Sprzedaż kosmetyków kolorowych jako pomysł na własny biznes. Wywiad z Urszulą Sypniewską z Golden Rose

Wywiadu udzieliła Pani Urszula Sypniewska, Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu w firmie Golden Rose Sp. z o.o. - jedynego dystrybutora produktów Erkul Cosmetics na terenie Polski. 

Pani Urszulo, sprzedaż kosmetyków kolorowych w Polsce jest od kilku lat na fali wznoszącej. Przyznaję się, że moja wiedza ogranicza się do znajomości kilku marek i wyników sprzedaży, dlatego proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży

Panie Macieju, branża kosmetyków kolorowych tzw. „kolorówka” to mocno rozwijający się rynek, a to głównie ze względu na to, że są one stosowane przez większość kobiet. Zdecydowanie to ten sektor rynku, o którym mówi się „efekt szminki” – pomadki, lakiery, podkłady czy róże sprzedają się dobrze podczas każdej koniunktury. Producenci prześcigają się we wprowadzaniu coraz to nowych produktów lub rozszerzając dalej gamy kolorystyczne istniejących.

Branża, w której operujemy, to przede wszystkim kolorowe produkty do makijażu, akcesoria do makijażu, lakiery do paznokci, a ostatnio także pielęgnacja.

Jaki potencjał drzemie w tej branży?

Kolorówka to branża, gdzie nadal jest miejsce na nowych graczy a do samego nasycenia rynku jeszcze nie doszło. Natomiast niezwykle trudno jest być na tym rynku innowacyjnym. Z pewnością wygrywają ci, którzy są w stanie szybko zareagować na najnowsze, często efemeryczne trendy.

A jak duża jest konkurencja?

Konkurencja jest bardzo duża. Powstają coraz to nowe firmy, a na rynek wprowadzanych jest tysiące nowych produktów.

Podejrzewam, że Państwa oferta jest bardzo szeroka i zróżnicowana?

Dokładnie tak. Najważniejsze produkty sprzedawane w obrębie marki Golden Rose to lakiery do paznokci, odżywki, top coaty, zmywacze, pomadki, podkłady, pudry, bazy, róże, rozświetlacze, bronzery, cienie, tusze, kredki, eyelinery, produkty do brwi oraz sztuczne rzęsy.

Kim jest klientka marki Golden Rose?

To kobieta w wieku od 16 lat do nawet 60 ciu paru. Nasze produkty to najczęściej pierwsze produkty nastolatek – to u nas kupują swoje pierwsze lakiery czy pomadki. Z drugiej strony to kobiety, które znają nas już 15 lat i nadal kupują swoje ulubione produkty. Klient raczej średniozamożny, także studentka, ale często klient kupujący droższe marki, a w Golden Rose zaopatrujący się w produkty znane z „internetu”, które uzyskały już status „trendowego”.

Jakie korzyści oferują Państwo swoim klientkom?

Podstawową filozofią Golden Rose jest dobra jakość za wyjątkowo dobrą cenę. W obrębie naszej marki można znaleźć bardzo dobre jakościowo produkty, a dodatkową prawdziwą zaletą naszych produktów są bogate gamy kolorystyczne.

Proszę opisać firmę Golden Rose oraz zdradzić plany rozwoju

Firma Golden Rose Sp. z o.o. to wyłączny dystrybutor kosmetyków Erkul Cosmetics – jednego z największych producentów kosmetyków na świecie. Spektrum oferowanych przez nas produktów obejmuje niezwykle popularne lakiery do paznokci, bardzo rozbudowane w kolorystyce i rodzajach kosmetyki kolorowe oraz akcesoria do makijażu.

Nasze kosmetyki produkowane są w jednej z najnowocześniejszych fabryk na świecie, mieszczącej się w Stambule w Turcji. Z kolei kredki Lipliner & Eyeliner zostały zlecone znanej niemieckiej firmie Stabilo. Wszystkie nasze produkty powstają z najwyższej jakości komponentów, dlatego też firma sprowadza je od najlepszych dostawców z Włoch i Francji. O jakości kosmetyków świadczą także receptury i technologia wytwarzania, a także śledzenie światowych osiągnięć w dziedzinie nauki. Produkcja jest zgodna z wszystkimi standardami ISO 22716:2007 GMP (Good Manufacturing Practices) oraz ISO 9001–2008 (Quality Management System). Wszystkie produkty Golden Rose poddawane są szczegółowym badaniom dermatologicznym, mikrobiologicznym i testom aplikacyjnym we własnych laboratoriach. Co ważne, produkty nie są testowane na zwierzętach. Firma stawia sobie jako priorytet produkcję kosmetyków wolnych od parabenów, a zatem zdrowych i bezpiecznych nawet dla alergików.

