globi

Dane firmy
Carrefour Polska Sp. z o.o.
ul. Targowa 72
03-734 Warszawa
www.carrefour.pl

  • Kontakt ws. współpracy
  • Michał Florkiewicz
  • Dyrektor Sklepów Convenience
  • (+48) 22 517 25 09 / 22 517 28 19
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

O firmie

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa obecnie w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklep internetowy

Sieć sprzedaży:

  • Ponad 650 sklepów convenience, z czego ponad 80% franczyzowych

Franczyza Globi

Globi jest jedną z najstarszych zagranicznych marek sklepów wprowadzonych do Polski na początku lat 90 ubiegłego wieku i działających do 2008 r. W 2012 r. Carrefour reaktywował brand Globi i przygotował dla niego nową strategię rozwoju opartą na koncepcie franczyzy sklepów spożywczych.

Koncept Globi doskonale odpowiada na potrzeby franczyzy w małych miastach i na terenach wiejskich, zarówno pod względem powierzchni, jak i asortymentu. Zgodnie ze specyfiką miejsc, dla których jest przeznaczona, franczyza – sklep spożywczy Globi jest otwierana w lokalach o powierzchni co najmniej 50 m2, a średnia powierzchnia sprzedaży to 80 m2.

Globi to propozycja dla osób chcących otworzyć franczyzę w małych miastach i na terenach wiejskich. Tworząc ten koncept franczyzy sklepów spożywczych, Carrefour, zamiast prostego użyczenia szyldu i zaopatrywania sklepów partnerskich, postawił na głębszą współpracę i zacieśnienie relacji z partnerami w ramach pełnoprawnej franczyzy.

Prowadzący sklepy Globi zyskują dostęp do bogatego asortymentu, w tym do szerokiej gamy produktów marki własnej Carrefour, a także wsparcie marketingowe oraz logistyczne.

Oferowane wsparcie dla franczyzobiorcy

  • Elementy wizualizacji zewnętrznej
  • Część wyposażenia sklepu
  • System informatyczny do składania zamówień
  • Wsparcie ekipy otwarciowej
  • Wsparcie marketingowe
  • Katalogi z promocjami na otwarcie oraz plakaty otwarciowe
  • Dobrze zorganizowaną logistykę
  • Doradztwo opiekuna regionalnego
  • Pakiet szkoleń

Korzyści ze współpracy

  • Rozpoznawalna marka
  • Skuteczny koncept handlowy
  • Aranżacja sklepu
  • Dostęp do szerokiego asortymentu (w tym do marki własnej)
  • Pakiet otwarciowy w postaci części lub całości wyposażenia (w przypadku express convenience jest to 100% wyposażenia)
  • Katalogi z promocjami na otwarcie oraz plakaty otwarciowe
  • Wizualizacja wewnętrzną i zewnętrzna sklepu
  • System i sprzęt informatyczny (w tym kasy)
  • Profesjonalna logistyka
  • Wsparcie marketingowe
  • Doradztwo opiekuna regionalnego
  • Pakiet szkoleń
  • Wsparcie ekipy otwarciowej
  • Dostęp do innowacj

Podstawowe wymagania i koszt inwestycji

Profil franczyzobiorcy:

  • Posiadanie lokalu, który zostanie pozytywnie zweryfikowany przez Carrefour (firma pomaga również w znalezieniu lokalu).
  • Odpowiednie fundusze na prace adaptacyjne – jeśli stan lokalu tego wymaga.
  • Pierwsze zatowarowanie sklepu może zostaćrozłożone na płatność w ratach nawet na pół roku. Zamówienia bieżące (tzw. kredyt kupiecki) są zabezpieczane rożnego rodzaju produktami finansowymi (np. gwarancja bankowa lub kaucja).
  • Chęć do współpracy oraz prowadzenia sklepu zgodnie z konceptem handlowym Carrefour.

Profil ajenta:

  • Chęć do współpracy oraz prowadzenia sklepu zgodnie z konceptem handlowym Carrefour.

Wymagane środki na inwestycje wynikające z zatowarowania:

  • Zabezpieczenia na zatowarowanie – 1600 zł x powierzchnia sklepu
  • Zabezpieczenia bieżące – w zależności od potencjału lokalizacji liczone indywidualnie do każdego projektu
  • Zakupu drukarek fiskalnych (około 6000 zł)

Proces otwarcia sklepu Globi

Dział rozwoju

  • analiza i badanie potencjału rynku dla lokalizacji

Ekipy otwarciowe

  • szkolenia ludzi – aktywny udział pracowników w przygotowaniu sklepu
  • dobór asortymentu
  • montaż wyposażenia
  • towarowanie sklepu
  • otwarcie sklepu
  • szkolenie personelu po otwarciu sklepu

Dział Operacji

  • wsparcie managera regionalnego przez cały okres współpracy

Galeria

.