Dane firmy
Carrefour Polska Sp. z o.o.
ul. Targowa 72
03-734 Warszawa
www.carrefour.pl
- Kontakt ws. współpracy
- (+48) 519 014 567 / 502 456 201
- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
O firmie
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa obecnie w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklep internetowy.
Sieć sprzedaży:
- Ponad 700 sklepów convenience, z czego ponad 80% franczyzowych
Franczyza Globi
Globi jest jedną z najstarszych zagranicznych marek sklepów wprowadzonych do Polski na początku lat 90 ubiegłego wieku i działających do 2008 r. W 2012 r. Carrefour reaktywował brand Globi i przygotował dla niego nową strategię rozwoju opartą na koncepcie franczyzy sklepów spożywczych.
Koncept Globi doskonale odpowiada na potrzeby franczyzy w małych miastach i na terenach wiejskich, zarówno pod względem powierzchni, jak i asortymentu. Zgodnie ze specyfiką miejsc, dla których jest przeznaczona, franczyza – sklep spożywczy Globi jest otwierana w lokalach o powierzchni co najmniej 50 m2, a średnia powierzchnia sprzedaży to 80 m2.
Globi to propozycja dla osób chcących otworzyć franczyzę w małych miastach i na terenach wiejskich. Tworząc ten koncept franczyzy sklepów spożywczych, Carrefour, zamiast prostego użyczenia szyldu i zaopatrywania sklepów partnerskich, postawił na głębszą współpracę i zacieśnienie relacji z partnerami w ramach pełnoprawnej franczyzy.
Prowadzący sklepy Globi zyskują dostęp do bogatego asortymentu, w tym do szerokiej gamy produktów marki własnej Carrefour, a także wsparcie marketingowe oraz logistyczne.
Oferowane wsparcie dla franczyzobiorcy
- Elementy wizualizacji zewnętrznej
- Część wyposażenia sklepu
- System informatyczny do składania zamówień
- Wsparcie ekipy otwarciowej
- Wsparcie marketingowe
- Katalogi z promocjami na otwarcie oraz plakaty otwarciowe
- Dobrze zorganizowaną logistykę
- Doradztwo opiekuna regionalnego
- Pakiet szkoleń
Korzyści ze współpracy
- Rozpoznawalna marka
- Skuteczny koncept handlowy
- Aranżacja sklepu
- Dostęp do szerokiego asortymentu (w tym do marki własnej)
- Pakiet otwarciowy w postaci części lub całości wyposażenia (w przypadku express convenience jest to 100% wyposażenia)
- Katalogi z promocjami na otwarcie oraz plakaty otwarciowe
- Wizualizacja wewnętrzną i zewnętrzna sklepu
- System i sprzęt informatyczny (w tym kasy)
- Profesjonalna logistyka
- Wsparcie marketingowe
- Doradztwo opiekuna regionalnego
- Pakiet szkoleń
- Wsparcie ekipy otwarciowej
- Dostęp do innowacj
Podstawowe wymagania i koszt inwestycji
Profil franczyzobiorcy:
- Posiadanie lokalu, który zostanie pozytywnie zweryfikowany przez Carrefour (firma pomaga również w znalezieniu lokalu).
- Odpowiednie fundusze na prace adaptacyjne – jeśli stan lokalu tego wymaga.
- Pierwsze zatowarowanie sklepu może zostaćrozłożone na płatność w ratach nawet na pół roku. Zamówienia bieżące (tzw. kredyt kupiecki) są zabezpieczane rożnego rodzaju produktami finansowymi (np. gwarancja bankowa lub kaucja).
- Chęć do współpracy oraz prowadzenia sklepu zgodnie z konceptem handlowym Carrefour.
Profil ajenta:
- Chęć do współpracy oraz prowadzenia sklepu zgodnie z konceptem handlowym Carrefour.
Wymagane środki na inwestycje wynikające z zatowarowania:
- Zabezpieczenia na zatowarowanie – 1600 zł x powierzchnia sklepu
- Zabezpieczenia bieżące – w zależności od potencjału lokalizacji liczone indywidualnie do każdego projektu
- Zakupu drukarek fiskalnych (około 6000 zł)
Proces otwarcia sklepu Globi
Dział rozwoju
- analiza i badanie potencjału rynku dla lokalizacji
Ekipy otwarciowe
- szkolenia ludzi – aktywny udział pracowników w przygotowaniu sklepu
- dobór asortymentu
- montaż wyposażenia
- towarowanie sklepu
- otwarcie sklepu
- szkolenie personelu po otwarciu sklepu
Dział Operacji
- wsparcie managera regionalnego przez cały okres współpracy