Sprzedaż lakierów hybrydowych jako pomysł na własny biznes. Wywiad z Sabiną Frąckowiak z NeoNail

Wywiadu udzieliła Pani Sabina Frąckowiak, Manager ds. punktów franczyzowych marki NeoNail - lidera lakierów hybrydowych w Polsce.

Pani Sabino, trudno nie zauważyć, że od kilku lat rośnie popularność manicure hybrydowego wśród Polek. Z czego to wynika?

Potwierdzam, że rynek lakierów hybrydowych sukcesywnie rośnie. To, co stymuluje ten segment, to nowości, innowacje i trendy kolorystyczne. Hybrydy są nieco droższe niż zwykłe lakiery, dlatego konsumentki skłonne są wydać więcej, jeśli zależy im na trwałości manicure.

Jakie są przyszłe trendy i wyzwania w branży lakierów hybrydowych?

Tempo zmian na rynku kosmetyków przyspiesza. Dziś w branży nie ma zastojów - cały czas dochodzą nowi gracze. Klienci jednak coraz bardziej stawiają na dobry skład kosmetyków. Na decyzje zakupowe ma wpływ receptura danego produktu, który powinien spełniać funkcję pielęgnacyjną, a nie tylko upiększającą. Jeśli chodzi o branżę lakierów hybrydowych to rośnie popularność produktów wielozadaniowych, które skracają czas wykonania manicure. Hitem sprzedaży w obrębie NeoNail jest baza proteinowa 6w1, która nie tylko przedłuża, ale i kompleksowo dba o paznokcie.

A jaka jest konkurencja na polskim rynku?

Trzy marki, NeoNail, Semilac i Indigo mają około 50 proc. całego rynku, a reszta to marki, które sprzedają od kilkuset do kilku tysięcy lakierów w miesiącu. Rynek jest bardzo rozdrobniony. Obserwujemy rynek i podchodzimy do niego z pokorą. Mogę jednak powiedzieć, że w kategorii lakierów hybrydowych, pod względem wielkości firmy, jak i ilości wysp w galeriach handlowych jesteśmy obecnie numerem jeden w Polsce. Rok 2018 zamknęliśmy też jako lider sprzedaży w swojej branży.

To efekt najbardziej rozwiniętej dystrybucji w kategorii lakierów hybrydowych. Produkty NeoNail można kupić w ponad 1000 punktach w całej Polsce. Tak szeroka dystrybucja została oparta na kilku filarach, na które składa się 210 punktów sprzedaży w galeriach handlowych, 660 punktów w kanale tradycyjnym oraz 140 perfumerii Douglas, w których marka NeoNail występuje jako jedyna w kategorii. Uzupełnieniem sprzedaży stacjonarnej jest e-sklep NeoNail, czyli najpopularniejszy sklep internetowy w kategorii lakierów hybrydowych w 2018 roku według Similarweb.

neonail franczyza

Proszę przybliżyć ofertę marki NeoNail

NeoNail to międzynarodowa marka kosmetyczna i lider na polskim rynku lakierów hybrydowych. Oferujemy ponad 2500 produktów, w tym ponad 300 kolorów lakierów hybrydowych oraz akcesoria do stylizacji i pielęgnacji paznokci.

Polki coraz częściej sięgają po kompleksową ofertę lakierów hybrydowych, dzięki którym mogą wykonać samodzielnie manicure niczym z salonu i korzystać z rozwiązań, z których korzystają top stylistki i wizażystki. Coraz popularniejszy staje się manicure hybrydowy DIY, czyli wykonany w domowym zaciszu, który pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.

Oferta NeoNail to kolory i akcesoria do zdobień inspirowane trendami ze światowych wybiegów. Jest w czym wybierać: kobiety mogą znaleźć delikatne, brokatowe dodatki, multikolorowe pyłki czy termiczne lakiery hybrydowe zmieniające odcień pod wpływem temperatury. NeoNail pozwala więc na zaspokojenie potrzeby tworzenia, kreatywności i odrobiny eksperymentów we własnym domu.

Do jakiej grupy docelowej kierują Państwo swoją ofertę?

Produkty NeoNail skierowane są do szerokiego grona pasjonatów stylizacji i pielęgnacji paznokci: właścicieli oraz pracowników gabinetów kosmetycznych, ośrodków SPA, profesjonalistek z branży manicure, jak i do miłośniczek stylizacji paznokci, które stawiają swoje pierwsze kroki.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientkom?

Nieustannie obserwujemy trendy i reagujemy na zmieniające się potrzeby kobiet, dostosowując i wzbogacając portfolio o nowości. W swojej działalności stawiamy na innowacyjne produkty i bezpośredni kontakt z klientkami. Nasze produkty są innowacyjne, bezpieczne oraz wysokiej jakości. Stale powiększamy naszą ofertę o produkty dopasowane do każdej grupy wiekowej dając każdej kobiecie szeroki wybór. Produkty NeoNail posiadają certyfikaty i atesty, a także zostały przebadane dermatologicznie. Jesteśmy elastyczni i szybko odpowiadamy na światowe trendy, dzięki temu wygrywamy jakością i pomysłowością. Naszą ofertę wyróżnia szeroka paleta kolorystyczna oraz bogactwo oferty do zdobień. Kobiety chcą mieć wybór i to właśnie skala wyboru napędza naszą firmę.

