Kalendarz przedsiębiorcy: terminy płatności podatków oraz ważne wydarzenia biznesowe

kalendarz przedsiębiorcy

Kalendarz przedsiębiorcy zazwyczaj wypełniony jest po brzegi, ale warto zarezerwować kilka dni w roku na ważne wydarzenia biznesowe w Polsce. Ponadto należy pamiętać o terminowym regulowaniu podatków, aby uniknąć przykrych konsekwencji.

Zatem, co i kiedy trzeba płacić oraz w jakich kongresach, konferencjach i targach branżowych warto uczestniczyć? 

Terminy zobowiązań podatkowych i ZUS - Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG)

  • do 7-go każdego miesiąca za miesiąc poprzedni: Podatek dochodowy - dotyczy tylko przedsiębiorców na karcie podatkowej. Więcej informacji na temat form opodatkowania znajdziesz w poradniku jak założyć firmę, w części Podstawowe formy ewidencji podatkowej.
  • do 10-go każdego miesiąca za miesiąc poprzedni:  ZUS (przedsiębiorcy nie zatrudniający pracowników) - wpłata składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne oraz Fundusz Pracy
  • do 15-go każdego miesiąca za miesiąc poprzedni: ZUS (przedsiębiorcy zatrudniający pracowników)- wpłata składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne oraz Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych 
  • do 20-go każdego miesiąca za miesiąc poprzedni: Podatki dochodowe (PIT) - wpłata podatku dochodowego od osób fizycznych od dochodów osiągniętych z działalności gospodarczej (skala podatkowa, podatek liniowy) oraz umów z najmu i dzierżawy, wpłata kwot pobranych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od pracowników zatrudnionych na umowę o pracę oraz z tytułu umów zlecenia i o dzieło, wpłata ryczałtu od przychodów eweidencjonowanych
  • do 25-go każdego miesiąca za miesiąc poprzedni: Podatek od towarów i usług (VAT) - w przypadku rozliczenia miesięcznego. Rozliczenie kwartalne podatku VAT następuje do 25-go następnego miesiąca po zakończeniu kwartału, tj. do 25 kwietnia (za I kw.), do 25 lipca (za II kw.), do 25 października (za III kw.), do 25 stycznia (za IV kw.)
  • do 25-go każdego miesiąca za miesiąc poprzedni: Podatek akcyzowy - producenci i importerzy wyrobów akcyzowych wykonujący czynności określone w ustawie z 6 grudnia 2008 roku o podatku akcyzowym zobowiązani są do odprowadzania podatku akcyzowego 

Brakuje ważnej daty? Wyślij informację na: bok @wlasnybiznes.pl 

Terminy zobowiązań podatkowych - Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (sp. z o.o.)

  • do 20-go każdego miesiąca za miesiąc poprzedni: Podatek dochodowy (CIT) - wpłata zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych
  • do 25-go każdego miesiąca za miesiąc poprzedni: Podatek od towarów i usług (VAT) - w przypadku rozliczenia miesięcznego. Rozliczenie kwartalne podatku VAT następuje do 25-go następnego miesiąca po zakończeniu kwartału, tj. do 25 kwietnia (za I kw.), do 25 lipca (za II kw.), do 25 października (za III kw.), do 25 stycznia (za IV kw.)
  • do 25-go każdego miesiąca za miesiąc poprzedni: Podatek akcyzowy - producenci i importerzy wyrobów akcyzowych wykonujący czynności określone w ustawie z 6 grudnia 2008 roku o podatku akcyzowym zobowiązani są do odprowadzania podatku akcyzowego 

