Sprzedaż lakierów hybrydowych jako pomysł na własny biznes. Wywiad z Sabiną Frąckowiak z NeoNail

Wywiadu udzieliła Pani Sabina Frąckowiak, Manager ds. punktów franczyzowych marki NeoNail - lidera lakierów hybrydowych w Polsce.

Pani Sabino, trudno nie zauważyć, że od kilku lat rośnie popularność manicure hybrydowego wśród Polek. Z czego to wynika?

Potwierdzam, że rynek lakierów hybrydowych sukcesywnie rośnie. To, co stymuluje ten segment, to nowości, innowacje i trendy kolorystyczne. Hybrydy są nieco droższe niż zwykłe lakiery, dlatego konsumentki skłonne są wydać więcej, jeśli zależy im na trwałości manicure.

Jakie są przyszłe trendy i wyzwania w branży lakierów hybrydowych?

Tempo zmian na rynku kosmetyków przyspiesza. Dziś w branży nie ma zastojów - cały czas dochodzą nowi gracze. Klienci jednak coraz bardziej stawiają na dobry skład kosmetyków. Na decyzje zakupowe ma wpływ receptura danego produktu, który powinien spełniać funkcję pielęgnacyjną, a nie tylko upiększającą. Jeśli chodzi o branżę lakierów hybrydowych to rośnie popularność produktów wielozadaniowych, które skracają czas wykonania manicure. Hitem sprzedaży w obrębie NeoNail jest baza proteinowa 6w1, która nie tylko przedłuża, ale i kompleksowo dba o paznokcie.

A jaka jest konkurencja na polskim rynku?

Trzy marki, NeoNail, Semilac i Indigo mają około 50 proc. całego rynku, a reszta to marki, które sprzedają od kilkuset do kilku tysięcy lakierów w miesiącu. Rynek jest bardzo rozdrobniony. Obserwujemy rynek i podchodzimy do niego z pokorą. Mogę jednak powiedzieć, że w kategorii lakierów hybrydowych, pod względem wielkości firmy, jak i ilości wysp w galeriach handlowych jesteśmy obecnie numerem jeden w Polsce. Rok 2018 zamknęliśmy też jako lider sprzedaży w swojej branży.

To efekt najbardziej rozwiniętej dystrybucji w kategorii lakierów hybrydowych. Produkty NeoNail można kupić w ponad 1000 punktach w całej Polsce. Tak szeroka dystrybucja została oparta na kilku filarach, na które składa się 210 punktów sprzedaży w galeriach handlowych, 660 punktów w kanale tradycyjnym oraz 140 perfumerii Douglas, w których marka NeoNail występuje jako jedyna w kategorii. Uzupełnieniem sprzedaży stacjonarnej jest e-sklep NeoNail, czyli najpopularniejszy sklep internetowy w kategorii lakierów hybrydowych w 2018 roku według Similarweb.

neonail franczyza

Proszę przybliżyć ofertę marki NeoNail

NeoNail to międzynarodowa marka kosmetyczna i lider na polskim rynku lakierów hybrydowych. Oferujemy ponad 2500 produktów, w tym ponad 300 kolorów lakierów hybrydowych oraz akcesoria do stylizacji i pielęgnacji paznokci.

Polki coraz częściej sięgają po kompleksową ofertę lakierów hybrydowych, dzięki którym mogą wykonać samodzielnie manicure niczym z salonu i korzystać z rozwiązań, z których korzystają top stylistki i wizażystki. Coraz popularniejszy staje się manicure hybrydowy DIY, czyli wykonany w domowym zaciszu, który pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.

Oferta NeoNail to kolory i akcesoria do zdobień inspirowane trendami ze światowych wybiegów. Jest w czym wybierać: kobiety mogą znaleźć delikatne, brokatowe dodatki, multikolorowe pyłki czy termiczne lakiery hybrydowe zmieniające odcień pod wpływem temperatury. NeoNail pozwala więc na zaspokojenie potrzeby tworzenia, kreatywności i odrobiny eksperymentów we własnym domu.

