Hosting, certyfikat SSL, płatności online i regulamin sklepu

hosting certyfikat SSL płatności online i regulamin sklepu

To czy będziesz potrzebować hostingu zależy od tego, jaką platformę do prowadzenia sklepu internetowego wybierzesz. W przypadku rozwiązania SaaS, czyli gotowej platformy do prowadzenia e-Sklepu, typu Shoper, hosting masz już zapewniony w cenie abonamentu.

A czym jest hosting? Najprościej rzecz ujmując hosting to wirtualne miejsce, na którym „postawisz" sklep internetowy. Hosting polega na zarezerwowaniu i udostępnieniu przez dostawcę usług internetowych pewnej przestrzeni dyskowej, w której umieszczone są wszystkie pliki, bazy i dane niezbędne do funkcjonowania e-sklepu, a więc fundament Twojego biznesu e-commerce.

Hosting dostępny jest w usłudze abonamentowej. Ceny hostingów wahają się od kilkudziesięciu do kilku tysięcy złotych rocznie. Wpływ na cenę ma wiele czynników, m.in. pojemność, rodzaj dysku, ilość obsługiwanych domen, oferowane wsparcie, jak i siła marki samego dostawcy.

Pamiętaj, że hosting powinien być przede wszystkim szybki i niezawodny, aby nie występowały przerwy w działaniu lub ich ilość była ograniczona do minimum. Bardzo duże znaczenie ma wsparcie techniczne oferowane przez firmę hostingową.

Certyfikat SSL

Certyfikat SSL to charakterystyczna kłódka, którą widzisz w pasku przeglądarki obok adresu strony internetowej. W zależności od przeglądarki, której używasz może być czarna albo zielona. Zabezpieczone strony, które posiadają certyfikat SSL mają dodatkowo protokół z literą „s” - https:// w przeciwieństwie do stron niezabezpieczonych z protokołem bez „s” - http://

certyfikat ssl protokół https kłódka

Do czego służy certyfikat SSL? Otóż jest to certyfikat bezpieczeństwa, który zapewnia ochronę witryny internetowej oraz gwarantuje zachowanie poufności danych przesyłanych drogą elektroniczną, takich jak: imię i nazwisko, dane adresowe, numer karty kredytowej, loginy, hasło do logowania, itp.

Ponadto certyfikat SSL jest narzędziem poświadczającym wiarygodność domeny oraz potwierdza bezpieczeństwo szyfrowania danych i zabezpiecza je przed przechwyceniem przez niepowołane osoby. Większość firm hostingowych oraz właścicieli platform sklepów internetowych oferują certyfikat SSL w pakiecie. 

Płatności online

Sklep internetowy bez płatności online nie ma dzisiaj racji bytu. Osobiście korzystam z usług operatora płatności Przelewy24 i zdecydowanie je polecam. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w zakładce 👉 Przelewy24 - płatności online.

Przelewy24 to system płatności internetowych o największej liczbie dostępnych metod, są to bezpieczne i błyskawiczne transakcje z automatycznym księgowaniem płatności. Istnieje możliwość integracji z największymi platformami sklepów internetowych, typu Shoper, więc nie ma żadnego problemu z ich podłączeniem. 

przelewy24 platności online

Regulamin i polityka prywatności sklepu internetowego

Aspekt prawny to kolejny obszar w procesie uruchomienia własnego sklepu internetowego, który musisz uwzględnić. Zakładam, że prawo, ustawy, klauzule abuzywne nie są Twoim hobby. Moim też nie, dlatego proponuję zlecić ten temat firmom zewnętrznym, które się w tym specjalizują.

Usługi opracowania gotowego regulaminu oraz polityki prywatności zaczynają się od kilkuset złotych. Ponadto możesz skorzystać z audytu sklepu internetowego pod kątem prawnym oraz ze wsparcia w zakresie aktualizacji i zmian w prawie.

Właściciele platform sklepów internetowych w modelu abonamentowym zazwyczaj oferują kwestie prawne za dodatkową opłatą.

Jeśli zdecydujesz się na podmiot zewnętrzny to możesz skorzystać z usług firm, które są dostępne w zakładce 👉 narzędzia i usługi e-commerce. Więcej informacji na temat biznesu online uzyskasz w poradniku Jak założyć sklep internetowy?

 

Jeśli uważasz, że niniejszy artykuł jest wartościowy to udostępnij go proszę (na dole znajdują się przyciski udostępnienia w mediach społecznościowych 👇). Dzięki Twojej pomocy dotrze on do większej liczby osób.

