żabka logo franczyza

Dane firmy
Żabka Polska Sp. z o.o.
Ul. Stanisława Matyi 8
61-586 Poznań
www.zabka.pl
www.franczyza.zabka.pl

  • Kontakt ws. współpracy
  • Katarzyna Jardanowska
  • (+48) 519 048 988
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

O firmie

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 8000 placówek pod szyldem Żabka prowadzonych przez ponad 7000 franczyzobiorców. Sklepy sieci działają w większych jak i średnich miastach, a coraz częściej w mniejszych miejscowościach do 50 tys. mieszkańców.

Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience: sklepy sieci odwiedzane są codziennie przez 2,5 mln klientów, a 15 milionów konsumentów ma mniej niż 5 minut piechotą od najbliższej Żabki. W nowoczesnym formacie, wzbogaconym o szeroki wachlarz usług dodatkowych – np. możliwość nadania i odbioru paczek, zagrania w Lotto czy opłacenia rachunków, funkcjonuje już większość placówek.

Sieć rozwija się odpowiedzialnie: do filarów CSR Spółki należą: dbałość o środowisko naturalne, odpowiedzialna sprzedaż żywności, rozwój osobisty i edukacja, wsparcie lokalnych społeczności, a także dbałość o zdrowie i aktywny styl życia. Bliższe informacje nt. sieci Żabka dostępne są na www.zabka.pl.

Sieć sprzedaży:

  • 8000 sklepów
  • ponad 7000 franczyzobiorców

Franczyza Żabka

Nowoczesny model franczyzowy oferowany przez Żabka Polska łączy przedsiębiorczość franczyzobiorców z zaletami dużej organizacji, tj. siłą zakupową, spójnym asortymentem, rozbudowaną logistyką czy komunikacją. Zapewnia on franczyzobiorcom duże bezpieczeństwo w prowadzeniu biznesu, jak i know-how, doświadczenie oraz bieżące wsparcie partnera – sieci. System franczyzowy Żabki stanowi idealne rozwiązanie dla osób, które chciałyby mieć własną firmę, ale nie dysponują wystarczającym kapitałem początkowym do jej samodzielnego założenia bądź nie mają pomysłu na biznes.

Żabka Polska, będąc największą w Polsce siecią sklepów typu convenience, dostarcza klientom ofertę dostosowaną do ich potrzeb w zakresie szybkich, codziennych zakupów blisko domu i pracy, jak również możliwość załatwienia kilku spraw w jednym miejscu. Poza zakupami, klienci mogą napić się kawy czy zjeść ciepłą przekąskę (hot-dog), w ramach Żabka Café, a także skorzystać z szeregu usług dodatkowych (np. nadać i odebrać paczkę, zagrać w Lotto, opłacić rachunki).

Szczegółowa oferta dopasowana jest do konkretnej lokalizacji sklepu, różniąc się w przypadku placówek w biurowcach czy tych znajdujących się w przejściach podziemnych. Sieć stale rozbudowuje zarówno asortyment produktowy (np. poprzez wprowadzanie innowacyjnych produktów pod marką własną), jak i usługowy, odpowiadając na nowo pojawiające się oczekiwania konsumentów.

Żabka Polska wprowadza także nowoczesne narzędzia, które wspierają franczyzobiorców w prowadzeniu sklepów, jak również przekładają się na pozytywne doświadczenia zakupowe klientów oraz sprzedaż.

Przystępujący do sieci franczyzobiorca otrzymuje nowoczesny - w pełni wyposażony, umeblowany, jak i zatowarowany sklep, gotowy na przyjęcie klientów. Mogą również liczyć na atrakcyjny system rozliczeń bazujący na trzech filarach: bezpieczeństwie, motywacji oraz partnerstwie. Miesięczny przychód powinien wystarczyć na pokrycie estymowanych kosztów prowadzenia działalności przez franczyzobiorcę w tym realizację zobowiązań podatkowych i ZUS. Franczyzobiorca ma możliwość generowania dodatkowego przychodu poprzez intensyfikację sprzedaży oraz utrzymywanie wysokiej jakości obsługi sklepu i klientów. Po trzech latach współpracy otrzymuje ponadto premię lojalnościową. W okresie 01-03.2022 roku ponad 76 proc. franczyzobiorców osiągnęło miesięczny przychód w wysokości 20 tys. zł lub więcej.