Brakuje ważnej daty? Wyślij informację na: bok @wlasnybiznes.pl 

Ważne wydarzenia biznesowe w Polsce

kongresy konferencje targi biznesowe

Kongresy i konferencje biznesowe w Polsce

  • European Start-up Days - coroczne wydarzenie integrujące środowiska młodych przedsiębiorców i biznesowych wizjonerów z inwestorami, ekspertami, prezesami spółek ocez cenionymi biznesmenami.
  • Europejski Kongres Finansowy - think tank koncentrujący się na tematyce gospodarczo-finansowej. Działania EKF obejmują organizowanie kongresów, opracowywanie rekomendacji, stanowisk polskich ekspertów w międzynarodowych konsultacjach, publikacji książkowych, prognoz ekonomicznych i technologicznych oraz ratingu relacji inwestorskich.
  • Europejski Kongres Gospodarczy - gromadzi przedstawicieli biznesu, prezesów globalnych korporacji, decydentów z kraju, Europy i świata mających realny wpływ na życie gospodarcze i społeczne, polityków i ekspertów.
  • Impact - wydarzenie biznesowe, które skupia uczestników z całego świata. Podczas konferencji obywają się serie spotkań między biznesem, inwestorami, start-upami, naukowcami i przedstawicielami administracji oraz sesje pitchingowe promujące najlepsze start-upy w Europie.
  • infoShare – konferencja z prezentacjami i panelami dyskusyjnymi dotyczącymi najnowszych technologii, mediów oraz wsparcia dla młodych firm. To także przestrzeń wystawowa ze start-upami, miejsce spotkań z mentorami oraz inwestorami. Wydarzeniu towarzyszą również warsztaty i imprezy networkingowe, speed dating z inwestorami oraz konkurs pitchingowy.
  • Wolves Summit - międzynarodowa konferencja biznesowa, która wspiera społeczność innowacji oraz umożliwia budowanie cennych relacji biznesowych. Konferencja wzbogacona jest o konkurs pitchingowy dla najlepszych startupów, panele dyskusyjne i keynotes na temat najnowszych trendów technologicznych oraz imprezę networkingową.

Targi branżowe w Polsce

  • Green Days - największe targi ogrodnicze w Polsce skupiające profesjonalistów oraz właścicieli i miłośników ogrodów z kraju i zagranicy. Impreza umożliwia nawiązanie nowych kontaktów biznesowych z partnerami z kraju i całej Europy.
  • EuroGastro / WorldHotel - najważniejsze w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej targi gastronomiczno-hotelarskie stanowiące platformę spotkań biznesowych oraz wymiany doświadczeń i zdobywania wiedzy. Służą temu konkursy kulinarne, cukiernicze, barmańskie, baristyczne, a także programy szkoleniowo – edukacyjne.
  • RemaDays Warsaw - targi reklamy i druku. Jedna z największych imprez targowych branży reklamowej na świecie.
  • Toys & Kids Fashion Show - targi zabawek i akcesoriów dziecięcych stanowiące doskonałą platformę spotkań i wymiany doświadczeń przedstawicieli branży artykułów dziecięcych z całego świata. Zawiera atrakcyjny program wydarzeń towarzyszących, liczne kongresy, warsztaty i szkolenia branżowe.
  • Warsaw Pack - międzynarodowe targi techniki pakowania i opakowań. Branżowe specjalistyczne wydarzenie mające na celu skupienie wszystkich gałęzi branży opakowaniowej i stworzenie dogodnych warunków do profesjonalnych kontaktów biznesowych.
  • Warsaw Sweet Tech – międzynarodowe targi rozwiązań dla branży kawiarnianej, cukierniczej, piekarniczej i lodziarskiej. Doskonałe miejsce do promocji i sprzedaży sprzętu dla HoReCa, produktów i usług z zakresu targów, a także do prezentacji nowoczesnych rozwiązań w cukiernictwie, kawiarniach i lodziarstwie.
  • Wood Tech Expo - targi przemysłu drzewnego dedykowane producentom i dystrybutorom. To obowiązkowe wydarzenie dla wszystkich firm i specjalistów pracujących w branży drzewnej. Podczas targów prezentowane są najnowsze produkty, technologie i rozwiązania na rynku drzewnym, m.in.: sprzęty, maszyny, narzędzia do obróbki drewna, produkcji mebli oraz specjalistyczne oprogramowanie dla branży meblowej.

Programy i certyfikacje

  • Program Firma Roku - ideą programu jest nominacja, weryfikacja i finalnie wybór najlepszych podmiotów, produktów i usług w Polsce. Laureatom Programu, wybranym w drodze weryfikacji, zostaje nadany tytuł Firma Roku / Produkt Roku oraz wręczone statuetki wraz z rocznym pakietem intensywnej promocji. Program skierowany jest do firm z wszystkich gałęzi gospodarki.

