Wywiadu udzieliła Pani Sabina Frąckowiak, Manager ds. punktów franczyzowych marki NeoNail - lidera lakierów hybrydowych w Polsce.
Pani Sabino, trudno nie zauważyć, że od kilku lat rośnie popularność manicure hybrydowego wśród Polek. Z czego to wynika?
Potwierdzam, że rynek lakierów hybrydowych sukcesywnie rośnie. To, co stymuluje ten segment, to nowości, innowacje i trendy kolorystyczne. Hybrydy są nieco droższe niż zwykłe lakiery, dlatego konsumentki skłonne są wydać więcej, jeśli zależy im na trwałości manicure.
Jakie są przyszłe trendy i wyzwania w branży lakierów hybrydowych?
Tempo zmian na rynku kosmetyków przyspiesza. Dziś w branży nie ma zastojów - cały czas dochodzą nowi gracze. Klienci jednak coraz bardziej stawiają na dobry skład kosmetyków. Na decyzje zakupowe ma wpływ receptura danego produktu, który powinien spełniać funkcję pielęgnacyjną, a nie tylko upiększającą. Jeśli chodzi o branżę lakierów hybrydowych to rośnie popularność produktów wielozadaniowych, które skracają czas wykonania manicure. Hitem sprzedaży w obrębie NeoNail jest baza proteinowa 6w1, która nie tylko przedłuża, ale i kompleksowo dba o paznokcie.
A jaka jest konkurencja na polskim rynku?
Trzy marki, NeoNail, Semilac i Indigo mają około 50 proc. całego rynku, a reszta to marki, które sprzedają od kilkuset do kilku tysięcy lakierów w miesiącu. Rynek jest bardzo rozdrobniony. Obserwujemy rynek i podchodzimy do niego z pokorą. Mogę jednak powiedzieć, że w kategorii lakierów hybrydowych, pod względem wielkości firmy, jak i ilości wysp w galeriach handlowych jesteśmy obecnie numerem jeden w Polsce. Rok 2018 zamknęliśmy też jako lider sprzedaży w swojej branży.
To efekt najbardziej rozwiniętej dystrybucji w kategorii lakierów hybrydowych. Produkty NeoNail można kupić w ponad 1000 punktach w całej Polsce. Tak szeroka dystrybucja została oparta na kilku filarach, na które składa się 210 punktów sprzedaży w galeriach handlowych, 660 punktów w kanale tradycyjnym oraz 140 perfumerii Douglas, w których marka NeoNail występuje jako jedyna w kategorii. Uzupełnieniem sprzedaży stacjonarnej jest e-sklep NeoNail, czyli najpopularniejszy sklep internetowy w kategorii lakierów hybrydowych w 2018 roku według Similarweb.
Proszę przybliżyć ofertę marki NeoNail
NeoNail to międzynarodowa marka kosmetyczna i lider na polskim rynku lakierów hybrydowych. Oferujemy ponad 2500 produktów, w tym ponad 300 kolorów lakierów hybrydowych oraz akcesoria do stylizacji i pielęgnacji paznokci.
Polki coraz częściej sięgają po kompleksową ofertę lakierów hybrydowych, dzięki którym mogą wykonać samodzielnie manicure niczym z salonu i korzystać z rozwiązań, z których korzystają top stylistki i wizażystki. Coraz popularniejszy staje się manicure hybrydowy DIY, czyli wykonany w domowym zaciszu, który pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.
Oferta NeoNail to kolory i akcesoria do zdobień inspirowane trendami ze światowych wybiegów. Jest w czym wybierać: kobiety mogą znaleźć delikatne, brokatowe dodatki, multikolorowe pyłki czy termiczne lakiery hybrydowe zmieniające odcień pod wpływem temperatury. NeoNail pozwala więc na zaspokojenie potrzeby tworzenia, kreatywności i odrobiny eksperymentów we własnym domu.
Do jakiej grupy docelowej kierują Państwo swoją ofertę?
Produkty NeoNail skierowane są do szerokiego grona pasjonatów stylizacji i pielęgnacji paznokci: właścicieli oraz pracowników gabinetów kosmetycznych, ośrodków SPA, profesjonalistek z branży manicure, jak i do miłośniczek stylizacji paznokci, które stawiają swoje pierwsze kroki.
Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientkom?
Nieustannie obserwujemy trendy i reagujemy na zmieniające się potrzeby kobiet, dostosowując i wzbogacając portfolio o nowości. W swojej działalności stawiamy na innowacyjne produkty i bezpośredni kontakt z klientkami. Nasze produkty są innowacyjne, bezpieczne oraz wysokiej jakości. Stale powiększamy naszą ofertę o produkty dopasowane do każdej grupy wiekowej dając każdej kobiecie szeroki wybór. Produkty NeoNail posiadają certyfikaty i atesty, a także zostały przebadane dermatologicznie. Jesteśmy elastyczni i szybko odpowiadamy na światowe trendy, dzięki temu wygrywamy jakością i pomysłowością. Naszą ofertę wyróżnia szeroka paleta kolorystyczna oraz bogactwo oferty do zdobień. Kobiety chcą mieć wybór i to właśnie skala wyboru napędza naszą firmę.
Co ważne, NeoNail nie tylko wpisuje się w najnowsze trendy w świecie manicure, ale także kreuje nowe. W naszej ofercie znalazły się m.in. innowacyjne lakiery ThermoColor zmieniające barwę pod wpływem temperatury, które okazały się eksportowym hitem. Konsumenci coraz chętniej kupują produkty o specjalistycznych właściwościach, które gwarantują widoczne efekty w rozwiązywaniu konkretnych problemów. Dlatego NeoNail stawia na produkty z serii Vitamins, które są delikatne dla płytki paznokcia, a dodatkowo wzbogacone witaminami.
Co wyróżnia markę NeoNail?
Czynnikiem budującym przewagę konkurencyjną NeoNail jest innowacyjność. Obserwujemy trendy i reagujemy na zmieniające się potrzeby, dostosowując i wzbogacając portfolio. Wprowadzamy kosmetyki, które zmieniają rynek beauty.
Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?
Mając lata doświadczeń możemy polecić prowadzenie punktu sprzedaży NeoNail każdemu, kto nosi w sobie ducha przedsiębiorcy. Aby wystartować potrzebny jest odpowiedni wkład finansowy, wiedza biznesowa, przeszkolony personel i kontakt z naszą firmą. No i oczywiście miejsce do prowadzenia franczyzy NeoNail.
Dlaczego warto otworzyć franczyzę NeoNail?
W ramach naszego programu franczyzowego oferujemy pełne wsparcie marketingowe oraz szeroki wachlarz promocji przewidziany na inaugurację wyspy. Najważniejsze jest jednak właściwe przekazanie wiedzy dla osób obsługujących stoisko, dlatego przeprowadzamy szkolenia produktowe i z zakresu obsługi klienta. W późniejszej działalności również wspieramy franczyzobiorcę promocjami, nowościami i pomagamy zdobyć nowych klientów.
Podpowiadamy i wspieramy na każdym etapie współpracy. Doradzamy w zakresie wyboru lokalizacji, przygotowujemy też indywidualny projekt wyspy lub lokalu doprecyzowany do potrzeb najemcy. Nie zostawiamy partnerów franczyzowych w trudnej sytuacji – bywa, że sukces nie przychodzi w pierwszym czy drugim miesiącu pracy punktu sprzedaży. W takich przypadkach staramy się wypracować satysfakcjonujący pomysł na osiągnięcie tego sukcesu.
Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl