Sprzedaż lakierów hybrydowych jako pomysł na własny biznes. Wywiad z Sabiną Frąckowiak z NeoNail

Wywiadu udzieliła Pani Sabina Frąckowiak, Manager ds. punktów franczyzowych marki NeoNail - lidera lakierów hybrydowych w Polsce.

Pani Sabino, trudno nie zauważyć, że od kilku lat rośnie popularność manicure hybrydowego wśród Polek. Z czego to wynika?

Potwierdzam, że rynek lakierów hybrydowych sukcesywnie rośnie. To, co stymuluje ten segment, to nowości, innowacje i trendy kolorystyczne. Hybrydy są nieco droższe niż zwykłe lakiery, dlatego konsumentki skłonne są wydać więcej, jeśli zależy im na trwałości manicure.

Jakie są przyszłe trendy i wyzwania w branży lakierów hybrydowych?

Tempo zmian na rynku kosmetyków przyspiesza. Dziś w branży nie ma zastojów - cały czas dochodzą nowi gracze. Klienci jednak coraz bardziej stawiają na dobry skład kosmetyków. Na decyzje zakupowe ma wpływ receptura danego produktu, który powinien spełniać funkcję pielęgnacyjną, a nie tylko upiększającą. Jeśli chodzi o branżę lakierów hybrydowych to rośnie popularność produktów wielozadaniowych, które skracają czas wykonania manicure. Hitem sprzedaży w obrębie NeoNail jest baza proteinowa 6w1, która nie tylko przedłuża, ale i kompleksowo dba o paznokcie.

A jaka jest konkurencja na polskim rynku?

Trzy marki, NeoNail, Semilac i Indigo mają około 50 proc. całego rynku, a reszta to marki, które sprzedają od kilkuset do kilku tysięcy lakierów w miesiącu. Rynek jest bardzo rozdrobniony. Obserwujemy rynek i podchodzimy do niego z pokorą. Mogę jednak powiedzieć, że w kategorii lakierów hybrydowych, pod względem wielkości firmy, jak i ilości wysp w galeriach handlowych jesteśmy obecnie numerem jeden w Polsce. Rok 2018 zamknęliśmy też jako lider sprzedaży w swojej branży.

To efekt najbardziej rozwiniętej dystrybucji w kategorii lakierów hybrydowych. Produkty NeoNail można kupić w ponad 1000 punktach w całej Polsce. Tak szeroka dystrybucja została oparta na kilku filarach, na które składa się 210 punktów sprzedaży w galeriach handlowych, 660 punktów w kanale tradycyjnym oraz 140 perfumerii Douglas, w których marka NeoNail występuje jako jedyna w kategorii. Uzupełnieniem sprzedaży stacjonarnej jest e-sklep NeoNail, czyli najpopularniejszy sklep internetowy w kategorii lakierów hybrydowych w 2018 roku według Similarweb.

neonail franczyza

Proszę przybliżyć ofertę marki NeoNail

NeoNail to międzynarodowa marka kosmetyczna i lider na polskim rynku lakierów hybrydowych. Oferujemy ponad 2500 produktów, w tym ponad 300 kolorów lakierów hybrydowych oraz akcesoria do stylizacji i pielęgnacji paznokci.

Polki coraz częściej sięgają po kompleksową ofertę lakierów hybrydowych, dzięki którym mogą wykonać samodzielnie manicure niczym z salonu i korzystać z rozwiązań, z których korzystają top stylistki i wizażystki. Coraz popularniejszy staje się manicure hybrydowy DIY, czyli wykonany w domowym zaciszu, który pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.

Oferta NeoNail to kolory i akcesoria do zdobień inspirowane trendami ze światowych wybiegów. Jest w czym wybierać: kobiety mogą znaleźć delikatne, brokatowe dodatki, multikolorowe pyłki czy termiczne lakiery hybrydowe zmieniające odcień pod wpływem temperatury. NeoNail pozwala więc na zaspokojenie potrzeby tworzenia, kreatywności i odrobiny eksperymentów we własnym domu.

Do jakiej grupy docelowej kierują Państwo swoją ofertę?

Produkty NeoNail skierowane są do szerokiego grona pasjonatów stylizacji i pielęgnacji paznokci: właścicieli oraz pracowników gabinetów kosmetycznych, ośrodków SPA, profesjonalistek z branży manicure, jak i do miłośniczek stylizacji paznokci, które stawiają swoje pierwsze kroki.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientkom?

