona domu czy mieszkania, OC w życiu prywatnym, turystyczne itd.), a także na życie czy zdrowotne. Mogę powiedzieć, że dajemy klientom dostęp do kompletnego zakresu ubezpieczeń, jakie mogą znaleźć na polskim rynku. Oczywiście klienci kupują u nas polisy, ale bardzo istotną usługą, z jakiej korzystają w naszych placówkach i bez której nasza oferta nie byłaby pełna, jest profesjonalne doradztwo ubezpieczeniowe. Pomagamy klientom znaleźć najlepsze rozwiązania pod względem ich potrzeb i w cenie dostosowanej do ich możliwości finansowych.

Kim jest Państwa klient?

Nasza oferta w kompleksowy sposób obejmuje dostępnych na rynku ubezpieczycieli i ich produkty. Dzięki temu jesteśmy w stanie ubezpieczyć właściwie każdego klienta, który posiada majątek (np. samochód, nieruchomość) i/lub oczekuje ochrony swojego życia lub zdrowia, a także swoich najbliższych.

Jakie korzyści oferuje Superpolisa swoim klientom?

Klienci czerpią dwa rodzaje korzyści, korzystając z naszych usług. Pierwszy wynika z multiagencyjnego charakteru naszej działalności. Dzięki dostępowi w jednym miejscu - w naszej placówce - do wszystkich oferowanych przez ubezpieczycieli produktów, klienci zyskują możliwość porównania cen ubezpieczeń (nie przepłacają za ochronę) oraz zakresów ochrony (kupują polisy dopasowane do potrzeb). Wiemy, że klienci chcą mieć wybór, przyzwyczaili się do porównywania ofert – dajemy im tę możliwość, odpowiadamy na ich oczekiwania.

Drugi natomiast wiąże się ze specyfiką ubezpieczeń, które mamy w ofercie. Polisa daje bezpieczeństwo i ochronę w przypadku rozmaitych zdarzeń losowych, które skutkują utratą czy zniszczeniem majątku prywatnego lub firmowego, a także uszczerbkiem na zdrowiu czy śmiercią klienta lub członków jego rodziny. Inaczej mówiąc: ubezpieczenia zaspokajają potrzeby rodziny nawet w najtrudniejszych, bardzo trudnych, a często niemożliwych do przewidzenia sytuacjach.

Proszę opisać Państwa firmę oraz zdradzić najbliższe plany rozwoju

Jesteśmy ogólnopolską multiagencją ubezpieczeniową. Filarem naszego rozwoju jest rozwój naziemnej sieci sprzedaży ubezpieczeń w punktach własnych oraz w ramach franczyzy Superpolisa. Obecnie pod szyldem Superpolisy działa ponad 250 placówek w całym kraju, pracuje dla nas ponad 3 tys. agentów. Jesteśmy obecni we wszystkich województwach. W naszych strukturach działa ponadto kilka spółek joint venture, ponieważ oprócz ww. rozwoju sieci własnej i franczyzowo-partnerskiej, aktywnie poszukujemy także partnerów biznesowych wśród multiagencji o już ugruntowanej pozycji na rynku.

Od kilku lat dostrzegamy, że mocno rozdrobniona konstrukcja rynku sprzyja konsolidacji i mniejsze multiagencje, aby przenieść swój biznes na wyższy poziom, mogą chcieć łączyć siły z większymi podmiotami, które podzielą się z nimi np. rozwiązaniami IT czy przejmą na siebie część formalności. Zamierzamy kontynuować rozwój multiagencji w oparciu o wszystkie wymienione powyżej modele biznesowe.

superpolisa franczyza

Jakie wymagania należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Przede wszystkim otwartości i chęci ciągłego podnoszenia kwalifikacji – dotyczy to zmiany produktów, aktualizacji wytycznych itp. Nasi doradcy muszą charakteryzować się rzetelnością w obsłudze klienta, wzbudzać zaufanie klientów swoim profesjonalizmem. Warto podkreślić, że możliwe jest podjęcie z nami współpracy na różnych poziomach ubezpieczeniowego wtajemniczenia - każdy współpracownik Superpolisy musi przejść cykl szkoleń i egzaminów związanych z rejestracją w towarzystwach ubezpieczeniowych. Stawiamy też duży nacisk na rozwój kompetencji sprzedażowych. Dlatego też, uruchomiliśmy Akademię Super Agenta, która odpowiada na potrzeby kształcenia się w kierunku doradcy ubezpieczeniowego.

Dlaczego warto współpracować z Superpolisą?

Jest kilka głównych elementów, które sprawiają, że jesteśmy atrakcyjnym wyborem dla osób chcących rozwijać się w branży ubezpieczeniowej. Przede wszystkim należy podkreślić elastyczność doboru formy współpracy. Można zostać agentem mobilnym Superpolisy. Inną opcją jest otwarcie placówki partnerskiej, a więc np. dodanie sprzedaży ubezpieczeń w naszym systemie do już prowadzonej działalności. No i oczywiście jest system franczyzowy, a więc prowadzenie wyłącznego punktu Superpolisy, którego otwarcie wspieramy do 10 tys. zł dofinansowania.

Kolejnym argumentem za podjęciem z nami współpracy jest system IT - jako pierwsi na rynku zainwestowaliśmywe w pełni transakcyjny portal ubezpieczeniowy, umożliwiający w prosty i intuicyjny sposób porównanie ofert, wystawienie polisy, automatyczne rozliczenie oraz pełne raportowanie i autorski system prowizyjnego rozliczania polis. Co ważne, nasze rozwiązania informatyczne w pełni odpowiadają na wymogi nakładane na branżę ubezpieczeniową przez RODO oraz zmienioną w 2018 roku ustawę o dystrybucji ubezpieczeń. W ten sposób dajemy naszym doradcom pewność działania, a także odejmujemy im formalności i dodajemy czas na obsługę klientów, czyli sprzedaż. To podstawa solidnego wynagrodzenia!

Oprócz tego raz jeszcze należy wspomnieć o dostępie do oferty 30 ubezpieczycieli majątkowych i na życie. Nasi doradcy nie pozostają bez opieki na żadnym etapie współpracy z Superpolisą. Każda osoba współpracująca z Superpolisą ma dedykowanego menadżera, który służy pomocą i wsparciem. Cykl szkoleń zawodowych i ogólnorozwojowych to punkt, który jest stale obecny w zawodowym życiu naszych agentów. Niewątpliwym atutem wspacia jest również dostęp do help desku, czyli infolinii, która pomaga na bieżąco rozwiązywać wszelkie ewentualne problemy merytoryczne i techniczne. Organizujemy ponad ogólnopolskie i lokalne akcje marketingowe oraz atrakcyjne konkursy gdzie każdy ma szansę na wygraną.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.