Autor: Maciej Makowski, twórca portalu WlasnyBiznes.pl

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o e-Commerce, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Bardzo ważną decyzją jaką musisz podjąć w procesie zakładania sklepu internetowego jest wybór oprogramowania, o czym wspominam w poradniku Jak założyć sklep internetowy? Na rynku dostępne są różne rozwiązania. Decydując się na założenie sklepu internetowego możesz: wybrać rozwiązanie SaaS (z ang. software as a service), czyli gotowe oprogramowanie do prowadzenia sklepu w modelu abonamentowym, typu Shoper, Sky-Shop, Shoplo, RedCart czy eSklep skorzystać z platformy open source, typu PrestaShop, Joomla z dodatkiem VirtueMart, WordPress z wtyczką WooCommerce czy Magento stworzyć sklep na dedykowanym oprogramowaniu e-commerce założyć sklep na Allegro

  • Sklep internetowy to platforma online, która umożliwia prezentowanie i sprzedawanie towaru przez 24 godziny na dobę. Zanim jednak dojdzie do pierwszych transakcji to najpierw trzeba e-sklep rozwinąć i wypromować, a to wymaga pieniędzy, czasu oraz odpowiednich narzędzi i umiejętności. W niniejszym artykule przedstawiam poszczególne obszary zarządzania sklepem internetowym oraz listę usługodawców i dostawców narzędzi wspierających prowadzenie biznesu online. Jeśli dopiero planujesz rozpocząć przygodę z e-handlem to szczegółowe informacje znajdziesz w poradniku e-commerce 👉 jak założyć sklep internetowy. Ponadto zachęcam Cię do zapisania się do newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o nowych 👉 narzędziach e-commerce w tym kody rabatowe i zniżki.

  • To czy będziesz potrzebować hostingu zależy od tego, jaką platformę do prowadzenia sklepu internetowego wybierzesz. W przypadku rozwiązania SaaS, czyli gotowej platformy do prowadzenia e-Sklepu, typu Shoper, hosting masz już zapewniony w cenie abonamentu. A czym jest hosting? Najprościej rzecz ujmując hosting to wirtualne miejsce, na którym „postawisz" sklep internetowy. Hosting polega na zarezerwowaniu i udostępnieniu przez dostawcę usług internetowych pewnej przestrzeni dyskowej, w której umieszczone są wszystkie pliki, bazy i dane niezbędne do funkcjonowania e-sklepu, a więc fundament Twojego biznesu e-commerce.

  • Sklep internetowy powinien być przede wszystkim przejrzysty i użyteczny oraz w łatwy i intuicyjny sposób prowadzić klienta do zakupu. To jeden z ważniejszych obszarów biznesu online, które wyróżniam w poradniku Jak założyć sklep internetowy? User experience (UX) to ogół wrażeń jakich doświadcza Użytkownik podczas korzystania ze sklepu. Koniecznie zadbaj o UX w swoim e-sklepie jeśli chcesz, aby klienci do Ciebie powracali. W sklepie internetowym w modelu SaaS masz do wyboru gotowe szablony, które zostały zaprojektowane przez specjalistów. Unikaj wymyślnych szat graficznych, które będą niepotrzebnie obciążać stronę, co może przyczynić się do porzucenia Twojego sklepu przez potencjalnych klientów. Ładowanie strony powyżej 3 sekund to wieczność w Internecie! Im prostszy layout tym lepiej. 

  • Na rynku dostępne są różne platformy, o czym wspominam w artykule Rodzaje oprogramowań dla sklepu internetowego. Każda platforma posiada wady i zalety. Niestety, nie ma jednego idealnego rozwiązania, ale postaram Ci się pomóc w tej kwestii.

  • Nie wiem czy się ze mną zgodzisz, ale wysyłanie służbowych maili do klientów z adresu jan.ixinski @onet.pl czy jan.ixinski @gmail.com jest mało profesjonalne. Jeśli masz zarejestrowaną domenę internetową to powinieneś mieć również służbowego maila, typu: jan.ixinski @wlasnybiznes.pl. W zależności od dostawcy, pakiety pocztowe zazwyczaj różnią się między sobą liczbą skrzynek czy dostępną powierzchnią dyskową liczoną w gigabajtach (GB). Bez względu na zakres, wszystkie muszą zapewniać należyte bezpieczeństwo. W końcu będziesz wysyłać poufne dane do swoich kontrahentów.