Multiagencja ubezpieczeniowa jako pomysł na biznes. Wywiad z Sebastianem Zadrożnym z Superpolisy

Wywiadu udzielił Pan Sebastian Zadrożny, Dyrektor Zarządzający Siecią Zewnętrzną w firmie Superpolisa Ubezpieczenia Sp. z o. o.

Proszę pokrótce przybliżyć działalność Superpolisy

Działamy w branży ubezpieczeniowej, ale bardziej precyzyjnie należy wskazać, że jesteśmy multiagencją ubezpieczeniową. Oznacza to, że swoją aktywnością obejmujemy te obszary rynku, które dotyczą doradztwa i sprzedaży polis klientom indywidualnym i przedsiębiorcom. W swojej ofercie mamy blisko 200 produktów ubezpieczeniowych czołowych Ubezpieczycieli. Specyficzną cechę branży multiagencyjnej opisałbym w ten sposób: dać klientowi możliwość wyboru spośród jak największej liczby dostępnych na rynku produktów. I to właśnie robimy.

Jaki jest potencjał branży oraz jakie są przyszłe trendy i wyzwania w sektorze ubezpieczeniowym?

Z kilku powodów potencjał branży jest olbrzymi. Przede wszystkim w ostatnich latach widać postępujący trend, polegający na przenoszeniu sprzedażowego środka ciężkości od agentów wyłącznych w stronę multiagencji. To odpowiedź na rosnącą świadomość klientów w zakresie ubezpieczeń. Oni coraz częściej rozumieją, że porównanie różnych ofert w multiagencji może przynieść im korzyści. Z jednej strony finansowe, ponieważ zyskują dzięki temu pewność, że kupują ubezpieczenie w cenie, którą uznają za odpowiednią dla nich, dopasowaną do domowego czy firmowego budżetu. Z drugiej natomiast produktowe, bo zestawienie ze sobą różnych ofert to najlepsza weryfikacja zakresu ochrony – klient wybiera ten, który odpowiada jego potrzebom.

Wspomniany wzrost świadomości to efekt pracy branży ubezpieczeniowej, która stara się edukować klientów. Przykłada również olbrzymią wagę do kwalifikacji doradców, których zadaniem jest uświadamianie klientom różnych form i produktów, zabezpieczających ich majątek, zdrowie czy życie. Z tym zresztą wiąże się istotne wyzwanie branży – budowa coraz silniejszej pozycji doradcy, który będzie personalnym konsultantem we wszystkich ubezpieczeniowych sprawach swojego klienta.

Jak duża jest konkurencja na polskim rynku ubezpieczeniowym?

Bardzo duża. Według różnych danych i zestawień w Polsce działa kilkadziesiąt tysięcy podmiotów, które w mniejszym lub większym zakresie prowadzą sprzedaż ubezpieczeń. Na rozdrobnionym rynku jest natomiast kilka bardzo dużych multiagencji, które prowadzą biznes o podobnym profilu do Superpolisy, czyli za filar działalności przyjmują rozwijaną w skali całego kraju stacjonarną sieć sprzedaży. Pod tym względem należymy do ścisłej czołówki w Polsce. Można powiedzieć, że przynależność do dużej sieci multiagencyjnej daje dziś największą pewność działania na konkurencyjnym rynku.

Co możemy ubezpieczyć w Superpolisie?

W Superpolisie sprzedajemy blisko 200 produktów ubezpieczeniowych, dostarczanych przez 30 ubezpieczycieli. Są to wszystkie rodzaje ubezpieczeń – komunikacyjne (OC/AC, assistance), pozostałe majątkowe (ochrona domu czy mieszkania, OC w życiu prywatnym, turystyczne itd.), a także na życie czy zdrowotne. Mogę powiedzieć, że dajemy klientom dostęp do kompletnego zakresu ubezpieczeń, jakie mogą znaleźć na polskim rynku. Oczywiście klienci kupują u nas polisy, ale bardzo istotną usługą, z jakiej korzystają w naszych placówkach i bez której nasza oferta nie byłaby pełna, jest profesjonalne doradztwo ubezpieczeniowe. Pomagamy klientom znaleźć najlepsze rozwiązania pod względem ich potrzeb i w cenie dostosowanej do ich możliwości finansowych.

Kim jest Państwa klient?

Nasza oferta w kompleksowy sposób obejmuje dostępnych na rynku ubezpieczycieli i ich produkty. Dzięki temu jesteśmy w stanie ubezpieczyć właściwie każdego klienta, który posiada majątek (np. samochód, nieruchomość) i/lub oczekuje ochrony swojego życia lub zdrowia, a także swoich najbliższych.

Jakie korzyści oferuje Superpolisa swoim klientom?

Klienci czerpią dwa rodzaje korzyści, korzystając z naszych usług. Pierwszy wynika z multiagencyjnego charakteru naszej działalności. Dzięki dostępowi w jednym miejscu - w naszej placówce - do wszystkich oferowanych przez ubezpieczycieli produktów, klienci zyskują możliwość porównania cen ubezpieczeń (nie przepłacają za ochronę) oraz zakresów ochrony (kupują polisy dopasowane do potrzeb). Wiemy, że klienci chcą mieć wybór, przyzwyczaili się do porównywania ofert – dajemy im tę możliwość, odpowiadamy na ich oczekiwania.