Nieustannie obserwujemy trendy i reagujemy na zmieniające się potrzeby kobiet, dostosowując i wzbogacając portfolio o nowości. W swojej działalności stawiamy na innowacyjne produkty i bezpośredni kontakt z klientkami. Nasze produkty są innowacyjne, bezpieczne oraz wysokiej jakości. Stale powiększamy naszą ofertę o produkty dopasowane do każdej grupy wiekowej dając każdej kobiecie szeroki wybór. Produkty NeoNail posiadają certyfikaty i atesty, a także zostały przebadane dermatologicznie. Jesteśmy elastyczni i szybko odpowiadamy na światowe trendy, dzięki temu wygrywamy jakością i pomysłowością. Naszą ofertę wyróżnia szeroka paleta kolorystyczna oraz bogactwo oferty do zdobień. Kobiety chcą mieć wybór i to właśnie skala wyboru napędza naszą firmę.

Co ważne, NeoNail nie tylko wpisuje się w najnowsze trendy w świecie manicure, ale także kreuje nowe. W naszej ofercie znalazły się m.in. innowacyjne lakiery ThermoColor zmieniające barwę pod wpływem temperatury, które okazały się eksportowym hitem. Konsumenci coraz chętniej kupują produkty o specjalistycznych właściwościach, które gwarantują widoczne efekty w rozwiązywaniu konkretnych problemów. Dlatego NeoNail stawia na produkty z serii Vitamins, które są delikatne dla płytki paznokcia, a dodatkowo wzbogacone witaminami.

Co wyróżnia markę NeoNail?

Czynnikiem budującym przewagę konkurencyjną NeoNail jest innowacyjność. Obserwujemy trendy i reagujemy na zmieniające się potrzeby, dostosowując i wzbogacając portfolio. Wprowadzamy kosmetyki, które zmieniają rynek beauty.

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby nawiązać z Państwem współpracę?

Mając lata doświadczeń możemy polecić prowadzenie punktu sprzedaży NeoNail każdemu, kto nosi w sobie ducha przedsiębiorcy. Aby wystartować potrzebny jest odpowiedni wkład finansowy, wiedza biznesowa, przeszkolony personel i kontakt z naszą firmą. No i oczywiście miejsce do prowadzenia franczyzy NeoNail.

Dlaczego warto otworzyć franczyzę NeoNail?

W ramach naszego programu franczyzowego oferujemy pełne wsparcie marketingowe oraz szeroki wachlarz promocji przewidziany na inaugurację wyspy. Najważniejsze jest jednak właściwe przekazanie wiedzy dla osób obsługujących stoisko, dlatego przeprowadzamy szkolenia produktowe i z zakresu obsługi klienta. W późniejszej działalności również wspieramy franczyzobiorcę promocjami, nowościami i pomagamy zdobyć nowych klientów.

Podpowiadamy i wspieramy na każdym etapie współpracy. Doradzamy w zakresie wyboru lokalizacji, przygotowujemy też indywidualny projekt wyspy lub lokalu doprecyzowany do potrzeb najemcy. Nie zostawiamy partnerów franczyzowych w trudnej sytuacji – bywa, że sukces nie przychodzi w pierwszym czy drugim miesiącu pracy punktu sprzedaży. W takich przypadkach staramy się wypracować satysfakcjonujący pomysł na osiągnięcie tego sukcesu.

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Agencja ubezpieczeniowa jako pomysł na biznes

    • Wywiady biznesowe

    Wywiadu udzielił Pan Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży Domu Ubezpieczeniowego Spectrum - ogólnopolskiej multiagencji sieciowej funkcjonującej od 2006 roku.  Panie Mariuszu, proszę pokrótce przybliżyć Państwa branżę? Działamy w ubezpieczeniach – to stabilna branża, którą napędzają przede wszystkim obowiązkowe ubezpieczenia OC, np. dla właścicieli pojazdów, rolników czy określonych zawodów. Nasze doświadczenie pokazuje, że rośnie też zainteresowanie ochroną zdrowia i majątku – potwierdzają to coroczne raporty Polskiej Izby Ubezpieczeń. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja o ogólnopolskim zasięgu. Reprezentujemy ponad 30 towarzystw, a klienci przychodzą do nas, aby sprawdzić i porównać oferty ubezpieczeń. Mogą przy tym liczyć na obiektywną poradę eksperta i pomoc w dopasowaniu wariantu polisy do swoich potrzeb.

