makarun

Dane firmy
Makarun Sp. z o. o. Sp. k.
Ul. Bolesława Chrobrego 35A/1
31-428 Kraków
www.makarun.pl

  • Kontakt ws. współpracy
  • Dział Franczyzy
  • (+48) 691 254 638
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

O firmie

Największa polska sieć spaghetterii Makarun Spaghetti and Salad jako pierwsza w kraju zaoferowała oryginalny włoski makaron w formule „street food”. Koncept od początku, czyli od 2012 roku stał się gastronomiczną rewelacją, co potwierdziło przyznanie mu wielu prestiżowych nagród, np. w 2016 Food Business Award w kategorii “Fast-food”.

Obecnie pod szyldem Makaruna działa blisko 30 lokali w największych miastach Polski. W każdym kwartale uruchamianych jest średnio od trzech do pięciu nowych punktów. Wielu franczyzobiorców, zachęconych sukcesem pierwszej spaghetterii (zwrot kosztów osiągnęli już po 1,5 roku działalności), szybko decyduje się na otwarcie kolejnej. Marka prowadzi punkty własne, głównie w Krakowie skąd się wywodzi i tutaj planuje dalszą ekspansję. Testuje w nich i optymalizuje innowacyjne rozwiązania, które później wdrażane są równieżw lokalach franczyzowych.

Makarun jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się marek gastronomicznych w Polsce. W ostatnich latach rozpoczęła też ekspansję zagraniczną. Uruchamia punkty w Dubaju, Algierii, USA, prowadzone są też rozmowy z inwestorami w Czechach, Rumunii, Szwecji oraz UK.

Sieć sprzedaży:

  • Jednostki własne: 3
  • Jednostki franczyzowe: 25

Franczyza Makarun

W ofercie franczyzowej Makaruna dostępne są rożne formaty prowadzenia biznesu, dostosowane do portfela inwestora. Poza najbardziej popularnym, czyli tradycyjną spaghetterią, opracowany jest też model wyspy gastronomicznej w food court w centrum handlowym, food truck, można też skorzystać z tańszej opcji – pawilonu handlowego.

Marka posiada charakterystyczny rozpoznawalny brand z wyróżniającym się pomarańczowym logo w kształcie monogramu. W 2019 roku przeszła gruntowny redesign, dzięki któremu uzyskała bardziej nowoczesną i estetyczną oprawę, niczym nieustępującą klasowym międzynarodowym koncernom.

W niektórych lokalach wprowadzona została także modna formuła live cookingu, co bardzo przyciąga klientów i jest nawiązaniem do włoskiej kuchni.

Podstawą jednak- i to zawsze podkreślają właściciele –jest starannie dopracowane menu, oparte na tradycyjnych włoskich recepturach, bazujące na oryginalnych składnikach z Italii, taki jak np. makaron z pszenicy durum, certyfikowane pomidory pelati, ser Grana Padano. Przystępne ceny, zaczynające się już od 12,90 zł za porcję świeżego Bolognese, sprawiają, że po Makaruna niemal wszędzie ustawiają się kolejki. Dzięki dopracowanej technologii serwisu na danie nie czeka się tylko od 1 do 3 minut. Klienci mają też wiele innych udogodnień. Spaghetti można zamówić on-line dzięki dedykowanemu systemowi na stronie Makaruna lub za pośrednictwem portali dystrybuujących posiłki.

Marka angażuje się w różnie akcje społeczne (CSR) i uchodzi za miejsce nie tylko bardzo przyjazne ludziom, ale też zwierzętom.

Korzyści ze współpracy

  • Rozpoznawalna marka o nowoczesnym designie
  • Korzystny stosunek jakości dania do jego ceny
  • Niskie koszty inwestycyjne z atrakcyjną stopą zwrotu
  • Dostępne modele franczyzowe dostosowane do różnych możliwości finansowych inwestorów

Oferowane wsparcie dla franczyzobiorcy

Franczyzobiorca dołączający do sieci Makarun ma zapewnione:

  • Korzystanie z brandu największej sieci spaghetterii w Polsce i wsparcie marketingowe
  • Wysokojakościowy produkt w atrakcyjnej cenie, zapewniający szerokie grono odbiorców
  • Pomoc w znalezieniu odpowiedniego lokalu, oszacowaniu kosztów adaptacji, aranżacji wnętrza
  • Wsparcie w kwestiach formalnych, przygotowaniu dokumentów, pozwoleń itd.
  • Niski poziom ryzyka zapewniony przez wypracowane standardy i sprawdzony przepis na biznes
  • Pakiet szkoleń z zakresu przygotowania potraw, rekrutacji i obsługi klientów
  • Merytoryczne wsparcie w prowadzeniu biznesu, pomoc w rozwiazywaniu bieżących problemów

Podstawowe wymagania i koszt inwestycji

  • Zaangażowanie w prowadzenie biznesu
  • Znalezienie lokalu w miejscu ze znacznym natężeniem ruchu pieszego, o powierzchni min. 25 m2

Koszt inwestycji

  • Koszty przystosowania lokalu uzależnione są od wybranego modelu (wynoszą od 110 tys. zł do 200 tys. zł netto)
  • Wstępna opłata franczyzowa – 16 tys. zł
  • Miesięczna opłata franczyzowa – 800 zł + 4% od obrotu
  • Opłata marketingowa – 333 zł miesięcznie

Galeria

Najpopularniejsze franczyzy

.