Do jakiej grupy docelowej kierują Państwo swoją ofertę?

Produkty NeoNail skierowane są do szerokiego grona pasjonatów stylizacji i pielęgnacji paznokci: właścicieli oraz pracowników gabinetów kosmetycznych, ośrodków SPA, profesjonalistek z branży manicure, jak i do miłośniczek stylizacji paznokci, które stawiają swoje pierwsze kroki.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientkom?

Nieustannie obserwujemy trendy i reagujemy na zmieniające się potrzeby kobiet, dostosowując i wzbogacając portfolio o nowości. W swojej działalności stawiamy na innowacyjne produkty i bezpośredni kontakt z klientkami. Nasze produkty są innowacyjne, bezpieczne oraz wysokiej jakości. Stale powiększamy naszą ofertę o produkty dopasowane do każdej grupy wiekowej dając każdej kobiecie szeroki wybór. Produkty NeoNail posiadają certyfikaty i atesty, a także zostały przebadane dermatologicznie. Jesteśmy elastyczni i szybko odpowiadamy na światowe trendy, dzięki temu wygrywamy jakością i pomysłowością. Naszą ofertę wyróżnia szeroka paleta kolorystyczna oraz bogactwo oferty do zdobień. Kobiety chcą mieć wybór i to właśnie skala wyboru napędza naszą firmę.

Co ważne, NeoNail nie tylko wpisuje się w najnowsze trendy w świecie manicure, ale także kreuje nowe. W naszej ofercie znalazły się m.in. innowacyjne lakiery ThermoColor zmieniające barwę pod wpływem temperatury, które okazały się eksportowym hitem. Konsumenci coraz chętniej kupują produkty o specjalistycznych właściwościach, które gwarantują widoczne efekty w rozwiązywaniu konkretnych problemów. Dlatego NeoNail stawia na produkty z serii Vitamins, które są delikatne dla płytki paznokcia, a dodatkowo wzbogacone witaminami.

Co wyróżnia markę NeoNail?

Czynnikiem budującym przewagę konkurencyjną NeoNail jest innowacyjność. Obserwujemy trendy i reagujemy na zmieniające się potrzeby, dostosowując i wzbogacając portfolio. Wprowadzamy kosmetyki, które zmieniają rynek beauty.

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Mając lata doświadczeń możemy polecić prowadzenie punktu sprzedaży NeoNail każdemu, kto nosi w sobie ducha przedsiębiorcy. Aby wystartować potrzebny jest odpowiedni wkład finansowy, wiedza biznesowa, przeszkolony personel i kontakt z naszą firmą. No i oczywiście miejsce do prowadzenia franczyzy NeoNail.

Dlaczego warto otworzyć franczyzę NeoNail?

W ramach naszego programu franczyzowego oferujemy pełne wsparcie marketingowe oraz szeroki wachlarz promocji przewidziany na inaugurację wyspy. Najważniejsze jest jednak właściwe przekazanie wiedzy dla osób obsługujących stoisko, dlatego przeprowadzamy szkolenia produktowe i z zakresu obsługi klienta. W późniejszej działalności również wspieramy franczyzobiorcę promocjami, nowościami i pomagamy zdobyć nowych klientów.

Podpowiadamy i wspieramy na każdym etapie współpracy. Doradzamy w zakresie wyboru lokalizacji, przygotowujemy też indywidualny projekt wyspy lub lokalu doprecyzowany do potrzeb najemcy. Nie zostawiamy partnerów franczyzowych w trudnej sytuacji – bywa, że sukces nie przychodzi w pierwszym czy drugim miesiącu pracy punktu sprzedaży. W takich przypadkach staramy się wypracować satysfakcjonujący pomysł na osiągnięcie tego sukcesu.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.