sphinx

Dane firmy
Sfinks Polska S.A.
Ul. Świętojańska 5a
05-500 Piaseczno
www.franczyza.sfinks.pl

  • Kontakt ws. współpracy
  • Hubert Łątka
  • (+48) 665 855 284
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

O firmie

Sfinks Polska S.A. to największa firma restauracyjna z sektora casual dining w Polsce i jedna z największych w Europie. Spółka zarządza sieciami Sphinx, Piwiarnia, Chłopskie Jadło Fabryka Pizzy i WOOK, a także kultowym warszawskim pubem Bolek i lokalami Meta Seta Galareta, Meta Disco oraz Lepione & Pieczone by Chłopskie Jadło. Najbardziej znaną marką jest Sphinx – sieć istniejąca na rynku od blisko 25 lat. Piwiarnia to największa sieć pubów w Polsce. Chłopskie Jadło specjalizuje się w kuchni polskiej, która cieszy się niesłabnącą popularnością wśród Polaków i której zawsze chętnie próbują zagraniczni turyści. Z kolei WOOK to sieciowa restauracja oferująca dania kuchni azjatyckiej.

Lokale zarządzane przez Sfinksa działają w modelu operatorskim i franczyzowym. Spółka rozwija także działalność w segmencie delivery, udostępniając ofertę swoich restauracji poprzez własną platformę internetową smacznieiszybko.pl oraz inne serwisy online. Od 2006 r. Sfinks Polska S.A. jest notowana na GPW.

Sieć restauracji Sphinx:

  • Jednostki własne: 67
  • Jednostki franczyzowe: 24

Franczyza Sphinx

Sphinx to jedna z najbardziej popularnych marek restauracyjnych w Polsce, ciesząca się uznaniem klientów. Pierwszy lokal pod tym szyldem został otwarty w 1995 roku w Łodzi. Obecnie w ramach sieci działa blisko 100 restauracji w całej Polsce – w modelu operatorskim lub we franczyzie. Można je znaleźć w centrach handlowych oraz w dogodnych lokalizacjach przy największych ulicach miast.

W ofercie restauracji znajdują się dania kuchni międzynarodowej i inspirowanej Bliskim Wschodem. Flagowym daniem sieci jest kultowa shoarma przyprawiona oryginalną mieszanką przypraw i ziół. Wśród orientalnych propozycji znaleźć można także hummus przygotowywany według oryginalnej libańskiej receptury i zestaw bliskowschodnich przekąsek mezze. Menu obejmuje również różnego rodzaju mięsa, w tym steki, a także potrawy z ryb, sałaty oraz desery.

Sphinx to restauracje na każdą okazję dla osób w każdym wieku. Chętnie odwiedzają je rodziny z dziećmi. W lokalach z myślą o najmłodszych przygotowano kąciki zabaw, regularnie organizowane są też weekendowe animacje. Sphinx to również miejsce spotkań towarzyskich czy biznesowych. W porze lunchu można tu zamówić zestawy obiadowe w niższej cenie, dedykowane zniżki są też dostępne dla studentów. Dla większych grup, zarówno rodzin, jak i firm, przygotowane są specjalne oferty.

W restauracjach sieci działa usługa dowozu do klienta. Zamówienia można składać m.in. na platformie smacznieiszybko.pl. Obecnie usługą objętych jest około 50 restauracji w całej Polsce. Sieć prowadzi też program lojalnościowy Aperitif powiązany z aplikacją mobilną, w ramach którego stałym klientom zapewnia oferty promocyjne dopasowane do okazji wizyt.

Korzyści ze współpracy

Sphinx to silny i sprawdzony koncept gastronomiczny, za którym stoi grono zadowolonych klientów, obecny na rynku od blisko 25 lat. Franczyzobiorca prowadzi więc biznes pod znanym szyldem, według wypracowanych przez lata standardów przy minimum ryzyka.

Współpracując ze spółką Sfinks Polska restauratorzy mogą też liczyć na korzyści wynikające z przynależności do dużej sieci. Otrzymują gotowe receptury dań, mogą korzystać z zaawansowanych narzędzi wspierających rozwój biznesu, jak dedykowany system informatyczny, który wspomaga zarządzanie restauracją, portal delivery czy aplikacja lojalnościowa Aperitif. Zdecydowanym atutem jest też możliwość współpracy ze sprawdzonymi dostawcami na atrakcyjnych warunkach wynegocjowanych dzięki efektowi skali.

Oferowane wsparcie dla franczyzobiorcy

Franczyzodawca oferuje restauratorowi wsparcie na każdym etapie prowadzonej działalności, także na poziomie inwestycyjnym. Spółka doradza przy przygotowaniu planu biznesu i pomaga w jego realizacji. Po stronie franczyzodawcy jest też zapewnienie franczyzobiorcy, a także pracownikom restauracji niezbędnych szkoleń zarówno przed uruchomieniem lokalu, jak i w trakcie jego działania.

Podstawowe wymagania i koszt inwestycji

Aby zostać franczyzobiorcą restauracji Sphinx trzeba posiadać środki na inwestycję w lokal. Bardzo ważna jest gotowość do osobistego zaangażowania w prowadzoną działalność i otwartość na współpracę we franczyzie. Doświadczenie w gastronomii nie jest wymagane. Atutem natomiast jest doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu. Kandydat powinien być osobą ambitną, pracowitą, przedsiębiorczą i interesować się gastronomią.

Koszt inwestycji

Oprócz kosztów związanych z koniecznością dostosowania lokalu do działalności gastronomicznej oraz standardów sieci, a także miesięcznych opłat franczyzowych, franczyzobiorca restauracji Sphinx ponosi jednorazową opłatę wstępną za dostęp do wieloletniego know-how w wysokości 55 tys. zł netto.

Proces otwarcia restauracji Sphinx

Pierwszy krok do nawiązania współpracy to kontakt ze spółką. W tym celu franczyzobiorca może wypełnić formularz na stronie www. Następnie organizowane jest spotkanie z przedstawicielem Sfinksa. Ważnym elementem jest ocena potencjału rynku, na którym ma działać restauracja i wybór odpowiedniej lokalizacji. W kolejnym etapie podpisywana jest umowa franczyzowa i opracowywany jest plan biznesu. Później nadchodzi czas prac przygotowawczych do uruchomienia lokalu i szkoleń dla restauratora i pracowników. Ostatni etap to uruchomienie restauracji i okres pilotażowy.

Galeria

Najpopularniejsze franczyzy

.