Tylko w ciągu ostatniego roku udało nam się wprowadzić 14 całkiem nowych SKU, nie wliczając w to nowych kolorów istniejących już w naszym asortymencie produktów. W świecie kosmetyków kolorowych, gdzie konkurencja jest bardzo duża, prawdziwym wyróżnikiem staje się taka częstotliwość we wprowadzaniu nowych produktów.

Szczególne miejsce w naszym asortymencie zajmują pomadki matowe. Na tą chwilę marka posiada aż 3 rodzaje takich szminek: w pomadce, w kredce i w błyszczyku, z czego ta ostatnia okazała się prawdziwym hitem sprzedażowym tego roku. Ostatnie miesiące to także wprowadzenie kilku różnych produktów do brwi: żelu, linera, kredki precyzyjnej, mascary oraz zestawu cieni z woskiem. Tak szeroka półka produktowa tej kategorii wyróżnia nas na rodzimym rynku kosmetycznym.

Jakość, innowacyjność i atrakcyjna cena naszych produktów została doceniona zarówno przez środowisko branżowe, jak i klientki. Owocem tego zaufania jest wiele nagród, które one otrzymały: wielokrotnie przyznawane nagrody Najlepszy Produkt Roku. Wybór konsumentów, Perły Rynku Kosmetycznego, Stylowy Kosmetyk portalu styl.pl, Kosmetyk Wszechczasów i Hit Wizażanek portalu opiniotwórczego wizaz.pl czy Must Have magazynu Make Up Trendy.

Jako dystrybutor jesteśmy uzależnieni od producenta, jeśli chodzi o nowe wdrożenia. Dlatego stawiamy na rozwój dystrybucji lokalnej a także na rozwój najlepszych kanałów komunikacji.

Jakie wymagania należy spełnić, aby móc prowadzić własny biznes pod marką Golden Rose?

Franczyzobiorcą marki Golden Rose może zostać każdy, kto posiada kapitał inwestycyjny na pokrycie opłaty wstępnej, zatowarowanie stoiska i zakup sprzętu komputerowego, dysponuje wynajętą powierzchnią w centrum handlowym odpowiednią pod stoisko Golden Rose, jest gotowy odbyć program szkoleń w zakresie prowadzenia i zarządzania stoiskiem Golden Rose, prowadzi działalność gospodarczą. Co ważne, nie jest wymagane doświadczenie w branży kosmetyków kolorowych.

Jakie korzyści i wsparcie zyskuje Franczyzobiorca Golden Rose? 

Rozpoczynając współpracę z Golden Rose nasi Franczyzobiorcy mają do dyspozycji:

  • sprawdzony i zyskowny koncept biznesowy
  • ogólnopolską promocję marki
  • profesjonalne szkolenia dla pracowników
  • kompleksowe wsparcie na każdym etapie realizacji inwestycji
  • atrakcyjne marże
  • niski koszt inwestycji już od 50 000 zł

 

Dziękuję bardzo za rozmowę!
Rozmawiał Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Wywiady z cyklu własny biznes...

Więcej
  • Wywiadu udzieliła Pani Liliana Poszumska, właścicielka sieci franczyzowej La Mancha. Pani Liliano, na początek proszę przybliżyć specyfikę Państwa branży. Nasza branża, szkół językowych, charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami. Po pierwsze, jest mocno sezonowa. Najwięcej pracy jest okresach września/października oraz stycznia, przed początkiem nowych semestrów. Ponadto, obserwujemy rosnącą popularność nauki różnych języków: na tym rynku pojawiają się różne trendy i trzeba umieć sobie z tym poradzić. Przykładowo, mało kto obecnie już uczy się niemieckiego czy rosyjskiego, a jest boom na hiszpański czy włoski. Do tego częsta rotacja lektorów, bo w tym zawodzie szybko można się wypalić. Native speakerzy czasem przyjeżdżają na rok czy kilka lat do Polski, wtedy nauczają języka, a potem ruszają gdzieś dalej na kolejne przygody. Charakterystyczną cechą jest duża różnorodność klientów, obejmująca zarówno dorosłych, dzieci, przedsiębiorców, studentów, jak i emerytów. Dzięki temu nasza oferta musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów.

  • Wywiadu udzielił Pan Szymon Pankowski, Dyrektor Operacyjny (COO) sieci salonów franczyzowych Perfect Look Clinic. Panie Szymonie, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. Nasza branża charakteryzuje się dużą różnorodnością i konkurencją. Obejmuje ona szeroki zakres usług związanych z pielęgnacją ciała, urodą i relaksem. Warto zaznaczyć, że cała branża beauty w Polsce cały czas intensywnie się rozwija. Gabinety kosmetyczne oferują różnorodne zabiegi, takie jak depilacje, dermomasaże, mezoterapie, kriolipolizy czy presoterapie. Większość z tych zabiegów jest dostępna zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Bardzo ważne znaczenie w branży kosmetycznej ma profesjonalizm personelu. Klienci poszukują doświadczonych kosmetologów, którzy dostosują się do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Dlatego też nasza sieć zapewnia pełne wsparcie szkoleniowe w całym okresie współpracy. Zależy nam, żeby wszystkie salony pod marką Perfect Look Clinic wyróżniały się pełnym profesjonalizmem w stosunku do klienta.

