Sprzedaż kosmetyków kolorowych jako pomysł na własny biznes. Wywiad z Urszulą Sypniewską z Golden Rose

Wywiadu udzieliła Pani Urszula Sypniewska, Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu w firmie Golden Rose Sp. z o.o. - jedynego dystrybutora produktów Erkul Cosmetics na terenie Polski. 

Pani Urszulo, sprzedaż kosmetyków kolorowych w Polsce jest od kilku lat na fali wznoszącej. Przyznaję się, że moja wiedza ogranicza się do znajomości kilku marek i wyników sprzedaży, dlatego proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży

Panie Macieju, branża kosmetyków kolorowych tzw. „kolorówka” to mocno rozwijający się rynek, a to głównie ze względu na to, że są one stosowane przez większość kobiet. Zdecydowanie to ten sektor rynku, o którym mówi się „efekt szminki” – pomadki, lakiery, podkłady czy róże sprzedają się dobrze podczas każdej koniunktury. Producenci prześcigają się we wprowadzaniu coraz to nowych produktów lub rozszerzając dalej gamy kolorystyczne istniejących.

Branża, w której operujemy, to przede wszystkim kolorowe produkty do makijażu, akcesoria do makijażu, lakiery do paznokci, a ostatnio także pielęgnacja.

Jaki potencjał drzemie w tej branży?

Kolorówka to branża, gdzie nadal jest miejsce na nowych graczy a do samego nasycenia rynku jeszcze nie doszło. Natomiast niezwykle trudno jest być na tym rynku innowacyjnym. Z pewnością wygrywają ci, którzy są w stanie szybko zareagować na najnowsze, często efemeryczne trendy.

A jak duża jest konkurencja?

Konkurencja jest bardzo duża. Powstają coraz to nowe firmy, a na rynek wprowadzanych jest tysiące nowych produktów.

Podejrzewam, że Państwa oferta jest bardzo szeroka i zróżnicowana?

Dokładnie tak. Najważniejsze produkty sprzedawane w obrębie marki Golden Rose to lakiery do paznokci, odżywki, top coaty, zmywacze, pomadki, podkłady, pudry, bazy, róże, rozświetlacze, bronzery, cienie, tusze, kredki, eyelinery, produkty do brwi oraz sztuczne rzęsy.

Kim jest klientka marki Golden Rose?

To kobieta w wieku od 16 lat do nawet 60 ciu paru. Nasze produkty to najczęściej pierwsze produkty nastolatek – to u nas kupują swoje pierwsze lakiery czy pomadki. Z drugiej strony to kobiety, które znają nas już 15 lat i nadal kupują swoje ulubione produkty. Klient raczej średniozamożny, także studentka, ale często klient kupujący droższe marki, a w Golden Rose zaopatrujący się w produkty znane z „internetu”, które uzyskały już status „trendowego”.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientkom?

Podstawową filozofią Golden Rose jest dobra jakość za wyjątkowo dobrą cenę. W obrębie naszej marki można znaleźć bardzo dobre jakościowo produkty, a dodatkową prawdziwą zaletą naszych produktów są bogate gamy kolorystyczne.

Proszę opisać firmę Golden Rose oraz zdradzić plany rozwoju

Firma Golden Rose Sp. z o.o. to wyłączny dystrybutor kosmetyków Erkul Cosmetics – jednego z największych producentów kosmetyków na świecie. Spektrum oferowanych przez nas produktów obejmuje niezwykle popularne lakiery do paznokci, bardzo rozbudowane w kolorystyce i rodzajach kosmetyki kolorowe oraz akcesoria do makijażu.

Nasze kosmetyki produkowane są w jednej z najnowocześniejszych fabryk na świecie, mieszczącej się w Stambule w Turcji. Z kolei kredki Lipliner & Eyeliner zostały zlecone znanej niemieckiej firmie Stabilo. Wszystkie nasze produkty powstają z najwyższej jakości komponentów, dlatego też firma sprowadza je od najlepszych dostawców z Włoch i Francji. O jakości kosmetyków świadczą także receptury i technologia wytwarzania, a także śledzenie światowych osiągnięć w dziedzinie nauki. Produkcja jest zgodna z wszystkimi standardami ISO 22716:2007 GMP (Good Manufacturing Practices) oraz ISO 9001–2008 (Quality Management System). Wszystkie produkty Golden Rose poddawane są szczegółowym badaniom dermatologicznym, mikrobiologicznym i testom aplikacyjnym we własnych laboratoriach. Co ważne, produkty nie są testowane na zwierzętach. Firma stawia sobie jako priorytet produkcję kosmetyków wolnych od parabenów, a zatem zdrowych i bezpiecznych nawet dla alergików.

