Logistyka sklepu internetowego. Opakowanie i dostawa produktu

logistyka sklepu internetowego opakowanie i dostawa produktu

Problem logistyki nie dotyczy Cię jeśli oferujesz usługi, ale w przypadku sprzedaży fizycznych towarów musisz zmierzyć się z tym wyzwaniem; chyba, że sprzedajesz w modelu dropshipping.

Dropshipping

Dropshipping to w skrócie sklep internetowy bez magazynu. Dzięki współpracy z hurtownią czy producentem w modelu dropshippingu, klient dokonuje zakupu w Twoim sklepie internetowym, następnie Ty zlecasz wysyłkę towaru hurtowni, która zajmuje się dostawą produktu do klienta.

Aby usprawnić realizację zamówienia w czasie rzeczywistym, należy zautomatyzować proces poprzez odpowiednie integracje. Posiadając gotowy sklep internetowy Sky-Shop nie musisz martwić się o integracje, ponieważ w ramach platformy masz dostęp do ponad 100 hurtowni dropshipping.

Webinar: Jak zacząć sprzedawać w modelu dropshipping?

 

Własne zasoby versus outsourcing

Jeśli nie sprzedajesz produktów w modelu dropshipping to masz do wyboru dwa wyjścia: samemu zająć się procesem wysyłki lub postawić na outsourcing i zlecić firmie zewnętrznej proces realizacji zamówienia. Na rynku jest wiele firm, które oferują tego typu usługi.

Załóżmy, że chcesz osobiście zająć się całym procesem, wówczas musisz uwzględnić następujące kwestie:

  • Magazyn, czyli gdzie będziesz przechowywać towar. Zastanów się, czy dysponujesz wolnym miejscem w biurze (w przypadku prowadzenia działalności w lokalu użytkowym), mieszkaniu, domu lub garażu. Jeśli nie masz wystarczającej powierzchni to będziesz musiał wynająć dodatkowy magazyn.
  • Pakowanie jest procesem czasochłonnym i koniecznie uwzględnij go w swoim harmonogramie pracy. Zastanów się w co i jak zapakujesz towar
  • Wysyłka towaru, czyli formy dostawy produktu do klienta, które za chwilę omówię.

Pamiętaj, że najlepszym rozwiązaniem jest skupianie wszystkich procesów logistycznych dot. realizacji zamówienia w jednym miejscu, tj. składowanie towaru, pakowanie i wysyłkę, czyli miejsce odbioru towaru przez kuriera lub bliskie sąsiedztwo poczty w przypadku nadawania paczki „w okienku”.

Dostawa towaru. Współpraca z firmami kurierskimi

Konsumenci preferują różne formy dostawy i wszystkie powinieneś zapewnić, aby dać wybór swojemu klientowi. W jednym mieście preferowany będzie kurier X, zaś w innym kurier Y. Jedni wolą odebrać paczkę w dogodnym dla siebie czasie niż czekać na kuriera i wówczas skorzystają z paczkomatu.

Na rynku dostępnych jest wiele firm kurierskich. Dopóki obsługujesz pojedyncze zamówienia to nie stanowi problemu, aby zadzwonić do kuriera, zamówić usługę, wypisać dane klienta i wydrukować etykietę nadawczą. Natomiast w przypadku większej skali taki proces jest nieefektywny i musisz postawić na integrację swojego e-sklepu z firmami kurierskimi. Wówczas dane podawane przez klienta w formularzu zamówienia są automatycznie zamieszczane na etykiecie nadawczej, co znacząco usprawnia pracę.

Warto skorzystać z platformy GlobKurier.pl, która umożliwia niezbędne integracje oraz porównywanie i korzystanie z ofert najpopularniejszych firm kurierskich i transportowych na rynku, takich jak: DPD, DHL, FedEx, TNT, UPS czy InPost. Tym bardziej, że nasza społeczność może skorzystać z preferencyjnych warunków, nawet do 70% taniej!

porównywarka firm kurierskich i transportowych

Opakowanie produktu

Możesz do tego tematu podejść sztampowo i zapakować towar w bezpieczne opakowanie z logo firmy, aby uniknąć uszkodzenia albo potraktować jako przestrzeń do wyróżnienia się i zaskoczyć pozytywnie klienta.

Na rynku jest mnóstwo sklepów oferujących skarpetki i wydawałoby się, że można konkurować wyłącznie ceną i jakością materiału. Sklep skarpetkowelove.pl postawił na kreatywny sposób pakowania.

kreatywne opakowanie produktu e-commerce pizza

źródło: skarpetkowelove.pl

kreatywne opakowanie produktu e-commerce sushi

źródło: skarpetkowelove.pl

kreatywne opakowanie produktu e-commerce skarpetki

źródło: skarpetkowelove.pl

 

Jeśli uważasz, że niniejszy artykuł jest wartościowy to udostępnij go proszę (na dole znajdują się przyciski udostępnienia w mediach społecznościowych 👇). Dzięki Twojej pomocy dotrze on do większej liczby osób.

Autor: Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o e-Commerce, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
.