Jesteś organizatorem cyklicznych wydarzeń biznesowych? Wyślij informację na: wspolpraca @wlasnybiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o własnym biznesie, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Planujesz założyć własną firmę, ale nie masz jeszcze pomysłu na biznes? Zastanawiasz się, czym Twoja firma miałaby się zajmować? Głowa do góry! Wiele osób ma podobne rozterki. Postaram Ci się pomóc w tej kwestii i za chwilę przedstawię różne inspiracje biznesowe. Zadanie związane ze znalezieniem dobrego pomysłu na biznes jest wymagające, dlatego podzieliłem je na kilka części. W zależności od tego, co Cię interesuje, przejdź do odpowiedniej zakładki na portalu WlasnyBiznes.pl i zacznij zgłębiać temat. Tylko gorąca prośba! 🔥 Zanim wybierzesz konkretny pomysł, zapoznaj się z całym artykułem. Wówczas będziesz mieć pełny obraz. Umowa stoi? To zaczynajmy! 🙂

  • Bill Gates wypowiedział brzemienne słowa, że biznes każdej firmy zaczyna się i kończy na dogłębnej analizie liczb. Niezależnie od tego, czym dana firma się zajmuje, jeżeli nie potrafi wyciągnąć wniosków z faktów dotyczących własnej działalności i podejmuje decyzje oparte na powierzchownych informacjach lub intuicji, w ostatecznym rozrachunku zapłaci za to wysoką cenę.

  • Chcesz założyć firmę i szukasz gotowego pomysłu na biznes? A może stworzyłeś własny biznesplan i nie wiesz jak go zweryfikować, aby uniknąć bankructwa? 🤔 Jeśli chcesz zwiększyć swoje bezpieczeństwo i szanse na sukces to przeczytaj poradnik biznesu, ponieważ zawiera praktyczne wskazówki oraz sprawdzone pomysły na biznes! 👍  Wszystkie przedstawione w nim metody i narzędzia zostały osobiście przetestowane przez autora, który prowadzi firmę od 2009 roku i posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu oraz wdrażaniu różnych projektów biznesowych. 5 powodów, dla których warto przeczytać poradnik biznesu Dowiesz się: Co musisz zrobić przed otwarciem firmy, aby uniknąć bankructwa? Jak znaleźć dobry pomysł na biznes? Jak przetestować pomysł i wdrożyć nowy projekt biznesowy? Jak wybrać najlepszą franczyzę spośród dostępnych ofert na rynku? O co zapytać franczyzodawcę i na co zwrócić uwagę?

  • Na początkującym przedsiębiorcy spoczywa wiele obowiązków związanych z rozpoczęciem działalności. Jednym z nich jest wybór firmowego konta bankowego spośród szerokiej oferty na rynku. W niniejszym artykule przedstawiam praktyczne wskazówki jak wybrać najlepsze i najtańsze konto dla firm.

  • MLM (skrót z ang. Multi Level Marketing) zwany również marketingiem sieciowym często jest kojarzony z piramidą finansową. Przyczyn można upatrywać w nieuczciwych firmach funkcjonujących w branży MLM oraz przypadkowych osobach, które zajmują się tym biznesem. W obiegowym przekazie informacyjnym do dyspozycji są głównie marketingowe poradniki, które niestety nie zawierają wartościowych danych. Zapewne potrzeba wiele czasu, aby ustandaryzować tą branże, na czym powinno zależeć każdej osobie, która trudni się zawodowo MLM.

  • Sklep internetowy to platforma online, która umożliwia prezentowanie i sprzedawanie towaru przez 24 godziny na dobę. Zanim jednak dojdzie do pierwszych transakcji to najpierw trzeba e-sklep rozwinąć i wypromować, a to wymaga pieniędzy, czasu oraz odpowiednich narzędzi i umiejętności. W niniejszym artykule przedstawiam poszczególne obszary zarządzania sklepem internetowym oraz listę usługodawców i dostawców narzędzi wspierających prowadzenie biznesu online. Jeśli dopiero planujesz rozpocząć przygodę z e-handlem to szczegółowe informacje znajdziesz w poradniku e-commerce 👉 jak założyć sklep internetowy. Ponadto zachęcam Cię do zapisania się do newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o nowych 👉 narzędziach e-commerce w tym kody rabatowe i zniżki.

.