Tylko w ciągu ostatniego roku udało nam się wprowadzić 14 całkiem nowych SKU, nie wliczając w to nowych kolorów istniejących już w naszym asortymencie produktów. W świecie kosmetyków kolorowych, gdzie konkurencja jest bardzo duża, prawdziwym wyróżnikiem staje się taka częstotliwość we wprowadzaniu nowych produktów.

Szczególne miejsce w naszym asortymencie zajmują pomadki matowe. Na tą chwilę marka posiada aż 3 rodzaje takich szminek: w pomadce, w kredce i w błyszczyku, z czego ta ostatnia okazała się prawdziwym hitem sprzedażowym tego roku. Ostatnie miesiące to także wprowadzenie kilku różnych produktów do brwi: żelu, linera, kredki precyzyjnej, mascary oraz zestawu cieni z woskiem. Tak szeroka półka produktowa tej kategorii wyróżnia nas na rodzimym rynku kosmetycznym.

Jakość, innowacyjność i atrakcyjna cena naszych produktów została doceniona zarówno przez środowisko branżowe, jak i klientki. Owocem tego zaufania jest wiele nagród, które one otrzymały: wielokrotnie przyznawane nagrody Najlepszy Produkt Roku. Wybór konsumentów, Perły Rynku Kosmetycznego, Stylowy Kosmetyk portalu styl.pl, Kosmetyk Wszechczasów i Hit Wizażanek portalu opiniotwórczego wizaz.pl czy Must Have magazynu Make Up Trendy.

Jako dystrybutor jesteśmy uzależnieni od producenta, jeśli chodzi o nowe wdrożenia. Dlatego stawiamy na rozwój dystrybucji lokalnej a także na rozwój najlepszych kanałów komunikacji.

Jakie wymagania należy spełnić, aby móc prowadzić własny biznes pod marką Golden Rose?

Franczyzobiorcą marki Golden Rose może zostać każdy, kto posiada kapitał inwestycyjny na pokrycie opłaty wstępnej, zatowarowanie stoiska i zakup sprzętu komputerowego, dysponuje wynajętą powierzchnią w centrum handlowym odpowiednią pod stoisko Golden Rose, jest gotowy odbyć program szkoleń w zakresie prowadzenia i zarządzania stoiskiem Golden Rose, prowadzi działalność gospodarczą. Co ważne, nie jest wymagane doświadczenie w branży kosmetyków kolorowych.

Jakie korzyści i wsparcie zyskuje Franczyzobiorca Golden Rose? 

Rozpoczynając współpracę z Golden Rose nasi Franczyzobiorcy mają do dyspozycji:

  • sprawdzony i zyskowny koncept biznesowy
  • ogólnopolską promocję marki
  • profesjonalne szkolenia dla pracowników
  • kompleksowe wsparcie na każdym etapie realizacji inwestycji
  • atrakcyjne marże
  • niski koszt inwestycji już od 50 000 zł

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Anna Urbańska, Master Trener STRUCTOGRAM® - systemu treningowego, który wykorzystuje wiedzę oraz najnowsze badania nad mózgiem ludzkim, opartego o genetykę i biologię. Pani Anno, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Od 1998 roku działamy w branży szkoleniowej, a obecnie spora część naszych aktywności z powodzeniem odbywa się w przestrzeni online. Specjalizujemy się w szkoleniach opartych na wiedzy o mózgu, która przekłada się na wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania, od relacji z innymi po sukcesy zawodowe.  Zaznajamiamy naszych klientów z niezwykle skutecznym systemem treningowym STRUCTOGRAM®, który sprowadziliśmy do Polski ze Szwajcarii w 2011 roku. Kierując się tą intuicyjną, a zarazem udowodnioną naukowo wiedzą, wyjaśniamy uczestnikom naszych szkoleń, czym są 3 kolory mózgu, pracujemy z nimi nad ich biznesem, produktami czy usługami oraz budujemy ich zespoły.