Dzięki obecności w sieci franczyzobiorca korzysta z jej szerokiego i bieżącego wsparcia w różnych obszarach, w tym:

  • "polisę na biznes", która chroni go na wypadek ewentualnych strat finansowych w momencie zakończenia współpracy z ujemnym saldem
  • z licznych szkoleń wprowadzających oraz kontynuowanych przez cały okres współpracy z obszaru sprzedaży, HR czy finansów
  • szeregu innowacyjnych narzędzi, ułatwiających mu prowadzenie sklepu. Wśród nich m.in. z mobilnej aplikacji Cyberstore, za pomocą której, wyłącznie przy użyciu smartfona, może sprawdzić np. stan zatowarowania czy termin kolejnej dostawy
  • stałego doradztwa specjalnej jednostki - Centrum Wsparcia Franczyzobiorców (CWF). Przez 7 dni w tygodniu dostarcza ona franczyzobiorcom wsparcia w kluczowych procesach biznesowych poprzez reagowanie na ich bieżące zapytania
  • w największych miastach z pomocy interwencyjnych grup serwisowych (IGS), które reagują na trudności techniczne w sklepach
  • dobrze zorganizowanej logistyki
  • stałego wsparcia partnerów i managerów ds. sprzedaży
  • z materiałów promocyjnych, spójnej komunikacji do klientów oraz kampanii marketingowych realizowanych przez sieć

Korzyści ze współpracy

Z siecią Żabka franczyzobiorcy zyskują, m.in.:

  • Zatowarowany i wyposażony sklep w atrakcyjnej lokalizacji
  • Znaną markę i sprawdzony, działający model biznesowy (rozpoznawalność marki na poziomie 97%)
  • Know-how i wieloletnie doświadczenie sieci
  • Dostęp do szeregu szkoleń m.in. poprzez platformę e-learningową
  • Bogatą ofertę produktową i usługową
  • Darmowe dostawy zamówionego towaru
  • Nowoczesne rozwiązania technologiczne ułatwiające codzienną pracę
  • Bieżące wsparcie m.in. specjalnej jednostki – Centrum Wsparcia Franczyzobiorców oraz Partnera ds. sprzedaży
  • Pełne wsparcie marketingowe
  • Dostęp do atrakcyjnych pakietów, w tym LuxMed i Mikrofloty Orlen

Podstawowe wymagania i koszt inwestycji

Wśród Kandydatów na franczyzobiorców ceniona jest przede wszystkim gotowość do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, przedsiębiorcze podejście i pracowitość. Ważne są również kreatywność, motywacja i zaangażowanie. Nie jest z kolei wymagane wcześniejsze doświadczenie w handlu, choć wśród franczyzobiorców jest także wiele osób uprzednio związanych z innymi sieciami handlowymi - znajomość specyfiki branży pozwala im szybciej wdrożyć się i sprawniej zarządzać sklepami. Aby poprowadzić Żabkę, należy także pomyślnie przejść etap rekrutacji i szkoleń.

Koszt inwestycji

Sieć Żabka zapewnia franczyzobiorcom sklep „pod klucz” – wynajmuje lokal, umeblowuje i wyposaża go, jak również zaopatruje go w towar. Przedsiębiorca, przystępując do sieci, potrzebuje wkładu własnego w wysokości jedynie 5 tys. złotych, które przeznaczane są na zakup produktów regionalnych, koncesji i kasy fiskalnej.

Proces otwarcia sklepu Żabka

Osoby zainteresowanie dołączeniem do sieci Żabka mogą skontaktować się z jej przedstawicielem za pomocą formularza na www.franczyza.zabka.pl, jak również pod numerem telefonu 800 207 208 lub, pisząc na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Proces otwarcia sklepu z siecią Żabka odbywa się w ramach kilku etapów:

  1. Pierwsza rozmowa rekrutacyjna:
    podczas której Kandydat na franczyzobiorcę ma okazję zaprezentować się oraz uzyskać szczegółowe informacje nt. zasad współpracy oraz sieci.
  2. Druga rozmowa rekrutacyjna:
    w ramach której Kandydat otrzymuje odpowiedź na interesujące go dodatkowe kwestie w zakresie współpracy z siecią. Ma tu również miejsce określenie jego preferencji dotyczących lokalizacji sklepu.
  3. Przygotowanie do nawiązania współpracy:
    poprzez m.in. szkolenie praktyczne w sklepie szkoleniowym trwające około 14 dni, jak również przygotowanie dokumentów do podpisania umowy współpracy. Następnie Kandydat finalizuje przygotowanie sklepu do otwarcia (rozłożenie towaru, złożenie wniosków o koncesję).
  4. Nawiązanie współpracy:
    Przedsiębiorca rejestruje działalność gospodarczą. Jednocześnie podpisuje umowę franczyzową z siecią.
  5. Otwarcie sklepu

Galeria

Najpopularniejsze franczyzy