  • Wywiadu udzielił Pan Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT - ogólnopolskiej sieci franczyzowej butikowych klubów treningowych. Panie Bartłomieju, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży w kontekście Państwa działalności. 36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych, oferujących unikatowy model pracy z klubowiczami, gdzie nowoczesne rozwiązania idą w parze ze spersonalizowaną opieką nad podopiecznymi. Chcąc przypisać to rozwiązanie do konkretnej branży, należy mieć na uwadze, że w działalności klubów naszej sieci łączymy wiedzę z zakresu medycyny, fizjoterapii i kultury fizycznej – nie reprezentujemy więc klasycznie rozumianego fitnessu, lecz jego szczególny kierunek: medical fitness. Klub 36 MINUT to miejsce idealne dla tych, którzy chcą ćwiczyć świadomie, w pełni bezpiecznie, w komfortowych warunkach i butikowej atmosferze.

  • Wywiadu udzieliła Pani Iwona Naculak, Retail Network Development Specialist z Mail Boxes Etc. - sieci centr logistycznych oferujących kompleksowe usługi dla MŚP; od przesyłek, przez poligrafię, aż po usługi administracyjne i marketingowe.  Pani Iwono, na początek proszę przybliżyć specyfikę branży e-commerce w kontekście Państwa działalności. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach pandemia zmusiła firmy do digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci. Według ekspertów (raport PwC) w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Szacuje się , że do 2026 r. średnioroczny wzrost będzie wynosił aż 12%. W MBE jesteśmy na to przygotowani! Już dziś oferujemy naszym klientom, nie tylko tym z branży e-commerce, autorskie rozwiązania technologiczne, takie jak platforma do realizacji wysyłek, ale również wtyczka, która łączy sklepy internetowe naszych klientów z naszymi systemami. W najbliższych miesiącach udostępnimy również połączoną ze wspomnianymi wcześniej narzędziami aplikację do kompleksowego zarządzania magazynem i fulfillmentem. Zorientowanie strategii Grupy MBE na branżę e-commerce potwierdza też niedawne przejęcie jednej z wiodących platform – PrestaShop. Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizujemy również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych

  • Wywiadu udzielił Pan Radosław Wanat, Doradca Techniczny z Auto Gamma - największej firmy w Polsce zajmującej się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Panie Radosławie, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi detailingu w kontekście Państwa działalności. Firma Auto Gamma powstała w 1993 roku. Chcieliśmy wprowadzić usługi, które by nas wyróżniały na tle innych warsztatów samochodowych, wypełnić lukę. Stąd też pomysł, aby rozwinąć nasz salon. Wiele warsztatów oferuje usługi związane z detailingiem, gdzie można m. in. wypolerować lampy. W naszym warsztacie Klient może więcej - począwszy od polerowania, po całkowitą regenerację, przełomowym momentem umożliwiającym kilkukrotne zwiększenie natężenie światła w stosunku do fabrycznego było, gdy wprowadziliśmy ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED. Jesteśmy liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Jesteśmy również bezpośrednim importerem części i elementów typu klosze, obudowy, reflektory ; wszystkiego co związane z oświetleniem samochodowym. Poza oświetleniem samochodowym zajmujemy się również naprawą szyb - wszelkiego rodzaju odpryski od kamieni oraz usuwaniem wgnieceń na karoserii metodą PDR np po gradobiciu, parkingówki, przygotowanie pod lakier. Te usługi również wprowadzone są do systemu franczyzowego.

  • Wywiadu udzielił Pan Olivier Jeske, Dyrektor Działu Franczyz Salonty - sieci przestrzeni typu premium z przeznaczeniem na bezobsługowy wynajem na zamknięte wydarzenia grupowe. Panie Olivierze, na początek proszę przybliżyć specyfikę usługi bezobsługowego wynajmu w kontekście Państwa działalności. Sieć Salonty polega na bezobsługowym wynajmie przestrzeni typu premium na zamknięte wydarzenia grupowe. Wynajmujący może w lokalu zorganizować dowolny typ wydarzenia, od urodzin, ceremonii i uroczystości rodzinnych po spotkania firmowe, integracje, warsztaty oraz imprezy tematyczne. Bezobsługowość to przede wszystkim wygoda i swoboda dla klienta oraz bezpieczeństwo dla placówki. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca nie martwi się przekazywaniem kluczy, ponieważ cały proces rezerwacji odbywa się w 100% zdalnie, a klient otrzymuje swój unikalny kod dostępu do placówki aktywny przez cały czas trwania wydarzenia drogą mailową oraz telefoniczną.