  • Wywiadu udzieliła Pani Katarzyna Santos, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej epaka.pl - lidera na rynku kurierskim pod względem stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek.  Pani Katarzyno, proszę przybliżyć specyfikę i potencjał branży kurierskiej w kontekście Państwa działalności. Firma epaka.pl działa w branży kurierskiej i zajmuje się odsprzedażą usług takich firm jak m.in. InPost, DHL, DPD. Branża opiera się na handlu w internecie, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie, ponieważ nasz serwis epaka.pl funkcjonuje non stop i każdego dnia obsługuje tysiące zamówień Klientów. Branża kurierska posiada ogromny potencjał oraz wiele możliwości na rozwój. Firmy kurierskie ułatwiają zarówno nadania, jak i odbiory dla swoich Klientów poprzez chociażby wprowadzanie automatów paczkowych czy aplikacji mobilnych. Nasze punkty nadań i odbioru przesyłek są kompleksowe, ponieważ dają możliwość przygotowania, zapakowania przesyłki do transportu, a także doboru firmy kurierskiej do konkretnej paczki. W roku 2021 rozpoczęliśmy współprace między innymi z Allegro, UPS, Orlen Paczka, GLS Szybka Paczka, FedEx. Pokazuje to jaki trend wykształcił się przez ostatnie lata. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie – branża kurierska stara się sprostać wymaganiom Klientów. Wyzwanie w naszej branży to na pewno czas dostawy, każdy dąży do jak najszybszego doręczenia paczki do rąk Klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Robert Kuc, CEO & Founder Zdrowa Krowa - franczyzowej sieci restauracji, która tworzy jedzenie w duchu “slow food fast”. Panie Robercie, proszę przybliżyć specyfikę oraz potencjał branży, w której Państwo działacie. Zdrowa Krowa to sieć restauracji działająca w modelu franczyzowym w dobrze każdemu znanej branży gastronomicznej.  W mojej opinii potencjał branży gastronomicznej jest ogromny i wciąż niewykorzystany. Co chwile powstają nowe koncepty i miejsca, a to oznacza, że rynek wciąż nie jest nasycony. Trendem, który obserwuje jest z całą pewnością rozszerzenie menu o pozycje stworzone w oparciu o dietę roślinną. Coraz więcej miejsc proponuje swoim gościom wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki dań.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, Chief Operating Officer (COO) ogólnopolskiej sieci franczyzowej klubów treningowych 36 MINUT. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. 36 MINUT działa na pograniczu branży sportowej i medycznej. Butikowe kluby treningowe 36 MINUT oferują trening siłowo-wytrzymałościowy, wykorzystujący 12 maszyn firmy Milon. Cechą charakterystyczną jest personalna opieka fizjoterapeuty, który towarzyszy klubowiczowi przez całą podróż związaną z treningami, obejmująca stały monitoring postępów oraz holistyczne wsparcie w zakresie zdrowego stylu życia.

  • Wywiadu udzielił Pan Michał Mołdrzyk, Sales Manager Bike Café - największej w Polsce sieci rowerowych kawiarni obecnej na rynku od 9 lat. Panie Michale, proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Działamy w branży mobilnej gastronomii opartej na kawiarniach rowerowych. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzeba dobrej kawy. Mobilność naszych punktów pozwala nam na docieranie do miejsc, które są nieosiągalne dla lokali stacjonarnych, zaś autonomiczność sprzętu (nie wymaga stałego dostępu do mediów) daje nam przewagę operacyjną – jesteśmy w stanie działać wszędzie, niezależnie od dostępnej infrastruktury. Branża ta zyskuje na popularności. Wpisując się w trend eco & healthy lifestyle cieszymy się dużym zainteresowaniem w miastach oraz podczas eventów. Udowodniliśmy też wysoką odporność na lockdown – działając w modelu coffee-to-go, zdecydowana większość naszych punktów nie odczuła negatywnych skutków pandemii.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Stanek, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Studio Synergy - sieci butikowych studiów EMS z najdłuższym doświadczeniem w Polsce. Panie Bartłomieju, proszę przybliżyć specyfikę treningu EMS w kontekście Państwa działalności. Trening EMS to innowacyjna metoda treningowa w branży fitness. Ta forma aktywności wywodzi się z fizjoterapii, a została spopularyzowana w Niemczech. Dzięki elektrostymulacji, podczas treningu pracuje 90% mięśni. Ta usługa ma bardziej kameralny charakter niż tradycyjny trening na siłowni. Podczas sesji EMS obecne są maksymalnie dwie osoby trenujące.