Co ważne, NeoNail nie tylko wpisuje się w najnowsze trendy w świecie manicure, ale także kreuje nowe. W naszej ofercie znalazły się m.in. innowacyjne lakiery ThermoColor zmieniające barwę pod wpływem temperatury, które okazały się eksportowym hitem. Konsumenci coraz chętniej kupują produkty o specjalistycznych właściwościach, które gwarantują widoczne efekty w rozwiązywaniu konkretnych problemów. Dlatego NeoNail stawia na produkty z serii Vitamins, które są delikatne dla płytki paznokcia, a dodatkowo wzbogacone witaminami.

Co wyróżnia markę NeoNail?

Czynnikiem budującym przewagę konkurencyjną NeoNail jest innowacyjność. Obserwujemy trendy i reagujemy na zmieniające się potrzeby, dostosowując i wzbogacając portfolio. Wprowadzamy kosmetyki, które zmieniają rynek beauty.

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Mając lata doświadczeń możemy polecić prowadzenie punktu sprzedaży NeoNail każdemu, kto nosi w sobie ducha przedsiębiorcy. Aby wystartować potrzebny jest odpowiedni wkład finansowy, wiedza biznesowa, przeszkolony personel i kontakt z naszą firmą. No i oczywiście miejsce do prowadzenia franczyzy NeoNail.

Dlaczego warto otworzyć franczyzę NeoNail?

W ramach naszego programu franczyzowego oferujemy pełne wsparcie marketingowe oraz szeroki wachlarz promocji przewidziany na inaugurację wyspy. Najważniejsze jest jednak właściwe przekazanie wiedzy dla osób obsługujących stoisko, dlatego przeprowadzamy szkolenia produktowe i z zakresu obsługi klienta. W późniejszej działalności również wspieramy franczyzobiorcę promocjami, nowościami i pomagamy zdobyć nowych klientów.

Podpowiadamy i wspieramy na każdym etapie współpracy. Doradzamy w zakresie wyboru lokalizacji, przygotowujemy też indywidualny projekt wyspy lub lokalu doprecyzowany do potrzeb najemcy. Nie zostawiamy partnerów franczyzowych w trudnej sytuacji – bywa, że sukces nie przychodzi w pierwszym czy drugim miesiącu pracy punktu sprzedaży. W takich przypadkach staramy się wypracować satysfakcjonujący pomysł na osiągnięcie tego sukcesu.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, Chief Operating Officer (COO) ogólnopolskiej sieci franczyzowej klubów treningowych 36 MINUT. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. 36 MINUT działa na pograniczu branży sportowej i medycznej. Butikowe kluby treningowe 36 MINUT oferują trening siłowo-wytrzymałościowy, wykorzystujący 12 maszyn firmy Milon. Cechą charakterystyczną jest personalna opieka fizjoterapeuty, który towarzyszy klubowiczowi przez całą podróż związaną z treningami, obejmująca stały monitoring postępów oraz holistyczne wsparcie w zakresie zdrowego stylu życia.

  • Wywiadu udzielił Pan Michał Mołdrzyk, Sales Manager Bike Café - największej w Polsce sieci rowerowych kawiarni obecnej na rynku od 9 lat. Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Działamy w branży mobilnej gastronomii opartej na kawiarniach rowerowych. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzeba dobrej kawy. Mobilność naszych punktów pozwala nam na docieranie do miejsc, które są nieosiągalne dla lokali stacjonarnych, zaś autonomiczność sprzętu (nie wymaga stałego dostępu do mediów) daje nam przewagę operacyjną – jesteśmy w stanie działać wszędzie, niezależnie od dostępnej infrastruktury. Branża ta zyskuje na popularności. Wpisując się w trend eco & healthy lifestyle cieszymy się dużym zainteresowaniem w miastach oraz podczas eventów. Udowodniliśmy też wysoką odporność na lockdown – działając w modelu coffee-to-go, zdecydowana większość naszych punktów nie odczuła negatywnych skutków pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Stanek, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Studio Synergy - sieci butikowych studiów EMS z najdłuższym doświadczeniem w Polsce. Panie Bartłomieju, proszę przybliżyć specyfikę treningu EMS w kontekście Państwa działalności. Trening EMS to innowacyjna metoda treningowa w branży fitness. Ta forma aktywności wywodzi się z fizjoterapii, a została spopularyzowana w Niemczech. Dzięki elektrostymulacji, podczas treningu pracuje 90% mięśni. Ta usługa ma bardziej kameralny charakter niż tradycyjny trening na siłowni. Podczas sesji EMS obecne są maksymalnie dwie osoby trenujące.