Drugi natomiast wiąże się ze specyfiką ubezpieczeń, które mamy w ofercie. Polisa daje bezpieczeństwo i ochronę w przypadku rozmaitych zdarzeń losowych, które skutkują utratą czy zniszczeniem majątku prywatnego lub firmowego, a także uszczerbkiem na zdrowiu czy śmiercią klienta lub członków jego rodziny. Inaczej mówiąc: ubezpieczenia zaspokajają potrzeby rodziny nawet w najtrudniejszych, bardzo trudnych, a często niemożliwych do przewidzenia sytuacjach.

Proszę opisać Państwa firmę oraz zdradzić najbliższe plany rozwoju

Jesteśmy ogólnopolską multiagencją ubezpieczeniową. Filarem naszego rozwoju jest rozwój naziemnej sieci sprzedaży ubezpieczeń w punktach własnych oraz w ramach franczyzy Superpolisa. Obecnie pod szyldem Superpolisy działa ponad 250 placówek w całym kraju, pracuje dla nas ponad 3 tys. agentów. Jesteśmy obecni we wszystkich województwach. W naszych strukturach działa ponadto kilka spółek joint venture, ponieważ oprócz ww. rozwoju sieci własnej i franczyzowo-partnerskiej, aktywnie poszukujemy także partnerów biznesowych wśród multiagencji o już ugruntowanej pozycji na rynku.

Od kilku lat dostrzegamy, że mocno rozdrobniona konstrukcja rynku sprzyja konsolidacji i mniejsze multiagencje, aby przenieść swój biznes na wyższy poziom, mogą chcieć łączyć siły z większymi podmiotami, które podzielą się z nimi np. rozwiązaniami IT czy przejmą na siebie część formalności. Zamierzamy kontynuować rozwój multiagencji w oparciu o wszystkie wymienione powyżej modele biznesowe.

superpolisa franczyza

Jakie wymagania należy spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Przede wszystkim otwartości i chęci ciągłego podnoszenia kwalifikacji – dotyczy to zmiany produktów, aktualizacji wytycznych itp. Nasi doradcy muszą charakteryzować się rzetelnością w obsłudze klienta, wzbudzać zaufanie klientów swoim profesjonalizmem. Warto podkreślić, że możliwe jest podjęcie z nami współpracy na różnych poziomach ubezpieczeniowego wtajemniczenia - każdy współpracownik Superpolisy musi przejść cykl szkoleń i egzaminów związanych z rejestracją w towarzystwach ubezpieczeniowych. Stawiamy też duży nacisk na rozwój kompetencji sprzedażowych. Dlatego też, uruchomiliśmy Akademię Super Agenta, która odpowiada na potrzeby kształcenia się w kierunku doradcy ubezpieczeniowego.

Dlaczego warto współpracować z Superpolisą?

Jest kilka głównych elementów, które sprawiają, że jesteśmy atrakcyjnym wyborem dla osób chcących rozwijać się w branży ubezpieczeniowej. Przede wszystkim należy podkreślić elastyczność doboru formy współpracy. Można zostać agentem mobilnym Superpolisy. Inną opcją jest otwarcie placówki partnerskiej, a więc np. dodanie sprzedaży ubezpieczeń w naszym systemie do już prowadzonej działalności. No i oczywiście jest system franczyzowy, a więc prowadzenie wyłącznego punktu Superpolisy, którego otwarcie wspieramy do 10 tys. zł dofinansowania.

Kolejnym argumentem za podjęciem z nami współpracy jest system IT - jako pierwsi na rynku zainwestowaliśmywe w pełni transakcyjny portal ubezpieczeniowy, umożliwiający w prosty i intuicyjny sposób porównanie ofert, wystawienie polisy, automatyczne rozliczenie oraz pełne raportowanie i autorski system prowizyjnego rozliczania polis. Co ważne, nasze rozwiązania informatyczne w pełni odpowiadają na wymogi nakładane na branżę ubezpieczeniową przez RODO oraz zmienioną w 2018 roku ustawę o dystrybucji ubezpieczeń. W ten sposób dajemy naszym doradcom pewność działania, a także odejmujemy im formalności i dodajemy czas na obsługę klientów, czyli sprzedaż. To podstawa solidnego wynagrodzenia!

Oprócz tego raz jeszcze należy wspomnieć o dostępie do oferty 30 ubezpieczycieli majątkowych i na życie. Nasi doradcy nie pozostają bez opieki na żadnym etapie współpracy z Superpolisą. Każda osoba współpracująca z Superpolisą ma dedykowanego menadżera, który służy pomocą i wsparciem. Cykl szkoleń zawodowych i ogólnorozwojowych to punkt, który jest stale obecny w zawodowym życiu naszych agentów. Niewątpliwym atutem wspacia jest również dostęp do help desku, czyli infolinii, która pomaga na bieżąco rozwiązywać wszelkie ewentualne problemy merytoryczne i techniczne. Organizujemy ponad ogólnopolskie i lokalne akcje marketingowe oraz atrakcyjne konkursy gdzie każdy ma szansę na wygraną.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.

  • Wywiadu udzieliła Pani Martyna Cieśluk, Dyrektor Operacyjny C2 Galerie Alkoholi Świata - sieci specjalistycznych sklepów z alkoholami oraz profesjonalnym doradztwem. Pani Martyno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Branża alkoholowa charakteryzuje się ciągłym ruchem, zmianami. Ciągle powstają nowe trunki, rodzaje, smaki, limitowane edycje. Nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą czego chcą i szukają konkretnych produktów, często bardzo unikatowych, a my staramy się podążać za trendami, nowościami i sprostać ich oczekiwaniom. Jako sklepy profesjonalne musimy ciągle rozszerzać swoją wiedzę, dlatego stawiamy na szkolenia i stały rozwój.

  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.