  • Wywiadu udzielił Pan Paweł Aksamit, Współzałożyciel i Prezes zarządu Stava - lidera profesjonalnych usług gastro-kurierskich w Polsce oraz pierwszej franczyzy w tej branży w Europie. Panie Pawle, proszę przybliżyć specyfikę branży gastronomicznej w kontekście Państwa działalności oraz nakreślić przyszłe trendy i wyzwania. Stava działa na rynku dowozów jedzenia z restauracji i zakupów ze sklepów.  Cała gastronomia zdecydowanie coraz bardziej rozwija się w kierunku delivery. Jak pokazuje raport Stava o rynku dowozów jedzenia, w 2020 roku ten rynek urósł aż o 42% i jest w tej chwili wart prawie 9,5 mld złotych. Restauratorzy coraz bardziej świadomie podchodzą do dowozów. Coraz więcej spośród nich wie, ile tak naprawdę kosztują ich dostawy, jakie wyzwania się z tym wiążą i jak powinna wyglądać optymalna logistyka w kanale delivery.

  • Wywiadu udzieliła Pani Ewa Mak, Autoryzowany Trener Szkoły Pamięci SPW - największej i najstarszej w Polsce sieci placówek edukacyjnych, specjalizujących się w prowadzeniu zajęć z zakresu: treningu pamięci, koncentracji uwagi oraz nowoczesnych metod uczenia się. Pani Ewo, rynek edukacyjny w Polsce to temat rzeka, dlatego proszę w kilku zdaniach przybliżyć specyfikę branży edukacyjnej w kontekście Państwa działalności. Rynek edukacyjny jest bardzo różnorodny pod względem prowadzonych zajęć. Każda specjalizacja w branży, czy to nauka języków, zajęcia sportowe, czy zajęcia z efektywnego nauczania dają dzieciom (i nie tylko, bo dorosłym również) narzędzia i zdolności, których nie zagwarantuje lub nie zagwarantowała im szkoła.

  • Wywiadu udzielił Pan Sebastian Oliszewski, Menedżer Rozwoju Sieci Wyłącznej w PZU SA - największej firmy ubezpieczeniowej w Polsce Panie Sebastianie, większości Polakom ubezpieczenia kojarzą się z firmą PZU, proszę zatem przybliżyć branżę ubezpieczeniową w kontekście Państwa działalności. PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce. Wychodząc naprzeciw wymaganiom zmieniającego się rynku ubezpieczeniowego, postanowiliśmy jeszcze skuteczniej docierać do klientów w całym kraju i tak powstało 1500 profesjonalnych biur agentów ubezpieczeniowych. Dzięki nim nasi klienci doświadczają najwyższych standardów obsługi, a agenci mogą z naszym wsparciem rozwijać swój biznes.

  • Wywiadu udzielił Pan Kamil Miciałkiewicz, Manager ds. rozwoju sieci marki DepilConcept - największej sieci salonów trwałej depilacji w Polsce. Panie Kamilu, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży beauty w Polsce. Branża beauty w Polsce intensywnie się rozwija. Pandemia zweryfikowała jednak rynek (wiele drobnych gabinetów nie przetrwało tego trudnego okresu) i umocniła pozycję silnych marek oraz sieci m.in.: naszej marki DepilConcept, odnotowaliśmy 40% wzrost wyników sprzedaży! Rynek w Polsce charakteryzuje się dużym rozdrobnieniem pojedynczych działalności, są to małe gabinety świadczące głównie wszystkie zabiegi medycyny estetycznej, salony bez konkretnej specjalizacji, z dużą konkurencyjnością, często z bardzo drogimi urządzeniami do wykonywania zabiegów, co znacząco wpływa na wysokie ceny zabiegów oraz na niską dochodowość biznesu (wysokie koszty leasingu i serwisu), szczególnie w okresie Pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Daniel Pięciak, franczyzodawca marki Sensi Hemp - największej w Polsce sieci prozdrowotnych sklepów konopnych. Panie Danielu, proszę pokrótce przybliżyć specyfikę branży konopnej w Polsce. Branża konopna w Polsce rozwija się bardzo dynamiczne, wraz z tym przybywa klientów. Co więcej, klient staje się bardziej świadomy, który stawia na sprawdzone, wysoko jakościowe produkty. Jaki jest potencjał w Państwa branży? Potencjał rynku jest ogromny, produkty konopne docierają do coraz większej grupy odbiorców, którzy bardzo chętnie zastępują nimi środki farmaceutyczne. Jakie jest nasilenie konkurencji w branży konopnej? Dzięki mocnemu naciskowi na własną linię produktów prozdrowotnych oraz wieloletniej budowy świadomości marki stworzyliśmy niszową sieć sklepów, odporną na "konkurencję", często skupioną wokół sprzedaży akcesoriów dla palaczy marihuany. 

.